• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Sandnes Ulf 9.5.2015 kl 18:00

Started by nummer9, May 06, 2015, 19:33:43 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

nummer9


Lasaron

Begge måtte ut i ekstraomganger. Fordel Brann for vi har breiere tropp.
Tren på langskudd

Gulløl

May 06, 2015, 20:35:49 PM #2 Last Edit: May 06, 2015, 20:38:02 PM by Gulløl
Vi stiller i hvert fall med uthvilte ben på begge våre backer Nouri og Demir på lørdag. Udjus kommer nok tilbake til denne kampen også med masse energi og lange utspark. Kanskje Demidov blir klar også. Haugen og Orlov slapp å spille første omgang i dag så de burde ha brukbare ben til denne kampen. Uten at jeg vet det sikkert men tror ikke Sandnes Ulf har "spart" like mye ressurser i dag på grunn litt mindre bredde i stallen. Men det er et godt lag vi skal møte som enda ikke har tapt på de seks første kampene. Brann må heve seg mye fra i dag og begynne å lage sjanser igjen om det skal bli seier i denne hjemmekampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Udjus
Nouri - Grønner - Acosta - Demir
Skaanes - Demidov - Haugen - Huse
Larsen - Orlov

Det skal sies at av de fire siste kampene har jeg bare sett den mot Ranheim.

Det forutsettes at Demidov er helt frisk. Barmen og Knudsen er nær startoppstilling her.
Tren på langskudd

Corran

Ser ut som et godt alternativ det laget der. Men skal en tro det vi har sett tidligere så starter vel Skaanes på benken og Barmen får den plassen.
Grønner kan ha spilt seg litt ut etter cupkampen selv om det var på en uvant plass
Larsen spilte seg vel også ut, men det gjorde jo også Castro så da får vel Larsen plassen ved siden av Orlov. Om ikke Azar blir brukt istedenfor da, men tviler litt på det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Det blir spennende å se om Ulf starter kampen som Ranheim eller som Strømmen.
Tren på langskudd

Gulløl

May 07, 2015, 11:28:47 AM #6 Last Edit: May 07, 2015, 11:31:07 AM by Gulløl
Om Demidov er frisk tror jeg Brann stiller med det same laget som mot Ranheim, bortsett fra at Knudsen erstatter Grønner. Knudsen er rett og slett en bedre midtstopper en Grønner for tiden.

                   Udjus
 Nouri - Knutsen - Acosta - Demir
Barmen - Demidov - Haugen - Huseklepp
              Larsen - Orlov

Skaanes istedenfor Barmen er også en mulighet, men Skaanes virker helt ute av det for tiden. Ikke at Barmen er stort bedre men andre bedre alternativ har vi ikke på høyrekanten.
Må si at jeg savner Askar veldig på høyrekanten, hadde gitt mer fremdrift og mer innlegg. Var en helsikens idiotisk ide å leie ut Askar, har gjort midtbanen svakere.
Midtbane konstellasjonen Brann hadde i går håper jeg IKKE jeg ser mer i år, totalt uten fremdrift med Hansson-Skaanes-Acosta-Huseklepp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Synes Skaanes var mye bedre som ving/back enn som SM
Skulle likt å se ham fra start på hjemmebane som kant. Er vel kun mot Os han har hatt den rollen i år? Da var han i alle fall god.

Haugen er den viktigste brikken på SM og om Demidov er skadet så tror jeg Haugen/Acosta fungerer mye bedre en Acosta/hvem som helst andre. Skaanes og Barmen fungerer heller ikke bra nok i spann med Haugen som da må være DM. Da har vi bare Birkelund igjen og han har vi vel ikke sett nok av enda til å gjøre oss opp en sterk mening
Vi har vel ikke fått se Acosta/Haugen foruten starten av 2 omgang i går når Haugen kom inn og da fungerte det jo bedre.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Viktig kamp. Utrolig viktig med 3 poeng hjemme mot opprykkskonkurenter.

Tipper på samme lag som mot Ranheim dersom Demidov er klar.

Gleder meg til kamp og tror på seier. Men, vet aldri med Brann. Blir ikke overrasket om det blir enda et nytt lavpunkt og pinlig opplevelse.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Skaanes inn for Barmen og Knudsen i stedet for Grønner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Tren på langskudd

ostraume

Skaanes er jo helt ute av det om dagen? Barmen har da sine bidrag og bør være foran i køen pdd.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Finfin respons

En oppstilling som passer bedre for Larsen?

                    Udjus
Nouri - Knutsen - Acosta - Demir
Orlov - Demidov - Haugen - Huse
             Larsen - Karadas

Hvem passer Larsen egentlig best sammen med?
Bytt Orlov med Skaanes - blir det bedre for Larseniansk fotball?
Hvilke spilletyper må være rundt ham for at Larsen skal bli det vi trenger ham å være?
Det er vinnerspørsmålet tror jeg.
Kanskje.

Spelaren

Tar med meg hele bølingen + en Bryne-supporter av den eldre årgang, får håpe Brann viser litt muskler igjen etter to pinlige kamper i Rogaland.
GÃ¥ av.

Gulløl

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Saternes---Jeg-valgte-a-holde-kjeft_-og-det-er-det-nok-en-del-som-er-glade-for-532911_1.snd

Noen som har en peiling om hva Sæthernes har holdt kjeft om som er så viktig å skjule også etter 8 år ? "En del" betyr mer en èn person han har gått uklar med. Brutte løfter sier han. Handlet ikke om penger sier han også. Grunnen var ikke slik det kom frem sier han også. Den gang ble det vel spekulert i at han hadde mistet troen på det sportslige opplegget. Sæthernes forlot Brann i starten av sportssjef Roald Bruun-Hanssen sin karriere i Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OhAhCantona

Jeg syntes også det var litt å lese mellom linjene i spørsmålet rundt Mjelde. "Til og med Mjelde"

Henki

Si meg spiller Bengt Sæthernes for Sandnes-Ulf? Eller er han med i støtteaparatet?
Ballen skal fremover!

krakra


Henki

Alt man lærer av å spille i denne divisjonen.
Ballen skal fremover!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: OhAhCantona on May 09, 2015, 12:25:03 PM
Jeg syntes også det var litt å lese mellom linjene i spørsmålet rundt Mjelde. "Til og med Mjelde"


Men han sa ikke "Til og med Mjelde"; han sa "også". I artikkelen står det:

Quote
Ett av Sæternes' forbilder som trener, er Trond Sollied. Eks-spissen spilte under ham i Club Brugge.

- Jeg har tatt med meg en del av hans tanker. Men de endret seg jo underveis. En av tingene jeg husker Trond var opptatt av, var tålmodighet. Han sa alltid «det kommer, det kommer» når media etterlyste resultater. Jeg har plukket opp ting fra alle trenerne jeg har hatt, egentlig.

- Også fra Mons Ivar Mjelde?

- Ja, også fra ham. Han hadde mange fine ting ved seg, han også.


Dette gir ikke meg inntrykk av at han mente at "til og med Mjelde" eller "selv Mjelde" hadde bra sider som trener. Bare at Sollied er det fremste forbildet, men at Sæternes også ser gode sider ved andre trenere - inkludert Mjelde.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Heispassasjer

Da har jeg satset 50kr på borteseier på Langoddsen, så da vinner Brann. Vinner isåfall ikke hvis jeg setter penger på Brann....

Lasaron

Orlov og Karadas på topp. Skaanes på kant. Knudsen som stopper.
Tren på langskudd

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Spenstig spisspar på hjemmebane...

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kjell249

Quote from: krakra on May 09, 2015, 15:43:00 PM
Spenstig spisspar på hjemmebane...

Enig. Dette kan bli veldig bra hvis vi styrer kampen og kommer til mange innlegg. Verre hvis vi skal ligge lavt med lange baller på Karadas...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

OhAhCantona

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on May 09, 2015, 14:08:02 PM
Quote from: OhAhCantona on May 09, 2015, 12:25:03 PM
Jeg syntes også det var litt å lese mellom linjene i spørsmålet rundt Mjelde. "Til og med Mjelde"


Men han sa ikke "Til og med Mjelde"; han sa "også". I artikkelen står det:

Quote
Ett av Sæternes' forbilder som trener, er Trond Sollied. Eks-spissen spilte under ham i Club Brugge.

- Jeg har tatt med meg en del av hans tanker. Men de endret seg jo underveis. En av tingene jeg husker Trond var opptatt av, var tålmodighet. Han sa alltid «det kommer, det kommer» når media etterlyste resultater. Jeg har plukket opp ting fra alle trenerne jeg har hatt, egentlig.

- Også fra Mons Ivar Mjelde?

- Ja, også fra ham. Han hadde mange fine ting ved seg, han også.


Dette gir ikke meg inntrykk av at han mente at "til og med Mjelde" eller "selv Mjelde" hadde bra sider som trener. Bare at Sollied er det fremste forbildet, men at Sæternes også ser gode sider ved andre trenere - inkludert Mjelde.

Ja, ser nå at du har helt rett. Jeg må nok ha lest feil, men det er jo litt underlig at journalisten kommer med oppfølgingsspørsmål konkret rettet mot Mjelde

Jose Arrogantio


aleksanderhjelleseth

Stadion er et trist syn, kun den aller hardeste kjerne igjen. Hvermansen er dritt lei av å se drittfotball!

Kruxleiven

Synes vi gjør mye bra. Variert og bra pasningsspill. Laget beveger seg som en helhet når vi angriper. Men vi må slutte å tulle når vi nærmer oss avgjørende situasjoner. Sulf har hatt noen farligheter siste minutter, men dette kan bli bra om vi rir av den lille stormen til Sulf.

Giles

Null spill, ingen er i stand til å holde ball, passere ledd eller, være med på fremoverrettet kombinasjonspill. Spill hjemover med balltap som resultat fungerer imidlertid bra. Som vanlig.

Kruxleiven

Quote from: Giles on May 09, 2015, 17:01:18 PM
Null spill, ingen er i stand til å holde ball, passere ledd eller, være med på fremoverrettet kombinasjonspill. Spill hjemover med balltap som resultat fungerer imidlertid bra. Som vanlig.


Veldig uenig. Vi kan da ikke være negativ av prinsipp uansett? Hvis du tror Sandnes skulke ha null sjanser i hele kampen virker det litt naivt.

Belfort

Herregud, Demidov er dum! Helt unødvendig kort

Giles

Brann har ganske enkelt ikke noe spill som lar seg definere. Ingen sammenhengende og gjenkjennbare bevegelser kun nølende, stivt og urytmisk. Som hodeløse høns.

aleksanderhjelleseth


Kruxleiven

Thank God Huse var offside. Maken til idiotisk avslutning.

aleksanderhjelleseth

Tok 30 min før det bruste litt i blodet

aleksanderhjelleseth

Quote from: Giles on May 09, 2015, 17:13:22 PM
Brann har ganske enkelt ikke noe spill som lar seg definere. Ingen sammenhengende og gjenkjennbare bevegelser kun nølende, stivt og urytmisk. Som hodeløse høns.

De prøver å komme til på kantene, ganske enkelt å definere

nummer9

Synes Demir har vært konstruktiv og god sålangt.

Kruxleiven

Meget, meget uenig i den negative stemningen her. Jørgen K er helt enig med meg i at Brann har noe interessant på gang. 2. Omgang er som dekket bord for Karadas.

aleksanderhjelleseth


aleksanderhjelleseth

Demir har herjet på backen, banens beste sålangt?

Erlend

Svært oppløftende spill siste kvarteret. Fortsetter det sånn de neste 45 (neppe), så blir det seier.

krakra

Rotete start, men vi tar mer og mer over siste halvdel var svært bra mot det som nok er ligaens beste lag bak oss.

OmOssSjølOgHansaøl

Brann har vært best i 1. omgang. Hadde det ikke vært for klomsing av Knudsen og Udjus hadde Ulf knapt hatt noen sjanser, og hadde vi hatt mer giftige midtbane- og angripsspillere kunne vi ledet med flere mål.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Falkman

Knudsen må ha ballen så lite som overhode mulig, det er iallefall sikkert. Veldig positivt siste kvarter, håper vi greier å bygge videre på det.

krakra

Får Haugen gult nå må vi vel klare oss uten verken ham eller Demidov i neste kamp? Viktig å unngå.

Belfort

Quote from: krakra on May 09, 2015, 17:43:29 PM
Får Haugen gult nå må vi vel klare oss uten verken ham eller Demidov i neste kamp? Viktig å unngå.


Ingen fare, vi er godt dekket på midten

Brann patriot

Beklager, men Orlov er rett og slett for dårlig. Trist at han ikke gikk ut framfor Azar..
Absence of proof is not proof of absence

Go Up