• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny flaggnekt frå NFF.

Started by MortenM, May 15, 2015, 11:02:49 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Quote from: Bærtur on May 21, 2015, 11:40:41 AM
Quote from: Herman1 on May 19, 2015, 13:34:50 PM
Quote from: Spelaren on May 19, 2015, 07:26:11 AM
Quote from: Bærtur on May 18, 2015, 23:27:18 PM
... før jeg nå ser hvor mye homofobi som er selv på forumet her...


Her?  ???


Ja, hva mente du egentlig med det?
Er det mye homofobi her på forumet?



Ja. Folk tror kanskje at homofobi bare er når du ønsker en homofil person vondt eller ikke ønsker at homofile skal ha samme rettigheter som andre, men homofobi er også når man ikke evner å se ut over sitt eget narrativ og behandler homofile som en helt egen rase, når man ikke evner å innse hvilke utfordringer dem står ovenfor og stiller dumme spørsmål som "Hva om de homofile er lei av at de heterofile skal ta deres parti hele tiden?". Det eksisterer helt klart ikke homofobi i fotballen eller samfunnet generelt. De homofile har det så lett atte.
Røff språkbruk rettet mot homofile, mørkhudede eller jøder er totalt uakseptabel. Det er totalt irrelevant å trekke inn rasismen som Joshua French blir utsatt for i Kongo, vi i Norge kan bare løse våre problemer.



Her må man virkelig passe på, for her har vi forumets selvutnevnte politimann. Du er virkelig naiv om du tror at du noensinne kommer til å klare å endre på holdningene til slaurer på 40-50 pluss, som hater både det ene og det andre, uten kapasitet i topplokket til å kunne redegjøre for hvorfor. Og å kalle det homofobi at man indikerer at homofile kanskje kan være lei av at enkelte heterofile fronter saken, noen ganger med hensyn til kredibilitet og omtale (for man bygger et omdømme ofte ved å gi, ta parti og fronte, jeg sier ikke at dere gjør det, men noen hiver seg på kun pga at det er moteriktig, det er i tiden), det blir så dumt at jeg kan ikke få sagt det. Du, Bærtur, du er kun ute etter å ta andre her inne, ta dem som er uenig med deg og det er ekstremt usympatisk. Hvor mange ganger må jeg presisere at jeg bryr meg fuck all hvilken legning folk har, om de sitter i rullestol, om de er fan av dansebandmusikk eller fandens oldemor? Begynner det å trenge inn ettervhert, eller kjører du videre i samme spor?

En ting bør du akseptere, Bærtur, og det er at alt kan spøkes med, også homofili, så lenge det er gjort på en måte som ikke er nedlatende. De man ikke bør gå på, det er de som ikke kan forsvare seg, som barn og voksne med downs. Ekstremt skuffende at Radioresepsjonen trampet så til de grader i klaveret og kjørte replikker som "er du helt downs eller?". (ref. det harmdirrende innlegget til faren til småjenten med downs) Homofile er like tøffe i trynet som alle andre og tar garantert ikke på vei om det blir kjørt en sketsj i ny og ne, på deres bekostning.

Bærtur

Jeg er helt overbevist om at man kan endre på holdningene til dem som er 40-50 pluss ved hjelp av de riktige kampanjene. Jeg er også helt overbevist om at det er mulig å overbevise deg om at selv dine meninger er ekstremt skadelige og kontraproduktive for saken du hevder at du støtter. Du sier at du bryr deg "fuck all" om folk er enten ditten eller datten, men likevel avfeier du at folk skriker "homo" og "jøde" som noe fulle folk gjør. Samtidig sier du at det ikke er så mye homofobi i fotballen eller samfunnet.

Jeg synes man skal begynne med regnbueflagg på cornerflaggene og å opplyse folk om hvor skadelig det er å skrike ut slike stigmatiserende uttalelser. Selv om du, som jeg antarmener ingenting rasistisk med å kalle han neger, han er jo bare mørk i huden!!", men det oppleves annerledes. Det er uansett hvordan man vrir og vender på det en rasistisk ytring og man er underbevisst rasist.

Man kan gjerne vitse om både heterofile, homofile, jøder, muslimer, dverger og folk med celebral parese. Det er ikke saken. Men å stille spørsmål ved om de homofile er lei av at heterofile kjemper for at alle skal ha like rettigheter er å dikte opp teorier som passer sin egen agenda. Hvis du ikke vil at jeg skal "ta" deg så får du slutte å skrive nedlatende innlegg rettet mot homofile. Hvis du virkelig ikke bryr deg om legningen til folk så skjønner jeg ikke hvorfor regnbueflagg på cornerflaggene får deg så engasjert.
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Utmedsnolken

Det går vel an å fronte saken før kampen, etter kampen eller i pausen og så la disse stakkars cornerflaggene få stå i fred. Kunne feks farget de tre duene i regnbuefargene
"og der snubler Sæternes igjen"

Herman1

Quote from: Torvanger on May 20, 2015, 10:40:15 AM


Uenig.

Synes det var tragisk av NFF å ikke tillate engang en liten markering fra tribuneplass.

Herman1

Quote from: MortenM on May 21, 2015, 09:50:41 AM
Quote from: Herman1 on May 19, 2015, 21:50:32 PM
Trådstarter og andre bak dette initiativet; kan ikke dere arrangere en markering fra Bataljons-feltet i stedet?

-Tifo i form av et stort banner man kan holde opp sammen ved innmarsj, homo-flagget (no pun intended) vist frem ved å holde opp ark i de respektive fargene fra hvert sete et.c.?

Jeg er gjerne med på en slik markering. (Sikkert Sportsklubben også). :)

Edit: Evt. slike fargede ark liggende klare på alle setene, om det er øk. og adm. gjennomførbart.



Jeg sikter til å gjennomføre dette i et større format.
Eks. over hele Frydenbø-tribunen.

P.S. Det kan hende at "saken" fikk større oppmerksomhet av at man ikke ble tillatt å benytte cornerflaggene til den slik aksjon enn om man hadde fått lov.

Herman1

Quote from: Bærtur on May 21, 2015, 11:40:41 AM
Quote from: Herman1 on May 19, 2015, 13:34:50 PM
Quote from: Spelaren on May 19, 2015, 07:26:11 AM
Quote from: Bærtur on May 18, 2015, 23:27:18 PM
... før jeg nå ser hvor mye homofobi som er selv på forumet her...


Her?  ???


Ja, hva mente du egentlig med det?
Er det mye homofobi her på forumet?



Ja. Folk tror kanskje at homofobi bare er når du ønsker en homofil person vondt eller ikke ønsker at homofile skal ha samme rettigheter som andre, men homofobi er også når man ikke evner å se ut over sitt eget narrativ og behandler homofile som en helt egen rase, når man ikke evner å innse hvilke utfordringer dem står ovenfor og stiller dumme spørsmål som "Hva om de homofile er lei av at de heterofile skal ta deres parti hele tiden?". Det eksisterer helt klart ikke homofobi i fotballen eller samfunnet generelt. De homofile har det så lett atte.
Røff språkbruk rettet mot homofile, mørkhudede eller jøder er totalt uakseptabel. Det er totalt irrelevant å trekke inn rasismen som Joshua French blir utsatt for i Kongo, vi i Norge kan bare løse våre problemer.


Ser ikke alle verden ut fra sitt eget narrativ, da?
Jeg skal være litt forsiktig med skråsikre konklusjoner her, men kan det være snakk om noe hårsårhet også?

Herman1

Quote from: Torvanger on May 21, 2015, 13:41:25 PM
Quote from: Bærtur on May 21, 2015, 11:40:41 AM
Quote from: Herman1 on May 19, 2015, 13:34:50 PM
Quote from: Spelaren on May 19, 2015, 07:26:11 AM
Quote from: Bærtur on May 18, 2015, 23:27:18 PM
... før jeg nå ser hvor mye homofobi som er selv på forumet her...


Her?  ???


Ja, hva mente du egentlig med det?
Er det mye homofobi her på forumet?



Ja. Folk tror kanskje at homofobi bare er når du ønsker en homofil person vondt eller ikke ønsker at homofile skal ha samme rettigheter som andre, men homofobi er også når man ikke evner å se ut over sitt eget narrativ og behandler homofile som en helt egen rase, når man ikke evner å innse hvilke utfordringer dem står ovenfor og stiller dumme spørsmål som "Hva om de homofile er lei av at de heterofile skal ta deres parti hele tiden?". Det eksisterer helt klart ikke homofobi i fotballen eller samfunnet generelt. De homofile har det så lett atte.
Røff språkbruk rettet mot homofile, mørkhudede eller jøder er totalt uakseptabel. Det er totalt irrelevant å trekke inn rasismen som Joshua French blir utsatt for i Kongo, vi i Norge kan bare løse våre problemer.



Her må man virkelig passe på, for her har vi forumets selvutnevnte politimann. Du er virkelig naiv om du tror at du noensinne kommer til å klare å endre på holdningene til slaurer på 40-50 pluss, som hater både det ene og det andre, uten kapasitet i topplokket til å kunne redegjøre for hvorfor. Og å kalle det homofobi at man indikerer at homofile kanskje kan være lei av at enkelte heterofile fronter saken, noen ganger med hensyn til kredibilitet og omtale (for man bygger et omdømme ofte ved å gi, ta parti og fronte, jeg sier ikke at dere gjør det, men noen hiver seg på kun pga at det er moteriktig, det er i tiden), det blir så dumt at jeg kan ikke få sagt det. Du, Bærtur, du er kun ute etter å ta andre her inne, ta dem som er uenig med deg og det er ekstremt usympatisk. Hvor mange ganger må jeg presisere at jeg bryr meg fuck all hvilken legning folk har, om de sitter i rullestol, om de er fan av dansebandmusikk eller fandens oldemor? Begynner det å trenge inn ettervhert, eller kjører du videre i samme spor?

En ting bør du akseptere, Bærtur, og det er at alt kan spøkes med, også homofili, så lenge det er gjort på en måte som ikke er nedlatende. De man ikke bør gå på, det er de som ikke kan forsvare seg, som barn og voksne med downs. Ekstremt skuffende at Radioresepsjonen trampet så til de grader i klaveret og kjørte replikker som "er du helt downs eller?". (ref. det harmdirrende innlegget til faren til småjenten med downs) Homofile er like tøffe i trynet som alle andre og tar garantert ikke på vei om det blir kjørt en sketsj i ny og ne, på deres bekostning.


Du har et poeng her.
Så lenge man ikke glir ut i ondsinnethet, så er det verre om noe ikke kan prates om eller harseleres med.
Et tabu, med andre ord. Et mindre fruktbart paradigme, mener jeg.

Bærtur

Quote from: Herman1 on May 21, 2015, 17:20:23 PM

Ser ikke alle verden ut fra sitt eget narrativ, da?
Jeg skal være litt forsiktig med skråsikre konklusjoner her, men kan det være snakk om noe hårsårhet også?



Det gjør man. Men tenk så vakker verden hadde vært dersom alle var åpen for nye inntrykk. Jeg vet ikke. Jeg føler denne saken er godt nok belyst nå. Enkelte saker gjør folk mer engasjert enn andre saker. Likhet og rettferdighet er noe jeg blir engasjert over. Jeg synes ikke man skal si seg fornøyd med at det bare er "noen fulle menn" som skriker ut nedlatende kommentarer på stadion. Man bør ikke gi seg før alle er av en oppfatning at slikt er fullstendig uakseptabelt og respektløst. De fulle mennene kan komme tilbake til stadion når de har fått økt forståelse og respekt for de som ikke er hundre prosent slik som dem selv.
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Herman1

Quote from: Bærtur on May 21, 2015, 18:07:00 PM
Quote from: Herman1 on May 21, 2015, 17:20:23 PM

Ser ikke alle verden ut fra sitt eget narrativ, da?
Jeg skal være litt forsiktig med skråsikre konklusjoner her, men kan det være snakk om noe hårsårhet også?



Det gjør man. Men tenk så vakker verden hadde vært dersom alle var åpen for nye inntrykk. Jeg vet ikke. Jeg føler denne saken er godt nok belyst nå. Enkelte saker gjør folk mer engasjert enn andre saker. Likhet og rettferdighet er noe jeg blir engasjert over. Jeg synes ikke man skal si seg fornøyd med at det bare er "noen fulle menn" som skriker ut nedlatende kommentarer på stadion. Man bør ikke gi seg før alle er av en oppfatning at slikt er fullstendig uakseptabelt og respektløst. De fulle mennene kan komme tilbake til stadion når de har fått økt forståelse og respekt for de som ikke er hundre prosent slik som dem selv.


Der må jeg nok skuffe deg. Man vil nok dessverre aldri komme dithen at "alle" har samme "gode", sunne holdninger.
Og hva angår likhet...Jeg skjønner hva du mener, men intet menneske er likt alle andre. Heldigvis.

Torvanger

May 21, 2015, 21:31:02 PM #159 Last Edit: May 21, 2015, 21:33:57 PM by Torvanger
Quote from: Bærtur on May 21, 2015, 14:11:20 PM
Jeg er helt overbevist om at man kan endre på holdningene til dem som er 40-50 pluss ved hjelp av de riktige kampanjene. Jeg er også helt overbevist om at det er mulig å overbevise deg om at selv dine meninger er ekstremt skadelige og kontraproduktive for saken du hevder at du støtter. Du sier at du bryr deg "fuck all" om folk er enten ditten eller datten, men likevel avfeier du at folk skriker "homo" og "jøde" som noe fulle folk gjør. Samtidig sier du at det ikke er så mye homofobi i fotballen eller samfu

Jeg synes man skal begynne med regnbueflagg på cornerflaggene og å opplyse folk om hvor skadelig det er å skrike ut slike stigmatiserende uttalelser. Selv om du, som jeg antarmener ingenting rasistisk med å kalle han neger, han er jo bare mørk i huden!!", men det oppleves annerledes. Det er uansett hvordan man vrir og vender på det en rasistisk ytring og man er underbevisst rasist.

Man kan gjerne vitse om både heterofile, homofile, jøder, muslimer, dverger og folk med celebral parese. Det er ikke saken. Men å stille spørsmål ved om de homofile er lei av at heterofile kjemper for at alle skal ha like rettigheter er å dikte opp teorier som passer sin egen agenda. Hvis du ikke vil at jeg skal "ta" deg så får du slutte å skrive nedlatende innlegg rettet mot homofile. Hvis du virkelig ikke bryr deg om legningen til folk så skjønner jeg ikke hvorfor regnbueflagg på cornerflaggene får deg så engasjert.


Dersom du ser på deg selv som den plettfrie, selvsagte forkjemperen på vegne av homofile i kampen mot homofobi i fotballen, bør du ta deg et kurs i folkeskikk. Du gir deg faen ikke med indikasjonene om at jeg er homfob, jeg tror ikke du selv ser hvor dåelig du kommer ut, det er bemerkelsesverdig at du kan påberope deg at du innehar et høyere nivå av empati enn andre. Har du i det hele tatt levd et liv? Vær veldig forsiktig med hva du anklager andre for.

Når det gjelder regnbueflagg under landskampen Norge-Russland sa NFF nei til regnbueflagg, garantert etter å ha konferert med politisk hold. Og når man ikke ønsker å provosere unødig i det som er et vennskapelig oppgjør mellom to naboland, det ene liberalt og demokratisk, det andre et ustabilt diktatur, styrt av en syk liten homofobisk rotte, da må man bare leve med konklusjonen, fremfor å hive seg på den patetiske hater NFF-galeien med en gang. Hadde det florert med regnbueflagg på matchen hadde russerne sett på det som en norsk provokasjon, i og med at man har tillatt en markering som for Russland vil se ut som et forsøk på å håne dem. Er det så vanskelig å forstå?

Henki

May 21, 2015, 21:39:52 PM #160 Last Edit: May 21, 2015, 21:57:28 PM by Henki
Quote from: Torvanger on May 21, 2015, 21:31:02 PM
Hadde det florert med regnbueflagg på matchen hadde russerne sett på det som en norsk provokasjon, i og med at man har tillatt en markering som for Russland vil se ut som et forsøk på å håne dem. Er det så vanskelig å forstå?


Det kan jo godt være at Russland hadde blitt provosert av det (totalt tåpelig av dem selvsagt men det er nå så). Men skal mennesker i Norge slutte å bruke sin ytringsfrihet av den grunn? Forsvarer du at NFF valgte å ikke tillate regnbueflagg på tribunen?

I tillegg virker det totalt usannsynlig at norske myndigheter skal ha gått inn og instruert NFF om at publikum ikke skulle få lov til å bruke ytringsfriheten sin i en sak som denne. Det ville vært en skandale og er selvsagt ikke noe regjeringen eller UD har gjort.
Ballen skal fremover!

Torvanger

Det vet du ingenting om. En landskamp er noe helt annet enn en klubbkamp, sikkerhetsnivået befinner seg flere hakk over. Ytringsfriheten skal man bruke, men som Fuggeli sier, man må bruke den med omhu. Russland er fullstendig klar over Norge og vestens liberale holdning, tror virkelig bærerene av disse regnbueflaggene at de omvender russerne med dem? Våkn opp og kjenn lukten av kaffe, man kan ikke alltid få viljen sin!

Henki

Quote from: Torvanger on May 21, 2015, 22:09:54 PM
Det vet du ingenting om. En landskamp er noe helt annet enn en klubbkamp, sikkerhetsnivået befinner seg flere hakk over. Ytringsfriheten skal man bruke, men som Fuggeli sier, man må bruke den med omhu. Russland er fullstendig klar over Norge og vestens liberale holdning, tror virkelig bærerene av disse regnbueflaggene at de omvender russerne med dem? Våkn opp og kjenn lukten av kaffe, man kan ikke alltid få viljen sin!
Ballen skal fremover!

Herman1

Quote from: Henki on May 21, 2015, 21:39:52 PM
Quote from: Torvanger on May 21, 2015, 21:31:02 PM
Hadde det florert med regnbueflagg på matchen hadde russerne sett på det som en norsk provokasjon, i og med at man har tillatt en markering som for Russland vil se ut som et forsøk på å håne dem. Er det så vanskelig å forstå?


Det kan jo godt være at Russland hadde blitt provosert av det (totalt tåpelig av dem selvsagt men det er nå så). Men skal mennesker i Norge slutte å bruke sin ytringsfrihet av den grunn? Forsvarer du at NFF valgte å ikke tillate regnbueflagg på tribunen?

I tillegg virker det totalt usannsynlig at norske myndigheter skal ha gått inn og instruert NFF om at publikum ikke skulle få lov til å bruke ytringsfriheten sin i en sak som denne. Det ville vært en skandale og er selvsagt ikke noe regjeringen eller UD har gjort.


Jeg gir blanke f. i hva Russland/Putin måtte bli støtt av, og det håper jeg de fleste tenker også.

Bærtur

Quote from: Torvanger on May 21, 2015, 21:31:02 PM
Dersom du ser på deg selv som den plettfrie, selvsagte forkjemperen på vegne av homofile i kampen mot homofobi i fotballen, bør du ta deg et kurs i folkeskikk. Du gir deg faen ikke med indikasjonene om at jeg er homfob, jeg tror ikke du selv ser hvor dåelig du kommer ut, det er bemerkelsesverdig at du kan påberope deg at du innehar et høyere nivå av empati enn andre. Har du i det hele tatt levd et liv? Vær veldig forsiktig med hva du anklager andre for.


Jeg er på langt nær plettfri, men jeg mener virkelig at du har homofobiske ytringer som du ikke selv er klar over at er homofobiske. Dersom noen går rundt å kaller en mørkhudet for neger så får han tåle at jeg kaller han for rasist eller at ytringene hans er rasistiske (ut fra alvorlighetsgraden på hendelsen).

Da får vedkommende ta seg sammen og ikke ha rasistiske ytringer. Jeg synes ikke det viser en mangel på folkeskikk dersom en rasist blir fornærmet over at jeg konfronterer vedkommende. Det synes jeg tvert imot er en indikasjon på at jeg treffer spikeren nøyaktig på hodet. Folkeskikk har jeg mer enn nok av. Homofober får tåle at jeg kaller dem ut for sine ytringer. Jeg lever fint med at de spør meg om "jeg har levd et liv overhodet" og ber meg om å passe meg. Trusler kommer som regel fra dem som føler seg støtt. Men slapp av: Jeg tror ikke du har noen dårlige hensikter med dine homofobiske uttalelser, så jeg understreker igjen at jeg ikke tror du er klar over at det går inn under kategorien homofobi.

Videre kommer du med noe politisk vissvass du ikke har begreper om som jeg ikke gidder kommentere engang.
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Spelaren

Quote from: Bærtur on May 21, 2015, 23:07:05 PM
Dersom noen går rundt å kaller en mørkhudet for neger så får han tåle at jeg kaller han for rasist eller at ytringene hans er rasistiske (ut fra alvorlighetsgraden på hendelsen).


Nå er du på bærtur, Bærtur.
Gå av.

Giles

May 22, 2015, 09:43:50 AM #166 Last Edit: May 22, 2015, 09:59:14 AM by Giles
Quote from: Bærtur on May 21, 2015, 23:07:05 PM
Quote from: Torvanger on May 21, 2015, 21:31:02 PM
Dersom du ser på deg selv som den plettfrie, selvsagte forkjemperen på vegne av homofile i kampen mot homofobi i fotballen, bør du ta deg et kurs i folkeskikk. Du gir deg faen ikke med indikasjonene om at jeg er homfob, jeg tror ikke du selv ser hvor dåelig du kommer ut, det er bemerkelsesverdig at du kan påberope deg at du innehar et høyere nivå av empati enn andre. Har du i det hele tatt levd et liv? Vær veldig forsiktig med hva du anklager andre for.


Jeg er på langt nær plettfri, men jeg mener virkelig at du har homofobiske ytringer som du ikke selv er klar over at er homofobiske. Dersom noen går rundt å kaller en mørkhudet for neger så får han tåle at jeg kaller han for rasist eller at ytringene hans er rasistiske (ut fra alvorlighetsgraden på hendelsen).

Da får vedkommende ta seg sammen og ikke ha rasistiske ytringer. Jeg synes ikke det viser en mangel på folkeskikk dersom en rasist blir fornærmet over at jeg konfronterer vedkommende. Det synes jeg tvert imot er en indikasjon på at jeg treffer spikeren nøyaktig på hodet. Folkeskikk har jeg mer enn nok av. Homofober får tåle at jeg kaller dem ut for sine ytringer. Jeg lever fint med at de spør meg om "jeg har levd et liv overhodet" og ber meg om å passe meg. Trusler kommer som regel fra dem som føler seg støtt. Men slapp av: Jeg tror ikke du har noen dårlige hensikter med dine homofobiske uttalelser, så jeg understreker igjen at jeg ikke tror du er klar over at det går inn under kategorien homofobi.

Videre kommer du med noe politisk vissvass du ikke har begreper om som jeg ikke gidder kommentere engang.

Vissvass og vissvass fru Blom, her i det klamme og svært politisk korrekte samfunnet Norge er fotballen nesten forskånet fra ofte dobbeltmoralske bedrevitere og all slags pressgrupper, og takk for det. Fotballen bidrar til fellesskap over alle grenser og den effekten vil avta for hver særinteresse som gis innpass. Fotballen er et av få rom med relativt stor frihet fra skinnhellighet og hvor enkel glede og engasjement for eller i mot hjemmelaget kan råde alene.
Fotballen er et inkluderende og samlende prosjekt nettopp av den grunn,
men om det skulle promoteres noe annet enn fotball måtte det være at her er alle velkommen.
Det får holde, når jeg går på fotballkamp er det fotball som gjelder.
Men alle kan ytre seg fra en tribune så gjør det og slutt å syte.

dudo

Quote from: Giles on May 22, 2015, 09:43:50 AM
Men alle kan ytre seg fra en tribune så gjør det og slutt å syte.


Det var vel nettopp det man ikke fikk lov til mot Russland?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Giles

Fra tribunen kan alle si hva de vil.

Torvanger

May 22, 2015, 10:52:49 AM #169 Last Edit: May 22, 2015, 10:54:58 AM by Torvanger
Quote from: Henki on May 21, 2015, 22:35:51 PM
Quote from: Torvanger on May 21, 2015, 22:09:54 PM
Det vet du ingenting om. En landskamp er noe helt annet enn en klubbkamp, sikkerhetsnivået befinner seg flere hakk over. Ytringsfriheten skal man bruke, men som Fuggeli sier, man må bruke den med omhu. Russland er fullstendig klar over Norge og vestens liberale holdning, tror virkelig bærerene av disse regnbueflaggene at de omvender russerne med dem? Våkn opp og kjenn lukten av kaffe, man kan ikke alltid få viljen sin!

Torvanger

Quote from: Herman1 on May 21, 2015, 23:01:47 PM
Quote from: Henki on May 21, 2015, 21:39:52 PM
Quote from: Torvanger on May 21, 2015, 21:31:02 PM
Hadde det florert med regnbueflagg på matchen hadde russerne sett på det som en norsk provokasjon, i og med at man har tillatt en markering som for Russland vil se ut som et forsøk på å håne dem. Er det så vanskelig å forstå?


Det kan jo godt være at Russland hadde blitt provosert av det (totalt tåpelig av dem selvsagt men det er nå så). Men skal mennesker i Norge slutte å bruke sin ytringsfrihet av den grunn? Forsvarer du at NFF valgte å ikke tillate regnbueflagg på tribunen?

I tillegg virker det totalt usannsynlig at norske myndigheter skal ha gått inn og instruert NFF om at publikum ikke skulle få lov til å bruke ytringsfriheten sin i en sak som denne. Det ville vært en skandale og er selvsagt ikke noe regjeringen eller UD har gjort.


Jeg gir blanke f. i hva Russland/Putin måtte bli støtt av, og det håper jeg de fleste tenker også.




Jeg tror ikke du vet hva du snakker om. Russland er uberegnelig under Putin.

Torvanger

May 22, 2015, 10:59:10 AM #171 Last Edit: May 22, 2015, 11:01:18 AM by Torvanger
Quote from: Bærtur on May 21, 2015, 23:07:05 PM
Quote from: Torvanger on May 21, 2015, 21:31:02 PM
Dersom du ser på deg selv som den plettfrie, selvsagte forkjemperen på vegne av homofile i kampen mot homofobi i fotballen, bør du ta deg et kurs i folkeskikk. Du gir deg faen ikke med indikasjonene om at jeg er homfob, jeg tror ikke du selv ser hvor dåelig du kommer ut, det er bemerkelsesverdig at du kan påberope deg at du innehar et høyere nivå av empati enn andre. Har du i det hele tatt levd et liv? Vær veldig forsiktig med hva du anklager andre for.


Jeg er på langt nær plettfri, men jeg mener virkelig at du har homofobiske ytringer som du ikke selv er klar over at er homofobiske. Dersom noen går rundt å kaller en mørkhudet for neger så får han tåle at jeg kaller han for rasist eller at ytringene hans er rasistiske (ut fra alvorlighetsgraden på hendelsen).

Da får vedkommende ta seg sammen og ikke ha rasistiske ytringer. Jeg synes ikke det viser en mangel på folkeskikk dersom en rasist blir fornærmet over at jeg konfronterer vedkommende. Det synes jeg tvert imot er en indikasjon på at jeg treffer spikeren nøyaktig på hodet. Folkeskikk har jeg mer enn nok av. Homofober får tåle at jeg kaller dem ut for sine ytringer. Jeg lever fint med at de spør meg om "jeg har levd et liv overhodet" og ber meg om å passe meg. Trusler kommer som regel fra dem som føler seg støtt. Men slapp av: Jeg tror ikke du har noen dårlige hensikter med dine homofobiske uttalelser, så jeg understreker igjen at jeg ikke tror du er klar over at det går inn under kategorien homofobi.

Videre kommer du med noe politisk vissvass du ikke har begreper om som jeg ikke gidder kommentere engang.



Jeg stiller store spørsmålstegn ved din sosiale intelligens og din generelle intelligens ellers. Beklager, men jeg tror ikke du er riktig vel bevart, du kan rett og slett ikke være riktig skrudd sammen. Jeg håper for din del at du er et nett-troll.

ostraume

Anyway....

Hva er egentlig problemet med at man markerer ved å regnbuefarge cornerflaggene i en kamp? Jeg har ikke helt fått med meg det i skittkastingen her.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

Quote from: ostraume on May 22, 2015, 11:07:19 AM
Anyway....

Hva er egentlig problemet med at man markerer ved å regnbuefarge cornerflaggene i en kamp? Jeg har ikke helt fått med meg det i skittkastingen her.


hva er egentlig problemet med at man ikke gjør det? Finnes mange andre måter å markere på, dette var jo bare en fiks idé, kunne man ikke gjort det på en annen måte etter å ha fått avslag uten å ha laget enorm oppmerksomhet rundt det. Er cornerflaggene spesielt holdningsskapende? Må markeringen skje under selve kampen for at de skal virker?
"og der snubler Sæternes igjen"

Henki

Quote from: Torvanger on May 22, 2015, 10:52:49 AM
Quote from: Henki on May 21, 2015, 22:35:51 PM
Quote from: Torvanger on May 21, 2015, 22:09:54 PM
Det vet du ingenting om. En landskamp er noe helt annet enn en klubbkamp, sikkerhetsnivået befinner seg flere hakk over. Ytringsfriheten skal man bruke, men som Fuggeli sier, man må bruke den med omhu. Russland er fullstendig klar over Norge og vestens liberale holdning, tror virkelig bærerene av disse regnbueflaggene at de omvender russerne med dem? Våkn opp og kjenn lukten av kaffe, man kan ikke alltid få viljen sin!


Dette gir jo ingen mening i forhold til hva du har skrevet tidligere. Den Putin du beskriver, og som du ikke mener man skal protestere mot, er jo i følge din fremstilling, og la meg legge til at jeg er enig i den fremstillingen, en diktator og motstander av menneskerettighetene.

Hvorfor i alle dager skal man ikke protestere?

Argumentene dine om at eksemplene jeg brukte blir for globale synes jeg heller ikke gir mening all den tid vi her snakket om en protest mot et av verdens mektigste land og en i aller høyeste grad global aktør.
Ballen skal fremover!

ostraume

Quote from: Utmedsnolken on May 22, 2015, 11:15:18 AM
hva er egentlig problemet med at man ikke gjør det?


Nei, det er ikke noe problem med det om det hadde vært det vi diskuterte. Men det vi diskuterer er jo at NFF satte ned foten for en ønsket markering.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Giles

Quote from: ostraume on May 22, 2015, 11:21:13 AM
Quote from: Utmedsnolken on May 22, 2015, 11:15:18 AM
hva er egentlig problemet med at man ikke gjør det?


Nei, det er ikke noe problem med det om det hadde vært det vi diskuterte. Men det vi diskuterer er jo at NFF satte ned foten for en ønsket markering.



En uønsket markering som NFF heldigvis satte foten ned for.

ostraume

Jaja, men hva er det som gjør at den er uønsket? Altså: Hva er problemet?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

http://www.bastionen.no/nyheter/bastionen-mot-homofobi/

Lyn og Bastionen bare byttet ut flaggene uten å spørre NFF om lov...
Rød makt på Hansa

Giles

Quote from: ostraume on May 22, 2015, 12:23:38 PM
Jaja, men hva er det som gjør at den er uønsket? Altså: Hva er problemet?

For min del vil jeg beholde fotballen som en arena hvor fotball er i sentrum på tvers av alle preferanser. Demonstrasjoner for eller i mot det ene eller andre kan tas et annet sted.
Tilsynet for høy moral er overalt ellers så vennligst la fotballen være.

Bærtur

Quote from: Torvanger on May 22, 2015, 10:59:10 AM
Jeg stiller store spørsmålstegn ved din sosiale intelligens og din generelle intelligens ellers. Beklager, men jeg tror ikke du er riktig vel bevart, du kan rett og slett ikke være riktig skrudd sammen. Jeg håper for din del at du er et nett-troll.
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Northside

Quote from: Giles on May 22, 2015, 13:19:40 PM
Quote from: ostraume on May 22, 2015, 12:23:38 PM
Jaja, men hva er det som gjør at den er uønsket? Altså: Hva er problemet?

For min del vil jeg beholde fotballen som en arena hvor fotball er i sentrum på tvers av alle preferanser. Demonstrasjoner for eller i mot det ene eller andre kan tas et annet sted.
Tilsynet for høy moral er overalt ellers så vennligst la fotballen være.


Ganske enig. La oss beholde fokuset på fotballen og Brann når vi går på Stadion.

Bærtur

Quote from: Giles on May 22, 2015, 10:31:01 AM
Fra tribunen kan alle si hva de vil.


Mener du virkelig det at det ikke bør være noen begrensninger på hva man kan si fra en fotballtribune? At en fotballtribune er et vakuum hva angår landets øvrige lover og regler?
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Bærtur

May 22, 2015, 15:37:06 PM #183 Last Edit: May 22, 2015, 15:46:47 PM by Bærtur
Quote from: Spelaren on May 22, 2015, 09:03:43 AM
Quote from: Bærtur on May 21, 2015, 23:07:05 PM
Dersom noen går rundt å kaller en mørkhudet for neger så får han tåle at jeg kaller han for rasist eller at ytringene hans er rasistiske (ut fra alvorlighetsgraden på hendelsen).


Nå er du på bærtur, Bærtur.


"Jeg har blitt beskyldt for mye rart i mitt liv, men aldri for å ikke velge brukernavn med omhu"
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

MortenM

FIFA meiner at NFF tar feil i flaggsaka. Openbart. Dei har jo oversatt regelverket feil.

Josimar skriv om saka her.

Giles

Quote from: Bærtur on May 22, 2015, 15:35:30 PM
Quote from: Giles on May 22, 2015, 10:31:01 AM
Fra tribunen kan alle si hva de vil.


Mener du virkelig det at det ikke bør være noen begrensninger på hva man kan si fra en fotballtribune? At en fotballtribune er et vakuum hva angår landets øvrige lover og regler?

Selvfølgelig er det ikke greit å å opptre som en dritsekk enten det er innenfor lovverket eller ei. Poenget mitt var at om noen absolutt måtte demonstrere for et eller annet så ta med et flagg. Selv skulle jeg ønske at fotballen kunne være et fristed.

MortenM

Eg skulle ønskje at fotballen kunne vere ein fristad frå homofobi. Det er den ikkje. Fotballen er ikkje berre eit produkt, eller rein underhaldning. Fotballen er eit samfunn som har sine problem. Det tar engasjerte folk tak i.

Giles

Quote from: MortenM on May 22, 2015, 16:57:11 PM
Eg skulle ønskje at fotballen kunne vere ein fristad frå homofobi. Det er den ikkje. Fotballen er ikkje berre eit produkt, eller rein underhaldning. Fotballen er eit samfunn som har sine problem. Det tar engasjerte folk tak i.

Fotball er bare fotball. Og fotball er mye mer enn fotball. Fotball er inkluderende og fremmer fellesskap på tvers av samfunnsmessige skillelinjer. På fotballkamp er alle like. Fotball er følelser og engasjement, herlig fritt for andre agendaer. Sett pris på det. Det er fotballens store bidrag til samfunnshelsen.
Et sted må det være fritt for den store ta avstandøvelsen.
Jeg vil gå på fotballkamp bare for å se på fotball.






Kruxleiven

Ikke lett å bruke så mye fokus på dette så lenge vi først og fremst trenger 3 poeng. Egentlig ikke så viktig, men som Frp velger er jeg imot. Unødvendig dill dall i fotballkamp.

Ricky

Quote from: Kruxleiven on May 22, 2015, 20:56:15 PM
Egentlig ikke så viktig, men som Frp velger er jeg imot.


For en herlig, random kommentar.. :p

Som Brann-medlem er jeg for, ettersom denne type engasjement i samfunnssaker hører inn under Branns reviderte kjerneverdier.

Klaus_Brann

Quote from: Ricky on May 22, 2015, 22:18:16 PM
Quote from: Kruxleiven on May 22, 2015, 20:56:15 PM
Egentlig ikke så viktig, men som Frp velger er jeg imot.


For en herlig, random kommentar.. :p

Som Brann-medlem er jeg for, ettersom denne type engasjement i samfunnssaker hører inn under Branns reviderte kjerneverdier.


...Som selv de som laget de ikke alltid jobber knallhardt for å følge.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

May 23, 2015, 06:55:59 AM #191 Last Edit: May 23, 2015, 07:01:26 AM by pidre
Det er klart at Bataljonen og også klubben dei siste år har stått fram som homovennlege. Dette må førast vidare! Regnbogeflagg bør innførast permanent og tredjedrakten kan endrast tilsvarande.

I tillegg kan klubben gjere mykje meir i denne saka. Styret kan endre vedtektene slik at klubben alltid skal ha eit visst antall homofile spelarar i a-stallen, eksempelvis 4 stk. Bifile bør vel ikkje takast med i dette talet? Ein bør også alltid ha minst ein homofil mann eller kvinne i styret, og i administrasjonen kan det også tilsettast folk med ulik legning. Bataljonen kan med fordel vurdere liknande tiltak.

SKB har her moglegheiten til å verte den leiiande homo klubben i Noreg, kanskje i verda om ein verkeleg satsar.
Saludar a los monos!

Kagain

Ser ut (til noens forargelse, kan hende) at NFF er i ferd med å gi etter for presset og ombestemme seg vedrørende disse regnbueflaggene.

http://www.bt.no/100Sport/idrettspolitikk/NFF-FIFA-forbyr-homoflagg-FIFA-Homoflagg-er-helt-greit-540691_1.snd

Så nå er jeg spent på om de mørkeste visjoner som ble fremmet her om fotballbanen som en politisk kamparena slår til...

Selv kjenner jeg at jeg fremdeles sliter med å fremskaffe noe som helst form for engasjement omkring cornerflagg annet enn at corneren skal tas fra cornerflagget. Jeg har liksom aldri ofret hva som står på flaggene en tanke overhodet, og jeg tror at det vil fortsette slik.

Spelaren

Gå av.

Herman1

Quote from: Torvanger on May 22, 2015, 10:56:18 AM
Quote from: Herman1 on May 21, 2015, 23:01:47 PM
Quote from: Henki on May 21, 2015, 21:39:52 PM
Quote from: Torvanger on May 21, 2015, 21:31:02 PM
Hadde det florert med regnbueflagg på matchen hadde russerne sett på det som en norsk provokasjon, i og med at man har tillatt en markering som for Russland vil se ut som et forsøk på å håne dem. Er det så vanskelig å forstå?


Det kan jo godt være at Russland hadde blitt provosert av det (totalt tåpelig av dem selvsagt men det er nå så). Men skal mennesker i Norge slutte å bruke sin ytringsfrihet av den grunn? Forsvarer du at NFF valgte å ikke tillate regnbueflagg på tribunen?

I tillegg virker det totalt usannsynlig at norske myndigheter skal ha gått inn og instruert NFF om at publikum ikke skulle få lov til å bruke ytringsfriheten sin i en sak som denne. Det ville vært en skandale og er selvsagt ikke noe regjeringen eller UD har gjort.


Jeg gir blanke f. i hva Russland/Putin måtte bli støtt av, og det håper jeg de fleste tenker også.




Jeg tror ikke du vet hva du snakker om. Russland er uberegnelig under Putin.


Jeg tror heller det er du som ikke forstår hva jeg snakker om.
En supporter ønsket å vifte med et lite homo-flagg på Ullevål Stadion under kampen mot Norge.
Om dette opprører Putin gir jeg blanke f. i; vi kan ikke leve som fanger p.g.a. en jævel som sitter med makten i vårt naboland.

Bærtur

Litt oppmerksomhet på bataljonsforumet var det som skulle til for at Irland gikk inn for å tillate likekjønnet ekteskap. Jeg regner med at jeg kan ta litt cred for valgresultatet.
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Herman1

Quote from: Bærtur on May 24, 2015, 20:36:07 PM
Litt oppmerksomhet på bataljonsforumet var det som skulle til for at Irland gikk inn for å tillate likekjønnet ekteskap. Jeg regner med at jeg kan ta litt cred for valgresultatet.


Haha.
Og en solid økning i irske Brann-supportere og partoukort-innehavere. ;)

Torvanger

Quote from: Herman1 on May 24, 2015, 19:55:47 PM
Quote from: Torvanger on May 22, 2015, 10:56:18 AM
Quote from: Herman1 on May 21, 2015, 23:01:47 PM
Quote from: Henki on May 21, 2015, 21:39:52 PM
Quote from: Torvanger on May 21, 2015, 21:31:02 PM
Hadde det florert med regnbueflagg på matchen hadde russerne sett på det som en norsk provokasjon, i og med at man har tillatt en markering som for Russland vil se ut som et forsøk på å håne dem. Er det så vanskelig å forstå?


Det kan jo godt være at Russland hadde blitt provosert av det (totalt tåpelig av dem selvsagt men det er nå så). Men skal mennesker i Norge slutte å bruke sin ytringsfrihet av den grunn? Forsvarer du at NFF valgte å ikke tillate regnbueflagg på tribunen?

I tillegg virker det totalt usannsynlig at norske myndigheter skal ha gått inn og instruert NFF om at publikum ikke skulle få lov til å bruke ytringsfriheten sin i en sak som denne. Det ville vært en skandale og er selvsagt ikke noe regjeringen eller UD har gjort.


Jeg gir blanke f. i hva Russland/Putin måtte bli støtt av, og det håper jeg de fleste tenker også.




Jeg tror ikke du vet hva du snakker om. Russland er uberegnelig under Putin.


Jeg tror heller det er du som ikke forstår hva jeg snakker om.
En supporter ønsket å vifte med et lite homo-flagg på Ullevål Stadion under kampen mot Norge.
Om dette opprører Putin gir jeg blanke f. i; vi kan ikke leve som fanger p.g.a. en jævel som sitter med makten i vårt naboland.




1? Det var da snakk om mye mer.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Chrisstah

Helt latterlig, la fotball være fotball.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Go Up