• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on May 14, 2015, 07:28:18 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 13, 2015, 22:34:20 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 13, 2015, 19:02:51 PM
Quote from: Lasaron on May 13, 2015, 19:01:13 PM
Hjemmekamper eller ei, jeg er godt misfornøyd med 6. plass sålangt.


Men det er utrolig lite som skiller.


Det var det når vi måtte i kvalik og rykket ned i fjor også. Det er sånne taperholdninger som dette og å skryte av en tapt cupfinale som gjør at vi ikke kommer noen vei. Som Miller sa det i 06 (?);

Jeg samler ikke på sølvmedaljer.


Det er ikke noen grunn til å krisemaksimere av at vi ligger på 6.plass etter åtte runder. Vi har såvidt spilt en fjerdedel av sesongen. Vi har 22 runder igjen, vi har to poeng opp til direkte opprykk, og vi har spilt en hjemmekamp mindre enn alle de andre. Hadde vi hatt 4 hjemmekamper til nå, slik som de andre, så er sjansene gode for at vi hadde vært på direkte opprykk. Noen lag overpresterer i starten, men klarer ikke holde hele sesongen. Og hvor mange ganger har ikke f.eks. RBK startet trøblete, for så å komme utover sesongen? 13 poeng etter 8 kamper er nøyaktig hva jeg forventet før sesongen på mitt skjema til 62 poeng som bør holde til opprykk. Men nå kommer det noen kamper der vi skal ha tre poeng: Nest (h), Levanger (b) og Follo (h).


Nei da, men jeg prøver å se litt større på det. Det kommer en sesong etter denne også. Om vi mer eller mindre kun har resultater å vise til etter denne sesongen har jeg liten tro på at det er mye som bedrer seg til neste år...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Herman1 on May 14, 2015, 19:58:48 PM

En liten digresjon.

Etter å ha hatt et par måneder med sorgtung forum-fri etter nedrykks-misèren ser jeg at det er mange nye "nick" som er kommet til siden sist.

Har vi hatt en liten tilstrømning av engasjerte supportere, eller er det heller snakk om bytte av nick for å slippe unna egne tidligere kommentarer?



Ingen av delene.
Det er litt som med ens siste leveår. Ikke alle stikker innom deg, men de møter opp i begravelsen din for minnene...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann patriot

Jeg kan i hvert fall skrive under på at jeg er en av disse "nye nickene". Skyldes rett og slett at man må er sted for å få ut all frustrasjonen :)
Absence of proof is not proof of absence

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on May 14, 2015, 14:49:13 PM
Det som - rent matematisk i hvert fall - skiller oss fra direkte opprykksplass i øyeblikket, er den feilaktige annulleringen av Orlovs mål i Fredrikstad.


Det blir alt for hypotetisk å tenke sånn. For alle lag får horrible avgjørelser mot seg i løpet av en sesong. Men, jeg er sikker på, pga at Norling er avhengig av flyt og optimisme for å få laget i sving, at hadde vi slått FFK 2-0, så hadde vi hatt en luke til Sogndal. For da kunne vi fort fått den ketchupeffekten alle ettersøker. Nå ble det nå en gang ikke slik og det er bl.a takket være det at Norling trakk laget ned på egen 16 mot slutten, fremfor å fortsette å holde ballen i laget.

Kagain

Quote from: Klaus_Brann on May 14, 2015, 21:50:22 PM
Ingen av delene.
Det er litt som med ens siste leveår. Ikke alle stikker innom deg, men de møter opp i begravelsen din for minnene...


God analogi. Mener å huske at det var en "mini-invasjon" av nye nick rundt det skandaløse årsmøtet der Tennfjord ble dagens mann. Synes å huske at det var litt flere enn vanlige som uttrykte noen form for skadefryd. Husker jeg feil eller?

Soler

Er jo fullstendig feil prioritering å sparke trener så lenge vi ligger bra an med tanke på opprykk. Spesielt så lenge man ikke har ansatt en daglig leder ei heller sportslig leder. Sparker vi treneren nå må en midlertidig sportslig leder lete etter en ny trener, som kan resulterer i nok en kortsiktig løsning og enda dårligere økonomisk situasjon. Begynner det å bli en luke opp bør klubben selvsagt vurdere å gjøre noe, men det er i så fall et krisetiltak.

Brann må få inn en permanent ledelse som kan utarbeide en langsiktig strategi for hvordan klubben skal komme seg tilbake i toppen og bli der. Så kan man vurdere om et trenerskifte er nødvendig for å oppnå disse målene.

Det kritiske for klubben nå er at laget skaper for få sjanser og spissene scorer for få mål. I tillegg dominerer vi midtbaneleddet i altfor liten grad. Marcus Pedersen kommer er tilbake i slutten av måneden og det bør løse en del av dette problemet. I tillegg bør Brann vurdere å hente inn mer løpskraft og duellekraft sentralt på midten. Haugen er altfor variabel og trenger mer konkurranse, i tillegg er Demidov nærmest fotballinvalid. Får vi inn en spiller som Austin under forutsetning at han er motivert tror jeg mye er løst også her. Hvis ikke han er et alternativ bør Brann hente inne en annen. Aursnes er et bra talent, men Brann har altfor mange spillere i denne kategorien allerede. Dyr blir han sikkert også.

Klubben bør også hente Askar tilbake fra lån. Han er en spiller som får ting til å skje, og det trenger denne klubben nå.

Herman1

Quote from: Klaus_Brann on May 14, 2015, 21:50:22 PM
Quote from: Herman1 on May 14, 2015, 19:58:48 PM

En liten digresjon.

Etter å ha hatt et par måneder med sorgtung forum-fri etter nedrykks-misèren ser jeg at det er mange nye "nick" som er kommet til siden sist.

Har vi hatt en liten tilstrømning av engasjerte supportere, eller er det heller snakk om bytte av nick for å slippe unna egne tidligere kommentarer?



Ingen av delene.
Det er litt som med ens siste leveår. Ikke alle stikker innom deg, men de møter opp i begravelsen din for minnene...


Haha, den var du heldig med. "Men han rør jo på sæ!".
Var plutselig en god del for meg ukjente "nick" med 60-80 innlegg totalt.

krakra

May 15, 2015, 17:54:22 PM #1107 Last Edit: May 15, 2015, 17:57:54 PM by krakra
Quote from: Soler on May 15, 2015, 16:31:30 PM
Er jo fullstendig feil prioritering å sparke trener så lenge vi ligger bra an med tanke på opprykk. Spesielt så lenge man ikke har ansatt en daglig leder ei heller sportslig leder. Sparker vi treneren nå må en midlertidig sportslig leder lete etter en ny trener, som kan resulterer i nok en kortsiktig løsning og enda dårligere økonomisk situasjon. Begynner det å bli en luke opp bør klubben selvsagt vurdere å gjøre noe, men det er i så fall et krisetiltak.

Brann må få inn en permanent ledelse som kan utarbeide en langsiktig strategi for hvordan klubben skal komme seg tilbake i toppen og bli der. Så kan man vurdere om et trenerskifte er nødvendig for å oppnå disse målene.

Det kritiske for klubben nå er at laget skaper for få sjanser og spissene scorer for få mål. I tillegg dominerer vi midtbaneleddet i altfor liten grad. Marcus Pedersen kommer er tilbake i slutten av måneden og det bør løse en del av dette problemet. I tillegg bør Brann vurdere å hente inn mer løpskraft og duellekraft sentralt på midten. Haugen er altfor variabel og trenger mer konkurranse, i tillegg er Demidov nærmest fotballinvalid. Får vi inn en spiller som Austin under forutsetning at han er motivert tror jeg mye er løst også her. Hvis ikke han er et alternativ bør Brann hente inne en annen. Aursnes er et bra talent, men Brann har altfor mange spillere i denne kategorien allerede. Dyr blir han sikkert også.

Klubben bør også hente Askar tilbake fra lån. Han er en spiller som får ting til å skje, og det trenger denne klubben nå.
Jeg tror den midlertidige sportssjefen blir permanent sportssjef. Overrasker meg ikke hvis det samme skjer med daglig leder også. Enig i at ingen bør sparkes før man har ansatt noen offensielt, men når det har skjedd trenger vi ikke vente så lenge hvis ikke ting bedrer seg.
Jeg mener at Norling har fremstått som en kokk som enten svir maten, eller serverer den rå når den ikke skal være rå. En som ødelegger råvarer, og skaper vond smak. Da blir det feil å ha et overdrevent fokus på råvarene. Klart gode råvarer er viktig for et godt måltid, men hvor mye penger vil du bruke på råvarer til en ubrukelig kokk?

Så før vi bruker alt for mye penger på å bygge en stall så må vi være trygge på at vi har en trener som kan forvalte den på en god måte. Med mindre det dukker opp superdealer som en gratis Rodolph Austin. Det blir litt for bra til å si nei til.

Jeg verken Haugen har vært særlig variabel eller at Demidov har fremstått fotballinvalid i år. Jeg syns begge har jo dommedagsprofetiene rundt midtbanen til skamme. Men det et problem at det er såpass tynt bak dem. Særlig bak Demidov. Når han er ute blir også Haugen dårligere fordi ingen andre kan ta det defensive ansvaret. En Austin inn hadde gjort oss godt befestet på midtbanen i form av duellstyrke og defensive ferdigheter. Så trenger Haugen en konkurrent. Jeg syns han er god nok til at vi kan ta en sjans og hente en med stort potensiale som ikke har slått igjennom ennå. Skal vi hente en kreativ midtbanespiller som har fått gjennombruddet og som holder gullnivå vil det være veldig dyrt og da har vi neppe råd til å hente noe særlig mer.
Men det bør komme når vi er trygge på trenersituasjonen.

Klaus_Brann

Quote from: Kagain on May 15, 2015, 09:59:54 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 14, 2015, 21:50:22 PM
Ingen av delene.
Det er litt som med ens siste leveår. Ikke alle stikker innom deg, men de møter opp i begravelsen din for minnene...


God analogi. Mener å huske at det var en "mini-invasjon" av nye nick rundt det skandaløse årsmøtet der Tennfjord ble dagens mann. Synes å huske at det var litt flere enn vanlige som uttrykte noen form for skadefryd. Husker jeg feil eller?


Det stemmer nok at det kom noen nye da, men om det var skadefryd eller lettelse over at Tennfjord avslørte sitt sanne jeg er jeg ikke sikker på.
Her er hele moroa;

https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,12033.600.html
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain


pidre

Var ikkje dette ein kamp vi skulle vinne? Ein heimekamp over og nå er 30 % av sesongen er unnagjort. Vi har tatt 2 poeng mot dei to desiderte bunnlaga. Handlingslammelse sendte oss ned i fjor, har klubbleiinga lært av dette?

Har et håp om at MP kan gjøre ein forskjell - vi trenger ein goalgetter!
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Huff

Ikke bare har poengfangsten vært såder, spillemessig har vi ikke spilt en eneste virkelig god kamp, og et par gode halvtimer på ni kamper er laaaannngggt fra imponerende. Det samme kan sies om motstanden som stort sett har vært langt svakere enn forventet. Vi skulle bli bedre når ting gikk seg til, men etter en spillemessig svak start står vi med tre poeng på tre kamper, og nå har vi nesten spilt en tredel av sesongen. Hønefoss, som fikk en etterlengtet opptur mot oss ble i dag satt på bakken igjen av Strømmen, et lag som jeg vil anta at de fleste av landets fotballinteresserte ikke klarer å plassere geografisklog som atpåtil var en dommertabbe unna hjemeseier mot Brann. Som nevnt har vi stort sett møtt svake førstedivisjonslag, med unntak av Hødd og Ulf. Poengfangsten mot de beste er småpene 0,5 per kamp, målforskjellen minus tre...

Hva ligger vi an til nå, 40-45 poeng?

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on May 16, 2015, 19:48:06 PM
Vi har vunnet hele tre av ni kamper - i 1.divisjon!


Og vi har for sikkerhets skyld møtt lagene som ligger på hhv 8, 9, 11, 13, 14, 15 og 16. plass.

Torvanger

Etter 9 runder, om poengsnittet holder seg, ender SIL på 67, Hødd 60 og Brann på 43 poeng etter 30 kamper. Good going Norling!

Nixon

http://forskning.no/menneskekroppen-fotball/2015/05/sa-lite-skal-det-til-gjore-fotballspillere-enda-bedre

Så lite skal til for å gjøre fotballspillere enda bedre. Mindre enn en halv times sprinttrening i uken får profesjonelle fotballspillere til å løpe raskere i lengre tid når det er kamp. Det kan avgjøre kamper i de siste minuttene.

Vi trenger vel først og fremst noe som kan avgjøre kampene før de siste minuttene...

Rød makt på Hansa


krakra

May 28, 2015, 01:04:30 AM #1117 Last Edit: May 28, 2015, 01:11:00 AM by krakra
Folk kan si hva de vil om stallen, men noen styrker har vi. Vi har to kvikke, løpssterke backer som er flinke til å komme til innlegg. Pedersen, Orlov og Karadas er gode boksspillere og Haugen er god til å slå ut på kantene. Det er noe Brann kan bygge på. Komme rundt på kantene med backene, og få pumpet innlegg etter innlegg inn i boksen. Enkelt, men Brann har vært farligst når man har klart å innvolvere backene. Huseklepp har også vist glimt av evnene til å utfordre på kanten.

Problemene har oppstått med småspill sentralt. Det bør vi rett og slett kutte ut. Vi kan variere av og til med Larsen i mellomrommet, men vi bør satse på kantspillet. Spissene våre er for treige og dårlig tekniske til å tres igjennom sentralt.

Direkte spill, gjør det enkelt og gjør det fort. Det krever ikke all verdens med presisjon og ro med ballen. Bare slå den ut på kant og la Demir og Nouri spurte frem og slå innlegg.

Lasaron

Det er godt mulig Brann nå får en trener som er mye flinkere til å stille krav, som vil ha et strengere regime, vil ha mer blod og svette osv. Det er også 99% sikkert at han er mindre sympatisk enn Norling.

Dette får spillerne pent tåle. Jeg vil ikke høre ett klynk. Begynner de med murring og syting bør det bli månelyst.
Tren på langskudd

Giles

Quote from: krakra on May 28, 2015, 01:04:30 AM
Folk kan si hva de vil om stallen, men noen styrker har vi. Vi har to kvikke, løpssterke backer som er flinke til å komme til innlegg. Pedersen, Orlov og Karadas er gode boksspillere og Haugen er god til å slå ut på kantene. Det er noe Brann kan bygge på. Komme rundt på kantene med backene, og få pumpet innlegg etter innlegg inn i boksen. Enkelt, men Brann har vært farligst når man har klart å innvolvere backene. Huseklepp har også vist glimt av evnene til å utfordre på kanten.

Problemene har oppstått med småspill sentralt. Det bør vi rett og slett kutte ut. Vi kan variere av og til med Larsen i mellomrommet, men vi bør satse på kantspillet. Spissene våre er for treige og dårlig tekniske til å tres igjennom sentralt.

Direkte spill, gjør det enkelt og gjør det fort. Det krever ikke all verdens med presisjon og ro med ballen. Bare slå den ut på kant og la Demir og Nouri spurte frem og slå innlegg.

Her har du mye rett. Komprimer laget i tillegg så er det oppskriften. Det kjennetegnet også de beste kampene til Norling. Men uten en meget god sentral midtbanespiller i sommervinduet holder det ikke til opprykk.

Joggi Bogga

Jeg har ett eneste ønske for resten av sesongen. Det er at klubbens ledelse er beintøff og selger/frigir de spillerne som ikke bidrar til å skape en god prestasjonskultur i klubben.

Vi trenger å renske ut en del spillere som ikke er seriøse.
Dernest må vi fjerne noen som kan skape misnøye ved at de tjener mange ganger bedre enn spillere som presterer mange ganger bedre.

Gjøres ikke dette, vil det bare være et spørsmål om tid får råten har spredd seg igjen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Kagain

Det tror jeg at du har mye rett i, Joggi. Driver de og daffer rundt og ikke er til noen særlig nytte hos Brann kan de få gå et annet sted å daffe. Så kan man bruke penger på Helge Haugen-lignende typer (dog kanskje med litt flere ferdigheter). En bytur i ny og ne kan vel aksepteres, men om det er noen av spillerne som har høyere ytelse på byen enn banen så bør de også få seg noen oppstrammere.

nummer9

Quote from: Joggi Bogga on May 30, 2015, 18:18:01 PM
Jeg har ett eneste ønske for resten av sesongen. Det er at klubbens ledelse er beintøff og selger/frigir de spillerne som ikke bidrar til å skape en god prestasjonskultur i klubben.

Vi trenger å renske ut en del spillere som ikke er seriøse.
Dernest må vi fjerne noen som kan skape misnøye ved at de tjener mange ganger bedre enn spillere som presterer mange ganger bedre.

Gjøres ikke dette, vil det bare være et spørsmål om tid får råten har spredd seg igjen.

krøvel vellevold

Det verste er at vi antagelig må vinne ca 15 av de siste 20 kampene for å rykke opp. Og mest sannsynlig få uavgjort i to-tre av de fem øvrige.
Legg ned hele klubben!

Belfort

May 31, 2015, 17:37:36 PM #1124 Last Edit: May 31, 2015, 17:42:57 PM by Belfort
Quote from: krøvel vellevold on May 31, 2015, 17:00:24 PM
Det verste er at vi antagelig må vinne ca 15 av de siste 20 kampene for å rykke opp. Og mest sannsynlig få uavgjort i to-tre av de fem øvrige.


Sier seg selv at det blir meget vanskelig. Tror nok man må innstille seg på at det er 2016 sesongen som gjelder i forhold til opprykk

krøvel vellevold

Quote from: Belfort on May 31, 2015, 17:37:36 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 31, 2015, 17:00:24 PM
Det verste er at vi antagelig må vinne ca 15 av de siste 20 kampene for å rykke opp. Og mest sannsynlig få uavgjort i to-tre av de fem øvrige.


Sier seg selv at det blir meget vanskelig. Tror nok man må omstille seg på at det er 2016 sesongen som gjelder i forhold til opprykk


Men ender det uavgjort på Høddvoll, er vi bare fem poeng bak Hødd med seier i morgen. Og 19 kamper igjen...
Legg ned hele klubben!

blobby winters

Quote from: krøvel vellevold on May 31, 2015, 17:39:46 PM
Quote from: Belfort on May 31, 2015, 17:37:36 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 31, 2015, 17:00:24 PM
Det verste er at vi antagelig må vinne ca 15 av de siste 20 kampene for å rykke opp. Og mest sannsynlig få uavgjort i to-tre av de fem øvrige.


Sier seg selv at det blir meget vanskelig. Tror nok man må omstille seg på at det er 2016 sesongen som gjelder i forhold til opprykk


Men ender det uavgjort på Høddvoll, er vi bare fem poeng bak Hødd med seier i morgen. Og 19 kamper igjen...


Hødd tapte. Med seier i morgen er vi 4 poeng bak Hødd i 2. plass med 19 kamper igjen og Brann - Hødd hjemme på Stadion.
Det er fortsatt muligheter. Men, LAN har ikke all verdens tid å bygge et lag og seier i morgen er langt fra en selvfølge.

krøvel vellevold

Quote from: blobby winters on May 31, 2015, 18:46:38 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 31, 2015, 17:39:46 PM
Quote from: Belfort on May 31, 2015, 17:37:36 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 31, 2015, 17:00:24 PM
Det verste er at vi antagelig må vinne ca 15 av de siste 20 kampene for å rykke opp. Og mest sannsynlig få uavgjort i to-tre av de fem øvrige.


Sier seg selv at det blir meget vanskelig. Tror nok man må omstille seg på at det er 2016 sesongen som gjelder i forhold til opprykk


Men ender det uavgjort på Høddvoll, er vi bare fem poeng bak Hødd med seier i morgen. Og 19 kamper igjen...


Hødd tapte. Med seier i morgen er vi 4 poeng bak Hødd i 2. plass med 19 kamper igjen og Brann - Hødd hjemme på Stadion.



Og vi vil fremdeles ha spilt en hjemmekamp mindre enn Hødd...
Legg ned hele klubben!

Huff

Kongerunde med tap både for Ulf og Hødd. Med tap i morgen kan vi trolig glemme divisjonsseieren, noe som i utgangspunktet burde vært en selvfølge, men slik sesongen har utviklet seg er det totalt uinteressant.

Hatleking

1. divisjon har alltid vore slik at lag har hatt formdupp - også dei som ligg øvst. Med ein god steam er det alle moglegheiter for Brann å rykke direkte opp her.

Herman1

May 31, 2015, 20:52:55 PM #1130 Last Edit: May 31, 2015, 21:02:30 PM by Herman1
Quote from: krøvel vellevold on May 31, 2015, 18:58:53 PM
Quote from: blobby winters on May 31, 2015, 18:46:38 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 31, 2015, 17:39:46 PM
Quote from: Belfort on May 31, 2015, 17:37:36 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 31, 2015, 17:00:24 PM
Det verste er at vi antagelig må vinne ca 15 av de siste 20 kampene for å rykke opp. Og mest sannsynlig få uavgjort i to-tre av de fem øvrige.


Sier seg selv at det blir meget vanskelig. Tror nok man må omstille seg på at det er 2016 sesongen som gjelder i forhold til opprykk


Men ender det uavgjort på Høddvoll, er vi bare fem poeng bak Hødd med seier i morgen. Og 19 kamper igjen...


Hødd tapte. Med seier i morgen er vi 4 poeng bak Hødd i 2. plass med 19 kamper igjen og Brann - Hødd hjemme på Stadion.



Og vi vil fremdeles ha spilt en hjemmekamp mindre enn Hødd...


Blir dette en være eller ikke være-kamp for oss, mon tro?
Vis à vis opprykk inneværende år, hvor alt annet enn 3 poeng er nærmest kroken på døren i så måte...

Blir svett i pannen av å se avstanden opp til topplagene, takk og pris for "gode" resultater så langt denne runden.

Edit: Bare resultatet i Hødd-kampen.

gladiporno

Quote from: Herman1 on May 31, 2015, 20:52:55 PM
Blir dette en være eller ikke være-kamp for oss, mon tro?
Vis à vis opprykk inneværende år, hvor alt annet enn 3 poeng er nærmest kroken på døren i så måte...



Nei. Taper vi i morgen ligger vi sju poeng bak direkte opprykk med hele 19 kamper igjen å spille. Nå som vi er kvitt den _viktigste_ årsaken til våre problemer på banen, har vi alle muligheter til å ta igjen sju poeng på så mange kamper. Det er ikke sikkert vi klarer det, for vi har en gjeng med spillere som kan trenge tid til å omstille seg etter å ha spilt idiot-fotball i flere år nå. Vi er kommet litt skjevt ut, men heldigvis ikke helt hektet av. Forhåpentlig henter vi 1-2 forsterkninger (som faktisk er _forsterkninger_) i sommer som vipper det hele i vårt favør.

osoerli

Ikkje noko toppkamp i går, men defensivt fungerte det betre enn på lenge med strammare og tettare organisering.  Etter første målet begynnte det å fungera betre offensivt også.  Det bur meir i dette laget enn dei har fått vist hittil.  Vinna nokre kampar, scora nokre mål, øva inn LAN's formasjon og system, så vil heile laget få betre sjøltillit og løfta seg kraftig.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Til VG reflekterer LAN over om man skal prioritere energi eller trening. Han må ikke gå i energigrøften som Norling gikk i. Tren! Blir enkeltspillere for slitne, ta i bruk reservene. Blir de slitne, ta i bruk femmerbanden. Når overgangsvinduet åpner får LAN og sportssjefen vurdere om de skal øke størrelsen på stallen, eller om det er i ferd med å gå seg til. Jeg mener fortsatt at 20 utespillere er passelig, i dag er de 19.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Jeg håper vi bruker sommervinduet godt. Denne stallen har ikke noe vondt av 2-3 spillere inn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

June 05, 2015, 15:10:27 PM #1135 Last Edit: June 05, 2015, 15:15:13 PM by Nixon
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Sjekk-hvor-lite-sannsynlig-det-er-at-Brann-rykker-opp-547499_1.snd

Norsk Regnesentral har regnet seg frem til at sjansen for direkte opprykk er 11,8 prosent og bare 40,7 prosent for kvalik. Og før noen fnyser av det kan vi alle huske at disse tallknuserne spådde nedrykk flere måneder før det skjedde i fjor...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on June 05, 2015, 15:10:27 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Sjekk-hvor-lite-sannsynlig-det-er-at-Brann-rykker-opp-547499_1.snd

Norsk Regnesentral har regnet seg frem til at sjansen for direkte opprykk er 11,8 prosent og bare 40,7 prosent for kvalik. Og før noen fnyser av det kan vi alle huske at disse tallknuserne spådde nedrykk flere måneder før det skjedde i fjor...



Ok. Fnys!
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on June 05, 2015, 15:10:27 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Sjekk-hvor-lite-sannsynlig-det-er-at-Brann-rykker-opp-547499_1.snd

Norsk Regnesentral har regnet seg frem til at sjansen for direkte opprykk er 11,8 prosent og bare 40,7 prosent for kvalik. Og før noen fnyser av det kan vi alle huske at disse tallknuserne spådde nedrykk flere måneder før det skjedde i fjor...



Men de har brukt resultatene under Norling med i beregningene. Med ny trener, spillestil og formasjon er vår situasjon endret betraktelig, slik at tidligere prestasjoner ikke lenger trenger gjenspeile fremtidige prestasjoner, slik statistikken er avhengig av.

Ricky

Quote from: Nixon on June 05, 2015, 15:10:27 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Sjekk-hvor-lite-sannsynlig-det-er-at-Brann-rykker-opp-547499_1.snd

Norsk Regnesentral har regnet seg frem til at sjansen for direkte opprykk er 11,8 prosent og bare 40,7 prosent for kvalik. Og før noen fnyser av det kan vi alle huske at disse tallknuserne spådde nedrykk flere måneder før det skjedde i fjor...



http://www.nrk.no/buskerud/beregner-20-prosent-sjanse-for-mif-opprykk-1.12038913

Nixon

Quote from: Jose Arrogantio on June 05, 2015, 15:29:15 PM
Quote from: Nixon on June 05, 2015, 15:10:27 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Sjekk-hvor-lite-sannsynlig-det-er-at-Brann-rykker-opp-547499_1.snd

Norsk Regnesentral har regnet seg frem til at sjansen for direkte opprykk er 11,8 prosent og bare 40,7 prosent for kvalik. Og før noen fnyser av det kan vi alle huske at disse tallknuserne spådde nedrykk flere måneder før det skjedde i fjor...



Men de har brukt resultatene under Norling med i beregningene. Med ny trener, spillestil og formasjon er vår situasjon endret betraktelig, slik at tidligere prestasjoner ikke lenger trenger gjenspeile fremtidige prestasjoner, slik statistikken er avhengig av.


Unektelig et godt poeng!:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Regnesentralen har selv satt inn noen vekttall som de mer eller mindre har tatt ut fra løse luften. Da legger de jo selv opp til svaret de får...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Regnesentral og skjeling til tidligere poengsnitt akkurat nå er totalt meningsløst.

Bt gjør ett poeng av at Brann må ta 2.3 poeng i snitt resten av sesongen for å rykke opp. Basert på snitt-sum for opprykk over så og så mange sesonger. Totalt meningsløst det også. De klubbene som ligger over oss frem til Hødd må også ta over 2 poeng i snitt for å nå 60 poeng.

Det eneste som teller akkurat nå er at Brann er 4 poeng bak Hødd med 19 kamper igjen. Med ett par forsterkninger hadde vi tatt igjen 9. Minst.

Og for å ta det ett steg videre, i 2014 lå vi 10 poeng bak Sogndal med 17 kamper igjen å spille. Og endte 4 foran. Nå var det rett nok betydelig flere lag som normalt tar poeng fra Sogndal i fjor, men det samme var gjeldende for oss. Styrkeforholdet Brann mot Sogndal skal ikke ha endret seg siden i fjor.

Men Brann må selvsagt begynne å levere. Vinne hjemme og ta poeng borte. Med ett par forsterkninger før høsten så skal Brann rykke direkte opp. Alt annet vil være en ren skandale.

aleksanderhjelleseth


Spelaren

Quote from: aleksanderhjelleseth on June 06, 2015, 06:56:03 AM
Men er der penger?


Det er alltid penger. Selv når det ikkje er penger.
Gå av.

Lasaron

Ting lover brukbart nå. Spennende å se hvor lenge Barmen blir ute. Når pausen er ferdig er Demir og Haugen tilbake, kanskje også noen av de som har gått skadet en stund. Sogndal har vi, historisk sett, et enormt godt tak på hjemme.
Tren på langskudd

OmOssSjølOgHansaøl

June 07, 2015, 20:51:47 PM #1145 Last Edit: June 07, 2015, 20:53:36 PM by OmOssSjølOgHansaøl
Snakk om at de andre kampene har gått i vår favør! Hødd, Bærum og Jerv tapte, mens Strømmen og Kristiansund spilte uavgjort. Plutselig er vi oppe på tredje plass (a poeng med Bærum, men foran på målforskjell) og ligger bare ett poeng bak sikker opprykksplass.

Ikke verst utgangspunkt før to uker med kampfri!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Corran

Bare synd at sil scoret på overtid
Men fikk vel være måte på tur
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Brann_ruler86

Kjedelig med overtidsmål til Sogndal, men alt i alt en meget god runde for oss! Nå blir det meget spennende fremover, vi har Sogndal, Bærum og Kristiansund i de tre neste. I tillegg har vi cup-matchen mot Sarpsborg inni der.
Gå ta banen!

Corran

Off vlir en hard 2 ukers periode det Godt de får tid til å drille litt formasjoner o.l. før det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up