• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Molde Søndag 31.08.2014 kl 19

Started by Corran, August 24, 2014, 14:34:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Noen ganger taper man rett og slett for et bedre lag. Igår hadde Molde muligheten til å nærmest eliminere bort  sannsynligheten for at gullet ender andre steder enn i Molde og virket fryktelig tente, faktisk enda mer tent enn Brann. Jeg la merke til Brannspillerne ble satt ut av ballsikkerheten, de innøvde trekkene, hurtigheten og uforutsigbarheten til Molde. Jeg tror faktisk ikke det hadde hatt noe å si hvilken førsteellever man hadde startet med i går. Skal man peke på enkeltspillere som ødela endel igår, så var Piotr en stor synder, med sitt elendige ballarbeid langs bakken, med bena. Den stygge bommen med foten, når han kunne ha plukket den opp med hendene, ga Molde corner etterhvert og spredde mye usikkerhet i forsvaret. Det virker som om forsvaret er veldig obs på hvilken dag Piotr har og igår var det dagen for rullegardinen ned. I forkant av neste sesong bør Piotr drilles på spill langs bakken, han bør få muligehten til å bli med som utespiller i endel økter, for å få mer ballfølelse. Jeg tror at det er fullstendig mulig å forbedre seg på dette området for Piotr, på tross av at han er i en alder der det ettehvert bør sitte.

Men-men, i sum tror jeg vi kan slå fast at det beste laget vant igår, det er 9 kamper igjen og duket for flere morsomme kamper i høst. Vi rykker hverken ned eller ender i kvallik, men jobben må gjøres og den er jeg overbevist om kommer til å bli gjort.


Spelaren

Altfor masse ball i beina på Piotr, han har jo ballfølelse som en betongblander.
Gå av.

Nixon

Quote from: Corran on September 01, 2014, 09:34:12 AMDårlig rydde jobb i forkant av Brann og dårlig i forkant når det ble corner. Dvs av Mosjov og Fakiri som bommet totalt og slapp Molde spiller lett inn i vår 16 meter. Godt jobbet av ham (var det Grønner) som taklet ut til corner


Det var Mojsov som taklet ballen ut. Og jeg synes at prestasjonene i feltet ved corneren var dårligere enn før corneren. Først en katastrofalt dårlig klarering fra Pedersen og så passivitet fra først Haugen og så Fakiri.
Rød makt på Hansa

Kjell249

Det er dessuten Haugen som ikke klarer å klarere i første omgang og Fakiri som ikke klarer det på andre forsøk.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: Kjell249 on September 01, 2014, 10:00:01 AM
Det er dessuten Haugen som ikke klarer å klarere i første omgang og Fakiri som ikke klarer det på andre forsøk.


Nei, først er det Pedersen som nærmest demper ballen inne i feltet. Det er den første og største tabben ved dette målet etter min mening.
Rød makt på Hansa

Warhammer82

Quote from: Torvanger on September 01, 2014, 09:52:29 AM
Noen ganger taper man rett og slett for et bedre lag. Igår hadde Molde muligheten til å nærmest eliminere bort  sannsynligheten for at gullet ender andre steder enn i Molde og virket fryktelig tente, faktisk enda mer tent enn Brann. Jeg la merke til Brannspillerne ble satt ut av ballsikkerheten, de innøvde trekkene, hurtigheten og uforutsigbarheten til Molde. Jeg tror faktisk ikke det hadde hatt noe å si hvilken førsteellever man hadde startet med i går. Skal man peke på enkeltspillere som ødela endel igår, så var Piotr en stor synder, med sitt elendige ballarbeid langs bakken, med bena. Den stygge bommen med foten, når han kunne ha plukket den opp med hendene, ga Molde corner etterhvert og spredde mye usikkerhet i forsvaret. Det virker som om forsvaret er veldig obs på hvilken dag Piotr har og igår var det dagen for rullegardinen ned. I forkant av neste sesong bør Piotr drilles på spill langs bakken, han bør få muligehten til å bli med som utespiller i endel økter, for å få mer ballfølelse. Jeg tror at det er fullstendig mulig å forbedre seg på dette området for Piotr, på tross av at han er i en alder der det ettehvert bør sitte.
Men-men, i sum tror jeg vi kan slå fast at det beste laget vant igår, det er 9 kamper igjen og duket for flere morsomme kamper i høst. Vi rykker hverken ned eller ender i kvallik, men jobben må gjøres og den er jeg overbevist om kommer til å bli gjort.




Nå er det lenge siden 2007, men var ikke Brann den gangen ganske ballsikre og teknisk?

Lasaron

Syns jeg ser en tendens til at hver gang motstanderne scorer på langskudd blir det omtalt som lykketreff. Var Marcus Pedersen sitt mål et lykketreff? Fakta er iallfall at motstanderne scorer langt flere mål på langskudd mot oss enn vi gjør på dem. Det betyr én ting: de er bedre enn oss på langskudd. I stedet for å kalle slike skudd for lykketreff kan de trene på langskudd selv.
Tren på langskudd

Yngve

Quote from: Nixon on September 01, 2014, 09:58:47 AM
Quote from: Corran on September 01, 2014, 09:34:12 AMDårlig rydde jobb i forkant av Brann og dårlig i forkant når det ble corner. Dvs av Mosjov og Fakiri som bommet totalt og slapp Molde spiller lett inn i vår 16 meter. Godt jobbet av ham (var det Grønner) som taklet ut til corner


Det var Mojsov som taklet ballen ut. Og jeg synes at prestasjonene i feltet ved corneren var dårligere enn før corneren. Først en katastrofalt dårlig klarering fra Pedersen og så passivitet fra først Haugen og så Fakiri.


Greitt nok, det var dårleg av Pedersen. Og etterpå, så er det Molde sin spelar som rett og slett er meir ivrig på å vinna den andreballen for å skapa ein ny sjanse, og dermed kjem før Fakiri.

Så heller veldig bra jobba av Molde, enn veldig dårleg jobba av Brann. Om det gjer meining å seia det slik.

dokken

Quote from: Kjell249 on September 01, 2014, 05:30:25 AM
Quote from: krakra on August 31, 2014, 23:19:42 PM
Hvor mange av spillerne Molde har hentet var over Pedersen, Huseklepp og Demidov-hyllen da de ble hentet? Hvem ville skapt ekstase her? Hovland og Sigurdasson(flopp). Hvem fler? De henter stort sett spillere i sjiktet til Vindheim, Skaanes og Grønner, videreutvikler dem og selger dem for mye mer enn de kjøpte for.

Derfor er det viktig å dyrke de talentene som er her. Det bør være startet. Så må man gjøre solide endringer i måten spillerlogistikken løses på. Oversikten er for dårlig, vi betaler alt for mye for de vi henter og får alt for lite for de profilene vi selger. To spillere solgt for over ti millioner etter Scharner sier sitt.
Forren henter de for 15 mill. 15!!! Når hentet vi spillere til de beløpene?? Andresen og PVM til 10-12 mill, og det var en annen økonomisk gullalder...


Det er ikke noe problem å betale 15 millioner for en spiller som man solgte for 32 millioner et par år tidligere. Da sitter man fortsatt igjen med et overskudd på 16-17 millioner.

Dersom Brann klarte å utvikle spillere og selge dem dyrt, så kunne vi også kjøpt spillere til samme pris. Poenget her er jo nettokostnaden, ikke hvor mye hver enkelt spiller koster.

Les siste avsnitt her:

http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=article&articleId=4086883

Markmus

Har folk helt sluttet å legge stemningsklipp ut på YouTube?

Greit nok at det ikke er så mange tilfeller siden gullåret, men det virker som at jo mer utbredt smarttelefoner med ganske god opptakskvalitet har blitt, jo færre videoer blir lagt ut av en eller annen merkelig grunn.

Kunne tenkt meg å sett et klipp fra vekselsropet mellom Hansa og BT i går.
Ka du ve?

blobby winters

Quote from: Yngve on September 01, 2014, 11:21:33 AM
Quote from: Nixon on September 01, 2014, 09:58:47 AM
Quote from: Corran on September 01, 2014, 09:34:12 AMDårlig rydde jobb i forkant av Brann og dårlig i forkant når det ble corner. Dvs av Mosjov og Fakiri som bommet totalt og slapp Molde spiller lett inn i vår 16 meter. Godt jobbet av ham (var det Grønner) som taklet ut til corner


Det var Mojsov som taklet ballen ut. Og jeg synes at prestasjonene i feltet ved corneren var dårligere enn før corneren. Først en katastrofalt dårlig klarering fra Pedersen og så passivitet fra først Haugen og så Fakiri.


Greitt nok, det var dårleg av Pedersen. Og etterpå, så er det Molde sin spelar som rett og slett er meir ivrig på å vinna den andreballen for å skapa ein ny sjanse, og dermed kjem før Fakiri.

Så heller veldig bra jobba av Molde, enn veldig dårleg jobba av Brann. Om det gjer meining å seia det slik.


Den aller første corneren til Molde sto Forren helt alene og umarkert bakerst i feltet. Markus jobbet bakover for å følge han og pekte frantisk mot han og så på benken i panikk for instruks - fikk ikke med meg om det kom noe. Det endte opp med at Markus tok ansvar for han og riktig nok kom ballen rett mot Forren fra corner. Pedersen tapte duellen og Molde skapte en farlig situasjon. Deretter ble det en kombinasjon av Pedersen og El Fakiri som så ut til å ha ansvar for Forren. Dårlig løsning som endte opp med mål i mot - riktig nok et mål som 99 ganger ut av 100 i TL ville endt opp i tribunen bak Store Stå, men likevel.

Klaus_Brann

Quote from: Warhammer82 on September 01, 2014, 10:32:16 AM
Quote from: Torvanger on September 01, 2014, 09:52:29 AM
Noen ganger taper man rett og slett for et bedre lag. Igår hadde Molde muligheten til å nærmest eliminere bort  sannsynligheten for at gullet ender andre steder enn i Molde og virket fryktelig tente, faktisk enda mer tent enn Brann. Jeg la merke til Brannspillerne ble satt ut av ballsikkerheten, de innøvde trekkene, hurtigheten og uforutsigbarheten til Molde. Jeg tror faktisk ikke det hadde hatt noe å si hvilken førsteellever man hadde startet med i går. Skal man peke på enkeltspillere som ødela endel igår, så var Piotr en stor synder, med sitt elendige ballarbeid langs bakken, med bena. Den stygge bommen med foten, når han kunne ha plukket den opp med hendene, ga Molde corner etterhvert og spredde mye usikkerhet i forsvaret. Det virker som om forsvaret er veldig obs på hvilken dag Piotr har og igår var det dagen for rullegardinen ned. I forkant av neste sesong bør Piotr drilles på spill langs bakken, han bør få muligehten til å bli med som utespiller i endel økter, for å få mer ballfølelse. Jeg tror at det er fullstendig mulig å forbedre seg på dette området for Piotr, på tross av at han er i en alder der det ettehvert bør sitte.
Men-men, i sum tror jeg vi kan slå fast at det beste laget vant igår, det er 9 kamper igjen og duket for flere morsomme kamper i høst. Vi rykker hverken ned eller ender i kvallik, men jobben må gjøres og den er jeg overbevist om kommer til å bli gjort.




Nå er det lenge siden 2007, men var ikke Brann den gangen ganske ballsikre og teknisk?


Ikke på samme nivå som Molde er på sitt beste nå, men de spiller mer ballbesittende enn det vi gjorde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on September 01, 2014, 21:08:53 PM
Har folk helt sluttet å legge stemningsklipp ut på YouTube?

Greit nok at det ikke er så mange tilfeller siden gullåret, men det virker som at jo mer utbredt smarttelefoner med ganske god opptakskvalitet har blitt, jo færre videoer blir lagt ut av en eller annen merkelig grunn.

Kunne tenkt meg å sett et klipp fra vekselsropet mellom Hansa og BT i går.


Enig.
Forøvrig synd det ikke ble prøvd ut flere ganger senere i kampen, etter vi virkelig fikk det i gang når Z var stille.
Det bør forøvrig ikke kjøres med mindre man har en del folk på BT, hvis ikke blir det bare tamt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Litt dårlig svar fra BT tribunen. Vi sendte 2stk bort der i begynnelsen av førsteomgang for å dra igang gjengen. Når Felt Z var med på notene, så fungerte vekselropet bra.

Når vi prøvde igjen seinere, uten våre 2 utsendte på BT, så var responsen dårlig.

Dersom det går mot ok oppmøte i neste hjemmekamp, så kan vi kanskje få Brann til å dele ut flyers på hele BT-tribunen om info angående vekselropet.

Ellers så var det mye rot med sangene i førsteomgang. Vi i BGG stod veldig spredd på feltet, flere av oss ble stående nesten helt nede. Resultatet ble spontaniteten folk liker, uten snev av forsangere. Ble gjort dårlige forsøk på å starte sanger i alle retninger. Ofte veldig fort, eller helt feil tidspunkt i kampens gang.
I andreomgang fikk vi samlet oss skikkelig, og da fungerte de fleste sangene vi startet.

dokken

Dette er god lesning. Er faktisk redaktøren til en ganske stor, amerikansk fotballblogg som har vært på Brann - Molde. Der opplevde han litt av hvert. Og fant ut at Brann dessverre er et dårlig fotballag, men med flott stadion.

http://worldsoccertalk.com/2014/09/03/experiencing-a-norwegian-soccer-match-brann-vs-molde/

Utmedsnolken

September 09, 2014, 11:55:10 AM #215 Last Edit: September 09, 2014, 12:05:27 PM by Utmedsnolken
Sluttet å lese da han kalte Ulriken for Mount Ulrika. neida, det var artig lesning, kjipt at vi ikke fikk vite hva en amerikaner synes om kioskene våre..
"og der snubler Sæternes igjen"

Jose Arrogantio

Quote


Noen som kan si hva som faktisk ble ropt?

krøvel vellevold

Quote from: Jose Arrogantio on September 09, 2014, 13:12:42 PM
Quote


Noen som kan si hva som faktisk ble ropt?


"Kjøpt og betalt", var vel det som ble ropt. Ikke det at det passer med beskrivelsen hans.
Legg ned hele klubben!

Kruxleiven

Interessant lesing. Spesielt at Gunnar Halle kommenterer på artikkelen.  ;D

Klaus_Brann

Gunnar Halle er en fin fyr, jeg er enig med han i det meste han korrigerer og kommenterer.
Forøvrig merkelig at han henger seg såpass opp i noen tullinger (i russebukse?) som står fremme ved gjerdet og tuller seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Amerikanere har det vel med å henge seg opp i slikt. Det skal veldig lite til før det kalles opptøyer eller bråk.
Og det var vel, som sagt over, Kjøpt og betalt til dommeren som ble ropt ja.

OK artikkel, men finner det litt pussig at han har reist til Bergen for å se kamp, men ikke har brydd seg med å sjekke litt fakta. Som for eksempel navnet på Ulriken og at det ikke er klubbsang men nasjonalsangen til Bergen som ble sunget før start.
Ellers så reagerer han på at Moldes lagoppstilling ikke ble opplest, men burde jo da være tidlig nok ute så hadde hn fått med seg den og
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: Kruxleiven on September 09, 2014, 21:47:16 PM
Interessant lesing. Spesielt at Gunnar Halle kommenterer på artikkelen.  ;D


Er det samme Gunnar Halle som spilte for Lillestrøm og født i Larvik? Visste ikke at han var Brann supporter.

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on September 10, 2014, 15:04:18 PM
Quote from: Kruxleiven on September 09, 2014, 21:47:16 PM
Interessant lesing. Spesielt at Gunnar Halle kommenterer på artikkelen.  ;D


Er det samme Gunnar Halle som spilte for Lillestrøm og født i Larvik? Visste ikke at han var Brann supporter.


Skulle inn her for å se om jeg fant noe om spillerkjøpene til Molde da jeg så denne sto ubesvart.

Det er legenden Gunnar Halle sin fotballsjel som har blitt overført over fjellet, til en meget heldig Brann-supporter.
Ikke meningen å ødelegge dette så lenge etter;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up