• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Ah, så digg. Da er det bare å lene seg tilbake og sette på cruisekontrollen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Det virket som Pamer mener det også.
Tren på langskudd

Kagain

Tyder dette på en "God treningsuke"? I så fall blir det jo skummelt igjen.

Northside

Quote from: Kagain on January 30, 2015, 06:35:57 AM
Tyder dette på en "God treningsuke"? I så fall blir det jo skummelt igjen.


God treningsuke har vi allerede hatt. Det gir kanskje utslag på kampen i dag.

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on January 29, 2015, 17:32:00 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Derfor-mener-Norling-Brann-er-bedre-enn-i-fjor-487993_1.snd

Både Norling og spillerne mener at de er mye bedre i år enn i fjor.


Ikke bare en god treningsuke, men en god treningsvinter. Dette ser mørkt ut
"og der snubler Sæternes igjen"

Kagain

Ja, det kan vel knapt bli noe mørkere enn det... Vi får satse på at ukene frem mot seriestart er skikkelig dårlige, sånn at vi kan ha noen sjanse...

Torvanger

Helt seriøst, kan det være en mulighet for å omplassere Norling til en annen stilling i sportsklubben? Hvis det er slik at han spekulerer i å få en sluttpakke, eller om han rett og slett ikke har gnist lenger, hva med å få en ny, sulten trener, med normal lønn og så se om det er mulig å bruke svensken i en annen funksjon, for alle kan jo se at dette bærer galt av sted.

Norling kan være glad at Brann ikke har noen Men in black (United) som tar affære.

Hatleking

Quote from: Torvanger on January 31, 2015, 12:24:01 PM
Helt seriøst, kan det være en mulighet for å omplassere Norling til en annen stilling i sportsklubben? Hvis det er slik at han spekulerer i å få en sluttpakke, eller om han rett og slett ikke har gnist lenger, hva med å få en ny, sulten trener, med normal lønn og så se om det er mulig å bruke svensken i en annen funksjon, for alle kan jo se at dette bærer galt av sted.

Norling kan være glad at Brann ikke har noen Men in black (United) som tar affære.


Få med Mohn på laget, hent Solskjær og Norling kan gå over i ei poet-stilling.

Nixon

På mandag får vi vite om første seriekamp blir spilt på en praktisk fridag, eller den også blir flyttet til en arbeidsdag. Slik sannsynligvis hele sesongen vil bli. Klokken 12.00 på mandag blir de ni første rundene presentert.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on February 01, 2015, 15:18:59 PM
På mandag får vi vite om første seriekamp blir spilt på en praktisk fridag, eller den også blir flyttet til en arbeidsdag. Slik sannsynligvis hele sesongen vil bli. Klokken 12.00 på mandag blir de ni første rundene presentert.


Tipper vi får tirsdagskamp mot FFK.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 16:15:26 PM
Quote from: Nixon on February 01, 2015, 15:18:59 PM
På mandag får vi vite om første seriekamp blir spilt på en praktisk fridag, eller den også blir flyttet til en arbeidsdag. Slik sannsynligvis hele sesongen vil bli. Klokken 12.00 på mandag blir de ni første rundene presentert.


Tipper vi får tirsdagskamp mot FFK.


Nope, mandag 6. april kl. 15.00.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on February 02, 2015, 11:56:50 AM
Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 16:15:26 PM
Quote from: Nixon on February 01, 2015, 15:18:59 PM
På mandag får vi vite om første seriekamp blir spilt på en praktisk fridag, eller den også blir flyttet til en arbeidsdag. Slik sannsynligvis hele sesongen vil bli. Klokken 12.00 på mandag blir de ni første rundene presentert.


Tipper vi får tirsdagskamp mot FFK.


Nope, mandag 6. april kl. 15.00.


Sesongen begynner med bortekamper 2. påskedag, mandag, mandag, søndag og tirsdag. Arbeidsdag i 3 av 5...
Legg ned hele klubben!

Yngve

http://www.brann.no/news/article/141s24r4bn93j1qrmwv5no079e/title/brann-er-forst-ut-i-2015-sesongen

Me byrjar fyrst av alle. Så slapp tysdagskamp.

Men me må forhalda oss til ei røys med speledagar. Brann-Bryne på sundag klokka 20.

Nixon

Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Si gjerne ifra hvis noen vet om noen ical-kalendere for denne sesongen? Blir vanskelig å holde styr på alle disse datoene
"og der snubler Sæternes igjen"

Huff

Totalt udugelig terminliste, men jeg fryktet en haug med hjemmekamper mandag kl 19. Det blir det ikke, og kl 18 er for min del noe helt annet enn 19. For min del er dette dermed uhorvelig mye bedre enn ventet. For den generelle publikummer må dette dog være direkte ødeleggende.

Northside

Quote from: Nixon on February 02, 2015, 12:17:29 PM


Jeg kunne i grunn ikke finne noe bra alternativ hjem, utenom tog?

Ser Bryne er på en søndag. Den kan jo også satses på, men litt sein kampstart.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!


Lasaron

Quote from: Nixon on February 02, 2015, 20:31:17 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Slik-skal-Brann-kulturen-forbedres-489132_1.snd

Rune og Vibeke tar grep!


Lover bra.
jeg har fått inntrykk av at 94-årgangen og de yngre har gode holdninger. Det var nettopp 94-årgangen Soltvedt begynte med. Det er godt mulig duoen Soltvedt/Johannesen er bedre til å røske opp i ting enn RBH var, meget godt mulig.
Tren på langskudd

ostraume

Hva? Bedre enn best-i-alt? Kan jeg aldri tenke meg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Soltvedt har iallefall ikle fremstått som noen pusling i sitt vikariet. Klar og tydelig. Samtidig åpen og ydmyk. Bra mann.

pidre

February 03, 2015, 08:28:39 AM #622 Last Edit: February 03, 2015, 08:31:47 AM by pidre
Ja nå skal dei sjølv bestemme reglane. Denne spelargruppa kunne hatt godt av ein sesong under Jørn Andersen. Jerndisiplin - blod, svette, tårer.
Saludar a los monos!

Lasaron

Quote from: pidre on February 03, 2015, 08:28:39 AM
Ja nå skal dei sjølv bestemme reglane. Denne spelargruppa kunne hatt godt av ein sesong under Jørn Andersen. Jerndisiplin - blod, svette, tårer.


Tror kanskje du misforstår hva det går ut på. Dette er et pedagogisk virkemiddel som vil gjøre motivasjonen til å holde reglene større, og den indre justisen vil bli bedre. Det er klart de ikke vil få gjennom latterlig frie regler, sannsynligvis ønsker de det ikke heller.
Når spillerne skal sette seg sammen og bli enige om regler, vil det bli en arena som fører til at de som gruppe tar seg sammen og blir mer seriøs. Drar lasset ilag. Tror jeg.
Tren på langskudd

Kagain

Det er den pedagogiske ideen bak egne regler ja. Ved at elevene (i dette tilfelle spillerne) selv får være med å bestemme reglene vil de få et eierforhold til det, og som du da sier er håpet at indre justis og slikt vil gjøre sitt til at det ikke blir akseptert å bryte reglene. Om om de innordner seg vil de dra lasset i lag og det hele vil bli mer seriøst.

pidre

Quote from: Lasaron on February 03, 2015, 09:09:22 AM
Quote from: pidre on February 03, 2015, 08:28:39 AM
Ja nå skal dei sjølv bestemme reglane. Denne spelargruppa kunne hatt godt av ein sesong under Jørn Andersen. Jerndisiplin - blod, svette, tårer.


Tror kanskje du misforstår hva det går ut på. Dette er et pedagogisk virkemiddel som vil gjøre motivasjonen til å holde reglene større, og den indre justisen vil bli bedre. Det er klart de ikke vil få gjennom latterlig frie regler, sannsynligvis ønsker de det ikke heller.
Når spillerne skal sette seg sammen og bli enige om regler, vil det bli en arena som fører til at de som gruppe tar seg sammen og blir mer seriøs. Drar lasset ilag. Tror jeg.


Nei, misforstår ikkje, men har ikkje tru på denne type pedagogisk tilnærming for eit fotball-lag. Trur derimot det trengs meir diktatur og disiplin under mantraet blod, svette, tårer.     
Saludar a los monos!

Lasaron

Quote from: pidre on February 03, 2015, 10:44:37 AM
Quote from: Lasaron on February 03, 2015, 09:09:22 AM
Quote from: pidre on February 03, 2015, 08:28:39 AM
Ja nå skal dei sjølv bestemme reglane. Denne spelargruppa kunne hatt godt av ein sesong under Jørn Andersen. Jerndisiplin - blod, svette, tårer.


Tror kanskje du misforstår hva det går ut på. Dette er et pedagogisk virkemiddel som vil gjøre motivasjonen til å holde reglene større, og den indre justisen vil bli bedre. Det er klart de ikke vil få gjennom latterlig frie regler, sannsynligvis ønsker de det ikke heller.
Når spillerne skal sette seg sammen og bli enige om regler, vil det bli en arena som fører til at de som gruppe tar seg sammen og blir mer seriøs. Drar lasset ilag. Tror jeg.


Nei, misforstår ikkje, men har ikkje tru på denne type pedagogisk tilnærming for eit fotball-lag. Trur derimot det trengs meir diktatur og disiplin under mantraet blod, svette, tårer.     


Det er mulig du har rett. Soltvedt har iallfall gjort en god jobb med ungdommene, og det er i utgangspunktet naturlig at voksne har mindre diktatur enn ungdommer. Jeg tror ting er i ferd med å snu nå, men det er bittert at en slik snuoperasjon i det hele tatt ble nødvendig.
Tren på langskudd

OhAhCantona

Quote from: pidre on February 03, 2015, 10:44:37 AM
Nei, misforstår ikkje, men har ikkje tru på denne type pedagogisk tilnærming for eit fotball-lag. Trur derimot det trengs meir diktatur og disiplin under mantraet blod, svette, tårer.     


Tror det er bra at det er Soltvedt, og ikke du, som er sportslig leder i Brann. Din tankegang hører hjemme på 80-tallet og funker virkelig ikke på bortskjemte nordmenn.

pidre

Treffende at du brukte betegnelsen "bortskjemte nordmenn". 
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: pidre on February 03, 2015, 08:28:39 AM
Ja nå skal dei sjølv bestemme reglane. Denne spelargruppa kunne hatt godt av ein sesong under Jørn Andersen. Jerndisiplin - blod, svette, tårer.


Vet du at Andersen ikke tar med spillerne på råd, eller er det bare noe du tror?

Jeg er enig med flere at det bare er bra at spillerne får eierskap til de interne reglene. Jeg kan ikke helt se at det automatisk blir mindre blod, svette og tårer av den grunn.
Rød makt på Hansa

pidre

For meg er det uvesentlig om Jørn Andersen tar spillere med på råd eller om dette eventuelt medfører mindre eller meir disiplin. Du tillegger meg meninger eg ikkje har.

Jørn Andersen er eit uttrykk for ein annan klubbkultur enn den vi har i Noreg, og kanskje spesielt i SKB. Det er langt tøffare disiplin og det vert stillt heilt andre krav til ein fotballspelar i Tyskland, England, Spania, etc.

Ta Fredrik Haugen som døme. Talent i massevis, men slapp holdning. Gutten er dårlig trent og overvektig. MP, hans holdninger er ikkje akseptable. Piotr, ikkje akseptabelt. Etc. Etc.
Saludar a los monos!

Spelaren

Gå av.

Falkman

Quote from: pidre on February 03, 2015, 12:29:50 PM
For meg er det uvesentlig om Jørn Andersen tar spillere med på råd eller om dette eventuelt medfører mindre eller meir disiplin. Du tillegger meg meninger eg ikkje har.

Jørn Andersen er eit uttrykk for ein annan klubbkultur enn den vi har i Noreg, og kanskje spesielt i SKB. Det er langt tøffare disiplin og det vert stillt heilt andre krav til ein fotballspelar i Tyskland, England, Spania, etc.

Ta Fredrik Haugen som døme. Talent i massevis, men slapp holdning. Gutten er dårlig trent og overvektig. MP, hans holdninger er ikkje akseptable. Piotr, ikkje akseptabelt. Etc. Etc.


En solid avsporing, dette. men Andersen har vel endt opp med å få sparken i alle klubbene han har trent. så at han hans metoder er så fantastiske virker ikke særlig sannsynlig.

Lasaron

February 03, 2015, 12:35:34 PM #633 Last Edit: February 03, 2015, 12:38:29 PM by Lasaron
Quote from: pidre on February 03, 2015, 12:29:50 PM
For meg er det uvesentlig om Jørn Andersen tar spillere med på råd eller om dette eventuelt medfører mindre eller meir disiplin. Du tillegger meg meninger eg ikkje har.

Jørn Andersen er eit uttrykk for ein annan klubbkultur enn den vi har i Noreg, og kanskje spesielt i SKB. Det er langt tøffare disiplin og det vert stillt heilt andre krav til ein fotballspelar i Tyskland, England, Spania, etc.

Ta Fredrik Haugen som døme. Talent i massevis, men slapp holdning. Gutten er dårlig trent og overvektig. MP, hans holdninger er ikkje akseptable. Piotr, ikkje akseptabelt. Etc. Etc.


Fikk inntrykk av at Steinar Nilsen helhjertet prøvde å røske opp i kulturen, og gjorde seg dermed mektig upopulær hos de mest blaserte spillerne.

Edit: Vet ingenting om utelivskulturen til spillerne på den tiden, men hadde inntrykk av at de var blitt mette, late og sutrete. Det likte ikke Nilsen, noe spillerne ikke likte.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: pidre on February 03, 2015, 12:29:50 PM
For meg er det uvesentlig om Jørn Andersen tar spillere med på råd eller om dette eventuelt medfører mindre eller meir disiplin. Du tillegger meg meninger eg ikkje har.


Så problemet er ikke "Ja nå skal dei sjølv bestemme reglane" som du åpnet innlegget med. Men treneren som skal kvalitetssikre reglene og se til at de blir overholdt?
Rød makt på Hansa

pidre

Quote from: Nixon on February 03, 2015, 12:53:39 PM
Men treneren som skal kvalitetssikre reglene og se til at de blir overholdt?

Meiner du at treneren ikkje skal bidra til å "kvalitetssikre reglene og se til at de blir overholdt"?
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: pidre on February 03, 2015, 13:25:55 PM
Quote from: Nixon on February 03, 2015, 12:53:39 PM
Men treneren som skal kvalitetssikre reglene og se til at de blir overholdt?

Meiner du at treneren ikkje skal bidra til å "kvalitetssikre reglene og se til at de blir overholdt"?


Selvsagt skal han det.

Jeg burde kanskje stilt spørsmålet litt annerledes slik at du kunne forstå det: Er problemet treneren i Brann som skal kvalitetssikre reglene og se til at de blir overholdt?
Rød makt på Hansa

krakra

Jørn Andersen fikk sparken i Tyskland delvis fordi spillerne ikke tålte ham. Det er svært få steder hvor nazistilen funker. Skal kulturen og holdningene endres må det gjøres i samspill med spillerne. De må være med på prossessen. Så må klubben være knallhard i håndhevingen av regelverket som lages og det må vøre rettferdig. Så om Marcus Pedersen blir en nøkkelbrikke i år og gjør noe som tilsvarer kampkarantene så må han få det.

Tankene fra Soltvedt er gode.  Han har vært med på å bygge en sterk kulur i ungdomsavdelingen hvor våre mest holdnikgssterke spillere kommer fra.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

Som fortjent etter den grisetaklingen.
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: krakra on February 03, 2015, 13:58:57 PM
Jørn Andersen fikk sparken i Tyskland delvis fordi spillerne ikke tålte ham. Det er svært få steder hvor nazistilen funker.


Formuleringen "delvis fordi spillerne ikke tålte ham"? Disse ord kan nok brukast om dei fleste trenere som får sparken.

Nazistil? Kva mener du med det? At Jørn Andersen er nazist? At han nyttar metoder som nazistane nytta? I så fall, kva slags metodar snakker vi om?

Disiplin og krav til spillere er ikkje det samme som nazistil - til orientering.
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: Nixon on February 03, 2015, 13:41:45 PM
Quote from: pidre on February 03, 2015, 13:25:55 PM
Quote from: Nixon on February 03, 2015, 12:53:39 PM
Men treneren som skal kvalitetssikre reglene og se til at de blir overholdt?

Meiner du at treneren ikkje skal bidra til å "kvalitetssikre reglene og se til at de blir overholdt"?


Selvsagt skal han det.

Jeg burde kanskje stilt spørsmålet litt annerledes slik at du kunne forstå det: Er problemet treneren i Brann som skal kvalitetssikre reglene og se til at de blir overholdt?


Hva mener du, har ikke Norling kvalitetssikret reglene?
Saludar a los monos!

nero

Quote from: OhAhCantona on February 03, 2015, 11:26:10 AM


Tror det er bra at det er Soltvedt, og ikke du, som er sportslig leder i Brann. Din tankegang hører hjemme på 80-tallet og funker virkelig ikke på bortskjemte nordmenn.

Vel, nå har jo tydeligvis ikke "frihet under ansvar" funket så forferdelig godt heller, da.. Så kanskje det er behov for mer disiplin. Kanskje spesielt for "bortskjemte nordmenn".
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: pidre on February 03, 2015, 14:38:51 PM
Quote from: Nixon on February 03, 2015, 13:41:45 PM
Quote from: pidre on February 03, 2015, 13:25:55 PM
Quote from: Nixon on February 03, 2015, 12:53:39 PM
Men treneren som skal kvalitetssikre reglene og se til at de blir overholdt?

Meiner du at treneren ikkje skal bidra til å "kvalitetssikre reglene og se til at de blir overholdt"?


Selvsagt skal han det.

Jeg burde kanskje stilt spørsmålet litt annerledes slik at du kunne forstå det: Er problemet treneren i Brann som skal kvalitetssikre reglene og se til at de blir overholdt?


Hva mener du, har ikke Norling kvalitetssikret reglene?


Nei, det gidder han ikke. Følger du ikke med?
Rød makt på Hansa

krakra

http://m.db.no/2009/08/03/sport/fotball/bundesliga/jorn_andersen/mainz/7490910/?www=1
Andersens lederstil strekker seg utover displin og krav til spillerne. Han fikk sparken fordi klubben ikke likte oppførselen hans og spillerne var sterkt misfornøyde med ham. Jeg mistenker at du skjønner hva jeg mente med nazistil.
Quote from: pidre on February 03, 2015, 14:37:13 PM
Quote from: krakra on February 03, 2015, 13:58:57 PM
Jørn Andersen fikk sparken i Tyskland delvis fordi spillerne ikke tålte ham. Det er svært få steder hvor nazistilen funker.


Formuleringen "delvis fordi spillerne ikke tålte ham"? Disse ord kan nok brukast om dei fleste trenere som får sparken.

Nazistil? Kva mener du med det? At Jørn Andersen er nazist? At han nyttar metoder som nazistane nytta? I så fall, kva slags metodar snakker vi om?

Disiplin og krav til spillere er ikkje det samme som nazistil - til orientering.

pidre

Ein unyansert og tendensiøs framstillng av Andersen. Kraka fokuserer berre på det negative.
Saludar a los monos!


krakra

Quote from: pidre on February 03, 2015, 14:58:58 PM
Ein unyansert og tendensiøs framstillng av Andersen. Kraka fokuserer berre på det negative.
Det er du som etterlyser hans lederstil. Det er relevant at den lederstilen fikk ham sparket i Tyskland.

Nixon

Rød makt på Hansa

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up