• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Robert Hauge

Started by Torvanger, May 27, 2015, 17:45:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Endelig kan vi gå igang med nye ark og fargesifter, igjen. Puh!

krakra

Greit nok at du har et sterkt markeringsbehov, men syns du virkelig det var nødvendig med en ny tråd?

nero

May 27, 2015, 17:53:09 PM #2 Last Edit: May 27, 2015, 17:56:35 PM by nero
Vi trenger jo denne tråden også! Det er da vel ingen som tror (eller håper) at Hauge skal bli en permanent løsning. Men med Branns historikk, så vet man jo aldri..
Lions led by donkeys.

Hatleking

Her er det nokon som er snurte for at dei ikkje var raske nok!

ostraume

Jeg vil ikke ha noen vikaropprykk. Få inn Nielsen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

TCAC

Jeg skjønner virkelig ikke at folk vil ha inn Nielsen. Han har mislyktes i 100 % av klubbene han har trent på et nivå høyere enn norsk andredivisjon. Strømsgodset ble merkbart dårligere nesten umiddelbart etter at han tok over for Deila.

krakra

Jeg håper at prossessen rundt ansettelsen av den nye treneren blir en ren faglig prossess. Få inn en ny sportssjef, og la ham lede arbeidet. Han må gjerne rådføre seg med andre fotballkyndige og folk som Fakiri, Helstad og andre som kjenner Brann og har vært med på oppturer og nedturer.

Men ikke noe mer rådføring med Lillebø Hanssen og andre supportere, investorer og andre som ikke vet noe mer om fotball enn hvike som helst av oss. La det fotballfaglige avgjøre, ingenting annet.

Jeg håper på Nielsen, men så lenge prossessen er god så skal jeg klare å være optimistisk til en hvilken som helst ny trener.

krakra

Quote from: TCAC on May 27, 2015, 18:22:46 PM
Jeg skjønner virkelig ikke at folk vil ha inn Nielsen. Han har mislyktes i 100 % av klubbene han har trent på et nivå høyere enn norsk andredivisjon. Strømsgodset ble merkbart dårligere nesten umiddelbart etter at han tok over for Deila.
Morsom prosentregning. Ja, han mislykkes i Godset, men det var enorme sko å fylle og å kunne opprettholde nivået Godset holdt under Deila var nærmest en umulig oppgave. Her får han starte fra bunnen av, og det tror jeg vil passe ham bra.

TCAC

Quote from: krakra on May 27, 2015, 18:24:52 PM
Morsom prosentregning. Ja, han mislykkes i Godset, men det var enorme sko å fylle og å kunne opprettholde nivået Godset holdt under Deila var nærmest en umulig oppgave. Her får han starte fra bunnen av, og det tror jeg vil passe ham bra.


Merkelig måte å se det på. I Strømsgodset fikk han et topplag servert på sølvfat. Her får han et drittlag som er en blanding av rent daukjøtt og spillere uten selvtillit. Denne oppgaven er vanskeligere å håndtere.

Hatleking

Quote from: krakra on May 27, 2015, 18:24:52 PM
Quote from: TCAC on May 27, 2015, 18:22:46 PM
Jeg skjønner virkelig ikke at folk vil ha inn Nielsen. Han har mislyktes i 100 % av klubbene han har trent på et nivå høyere enn norsk andredivisjon. Strømsgodset ble merkbart dårligere nesten umiddelbart etter at han tok over for Deila.
Morsom prosentregning. Ja, han mislykkes i Godset, men det var enorme sko å fylle og å kunne opprettholde nivået Godset holdt under Deila var nærmest en umulig oppgave. Her får han starte fra bunnen av, og det tror jeg vil passe ham bra.


Men Nielsen har strengt talt berre to klubberfaringar. Ei erfaring som var god med Nest-Sotra og ei der han floppa i Strømsgodset. Er det ikkje større press i Brann enn i Drammen? Og kor lenge var han eigentleg i Nest-Sotra?

kabelmann

Hva er det David Nielsen har vist som tilsier at han skal bli den neste som tar Brann til seriegull?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Skullerud klarte jo opprettholde nivået Molde var på når Solskjær ga seg, hvorfor skulle ikke Nielsen klare det samme med Godset?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Det var ingen gullstall. Det var et lag som Deila hadde fått absolutt, 100% maks ut av etter å ha jobbet i mange, mange år med sitt byggverk. De overpresterte i gullsesongen og da deres desidert viktigste spiller forsvant ble oppgaven mye vanskeligere.

Her får Nielsen bygge noe eget. Uten å bli forfulgt av forventninger skapt av forgjengeren. Han får gjøre sine egne grep. Mye av misnøyen mot ham i Godset kom av at han forandret for mye på det som Deila hadde bygd suksessen på. Hans jobb var altså bare å fortsette på det Deila hadde gjort. Ikke sette sitt eget preg.

krakra

Quote from: kabelmann on May 27, 2015, 18:28:34 PM
Skullerud klarte jo opprettholde nivået Molde var på når Solskjær ga seg, hvorfor skulle ikke Nielsen klare det samme med Godset?
Skullerud tok over en betydelig bedre stall, og hadde langt større handlefrihet på overgangsmarkedet. Hvor mye har Godset brukt på spillerkjøp etter at Nielsen tok over? Neppe mer enn Brann? Og nå er jo Molde allerede hektet av i gullkampen.

krakra

Quote from: kabelmann on May 27, 2015, 18:27:31 PM
Hva er det David Nielsen har vist som tilsier at han skal bli den neste som tar Brann til seriegull?
Jeg vil ha ham fordi jeg mener han har en personlighet, lederstil og fotballfilosofi som passer klubben som hånd i hanske. Jeg skjønner ikke hvorfor folk fortsatt kun skal se på merittene når man ser hvordan det gikk med Norling. Hva var merittene til vår forrige gulltrener?

Nixon

Quote from: krakra on May 27, 2015, 18:30:01 PMHans jobb var altså bare å fortsette på det Deila hadde gjort. Ikke sette sitt eget preg.


Men det er da ikke noe bra argument når det viser seg at hans eget preg ikke er godt nok. Og at det sannsynligvis hadde gitt bedre resultater med et annet opplegg. Da er vi tilbake til en Norling-type der eget preg er viktigere enn resultater og realisme i forhold til spillerstallen.
Rød makt på Hansa

Giles

Brann må ha ny trener utenfra. Dette forandrer ingenting. Oddsen neste.

krakra

May 27, 2015, 18:36:19 PM #17 Last Edit: May 27, 2015, 18:39:06 PM by krakra
Quote from: Nixon on May 27, 2015, 18:34:36 PM
Quote from: krakra on May 27, 2015, 18:30:01 PMHans jobb var altså bare å fortsette på det Deila hadde gjort. Ikke sette sitt eget preg.


Men det er da ikke noe bra argument når det viser seg at hans eget preg ikke er godt nok. Og at det sannsynligvis hadde gitt bedre resultater med et annet opplegg. Da er vi tilbake til en Norling-type der eget preg er viktigere enn resultater og realisme i forhold til spillerstallen.
Det var i Godset, men det var jo et byggverk som var bygget rundt Deilas prinsipper og som presterte over evne på grunn av dette. Det var naturlig at de falt litt nedpå når Deila forsvant, for det var ikke en fantastisk spillerstall som gjorde at de vant gull. Det var en god del middelmådig der, og den eneste virkelige klassespilleren forsvant jo også ut.

Jeg tror ikke det var noen andre enn Deila som kunne gjøre det Deila gjorde i Godset. Iallefall ikke gå øyeblikkelig inn og bare fortsette der han slapp.

Og det er ikke sånn at det finnes en universiel oppskrift som funker alle steder. Jeg tror Nielsen passer Brann godt, selv om han ikke passet like godt i Godset. Men resultatene i Godset har ikke vært så forferdelige. De har vel også slitt mye med skader, særlig i forsvaret.

Jeg vil iallefall ikke ha en trener uten noen filosofi eller tanke om hvordan fotball skal spilles. Som kun vil tilpasse seg stallen. Hvordan skal en slik trener utvikle Brann over tid?

Gepard

Nei til Nielsen. Ja til Nilsen. Ikke steinar nei.

Nixon

Quote from: krakra on May 27, 2015, 18:36:19 PMJeg vil iallefall ikke ha en trener uten noen filosofi eller tanke om hvordan fotball skal spilles. Som kun vil tilpasse seg stallen. Hvordan skal en slik trener utvikle Brann over tid?


Over tid er stikkordet her. Klart at en trener skal sette sitt preg på klubben og utvikle den over tid. Men i starten er like viktig å være litt realistisk i forhold til det han har å rutte med.

Når det er sagt er jeg ikke helt negativ til Nielsen. Spesielt ikke hvis man ser på de andre på listen over det som er realistisk å få tak i. Men nedturen i Godset bør ikke bagatelliseres, men være en viktig del av evalueringen.
Rød makt på Hansa

krakra

Jeg syns ikke Nielsen er urealistisk, men han er ingen tro kopi av Deila og det tror jeg man måtte ha vært for å kunne fortsette akkurat som ham. Noe jeg tror var nødvendig for at Godset ikke skulle få seg en nedtur. For mye av suksessen handlet om Deila. Derfor ble det en utakknemmelig oppgave, når det viste seg at Godset ikke var noe mer tålmodige enn en hvilken som helst annen TL-klubb.

Vi må uansett hente en trener utifra hvor godt han vil passe her. Ikke hvor godt han har passet i andre klubber. Derfor mener jeg det blir feil å kun se på hvor godt en trener har gjort det andre steder.
Samtidig så har verken jeg eller noen andre her kompetansen til å vurdere hvem som er en god match for Brann på et nivå der vi kan ta noen avgjørelse. Derfor mener jeg at viktigste er at prossessen er faglig forankret. At det er en permanent sportssjef som leder arbeidet og at han utelukkende rådfører seg med folk som har peiling. Ikke supportergrupperinger eller investorer.

vekkreist

Hva med denne Brian Deane? noen tanker rundt han?

Kruxleiven

Er det noen moderering her på forumet? Virker jo som om folk bare starter tråder for å være morsom eller være først ute. Det hadde holdt med treneren etter Norling. Kan jo ligge godt starte tråden om hvem som erstatter Hollyhead også? Eller kjegleflytteren vi har hver tirsdag?

Lanserer OBS som kandidat. Like bra som noe annet. Det eneste som betyr noe nå er bare å få inn non i det hele tatt. Tipper de fortsetter i samme stilen med 1.4 poeng i snitt. 42 poeng til slutt. Holder til en fin plass midt på tabellen.

monzilla

Tulletråd. Flytter diskusjonen fra den tråden der den hører hjemme.

Lasaron

Det er teit å reelt diskutere etterfølgeren til Norling i to tråder. Nok nå.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Hadde det vært teit med en Treneren etter Skarsfjord tråd etter Nilsens avgang, fordi Skarsfjord bare var assistenttrener og skulle trene oss midlertidig?

Videre, fortjener ikke vår nåværende hovedtrener en egen tråd?

Lasaron

Man kan endelig lage en tråd som heter "Robert Hauge". Det er ikke bare helt kurant, men gjerne betimelig i dagens situasjon. Men faktum er at det samme ble diskutert i to tråder.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2015, 19:46:38 PM
Hadde det vært teit med en Treneren etter Skarsfjord tråd etter Nilsens avgang, fordi Skarsfjord bare var assistenttrener og skulle trene oss midlertidig?

Videre, fortjener ikke vår nåværende hovedtrener en egen tråd?
Betyr det at det eneste vi skulle diskutere i "Treneren etter Norling" var hvilken assistent som skulle ta over midlertidig?

Giles

Det er klart det skal være en tråd som denne. Norling er historie og Hauge skal erstattes så fort som mulig.

krakra

Det er Norling, og ikke Hauge som skal erstattes. Det burde da være rimelig klart. Fyren er vikar, og vi trenger ikke noen tråd for vikaren.

Nixon

Tråden er helt klart litt prematur, men det vil ikke vare lenge før denne blir mer relevant enn den andre.

Men i stedet for å syte over tråden er det jo bare å la være å bruke den så lenge.
Rød makt på Hansa

Henki

Synes det blir veldig rotete og useriøst med denne tråden her.
Ballen skal fremover!

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on May 27, 2015, 19:57:10 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2015, 19:46:38 PM
Hadde det vært teit med en Treneren etter Skarsfjord tråd etter Nilsens avgang, fordi Skarsfjord bare var assistenttrener og skulle trene oss midlertidig?

Videre, fortjener ikke vår nåværende hovedtrener en egen tråd?
Betyr det at det eneste vi skulle diskutere i "Treneren etter Norling" var hvilken assistent som skulle ta over midlertidig?


Skarsfjord skulle ta over midlertidig også. Enn så lenge er Hauge trener, hvem vet hvor lenge han blir. Denne tråden har mer livets rett nå enn Norling tråden.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2015, 20:19:01 PM
Quote from: krakra on May 27, 2015, 19:57:10 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2015, 19:46:38 PM
Hadde det vært teit med en Treneren etter Skarsfjord tråd etter Nilsens avgang, fordi Skarsfjord bare var assistenttrener og skulle trene oss midlertidig?

Videre, fortjener ikke vår nåværende hovedtrener en egen tråd?
Betyr det at det eneste vi skulle diskutere i "Treneren etter Norling" var hvilken assistent som skulle ta over midlertidig?


Skarsfjord skulle ta over midlertidig også. Enn så lenge er Hauge trener, hvem vet hvor lenge han blir. Denne tråden har mer livets rett nå enn Norling tråden.
Da er svaret ja? Norlingtråden omhandlet bare hvilken assistent som skulle ta over?

Jose Arrogantio

May 27, 2015, 20:38:43 PM #34 Last Edit: May 27, 2015, 20:44:08 PM by Jose Arrogantio
Quote from: krakra on May 27, 2015, 20:21:31 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2015, 20:19:01 PM
Quote from: krakra on May 27, 2015, 19:57:10 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2015, 19:46:38 PM
Hadde det vært teit med en Treneren etter Skarsfjord tråd etter Nilsens avgang, fordi Skarsfjord bare var assistenttrener og skulle trene oss midlertidig?

Videre, fortjener ikke vår nåværende hovedtrener en egen tråd?
Betyr det at det eneste vi skulle diskutere i "Treneren etter Norling" var hvilken assistent som skulle ta over midlertidig?


Skarsfjord skulle ta over midlertidig også. Enn så lenge er Hauge trener, hvem vet hvor lenge han blir. Denne tråden har mer livets rett nå enn Norling tråden.
Da er svaret ja? Norlingtråden omhandlet bare hvilken assistent som skulle ta over?


Gjorde vel det. Hvis man ignorerer all diskusjonen om hvem man ville ha på lang sikt. Diskusjon som nå passer best i denne tråden nå som vi har ny trener.

Men egentlig er poenget mitt at jeg synes Robert Hauge bør ha egen tråd nå som han er trener, og jeg skjønner ikke hvorfor folk syter over denne. Er da vitterlig ikke så mange tråder å holde styr på.

Er mest diskusjon om hvorvidt det var rett å kvitte seg med Norling eller ikke i den andre tråden uansett. Er vel bedre å ha to diskusjoner i to tråder enn i samme tråd?

Utmedsnolken

Nok syting nå, det er jo forumstandard at trenertråden heter "treneren etter ..."
"og der snubler Sæternes igjen"

Herman1

Quote from: Utmedsnolken on May 27, 2015, 20:53:20 PM
Nok syting nå, det er jo forumstandard at trenertråden heter "treneren etter ..."


Hva med en ny tråd om "treneren etter treneren etter Norling"? ;)

Torvanger

Tråden ble til i pur glede, med en stor dose humor og et håp om at Brannfansen som har sansen for morsomheter også fant det artig. Beklager om det talt noen tungt for hjertet. Samtidig er tråden definitivt relevant, for det kan komme et oppsving nå som RN er borte og vips kan Hauge bli sittende en stund. Inntil videre er denne tråden relevant, helt det kommer en ny som heter Treneren etter Arne Sandstø!

nero

Hauge kan jo fort være trener en god stund han, så helt greit med denne tråden. Hvis Brann vinner et par på rappen nå, kommer vel styret å lene seg tilbake og klappe hverandre på ryggen, slik man gjorde da Skarsfjord gjorde det godt i starten...
Lions led by donkeys.

Go Up