• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Med alle de nye eksotiske lagene neste år, og glisne tribuner, skal eg late som det er e-cup.
Gå av.


Lasaron

Quote from: Nixon on December 16, 2014, 14:23:02 PM
http://www.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Fem-uker-bak-skjema-480409_1.snd


Greit nok. Da er det iallfall bra at vi har 21 utespillere og to keepere på kontrakt. Ingen grunn til panikk der. Panikk, altså.
Tren på langskudd

Tom C

Ser at terminlisten til eliteserien er ute i dag. Noen som vet når den mye mer interessante terminlisten til 1.divisjon kommer?
Aldri mer Obos....

Nixon

Det antydes fra Norges Fotballforbund at spilleplanen for 1. divisjon 2015 vil bli offentliggjort mot slutten av denne uken.

Fra brann.no.
Rød makt på Hansa

Herman1

Quote from: Spelaren on December 16, 2014, 09:02:10 AM
Med alle de nye eksotiske lagene neste år, og glisne tribuner, skal eg late som det er e-cup.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on December 17, 2014, 15:04:13 PM
Det antydes fra Norges Fotballforbund at spilleplanen for 1. divisjon 2015 vil bli offentliggjort mot slutten av denne uken.

Fra brann.no.


NFF gjør vel skandalen komplett ved å la Nest -  Brann (bortekampen) spilles 16. mai.  "Folkefest" - for 1500...
Legg ned hele klubben!

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!


ostraume

Hva i helvete er det der for noe? 1. april?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra


StuckedPaaOstlandet

Hummel må gå? Evt de som godkjente designet. Min første tanke var også 1 april..

Gulløl

December 19, 2014, 12:17:19 PM #362 Last Edit: December 19, 2014, 12:24:36 PM by Gulløl
Latex ? Vet ikke hvorfor jeg kom til å tenke på en frekk dominant dame med pisk ;)

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Hvordan er pusteegenskapene til disse plastdraktene?
"og der snubler Sæternes igjen"

ostraume

Har vi svarte bortedrakter? Kanskje Roald vil inn i Fify shades-markedet?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Fusentast

Latex er helt utmerket nå Brann skal reise rundt i Norges land å bli pisset på neste sesong.
I don't think you can the rules!

krøvel vellevold

Begynner med FFK borte, Nest 16. mai, slutt mot Hødd hjemme.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

Og neste års sommerferie klarer å snike seg inn mellom hjemmekampene. Glimrende!:)
Rød makt på Hansa

olebrann3

Kan bli en tøff start selv om vi skal kunne slå alle lag i 1.div.

Borte mot FFK i første er ikke enkel. Og spille 3 borte på de 4 første er heller ikke positivt.
Ser på det som viktig å komme godt i gang. Får du en dårlig start, knekker selvtilliten helt.

Derimot avslutter vi sesongen med 3 av de 4 siste hjemme. Så om vi ikke leder serien klart før dette skal vi ha en stor fordel der.

Nixon

Hvor mange dager spilles hver runde? Bare søndag og mandag?
Rød makt på Hansa

Huff

Latex der altså, ti poeng for originalitet, null for estetikk, og ti for harryfaktor. Grusomt


osoerli

Quote from: Gulløl on December 19, 2014, 12:17:19 PM
Latex ? Vet ikke hvorfor jeg kom til å tenke på en frekk dominant dame med pisk ;)




Brann er kanskje ikkje best plast, men i alle fall best i plast
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Drakten er kul den, men vil gjerne ha den litt trang.
Bob Bob
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Drakten er temmelig sær, eg håper inderlig det er noe krøll med kameraet.
Gå av.

Belfort

Føles fremdeles uvirkelig at vi figurerer på terminlisten for 1.divisjon

dr_cyanid

Quote from: Belfort on December 19, 2014, 13:51:02 PM
Føles fremdeles uvirkelig at vi figurerer på terminlisten for 1.divisjon

dr_cyanid

Quote from: olebrann3 on December 19, 2014, 13:25:15 PM
Kan bli en tøff start selv om vi skal kunne slå alle lag i 1.div.

Borte mot FFK i første er ikke enkel. Og spille 3 borte på de 4 første er heller ikke positivt.
Ser på det som viktig å komme godt i gang. Får du en dårlig start, knekker selvtilliten helt.

Derimot avslutter vi sesongen med 3 av de 4 siste hjemme. Så om vi ikke leder serien klart før dette skal vi ha en stor fordel der.


Husk at vi må forsterke stallen før vi kan snakke om å slå lag - det gjelder også i 1.div. Husk at vi ble rundspilt over to kamper av divisjonens tredje beste lag i fjor.

krakra

December 19, 2014, 14:00:11 PM #378 Last Edit: December 19, 2014, 14:06:08 PM by krakra
Husk at alle lagene vi møter er dårligere enn Mjøndalen...
At laget som rykker ned via kvalikk ikke skal ha et godt nok lag til å rykke opp er bare tull. Da må jo logikken være at alle nedrykkslagene er for dårlige til opprykk. Det ville vært oppsiktsvekkende.

Nixon

Quote from: krakra on December 19, 2014, 14:00:11 PMAt laget som rykker ned via kvalikk ikke skal ha et godt nok lag til å rykke opp er bare tull. Da må jo logikken være at alle nedrykkslagene er for dårlige til opprykk. Det ville vært oppsiktsvekkende.


Vel og bra. Men føler du deg sikker?
Rød makt på Hansa

krakra

Nei, men det skyldes ikke kvaliteten på stallen. Iallefall ikke ferdighetene deres. Tror det er et blindspor hvis Brann tror det viktigste er å styrke nivået på spillerne.

De største fallgruvene er i mine øyne taktikk, mentalitet og erfaring fra ligaen. Klarer Norling å sette en god spillestil, og spillerne har den rette innstillingen tror jeg vi vinner veldig suverent.

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Branns-nye-drakt-far-latex-refs-480997_1.snd

Vi hadde vel aldri trodd at "Brann" og "latex-refs" skulle komme i samme setning!:)

Ellers må jo utenbys folk tro at vi er sinnsyke: Vi liker regn så godt at det skal se ut som det regner selv når det ikke gjør det...
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krakra on December 19, 2014, 14:25:55 PM
Nei, men det skyldes ikke kvaliteten på stallen. Iallefall ikke ferdighetene deres. Tror det er et blindspor hvis Brann tror det viktigste er å styrke nivået på spillerne.

De største fallgruvene er i mine øyne taktikk, mentalitet og erfaring fra ligaen. Klarer Norling å sette en god spillestil, og spillerne har den rette innstillingen tror jeg vi vinner veldig suverent.


Det virker som at Brann har fokus på å styrke det sportslige apparatet, så de er nok inne på de samme tankene. Men om vi vinner suverent er jeg svært usikker på. Vi snakker om et lag og en gruppe spillere som ikke klarte å hente seg inn og utvikle seg nevneverdig i løpet av en lang sesong i år. De har en lang vei å gå før de kan vinne 1. divisjon suverent
Rød makt på Hansa

pidre

Draktane: Umiddelbart ser ikkje dette bra ut, kva stoff er det? Ser ubehagelig ut.
Saludar a los monos!

pidre

Slik det ser ut i dag, er vel kvalikplass det mest realistiske ein kan håpe på.
Saludar a los monos!

krakra

Hvilke to lag er det da urealistisk at vi havner foran? De to lagene vi havnet foran i år? Ranheim? Fredrikstad?

Sogndal og Sandnes Ulf har rutinen. Men vi har en bedre stall og skal ha langt bedre ressurser til å håndplukke spillere som kan fylle hullene. Så spørs det om vi har kompetansen.

Jeg tror vi vil kjempe mot KrSund, Hønefoss og Sogndal. Sandnes Ulf sin stall er så svak at jeg tror de forsvinner nedover på tabellen. Ingen av disse er urealistisk at vi slår.

Nightfox

På hvilken front har Sandnes Ulf mer rutine enn oss?

Henki

Ballen skal fremover!

Nixon

Quote from: Nightfox on December 19, 2014, 15:57:27 PM
På hvilken front har Sandnes Ulf mer rutine enn oss?


Sannsynligvis spill i 1. divisjon.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on December 19, 2014, 16:32:09 PM


Dette er ikke ny logikk derfra. Viking - Ulf 16. mai i år går vel i samme kategori.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on December 19, 2014, 16:46:47 PM
Quote from: Lasaron on December 19, 2014, 16:32:09 PM


Dette er ikke ny logikk derfra. Viking - Ulf 16. mai i år går vel i samme kategori.


Ja, jeg synes å huske at jeg har lagt merke til en del klager opp gjennom årene etter slike oppsett. Så det er nok en vanlig strategi fra NFF av en eller annen grunn. Men jeg hadde aldri trodd at vi kom til å klage på det noen gang...
Rød makt på Hansa

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7732623.ece

Hauge har fått tilbud fra Brann.

Det er vel i utgangspunktet ikke det mest spennende og sexy valget. Men det er kanskje det vi trenger?
Rød makt på Hansa

dudo

Mange som har ønsket det også, for å sikre seg at 16. får mye publikum. Det gjelder selvsagt ikke Bergen og er totalt nissete. Når det er sagt er jeg langt fra sikker på at kampen mot Nest ville trukket så mye mer i august enn mot feks Jerv.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Calle Torp har inngått en treårig avtale og skal jobbe med Brann 2.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Spelaren

Gå av.

Nightfox

Spørsmål til medium datakyndige: Noen som vet hvor jeg kan abbonnere på Brannkamper slik at de kommer automatisk inn i kalenderen uten at jeg stresser med å notere dem ned, og slik at etter hvert som kampene endrer dato og tidspunkt så oppdaterer den seg selv?

Har noen slike abonnement ifbm forelesninger, meget praktisk. Spørsmålet er vel hvorvidt jeg finner noen som tilbyr det..

kabelmann

Eventuelt kan du installere appen MinFotball (gratis) og sette Brann som favorittlag. Der får du terminlister, resultater, varslinger o.l. ved kampeneringer etc.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

pidre

Slik det ser ut vert laget anno 2015 vs 2014 ein god del svekka.
Saludar a los monos!

Go Up