• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sivert Heltne Nilsen

Started by Jose Arrogantio, July 20, 2015, 20:15:22 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

September 15, 2015, 00:17:07 AM #50 Last Edit: September 15, 2015, 00:20:54 AM by Gulløl
I dag gjennomførte Sivert Heltne Nilsen uten tvil den beste kampen i Brann drakten av de syv kampene han hittil har spilt. Styrte midtbanen og det defensive nesten prikkfritt og var en solid ballvinner og stengte mye rom. Nå kan vi se noe av grunnen til at han ble nevnt i forbindelse med landslaget i fjor sommer. Og jeg tror han vil bli enda bedre enn nå når han får noen kamper til og har utviklet samarbeidet ytterligere med sine nye lagkamerater. Sivert Heltne Nilsen som bare er 23 år tror jeg har "Martin Andresen 2007- potensiale" når han får et par tre år til med rutine.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Enig med at han ser ut til å være på gang og hadde sin beste kamp til nå i går.
Håper han nå også får litt mer ro og blir litt bedre/tryggere i avleveringene så kan vi ha en meget god spiller
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

September 15, 2015, 06:44:20 AM #52 Last Edit: September 15, 2015, 07:38:14 AM by Nixon
Når ikke far/sønn-linken er et tema etter kampen må vel det være et godt tegn for unge Nilsen!:)
Rød makt på Hansa

nummer9

Quote from: Nixon on September 15, 2015, 06:44:20 AM
Når ikke far/sønn-linken er et tema etter kampen må veld et være et godt tegn for unge Nilsen!:)

Har du vært innom tråden til faren i dag?

Nixon

He he, joda, men et lite spastisk utbrudd fra Torvanger tar jeg ikke til inntekt for hva folk flest mener!:)
Rød makt på Hansa

Torvanger

September 15, 2015, 09:15:48 AM #55 Last Edit: September 15, 2015, 09:17:39 AM by Torvanger
Quote from: Nixon on September 15, 2015, 07:46:31 AM
He he, joda, men et lite spastisk utbrudd fra Torvanger tar jeg ikke til inntekt for hva folk flest mener!:)



Spastisk du, din geriatriske pasient! Eller er det mer rigos mortis?

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

...og brått la hele gjengen opp.
Gå av.

Nixon

Og som alltid er "nådd toppen" et begrep som kan tøyes i alle retninger...
Rød makt på Hansa

Tom C

Linken funker ikke, så må innrømme at jeg er litt nyskjerrig på hva dette dreier seg om...

edit: der kom den plutselig opp igjen, så never mind. Var ikke så spennende allikevel...
Aldri mer Obos....

Gulløl

Klipp:

http://www.morenytt.no/nyheiter/2015/12/12/%E2%80%93-Har-funne-meg-til-rette-11912981.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

tsrqpo

Tommelen opp for det sitatet der.

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Fotballagent-mener-Brann-treneren-favoriserer-sonnen-657760_1.snd

Henning Berg (agenten, ikke han andre) mener at Brann kan gå glipp av nye spillere fordi de har to pappagutter i stallen: Heltne Nilsen og Barmen. Sistnevnte siden Barmen senior fortsatt er en viktig sponsor. En noe søkt teori som lukter sterkt av at Berg er agenten til vrakede Birkelund.

Men det er likevel nok et eksempel på at hentingen av sønn Nilsen skaper overskrifter i pressen. For til dags dato har ikke unge Nilsen vært så god at slike spekulasjoner blir glavlagt for godt. Får håpe det skjer neste år!
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

For meg lukter det ganske ille når agenten til en vraket spiller gjør et stort poeng av de ganske velkjente familieforholdene til to spillere som var direkte konkurrenter til nettopp spilleren som ble vraket.

For å snu litt på det: Er det ikke en "usunn situasjon" for Birkelund å assosieres med en sånn agent? Det har jo ikke skjedd noe nytt rundt Heltne Nilsen eller Barmen som gir grunn til å ta dette opp igjen nå, så det er tydelig at Berg kun gjør et poeng av dette fordi han vil skape inntrykk av at "Eirik fikk aldri muligheten i Brann". Det er jo fort gjort å begynne å spekulere i om Bergs sutring ikke bare er hans egen, men om han faktisk videreformidler spillerens synspunkter. Er Birkelund tjent med en agent som uten noen spesiell foranledning prøver å mistenkeliggjøre Brann? Igjen, jeg sier ikke at Birkelund er med-avsender av denne drittpakken, men er det "sunt" for en Birkelund på jobbjakt å kunne bli mistenkt for å være delaktig i dette utspillet?

Både Heltne Nilsen og Barmen fikk for øvrig høyere score enn Birkelund på forumets egen spillerbørs, der Birkelund var nest dårligst på midtbanen. Birkelund ble til dels et offer for uheldig timing i og med at han var den eneste på midtbanen (foruten innleide Rennie) som hadde utgående kontrakt, men deler av forklaringen er rett og slett også at Birkelund ikke spilte godt nok de gangene han fikk sjansen.

Ja, signeringen av Heltne Nilsen ga dessverre både aviser og agenter anledning til å spekulere, og vi får sikkert se mer av det. Som du sier, Nixon, vi får bare håpe Heltne Nilsen hever nivået sitt nok til at vi slipper å se denne type overskrifter på månedlig basis ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Birkelund spilte, dessverre, stort sett dårlig. Derfor bryr eg meg fint lite om hva spillerens agent sier.
Gå av.

Lasaron

Jeg registrerer at det stort sett er agenter som står for Brannrelaterte nyheter for tiden.

Forøvrig er det greit nok at bekymring for favorisering av og til blir luftet. Det forebygger en favorisering.

Jeg skulle likt å sett en statistikk over hvor mange mål Brann har scoret og sluppet inn med den og den spilleren på banen. Jeg mistenker at SHN vil komme meget godt ut av en slik statistikk, sammenlignet med de andre spillerne i Brann. Jeg tror han har vært nyttigere enn hva vi får inntrykk av når han har ballen i beina.
Tren på langskudd

Ordstyrar

Sivert Heltne Nilsen ble hentet til Brann da det gjensto 15 seriekamper.
Med Sivert Heltne Nilsen: 10 kamper, 7 seire, 3 uavgjort. Slapp inn i snitt 0,6 mål pr kamp.
Uten Sivert Heltne Nilsen: 5 kamper, 1 seier, 2 uavgjort, 2 tap. Slapp inn i snitt 1,4 mål pr kamp.

Brann har faktisk aldri tapt en kamp med Sivert Heltne Nilsen på banen.

BT har knapt hatt en nyhet det siste året, som ikke har en misfornøyd agent som kilde.

krakra

Nei, de har jo mistet hovedkilden på innsiden av Brann.

Ordstyrar

He he
Men dette er et enkelt regnestykke som BTs journalist kunne gjort, for så å konfrontere agenten med fakta. Men det er vel for mye å forlange...

Gulløl

Quote from: Ordstyrar on December 17, 2015, 11:49:28 AM
He he
Men dette er et enkelt regnestykke som BTs journalist kunne gjort, for så å konfrontere agenten med fakta. Men det er vel for mye å forlange...

Nei da blir historien for dårlig og BT får ikke den negative vinklingen på Brann som de ofte søker etter gjennom agenter. Avisen virker fremdeles fornærmet for at de ikke lenger får innside informasjon. Ellers fikk Birkelund sine sjanser uten å bevise nok til å få ny kontrakt den saken er grei. Ellers forstår jeg ikke agentenes kobling mot Nilsen, Birkelund var lite aktuell til å gå inn i den rollen som han hadde.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ordstyrar

Sammenligningen Nilsen vs Birkelund halter uansett, siden de ikke egentlig har vært direkte konkurrenter, men likevel.
Som skrevet ovenfor:
Med Sivert Heltne Nilsen fra start: 10 kamper, 7 seire, 3 uavgjort. Slapp inn i snitt 0,6 mål pr kamp.
Uten Sivert Heltne Nilsen: 5 kamper, 1 seier, 2 uavgjort, 2 tap. Slapp inn i snitt 1,4 mål pr kamp.

Med Eirik Birkelund fra start: 6 kamper, 4 uavgjort, 2 tap. Slapp inn i snitt 1,7 mål.

Chrisstah

Syns det har vært veldig merkelig at det er flere som har rakket ned på Sivert. Han har vært en strålende signering for Brann.
Jeg forstår dog, det punktet med at det blir gjort noen enkle feil av og til med ball i beina. Men han har virkelig stått frem som en kriger som gir 100% i duellene.  Det er det som er rollen hans i dette Brann laget.
Haugen og Barmen får ta mesteparten av bindeleddet mellom angrepet og midtbanen.

Om vi får en Sivert neste år som utvikler spillet sitt med ballen i beina, så har vi en klassespiller.
Jeg har veldig sansen for Birkelund som spiller, og syns det var synd at vi lot han gå, men i rollen DM så velger jeg Sivert 100/100 ganger.

Barmen er også en litt utsatt hakkekylling, men om Henning Berg stikker fingeren i jorden, så er det også der forståelig at han var foran Birkelund i køen.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Yngve

Spørsmålet er vel om han er god nok for eliten, eller om me er eit lag fullt av obås-kvalitet. Fryktar det..

Jose Arrogantio

Quote from: Yngve on December 18, 2015, 00:04:08 AM
Spørsmålet er vel om han er god nok for eliten, eller om me er eit lag fullt av obås-kvalitet. Fryktar det..


Han var god nok for eliten for to år siden, før han kom i kulden hos Engen. Med mindre han har blitt en dårligere spiller enn siden den gang er han god nok for eliten.

Gulløl

Bør være stor sjanse for at Heltne Nilsen tar eliteserienivået på en god måte i 2016. Rekdal mente Heltne Nilsen tok eliteserien med storm i 2014 og var en dominerende figur i ligaen med enorme defensive kvaliteter. Videre mente Rekdal at landslaget burde være det neste målet. Greit nok at han hadde et tilbakesteg på slutten av VIF perioden, men såg ut til å være på opptur igjen i Brann i høst der laget ikke tapte med han på banen.
http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/Rekdal--Landslaget-neste-for-Heltne-Nilsen-451041_1.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Quote from: Jose Arrogantio on December 18, 2015, 00:50:15 AM
Quote from: Yngve on December 18, 2015, 00:04:08 AM
Spørsmålet er vel om han er god nok for eliten, eller om me er eit lag fullt av obås-kvalitet. Fryktar det..


Han var god nok for eliten for to år siden, før han kom i kulden hos Engen. Med mindre han har blitt en dårligere spiller enn siden den gang er han god nok for eliten.


Det er vel meir rett å seia att dei trudde han var god nok for eliten, men han enda opp i Obås..

Jose Arrogantio

Quote from: Yngve on December 18, 2015, 17:29:05 PM
Quote from: Jose Arrogantio on December 18, 2015, 00:50:15 AM
Quote from: Yngve on December 18, 2015, 00:04:08 AM
Spørsmålet er vel om han er god nok for eliten, eller om me er eit lag fullt av obås-kvalitet. Fryktar det..


Han var god nok for eliten for to år siden, før han kom i kulden hos Engen. Med mindre han har blitt en dårligere spiller enn siden den gang er han god nok for eliten.


Det er vel meir rett å seia att dei trudde han var god nok for eliten, men han enda opp i Obås..


Nei, han spilte og var god nok for eliten. Så havnet han i kulden hos Rekdal og dro til Brann for å få en restart.

krakra

Quote from: Yngve on December 18, 2015, 17:29:05 PM
Quote from: Jose Arrogantio on December 18, 2015, 00:50:15 AM
Quote from: Yngve on December 18, 2015, 00:04:08 AM
Spørsmålet er vel om han er god nok for eliten, eller om me er eit lag fullt av obås-kvalitet. Fryktar det..


Han var god nok for eliten for to år siden, før han kom i kulden hos Engen. Med mindre han har blitt en dårligere spiller enn siden den gang er han god nok for eliten.


Det er vel meir rett å seia att dei trudde han var god nok for eliten, men han enda opp i Obås..
At man er avskiltet i VIF kan jo fort være et kvalitetstegn. De er vel den klubben som har vært like dårlig som oss til å se og utnytte potensialet i egne spillere. Kristiansen ble jo også avskiltet der.

Morkel

Quote from: krakra on December 18, 2015, 23:50:42 PM
Quote from: Yngve on December 18, 2015, 17:29:05 PM
Quote from: Jose Arrogantio on December 18, 2015, 00:50:15 AM
Quote from: Yngve on December 18, 2015, 00:04:08 AM
Spørsmålet er vel om han er god nok for eliten, eller om me er eit lag fullt av obås-kvalitet. Fryktar det..


Han var god nok for eliten for to år siden, før han kom i kulden hos Engen. Med mindre han har blitt en dårligere spiller enn siden den gang er han god nok for eliten.


Det er vel meir rett å seia att dei trudde han var god nok for eliten, men han enda opp i Obås..
At man er avskiltet i VIF kan jo fort være et kvalitetstegn. De er vel den klubben som har vært like dårlig som oss til å se og utnytte potensialet i egne spillere. Kristiansen ble jo også avskiltet der.


Det må legges til at i perioden hvor Nilsen gjorde det bra i VIF spilte han defansiv midt/ankerrolle. Han ble skjøvet ut av laget av Stengel i år og når han kom inn var dette ofte som indreløper og ikke i favorittposisjonen. Han har aldri underprestert i den rollen han har i Brann, men som "offansiv" indreløper innrømmer han også selv at han aldri fungert.

aleksanderhjelleseth

Måtte ned på midten av side 3 for å finne tråden til Nilsen jr.
Det er på sin plass å gi litt honnør til den røde krigeren vår. Han har vært en av de beste spillerene de 3 første kampene, med innsats og tæl, knoker og albuer gjær han livet surt for de han spiller mot. Han har virkelig funnet seg til rette på banen, garderoben og er en ledertype som går fremst i krigen. Kan selfølgelig bidra enda mer offensivt, men også der er det bedring. Heia Sivert!

Corran

Mye bedring over hele linjen for SHN ja. Eg har uttalt meg negativt om ham (eller mer mangel på et bedre alternativ), men fortsetter han framgang så kan det være eg må bøye meg i støvet og unnskylde. Fremdeles en del å gå på men ja absolutt framgang.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gamleørn

Har lenge vært kritisk til SHN i mangel på bedre alternativer, men han har vært god de første kampene våre. Han har statistikken på sin side, i og med at brann ikke har tapt med SHN som defensivt anker, og måten han hjelper både forsvaret og de mer kreative midtbanespillerne er forbilledlig. Nå har han i tillegg blitt litt mer offensiv i pasningsvalgene sine, noe som jeg synes har vært ankepunktet hans. Håper han fortsetter den gode trenden utover sesongen.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

Huff

For statisk, treig og for dårlig pasningsfot var vel mine betraktninger etter fjoråret. Jeg fryktet at SHN skulle bli avslørt i TL, sålangt har han så til de grader gjort mine bekymringer til skamme -måte jeg fortsette å ta fullstendig feil i tilfellet SHN.

posemedsnopi

Anbefaler alle å høre denne ukens Heia Fotball. Sivert Heltne Nilsen er en strålende gjest. Podcasten avsluttes med en nydelig hyllest av norges beste spiller gjennom tidene.

Nixon

Hvordan er reglene for Nilsen nå? To gule og karantene?
Rød makt på Hansa


blobby winters

Quote from: Nixon on September 15, 2016, 15:48:05 PM
Hvordan er reglene for Nilsen nå? To gule og karantene?


Stemmer.
3 gule, 5 gule, 7, 9 osv. betyr 1 kamp karantene

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger


Gulløl

Quote from: Torvanger on December 05, 2016, 12:57:44 PM
Legger du ut en pluss-sak fra Møre? Gidder du å klippe og lime?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


nummer9

Quote from: Torvanger on December 06, 2016, 14:38:21 PM

Uten at jeg er ekspert på dette, så er vel søvnbehov veldig individuellt. Samtidig er det vel en kjennsgjerning at mange sover strengt tatt mindre enn hva de burde for å være i tipp topp form (dette gjør i alle fall jeg selv om jeg definitivt ikke er en toppidrettsutøver). Synes det virker seriøst å ta dette også på alvor.

SeLyren

Sivert er et beist, han har ikke sovet siden 1999.

Kagain


Ninja-Bob


Nixon

Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

OmOssSjølOgHansaøl

Veldig bra med forlengelse. Sivert Heltne Nilsen har vært viktig for oss i halvannen sesong nå, og han er absolutt en av de som bør ha langtidskontrakt.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

SeLyren

Sivert rå han, og han er bare 25. Han kan absolutt bli bedre på flere faser av spillet, og han vil helt sikkert ikke "peake" før han er 31-32. Bra for Brann.

Torvanger

SHN kan fort bli solgt for en anseelig sum, utenlands, enten til sommeren eller etter sesongslutt.

Go Up