• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2016

Started by Lasaron, April 04, 2016, 16:53:49 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Quote from: Kagain on July 31, 2016, 15:12:15 PM

Siden det spesifiseres høyreback så tror jeg at vi kan luke ut Gilli Rólantsson og en kjenning fra lavere divisjoner i Norge, Viljormur Davidsen.



Ser det er Gilli som blir nevnt. Merksnodig. Mannen er jo venstreback/kant. Vet ikke hvilken fot han foretrekker, men er det mulig at det er en Vevatne-type de ser for seg? En innoverback på høyre siden?

Gulløl

Quote from: dudo on August 17, 2016, 19:26:49 PM
Gilli har landet på Flesland, da er det bare den medisinske testen som kan stoppe en overgang.


Og Torvanger har enda ikke åpnet enn spillertråd ?? Trudde han gjorde det når flyhjulene tøtsjet rullebanen. Her kan han virkelig briljere i det færøysk skriftspråk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Gilli Rólantsson Sørensen (føddur 11. august 1992) er ein føroyskur fótbóltsleikari av Tvøroyri, sum spælir við AaB í donsku Superliguni og føroyska A-landsliðnum. Hann hevur fyrr spælt við TB, B36, U19 hjá F.C. Aberdeen og føroyskum ungdómslandsliðum í fótbólti. Hin 24. januar 2014 spældi hann venjingardyst við AaB í Superliguni móti F.C. Horsens, AaB vann dystin 2-0, Gilli skoraði annað málið hjá AaB.[3]
Tren på langskudd

dudo

Quote from: Kagain on August 17, 2016, 19:30:57 PM
Quote from: Kagain on July 31, 2016, 15:12:15 PM

Siden det spesifiseres høyreback så tror jeg at vi kan luke ut Gilli Rólantsson og en kjenning fra lavere divisjoner i Norge, Viljormur Davidsen.



Ser det er Gilli som blir nevnt. Merksnodig. Mannen er jo venstreback/kant. Vet ikke hvilken fot han foretrekker, men er det mulig at det er en Vevatne-type de ser for seg? En innoverback på høyre siden?


På forumet deres omtales han vitterlig som høyreback, vet du noe annet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Klipp fra BA:
http://www.ba.no/sport/sk-brann/fotball/her-er-han-pa-plass-i-bergen/s/5-8-408958
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Ser ut som at dette er en "Tjærnås mann". Fra BT:
Speider Lars Tjærnås har sett en rekke kamper i Danmark på jobb for Brann, og har med sannsynlighet fulgt Sørensen nøye.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: dudo on August 17, 2016, 19:47:07 PM

På forumet deres omtales han vitterlig som høyreback, vet du noe annet?


WikiPedia forteller følgende:

Playing position    Left-back, Winger

BA melder at "Gilli Rólantsson Sørensen (23) blir trolig Branns nye venstreback."

WikiPedia-artikkelen var også grunnen til at jeg utelukket han (tidligere i tråden) som en kandidat da Rogvi vel snakket om en høyreback

Nixon

Kanskje han kan utfordre Kristiansen på sikt?
Blir det en ny Vevatne/Hatakka-historie?
Rød makt på Hansa

Corran

Ikke rart en del inne på AaB sitt forum ikke har likt ham.
De prater om at han har spilt dårlig på høyreback og så er han venstre back/kant så enten har de irritert seg over feil mann eller så har han spilt i "feil" posisjon eller så er wiki og lignende som alle her og journalister bruker feile.
Ser for meg en ny Vevatne/Hattaka signering for å fylle opp stallen.
Personlig skulle jeg ønske en høyreback om en tenker på reserve for backene da Nouri kan vikariere på venstre.
Men kanskje Brann er litt lunkne til det Ruben har vist i år og ønsker en konkurrent som enten kan pushe Ruben eller overta for ham?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Alonso Solis

Ifølge danske artikler var Gilli ving/angriper da AaB kjøpte han, og ble etterhvert omskolert til høgreback. Han skal visstnok kunne pigge fortere enn de fleste. Dette blir vel en slags lakmus-test for Tjernås, han bør finne noe bra etterhvert nå.

Corran

Og da var vel vinduet stengt så det var det.
En spiss som er en stund siden viste noe og en back som ikke har vist noe
Men backup back trengte vi og spissen kan være gullfuglen??????????
Et vindu som forventet for min del. Ikke skuffet og ikke ståpels.

Da kan tråden avsluttes og Overganger vinteren 2016/17 kan startes
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ricky

Vår costaricanske venn Mynor Escoe til Stabæk.. Lån ut sesongen med kjøpsopsjon.

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

vekkreist

Quote from: Ricky on August 17, 2016, 23:16:27 PM
Vår costaricanske venn Mynor Escoe til Stabæk.. Lån ut sesongen med kjøpsopsjon.


Blir deppet, trist og sint om han slår til der borte.. :(...  

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

La oss si at Brann skal spille 11 mot 11 på trening. vi har 19 utespillere i A-stallen. Da kan det se slik ut når alle er skadefrie:

Nouri - Demidov - Acosta - Kristiansen
Haugen - Nilsen - Barmen
Vega - Børven - Braaten

vs

Rolantsson - Grønner - Karadas - Ulrik Edvardsen
Skaanes - Johansen - Stenevik
Skålevik - Orlov - Huseklepp

Ved dette eksempelet må Karadas trene i en posisjon han ikke er tiltenkt. Dette viser at vi har ubalanse.
Tren på langskudd

OmOssSjølOgHansaøl

Ja, troppen er ikke helt balansert, og vi har én utespiller for lite til å kunne stille med to fulle lag. Men hvis vi skulle være i stand til å stille med to fulle lag på de fleste treningene uten å måtte "feilplassere" enkelte spillere, tror jeg ikke det hadde holdt med bare en ekstra spiller. Det er da ikke helt uvanlig at noen må stå over spilløkter og trene alternativt for å lege eller forebygge skader, er det?

Her er jo utviklingsavdelingen fin å ta av, og jeg ser at du i lagene over har "tatt opp" Edvardsen i A-stallen for å få fullt lag. (En annen, kreativ løsning ville ha vært å la Markus Olsen Pettersen prøve seg som midtstopper på treningene, så kanskje vi etter hvert ville ha fått en keeper som ble skikkelig god med ball i beina. ;-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Torvanger

Quote from: Gulløl on August 17, 2016, 19:36:01 PM
Quote from: dudo on August 17, 2016, 19:26:49 PM
Gilli har landet på Flesland, da er det bare den medisinske testen som kan stoppe en overgang.


Og Torvanger har enda ikke åpnet enn spillertråd ?? Trudde han gjorde det når flyhjulene tøtsjet rullebanen. Her kan han virkelig briljere i det færøysk skriftspråk.




Hehe, Gulløl, jeg er da på ballen og vel så det, i tråden som ble til etter at jeg sloknet foran tv-en, underveis i episode 3 av den eminente britiske Netflix-serien Broadchurch. Ek irr på ballir ok Gill irr fitt!

krakra

Brann fikk visst inn tilbud på Grønner og Skålevik i går, men sa nei. Særlig førstnevnte er jo en selvfølge.

HenningSB

Quote from: krakra on August 18, 2016, 13:58:09 PM
Brann fikk visst inn tilbud på Grønner og Skålevik i går, men sa nei. Særlig førstnevnte er jo en selvfølge.


Og budene kom fra hvem?

krakra


Belfort

Quote from: HenningSB on August 18, 2016, 14:41:32 PM
Quote from: krakra on August 18, 2016, 13:58:09 PM
Brann fikk visst inn tilbud på Grønner og Skålevik i går, men sa nei. Særlig førstnevnte er jo en selvfølge.


Og budene kom fra hvem?


Vålerengen ønsket Grønner og Fredrikstad ønsket Skålevik

Billy Elliott

Quote from: Belfort on August 18, 2016, 14:48:17 PM
Quote from: HenningSB on August 18, 2016, 14:41:32 PM
Quote from: krakra on August 18, 2016, 13:58:09 PM
Brann fikk visst inn tilbud på Grønner og Skålevik i går, men sa nei. Særlig førstnevnte er jo en selvfølge.


Og budene kom fra hvem?

Fredrikstad ønsket Skålevik


Om det var snakk om lån, burde vi kanskje sagt ja. Er redd mulighetene hans blir lik null nå som Børven er kommet inn.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio


Xminator

Det er ikke flere spillere inn enn det som er nødvendig. Jeg tror det burde kommer to til i samme kategori som de to vi hentet. All historie viser at de fleste ikke slår til, da er det nødvendig å ta det til følge og hente en spiller for mye heller enn en spiller for lite.

Leffen

Tror Demidov går til VIF etter sesongen. Så satser vi på Grønner. Tror det kommer til å gå fint jeg!

haak

Noen som vet hvordan det går med Bård Finne?

Tom C

Mener du sånn fotball-messig?
Aldri mer Obos....

haak

Ja, spiller han fast i Tyskland? Kan han være aktuell for retur i vinter?

Morkel

Finne har vært ubrukt innbytter i de to første kampene i 2.Bundesliga i følge altomfotball.

Torvanger

Mitt stalltips er Demi og Huse til VIF etter sesongslutt, som bosmenn. Og om så skjer, så har vi ingen grunn til å hisse oss over Erik, for det er ikke rart om han takker nei til det elendige tilbudet Brann har gitt ham.

Paldan

Branns tilbud var greit nok, burde vurdere å gi ham ett år til. Det gjør de kanskje ennå, det er jo forhandlinger.

Morkel

Kommer et økonomisk skakkjørt Vålerengen som nylig måtte sparke 4 ansatte til å tilby en bedre lønn og en lenger kontrakt enn Brann? Det ville vært uforsvarlig. Og i så fall er Huseklepp villig til å rasere ryktet sitt i hjembyen for å kunne spille et år lenger hos rivalen til favorittklubben sin?

dudo

Trøim fyller på med penger, ny stadion, Ronny Deila ... Mange grunner til at spillere kan finne VIF interessant for tiden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Morkel

Quote from: dudo on August 20, 2016, 07:39:05 AM
Trøim fyller på med penger, ny stadion, Ronny Deila ... Mange grunner til at spillere kan finne VIF interessant for tiden.


Uten tvil. Men VIF er altså ingen rik klubb for det. Brann var heller ingen rik klubb når vi ansatte Norling og tiltrakk oss spillere av i Norsk målestokk ganske store navn som Demidov og Pedersen. Vi lå da som Vålerengen nå farlig nær rød sone. Jeg tviler ikke på at VIF kan satse høyt og hente noen dyre spillere.

Men jeg vil si at det er urealistisk at VIF gir en 32 år gammel Huseklepp en lang kontrakt med høy lønn, til tross for at han er en god spiller. Dette er både pga lavt videresalgspotensiale og usikkerhet rundt hvor lenge han holder.

Gulløl

Kontraktsløse spillere kan signeres til 31 august. Er neppe så veldig aktuelt for Brann men håper Rune Soltvedt og Lars Tjærnås følger med i dette markedet, i tilfelle det blir langtidsskader på nøkkelspillere i stallen. Da er det en fordel at klubben har oversikt slik at de fort kan snu seg rundt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: Morkel on August 20, 2016, 21:55:27 PM
Quote from: dudo on August 20, 2016, 07:39:05 AM
Trøim fyller på med penger, ny stadion, Ronny Deila ... Mange grunner til at spillere kan finne VIF interessant for tiden.


Uten tvil. Men VIF er altså ingen rik klubb for det. Brann var heller ingen rik klubb når vi ansatte Norling og tiltrakk oss spillere av i Norsk målestokk ganske store navn som Demidov og Pedersen. Vi lå da som Vålerengen nå farlig nær rød sone. Jeg tviler ikke på at VIF kan satse høyt og hente noen dyre spillere.

Men jeg vil si at det er urealistisk at VIF gir en 32 år gammel Huseklepp en lang kontrakt med høy lønn, til tross for at han er en god spiller. Dette er både pga lavt videresalgspotensiale og usikkerhet rundt hvor lenge han holder.


Jeg er mer redd for at Demidov tar turen enn Huseklepp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on August 22, 2016, 19:01:56 PM
Quote from: Morkel on August 20, 2016, 21:55:27 PM
Quote from: dudo on August 20, 2016, 07:39:05 AM
Trøim fyller på med penger, ny stadion, Ronny Deila ... Mange grunner til at spillere kan finne VIF interessant for tiden.


Uten tvil. Men VIF er altså ingen rik klubb for det. Brann var heller ingen rik klubb når vi ansatte Norling og tiltrakk oss spillere av i Norsk målestokk ganske store navn som Demidov og Pedersen. Vi lå da som Vålerengen nå farlig nær rød sone. Jeg tviler ikke på at VIF kan satse høyt og hente noen dyre spillere.

Men jeg vil si at det er urealistisk at VIF gir en 32 år gammel Huseklepp en lang kontrakt med høy lønn, til tross for at han er en god spiller. Dette er både pga lavt videresalgspotensiale og usikkerhet rundt hvor lenge han holder.


Jeg er mer redd for at Demidov tar turen enn Huseklepp.


Ja, ser ikke for meg at Huseklepp er en spiller VIF vil gå etter.

Huseklepp må nok ta et kraftig lønnskutt hvor enn han går (eller blir). Om han ikke tar en tur til Kina eller India eller noe sånt kanskje.


Spelaren

Quote from: Morkel on August 24, 2016, 12:41:46 PM
Brann er på bunnen av Tippeligaen når det kommer til inntekter gjennom spillersalg. Siden 1. Januar 2015 har Brann solgt spillere for 7,7 millioner kroner (I hovedsak Badji og Askar). S


Vindheim ble da solgt etter 1. januar - til utlandet.

Badji 6,5 millioner
Askar 1,2 millioner
Vindheim under 3 millioner (men ekstra halvmillion utløst pga ecup)

~ 10-11 millioner kroner eller deromkring.
Gå av.

Tom C

Aldri mer Obos....

Morkel

Quote from: Tom C on August 24, 2016, 13:48:33 PM


Vi som har holdt med Brann en stund burde vite at varsellamper enten lyser, uler eller blinker.

krakra

Første ledd må jo være å begynne å utvikle spillere og utvikle spillere med attraktive ferdigheter. Ikke bare muskler og løpskraft. Gjerne unge spillere som kan vise seg fram på aldersbestemte landslag. Så må vi samtidig være en klubb hvor det er attraktivt for slike spillere å være en stund så de ikke forsvinner ved utløp av første kontrakt.

Lasaron

Så må vi ta med i denne beregningen at mange i og rundt Brann tror det er umulig å selge spillere. De kan bare gis vekk, tror man. Det er en kultur som har satt seg, og som "kjøpende" klubber vet å benytte seg av. Kristoffer Tokstad ble nettopp solgt til Strømsgodset for 5 mill, fra Sarpsborg. Vi ga vekk Kristoffer Larsen. Kontraktslengde tatt i betraktning, forskjellen på de er ikke så stor.

Tren på langskudd

krakra

Det er ingen som tror det er umulig å selge spillere. Hvor får du det fra?

Lasaron

Interessant at du velger å mistolke spissformuleringen min, men jeg skal heller være klar og tydelig. Når Brann har slanket stallen har jeg etterlyst at Brann faktisk prøver å få litt penger for de som er under kontrakt, om det så bare er litegrann. Som for eksempel med Kristoffer Larsen. Det har jeg fått motbør for her inne. Du, Krakra, er en av de. Jeg mener du og Brann tar feil, og at jeg og Sarpsborg har rett. Jeg tror at hvis Sarpsborg sine ledere hadde styrt Brann i stedet, så hadde Larsen blitt solgt i stedet for å blitt gitt vekk.

Hypotese: La oss tenke oss at Remi Johansen i løpet av høsten fortsetter med noen få innhopp, blir litt misfornøyd med spilletiden og vil vekk i vinter. Da vil det være typisk Brann, og Krakra, å ville gi ham vekk med avtale om videresalgsprosent. Man vil skryte av at man sparer lønnsmidler, og si at ingen er tjent med at Johansen skal surne på benken eller tribunen. Jeg vil derimot ta til orde for at han skal bli solgt, eller bli værende.
Tren på langskudd

krakra

August 24, 2016, 15:35:35 PM #1097 Last Edit: August 24, 2016, 15:37:30 PM by krakra
Men hver eneste gang du tar opp dette drar du fram eksempler på andre klubber som har solgt spillere som faktisk har en sportslig verdi. Kan du ikke heller lete fram noen eksempler på klubber som får gode penger for vrakgods som veksler mellom benken og tribunen og som de vet forsvinner om et halvt år?
Selvfølgelig skal Brann prøve å få betalt for vrakgodset. Går ikke det er det helt greit å gi dem vekk gratis.

Selv RBK og Molde må gi vekk spillere fra tid til annen

Lasaron

"Som faktisk har en sportslig verdi", faktisk. Hadde ikke Kristoffer Larsen det? Lyngby har spilt seks kamper og ligger på sjette plass. Larsen ble byttet inn i det 63. minutt i den første kampen, og har startet resten. Han har ett mål.

Og nå skal jeg ta en Krakra: Det er ingen som tror det går an å få gode penger for vrakgods. Hvor tar du det fra?

Ta eksempelet Remi Johansen, da, og svar frankt og ærlig. Hvis han fortsetter som nå, og ønsker klubbskifte til vinteren, mener du han bør gis vekk da?

Poenget med Tokstad er at når det går an å få fem mill for en som ikke (så vidt meg bekjent) er i landslagsdiskusjonen, så går det også an å få noe for spillere som Kristoffer Larsen, og spillere som er litt dårligere enn Larsen. Remi Johansen også. Og jeg fatter ikke hvorfor 100k-400k ikke er bedre enn ingenting. Det er ubegripelig.
Tren på langskudd

krakra

Larsen hadde fem små innhopp på tretten kamper før han ble solgt. Rimelig liten sportslig verdi på en spiller som ville forsvinne uansett. Johansen har en større verdi enn Larsen og har fortsatt neste sesong på å heve seg, men hvis han absolutt vil vekk og ingen vil betale for ham så bare gi ham vekk.
Det er ingen som sier at Brann ikke bør prøve å selge vrakgodset sitt, men du mener at hvis de prøver og ikke lykkes så skal de tviholde på spilleren. Hva i all verden hadde Brann fått igjen for å tviholde på Larsen?

Go Up