• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Follo - Brann 28. juli 19:00 (CMore)

Started by Ricky, July 28, 2015, 07:58:10 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Har sett kampen om igjen nå, og irriterer meg over denne svenskeklovnen av en "ekspertkommentator" på CMore. Han snakker som om Follo rundspilte Brann og som om det var et ran at vi vant. Vi skapte da minst like mye som dem, noe da også statistikkene sier: Sjanser (BT): 5-3 til Brann. Avslutninger (NTB): 9-6 til Brann. Avslutninger på mål (NTB): 6-2 til Brann. Avslutninger innenfor 16-meteren (mine egne tall): 5-3 til Brann. Stolpetreff: 1-1.  Hjelper ikke å trille ball på midtbanen.
Legg ned hele klubben!

Giles

Quote from: krøvel vellevold on July 29, 2015, 15:38:18 PM
Har sett kampen om igjen nå, og irriterer meg over denne svenskeklovnen av en "ekspertkommentator" på CMore. Han snakker som om Follo rundspilte Brann og som om det var et ran at vi vant. Vi skapte da minst like mye som dem, noe da også statistikkene sier: Sjanser (BT): 5-3 til Brann. Avslutninger (NTB): 9-6 til Brann. Avslutninger på mål (NTB): 6-2 til Brann. Avslutninger innenfor 16-meteren (mine egne tall): 5-3 til Brann. Stolpetreff: 1-1.  Hjelper ikke å trille ball på midtbanen.

Han peker vel bare på at Brann ikke har et tydelig offensivt spill, at det er null samhandling og at de blir spilt ball i hatt med de siste 20 minuttene uten evne til annet enn panikksparking ut over sidelinjen eller opp i lufta. Og det til tross for at det var 11 mann langt inn på egen halvdel.
Det ser ut som det mangler både system og evner hos enkeltspillere.
Men Jonsson er ganske riktig overvurdert som ekspert.

krøvel vellevold

Quote from: Giles on July 29, 2015, 16:12:28 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 29, 2015, 15:38:18 PM
Har sett kampen om igjen nå, og irriterer meg over denne svenskeklovnen av en "ekspertkommentator" på CMore. Han snakker som om Follo rundspilte Brann og som om det var et ran at vi vant. Vi skapte da minst like mye som dem, noe da også statistikkene sier: Sjanser (BT): 5-3 til Brann. Avslutninger (NTB): 9-6 til Brann. Avslutninger på mål (NTB): 6-2 til Brann. Avslutninger innenfor 16-meteren (mine egne tall): 5-3 til Brann. Stolpetreff: 1-1.  Hjelper ikke å trille ball på midtbanen.

Han peker vel bare på at Brann ikke har et tydelig offensivt spill, at det er null samhandling og at de blir spilt ball i hatt med de siste 20 minuttene uten evne til annet enn panikksparking ut over sidelinjen eller opp i lufta. Og det til tross for at det var 11 mann langt inn på egen halvdel.
Det ser ut som det mangler både system og evner hos enkeltspillere.



Nei, han mente åpenbart at Follo var klart bedre.
Legg ned hele klubben!

Giles

Quote from: krøvel vellevold on July 29, 2015, 16:25:03 PM
Quote from: Giles on July 29, 2015, 16:12:28 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 29, 2015, 15:38:18 PM
Har sett kampen om igjen nå, og irriterer meg over denne svenskeklovnen av en "ekspertkommentator" på CMore. Han snakker som om Follo rundspilte Brann og som om det var et ran at vi vant. Vi skapte da minst like mye som dem, noe da også statistikkene sier: Sjanser (BT): 5-3 til Brann. Avslutninger (NTB): 9-6 til Brann. Avslutninger på mål (NTB): 6-2 til Brann. Avslutninger innenfor 16-meteren (mine egne tall): 5-3 til Brann. Stolpetreff: 1-1.  Hjelper ikke å trille ball på midtbanen.

Han peker vel bare på at Brann ikke har et tydelig offensivt spill, at det er null samhandling og at de blir spilt ball i hatt med de siste 20 minuttene uten evne til annet enn panikksparking ut over sidelinjen eller opp i lufta. Og det til tross for at det var 11 mann langt inn på egen halvdel.
Det ser ut som det mangler både system og evner hos enkeltspillere.



Nei, han mente åpenbart at Follo var klart bedre.


Med unntak av forsvaret var det skrale greier. Svært lite løfterikt og det har ingenting med strategi å gjøre at de blir overkjørt siste 20 som T.Strand later til å tro. Hang i tauene uten kontroll i det hele tatt.

krøvel vellevold

July 29, 2015, 16:51:06 PM #54 Last Edit: July 29, 2015, 16:53:25 PM by krøvel vellevold
Quote from: Giles on July 29, 2015, 16:42:09 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 29, 2015, 16:25:03 PM
Quote from: Giles on July 29, 2015, 16:12:28 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 29, 2015, 15:38:18 PM
Har sett kampen om igjen nå, og irriterer meg over denne svenskeklovnen av en "ekspertkommentator" på CMore. Han snakker som om Follo rundspilte Brann og som om det var et ran at vi vant. Vi skapte da minst like mye som dem, noe da også statistikkene sier: Sjanser (BT): 5-3 til Brann. Avslutninger (NTB): 9-6 til Brann. Avslutninger på mål (NTB): 6-2 til Brann. Avslutninger innenfor 16-meteren (mine egne tall): 5-3 til Brann. Stolpetreff: 1-1.  Hjelper ikke å trille ball på midtbanen.

Han peker vel bare på at Brann ikke har et tydelig offensivt spill, at det er null samhandling og at de blir spilt ball i hatt med de siste 20 minuttene uten evne til annet enn panikksparking ut over sidelinjen eller opp i lufta. Og det til tross for at det var 11 mann langt inn på egen halvdel.
Det ser ut som det mangler både system og evner hos enkeltspillere.



Nei, han mente åpenbart at Follo var klart bedre.


Med unntak av forsvaret var det skrale greier. Svært lite løfterikt og det har ingenting med strategi å gjøre at de blir overkjørt siste 20 som T.Strand later til å tro. Hang i tauene uten kontroll i det hele tatt.


Men hva var Follo så jævlig gode til da? Hva skapte de? Svensken mener jo at Follo kjørte over oss i 90 minutter både på Stadion og i Ski. Ja begge kampene kunne fort endt uavgjort (og det hadde kanskje vært rettferdig også), og Follo hadde mye ball, men det var da ikke all verden de skapte. Hadde Brann skapt like lite etter å ha hatt så mye ball, hadde ingen syntes det var storveis.
Legg ned hele klubben!

Giles

Follo var ikke veldig gode og er ikke veldig gode basert på tabellplasseringen. Brann var likevel ute å kjøre og det er det ingen grunn til å være fornøyd med. Follo kunne uten flaks godt ha vunnet begge oppgjørene og det beroliger ikke meg.

krakra

Spillemessig har Follo vært veldig gode. Skal du bare  vurdere dem utifra tabellen så er fakta at vi slo dem i begge kampene. vi skapte også minst like mye i begge kampene.



Giles

Follo var spillemessig gode og sjarmerende. De skapte i tillegg sjanser som kunne gitt dem seieren i begge kampene. Fakta er at så ikke skjedde. Men at disse 6 poengene er et resultat av taktiske grep eller noe annet planlagt er bare tull. Flaks er den viktigste faktoren her og det har Brann hatt mye av i år. Vanskelig for ikke å si umulig å la seg begeistre av denne søpla.
Tror likevel at LAN ser elendigheten og at en ny kultur er på vei inn.

Go Up