• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Kristiansund 6. juli kl 19.00

Started by Nixon, July 03, 2015, 09:38:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Det er helt klart fordeler og ulemper med begge to på midten. Men nå kan det se ut som at Lars Arne har tatt et valg, og forsøksperioden bør være over. Nå bør han holde seg til det slik at vi kan få spilt inn laget best mulig.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: Nixon on July 07, 2015, 11:25:23 AM
Det er helt klart fordeler og ulemper med begge to på midten. Men nå kan det se ut som at Lars Arne har tatt et valg, og forsøksperioden bør være over. Nå bør han holde seg til det slik at vi kan få spilt inn laget best mulig.


Det er eg einig i. Når/om me får ein skikkeleg DM, så er det fort Grønner som ryk ut or startoppstillinga sidan Acosta nok vert flytta ned. Grønner har framleis ein veg å gå når det kjem til stabilitet og konsentrasjon.

Kjell249

Enig at vi bør prioritere et solid anker, og samspille Acosta og Demodov som stoppere. Austin hadde vært konge. I tillegg en solid indreløper, så begynner midtbanen å se fornuftig ut:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

nummer9

July 07, 2015, 12:42:18 PM #103 Last Edit: July 07, 2015, 12:45:25 PM by nummer9
Quote from: Kjell249 on July 07, 2015, 12:09:02 PM
Enig at vi bør prioritere et solid anker, og samspille Acosta og Demodov som stoppere. Austin hadde vært konge. I tillegg en solid indreløper, så begynner midtbanen å se fornuftig ut:)

Noen nye rykter om Austin?

Ellers enig med de som ser begrensningene til Acosta. Så han ofte avlevere ballen til Barmen eller Haugen nesten på autopilot med en gang han vant ballen, så ser ut som om han og/eller LAN bare bruker han i en opprydderrolle og bevisst overlater ballfordeligen til andre. Kanskje like greit, men er lite effektiv når vi skaper brudd hos motstanderen.

Lasaron

Quote from: nummer9 on July 07, 2015, 12:42:18 PM
Quote from: Kjell249 on July 07, 2015, 12:09:02 PM
Enig at vi bør prioritere et solid anker, og samspille Acosta og Demodov som stoppere. Austin hadde vært konge. I tillegg en solid indreløper, så begynner midtbanen å se fornuftig ut:)

Noen nye rykter om Austin?


Jeg googlet tidligere i dag, og en britisk side har lavest odds på at han går til Middlesborough, og så kom en rekke andre britiske lag på listen. Brann ikke nevnt.
Tren på langskudd

Yngve


Corran

Mener da det var meget klare bevis for at den var inne på tv bildene
At dommerne der og da ikke ser det er en skandale for oss som følger laget som er offeret men det er sånn som kan skje og alle kan gjøre feil (og blablabla) men å etterpå lukke øynene for alt av beviser blir bare laterligt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

At Synsam sponser dommerne gjør det hele bare mer absurd.
Gå av.

Giles

Tre poeng er det eneste positive fra denne kampen. Som vanlig stresset og usammenhengende spill. Larsen scoret to og takk for det, men det var også alt. Flaks med utvisning som var meget strengt idømt. Rett mann å vise ut i denne kampen var Marcus Pedersen.
Den sinnsyke hyllingen av LAN basert på dette lagets prestasjoner må utelukkende basere seg på poengfangst. Resten er bare sorgen i et totalt uspennende lag. Her er det ingenting på gang men det går an å flakse seg til et opprykk om det investeres i sommer.

Jose Arrogantio

Quote from: Giles on July 07, 2015, 16:07:50 PM
Tre poeng er det eneste positive fra denne kampen. Som vanlig stresset og usammenhengende spill. Larsen scoret to og takk for det, men det var også alt. Flaks med utvisning som var meget strengt idømt. Rett mann å vise ut i denne kampen var Marcus Pedersen.
Den sinnsyke hyllingen av LAN basert på dette lagets prestasjoner må utelukkende basere seg på poengfangst. Resten er bare sorgen i et totalt uspennende lag. Her er det ingenting på gang men det går an å flakse seg til et opprykk om det investeres i sommer.


Hvorfor skulle Pedersen blitt utvist?

Hvem er det som hyller LAN?

Lasaron

Pedersen hadde flere situasjoner i andre omgang der han mesterlig klarte å kjempe til seg ballen. Men han hadde litt sytete kroppspråk innimellom.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Giles on July 07, 2015, 16:07:50 PM
Tre poeng er det eneste positive fra denne kampen. Som vanlig stresset og usammenhengende spill. Larsen scoret to og takk for det, men det var også alt. Flaks med utvisning som var meget strengt idømt. Rett mann å vise ut i denne kampen var Marcus Pedersen.
Den sinnsyke hyllingen av LAN basert på dette lagets prestasjoner må utelukkende basere seg på poengfangst. Resten er bare sorgen i et totalt uspennende lag. Her er det ingenting på gang men det går an å flakse seg til et opprykk om det investeres i sommer.


Dommaren gjorde mykje rart - også direkte feil - men om ein ser på situasjonane, så følgjer dommaren ei linje der. Gulkortet til Karadas var òg av det billege slaget, og frispark vart det stundom for det som verka som ingenting. Så ja - strengt, men ikkje direkte feil mtp linja han la.

Paldan

Er mange dommere denne sesongen som har vært av det slaget, man kan ikke ta de direkte på noe, men listen blir lagt så vanvittig lavt at det ødelegger flyten. Mye lettere å dømme på den måten, da kan han stå med regelboken i hånd i etterkant, men det er jo feigt. Bør la kampen flyte, og ta grep når det eventuelt utarter til å bli stygt.


Spelaren

Hva er det egentlig med NFF, deres representanter og deres utrolige evne til å nekte å ta selvkritikk?
Gå av.

Klaus_Brann

Terrieren Acosta er mye bedre på midten enn som stopper og han unngår å lage farlige frispark rundt egen 16.
Vil mye heller ha Acosta der enn Demidov hvis han fortsetter i det samme sporet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Forsvaret har fungert såpass bra med Demidov de to siste kampene at jeg vil fortsatt se ham der. Acosta får holde seg i midten eller ved siden av Demidov i forsvaret.

Lasaron

Jeg lever greit nok med at dommerne ikke kunne være sikker der og da på at ballen var inne.

http://www.ba.no/tv/disse-ballene-er-ikke-inne-5-8-112313.html

Etter å ha sett denne er det for meg totalt ubegripelig, og over grensen til useriøst, at Terje Hauge ikke er 100% sikker på at den var inne. Jeg tar for gitt at han har sett de samme bildene.
Tren på langskudd

blobby winters

Jeg er ihvertfall sikker. Jeg forstår at det var vanskelig for dommeren der og da og han er unnskyldt dersom han kommer ut i offentlighet og innrømmer feilen.
Jeg forstår også Terje som sier at når du ser ting fra en vinkel og ikke står helt på linjen at du kan få et feilbilde av situasjonen. Men, både bilder sett fra kameravinkel foran mål og bilder sett fra en vinkel bak målet viser at den var over linjen. Kom igjen Terje, slutt med massevis av fin prat og si det rett ut som den er.

Men, uansett, jeg vil ha fokus vekk fra dommeren som alle snakker om og sette fokus på NFF. Hvorfor bruker ikke Norge samme teknologi som de bruker i engelsk Premier League?

Corran

Pga a det koster for mye og norske klubber har ikke råd.
Men se ikke bort fra at Tv2 betaler deler av gildet hvis det åpner for det og de får rettighetene neste gang
De skal neste sesong betale for målteknologi i ishockeyserien
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Det er tull. NFF, NTF og klubbene hadde selvsagt hatt penger til målteknologi. I tillegg kan de få inn penger fra media også som du sier.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

NFF er gnien på kroner som de ikke får igjen. De fleste klubbene sliter økonomisk så det er ikke tull
Fult mulig NFF og NTF har råd til det men ser ikke helt at dette er noe de kommer til å cashe ut
De ser seg jo ikke råd til spray til dommere utenom i TL ;-)

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Jeg vet at klubbene sliter, men det er ikke snakk om mye hvis det hadde blitt et spleiselag mellom alle disse partene.
Det ville hevet ligaen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dragn

Ifølge mirror kostet teknologien ca 250k pund, altså et sted mellom 2,5-3 mill per bane

I_Medgang_Og_Motgang

Quote from: blobby winters on July 08, 2015, 21:12:25 PM
Jeg er ihvertfall sikker. Jeg forstår at det var vanskelig for dommeren der og da og han er unnskyldt dersom han kommer ut i offentlighet og innrømmer feilen.
Jeg forstår også Terje som sier at når du ser ting fra en vinkel og ikke står helt på linjen at du kan få et feilbilde av situasjonen. Men, både bilder sett fra kameravinkel foran mål og bilder sett fra en vinkel bak målet viser at den var over linjen. Kom igjen Terje, slutt med massevis av fin prat og si det rett ut som den er.

Men, uansett, jeg vil ha fokus vekk fra dommeren som alle snakker om og sette fokus på NFF. Hvorfor bruker ikke Norge samme teknologi som de bruker i engelsk Premier League?


Hvis jeg husker forløpet riktig, så sto dommeren på ca. 20 meter i situasjonen, og det er vel forholdsvis greit, men det var vel en del klabb og babb inne i feltet før ballen gikk i mål, og i og med at en forsvarer var på streken må det kunne sies at den største skandalen er at assistentdommer ikke er på linje. (Jeg har ikke sett reprisen, og husker ikke hvor assistentdommer var, men fra Store Stå var det tydelig at ballen var inne.)
Success is temporary, loyalty is forever

Christian

Quote from: I_Medgang_Og_Motgang on July 09, 2015, 10:59:28 AMHvis jeg husker forløpet riktig, så sto dommeren på ca. 20 meter i situasjonen, og det er vel forholdsvis greit, men det var vel en del klabb og babb inne i feltet før ballen gikk i mål, og i og med at en forsvarer var på streken må det kunne sies at den største skandalen er at assistentdommer ikke er på linje.

Dommeren er godt innenfor 16-meteren. Ca. på straffemerket, så han burde hatt grei mulighet til å se det sjøl.

Nixon

Linjemannen var på linje såvidt jeg husker. Jeg kikket bort rett etter at ballen var gått ut igjen, og da stod han godt plantet på streken.
Rød makt på Hansa

blobby winters

Quote from: dragn on July 09, 2015, 07:00:28 AM
Ifølge mirror kostet teknologien ca 250k pund, altså et sted mellom 2,5-3 mill per bane


Mohn og la Brann være ledende i Norge på ihvertfall 1 område

Giles

July 09, 2015, 21:36:41 PM #128 Last Edit: July 09, 2015, 21:44:28 PM by Giles
Quote from: Jose Arrogantio on July 07, 2015, 16:38:54 PM
Quote from: Giles on July 07, 2015, 16:07:50 PM
Tre poeng er det eneste positive fra denne kampen. Som vanlig stresset og usammenhengende spill. Larsen scoret to og takk for det, men det var også alt. Flaks med utvisning som var meget strengt idømt. Rett mann å vise ut i denne kampen var Marcus Pedersen.
Den sinnsyke hyllingen av LAN basert på dette lagets prestasjoner må utelukkende basere seg på poengfangst. Resten er bare sorgen i et totalt uspennende lag. Her er det ingenting på gang men det går an å flakse seg til et opprykk om det investeres i sommer.


Hvorfor skulle Pedersen blitt utvist?

Hvem er det som hyller LAN?

Se eller husk taklingen til Pedersen inne i straffefeltet, alt for sent, med stor kraft og med låsing av motstanders ben. Endte med skade og frikjent Pedersen. Taklingen mot Larsen var for sen, men en liten vipp som ikke var voldsom på noen måte, ballen hadde uansett gått utover sidelinjen og utspark fra mål. Klønete men kun et lite frispark. Totalt feil med fokus på dommeren for alle som vil at Brann skal forbedre seg. Samme med maset om mållinjeteknologi i løkkefotball som er Branns aktuelle nivå. Eneste forskjellen er at det oftest er noe bedre teknisk nivå på løkka.
Hørte Doddo var i fistel over LAN antatt på bakgrunn av prestasjoner siste tiden. Ufattelig, LAN kan være rett mann men ikke bedømt på nivået som hittil er vist.

Jose Arrogantio

Quote from: Giles on July 09, 2015, 21:36:41 PM
Quote from: Jose Arrogantio on July 07, 2015, 16:38:54 PM
Quote from: Giles on July 07, 2015, 16:07:50 PM
Tre poeng er det eneste positive fra denne kampen. Som vanlig stresset og usammenhengende spill. Larsen scoret to og takk for det, men det var også alt. Flaks med utvisning som var meget strengt idømt. Rett mann å vise ut i denne kampen var Marcus Pedersen.
Den sinnsyke hyllingen av LAN basert på dette lagets prestasjoner må utelukkende basere seg på poengfangst. Resten er bare sorgen i et totalt uspennende lag. Her er det ingenting på gang men det går an å flakse seg til et opprykk om det investeres i sommer.


Hvorfor skulle Pedersen blitt utvist?

Hvem er det som hyller LAN?

Se eller husk taklingen til Pedersen inne i straffefeltet, alt for sent, med stor kraft og med låsing av motstanders ben. Endte med skade og frikjent Pedersen. Taklingen mot Larsen var for sen, men en liten vipp som ikke var voldsom på noen måte, ballen hadde uansett gått utover sidelinjen og utspark fra mål. Klønete men kun et lite frispark. Totalt feil med fokus på dommeren for alle som vil at Brann skal forbedre seg. Samme med maset om mållinjeteknologi i løkkefotball som er Branns aktuelle nivå. Eneste forskjellen er at det oftest er noe bedre teknisk nivå på løkka.
Hørte Doddo var i fistel over LAN antatt på bakgrunn av prestasjoner siste tiden. Ufattelig, LAN kan være rett mann men ikke bedømt på nivået som hittil er vist.


Jeg husker den taklingen, men synes ikke den skulle vært rødt. Hadde ikke prostert på gult da.

Corran

Husker og taklingen til Pedersen og muligens gult på den er min mening. Det er en duell hvor den ene kommer litt dårligere ut ;-)
Den på Larsen er soleklart gult. Han tar mannen uten sjanse på ballen. Det første gule kortet hans har jeg ikke sett skikkelig så skal ikke utale meg bastant ang det, men så greit ut da Larsen vel var nesten forbi og KSK spilleren er litt sen om jeg husker riktig. Vet heller ikke om det kortet var summen av flere taklinger?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up