• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Oliver Rotihaug

Started by Finfin respons, August 19, 2015, 14:49:18 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Finfin respons

August 19, 2015, 14:49:18 PM Last Edit: August 20, 2015, 16:21:51 PM by Finfin respons
Kanskje heter han Oliver. Kanskje heter han Olivier. Bare BAs ingress-produsenter vet.
( http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/branns-siste-signering-for-vinduet-stengte/s/5-8-135852 )
I alle tilfeller har Brann fått en ny fast spiller i A-stallen. Det skal vel behørig feires med en egen spillertråd, om jeg har forstått Forumets tradisjoner riktig. Virker som en fornuftig signering. Er det noen som kan si noe om hans styrker og svakheter og spillertype?

Klippet fra Brann.no:
"Rotihaug har frem til nå stått på Branns B-liste, noe som gir ham mulighet til å spille et visst antall kamper i OBOS-ligaen. Med proffkontrakt er det ingen begrensninger.

I tiden som kommer skal spilleren få tilrettelagt treningen i et samarbeid mellom A-troppen og U-troppen.
- Oliver kommer til å trene mye med A-laget, men han har også videregående skole som skal fullføres, påpeker Soltvedt.

FAKTA:
Navn: Oliver Rotihaug
Posisjon: Angrep
Født: 2. april 1997
Høyde: 175 cm
Tidligere klubb: Eid IL
Kom til Brann: U-spiller fra sommeren 2013
A-kamper for Brann: 2
Kontrakt: Ut 2017"
( http://www.brann.no/news/article/18apknz0dtpb315q1ruqrl8aq6/title/skrev-proffkontrakt-med-rotihaug )


EDIT: Som Lasaron skriver under: Han er ikke i A-stallen som sådan.
Men han er altså fritt tilgjengelig for A-laget, og står opplistet på nettsidene til A-laget i og med at han har spilleminutter. Så denne tråden er vel noe prematur, kanskje.
Kanskje.

Lasaron

Jeg syns det er flott at de signerer slike kontrakter med de beste talentene. Da forhindrer vi at de snappes opp uten videre. Men han er ikke i A-stallen. Ikke Markus Pettersen heller. Begge har proffkontrakt. Emil Hansson var på proffkontrakt et halvt (eller var det et helt?) år før han ble tatt opp i A-stallen på skikkelig.

Han er rask, brukbar dribler, brukbar målscorer, brukbar teknikk. Har spilt litt på vingen også.
Tren på langskudd

Nixon

Nok en forholdsvis lav offensiv spiller fra utviklingsavdelingen. Jeg leste forleden dag en artikkel om Ajer fra Start og tenkte at jeg har savnet litt slike unge talenter i Brann: Spillere med litt høyde og fysikk som også har teknikk. Hvorfor ender lokale talenter over 185 opp som midtstoppere uten det helt store tekniske registeret?
Rød makt på Hansa

Lasaron

00-modellen Stenevik er allerede 183 cm. Fjelltveit (99) er 180, Magnussen og Eriksen (97) er 185, Vetås (98) er 183. Alle er midtbane eller framover. I tillegg er Branns beste på G14-laget, Sander Christiansen, en høy og teknisk midtbanespiller.
Tren på langskudd

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Var på Varden i ettermiddag og så Florø slå Fyllingsdalen 2-1. Rotihaug spilte de 60 første minuttene, som venstreving i 4-3-3. Han var ganske så usynlig. Men det var muligens en ok debut, han er jo ikke så vant med 2. divisjon.
Tren på langskudd

Huff


Go Up