• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on August 22, 2015, 13:23:59 PM
Nei, men det er vel naturlig da det er umulig for de (eller noen andre) å vite hvor styrket vi blir av det.



Men vi andre kan ta det med i betraktningen. Det gjør ikke Regnesentralen.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Ja, og det er forskjellen på oss og dem.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Satt og kikket litt på tv2 sitt PLstudio i pausen i dag hvor Poyet var gjest.
De pratet litt ang at det gikk litt tregt og at det spilles litt vel trygt
Poyet nevnte da at det var et internasjonalt problem at spillere fikk beskjed av trenerne om å selge seg dyrt når det kom til å miste ballen og i hodet på spillere så ble dette til at en ikke må miste ballen og derfor tok spillerne den enkle løsningen med å gi en pasning til siden eller bakover for å ikke være den som mister ballen. Det ble også nevnt at i disse dager da spillerstatistikker betyr så mye så var det lett for spillerne å satse på det sikre og ikke ta sjanser. Poyet mente derfor at det i dag da var enda viktigere å ha et par virkelig gode spillere som hadde trygghet nok til å kunne spille på litt større risiko.
Dette er vel litt av problemet vi også har. En haug med spillere som er mer opptatt av å ikke gjøre feil enn å tørre. Og de få som tørr litt er ikke gode nok pr i dag og derfor blir det stillestående og mye på tvers og bakover.
Har også de siste helgene/ukene sett litt internasjonale kamper og det er mye på tvers og bakover over alt.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Quote from: krøvel vellevold on August 22, 2015, 15:39:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 22, 2015, 13:23:59 PM
Nei, men det er vel naturlig da det er umulig for de (eller noen andre) å vite hvor styrket vi blir av det.



Men vi andre kan ta det med i betraktningen. Det gjør ikke Regnesentralen.


En herlig statistikk regnesentral bør også få med seg.
Med SHN som midtbane anker og Demidov, Acosta som senterbacker har ikke Brann sluppet inn et eneste mål !

Klaus_Brann

Quote from: blobby winters on August 23, 2015, 22:12:13 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 22, 2015, 15:39:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 22, 2015, 13:23:59 PM
Nei, men det er vel naturlig da det er umulig for de (eller noen andre) å vite hvor styrket vi blir av det.



Men vi andre kan ta det med i betraktningen. Det gjør ikke Regnesentralen.


En herlig statistikk regnesentral bør også få med seg.
Med SHN som midtbane anker og Demidov, Acosta som senterbacker har ikke Brann sluppet inn et eneste mål !


Det begynner å bli veldig solid defensivt og det er godt etter at vi i lengre tid har rotet det meste til i forsvaret vårt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2015, 00:59:21 AM
Endelig har Haugen skjønt det;

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Fredrik-Haugen---Kanskje-jeg-ma-slutte-a-skyte-med-innsiden-588055_1.snd


Dette burde han ha skjønt for lenge siden, hehe! I Tyskland brenner skuddsterke midtbanespillere til med vristen titt og ofte. Har man fintføling går det fint an å få retning på et hardt skudd med vrist.

Torvanger

Det er fire ting som bekymrer meg, på tross av at Brann er skikkelig på gang, det første er at SIL virker å ha fått vann på møllen igjen, dernest at Kristiansund fortsetter å vinne, samt at Ulf kan gå 2 poeng forbi med seier over Hødd ikveld og den fjerde og største kilden til bekymring og irritasjon, målforskjellen. For sammenlignet med våre 3 største konkurrenter (SIL +22. Kristiansund +8 og Ulf +12), så er +4 ekstremt dårlig. Bedre målforskjell teller 1 poeng, det er et faktum man ikke kommer fra og Brann må etterhvert endre fokuset fra kun å ta poeng/trepoengere, til å sørge for at nok mål blir scoret pr gjenstående kamp, slik at vi i det minste kan hamle opp om den biten, med Ulf og Kristiansund. Branns minus stammer fra alt for få scorede mål, samt skandalekampene mot Levanger (1-4) og SIL (0-4). Akkurat det er pr nå irreversibelt, umulig å gjøre noe med.

Men, nå som vi har fått igang både Huse og Haugen på målfronten igjen og med en forventet forløsning både hos Rennie og Skålevik, er jeg sikker på at Brann kommer til vinne med større marginer i flere kamper i høst. Dersom LAN også ofrer sin sønn, til fordel for Barmen sentralt, med Haugen og Birkelund som indreløpere, da blir Brann enda giftigere. Det er nesten litt ille at en spiller som Larsen må smake benken, men jeg håper at han tar utfordringen på strak arm og leverer i de 20-25 minuttene han evt får pr match. Karadas og Skaanes bør også ha potensiale til å komme på scoringslisten i høst, i sine innhopp. Backfireren vår oser det ikke mål av, men man kan jo håpe på at de to backene bidrar i målprotokollen i høst.

Nixon

Quote from: Torvanger on August 24, 2015, 09:54:18 AMpå tross av at Brann er skikkelig på gang


Har du sjekket om du kanskje er ørlite bipolar? Det er ikke mange dagene siden alt var galt, og nå etter en ok kamp mot bunnlaget i Obos er alt og alle skikkelig på gang. Ja, det var en del gode prestasjoner i går, men det er ikke til å komme forbi at vi har blitt lurt flere ganger tidligere i år. Så jeg for min del våger ikke å tro noe som helst før jeg ser hvordan de takler bortekampen mot Strømmen på søndag.
Rød makt på Hansa

blobby winters

Quote from: Torvanger on August 24, 2015, 09:54:18 AM
.... og den fjerde og største kilden til bekymring og irritasjon, målforskjellen.

nummer9

Quote from: Torvanger on August 24, 2015, 09:54:18 AM
...og den fjerde og største kilden til bekymring og irritasjon, målforskjellen. For sammenlignet med våre 3 største konkurrenter (SIL +22. Kristiansund +8 og Ulf +12), så er +4 ekstremt dårlig.

Jaja, om resultatet i SAndnes står seg har vi kneppet inn 5 mål (+10) på Ulf denne runden i alle fall.

Lasaron

Hvis Kristiansund rykker opp, og ikke vi, så tar jeg meg en bolle.
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

Hvis Kristiansund rykker opp, og ikke vi, så skal eg kjøpe meg en hest.

OmOssSjølOgHansaøl

Etter at Hødd slo Ulf, er det to poeng som skiller de fire lagene på 2.-5. plass. Snakker vi rotterace utover høsten?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

blobby winters

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 24, 2015, 21:14:19 PM
Etter at Hødd slo Ulf, er det to poeng som skiller de fire lagene på 2.-5. plass. Snakker vi rotterace utover høsten?


Ja. Det er årsaken til at vi fortsatt er med i kampen om direkte opprykk tross dårlig snitt poengfangst (1,71 pr kamp). Poengene er delt mellom mange lag.
Osdals blogg i BA...
"På 2000-tallet har det kun hendt én gang (Sarpsborg med 35 poeng i 2010) at et lag som har rykket opp har stått med så få poeng som oss (36 poeng) etter 21 runder."

Corran

Og nå er det jo helt sikkert at et lag med 36 poeng eller lavere rykker direkte opp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

August 25, 2015, 08:17:14 AM #1316 Last Edit: August 25, 2015, 08:22:31 AM by Torvanger

Klaus_Brann

Hvis du etter neste kamp skriver 0 også bak de fleste, så begynner du å bli sikra;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

August 26, 2015, 13:04:21 PM #1318 Last Edit: August 26, 2015, 13:28:30 PM by Torvanger
Quote from: Nixon on August 24, 2015, 10:05:48 AM
Quote from: Torvanger on August 24, 2015, 09:54:18 AMpå tross av at Brann er skikkelig på gang


Har du sjekket om du kanskje er ørlite bipolar? Det er ikke mange dagene siden alt var galt, og nå etter en ok kamp mot bunnlaget i Obos er alt og alle skikkelig på gang. Ja, det var en del gode prestasjoner i går, men det er ikke til å komme forbi at vi har blitt lurt flere ganger tidligere i år. Så jeg for min del våger ikke å tro noe som helst før jeg ser hvordan de takler bortekampen mot Strømmen på søndag.



Hehe, majoriteten av ekte Brannfans har det som meg, man får sine opp- og nedturer og man er fornøyd og misfornøyd om en annen. Enten så vanker du i et veldig spesielt Brannmiljø, der har alle har noe robotaktig, kalkulernede tilnærming til laget, eller så er du med med hud og hår, på godt og vondt og driter i om du har ditt på det tørre til enhver tid med det du lirer av deg. Sjekk f.eks Doddo, han er ekte Brannfan og han svinger med, nesten på samme måte. Kall meg hva du vil, moroklump Nixon, men jeg trives veldig godt med å ha Brannsvingninger.

Nixon

Quote from: Torvanger on August 26, 2015, 13:04:21 PM
Quote from: Nixon on August 24, 2015, 10:05:48 AM
Quote from: Torvanger on August 24, 2015, 09:54:18 AMpå tross av at Brann er skikkelig på gang


Har du sjekket om du kanskje er ørlite bipolar? Det er ikke mange dagene siden alt var galt, og nå etter en ok kamp mot bunnlaget i Obos er alt og alle skikkelig på gang. Ja, det var en del gode prestasjoner i går, men det er ikke til å komme forbi at vi har blitt lurt flere ganger tidligere i år. Så jeg for min del våger ikke å tro noe som helst før jeg ser hvordan de takler bortekampen mot Strømmen på søndag.



Hehe, majoriteten av ekte Brannfans har det som meg, man får sine opp- og nedturer og man er fornøyd og misfornøyd om en annen. Enten så vanker du i et veldig spesielt Brannmiljø, der har alle har noe robotaktig, kalkulernede tilnærming til laget, eller så er du med med hud og hår, på godt og vondt og driter i om du har ditt på det tørre til enhver tid med det du lirer av deg. Sjekk f.eks Doddo, han er ekte Brannfan og han svinger med, nesten på samme måte. Kall meg hva du vil, moroklump Nixon, men jeg trives veldig godt med å ha Brannsvingninger.


Ja, jeg ser at jeg kanskje går glipp av noe her. Og korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, men er ikke syklusen din noe sånn som dette?

Høyt opp.
Langt nede.
Høyt oppe.
Ekstra langt nede.
Boikott.
Rød makt på Hansa

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Hvis eliten og 1.div. ender som nå:

Brann skal møte Jerv på Stadion i 1.kval.runde. I samme runde får Ulf hjemmekamp mot Hødd.
Går det bra; Brann skal møte vinneren av Ulf - Hødd på Stadion i 2.kval.runde.

Og går det også bra: Brann skal møte Mjøndalen i dobbeltoppgjør i 3.kval.runde.
Legg ned hele klubben!

Joggi Bogga

http://www.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Stott-laget_-eller-hold-kjeft-589646_1.snd

Honnør til Tore Strand (trodde aldri jeg skulle skrive de ordene).
Endelig tar noen opinionsdannere tak i den forbannede pipingen mot bakoverpasninger på stadion. Som jeg har nevnt tidligere. Vi har i særklasse det minst fotballkyndige publikum i dette landet. Trolig hevder vi oss i negativ forstand også internasjonal konkurranse.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

aleksanderhjelleseth

Mindreverdighetskomplekser?

Giles

Quote from: Joggi Bogga on August 29, 2015, 16:01:23 PM
http://www.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Stott-laget_-eller-hold-kjeft-589646_1.snd

Honnør til Tore Strand (trodde aldri jeg skulle skrive de ordene).
Endelig tar noen opinionsdannere tak i den forbannede pipingen mot bakoverpasninger på stadion. Som jeg har nevnt tidligere. Vi har i særklasse det minst fotballkyndige publikum i dette landet. Trolig hevder vi oss i negativ forstand også internasjonal konkurranse.

Gjentakende unødvendige pasninger bakover på banen bør bues på. T. Strand kan holde kjeft.
Det var tendenser til fremoverrettet spill sist, kanskje det var greit å gi klar beskjed. Og det skal sies at det ikke var en bakoverpasning men titalls horrible valg, eller pålegg fra LAN?
Det er og skal være et dynamisk forhold mellom publikum og spillet.

Joggi Bogga

Quote from: Giles on August 29, 2015, 17:19:16 PM
Det er og skal være et dynamisk forhold mellom publikum og spillet.


Men bør publikum som ikke forstår seg på det taktiske opplegget forsøke å påvirke dette? Snakk om å rise egen ræv.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Spelaren

Quote from: Joggi Bogga on August 29, 2015, 16:01:23 PM
Vi har i særklasse det minst fotballkyndige publikum i dette landet.


Tøys.
Gå av.

Xminator

Tore Strand har kommentert Brann lenge nok til at man kan få tidligere uttalelser til å bite ræven av 3 rekker tidligere uttalelser derfra.

Branns supportere skal være engasjerte. Det gjelder på tribunen og det gjelder i prosessene utenfor også.

Lasaron

Det jeg flere ganger har observert er følgende: Brann triller ball i forsvar, strever med å finne gode alternativer fremover, antydninger til piping og roping på å få den frem, fortsatt tversovertrilling, antydningene utvikler seg til en liten pipekonsert, spilleren med ballen får panikk og måker ballen frem og håper på det beste, motstanderne tar ballen lett. Slik blir både motstanderne og de som piper fornøyd på en gang.

Men det fins situasjoner der det er rett å bue, og jeg tipper Strand og jeg er uenige om hvor grensen går.

Men jeg er enig i at det for tiden pipes litt for lett, og mener det ofte fører til måking. Maner til litt tålmodighet.
Tren på langskudd

Corran

Strand er en tulling og beviser det ved å si det ikke var sånn når ham spilte
Det var mye verre den gangen enn det er nå
Og buing er helt greit av og til. Helt greit at spillere og trenere får høre det om de presterer langt under middels. Og det er ikke noe sær bergensk fenomen Det skjer over hele verden, kanskje med unntak av de som laller avgårde på samme fjaset hele kampen akkompagnert av en tromme sånn noenlunde i takt innimellom
Synes ikke det er så gale på staddaen nå eg men at det er litt buing på et lag med et av de største budsjettene i sesongen når de rykker ned og når de sliter det påfølgende året på nest øverste nivå det er vel bare naturlig   
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Giles

Quote from: Joggi Bogga on August 29, 2015, 17:25:52 PM
Quote from: Giles on August 29, 2015, 17:19:16 PM
Det er og skal være et dynamisk forhold mellom publikum og spillet.


Men bør publikum som ikke forstår seg på det taktiske opplegget forsøke å påvirke dette? Snakk om å rise egen ræv.


Publikum som ikke forstår? "Taktikken"? Den var så feilslått at det var vond å se på. Det er naturstridig å rope hurra for feilslått taktikk og slappe holdninger. Det gjøres fortsatt i Nord-Korea men ikke mange andre steder.
Jatting er ikke bra, korrigering må til.
Ingen grunn til å klage på publikum og så lenge spillerne prøver får de positiv respons.

Giles

Quote from: Corran on August 29, 2015, 21:42:55 PM
Strand er en tulling og beviser det ved å si det ikke var sånn når ham spilte
Det var mye verre den gangen enn det er nå
Og buing er helt greit av og til. Helt greit at spillere og trenere får høre det om de presterer langt under middels. Og det er ikke noe sær bergensk fenomen Det skjer over hele verden, kanskje med unntak av de som laller avgårde på samme fjaset hele kampen akkompagnert av en tromme sånn noenlunde i takt innimellom
Synes ikke det er så gale på staddaen nå eg men at det er litt buing på et lag med et av de største budsjettene i sesongen når de rykker ned og når de sliter det påfølgende året på nest øverste nivå det er vel bare naturlig   

Taktfaste trommer og gauling uten kontakt med kampens utvikling er nesten like ille som kunstgress. Stemning skapes først og fremst av naturlig engasjement og noen krafttak innimellom.

Gulløl

August 29, 2015, 23:47:21 PM #1332 Last Edit: August 30, 2015, 00:05:16 AM by Gulløl
For en utrolig fortrengnings mekanisme Tore Strand besitter. De årene han spilte på Brann rykket laget ned annenhvert år og folk på Stadion tribunene var mye frustrert og forbannet. Som ung gutt på gamle store stå lærte jeg den gang alle tenkelige banneord, varianter av utskjelling og varianter av piping. Publikum var den gang også mye nærmere banen og hadde mer "kontakt" med spillerne. Det var flere som utmerket seg med utskjelling fra sittetribunene også. Noen som husker "Skriket fra Loddefjord" på gamle sitte??  Synest spillerne fikk mer og oftere direkte tilbakemeldinger den gang. Tore Strand burde snakket med tidligere lagkamerater som husker bedre. Kan være at han får mer "tyngde" bak artikkelen når han fremstiller den tiden som rosenrød på Stadion tribunene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Quote from: Gulløl on August 29, 2015, 23:47:21 PM
For en utrolig fortrengnings mekanisme Tore Strand besitter. De årene han spilte på Brann rykket laget ned annenhvert år og folk på Stadion tribunene var mye frustrert og forbannet. Som ung gutt på gamle store stå lærte jeg den gang alle tenkelige banneord, varianter av utskjelling og varianter av piping. Publikum var den gang også mye nærmere banen og hadde mer "kontakt" med spillerne. Det var flere som utmerket seg med utskjelling fra sittetribunene også. Noen som husker "Skriket fra Loddefjord" på gamle sitte??  Synest spillerne fikk mer og oftere direkte tilbakemeldinger den gang. Tore Strand burde snakket med tidligere lagkamerater som husker bedre. Kan være at han får mer "tyngde" bak artikkelen når han fremstiller den tiden som rosenrød på Stadion tribunene.


Leppa fra Loddefjord. Jeg jobbet med han på Håkonsvern på begynnelsen av 90-tallet. Jeg lurer på hvor han er blitt av.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Joggi Bogga

Taktikk er i beste fall en nøye gjennomtenkt spilleplan. Når vi i visse tilfeller velger å holde på ballen istedet for å sende den fremover mer eller mindre på lykke, er det av flere årsaker.

Det kan være pga resultatet, eller fordi motstanderne trenger å lokkes frem. Eller fordi å miste den, krever mye jobbing i gjennvinningsfasen og det er krefter mange kanskje ikke har. Høy grad av ballbesittelse frustrerer ofte motstander.

Det er en rekke andre grunner utover de rent åpenbare nevnt overfor. Men hovedpoenget er at det er gjennomtenkt. Det samme kan ikke sies om pipingen ved ballbesittelse. Den skjer i affekt og den viser totalt mangel på evne til å forstår fotball utover som en ren action-sekvens av springende sportsmenn.

Jeg oppfordrer alle som hører sidemannen pipe til først å tilby vedkommende fri tilgang på drops resten av kampen. Deretter sette vedkommende litt bedre inn i fotballens taktiske aspekt når kampen er over.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Norlings hund

August 30, 2015, 11:52:55 AM #1335 Last Edit: August 30, 2015, 12:00:50 PM by Norlings hund
Quote from: gjertm on August 30, 2015, 10:24:35 AM
Jeg har svart Tore Strand og Jakob Orlov. Jeg mener Branns supportere har vært alt annet enn illojal.
http://www.bt.no/meninger/debatt/Nei_-Tore-Vi-er-ikke-illojale-mot-Brann_-vi-bryr-oss_-men-stiller-krav-3428178.html


Quote from: gjertm on August 30, 2015, 10:24:35 AMJeg har lyst å spørre Orlov, Strand og alle andre som mener at supportere bare skal synge og klappe og tolere hva som helst, uansett hvor dårlig laget leverer: Når du er på restaurant og betaler for maten, og den ikke er i nærheten av det du forventer, sier du fra da? Når du betaler for en vare, forventer du ok kvalitet da?

Lasaron

Dette har vært tema før. På hvilken måte kan publikum si fra på, som samtidig virker? Jo, det er fra tribunehold eller med lommeboken. Så kan man diskutere om det får den virkningen man ønsker. Det gjelder å finne en balanse.

Jeg kan i stor grad gi min tilslutning til det Joggi skriver. Buing som fører til panikkartet poling er en uting. Buing til pause ved dårlige prestasjoner kan gå hvis man samtidig klapper og heier når de kommer ut til andre omgang. Buing på keeper etter keepertabbe er dårlig knall. Buing på f eks Badji når han tar sin n'te piruett, kan føre til at han tar seg litt sammen.

Buing kan være greit ved katastrofale resultater (nedrykk), gjentatte elendige valg eller dårlig innsats.

Til slutt: Irriterer du deg over en annens buing og piping? Spør deg selv neste gang om den du irriterer deg over også er flinkere enn deg til å heie, klappe, synge etc. Det er bedre men en som heier mye og buer bittelitt, enn en som aldri buer og ellers er ganske så stille.
Tren på langskudd

pidre

August 30, 2015, 13:10:50 PM #1337 Last Edit: August 30, 2015, 13:15:17 PM by pidre
Jf. Den kommentaren, dette er Tore Strand, ein bitter gammal mann som trur han har fasiten. Han er utdatert, det er over, trenger egentlig ikkje si mer. Forresten, fleire enn meg som reagerer på denne overdrevne bruken av nærbildet av hans smurt utover bt.no? Er det Tore Strand som er viktig, eller kommentaren hans?
Saludar a los monos!

Corran

Quote from: gjertm on August 30, 2015, 10:24:35 AM
Jeg har svart Tore Strand og Jakob Orlov. Jeg mener Branns supportere har vært alt annet enn illojal.
http://www.bt.no/meninger/debatt/Nei_-Tore-Vi-er-ikke-illojale-mot-Brann_-vi-bryr-oss_-men-stiller-krav-3428178.html

Bra innlegg/svar Manglet bare en liten påminnelse til Strand om at det faktisk var verre når han var spiller
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Hvis laget sliter og slår mye bakover og støttepasninger så er det jo som regel på grunn av usikkerhet. At supporterne da vender seg imot dem og piper og kjefter har ingenting for seg, og at supportere forsvarer dette med at "vi setter krav" betyr jo at de setter seg selv over laget. For det er jo så enkelt at hvis piping ikke hjelper, så er det ingen grunn til å pipe.

Det er noe annet når vi bevisst er feige og slår støttepasninger på egen banehalvdel, drøyer tiden og generelt spiller feigt for å sikre inn uavgjort mot lag vi burde slå. Da må det gjerne pipes.

Corran

Quote from: Joggi Bogga on August 30, 2015, 10:25:45 AM
Det er en rekke andre grunner utover de rent åpenbare nevnt overfor. Men hovedpoenget er at det er gjennomtenkt. Det samme kan ikke sies om pipingen ved ballbesittelse. Den skjer i affekt og den viser totalt mangel på evne til å forstår fotball utover som en ren action-sekvens av springende sportsmenn.

Brann sin utførelse av taktikk eller mangel på sådan de siste årene vil jeg ikke si er gjennomtenkt
Om eg mener Brann har feil taktikk, dårlig utførelse av taktikk eller at spillerne er redd for å gjøre feil og derfor spiller bakover eller må spille bakover pga at medspillere ikke gjør seg spillbare og jeg så blir frustrert så betyr vel ikke det at jeg mangler evne til å forstå fotball
Det betyr at jeg skjønner hva de gjør feil og så blir frustrert
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Herman1


Klaus_Brann

Enig med de fleste tankene, men alle lag som rykker direkte opp er jo "vant til å vinne";)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

blobby winters

Viktig å ikke undervurdere TL. Ser du på TL tabellen nå er det de 3 lagene som rykket opp i fjor som ligger nederst på tabellen.

Men, la oss bare fokusere på å rykke opp. Gjør vi det har vi en vinter på oss til å forsterke enda mer og få til et enda bedre spille mønster.

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on August 30, 2015, 17:50:38 PM
Enig med de fleste tankene, men alle lag som rykker direkte opp er jo "vant til å vinne";)


Det ser forøvrig ut til å være noe man lett glemmer også...
Rød makt på Hansa

Herman1

August 30, 2015, 18:07:28 PM #1345 Last Edit: August 30, 2015, 18:10:05 PM by Herman1
Quote from: Klaus_Brann on August 30, 2015, 17:50:38 PM
Enig med de fleste tankene, men alle lag som rykker direkte opp er jo "vant til å vinne";)


Så om vi venner oss til å vinne, rykker vi opp i år? Vinn-vinn!
Så var det dette med kausalitet vs. korrelasjon, og retningen. ;)

På en god dag slipper du unna med en "vennlig" spark i baken, og ikke et saftig spenn i skrittet. ;P

Edit: Glemte å skrive at våre mange talenter/unge spillere har opparbeidet seg mer erfaring og kanskje selvtillit også.

Xminator

Nå som det begynner å bli håp om å rykke opp og greier, så taper vi vel noen poeng på rappen igjen...

Men ja, det ligner på mulig å ta igjen Sogndal også. Ligger litt i kortene opprykk fra 3 vestlandslag og nedrykk for 3 fra andre deler av landet, så det blir en tøff tippeliga for oss om vi rykker opp...

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 30, 2015, 17:59:40 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 30, 2015, 17:50:38 PM
Enig med de fleste tankene, men alle lag som rykker direkte opp er jo "vant til å vinne";)


Det ser forøvrig ut til å være noe man lett glemmer også...


Precis mitt poeng.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

blobby winters

Så bra ut en stund i dag. Både Kristiansund og Sogndal lå under og Hødd var 0-0 lenge

Uansett en ok runde for oss.

Borte mot Strømmen var litt skummelt på papir for oss og ikke forventet noe annet enn Sogndal, Kristiansund og Hødd seier.
Ulf tapte mer terreng og det var ikke så lenge siden at de var favoritter for direkte opprykk.

Spelaren

Ja, altså... seier borte er etter det man har fått servert i nyere tid absolutt bra.
Gå av.

Go Up