• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dokken

Hovedgrunnen til at det trolig kommer færre tilskuere mandager, er vel rett og slett at det blir mer stress for folk å rekke kamp. Hjem fra jobb kl 16.30-17, få seg middag og snu i døren for å rekke stadion. Da blir det fort mer fristende å sette seg foran TV 2 Zebra klokken 19. Unger har gjerne trening og aktiviteter etc.

Tror vi vil oppleve både få solgte billetter (5-6000) og ikke minst svært lavt oppmøte i forhold til solgte billetter på mange kamper.

For egen del går hjemmekamp mandag helt greit, og det kan ofte være en fordel å ha helgen fri til andre ting. Men bortekamper blir jo helt håpløst på mandager. Særlig de bortekampene jeg opplevde som mest "fristende": rare, små steder som Grimstad. Da må man gjerne bruke to fridager, og det er plent umulig å rettferdiggjøre for en Obås-ligakamp.

Når det gjelder "fotball skal spilles i helgen", så fikk jo de (nesten) gjennomslag. Eliteseriekampene på mandag ble kuttet - men da måtte TV 2 få en 1. divisjonskamp i retur. Dette er med andre ord ris til egen bak og straffen for å rykke ned.


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Ricky on January 24, 2015, 19:54:01 PM
Vil tro at TV2 er tjent med mange tilskuere og "bra" stemning når de skal servere produktet sitt


Jeg vet ikke hvor mye vi skal håpe på det. Noen hundre (kanskje) ekstra tilskuere vs. en mye bedre sendetid. Jeg ville ikke satt mye penger på at TV-selskapene tar supporterhensyn.
Rød makt på Hansa

Nixon

January 24, 2015, 22:29:21 PM #554 Last Edit: January 25, 2015, 08:39:41 AM by Nixon
Quote from: krøvel vellevold on January 24, 2015, 20:33:37 PMFFK borte 6. april: 2.påskedag. Spilles nok enten da eller tirsdagen.


Litt ironisk at vi starter en motvillig "mandagssesong" med en tirsdagkamp som vi helst skulle sett bli spilt på en mandag!;)

Eller. Pleier 1. påskedagkampene å bli flyttet? Hele den runden i 1. divisjon ble spilt på samme dag i fjor og i 2012 i alle fall. I 2013 startet sesongen etter påske. Men typisk at det blir annerledes når Brann tar turen ned.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Blir også litt kjipt for alle smålagene som ser for seg folkefest når de tar imot oss, og så må det bli på en mandag.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Jeg nekter å tro at det blir oss som blir hovedkamp hver eneste runde. Hva med FFK? Og skal vi tro flertallet her inne, så kommer vi jo ikke til å være i nærheten av opprykk, så da blir det nok andre lag de viser utover høsten.
Legg ned hele klubben!

Nixon

FFK genererer ikke i nærheten av like mange TV-seere som Brann. Uavhengig av tabellsituasjon. Så det blir nok svært mange runder, selv om det ikke blir alle.
Rød makt på Hansa

nero

Ja, det må da bli Brann nesten hver uke? De kommer selvfølgelig aldri til å sende noe slikt som Jerv-Follo. Det ville jo være kommersielt selvmord.
Lions led by donkeys.

brann89

Blir kampane fra OBOS ligaen sendt på tv 2 sumo? Kor kan man se Brann's trenningskamper fremover, når man ikkje ha mulighet til å være tilstede?
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Northside


dokken

Quote from: krøvel vellevold on January 25, 2015, 14:20:50 PM
Jeg nekter å tro at det blir oss som blir hovedkamp hver eneste runde. Hva med FFK? Og skal vi tro flertallet her inne, så kommer vi jo ikke til å være i nærheten av opprykk, så da blir det nok andre lag de viser utover høsten.


Jeg tror også at selskapene for skams skyld må velge annet enn Brann noen ganger. Men neppe særlig ofte, og det er jo slik at CMore og TV2 har hver sin "hovedkamp" hver runde. Vi kan i hvert fall trygt gå ut fra at første serierunde, FFK-Brann, blir hovedkamp på CMore. Det betyr vel at den blir spilt tirsdagen, noe som i så fall er enormt synd for borteoppmøtet.

Forresten, Northside - skal de to mandagskampene i Obås i så fall gå samtidig/overlappende på hver sin kanal? Eller risikerer vi kamp mandag kl 20 eller 18? Det er jo enda verre enn kl 19.

Xminator



pidre

January 26, 2015, 11:25:54 AM #564 Last Edit: January 26, 2015, 11:44:22 AM by pidre
OBOS-ligaen vert ingen walk in the park. Så langt ingen nye som forsterker laget, og kanskje mister vi både Badji og MP - ein klar svekkelse av vår første-ellver. Johnson, ein av Norlings mest betrudde er vekke og Demidov ser det ikkje ut som vi kan rekne med. Det virker også som nokre spillere er på hell, herunder Hanstveit, Askar, Huseklepp og Azar. Det positive er at Larsen, Grønner, Barmen, Haugen, Skaanes, Birkelund, Heggland og Vindheim truleg vil ta nye steg i forhold til 2014-sesongen. Lorentzen, Hansson og Drame er det vel kanskje litt tidlig for.

Norling har ein fotballfilosofi som eg liker, men eg er redd for at kvaliteten i Brann-laget ikkje er god nok for å spele ein slik type fotball, sjølv i OBOS ligaen. Krydre dette med at motstanderane alltid kommer til å gje absolutt alt i kampane mot SKB, så trur eg ikkje dette ender med direkte opprykk i 2015.    
Saludar a los monos!

Torvanger

Jeg tror ikke Brann klarer å rykke opp igjen direkte, og klubben bør ikke la det gå alt for mange kamper før de gjør et eller annet med Norling, om man ser at det ikke fungerer. For gidder ikke mannen, da bør det være hasta la vista. Jeg stiller STORE spørsmålstegn ved svenskens tenningsnivå og ambisjoner.

pidre

FFK, Glimt og Lyn rykka ned i 2009 - det første året med 16-lagsserie. FFK rykka direkte opp året etter, BG brukte 4 sesonger, mens Lyn i denne samanheng er i ei særstilling.

Hønsefoss, KIL og Sandeford rykka ner i 2010. Hønefoss direkte opp igjen, Sandefjord brukte 4 sesonger, medan KIL er i 2. divisjon.

Start og Sarpsborg rykka ner i 2011. Begge direkte opp året etter.

FFK og Stabærk rykka ner i 2012. Stabæk direkte opp, mens FFK fremleis er i OBOS.

Tromsø og Hønefoss rykka ner i 2013. Tromsø direkte opp, mens Hønefoss er i OBOS.
Saludar a los monos!


pidre

Det er altså 5 ex-tippeligalag 16-lagsserie i OBOS 2015 som sikkert alle har som målsetting å rykke direkte opp.

SKB må kjempe mot FFK, Sogndal, Ulf Sandnes og Hønefoss. I tillegg hardtsatsande Kristansund og outsidere som Ranheim, Bærum og Bryne.  
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: Torvanger on January 26, 2015, 11:34:51 AM
Jeg tror ikke Brann klarer å rykke opp igjen direkte, og klubben bør ikke la det gå alt for mange kamper før de gjør et eller annet med Norling, om man ser at det ikke fungerer. For gidder ikke mannen, da bør det være hasta la vista. Jeg stiller STORE spørsmålstegn ved svenskens tenningsnivå og ambisjoner.


Norling er ute på den tynnaste isen. Får han ikkje gode resultat vil pressa fort kreve hans avgang. Han har heller ikkje mye å gå på ift fansen. Korleis stoda er i garderoben veit eg ikkje - men trur han har god støtte der.

Utan eitpar solide forsterkninger er eg redd tapa kjem og at Norling er ferdig før sommaren 2015.
Saludar a los monos!


krøvel vellevold

Quote from: pidre on January 26, 2015, 11:51:13 AMFår han ikkje gode resultat vil pressa fort kreve hans avgang.


Det har de jo gjort allerede.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: pidre on January 26, 2015, 11:51:13 AM
Quote from: Torvanger on January 26, 2015, 11:34:51 AM
Jeg tror ikke Brann klarer å rykke opp igjen direkte, og klubben bør ikke la det gå alt for mange kamper før de gjør et eller annet med Norling, om man ser at det ikke fungerer. For gidder ikke mannen, da bør det være hasta la vista. Jeg stiller STORE spørsmålstegn ved svenskens tenningsnivå og ambisjoner.


Norling er ute på den tynnaste isen. Får han ikkje gode resultat vil pressa fort kreve hans avgang. Han har heller ikkje mye å gå på ift fansen. Korleis stoda er i garderoben veit eg ikkje - men trur han har god støtte der.

Utan eitpar solide forsterkninger er eg redd tapa kjem og at Norling er ferdig før sommaren 2015.


For Norling vil det være en stor fordel å få en sluttpakke på 1 år, da vil han samtidig ha mulighet til å komme seg til en ny klubb, fortrinnsvis Allsvenskan, der han fortsatt har et navn. Ned i lønn må han gjerne gå, men underveis har han i det minste rasket til seg 6 mill. Dersom lønnen i den nye klubben blir på 1.5, blir tapet totalt "kun" 1.5 millioner når man regner til og med 2016. Fullt forståelig at Norling tenker på den måten, det ville vært hodeløst av ham å trekke seg.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Hvem skal være den dype om Badji forsvinner? Haugen? Med Skaanes og Askar foran seg? Eller skal Askar fortsette som back?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Klipp:

- Vi kommer til å ligge annerledes, med mer sentrerte kanter, de blir nesten som indreløpere. Så da er det utrolig viktig med løpssterke backer som kan holde bredden, sier Norling.


Utrolig viktig med løpssterke backer javel, men da mangler vi venstrebacken. Vi er snart i februar, tiden er knapp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

TjellFromHell

Quote from: dudo on January 26, 2015, 14:08:45 PM
Hvem skal være den dype om Badji forsvinner? Haugen? Med Skaanes og Askar foran seg? Eller skal Askar fortsette som back?


Burde vel kanskje bli Barmen som tar den dype rollen og Larsen eller Skaanes i den offensive.

Gulløl

Jeg tror Norling planlegger å bruke Barmen som en av de sentrerte kantene.

Norling til BA om Barmen i forrige uke:
- Han er kanskje mer en indreløper-type enn en ren sentral midtbane eller en ren spiss i 4-4-2. Han er utrolig dyktig taktisk. Så jeg er kjempeglad for at han er tilbake igjen, sier Norling til BA.


Norling til BT i dag:
- Vi kommer til å ligge annerledes, med mer sentrerte kanter, de blir nesten som indreløpere. Så da er det utrolig viktig med løpssterke backer som kan holde bredden, sier Norling.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Haugen i den dype virker naturlig, ja. Og så velge mellom Askar, Barmen og Skaanes som indreløpere. Og Larsen som OM.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Skespsisen til Norlings nye krumspring er til å ta og føle på.

ostraume

Hvilken formasjon vil du ha, Torvanger?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Jeg er både skeptisk og positiv. Jeg syns det er synd at Norling skroter systemet han hadde stor suksess med i Sverige (mulig "skroter" er et sterkt ord). På den andre siden er det gjerne lurt med tanke på spillertypene han har.

Formasjonsendringen går i favør Demir med tanke på venstrebacken. Han er mer løpssterk enn Hanstveit. Askar kan være en bra backup til Vindheim på høyre.

Barmen er flink til å ha roen med ball, og er trygg på pasninger. Passer således bra til den dype rollen. Men han er også god på å komme i scoringsposisjon fra dypet, og passer således bra til smal kant.

Haugen kan vel spille både bak og fremme i diamanten. Tror han kan komme i skuddposisjon selv om han har den dype rollen.

Skaanes vil fort kunne bli bra som smal kant, enda bedre enn bred kant.

Om Badji, mot formodning, skulle bli værende vil han klart være best dypt.

Larsen vil vel kunne være aktuell fremme i diamanten, men vil han få brukt farten sin der? Sannsynligvis, bare at den ikke blir så synlig. Og så har vi jo kontringer.

Kan Huse spille fremme i diamanten?

For Emil Hansson må dette være gode nyheter. Det er viktig at Brann 2 spiller på samme måten. Han vil fungere best fremme i diamanten, med frihet til å vandre litt ut på sidene.

Hvis både Orlov og Pedersen blir værende, vil formasjonsendringen øke sjansen for at Dramé forsvinner. Huse vil jo først og fremst bli sett på som spiss, og der har vi jo Lorentzen i tillegg.

Demidov kan også være aktuell som den dype.

Birkelund passer kanskje best som en smal kant, eller dyp.
Tren på langskudd

Superjack

Brannsupporter.

Nixon

Quote from: Lasaron on January 26, 2015, 16:37:48 PMJeg syns det er synd at Norling skroter systemet han hadde stor suksess med i Sverige
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on January 26, 2015, 19:28:09 PM
Quote from: Lasaron on January 26, 2015, 16:37:48 PMJeg syns det er synd at Norling skroter systemet han hadde stor suksess med i Sverige


Det var ikke systemet til Norling det var noe galt med, mener jeg. Det var bruken av spillere, samt for få treninger. Det førte til at de aldri kunne bli samspilt.
Tren på langskudd

Lasaron

En 4-4-2 med diamant, kunne man liksågodt kalt det for 4-3-1-2? Eller er den sentrale i diamanten dypere enn den sentrale i sistnevnte?
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on January 26, 2015, 19:45:02 PM
Quote from: Nixon on January 26, 2015, 19:28:09 PM
Quote from: Lasaron on January 26, 2015, 16:37:48 PMJeg syns det er synd at Norling skroter systemet han hadde stor suksess med i Sverige


Det var ikke systemet til Norling det var noe galt med, mener jeg. Det var bruken av spillere, samt for få treninger. Det førte til at de aldri kunne bli samspilt.


For få treninger? Den holder ikke. Andre trenere klarer å spille inn et nytt system mye mye kjappere enn det. Det er ikke uten grunn at begrepet ny-trener-effekt finnes. Da bør en hel oppkjøring og en hel sesong være mer enn nok.
Rød makt på Hansa

krakra


Hatleking

Det kan potensielt gå. Me har vel eigentleg berre Askar som er ein tradisjonell kantspelar. Huseklepp er mest ein angripar - som Larsen - og Skaanes er meir ein indreløpar-type. Trur dette kan passe laget ganske bra. Det er iallfall tydeleg at Norling likar å spele med to spissar, men no skal sant seiast - me har veldig mange av dei.

Lasaron

Quote from: Nixon on January 26, 2015, 19:55:06 PM
Quote from: Lasaron on January 26, 2015, 19:45:02 PM
Quote from: Nixon on January 26, 2015, 19:28:09 PM
Quote from: Lasaron on January 26, 2015, 16:37:48 PMJeg syns det er synd at Norling skroter systemet han hadde stor suksess med i Sverige


Det var ikke systemet til Norling det var noe galt med, mener jeg. Det var bruken av spillere, samt for få treninger. Det førte til at de aldri kunne bli samspilt.


For få treninger? Den holder ikke. Andre trenere klarer å spille inn et nytt system mye mye kjappere enn det. Det er ikke uten grunn at begrepet ny-trener-effekt finnes. Da bør en hel oppkjøring og en hel sesong være mer enn nok.


Norlingsystemet går ut på at man spiller seg ut fra forsvar, nærmest uansett. Uten at forsvaret klarer det kommer man ikke lenger. Da er det viktig at man ikke bruker spillere som Sæv og Mojsov. Videre er det viktig at forsvaret blir samspilt for å få det til. Da er kombinasjonen av få fellestreninger og store utskiftninger dårlig.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: dudo on January 26, 2015, 14:08:45 PM
Hvem skal være den dype om Badji forsvinner? Haugen? Med Skaanes og Askar foran seg? Eller skal Askar fortsette som back?


Vi henter vel forhåpentligvis en erstatter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Tallene-som-knuser-mandagsmyten-om-Brann-487785_1.snd

Brann har siden 2007 hatt like mange tilskuere på mandager som på søndager, har BT funnet ut.
Så mandagskamper bør ikke få skylden for eventuelle lave tilskuertall i år.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on January 28, 2015, 22:59:48 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Tallene-som-knuser-mandagsmyten-om-Brann-487785_1.snd

Brann har siden 2007 hatt like mange tilskuere på mandager som på søndager, har BT funnet ut.
Så mandagskamper bør ikke få skylden for eventuelle lave tilskuertall i år.


Mandagskamper er først og fremst et bortekamp-problem. Dessverre utgjør bortesupportere uansett en så liten andel at tv-selskapene driter i oss.
Legg ned hele klubben!

Northside

En ufattelig dårlig artikkel fra BT!

Her sammenligner BT mandagskampene med søndagskampene klokken 18:00.
De få gangene vi har spilt søndag 18:00, er de gangene vi har kjedelige motstandere eller null spenning. Altså 3-4 valgene til TV-selskapene.
Mandagskampene er de kampene med stor interesse, ofte attraktive motstandere og spenning i serien. Altså 1 eller 2 valget for TV-selskapene.

En slik sammenligning som BT gjør her er helt verdiløs. BT burde heller kjørt en avstemning og spurt om folk foretrekker søndag klokken 18:00 eller mandag klokken 19:00.

Nixon

Mandagskampen har aldri vært førstevalg for noen TV-selskaper, og forskjellen er ikke så stor opp til 20.00-kampene heller. Så helt verdiløs er ikke artikkelen selv om jeg gjerne skulle sett en sammenligning med søndagskampene klokken 20.00 de siste fem årene også.

Men det som kan lett bli litt verdiløs er en avstemming om søndag eller mandag. Sannsynligheten er stor for at de som har sterke meninger om mandagskamper vil stemme for søndagskamper, men de som f.eks. kan gå begge dager ikke stemmer i like stor grad. Så dersom avstemmingen viser at søndag vinner klart er det ikke sikkert at det vil gjenspeile hvor mange som vil komme på mandagskampene.
Rød makt på Hansa

Northside

Var ikke sammenligningen i artikkelen søndag 18:00 (altså 20:00-kampene var ikke tatt med)?

Jeg tror uansett folk flest kan gå både søndag og mandag. Men jeg tror folk flest syntes det er greiere å gå på kamp søndagskveld enn å stresse hjem fra jobb en mandag for å rekke kampen. Folk har gjerne unger i barnehage/skole, noen slutter gjerne seint og andre jobber kanskje kveld.
Søndagen er det bare å komme seg hjem fra hytten, stort mer har ikke folk å gjøre den dagen.

roaldinho

Da kunne de like gjerne tatt fredag istedenfor mandag. Folk hjem fra fredag vet de har helg (Iallefall mange) og dermed fri dagen etter. Mandag er i mine øyne en dårlig dag, det er tv-kanalene sin dag det der.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Yngve

Quote from: Northside on January 29, 2015, 13:19:47 PM
Var ikke sammenligningen i artikkelen søndag 18:00 (altså 20:00-kampene var ikke tatt med)?


QuoteTidspunktet som har vært mest publikumsgunstig, er søndag klokken 20. Men det tidspunktet har oftest vært forhbehold tv-kanalenes hovedkamp, altså spesielt attraktive oppgjør. Stadion-snittet for disse kampene er så vidt over 16.000 siden 2007.

Nixon

Rød makt på Hansa

Go Up