• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kristiansund â?? Brann, søndag 04.10.2015, kl.15.30 (runde 26)

Started by Gulløl, September 15, 2015, 13:21:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Det er noen vesenforskjeller mellom kampene mot Haugesund og Kristiansund som gjør at de ikke kan sammenlignes. Kampen mot Haugesund var direkte avgjørende for om det ble nedrykk eller ikke. Det samme vil ikke gjelde om det blir opprykk eller ikke oppe på Nordmøre. Og da er det ikke så mange som må være der. For det andre er det reisetiden som er vesentlig lenger i år. Så jeg tror neppe at vi fyller hele kortsiden der oppe.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Brann har begynt å selge sin bortekvote til Kristiansund kampen. Det er ikke oppgitt noe antall men er det 5 % av totalkapasiteten Brann har fått er det i underkant av 150 billetter.

http://www.brann.no/news/article/1ipu3h7gducsj1wt2l41gjn7de/title/vi-selger-billetter-til-kristiansund
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Kristiansund har kun 795 billetter igjen til Brann kampen.

Klippet fra Kristiansund sin hjemmeside:

Pr nå er det solgt 1200 billetter til Follokampen og 2200 til Brannkampen.
Stadions totale kapasitet er på 2995 seter så vi anmoder alle som vil sikre seg billett til kampen mot Brann om å bestille på nett omgående.
Her blir det garantert utsolgt før kampdagen 04.oktober.


http://www.kristiansundbk.no/news/article/dhbve8ju571c1redg7brl5mcl/title/endring-av-kamptidspunkt
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Seeteufel

Le jeu avant tout

AFA

Jeg bor i Kristiansund og skal på kamp. Har sikret meg billett på kortsiden, men har et håp om billett i borteseksjonen. Kan være behjelpelig med å finne felles utested før/etter kamp osv. Om flyene til Kr.sund fylles opp og blir dyre kan det være et alternativ å fly til Molde, ca 1 time buss fra Kr.sund. Om noen trenger overnatting kan Atlanten Camping være et billig alternativ i stede for hotell :)


Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: AFA on September 17, 2015, 06:07:03 AM
Jeg bor i Kristiansund og skal på kamp. Har sikret meg billett på kortsiden, men har et håp om billett i borteseksjonen. Kan være behjelpelig med å finne felles utested før/etter kamp osv. Om flyene til Kr.sund fylles opp og blir dyre kan det være et alternativ å fly til Molde, ca 1 time buss fra Kr.sund. Om noen trenger overnatting kan Atlanten Camping være et billig alternativ i stede for hotell :)


Sist gang du postet et innlegg var vi regjerende seriemester og hadde gode muligheter for UEFA-gruppespill.  :)
GÃ¥ av.

AFA

Spelaren: "Sist gang du postet et innlegg var vi regjerende seriemester og hadde gode muligheter for UEFA-gruppespill."

Ja, det svinger fort i norsk toppfotball, spesielt i Bergen :) Ikke i min villeste fantasi hadde jeg klart å forutse at Gull-Brann (2007) og Kristiansund BK (2 div, avd 2 i 2007) skulle møtes til opprykkfinale i 2015 :P

I_Medgang_Og_Motgang

Er det noen som har tenkt på et arrangement i Bergen sentrum til denne kampen, f.eks. storskjerm?
Success is temporary, loyalty is forever

Gulløl

En telling viser at det er 312 billetter igjen å kjøpe gjennom Kristiansund sitt billettsystem. Av dette antallet er det 63 billetter ved siden av bortefeltet (D-E). Billettprisene er her 100 for voksne, 50 kr for student og 20 kr for barn.
Billetter som som er greit for oss som bor utenbys og ikke kan hente billetter(til bortefeltet) på Brann Stadion.

Hvor mange billetter Brann og Bataljonen har igjen å selge på bortefeltet(A og B) er det ikke opplyst om. Billettprisen her er 160 kr for alle.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: I_Medgang_Og_Motgang on September 20, 2015, 08:56:26 AM
Er det noen som har tenkt på et arrangement i Bergen sentrum til denne kampen, f.eks. storskjerm?


Forstår absolutt ingenting om ikkje denne kampen vises på Festplassen foran en 10-15000 tilskuere.
GÃ¥ av.

Nixon

Quote from: Spelaren on September 22, 2015, 10:40:08 AM
Quote from: I_Medgang_Og_Motgang on September 20, 2015, 08:56:26 AM
Er det noen som har tenkt på et arrangement i Bergen sentrum til denne kampen, f.eks. storskjerm?


Forstår absolutt ingenting om ikkje denne kampen vises på Festplassen foran en 10-15000 tilskuere.


Er du ironisk nå? Tror du ikke at det ville kommet flere folk på Festplassen for å se bortekampen enn på Stadion for å se hjemmekampen? Du om det...
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on September 22, 2015, 12:46:34 PM
Quote from: Spelaren on September 22, 2015, 10:40:08 AM
Quote from: I_Medgang_Og_Motgang on September 20, 2015, 08:56:26 AM
Er det noen som har tenkt på et arrangement i Bergen sentrum til denne kampen, f.eks. storskjerm?




Forstår absolutt ingenting om ikkje denne kampen vises på Festplassen foran en 10-15000 tilskuere.


Er du ironisk nå? Tror du ikke at det ville kommet flere folk på Festplassen for å se bortekampen enn på Stadion for å se hjemmekampen? Du om det...


Ironisk? Er helt enig i at dette arrangementet vil kunne samle minst 10 tilskuere
"og der snubler Sæternes igjen"

Tom C

Etter å ha døyvet skuffelsen over det jeg synes var en temmelig dårlig kamp i går, så har jeg gått over til å bli betinget optimist igjen.

Som folk påpeker, så virker Brann å ha et lettere program igjen, og allerede etter neste runde, kan det være Kristiansund som får presset på seg over å ligge bak. Jerv har vært bra i det siste, og Bryne på Stadion kan vise seg å være en langt lettere motstander. Noe som igjen betyr at det fort kan være vi som ligger foranmed tre poeng og bedre målforskjell når vi reiser opp dit, og da vil plutselig alt annet enn seier være virkelig problematisk for Kristiansund.

Så jeg tenker at det vil være helt greit for Brann i en slik situasjon å ligge rolig og kontrollert og kjøre kontringer på de.
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on September 22, 2015, 13:03:23 PM
Quote from: Nixon on September 22, 2015, 12:46:34 PM
Quote from: Spelaren on September 22, 2015, 10:40:08 AM
Quote from: I_Medgang_Og_Motgang on September 20, 2015, 08:56:26 AM
Er det noen som har tenkt på et arrangement i Bergen sentrum til denne kampen, f.eks. storskjerm?




Forstår absolutt ingenting om ikkje denne kampen vises på Festplassen foran en 10-15000 tilskuere.


Er du ironisk nå? Tror du ikke at det ville kommet flere folk på Festplassen for å se bortekampen enn på Stadion for å se hjemmekampen? Du om det...


Ironisk? Er helt enig i at dette arrangementet vil kunne samle minst 10 tilskuere


For å se Brann spille kamp som kan hjelpe oss til å rykke opp? Det er jo ikke avgjørende en gang og det er om 2. plassen i OBOS.
Jeg tror du skulle vært heldig om du fikk samla noen hundre en guffen søndag i oktober for det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Nixon

Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Nixon on September 22, 2015, 22:09:03 PM
Quote from: Spelaren on September 22, 2015, 21:47:04 PM
Quote from: Nixon on September 22, 2015, 12:46:34 PM
Er du ironisk nå?


Sjølvsagt.


Mitt svar også. Men ironi er ikke så lett her...;)


Men søren så digg det hadde vært om dette ble gjort til en happening. Fjorden Baby kunne ha spilt, Friele kunne ha delt ut kaffi, Hansa delt ut brus, Vollvik delt ut juggel fra Ludo og vi kunne invitert hele byen på grillings rundt Smålungeren. Deretter kamp på storskjerm... i førstedivisjon. Fordi, Bergen.
GÃ¥ av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

anders_flanderz

rite Drite Drite Drite på Oslo By

Nixon

Rød makt på Hansa

blobby winters


Lasaron

Piotr
Nouri - Grønner - Demidov - Kristiansen
Haugen - Barmen - Skaanes
Rennie - Skålevik - Huse

Grønner såvidt foran Acosta i mine øyne. Skaanes imponerte ingen i dag, men siden Barmen må inn for Nilsen bør Skaanes få en ny sjanse. Rennie har ikke imponert i det siste, men er litt i tvil om Larsen vil gjøre det særlig bedre.

Dan Petter Ulvestad (Kristiansund) er ute med gule kort, så vidt jeg kan se.
Tren på langskudd

blobby winters

Barmen burde ha spillt fra starten av kampen i dag mot Bryne. Haugen og Skaanes ble for tamt og manglet duellstyrke i midtbanen. Bryne fikk for mye ball
Barmen dekker SHNs plass uten problemer mot Kristiansund. Men, jeg er litt redd for Skaanes og Haugen ved siden av Barmen.
Hva skjer med Birkelund? Jeg synes han har spillt bra da han har fått mulighet men han var ikke engang på benken i dag.

Hatleking

Quote from: blobby winters on September 28, 2015, 21:30:49 PM
Barmen burde ha spillt fra starten av kampen i dag mot Bryne. Haugen og Skaanes ble for tamt og manglet duellstyrke i midtbanen. Bryne fikk for mye ball
Barmen dekker SHNs plass uten problemer mot Kristiansund. Men, jeg er litt redd for Skaanes og Haugen ved siden av Barmen.
Hva skjer med Birkelund? Jeg synes han har spillt bra da han har fått mulighet men han var ikke engang på benken i dag.


Trur han var skada/sjuk i dag. Er einig i at han vil kunne vere ein veldig viktig mann for oss der oppe - om det så er som innbytar.

Corran

Om Birkelund er klar vil jeg se han fra start framfor Skaanes som skuffet stort i dag
Og Acosta før Grønner i denne kampen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Når Grønner ikke fikk fornyet tillit etter den gode kampen da Acosta hadde karantene, så får han neppe spille denne heller. Jeg tipper det blir samme oppstilling som i dag, bare at Barmen kommer inn sentralt.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Alle muligheter for å få billett til denne kampen er nå borte. Den siste hjemmebilletten ble solgt i går. Nå er også restbeholdningen til Bataljonen som viste over 50 billetter før kampen i går solgt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Yngve

Quote from: pidre on September 29, 2015, 10:56:43 AM
VIKTIG kamp og som vanlig spiller vi om 3 poeng.

Med seier kan vi belage oss på TL neste år.


På ingen som helst måte. Ein siger er eit langt steg mot eliteserien, men me kjenner alle Brann. Me kan fort snubla mot slutten enno..

krøvel vellevold

Quote from: pidre on September 29, 2015, 10:56:43 AM
VIKTIG kamp og som vanlig spiller vi om 3 poeng.

Med seier kan vi belage oss på TL neste år. Uavgjort er et ok resultat. Tap, vel vi fremdeles bare 3 poeng bak - fullt mulig å ta igjen dette.

Skal huske på at Kristiansund har Sogndal borte i kampen etter.

Derfor var det veldig dumt at Sogndal vant på slutten i går. De kan kanskje lede med ni poeng på tredjeplassen før Kr.sund-kampen, og kan dermed føle seg litt for trygge på opprykk. Med syv poeng hadde de gjerne ikke følt seg like trygge.
Legg ned hele klubben!

pidre

Quote from: Yngve on September 29, 2015, 11:18:51 AM
Quote from: pidre on September 29, 2015, 10:56:43 AM
VIKTIG kamp og som vanlig spiller vi om 3 poeng.

Med seier kan vi belage oss på TL neste år.


På ingen som helst måte. Ein siger er eit langt steg mot eliteserien, men me kjenner alle Brann. Me kan fort snubla mot slutten enno..
Enig i det, snuble kan vi - men med seier mot Kristiansund vil eg likevel føle meg rimelig sikker.
Saludar a los monos!

Gulløl

Quote from: pidre on September 29, 2015, 10:56:43 AM
Med seier kan vi belage oss på TL neste år. Uavgjort er et ok resultat. Tap, vel vi fremdeles bare 3 poeng bak - fullt mulig å ta igjen dette.


Om med seier 3 poeng foran. Stor forskjell og hele 6 poeng på to scenarioer, bommer jeg på dette er det på tide å ta matematikk studiene på nytt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Chill Gull, har sjekket med kalkulatoren: 49 poeng - 46 poeng = 3 poeng.
Saludar a los monos!

Gulløl


Quote from: pidre on September 29, 2015, 12:15:07 PM
Chill Gull, har sjekket med kalkulatoren: 49 poeng - 46 poeng = 3 poeng.


Dette blir for omfattende for deg virker det som. Flere har prøvd å gi deg det inn med teskje men du forstår det rett og slett ikke. Og så kommer du med flåsete bemerkningen om at det er "uvirkelig at enkelte får holde på her inne som de gjør". Du får høre med moderator om han kan stenge de ute.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

SÃ¥ hvis SKB vinner er det 3 poeng. Hvis Kristiansund vinner er det 3 poeng. Differansen mellom lagene kan ikke bli mer enn 3 poeng! For min del se gjerne bort fra definisjonen til Urban Dictionary, tell de 3 poengene to ganger og kall det en sekspoengskamp. 

YOO-HOOO en viktig....ehhhh....en sekspoengs-kamp....gleder meg ;) 
Saludar a los monos!

Tom C

Herlighet så hårsåre og kverulerende folk har blitt her inne. Faen ikke rart det er krig i verden...
Aldri mer Obos....

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Falkman

Quote from: Tom C on September 29, 2015, 14:18:18 PM
Herlighet så hårsåre og kverulerende folk har blitt her inne. Faen ikke rart det er krig i verden...


er rimelig sikker på at en diskusjon om hvilken farge som er finest av grønn og gul, ville være levedyktig her inne

Spelaren

Quote from: Falkman on September 29, 2015, 14:47:31 PM
Quote from: Tom C on September 29, 2015, 14:18:18 PM
Herlighet så hårsåre og kverulerende folk har blitt her inne. Faen ikke rart det er krig i verden...


er rimelig sikker på at en diskusjon om hvilken farge som er finest av grønn og gul, ville være levedyktig her inne


Plastgrønn er finest.
GÃ¥ av.

Lasaron

La oss si at Brann og Kristiansund ender med like mange poeng og nøyaktig lik målforskjell. Hva skjer da? Såvidt jeg vet skal antall seire telle, men hvis det også blir likt? Teller innbyrdes? Hvor i rekken kommer den? Isåfall vil uavgjort gjøre at vi vinner på innbyrdes.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on September 29, 2015, 16:19:38 PM
La oss si at Brann og Kristiansund ender med like mange poeng og nøyaktig lik målforskjell. Hva skjer da? Såvidt jeg vet skal antall seire telle, men hvis det også blir likt? Teller innbyrdes? Hvor i rekken kommer den? Isåfall vil uavgjort gjøre at vi vinner på innbyrdes.


Teller ikke antall scorede mål etter målforskjell?

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on September 29, 2015, 18:03:02 PM
Quote from: Lasaron on September 29, 2015, 16:19:38 PM
La oss si at Brann og Kristiansund ender med like mange poeng og nøyaktig lik målforskjell. Hva skjer da? Såvidt jeg vet skal antall seire telle, men hvis det også blir likt? Teller innbyrdes? Hvor i rekken kommer den? Isåfall vil uavgjort gjøre at vi vinner på innbyrdes.


Teller ikke antall scorede mål etter målforskjell?


Jo, det var derfor jeg skrev "nøyaktig lik".
Tren på langskudd

krøvel vellevold

kampreglementet:

Lagene i en serie rangeres ved en tabell der rekkefølgen bestemmes av poengtallet.
(2) Har to eller flere lag like mange poeng, går det lag foran som har møtt til flest kamper.
(3) Står to eller flere lag fortsatt likt etter at antall oppmøter er tatt i betraktning, går det lag foran som har best målforskjell. Har noen av lagene fått registrert 3-0 etter § 13-2, § 13-6 eller § 14-10, skal resultatene mot de motstandere det gjelder, regnes for 3-0 i tilsvarende kamper også for de øvrige lag som står likt.
(4) Står to eller flere lag fortsatt likt etter at målforskjellen er tatt i betraktning, går det lag foran som har scoret flest mål. Bestemmelsen i (3) annen setning gjelder tilsvarende.
(5) Står to lag fortsatt likt etter at antall scorede mål er tatt i betraktning, er resultatet av innbyrdes kamper avgjørende. Ved likhet i dobbel serie teller scorede mål på bortebane dobbelt. Står tre eller flere lag fortsatt likt etter at antall scorede mål er tatt i betraktning, avgjøres rekkefølgen av en tabell satt opp etter de innbyrdes oppgjør mellom disse lagene.
(6) Dersom rekkefølgen fortsatt ikke er avgjort etter (5), og det gjelder mesterskap eller opp- /nedrykking, skal den avgjøres ved kvalifiseringsspill.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Blir vel den ballen til Erdin Demir som var en god halvmeter over målstreken som avgjør til slutt, tenker jeg.

Og ja, det er litt sært å snakke om sekspoengskamp mellom to lag som ligger likt på tabellen. Ikke *feil*, men kanskje litt som når en augustkamp mellom lag nr 1 og 2 omtales som "seriefinale".

Go Up