• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BT - Norling - Spillestil

Started by Xminator, October 18, 2014, 06:06:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Tore Strand er Tore Strand. Alt han beskylder Norling for å være i fotballens verden er han selv i journalismens verden. Tror Strand har skrevet den samme artikkelen sikkert 11 ganger på rad; bare byttet ut litt navn på spillerne underveis, alt ettersom hvem som har vært skyld i baklengsmål eller kommet dårligst ut på spillerbørsen.
Tror ikke det er så mange som legger noe særlig vekt på det han skriver; det burde i alle fall ikke være det.

Kagain

Ja, Strand har jo mast om 4-5-1 (som han mente vi kunne kalle 4-3-3 om det hørtes mer sexy ut) for Brann så vel som Norge. Hadde han vært trener hadde han antageligvis gjort det samme som Norling, tviholdt på en formasjon han hadde klokkertro på. Landslaget har vunnet to kamper på rad nå med 4-4-2 selv som Strand har sutret som bare Strand kan. Men det er klart, det er andre disponeringer og valg som har forkrøplet årets Brann-utgave.

Nixon

Det er litt typisk å skyte på budbringeren som kommer med dårlige nyheter. Foruten den merkelige støtten til RBH, er jo Strand veldig mye på linje med mye som er blitt skrevet her på forumet i år.
Rød makt på Hansa

Kagain

Joda, han har noen gode poenger, men han har også sine kjepphester som han rir til dødes, pisker de og prøver å ri videre. Puseklepp og 4-5-1 er to av de.

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on October 18, 2014, 11:21:54 AM
Det er litt typisk å skyte på budbringeren som kommer med dårlige nyheter. Foruten den merkelige støtten til RBH, er jo Strand veldig mye på linje med mye som er blitt skrevet her på forumet i år.


Tror det er hans uttalelse om at ropene mot RBH har feil adresse som provoserer.

SK

Tatt i betraktning at BT har tippet Brann på medalje to år på rad, og i lang tid har hold en beskyttende hånd over RBH, er det helt umulig å ta noe som kommer fra den kanten seriøst når det gjelder Brann.

ostraume

Quote from: Xminator on October 18, 2014, 06:06:32 AM
Tore Strand fortsetter å messe om spillestil og hvordan Norling nekter å endre stil. Lever han på samme planet som meg?


Tenkte akkurat det samme. Er Tore Strand en idiot? Så han kampen?

I denne kampen fikk han det han ba om. Poling mot Karadas. Som ikke fungerte spesielt bra.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ostraume on October 19, 2014, 12:57:33 PM
I denne kampen fikk han det han ba om. Poling mot Karadas. Som ikke fungerte spesielt bra.


Altså, glemmer folk fort her? Vi ledet tross alt 1-0 mot et lag som er langt over oss på tabellen!
Gå av.

Klaus_Brann

Uten at det kom som konsekvens av polingen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

altmanalt

Motsatser av balltrillingen til svensken er IKKE poling, RBK på sitt beste var lynhurtige OVERGANGER langs bakken, Brandhaug slår i blinde i rom til Mini, Skammelsrud slår i blinde til Brattbakk. Flat pasning i rom.

DET er det som mangler, Haugen har evnene men får ikke lov av svensken.

Brann mangler fart framme og til dels på flankene og i stopperduoen.

Man trenger :

NY TRENER

En rask spiss, midtspiss altså.
En rask flanke.
En midtbanespiller som kan slå de forløsende pasningene.
En svær spiss som kan bekle benken og settes inn ved krise.
Demir er venstrebacken de hele tiden syter over å mangle.

Konsekvensen av nedrykk er først og fremst at man mister inntekter, tilskuere, tempo, ære, sponsorer, omtale, talenter ( at Brann2 gikk ned ).
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Spelaren

Quote from: altmanalt on December 02, 2014, 08:15:11 AM
Motsatser av balltrillingen til svensken er IKKE poling, RBK på sitt beste var lynhurtige OVERGANGER langs bakken, Brandhaug slår i blinde i rom til Mini, Skammelsrud slår i blinde til Brattbakk. Flat pasning i rom.
Gå av.

Falkman

Quote from: altmanalt on December 02, 2014, 08:15:11 AM
Motsatser av balltrillingen til svensken er IKKE poling, RBK på sitt beste var lynhurtige OVERGANGER langs bakken, Brandhaug slår i blinde i rom til Mini, Skammelsrud slår i blinde til Brattbakk. Flat pasning i rom.

DET er det som mangler, Haugen har evnene men får ikke lov av svensken.

Brann mangler fart framme og til dels på flankene og i stopperduoen.

Man trenger :

NY TRENER

En rask spiss, midtspiss altså.
En rask flanke.
En midtbanespiller som kan slå de forløsende pasningene.
En svær spiss som kan bekle benken og settes inn ved krise.
Demir er venstrebacken de hele tiden syter over å mangle.

Konsekvensen av nedrykk er først og fremst at man mister inntekter, tilskuere, tempo, ære, sponsorer, omtale, talenter ( at Brann2 gikk ned ).


Du kan umulig ha sett særlig mange Brann-kamper. iallefall ikke  hvor Demir har vært på banen. han var hjelpeløs fra første stund.  og har med noen ytterst få unntak fortsatt å være det.

Corran

Quote from: altmanalt on December 02, 2014, 08:15:11 AM
Motsatser av balltrillingen til svensken er IKKE poling, RBK på sitt beste var lynhurtige OVERGANGER langs bakken, Brandhaug slår i blinde i rom til Mini, Skammelsrud slår i blinde til Brattbakk. Flat pasning i rom.

DET er det som mangler, Haugen har evnene men får ikke lov av svensken.

Brann mangler fart framme og til dels på flankene og i stopperduoen.

Man trenger :

NY TRENER

En rask spiss, midtspiss altså.
En rask flanke.
En midtbanespiller som kan slå de forløsende pasningene.
En svær spiss som kan bekle benken og settes inn ved krise.
Demir er venstrebacken de hele tiden syter over å mangle.

Konsekvensen av nedrykk er først og fremst at man mister inntekter, tilskuere, tempo, ære, sponsorer, omtale, talenter ( at Brann2 gikk ned ).

Hvordan kan du påstå at ikke Haugen får lov å slå disse pasningene av svensken?
Norling (som jeg regner med er svensken) ville ha raske pasninger og gjerne på første touch men dette har ikke spillerne evnet. Hadde vi fått ønskelisten din på spillere så tror jeg Norling sin stil hadde fungert meget bra
Og hvordan er konsekvensen av nedrykk at man mister tempo? De mister heller ikke sponsorer men får vel mindre fra dem.
Og omtale tror jeg ikke det blir så mye mindre av pga nedrykk men sikkert mindre omtale en i nedrykksstriden. Men det blir det samme som om de hadde lagt midt på tabellen i ingenmannsland år. Så etter nedrykk vil de nok ha mer omtale og i alle fall like mye som om de hadde holdt seg i år og lagt på 7-10 plass i TL neste år
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

...vil det si at du ikke er en av Rikard Norlings aller største fans?


Kagain

December 09, 2014, 10:45:57 AM #16 Last Edit: December 09, 2014, 10:51:11 AM by Kagain
Jeg liker spesielt godt at han skriver "Bruun-Hanssen var dessuten delaktig med å hente spillerne Norling pekte på til klubben

Herman1

December 09, 2014, 10:55:54 AM #17 Last Edit: December 09, 2014, 10:57:28 AM by Herman1
Quote from: Kagain on December 09, 2014, 10:45:57 AM
Jeg liker spesielt godt at han skriver "Bruun-Hanssen var dessuten delaktig med å hente spillerne Norling pekte på til klubben


Herregud, for en klovn!
Vi får vel sende en kondolanseprotokoll til denne Strand. Sorgen og fortvilelsen er åpenbart stor.

Falkman

Det oser jo bitterhet av den kommentaren der. Strand har senket seg ned på Langelandnivå. Triste greier.

krøvel vellevold

GKH at Tore Strand er en bitter mann i dag!

For øvrig interessant å se at en av grunnene til at han mente RBH burde fortsette, er at Mohn betalte for hans tilstedeværelse. Eller korrupsjon, som det kalles. Slik kan det i hvert fall tolkes.
Legg ned hele klubben!

dokken

Hvor stammer denne ideen om at daglig leder ikke har hatt sportslig ansvar de siste årene fra? Og hvem er det i så fall som har hatt det øverste sportslige ansvaret? De stadig nye trenerne? Eller de enda stadig nyere styrelederne (vi har vel nå hatt tre styreledere på litt over ett år).

Men altså IKKE direktøren siden 2010, som for øvrig da kom fra stillingen som SPORTSsjef i fire år. Han er selvsagt helt uten skyld... At han i samtlige overganger har stått og glist bak ryggen på spilleren han har hentet, og har snakket om at "eg har mange navn på blokken" skyldes selvsagt bare at han tilfeldigvis har kommet forbi i bakgrunnen når spilleren skulle presenteres, og egentlig hadde hodet fullt av regnskap.

Jaja. Vi vant og Tore Strand tapte. La ham være bitter.

Nixon

Så lenge Mohn ikke bruker sin posisjon til å påvirke styrets beslutninger,

Har Strand allerede glemt Skarsfjord-millionene?
Rød makt på Hansa

nero

Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on December 09, 2014, 11:17:33 AM
Så lenge Mohn ikke bruker sin posisjon til å påvirke styrets beslutninger,

Har Strand allerede glemt Skarsfjord-millionene?


Noe hans egen avis har bekreftet at han brukte som "trussel"
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on December 09, 2014, 11:17:33 AM
Så lenge Mohn ikke bruker sin posisjon til å påvirke styrets beslutninger,

Har Strand allerede glemt Skarsfjord-millionene?


Og er det ikke nesten korrupt hvis Mohns penger skal brukes i argumentasjonen for å beholde RBH?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Men Strand skal ha for å være konsekvent. Han snur ikke kappen etter vinden, men står for meningene sine. Det skal han ha!
Rød makt på Hansa

monzilla

Problemet til Strand er at han ikke veier for og i mot meningen sin. Han bare kjører på fra en side. Det gjør at troverdigheten svekkes.

Atlet Orvanger

Tore Strand i sin forsvarstale for RBH;

"Hadde Brann-lederne vist handlekraft og teft for bare måneder siden, og ansatt en sportssjef, så går det til og med an å tenke at krisen kunne vært unngått."

Har ikke Bruun-Hanssen vært en av disse "Brann-lederene"? Strand skriver videre om viktigheten av kontinuitet. RBH har vært leder, på forskjellige nivåer, i Brann siden høsten 2006. Han har vært involvert i fire trenerskifter og de fleste spillerkjøp siden den gang. RBH har vært kontinuitetsbærer i Brann de siste 8 årene. Det har vært 7 år med sportslig nedtur siden gullsesongen.

«Feil mann fikk ansvaret for nedrykket. Det er Norling som burde gått»
Ansvaret for nedrykket? RBH har fått ansvaret for mange år med sportslig nedtur. Uavhengig av resultatet i de to kvalifiseringskampene burde RBH ha fratredt sin stilling. Undres over at Tore Strand, nå når regnskapet skal gjøres opp, ikke evner å se lengre tilbake enn ett par uker.

monzilla

Strand er nok bare irritert fordi at verden ikke passer inn i BTs bilde på den. Han innser at sportsredaksjonens påvirkning er mindre en de skulle ønske den var.

ostraume

-Sparking av Steffensen
- Sparking av Mjelde
- Ansettelse av Nilsen
- Sparking av Nilsen
- Ansettelse av Skarsfjord
- Forlengelse med Skarsfjord
- Sparking av Skarsfjord

Er noe av dette relevant for Tore Strand?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Bybanen

December 09, 2014, 12:13:54 PM #30 Last Edit: December 09, 2014, 12:19:50 PM by Bybanen
Støtter Tore Strand her. Ikke nødvendigvis i at RBH burde få fortsette, men at Norling burde være den første ut av dørene. Der Skarsfjord ble regnet som fotballfaglig sterk men elendig på personalbehandling, kan det virke som om Norling er hans strake motsetning. "Grei kar" og "veldig hyggelig fyr" er beskrivelser som går igjen, men kan ikke huske noen som støtter hans fotballfaglige vurderinger denne sesongen.

Kjell249

RBH får ikke hovedsakelig sparken for resultatene i 2014, men resultatene og arbeidet i klubben fra 2008-2014. Den saken er grei!

Så er det heller ingen tvil om at Norling har det største ansvaret for nedrykket i 2014. En særdeles naiv spillestil gitt spillerne i stallen, i kombinasjon med særs dårlige taktiske evner og til slutt en manglende evne til å finne spillere som passer til spillestilen.

Jeg har tro på at Norling kan fungere som trener, men er uhyre avhengig av støttespillerne som nå blir ansatt. Les sportslig leder, speider og hjelpetrener med store ferdigheter på det taktiske. Så kan Norling gjøre det han er best på: behandle mennesker og snakke i metaforer.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Falkman

Tore Strand, en bitter mann. Hele byen kjenner han, han som bare skriver tøv om Brann. Hvor han tar det fra, vet bare han. Tore Strand.

krakra

Kommentatorer er som  troll å regne. Det er en viktig del av jobben å skrive ting som provoserer og skaper engasjement.

Tom C

Jeg synes ikke at man skal totalslakte spillestilen til Norling, selv om det endte med nedrykk. Det var en periode på våren der jeg faktisk begynte å tro på dette prosjektet, ettersom vi til tider spilte en særs underholdende og fin fotball, selv om ikke resultatene gikk vår vei. Det var jo f.eks kamper der vi spilte ut motstanderen og skapte massevis av gode sjanser, som da vi ikke klarte å få i mål. Og når vi da i tillegg jevnlig laget straffespark i mot, og ellers hadde regelmessige hjerneblødninger i bakerste ledd, så føler jeg at dette kunne endt annerledes dersom folk hadde holdt konsentrasjonen oppe i avgjørende øyeblikk.

At han kanskje burde lagt bort denne spillestilen mot slutten av sesongen, når folk fikk høye skuldre og ting begynte å se skummelt ut, det er en annen diskusjon. Men jeg tror ihvertfall at den type fotball som Norling står for, passer et bergenspublikum sulteforet på fin og sjanseskapende fotball. Han må bare luke bort blemmene og naiviteten bakover.
Aldri mer Obos....

Herman1

Quote from: monzilla on December 09, 2014, 12:01:28 PM
Strand er nok bare irritert fordi at verden ikke passer inn i BTs bilde på den. Han innser at sportsredaksjonens påvirkning er mindre en de skulle ønske den var.


Det er ikke noe nytt at folk har forskjellige meninger om Brann, enten de er kommentatorer, styreformenn eller supportere.

Det som imidlertid irriterer meg er at supporterne, spesielt gjennom media, fremstilles som enkle, ureflekterte mennesker.
-Som at det kun er Ighalo-saken som har gjort de aller fleste av oss skeptiske til RBH.
-Som at det kun er feil foretatt i 2014 som er utslagsgivende for oss.

Vi tror heller ikke at RBH er den eneste som har skyld i nedrykket.
Clouet er, igjen, at han er den HOVEDANSVARLIGE!

Kjære journalister, forstå dette.

Lasaron

Jeg var og er for spillestilen. Jeg var og er mot disponeringen av spillerne i forhold til spillestilen. Han brukte Sæv og Mojsov alt for mye, og forøvrig rullerte han for mye på forsvarsfireren som aldri rakk å bli samspilt - noe som er viktig for å bli flink til å spille seg ut.
Tren på langskudd

monzilla

Quote from: Herman1 on December 09, 2014, 13:07:18 PM
Quote from: monzilla on December 09, 2014, 12:01:28 PM
Strand er nok bare irritert fordi at verden ikke passer inn i BTs bilde på den. Han innser at sportsredaksjonens påvirkning er mindre en de skulle ønske den var.


Det er ikke noe nytt at folk har forskjellige meninger om Brann, enten de er kommentatorer, styreformenn eller supportere.

Det som imidlertid irriterer meg er at supporterne, spesielt gjennom media, fremstilles som enkle, ureflekterte mennesker.
-Som at det kun er Ighalo-saken som har gjort de aller fleste av oss skeptiske til RBH.
-Som at det kun er feil foretatt i 2014 som er utslagsgivende for oss.

Vi tror heller ikke at RBH er den eneste som har skyld i nedrykket.
Clouet er, igjen, at han er den HOVEDANSVARLIGE!

Kjære journalister, forstå dette.



BT burde bli utfordret på å lage en for og i mot RBH sin avgang.

krakra

RBH er borte nå så der er like greit å la det ligge og gi mannen fred. Jeg har fortsatt troen på Norling. Han er god på ungdomsutvikling, haf en god filosofi og er en bra leder. Står ved at Plan A er god, og med litt norsk taktikkompetanse inn i teamet klarer han forhåpentlligvis å justere den litt og også få en bra plan B.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Falkman on December 09, 2014, 12:42:03 PM
Tore Strand, en bitter mann. Hele byen kjenner han, han som bare skriver tøv om Brann. Hvor han tar det fra, vet bare han. Tore Strand.


Haha, jeg skulle gitt en del for å høre denne runge over hele Stadion. Vi får håpe at Strand skriver en ny idiotkommentar rett før første hjemmekamp i 2015, sånn at folk plukker frem igjen og fremfører denne da. :-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Quote from: Kjell249 on December 09, 2014, 12:24:33 PMJeg har tro på at Norling kan fungere som trener, men er uhyre avhengig av støttespillerne som nå blir ansatt. Les sportslig leder, speider og hjelpetrener med store ferdigheter på det taktiske. Så kan Norling gjøre det han er best på: behandle mennesker og snakke i metaforer.


Trenger vi egentlig Norling i det hele tatt? Er vi tjent med en trener som trenger et helt entourage for å kunne fungere?
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: Nixon on December 09, 2014, 14:44:13 PM
Quote from: Kjell249 on December 09, 2014, 12:24:33 PMJeg har tro på at Norling kan fungere som trener, men er uhyre avhengig av støttespillerne som nå blir ansatt. Les sportslig leder, speider og hjelpetrener med store ferdigheter på det taktiske. Så kan Norling gjøre det han er best på: behandle mennesker og snakke i metaforer.


Trenger vi egentlig Norling i det hele tatt? Er vi tjent med en trener som trenger et helt entourage for å kunne fungere?


Føresleg at me rokkerar litt internt og let Norling gå inn i ei poet-stilling medan me hentar ein annan trenar.

Tom C

At Norling trenger et helt entourage for å fungere var vel en påstand, og ikke noe sannhet i seg selv. Selv tror jeg Norling kan mye mer enn å behandle mennesker og snakke i metaforer. Blir litt teit å nærmest idiotforklare ham pga noen merkelige disponeringer utover i sesongen. Han har nok litt mer innsyn i spillermateriell osv enn oss som bare ser det fra utsiden.
Aldri mer Obos....

Huff

December 09, 2014, 15:35:18 PM #43 Last Edit: December 09, 2014, 15:37:30 PM by Huff
Quote from: Nixon on December 09, 2014, 11:33:22 AM
Men Strand skal ha for å være konsekvent. Han snur ikke kappen etter vinden, men står for meningene sine. Det skal han ha!


Han er i beste fall konsekvent i sin inkonsekvente argumentasjon.

Først skriver han at det er Norling som er sportslig ansvarlig, så roser han RBH for å ha hentet spillere til jobben. Deretter roser han RBHs økonomiske kontroll før han egentlig skriver at dette er totalt avhengig av almisser fra Mohn. Så skriver han om RBHs enorme fotballfaglige kompetanse før han avslutter med at det var RBH som ansatte Norling, en man han anser som en inkompetent fjott.

Jeg har ingen problemer med at enkelte mener Norling bør sparkes etter en sportslig katastrofal sesong. Det er et fullstendig legitimt synspunkt å mene at Norling må gå, jeg mener dog også at Strands rablerier er pinlig for BT.

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on December 09, 2014, 14:44:13 PM
Quote from: Kjell249 on December 09, 2014, 12:24:33 PMJeg har tro på at Norling kan fungere som trener, men er uhyre avhengig av støttespillerne som nå blir ansatt. Les sportslig leder, speider og hjelpetrener med store ferdigheter på det taktiske. Så kan Norling gjøre det han er best på: behandle mennesker og snakke i metaforer.


Trenger vi egentlig Norling i det hele tatt? Er vi tjent med en trener som trenger et helt entourage for å kunne fungere?


Er det ikke vanlig at gode trenere som får resultater har et sterkt trenerteam rundt seg? For eksempel Solskjær i Molde.

Corran

Eg trodde det men det er vist sånn at det ikke trengs assistenter og støtteapparat om en er god nok
Er vel forsvunnet to ut hvor en var meget fersk (Hassan) så det å få inn en med litt erfaring som assistent er ikke dumt. En må ha folk rundt en som kan utfordre en og gjøre en bedre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jrgn

Skandaløst av Norling å kreve sentring til forsvarene fra keeper i kampene mot Mjøndalen. Mjøndalen forso dette og presset høyt med tre mann. Det førte igjen til flere situasjoner. At Norling da ikke endrer taktikken er svakt.

All bruken av Mojsov, synes jeg var skrekkelig. Han var et vandrende baklengsmål/straffelager/kortmottaker.

Det er fint å være tro til en spillestil, men naivt å holde fast ved en spillestil når den ikke fungerer.

Nixon

Quote from: Jose Arrogantio on December 09, 2014, 16:54:29 PM
Quote from: Nixon on December 09, 2014, 14:44:13 PM
Quote from: Kjell249 on December 09, 2014, 12:24:33 PMJeg har tro på at Norling kan fungere som trener, men er uhyre avhengig av støttespillerne som nå blir ansatt. Les sportslig leder, speider og hjelpetrener med store ferdigheter på det taktiske. Så kan Norling gjøre det han er best på: behandle mennesker og snakke i metaforer.


Trenger vi egentlig Norling i det hele tatt? Er vi tjent med en trener som trenger et helt entourage for å kunne fungere?


Er det ikke vanlig at gode trenere som får resultater har et sterkt trenerteam rundt seg? For eksempel Solskjær i Molde.


Joda, men syntes du at sitatet beskrev en kompetent trener? Det er greit nok å ha et trenerapparat som supplerer ferdigheter og ikke minst tar det som treneren ikke rekker over. Men dersom Kjell249 virkelig har dette inntrykket av Norling er det etter min mening naturlig å spørre om svensken er noe vits å ha med videre.

Og for orden skyld. Jeg er ikke av denne oppfatningen.
Rød makt på Hansa

krakra

Endel av suksesstrenerne, som Solskjær og Grindhaug, har jo visstnok hatt faglig svært sterke trenere som har ledet treningene , mens de selv har vært mer managere. Jeg tror det er en bra ordning som passer Norling bra. Ha et overordnet ansvar for lag, spill og personal, men la noen med litt bedre taktiske evner ta detaljene.

Nixon

Men hva med kampene? Det var vel ingen tvil om at både Solskjær og Grindhaug var sjefen under kampene. En manager som regjerer på sidelinjen bør jo ha det taktiske grunnlaget i bunn. Eller fulgte de bare "ordrer" fra den anonyme treneren? Jeg tror ikke det vil fungere dersom manageren er taktisk hjelpeløs.
Rød makt på Hansa

Go Up