• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2015

Started by Nixon, January 08, 2015, 11:59:27 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

OhAhCantona

Etter å ha hørt spørsmål og kommentarer fra enkelte i Tirsdagsgjengen, er jeg veldig skeptisk til denne gruppens posisjon i Brann.

Er forøvrig enig med Tennfjords uttalelser til NRK om at Brann må moderniseres.

Lasaron

Quote from: krakra on March 04, 2015, 23:59:23 PM
Quote from: Lasaron on March 04, 2015, 23:57:05 PM
Dette vet vi:

* Sætre skrøt av Samnøy og anbefalte at hun ble stemt inn.
* Lie-Nielsen ville ikke trekke seg når Samnøy ble valgt inn. Jeg vedder en tier på at han ble utsatt for press til å gjøre det.
* Varamedlem Hoaas ville heller ikke trekke seg når Samnøy ble valgt inn.
* Guntveit ville ikke fortsette, men ombestemte seg når Barmen trakk seg.
* NÃ¥ kommer det signaler om at det var andre grunner til at Skjelbreid trakk seg.

Hva kan dette si oss om hvilken posisjon Samnøy hadde i styret?
At Lie Nielsen ikke ville trekke seg betyr ikke at han er pro Samnøy. Kan være at han er en proffesjonell fyr og ikke en drittunge.


Det kan godt tenkes du har rett i det. Men noen her inne gir inntrykk av at omtrent alle var mot henne. Min liste gir nyanserer det inntrykket ganske kraftig.
Tren på langskudd

abe78

Quote from: Hatleking on March 04, 2015, 23:14:08 PM
Quote from: Spelaren on March 04, 2015, 23:12:35 PM
Folk overdriver styrets betydning. Dette er en storm i et badekar.


Nei, dette er regelrett krise. Endar vel opp med ein frå Tirsdagsgjengen, ein frå Bataljonen og resten frå andre grupperingar. Eit styre som ikkje er samarbeidande er krise.

EDIT: Davy sa det bra: Brann er for tida ein konstituert klubb med konstituerte leiarar på fleire posisjonar. Og det gamle styret blir sitjande litt til med Barmen som leiar. Det blir nok ikkje akkurat herlege dagar for hans del. Appellen hjalp vel ikkje akkurat på forholdet til mange av supportarane.


Støttes!

Det føles nærmest latterlig at grupperinger skal presse en kandidat inn i styret. En person de liker godt og som er "deres" kandidat. Det vi trenger nÃ¥ er en kompetent gjeng som er i stand til Ã¥ løfte Brann pÃ¥ kort og  lengre sikt. Jeg tror ikke sterke kandidater gidder Ã¥ tenke tanken en gang etter sirkuset i kveld...
.og husk!

KriseLise

Avslutter for denne gang, til noens glede ser det ut som, og venter på neste episode.
Forhåpentligvis ender det vel for alle.

Og til de som er sur pga mine innlegg, så er det ikke annet en at jeg støtter Tennfjord i hans ønsker og handlinger i dag. Og karakteristikkene er det ikke jeg som har laget, men de som har vært involvert i dagens fadese på stadion.

Sov godt!
Forskjellen på Supportere og en ulveflokk? Supportere har Brann i hjertet, mens ulveflokken har hjertet i brann! :)

Spelaren

Quote from: dr_cyanid on March 04, 2015, 23:56:19 PM
og sannsynligvis manglende støtte fra en rik onkel.


Igjen - hvorfor sannsynligvis? Mohn har forpliktet seg, til et budsjett vi nettopp har banket gjennom. Dette er spekulering.
GÃ¥ av.

TCAC

Det aller mest tragiske er at det antageligvis stemmer at Samnøy er et dårlig styremedlem.

Spelaren

March 05, 2015, 00:10:05 AM #806 Last Edit: March 05, 2015, 00:11:49 AM by Spelaren
Vi var akkurat så "moderne" vi trengte å være i 2007, med bl.a én lensmann og én ølselger. Tennfjords tåkeprat er en avsporing.
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: Ricky on March 04, 2015, 23:54:37 PM
Quote from: KriseLise on March 04, 2015, 23:27:03 PM
Quote from: bernu on March 04, 2015, 23:25:23 PM
Moderator:
Kan du få sparket ut Kriselise ut fra forumet?


Av hvilken grunn?


Samme grunn som den enkelte av andre lags supportere møtes med. Når respekt og normal folkeskikk mangler og tett oppmot 100% av innleggene handler om å trolle og håne forumet og dets medlemmer, så pleier veien til utgangsdøren normalt å være ganske kort. Ingen her inne er interessert i å scrolle forbi alle avsporingene og personkarakteristikkene som dine innlegg fører til (både i denne tråden og ellers).


Evt. kan du ta en RBH - å trekke deg frivillig;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OhAhCantona

Om Samnøy takler all denne oppmerksomheten og rir av dette umenneskelige presset, kan vi konkludere med at hun er laget av det materialet som trengs for å være styremedlem i Brann..

krøvel vellevold

Quote from: OhAhCantona on March 05, 2015, 00:02:04 AM
Etter å ha hørt spørsmål og kommentarer fra enkelte i Tirsdagsgjengen, er jeg veldig skeptisk til denne gruppens posisjon i Brann.

Er forøvrig enig med Tennfjords uttalelser til NRK om at Brann må moderniseres.

Men til en udemokratisk klubb? Eventuelt en "demokratisk" klubb der medlemmene trues til å velge rett styre?
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 00:15:01 AM
Quote from: OhAhCantona on March 05, 2015, 00:02:04 AM
Etter å ha hørt spørsmål og kommentarer fra enkelte i Tirsdagsgjengen, er jeg veldig skeptisk til denne gruppens posisjon i Brann.

Er forøvrig enig med Tennfjords uttalelser til NRK om at Brann må moderniseres.

Men til en udemokratisk klubb? Eventuelt en "demokratisk" klubb der medlemmene trues til å velge rett styre?


Andre klubbar gjer det vel gjerne annleis enn det me gjer? Dette styret er iallfall ikkje kvardagskost i norsk fotball.

krøvel vellevold

Quote from: abe78 on March 05, 2015, 00:07:10 AM
Quote from: Hatleking on March 04, 2015, 23:14:08 PM
Quote from: Spelaren on March 04, 2015, 23:12:35 PM
Folk overdriver styrets betydning. Dette er en storm i et badekar.


Nei, dette er regelrett krise. Endar vel opp med ein frå Tirsdagsgjengen, ein frå Bataljonen og resten frå andre grupperingar. Eit styre som ikkje er samarbeidande er krise.

EDIT: Davy sa det bra: Brann er for tida ein konstituert klubb med konstituerte leiarar på fleire posisjonar. Og det gamle styret blir sitjande litt til med Barmen som leiar. Det blir nok ikkje akkurat herlege dagar for hans del. Appellen hjalp vel ikkje akkurat på forholdet til mange av supportarane.


Støttes!

Det føles nærmest latterlig at grupperinger skal presse en kandidat inn i styret. En person de liker godt og som er "deres" kandidat. Det vi trenger nÃ¥ er en kompetent gjeng som er i stand til Ã¥ løfte Brann pÃ¥ kort og  lengre sikt. Jeg tror ikke sterke kandidater gidder Ã¥ tenke tanken en gang etter sirkuset i kveld...


Grupperinger? En person med bred støtte fra ulike miljøer i og rundt Brann. Og 67 % av medlemmene som møtte opp. Er "kompetent" nødvendigvis det samme som "erfaring fra næringsliv eller juss"?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on March 05, 2015, 00:17:16 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 00:15:01 AM
Quote from: OhAhCantona on March 05, 2015, 00:02:04 AM
Etter å ha hørt spørsmål og kommentarer fra enkelte i Tirsdagsgjengen, er jeg veldig skeptisk til denne gruppens posisjon i Brann.

Er forøvrig enig med Tennfjords uttalelser til NRK om at Brann må moderniseres.

Men til en udemokratisk klubb? Eventuelt en "demokratisk" klubb der medlemmene trues til å velge rett styre?


Andre klubbar gjer det vel gjerne annleis enn det me gjer? Dette styret er iallfall ikkje kvardagskost i norsk fotball.


Ikke mer alvorlig at "publikum" har EN representant i styret, enn at bedriftsstyrer har ansattes representanter.
Legg ned hele klubben!

Gepard

Valgkomiteen har gjort en helt elendig jobb om det er slik at Tennfjord stile opp som styreleder med et ultimatum Vk må ha visst ikke ville stå seg på årsmøtet.

Både Tennfjords og årsmøtets konklusjoner kan forstås

OhAhCantona

Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 00:15:01 AM
Quote from: OhAhCantona on March 05, 2015, 00:02:04 AM
Etter å ha hørt spørsmål og kommentarer fra enkelte i Tirsdagsgjengen, er jeg veldig skeptisk til denne gruppens posisjon i Brann.

Er forøvrig enig med Tennfjords uttalelser til NRK om at Brann må moderniseres.

Men til en udemokratisk klubb? Eventuelt en "demokratisk" klubb der medlemmene trues til å velge rett styre?

Selvsagt ikke og det har jeg vel ikke påstått?

Hvordan er dette organisert i andre klubber, feks ?

Nixon

Herregud for en smørje. Her sitter man på fotballkamp og så tikker det melding inn om at hele styret hadde trukket seg. Det kunne jeg ikke forstå, og det var heldigvis ikke sant. Da kunne man stilt nærmere spørsmål om Samnøy. Slik det er nå er det en gjeng med sutrekopper som prøver å rettferdiggjøre avgjørelsen om å trekke seg. Hvordan dette styret ikke hadde vært styringsdyktig klarer jeg ikke å se. Hvordan dette styret ikke kunne klart å modernisere Brann klarer jeg heller ikke å se.

Nei, like bra at Tennfjord viste sitt sanne ansikt. Jeg tror det hadde fulgt mange konflikter med den mannen. Her må det danses etter hans pipe hele tiden, eller så skrur han bare av musikken. Pinlig!
Rød makt på Hansa

MortenM

Ifølge Samnøy skal ikkje Skjeldbred ha trukket seg i protest mot ho. Det er då ein god nyhet på tampen av denne kvelden, men eg er spent på kva grunngjeving ho kjem med.

http://www.ba.no/__Det_har_v_rt_trusler-5-8-32167.html

krakra

Quote from: Nixon on March 05, 2015, 00:36:22 AM
Herregud for en smørje. Her sitter man på fotballkamp og så tikker det melding inn om at hele styret hadde trukket seg. Det kunne jeg ikke forstå, og det var heldigvis ikke sant. Da kunne man stilt nærmere spørsmål om Samnøy. Slik det er nå er det en gjeng med sutrekopper som prøver å rettferdiggjøre avgjørelsen om å trekke seg. Hvordan dette styret ikke hadde vært styringsdyktig klarer jeg ikke å se. Hvordan dette styret ikke kunne klart å modernisere Brann klarer jeg heller ikke å se.

Nei, like bra at Tennfjord viste sitt sanne ansikt. Jeg tror det hadde fulgt mange konflikter med den mannen. Her må det danses etter hans pipe hele tiden, eller så skrur han bare av musikken. Pinlig!
Det sagt sÃ¥ syns jeg det kommer alt for mange benkeforslag. Det gÃ¥r jo knapt et Ã¥rsmøte uten at grupperinger utfordrer innstillingen. Dette er kanskje en demokratisk rett, men det er ikke normalt og virker uproft og konfliktsfylt. Regelen mÃ¥  jo være at Ã¥rsmøtet støtter valgkomiteen sin. SÃ¥ fÃ¥r benkeforslag være unntaket.

Det er et problem for Brann at man har flere sterke grupperinger som mener at deres sremme er helt avgjørende for klubben og at alt faller sammen hvis man føyer seg litt av og til.

Jeg syns tanken om at alle i et styre skal ha kompetanse og at man ikke velger inn folk bare for å si imot lederen og repredentere særinteresser er en god tanke og håper den blir gjeldende etterhvert.

Giles

Quote from: Klaus_Brann on March 05, 2015, 00:12:20 AM
Quote from: Ricky on March 04, 2015, 23:54:37 PM
Quote from: KriseLise on March 04, 2015, 23:27:03 PM
Quote from: bernu on March 04, 2015, 23:25:23 PM
Moderator:
Kan du få sparket ut Kriselise ut fra forumet?


Av hvilken grunn?


Samme grunn som den enkelte av andre lags supportere møtes med. Når respekt og normal folkeskikk mangler og tett oppmot 100% av innleggene handler om å trolle og håne forumet og dets medlemmer, så pleier veien til utgangsdøren normalt å være ganske kort. Ingen her inne er interessert i å scrolle forbi alle avsporingene og personkarakteristikkene som dine innlegg fører til (både i denne tråden og ellers).


Evt. kan du ta en RBH - å trekke deg frivillig;)

TÃ¥ler du ikke andre meninger en dine egne bør du trekke deg selv. Kriselise har meningers mot og bør kreditereres for det. Rævediltere er vel en ok karakteristikk pÃ¥ kuppmakerne. Ekstremt opptatt av Ã¥ stemple andres meninger som avvikende. Men det er vel det som er flertallsdiktatur  ogsÃ¥ kalt demokrati.

osoerli

Svært betenkeleg at valkomiteen innstilte til eit styre som dei visste, eller burde visst, kom til å trekka seg om ikkje samtlege innstilte vart valgt.  For eg går utfrå at Tennfjord må ha flagga at han berre tok på seg vervet om han fekk alle desse (kompetansane) med. 
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: MortenM on March 05, 2015, 00:38:41 AM
Ifølge Samnøy skal ikkje Skjeldbred ha trukket seg i protest mot ho. Det er då ein god nyhet på tampen av denne kvelden, men eg er spent på kva grunngjeving ho kjem med.

http://www.ba.no/__Det_har_v_rt_trusler-5-8-32167.html


Man kan like eller mislike Samnøy, men i BA fremstår hun i alle fall som mye mer profesjonell enn våre to siste styreledere til sammen. Selv om jeg skulle likt å høre hvem som kom med trusler og hva som har blitt sagt. Patetisk hvis det stemmer.
Dette styrker meg i troen på at det har vært et voldsomt skittent apparat i gang for å gi Tennfjord all makt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Giles on March 05, 2015, 00:56:38 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 05, 2015, 00:12:20 AM
Quote from: Ricky on March 04, 2015, 23:54:37 PM
Quote from: KriseLise on March 04, 2015, 23:27:03 PM
Quote from: bernu on March 04, 2015, 23:25:23 PM
Moderator:
Kan du få sparket ut Kriselise ut fra forumet?


Av hvilken grunn?


Samme grunn som den enkelte av andre lags supportere møtes med. Når respekt og normal folkeskikk mangler og tett oppmot 100% av innleggene handler om å trolle og håne forumet og dets medlemmer, så pleier veien til utgangsdøren normalt å være ganske kort. Ingen her inne er interessert i å scrolle forbi alle avsporingene og personkarakteristikkene som dine innlegg fører til (både i denne tråden og ellers).


Evt. kan du ta en RBH - å trekke deg frivillig;)

TÃ¥ler du ikke andre meninger en dine egne bør du trekke deg selv. Kriselise har meningers mot og bør kreditereres for det. Rævediltere er vel en ok karakteristikk pÃ¥ kuppmakerne. Ekstremt opptatt av Ã¥ stemple andres meninger som avvikende. Men det er vel det som er flertallsdiktatur  ogsÃ¥ kalt demokrati.


Det var et forsøk på en dårlig spøk, intet annet. Jeg har respekt for at andre har forskjellige meninger her inne og hun må gjerne synes at Kjell hadde vært topp for Brann. Samtidig spiller det også en rolle hvordan man legger frem postene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Hvis det skal bli regelen med null benkeforslag må valgkomiteen gjøre en bedre jobb. De skal ha fått mange innspill, men har valgt å se vekk fra alle utenom han som de ville ha som leder. Det er å be om bråk. Og man kan ikke komme i ettertid og klage når kaoset så til de grader var varslet på forhånd.

Litt bedre komminikasjon i forkant, og jeg tror det kunne gått mye bedre. Kanskje kunne grupperingene kommet frem til en annen og felles kandidat dersom det hadde kommet frem tidligere at Tennfjord hadde så store problemer med Samnøy. Da kunne kanskje sunnmøringen og de andre godtatt en kandidat som kom utenfra valgkomiteen sin liste.

Til slutt. Det blir feil å si at benkeforslag kommer "bare for å si imot lederen". Det er å nedvurdere ganske mange oppegående folk.
Rød makt på Hansa

Giles

Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 00:19:41 AM
Quote from: Hatleking on March 05, 2015, 00:17:16 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 00:15:01 AM
Quote from: OhAhCantona on March 05, 2015, 00:02:04 AM
Etter å ha hørt spørsmål og kommentarer fra enkelte i Tirsdagsgjengen, er jeg veldig skeptisk til denne gruppens posisjon i Brann.

Er forøvrig enig med Tennfjords uttalelser til NRK om at Brann må moderniseres.

Men til en udemokratisk klubb? Eventuelt en "demokratisk" klubb der medlemmene trues til å velge rett styre?


Andre klubbar gjer det vel gjerne annleisdne enn det me gjer? Dette styret er iallfall ikkje kvardagskost i norsk fotball.


Ikke mer alvorlig at "publikum" har EN representant i styret, enn at bedriftsstyrer har ansattes representanter.

Kan du snart slutte å påstå at kuppet har noe med publikum å gjøre? Det har med drøye hundre sjelers stemmegivning på årsmøtet å gjøre. Verken mer eller mindre.

Klaus_Brann

Quote from: Giles on March 05, 2015, 01:03:43 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 00:19:41 AM
Quote from: Hatleking on March 05, 2015, 00:17:16 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 00:15:01 AM
Quote from: OhAhCantona on March 05, 2015, 00:02:04 AM
Etter å ha hørt spørsmål og kommentarer fra enkelte i Tirsdagsgjengen, er jeg veldig skeptisk til denne gruppens posisjon i Brann.

Er forøvrig enig med Tennfjords uttalelser til NRK om at Brann må moderniseres.

Men til en udemokratisk klubb? Eventuelt en "demokratisk" klubb der medlemmene trues til å velge rett styre?


Andre klubbar gjer det vel gjerne annleisdne enn det me gjer? Dette styret er iallfall ikkje kvardagskost i norsk fotball.


Ikke mer alvorlig at "publikum" har EN representant i styret, enn at bedriftsstyrer har ansattes representanter.

Kan du snart slutte å påstå at kuppet har noe med publikum å gjøre? Det har med drøye hundre sjelers stemmegivning på årsmøtet å gjøre. Verken mer eller mindre.


Det er jo det. Hvis resten av stadiongjengerne hadde ønsket noe annet og brydd seg nevneverdig kunne de fint endre på det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Nixon on March 05, 2015, 01:03:40 AM
Hvis det skal bli regelen med null benkeforslag må valgkomiteen gjøre en bedre jobb. De skal ha fått mange innspill, men har valgt å se vekk fra alle utenom han som de ville ha som leder. Det er å be om bråk. Og man kan ikke komme i ettertid og klage når kaoset så til de grader var varslet på forhånd.

Litt bedre komminikasjon i forkant, og jeg tror det kunne gått mye bedre. Kanskje kunne grupperingene kommet frem til en annen og felles kandidat dersom det hadde kommet frem tidligere at Tennfjord hadde så store problemer med Samnøy. Da kunne kanskje sunnmøringen og de andre godtatt en kandidat som kom utenfra valgkomiteen sin liste.

Til slutt. Det blir feil å si at benkeforslag kommer "bare for å si imot lederen". Det er å nedvurdere ganske mange oppegående folk.
I år har der kanakje vært spesielt, men det har vel vært benkeforslag hvert år siden 2011. I fjor ville man ha ikn en supporter nummer to inn i styret uten særlig annen relevant konpetanse. Benkeforslag signaliserer mistillitt mot både valgkomite og de innstilte og det har er konfliktselement. I år gjenspeilte det jo virkeligheten, men syns takhøyden for bebkeforslag har vært vel lav tidligere.

Giles

Quote from: Nixon on March 05, 2015, 01:03:40 AM
Hvis det skal bli regelen med null benkeforslag må valgkomiteen gjøre en bedre jobb. De skal ha fått mange innspill, men har valgt å se vekk fra alle utenom han som de ville ha som leder. Det er å be om bråk. Og man kan ikke komme i ettertid og klage når kaoset så til de grader var varslet på forhånd.

Litt bedre komminikasjon i forkant, og jeg tror det kunne gått mye bedre. Kanskje kunne grupperingene kommet frem til en annen og felles kandidat dersom det hadde kommet frem tidligere at Tennfjord hadde så store problemer med Samnøy. Da kunne kanskje sunnmøringen og de andre godtatt en kandidat som kom utenfra valgkomiteen sin liste.

Til slutt. Det blir feil å si at benkeforslag kommer "bare for å si imot lederen". Det er å nedvurdere ganske mange oppegående folk.
Hva skulle vært klarere? Kombinasjonen ekte edle supportere og 70 tallskameratene fikk det som de ville. Konsekvensene var klare på forhånd. Samnøy og kompani har ikke skjønt noenting.

Hatleking

Trugslar mot Samnøy er ikkje bra, ikkje i det heile. Samstundes likar eg ikkje heilt at ho nemnar det og berre let det henge der. Ein bør på ein eller annan måte få til ein full gjennomgang av stoda i klubben, korleis kjemien er innad, korleis ein behandlar kvarandre og kva mål ein har. Er ein i ein posisjon der ein trugar kvarandre, driv med skittent spel og personlege sigrar er det som tel, er så langt unna der me vil vere som det er mogleg å kome.

Roald var den som tok støyten for det meste før og var fokuset - no som han er vekke opnar det seg opp og ein ser at ting ikkje er så enkelt som ein vil ha det til.

Klaus_Brann

Lillebøe-Hansen er i alle fall klar i sin tale om hva han mener om denne saken. Det er godt å se, så får vi håpe det blir slike i fortsettelsen. Eller aller helst at det ikke blir så mange slike saker han trenger å være så klar i sin tale rundt;

http://www.bt.no/tv/Roger-Lillebo-Hansen---Jeg-er-sjokkert-Det-er-det-verste-jeg-har-sett--3314890.html?paging=&section=tv
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Dette håper jeg forkjempere for demokratiet vil bruke i århundrer. En stor mann har talt, massene ville ikke lytte;

''- Demokrati innebærer muligheten for å velge, for å si ja, si nei og snakke om den en vil i de settinger en ønsker. Demokrati betyr også noe annet, det at en ikke alltid får viljen sin. Det å ikke akseptere det, synes jeg ikke noe om. Situasjonen er blitt veldig vanskelig for meg. Jeg beklager det. Jeg orienterer her om at jeg trekker meg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Hvem var det som fikk ordet på podiet etter at Tennfjord var ferdig?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Elfakiri

Pål Andreas Mæland.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on March 05, 2015, 00:42:26 AM
Det sagt sÃ¥ syns jeg det kommer alt for mange benkeforslag. Det gÃ¥r jo knapt et Ã¥rsmøte uten at grupperinger utfordrer innstillingen. Dette er kanskje en demokratisk rett, men det er ikke normalt og virker uproft og konfliktsfylt. Regelen mÃ¥  jo være at Ã¥rsmøtet støtter valgkomiteen sin. SÃ¥ fÃ¥r benkeforslag være unntaket.


Må være noe av det dummeste jeg har lest. ETT benkeforslag er for mye??? Og det er VALG dette. Ikke akklamasjon.

"Støtter valgkomitéen sin"? Valgkomiteen skal kun sørge for at det stiller gode kandidater på alle ledige plasser. Så er det opp til medlemmene om man vil ha dem eller ikke.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Giles on March 05, 2015, 00:56:38 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 05, 2015, 00:12:20 AM
Quote from: Ricky on March 04, 2015, 23:54:37 PM
Quote from: KriseLise on March 04, 2015, 23:27:03 PM
Quote from: bernu on March 04, 2015, 23:25:23 PM
Moderator:
Kan du få sparket ut Kriselise ut fra forumet?


Av hvilken grunn?


Samme grunn som den enkelte av andre lags supportere møtes med. Når respekt og normal folkeskikk mangler og tett oppmot 100% av innleggene handler om å trolle og håne forumet og dets medlemmer, så pleier veien til utgangsdøren normalt å være ganske kort. Ingen her inne er interessert i å scrolle forbi alle avsporingene og personkarakteristikkene som dine innlegg fører til (både i denne tråden og ellers).


Evt. kan du ta en RBH - å trekke deg frivillig;)

Tåler du ikke andre meninger en dine egne bør du trekke deg selv. Kriselise har meningers mot og bør kreditereres for det. Rævediltere er vel en ok karakteristikk på kuppmakerne. Ekstremt opptatt av å stemple andres meninger som avvikende.


Nettopp slik Krise-Lise gjør, mener du?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: OhAhCantona on March 04, 2015, 21:57:02 PM
Det er et sterkt signal at L.G Skjelbreid ikke tror et styre med Samnøy kan fungere og at hun deretter trekker seg


Leser jeg avisene rett har LGS sine egne grunner for å trekke seg og kan ha blitt brukt "litt" av Tennfjord.

Xminator

Quote from: krakra on March 04, 2015, 21:58:09 PM
En mann som ikke er i stand til å være styreleder uten et skreddersydd styre er ikke skikket til å være styreleder i Brann. Han oppfører seg som en arrogant kuk. Jeg skulle gjerne sett at valgkomiteens innstilling gikk inn, men å sende klubbeninn i det komplette kaos fordi det ikke skjedde er totalt amatørskap.


Komplett kaos er ett sterkt ord. Brann har fortsatt en fungerende administrasjon og vedtekter som snart fører til ett ekstraordinært årsmøte. Der valgkomiteen bør innstille ett styre som faktisk har støtte blant klubbens medlemmer og deretter ta ansvar for årets fadeseinnstilling.

Xminator

Klubben har unngått ett direkte kuppforsøk fra en skyggegruppe, og at Barmen var i midten av denne gruppen bør strengt tatt være ett direkte bevis for at klubben nok kommer greit ut av dette.

At ett av forumets medlemmer har vert med på dette kuppforsøket får stå for medlemmets regning. Dog burde medlemmet VITE at Tennfjord styrte rett mot kaos og vert voksen nok til å advare sin gruppering om dette i forkant så valgkomiteen kunne kommet med styreforslag som faktisk kunne gjennomføres.

Var virkelig hele dette "nye" styret tuftet på at man skulle styre en klubb med åpenhetsvedtak skulle styres uten revisjon? For det var dette Samnøy tilførte, muligheten for at Tennfjord ikke kunne styre eneveldig. Og det var virkelig merkelig, for Samnøy har sittet i ett styre som klarte å stå samlet mot forrige årsmøte til tross for en merkelig prosess rundt Skarsfjord.

Klubben får nytt styre, og jeg tror det kommer til å gjøre en flott jobb.

P-K

Dersom Branns "supportere" virkelig ønsket klubbens beste, og ikke bare å markere makt hadde de gått inn i valgkomiteens arbeid og i det minste funnet en kandidat som hadde den kompetansen som var etterspurt. I stedet trumfer man gjennom en kandidat som ikke kompletterer styret i det hele tatt, men fjerner juridisk kompetanse.

Hvis supporterne absolutt ville komme med et benkeforslag burde man funnet ut hvem man hadde som var en viktigere/bedre kompetanse enn de foreslåtte kandidatene og så foreslått sin kandidat som en erstatning for denne.

I stedet har man gjennomført en hestehandel med Tirsdagsgjengen for å presse inn to kandidater som man selv mener er bedre enn samtlige andre kandidater simpelthen fordi kandidaten er ens egen. Det en nettopp denne fraksjoneringen som sørger for at Sirkus Idrettsveien ( nå Kniksens plass ) fortsetter å hjemsøke oss og underholde resten av landet. Bjørn Dahl hadde i det minste vett til å trekke sitt kandidatur.

At supporterne og Tirsdagsgjengen gjør som de gjør overrasker ingen. Begge grupperingene er notoriske i sin aversjon mot all kompetanse som ikke kan defineres som "tidligere spiller" eller "fast på Store Stå". Det eneste overraskende her er at vi blir sittende igjen med en valgkomité som disse grupperingene nå mener har gjort en forferdelig dårlig jobb med å fremme Tjennfjord og co, men som like fullt får jobben med å finne nye kandidater.

Det neste styret får vel bestå av like deler supportere, spillere og sirkusartister. Gjerne en linedanser eller en løvetemmer. Klovner har vi nok av.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Ickey

Så bra du TROR det, med tanke på at man nå må få et nesten helt nytt styre med p.t ukjente folk så er det imponerende.

Vi får vente i spenning på neste styre.
Hva er egentlig Samnøy sitt bidrag til styret?


Ickey

Quote from: P-K on March 05, 2015, 06:42:20 AM
Dersom Branns "supportere" virkelig ønsket klubbens beste, og ikke bare å markere makt hadde de gått inn i valgkomiteens arbeid og i det minste funnet en kandidat som hadde den kompetansen som var etterspurt. I stedet trumfer man gjennom en kandidat som ikke kompletterer styret i det hele tatt, men fjerner juridisk kompetanse.

Hvis supporterne absolutt ville komme med et benkeforslag burde man funnet ut hvem man hadde som var en viktigere/bedre kompetanse enn de foreslåtte kandidatene og så foreslått sin kandidat som en erstatning for denne.

I stedet har man gjennomført en hestehandel med Tirsdagsgjengen for å presse inn to kandidater som man selv mener er bedre enn samtlige andre kandidater simpelthen fordi kandidaten er ens egen. Det en nettopp denne fraksjoneringen som sørger for at Sirkus Idrettsveien ( nå Kniksens plass ) fortsetter å hjemsøke oss og underholde resten av landet. Bjørn Dahl hadde i det minste vett til å trekke sitt kandidatur.

At supporterne og Tirsdagsgjengen gjør som de gjør overrasker ingen. Begge grupperingene er notoriske i sin aversjon mot all kompetanse som ikke kan defineres som "tidligere spiller" eller "fast på Store Stå". Det eneste overraskende her er at vi blir sittende igjen med en valgkomité som disse grupperingene nå mener har gjort en forferdelig dårlig jobb med å fremme Tjennfjord og co, men som like fullt får jobben med å finne nye kandidater.

Det neste styret får vel bestå av like deler supportere, spillere og sirkusartister. Gjerne en linedanser eller en løvetemmer. Klovner har vi nok av.


Bravo. Kunne ikke vært mer enig med uttalelsene.
Heldigvis så har Bataljonen flere aktuelle kandidater på blokken.

krakra

March 05, 2015, 07:02:01 AM #840 Last Edit: March 05, 2015, 07:03:40 AM by krakra
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 04:55:44 AM
Quote from: krakra on March 05, 2015, 00:42:26 AM
Det sagt sÃ¥ syns jeg det kommer alt for mange benkeforslag. Det gÃ¥r jo knapt et Ã¥rsmøte uten at grupperinger utfordrer innstillingen. Dette er kanskje en demokratisk rett, men det er ikke normalt og virker uproft og konfliktsfylt. Regelen mÃ¥  jo være at Ã¥rsmøtet støtter valgkomiteen sin. SÃ¥ fÃ¥r benkeforslag være unntaket.


Må være noe av det dummeste jeg har lest. ETT benkeforslag er for mye??? Og det er VALG dette. Ikke akklamasjon.

"Støtter valgkomitéen sin"? Valgkomiteen skal kun sørge for at det stiller gode kandidater på alle ledige plasser. Så er det opp til medlemmene om man vil ha dem eller ikke.
Det var opprinnelig to, men det er ikke poenget. Det kommer benkeforslag hvert eneste Ã¥r. Det er ikke normalt. Det vitner om maktkamp og mistillitt istedenfor en samlet klubbb som drar i samme retning og det er veldig vanskelig Ã¥ oppnÃ¥ noen utvikling under slike forhold.  Valgkomiteen skal ikke bare jobbe med Ã¥ finne fem gode styremedlemmer og en styreleder. De skal sette sammen et helhetlig styre med komplimentere ferdigheter. NÃ¥r man hvert eneste Ã¥r fÃ¥r benkeforslag som utfordrer denne helheten av grupperinger som er hellig overbevist om at klubben fÃ¥r under hvis ikke deres syn er representert sÃ¥ blir resultatet dÃ¥rlig pÃ¥ sikt. Hvis man aldri er i stand til Ã¥ stille seg bak valgkomiteen bør man kanskje velge en valgkomite man kan samarbeide med?

Jeg er lite imponert over supporternes oppførsel i denne saken. Det hjelper lite at Tennfjord og valgkomiteen også gjorde en dårlig jobb. Nå håper jeg alle parter tar seg kraftig sammen foran neste årsmøtet og jobber mot en felles løsnikg. Hvis supporterne mener det er så avgjørende at "grasrota" er representert i styret bør de forsøke å finne en kandidat med kompetanse som valgkomiteen ønsker istedenfor å trumfe igjennom en kandidat som valgkomiteen og deler av styret ikke ønsker. Eller finnes det ikke supportere med fagkompetanse på relevante områder?

Du må gjerne gjøre et stort poeng av at det bare er ETT styremedlem, men i en gruppe på seks mennesker spiller alle en stor rolle. I går sørger benkningen for at styret mistet en juridisk kompetanse som både styreleder og valgkomiteen vurderte som veldig viktig. Jeg skjønner ikke hvorfor man gjorde det sånn forøvrig. Tennfjord hadde vært veldig klar på at juridisk og økonomisk kompetanse var helt grunnleggende og avgjørende for et fungerende styre i hans øyne. Så ofrer man advokaten? Hvorfor ikke Olsen? Nesten som man ber om bråk.

monzilla

Brann kunne ha fått en ny giv med det styret som valgkomiteen innstilte. Nå blir man stående uten et fungerende styre, og dette på grunn av valg av ett enkelt styremedlem. Brann får det styret det fortjener. Vi kunne ha fått et svært kompetent styre, med noen av byens beste ledere. Men det fikk vi ikke.

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal redde Samnøy, hun er like skyldig som resten av Styret for at alle piler har gått ned de siste årene. Nå bør fraksjonene som stemte fram Samnøy finne en annen kandidat som har den kompetansen styret har behov for.

krakra

Husk at styrelederjobben nærmest ble en andre fulltidsjobb for Barmen med ekstremt mye ekstraarbeid. Det kan godt være at han så seg lei av styremedlemmer som ikke hadde noe å bidra med i styrearbeidet fremfor å mene noe fra "grasrota" i enkelte saker. Styrearbeid handler jo om litt mer enn å stemme over saker av og til. Det er prossesser som krever endel grunnarbeid og hvis deler av styret mangler kompetanse til å bidra blir det mer arbeid på resten. Det kan være en grunn til at han ikke er noen voldsom fan av Samnøy. Guntveit ble jo også vraket tvert av valgkomiteen.

KriseLise

March 05, 2015, 07:19:21 AM #843 Last Edit: March 05, 2015, 07:22:56 AM by KriseLise
Quote from: P-K on March 05, 2015, 06:42:20 AM
Dersom Branns "supportere" virkelig ønsket klubbens beste, og ikke bare å markere makt hadde de gått inn i valgkomiteens arbeid og i det minste funnet en kandidat som hadde den kompetansen som var etterspurt. I stedet trumfer man gjennom en kandidat som ikke kompletterer styret i det hele tatt, men fjerner juridisk kompetanse.

Hvis supporterne absolutt ville komme med et benkeforslag burde man funnet ut hvem man hadde som var en viktigere/bedre kompetanse enn de foreslåtte kandidatene og så foreslått sin kandidat som en erstatning for denne.

I stedet har man gjennomført en hestehandel med Tirsdagsgjengen for å presse inn to kandidater som man selv mener er bedre enn samtlige andre kandidater simpelthen fordi kandidaten er ens egen. Det en nettopp denne fraksjoneringen som sørger for at Sirkus Idrettsveien ( nå Kniksens plass ) fortsetter å hjemsøke oss og underholde resten av landet. Bjørn Dahl hadde i det minste vett til å trekke sitt kandidatur.

At supporterne og Tirsdagsgjengen gjør som de gjør overrasker ingen. Begge grupperingene er notoriske i sin aversjon mot all kompetanse som ikke kan defineres som "tidligere spiller" eller "fast på Store Stå". Det eneste overraskende her er at vi blir sittende igjen med en valgkomité som disse grupperingene nå mener har gjort en forferdelig dårlig jobb med å fremme Tjennfjord og co, men som like fullt får jobben med å finne nye kandidater.

Det neste styret får vel bestå av like deler supportere, spillere og sirkusartister. Gjerne en linedanser eller en løvetemmer. Klovner har vi nok av.


Vel sagt!  :)
Forskjellen på Supportere og en ulveflokk? Supportere har Brann i hjertet, mens ulveflokken har hjertet i brann! :)

P-K

I et styre trenger man ikke krefter som skal holde hverandre i ørene eller oppveie hverandre. Man trenger mennesker som kompletterer hverandre og ønsker å dra i samme retning.

Det er kontrollkomiteens jobb å passe på at styret følger vedtekter og ellers følger det mandatet årsmøtet har gitt dem. Der sitter blant annet Per Arne Flatberg som definitivt representerer supporterne.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

krøvel vellevold

Quote from: P-K on March 05, 2015, 06:42:20 AM
Dersom Branns "supportere" virkelig ønsket klubbens beste, og ikke bare å markere makt hadde de gått inn i valgkomiteens arbeid og i det minste funnet en kandidat som hadde den kompetansen som var etterspurt. I stedet trumfer man gjennom en kandidat som ikke kompletterer styret i det hele tatt, men fjerner juridisk kompetanse.

Hvis supporterne absolutt ville komme med et benkeforslag burde man funnet ut hvem man hadde som var en viktigere/bedre kompetanse enn de foreslåtte kandidatene og så foreslått sin kandidat som en erstatning for denne.

I stedet har man gjennomført en hestehandel med Tirsdagsgjengen for å presse inn to kandidater som man selv mener er bedre enn samtlige andre kandidater simpelthen fordi kandidaten er ens egen. Det en nettopp denne fraksjoneringen som sørger for at Sirkus Idrettsveien ( nå Kniksens plass ) fortsetter å hjemsøke oss og underholde resten av landet. Bjørn Dahl hadde i det minste vett til å trekke sitt kandidatur.

At supporterne og Tirsdagsgjengen gjør som de gjør overrasker ingen. Begge grupperingene er notoriske i sin aversjon mot all kompetanse som ikke kan defineres som "tidligere spiller" eller "fast på Store Stå". Det eneste overraskende her er at vi blir sittende igjen med en valgkomité som disse grupperingene nå mener har gjort en forferdelig dårlig jobb med å fremme Tjennfjord og co, men som like fullt får jobben med å finne nye kandidater.

Det neste styret får vel bestå av like deler supportere, spillere og sirkusartister. Gjerne en linedanser eller en løvetemmer. Klovner har vi nok av.


Jeg har snakket med folk som har masse styrekompetanse, og de sier at det overhodet ikke er nødvendig med noen jurist i styret. Trenger man juridisk kompetanse i enkeltsaker, benytter man seg av ekstern hjelp.

Det du sier om at Samnøy blir fremmet fordi hun har stått på Store Stå, er jo det reneste vissvass.

Hva er egentlig "relevant kompetanse". Har en mistanke om at blårussen mener økonomiutdannelse er det eneste som er relevant noe sted. De er jo verdensmestere som har peiling på alt.

Hvordan klarer egentlig bedrifter med "ansattes representanter" i styret seg? Det må jo i følge teorien til enkelte her, lede til det fullstendige kaos.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Ja, vi kunne ha fått en "ny giv". Og vi kunne også ha fått en styresammensetning tuftet på uærlig skyggespill forut for årsmøtet, en tverr og vanskelig styreleder som slår seg vrang når det ikkje går akkurat slik han vil, og en regelrett nedpissing av verdiene Brann står for om truslene til Barmen ble tatt alvorlig. Både han, Tennfjord og resten av kuppmakerne kan drite og dra.
GÃ¥ av.

Kagain

Tirsdagsgjengen har ellers snakket med Arne Møller om han kunne tenke seg jobben (http://www.ba.no/Er_dette_Branns_nye_styreleder_-5-8-32182.html) som styreleder.

Han var positiv til det. Hva tenker folket om noe slikt?

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 07:36:57 AM
Quote from: P-K on March 05, 2015, 06:42:20 AM
Dersom Branns "supportere" virkelig ønsket klubbens beste, og ikke bare å markere makt hadde de gått inn i valgkomiteens arbeid og i det minste funnet en kandidat som hadde den kompetansen som var etterspurt. I stedet trumfer man gjennom en kandidat som ikke kompletterer styret i det hele tatt, men fjerner juridisk kompetanse.

Hvis supporterne absolutt ville komme med et benkeforslag burde man funnet ut hvem man hadde som var en viktigere/bedre kompetanse enn de foreslåtte kandidatene og så foreslått sin kandidat som en erstatning for denne.

I stedet har man gjennomført en hestehandel med Tirsdagsgjengen for å presse inn to kandidater som man selv mener er bedre enn samtlige andre kandidater simpelthen fordi kandidaten er ens egen. Det en nettopp denne fraksjoneringen som sørger for at Sirkus Idrettsveien ( nå Kniksens plass ) fortsetter å hjemsøke oss og underholde resten av landet. Bjørn Dahl hadde i det minste vett til å trekke sitt kandidatur.

At supporterne og Tirsdagsgjengen gjør som de gjør overrasker ingen. Begge grupperingene er notoriske i sin aversjon mot all kompetanse som ikke kan defineres som "tidligere spiller" eller "fast på Store Stå". Det eneste overraskende her er at vi blir sittende igjen med en valgkomité som disse grupperingene nå mener har gjort en forferdelig dårlig jobb med å fremme Tjennfjord og co, men som like fullt får jobben med å finne nye kandidater.

Det neste styret får vel bestå av like deler supportere, spillere og sirkusartister. Gjerne en linedanser eller en løvetemmer. Klovner har vi nok av.


Jeg har snakket med folk som har masse styrekompetanse, og de sier at det overhodet ikke er nødvendig med noen jurist i styret. Trenger man juridisk kompetanse i enkeltsaker, benytter man seg av ekstern hjelp.

Det du sier om at Samnøy blir fremmet fordi hun har stått på Store Stå, er jo det reneste vissvass.

Hva er egentlig "relevant kompetanse". Har en mistanke om at blårussen mener økonomiutdannelse er det eneste som er relevant noe sted. De er jo verdensmestere som har peiling på alt.

Hvordan klarer egentlig bedrifter med "ansattes representanter" i styret seg? Det må jo i følge teorien til enkelte her, lede til det fullstendige kaos.
Da fjerner man avgjørelser ut av styrerommet og inn hos eksterne aktører. Samnøy hadde aldri blitt vurdert som styrekandidat uten supporterbakgrunnen. Det er den eneste årsaken til at dere vil ha henne.

Go Up