• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Levanger - Brann 26.05 kl 19:00

Started by Torvanger, May 20, 2015, 08:41:35 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

May 20, 2015, 08:41:35 AM Last Edit: May 25, 2015, 19:39:29 PM by Torvanger
Hehe, ser ikke ut som om uavgjorten mot militærskjortene er ute av systemet enda, men vi skal vel møte Levanger  i neste runde. Det er med stor ambivalens jeg går den matchen i møte, for med tap kan vi rykke enda lenger bak, for langt bak vs de to på topp, men samtidig vil et tap føre til at RN blir fratatt ansvaret. Veldig i tvil om hva jeg skal håpe på her, for med tap blir det uansett en veldig tøff kamp for en ny mann å hente igjen forspranget. Kanskje man skal håpe på uavgjort og møkkakamp av Brann, at det skal være nok til at Styret setter føttene ned?

Corran

Uansett utfall på trenersiden så må Brann begynne å vinne og å håpe på noe annet en seier blir for meg idiotisk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Tom C

Har en følelse av at dette blir Markus Pedersens dag. Han får 60 minutter mot Levanger, og det er nok til å putte 3 pene mål. Og med et straffemål av Huseklepp i tillegg, så blir det en komfortabel 4-1 seier...
Aldri mer Obos....

Joggi Bogga

                    Udjus
Nouri - Pallesen - Grønner - Demir
                Haugen-Demidov
     Skaanes-Hansson-Rotihaug
                    Pedersen (evt Castro)
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Gulløl

Klippet ut fra kommentarene under Doddo bloggen:

Når det gjelder Levanger, som jeg kan litt om, stiller de med 3 tidligere Rosenborgspillere, hvorav to meget gode og erfarne midtstopperne som sannsynligvis er Obosligaens beste. Brann trenger ikke en gang forsøke med høydeballer. De har også andre spillere med erfaring fra svensk (Ljugskile) og norsk eliteserie (Sogndal), en meget god spanjol, samt bl. annet en spiss fra Ranheim som omtrent alene slo ut Rosenborg av cupen ifjor. Det er slett ikke noe Donald Duck lag. Heller ikke Hødd klarte å score mål på dem. Levanger slo dessuten Sogndal på bortebane. Det kommer garantert til å bli jevnt og hardt. Det bør slett ikke være denne kampen som avgjør Norlings framtid.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Man kan jo lure på hvorfor ikkje alle Obos-lagene er i Tippeligaen... De ville jo ha herjet!
Gå av.

Hatleking

Quote from: Spelaren on May 20, 2015, 16:26:48 PM
Man kan jo lure på hvorfor ikkje alle Obos-lagene er i Tippeligaen... De ville jo ha herjet!


Ja - både Nordberg og Rønning (som er desse midtstopparane som vert snakka om) har blitt prøvd i TL og blitt funne for lette. Det er ein grunn til at dei spelar for eit lag som Levanger. Det blir nok tap, men det er inga orsaking at det er eit 'veldig bra lag' me møtar når me trass alt er Brann.

Kruxleiven

Quote from: Hatleking on May 20, 2015, 19:30:38 PM
Det blir nok tap, men det er inga orsaking at det er eit 'veldig bra lag' me møtar når me trass alt er Brann.


Tror jeg ikke. Det blir uavgjort for "X-men".

Henki

Ballen skal fremover!

dr_cyanid

Quote from: Spelaren on May 20, 2015, 16:26:48 PM
Man kan jo lure på hvorfor ikkje alle Obos-lagene er i Tippeligaen... De ville jo ha herjet!


Sannheten er jo at nivået, bak MFK og RBK, er nokså likt både i TL og OBOS. Ikke mye som skiller her. Ta bare denne Pål Andre Helland. I mange år middelmådig Adecco spiller i Hødd. Nå liksom TLs beste.

Vil påstå at 4-5 plass i TL og ned til 10-12 plass i OBOS er nokså likt nivå. Ikke vitenskapelig grunnlag for å hevde dette. Selvsagt har TL-lagene noen enkeltspillere som er klart bedre, men det er neppe enorme forskjeller.

Corran

Eg så litt på Bodø-Tromsø forrige helg og ble ikke imponert over nivået.
Det er ikke stor forskjell på de lagene og middels OBOS lag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Utmedsnolken

May 22, 2015, 07:42:50 AM #11 Last Edit: May 22, 2015, 07:47:44 AM by Utmedsnolken
Quote from: dr_cyanid on May 21, 2015, 22:32:52 PM
Quote from: Spelaren on May 20, 2015, 16:26:48 PM
Man kan jo lure på hvorfor ikkje alle Obos-lagene er i Tippeligaen... De ville jo ha herjet!


Sannheten er jo at nivået, bak MFK og RBK, er nokså likt både i TL og OBOS. Ikke mye som skiller her. Ta bare denne Pål Andre Helland. I mange år middelmådig Adecco spiller i Hødd. Nå liksom TLs beste.


Pål Andre Helland spilte vel 1.5 sesong i Hødd, ikke mange år. Han var også langt fra middelmåldig, han ble kåret til årets spiller 2012 i flere kåringer og scoret 16 mål i serie og cup + et tosifret antall målgivende i 2012. rimelig bra for å være høyreving i ett lag som slet veldig i serien og var kun målforskjellen fra nedrykk. Legg på ett par år med utvikling og bedre medspillere, så får du en TL-spiller


Quote from: Corran on May 21, 2015, 22:35:15 PM
Eg så litt på Bodø-Tromsø forrige helg og ble ikke imponert over nivået.
Det er ikke stor forskjell på de lagene og middels OBOS lag


Det er kanskje ikke så rart siden minst ett, om ikke begge, disse lagene er jo i OBOS til neste år
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Levanger er et fysisk lag. Kanskje et av de mest fysiske i Obos. Skal vi da stable opp alt vi har av centimeter og muskler, eller skal vi prøve å spille de ut mindre og kjappere spillere?
Rød makt på Hansa

osoerli

Denne kampen blir vendepunktet.  frå no av blir det seier på seier og me krusar inn til tabelltopp.
Om det ikkje er skadar eller karantener blir det dette laget:

                       Udjus
Nouri     Pallesen    Acosta    Demir
Skaanes  Haugen  Demidov  Huseklepp
                      Larsen
                     Pedersen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Quote from: Nixon on May 22, 2015, 09:13:55 AM
Levanger er et fysisk lag. Kanskje et av de mest fysiske i Obos.

Virkelig?

Noe du vet eller bare synsing? Har du kilde?
Saludar a los monos!

Nixon

Det er blant annet basert på denne saken fra i vinter:

http://www.ba.no/__Jeg_er_sinnssykt_forbannet-5-8-39079.html

Vi spiller mot det mest destruktive laget jeg noen gang har møtt. Det er jo bare en gjeng med kolosser som knuser ballen fremover.

Det er mulig de har blitt fintspillende siden den gang. Men jeg tror Brann skal belage seg på en fysisk hard kamp.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: osoerli on May 22, 2015, 10:06:56 AM
Denne kampen blir vendepunktet.  frå no av blir det seier på seier og me krusar inn til tabelltopp.
Om det ikkje er skadar eller karantener blir det dette laget:

                       Udjus
Nouri     Pallesen    Acosta    Demir
Skaanes  Haugen  Demidov  Huseklepp
                      Larsen
                     Pedersen

Vil ha inn Grønner istedenfor Pallen (eller Grønner i tillegg med 3 bak). Trenger en litt bedre pasningsfot fra bakre rekker og
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

posemedsnopi

Quote from: Nixon on May 22, 2015, 13:22:08 PM
Det er blant annet basert på denne saken fra i vinter:

http://www.ba.no/__Jeg_er_sinnssykt_forbannet-5-8-39079.html

Vi spiller mot det mest destruktive laget jeg noen gang har møtt. Det er jo bare en gjeng med kolosser som knuser ballen fremover.

Det er mulig de har blitt fintspillende siden den gang. Men jeg tror Brann skal belage seg på en fysisk hard kamp.


Har en uggen følelse av at resultat og spill blir helt likt det som står i artikkelen.

osoerli

Quote from: Corran on May 22, 2015, 21:56:07 PM
Quote from: osoerli on May 22, 2015, 10:06:56 AM
Denne kampen blir vendepunktet.  frå no av blir det seier på seier og me krusar inn til tabelltopp.
Om det ikkje er skadar eller karantener blir det dette laget:

                       Udjus
Nouri     Pallesen    Acosta    Demir
Skaanes  Haugen  Demidov  Huseklepp
                      Larsen
                     Pedersen

Vil ha inn Grønner istedenfor Pallen (eller Grønner i tillegg med 3 bak). Trenger en litt bedre pasningsfot fra bakre rekker og


Tolkar eg deg dithen at meiner Grønner har ein GOD pasningsfot?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Tja vil ikke si det så bastant
Han KAN slå meget bra pasninger og den rette måten å si det på er vel at han har minst dårlig pasningsfot av de som spiller bak. Eller en kan si han har best snitt på pasninger?
Snakker her pasninger på over 15 meter.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

May 23, 2015, 12:39:09 PM #20 Last Edit: May 23, 2015, 12:43:36 PM by Spelaren
26. mai kl 19, tirsdagskamp altså. Med maks uflaks i helgen er vi på en finfin 10. plass ved kampstart...
Gå av.

Nixon

Og da sannsynligvis også ved kampslutt.
Såpass realistiske må vi være...
Rød makt på Hansa

Paldan

Quote from: Corran on May 23, 2015, 08:46:32 AM
Tja vil ikke si det så bastant
Han KAN slå meget bra pasninger og den rette måten å si det på er vel at han har minst dårlig pasningsfot av de som spiller bak. Eller en kan si han har best snitt på pasninger?
Snakker her pasninger på over 15 meter.


Han liker i alle fall veldig godt å slå lange pasninger. Med meget varierende hell, og til stor irritasjon for undertegnede. Mener han overvurderer sin egen fot noe voldsomt, foretrekker da heller lavere feilprosent og å la det gå gjennom midtbanen i stedet.

Corran

Feilen er at de andre treffer sjeldnere og de prøver like ofte nesten
Og strengt tatt så treffer han vel oftere en han bommer. Har vært et par kamper han er helt av men han har også noen dager det er bra snitt
Når han ikke har spilt har jeg i alle fall tatt meg i å tenkte at det hadde vært bedre å ha ham på banen slik at noen av pasningene traff

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Rød makt på Hansa

osoerli

stream anyone?

edit: Ah ikkje før i morgon nei.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Med seier er vi på 3. plass.
Tren på langskudd

Bærtur

Steike for et topplag vi i så fall er. Vi herjer. Vi gjør det med stil.
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

Har du inntrykk av at Brann har lekt seg til nå, Krøvel? Man kan si mye om innsatsen og prestasjonen til laget, men lek er ikke et ord som faller først inn i hodet mitt i alle fall.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 25, 2015, 19:06:16 PM
Har du inntrykk av at Brann har lekt seg til nå, Krøvel? Man kan si mye om innsatsen og prestasjonen til laget, men lek er ikke et ord som faller først inn i hodet mitt i alle fall.


Leke seg i den forstand at man ikke trenger gi alt. At man kan prøve med fikse utsidepasninger og hælspark i stedet for det som er sikkert. Alle lagene yter ekstra mot oss, og det ser det ikke ut til at våre egne spillere klarer å kompensere for.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

For øvrig:

Seks lag har tatt poeng mot oss i år. Slik har det gått med dem i runden etter: 1 seier, 2 uavgjorte, 3 tap.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on May 25, 2015, 19:16:53 PM
Quote from: Nixon on May 25, 2015, 19:06:16 PM
Har du inntrykk av at Brann har lekt seg til nå, Krøvel? Man kan si mye om innsatsen og prestasjonen til laget, men lek er ikke et ord som faller først inn i hodet mitt i alle fall.


Leke seg i den forstand at man ikke trenger gi alt. At man kan prøve med fikse utsidepasninger og hælspark i stedet for det som er sikkert. Alle lagene yter ekstra mot oss, og det ser det ikke ut til at våre egne spillere klarer å kompensere for.


Ja, vi har sett noen tendenser. Haugen liker å briefe litt, samme med Larsen. Men dette er en undrordnet årsak etter min mening. Svaret på middelmådigheten ligger først og fremst andre steder.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 25, 2015, 19:21:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 25, 2015, 19:16:53 PM
Quote from: Nixon on May 25, 2015, 19:06:16 PM
Har du inntrykk av at Brann har lekt seg til nå, Krøvel? Man kan si mye om innsatsen og prestasjonen til laget, men lek er ikke et ord som faller først inn i hodet mitt i alle fall.


Leke seg i den forstand at man ikke trenger gi alt. At man kan prøve med fikse utsidepasninger og hælspark i stedet for det som er sikkert. Alle lagene yter ekstra mot oss, og det ser det ikke ut til at våre egne spillere klarer å kompensere for.


Ja, vi har sett noen tendenser. Haugen liker å briefe litt, samme med Larsen. Men dette er en undrordnet årsak etter min mening. Svaret på middelmådigheten ligger først og fremst andre steder.


Det er vel strengt tatt middelmådighet over hele linjen.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: osoerli on May 25, 2015, 18:48:19 PM
stream anyone?

edit: Ah ikkje før i morgon nei.


Hadde vært hyggelig om trådstarter kunne endret til en hakket mer informativ tittel, ja.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Uansett om vi er positive eller negative her, går det som det går imorgen. Jeg tror Brann taper, noenlunde på samme måte som mot Hødd, med tafatthet over hele linjen.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 25, 2015, 14:30:35 PM
http://www.brann.no/news/article/1ah28jutrxt8u11i05thprwip0/title/disse-18-reiser-til-levanger

Barmen og Pedersen er tilbake til denne kampen.


Får håpe sistnevnte er på banen, kanskje kommer inn hvis han ikke er helt på topp ennå.
Barmen kan varme benken.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Quote from: dudo on May 25, 2015, 19:32:55 PM
Quote from: osoerli on May 25, 2015, 18:48:19 PM
stream anyone?

edit: Ah ikkje før i morgon nei.


Hadde vært hyggelig om trådstarter kunne endret til en hakket mer informativ tittel, ja.

Strengt tatt må en vel kunne anta at en supporter klarer å få med seg noenlunde når kampene går? ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Quote from: Corran on May 25, 2015, 21:15:45 PM
Quote from: dudo on May 25, 2015, 19:32:55 PM
Quote from: osoerli on May 25, 2015, 18:48:19 PM
stream anyone?

edit: Ah ikkje før i morgon nei.


Hadde vært hyggelig om trådstarter kunne endret til en hakket mer informativ tittel, ja.

Strengt tatt må en vel kunne anta at en supporter klarer å få med seg noenlunde når kampene går? ;-)


Er verre med disse helligdagene! Var overbevist om at dette var en vanlig mandagskamp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Leffen

Taper vi i morgen er det altså 7 poeng opp til direkte opprykk. Herre min hatt

Spelaren

Quote from: dudo on May 25, 2015, 21:21:07 PM
Er verre med disse helligdagene! Var overbevist om at dette var en vanlig mandagskamp.


Det er en mandagskamp som går på tirsdagen.
Gå av.

Ricky

Quote from: Torvanger on May 25, 2015, 19:43:00 PM
Uansett om vi er positive eller negative her, går det som det går imorgen. Jeg tror Brann taper, noenlunde på samme måte som mot Hødd, med tafatthet over hele linjen.


Bare særinger går rundt og tror på noe annet enn uavgjort.

Torvanger

Quote from: Ricky on May 26, 2015, 07:56:23 AM
Quote from: Torvanger on May 25, 2015, 19:43:00 PM
Uansett om vi er positive eller negative her, går det som det går imorgen. Jeg tror Brann taper, noenlunde på samme måte som mot Hødd, med tafatthet over hele linjen.


Bare særinger går rundt og tror på noe annet enn uavgjort.


Det ender kanskje u, og det er heller ikke godt nok.

Gulløl

Quote from: Torvanger on May 26, 2015, 14:05:18 PM
Det ender kanskje u, og det er heller ikke godt nok.


0-0. Gjesp..... Og (u)stabilt sideleie midt på tabellen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Skal Levanger få revansj for det forsmedelige tapet i cupen '06? Huseklepp og Hanstveit spilte hele den kampen.
Gå av.

vekkreist

Noen som har start oppstillingen?


Bataljonenspusekatt

Quote from: vekkreist on May 26, 2015, 16:23:11 PM
Noen som har start oppstillingen?


3-5-2 lang vei
Her er Branns lag (draktnummer foran):
12 Kenneth Udjus
6 Vadim Demidov
7 Kristoffer Larsen
8 Fredrik Haugen
15 Bismar Acosta
18 Azar Karadas
19 Marcus Pedersen
27 Erdin Demir
29 Kristoffer Barmen
30 Fredrik P. Knudsen
33 Amin Nouri

vekkreist

Takker. Huse på benken... javel.. det er lenge siden det skjedde :P

Go Up