• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vi må ha sportssjef

Started by Lasaron, November 27, 2014, 08:26:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Vi får de. Når jeg leser hva han sier til både BA og BT synes jeg ikke at det virker veldig sannsynlig at han vil forplikte seg til en fast jobb i Bergen. At han mener at stillingen er attraktiv er vel nærmest en selvfølge.
Rød makt på Hansa

ostraume

Men tror du ikke han ville sagt stillingen ikke er aktuell for han nå om han følte det slik?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Jeg synes at han sier at stillingen ikke er aktuell når man leser mellom linjene. Men jeg er helt enig at han er uklar og at det kan virke som han ikke helt lukker døren. Men jeg vet ikke hvorfor han ikke kan være mer direkte.
Rød makt på Hansa

Kagain

Kanskje han håper å tyne noen kronasjer av en klubb som har vist seg å slenge penger etter det meste med navn?

Gepard

Er jo helt åpenbart om at hvis TFkarlsen kunne vært interessert i en sportssjef rolle så ansetter man han på dagen. Finnes ikke bedre kandidater. Men tviler sterkt på at det er aktuelt for Karlsen, blir nok fort Rbk.

Rune Soltvedt er en fin fyr og har gjort en fantastisk jobb med utiklingsavdelingen, som jo er det eneste argument for å ansette han, ville kunne bundet talentene til klubben over lange kontrakter pga sin personlige relasjon med disse, absolutt et viktig moment. Men i det store og det hele har han absolutt ikke noe å gjøre i denne rollen, vi trenger en sterk SD med stort kontaktnett og erfaring fra overgangsspillet, vi har absolutt ikke råd til nye prøve og feile år alla RBh sin tid.

Scharner er komplett tullerusk og skal selvsagt ikke få ansvar for kontraktsarbeid og spillersigneringer. Galskap.

Per ove Ludvigsen er antageligvis det aller beste valget, kjenner klubben kan spillet og har base i byen = kontinuitet.

POL eller Karlsen.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 11, 2014, 13:50:19 PM
Jeg synes at han sier at stillingen ikke er aktuell når man leser mellom linjene. Men jeg er helt enig at han er uklar og at det kan virke som han ikke helt lukker døren. Men jeg vet ikke hvorfor han ikke kan være mer direkte.


Fordi det er bedre for selvfølelsen hans hvis;

- Brann ansetter han på tross av at han ikke har flagget det høyt i media.

Enn;

- Brann har han inne til samtaler, men velger en annnen, hvis han flagget det høyt i media.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gepard on December 11, 2014, 15:43:13 PM
Er jo helt åpenbart om at hvis TFkarlsen kunne vært interessert i en sportssjef rolle så ansetter man han på dagen. Finnes ikke bedre kandidater.


Hvorfor?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Fordi vi neppe finner noen andre villige med "sportssjef i Monaco" på CVen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Jeg synes han virker å ha gode ideer om hvordan en moderne klubb skal drives. Så da kan man jo spørre seg om hva i all verden han skal I Brann å gjøre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Kor lenge var eigentleg han Karlsen fyren i Monaco?
Og hvis han gjorde ein god jobb der, Kvifor er han der ikkje framleis?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Han trakk seg av personlige årsaker viser et kjapt Google-søk. Noe som selvsagt kan bety hva som helst. Men underveis i det året han var der nede ble han forfremmet til å også bli administrerende direktør i klubben. Så noe bra må han ha gjort.
Rød makt på Hansa

Stian

Quote from: Nixon on December 12, 2014, 11:57:34 AM
Han trakk seg av personlige årsaker viser et kjapt Google-søk. Noe som selvsagt kan bety hva som helst. Men underveis i det året han var der nede ble han forfremmet til å også bli administrerende direktør i klubben. Så noe bra må han ha gjort.


Vel, det ble vel RBH også, uten at det sier så mye om jobben han gjorde....

Nixon

He he, godt poeng!:) Men han fortsatte å ha ansvaret for det sportslige, så han ble ikke fratatt arbeidsoppgaver og sparket oppover i systemet slik RBH ble.
Rød makt på Hansa

ostraume

Hehe...Prøver du å si at RBH ikke beholde ansvar for det sportslige? Tore Strand er det deg? :-)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

He he, tilbake i 2010 da det skjedde skulle han vel ikke ha noe sportslig ansvar. Men det kom snikende etterhvert!:)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on December 12, 2014, 11:33:02 AM
Kor lenge var eigentleg han Karlsen fyren i Monaco?
Og hvis han gjorde ein god jobb der, Kvifor er han der ikkje framleis?


Han var der under et år. I FFK klarte han 3 mnd.
Passer med andre ord bra inn i vår langsiktige tankegang rundt sportssjef-stillingen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Har virkelig et bemanningsbyrå mer peiling på fotball enn dagens styre? Man skulle vel ha en grei oversikt over aktuelle folk?
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on December 19, 2014, 16:04:15 PM
Har virkelig et bemanningsbyrå mer peiling på fotball enn dagens styre? Man skulle vel ha en grei oversikt over aktuelle folk?


Et bemanningsbyrå kan gjøre mye av den administrative jobben rundt en slik prosess. Det er mye jobb som ikke går på den rent faglige vurderingen som folk i Brann kan slippe å bruke tid på.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on December 19, 2014, 16:25:07 PM
Quote from: Lasaron on December 19, 2014, 16:04:15 PM
Har virkelig et bemanningsbyrå mer peiling på fotball enn dagens styre? Man skulle vel ha en grei oversikt over aktuelle folk?


Et bemanningsbyrå kan gjøre mye av den administrative jobben rundt en slik prosess. Det er mye jobb som ikke går på den rent faglige vurderingen som folk i Brann kan slippe å bruke tid på.

Javel, hvis du sier det. Slike ting har jeg for lite peiling på. Men vet du hva dette er?
Tren på langskudd

Corran

En trenger vel ikke kunne noe om fotball for å finne kvalifiserte ledere
Det er jo ikke slik at bemanningsbyråer har inngående kunnskap om bransjene de rekrutterer personell til.
Har opplevd mange ganger at bemanningsbyråer har funnet meget dyktige medarbeidere til bedrifter de ikke vet en dritt om det faglige bedriften holder på med.
De finner aktuelle kandidater med de rette egenskapene etter ønsker fra aktuelle bedrift og siler ut de som ikke er aktuelle og de som er aktuelle går videre til et mer faglig intervju hos bedriften
Så nei de trenger ikke ha mer peiling på fotball en de i styret som nevnt over her, men på den annen side dette er Brann så de er nok ikke verre stilt :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Barmen har jo påstått at man hele veien har jobbet mot å ansette en sportssjef, men utsatte det i sommer. Når vi nå starter helt fra scratch virker det på meg som den jobben som ble gjort i vår ikke var særlig god.

Kanskje ikke så veldig helhjertet heller. Vi hadde jo en daglig leder som selv med fasit i hånd mente at en sportssjef ikke kunne gjort en bedre jobb enn ham.

Ricky

Quote from: Lasaron on December 19, 2014, 16:04:15 PM
Har virkelig et bemanningsbyrå mer peiling på fotball enn dagens styre?


Alle har mer peiling på fotball enn dagens styre ;)

krakra

Quote from: Lasaron on December 19, 2014, 16:33:22 PM
Quote from: Nixon on December 19, 2014, 16:25:07 PM
Quote from: Lasaron on December 19, 2014, 16:04:15 PM
Har virkelig et bemanningsbyrå mer peiling på fotball enn dagens styre? Man skulle vel ha en grei oversikt over aktuelle folk?


Et bemanningsbyrå kan gjøre mye av den administrative jobben rundt en slik prosess. Det er mye jobb som ikke går på den rent faglige vurderingen som folk i Brann kan slippe å bruke tid på.

Javel, hvis du sier det. Slike ting har jeg for lite peiling på. Men vet du hva dette er?
Stillingen må utlyses og folk må siles ut. Man må finne ut hvem som er tilgjengelig og interessert og samle informasjon på disse.

Xminator

Dette kan umulig være en jobb som tar 4 månder. Hva skjer om styret ikke lenger får fortsette? Begynner prosessen på nytt da?

Lasaron

Tipper de ender opp med Magnus Johansson.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Xminator on December 20, 2014, 13:46:27 PM
Dette kan umulig være en jobb som tar 4 månder. Hva skjer om styret ikke lenger får fortsette? Begynner prosessen på nytt da?

Det trengs jo ikke begynne på nytt når de bruker bemanningsbyrå
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Quote from: Corran on December 20, 2014, 23:56:28 PM
Quote from: Xminator on December 20, 2014, 13:46:27 PM
Dette kan umulig være en jobb som tar 4 månder. Hva skjer om styret ikke lenger får fortsette? Begynner prosessen på nytt da?

Det trengs jo ikke begynne på nytt når de bruker bemanningsbyrå


Da må de jo vurderes om de må vurdere ett annet bemanningsbyrå uten styretilknytning.

Giles

Spark bemanningsbyrået og ansett POL. Dette stinker NFF tankegang.

Nixon

Quote from: Giles on December 21, 2014, 12:30:52 PM
Spark bemanningsbyrået og ansett POL. Dette stinker NFF tankegang.
ta fire måneder aner jeg ikke. Men husk på at personen Brann ansetter kommer til å sette sitt merke på klubben i forhåpentligvis mange år fremover, og ikke bare denne vinteren.
Rød makt på Hansa

Giles

Hvordan kan et bemanningsbyrå finne ut av dette? Kanskje de finner den beste byråkraten. Ut over det er det egenskaper som et bemanningsbyrå ikke har noen forutsetninger for å mene noe om Brann trenger. En med pondus, teft, handlekraft og kred. Ansett POL først som sist.

krakra

Skjønner ikke den gudestatusen POL har hos enkelte. Vi kan nok finne en langt bedre sportssjef enn ham.

Bemanningsbyrået skal neppe avgjøre hvem som blir ny sportssjef, men de kan gjøre mye av forarbeidedet.

Nixon

Giles hadde tydeligvis ikke noe å gjøre med "Reis hem til Dalen-banneret" som ble hengt opp på Hansa til ære for POL...
Rød makt på Hansa

Giles

Skjønner ikke vitsen med å kaste ut RBH hvis det skal hentes en ny byråkrat. En sportssjefs kvalifikasjoner handler ikke om eksakt vitenskap eller tradisjonell hodejegervirksomhet. Få inn en mann som får ting til å skje der det teller, på spillersiden, eller avdeling sport om du vil. POL er mannen.
Karlsen og gjengen er det bare Brann som kan finne på å ansette.

Corran

Tror ikke alle skjønner hvordan et bemanningsbyrå jobber og hva de gjør
Og er virkelig POL riktig mann? Er noen halvlitere siden sist han var i manesjen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Quote from: Nixon on December 21, 2014, 13:54:45 PM
Quote from: Giles on December 21, 2014, 12:30:52 PM
Spark bemanningsbyrået og ansett POL. Dette stinker NFF tankegang.
ta fire måneder aner jeg ikke. Men husk på at personen Brann ansetter kommer til å sette sitt merke på klubben i forhåpentligvis mange år fremover, og ikke bare denne vinteren.


Problemet er at denne vinteren kan komme til å sette sitt merke på klubben i åresvis også. Er vi klar for 5 år i førstedivisjon? Muligheten for betydelige sportslige kutt for å unngå en konkurs er til stede. Brann trenger en sportssjef i går som kan stå opp og minne administrasjonen om at det faktisk er poengene som teller. Og at en konkurs nok er å foretrekke før ett nytt styrt nedrykk.

Nixon

Det er ingen som har sagt at situasjonen er optimal. Selvsagt burde vi hatt en fast, dyktig og operativ sportssjef i går. Helst også i forrige uke. Men det er umulig å få til. Og jeg kan ikke se at Brann gjør noe lurt i å gjøre denne ansettelsesprosessen halveis for å kompensere for dette.
Rød makt på Hansa

Xminator

Jeg skal vedde på at de allerede har navnet på den neste sportssjefen på blokken. "prosess" er for meg en byråkratisk greie når man ikke har større organisasjon og lenger kommunikasjonslinjer enn at en slik liste kunne hamres flat med noen timers møteaktivitet og litt telefoner.

Vil man rekrutere internt eller eksternt. Om man vil rekrutere internt (dette vil være noe som henger igjen fra Barmen/RBH) så får man stå for det på neste årsmøte.

Vil man rekrutere eksternt, så finnes de så mange ressurspersoner som har en mening om hvem som bør på listen at noen timer i telefonen hadde gitt en veldig grei liste på hvem som bør være sportssjef i Brann. Spør man Jostein Flo om råd så får man sikkert ett realistisk og objektivt svar. Spør man Mons Ivar Mjelde så har han helt sikkert klare, konstruktive og objektive meninger. Selv Fagermo ville gitt konkrete råd om noen i styret ringer og tar en prat. Og det er konkurrentene. Det er en liten skog av eksperter rundt Brann som kunne gitt gode svar.

Den eneste grunnen til å ha noen rekruteringsprosess som om man var Statoil er for å dekke egen ræv om det historien blir ett dårlig valg. Jeg tviler sterkt på at den personen man hadde funnet neste uke er noe dårligere valg enn etter en 4 månders maratonprosess.

For meg viser det bare at man ikke ønsker å ta ansvar, det som betyr noe er å ikke ha personlig ansvar om det går galt og dermed går man en trygg, men kostbar vei for å nå det samme målet. Trygg som i trygg for de med ansvar, for klubben rent sportslig kan denne trygge prosessen fort bli en ekstra sesong i 1. divisjon.

Nixon

Dette med å bruke tid på å ansette en nøkkelperson for å dekke sin egen ræv: Gjelder dette generelt eller gjelder det bare for Brann?
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Er det ikke vel drøyt å vente med å ansette noen til midten av mars? Spesielt sportssjefen burde vært klar mye tidligere, slik at han kunne være med å planlegge årets sesong.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Det er selvsagt ikke unikt for Brann, men det er en markør på ukultur.

Corran

Har vært i firma som har brukt bemanningsbyrå og har bare gode erfaringer med det.
Har heller aldri vært for å dekke noens ræv, men heller for å spare tid og resurser i ansettelses prosessen. Og de en får inn til intervju er de mest aktuelle søkerne så en slipper mye dritt.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Giles

Brann tar grundige feil om de tror dette er en vanlig ansettelsesprosess.

Nixon

Quote from: Xminator on December 22, 2014, 13:24:49 PM
Det er selvsagt ikke unikt for Brann, men det er en markør på ukultur.


http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Hoftun-ferdig-som-Rosenborg-leder-481602_1.snd

For hva det er verdt så er visstnok RBK en del av denne ukulturen. De baserer seg heller ikke på noen telefoner til konkurrentene, men skal bruke litt tid. Spørsmålet blir jo om klubbene kommer til å røre rundt i det samme vannet, og at det kan bli kamp om det beste alternativet.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Giles on December 21, 2014, 17:52:40 PMSkjønner ikke vitsen med å kaste ut RBH hvis det skal hentes en ny byråkrat.


Quote from: Giles on December 22, 2014, 19:49:06 PMBrann tar grundige feil om de tror dette er en vanlig ansettelsesprosess.


La oss se hva vi vet så langt: Brann har klart å fylle den midlertidige sportssjefstillingen med en person fra sportslig avdeling, og en midlertidig daglig leder fra adminstrasjonen. Kanskje en tilfeldighet at det ikke ble omvendt. Jeg ser at du kan være bekymret for det. Men enn så lenge kan vi jo håpe på at det betyr at de har sånn noenlunde peiling på hva slags person de vil ha...
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Giles on December 22, 2014, 19:49:06 PM
Brann tar grundige feil om de tror dette er en vanlig ansettelsesprosess.

Hvordan er det IKKE en vanlig ansettelses prosess?
Hva er uvanlig her?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Saludar a los monos!

Lasaron

Quote from: pidre on January 13, 2015, 09:01:08 AM
Skjer det noe her?


Foreløpig skjer det at Rune Soltvedt sier de riktige tingene, og henter inn spillere før han selger.
Tren på langskudd

pidre

Forventer klubben har satt i gang ein rekrutteringsprosess. Skal vi ikkje også ansette speidar?
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: pidre on January 13, 2015, 09:09:05 AMSkal vi ikkje også ansette speidar?


BA melder i dag at Brann blir oversvømt av søkere til stillingen som speider. Men at klubben i første omgang vil ansette en speider i et 6-måneders engasjement etter ønske fra styret. Det går litt på økonomi, men også at en eventuell ny sportssjef skal få mulighet til å ansette sin egen speider. Noe som blir vanskelig dersom Brann ansetter en speider i full stilling.
Rød makt på Hansa

Yngve

Høyrest veldig ut som Brann dette.

Go Up