• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2015

Started by Lasaron, August 14, 2014, 08:14:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Jeg er usikker på om stallen er god nok MED Badji.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Betyr det at Badji må beholdes og vi må forsterke eller at vi forsterkes med å selge Badji?

Corran

greit med svak kronekurs når vi skal selge Badji
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Zolkan

Finnes det ingen som vil bli klubblegende lenger?

Jose Arrogantio

Quote from: Zolkan on December 17, 2014, 20:15:42 PM
Finnes det ingen som vil bli klubblegende lenger?


Jo, men han ble presset ut av fansen for noen uker siden.

Zolkan

Quote from: Jose Arrogantio on December 17, 2014, 20:16:23 PM
Quote from: Zolkan on December 17, 2014, 20:15:42 PM
Finnes det ingen som vil bli klubblegende lenger?


Jo, men han ble presset ut av fansen for noen uker siden.


Hehe

Nixon

Quote from: krakra on December 17, 2014, 19:55:28 PM
Betyr det at Badji må beholdes og vi må forsterke eller at vi forsterkes med å selge Badji?


Han mente sannsynligvis det første. Noe jeg er enig i. Og hvis Badji forsvinner må stallen styrks ytterligere med pengene fra salget.

For hvis denne sesongen har lært oss noe er at det nærmest er umulig å vurdere denne spillerstallen. Hvis jeg ikke husker feil gjorde du før sesongen den øvelsen å sammenligne vår stall med Molde sin stall og konkluderte med at vi kom til å komme over de på tabellen ved sesongslutt. Gedigen bom selvsagt, men det sier litt om hvor vanskelig det å vurdere stallen. Og nå skal vi kjempe mot hardtarbeidende lag i 1. divisjon. Jeg er som dudo utrolig usikker på om det vi har nå er godt nok, selv med Badji, og Pedersen hvis han skulle finne på å bli.
Rød makt på Hansa


Nixon

Nå var årets sesong spesiell for Badji. Ingenting tyder på at han ville fått en psykisk knekk med først noen veldig svake kamper og så en lang pause neste år. Men klart, da hadde man hatt en spiller som helst ville spilt et annet sted. Så slik situasjonen er blitt er det nok best å selge. Men en Badji som er veldig god og ellers på det jevne (som vel er normalsituasjonen) hadde vi hatt god bruk for.
Rød makt på Hansa

Herman1

Quote from: Nixon on December 17, 2014, 20:40:07 PM
Nå var årets sesong spesiell for Badji. Ingenting tyder på at han ville fått en psykisk knekk med først noen veldig svake kamper og så en lang pause neste år. Men klart, da hadde man hatt en spiller som helst ville spilt et annet sted. Så slik situasjonen er blitt er det nok best å selge. Men en Badji som er veldig god og ellers på det jevne (som vel er normalsituasjonen) hadde vi hatt god bruk for.


Irriterer meg litt over hva BT-artikkelen om Badji/West Ham, hvor det står at nevnte spiller ble enormt provosert over å ha blitt byttet ut i begge kampene mot Mjøndalen. Og at han "for en hver pris" ønsker seg bort fra Brann.



Herman1

Quote from: dokken on December 16, 2014, 15:55:55 PM
Irsk spiss til Brann? Skulle egentlig prøve å finne ut mer om den planlagte treningskampen Shamrock Rovers - Brann, da jeg fant dette i stedet (se siste setning):

http://www.independent.ie/sport/soccer/league-of-ireland/keith-fahey-signs-for-shamrock-rovers-30735562.html

Kanskje er det en sammenheng?

Denne Christy Fagan har i hvert fall scoret 40 mål på 89 kamper for St. Patricks. 25 år. Lovende, men da i en liga som er dårligere enn den norske (om mulig).

http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Fagan

Edit: Ser vi har bydd 300.000 euro (?) for ham i sommer, og fått nei. Dette er kanskje noe jeg ikke har fått med meg? Og som endte med Marcus Pedersen i stedet?

http://www.herald.ie/sport/soccer/saints-fagan-to-stay-30472163.html


What? Den var artig. Godt gjort å finne denne artikkelen når Bergens-journalistene ikke har snust opp saken engang.
Du har en stor fremtid i TV2. ;)


dr_cyanid

Quote from: Herman1 on December 17, 2014, 21:54:15 PM
Quote from: Hatleking on December 17, 2014, 21:52:35 PM
Quote from: Herman1 on December 17, 2014, 21:51:06 PM
Quote from: Hatleking on December 17, 2014, 16:03:18 PM
http://www.tv2.no/2014/12/17/sport/tromso/6360677

Tromsø hentar smart, veldig smart.


Å?



Kongshavn er ein ung keeper med bra potensial. Var veldig god førre sesong for VIF og har spelt bra der han var lånt ut denne òg. Ødegaard var høgt akta i LSK og Åsen har vel dominert mykje i 1. divisjon. Alle er unge og på veg opp, og Tromsø har ikkje akkurat utruleg med pengar. Så ja.


Ok. Da har du trolig bedre oversikt enn meg. Har knapt nok hørt om disse spillerne selv. :)


Åsen en meget habil spiller. Ranheims beste spiller mot Brann i cupkampen i år. Hadde mer enn forsterket Brann.

dr_cyanid

Quote from: krakra on December 17, 2014, 18:07:58 PM
Stallen uten Badji er mer enn god nok. Den var jo visstnok så god at vi ikke hadde bruk for Larsen i høst. Det sier noe. Badjis gode periode var ikke så lang. Han var elendig i vårsesongen, fantastisk i noen kamper ettet ferien så var han veldig opp og ned mot slutten. Det hjelper ikke med et skyhøyt toppnivå når bunnivået er det laveste i stallen og kommer frem i over halvparten av kampene over en sesong. Selger vi Badji for ti millioner er det en god del penger vi kan bruke på å tette huller i stallen, og forberede den på adeccoligaen.


Stallen uten Badji er ikke god nok for opprykk. Langt derifra. Men at Badji bør selges er en no-brainer. Mannen har utspilt sin rolle i klubben. Han ble desverre ingen ny Austin. Går man i pluss på denne spilleren bør vi være fornøyd.

Lasaron

Stallen er god nok for opprykk, med og uten Badji.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: dr_cyanid on December 17, 2014, 22:14:10 PM
Quote from: krakra on December 17, 2014, 18:07:58 PM
Stallen uten Badji er mer enn god nok. Den var jo visstnok så god at vi ikke hadde bruk for Larsen i høst. Det sier noe. Badjis gode periode var ikke så lang. Han var elendig i vårsesongen, fantastisk i noen kamper ettet ferien så var han veldig opp og ned mot slutten. Det hjelper ikke med et skyhøyt toppnivå når bunnivået er det laveste i stallen og kommer frem i over halvparten av kampene over en sesong. Selger vi Badji for ti millioner er det en god del penger vi kan bruke på å tette huller i stallen, og forberede den på adeccoligaen.


Stallen uten Badji er ikke god nok for opprykk. Langt derifra. Men at Badji bør selges er en no-brainer. Mannen har utspilt sin rolle i klubben. Han ble desverre ingen ny Austin. Går man i pluss på denne spilleren bør vi være fornøyd.
Jo, mer enn god nok. At en spiller som Larsen ikke er et klart førstevalg sier sitt. Det vi trenger er spillere som kan utfylle den i forhold til Norlings planer, og noen med erfaring fra ligaen. Samt at Norling tar seg kraftig sammen.

krakra

Quote from: Nixon on December 17, 2014, 20:40:07 PM
Nå var årets sesong spesiell for Badji. Ingenting tyder på at han ville fått en psykisk knekk med først noen veldig svake kamper og så en lang pause neste år. Men klart, da hadde man hatt en spiller som helst ville spilt et annet sted. Så slik situasjonen er blitt er det nok best å selge. Men en Badji som er veldig god og ellers på det jevne (som vel er normalsituasjonen) hadde vi hatt god bruk for.
Var Badji noe særlig mer stabil i 2013? Kanskje ikke det samme ekstreme bunnivået, men han var ikke god i noe særlig mer enn halvparten av kampene. Jeg tror han er for fotballdum til å funke under Norling. I tillegg virker han veldig følelsesstyrt


Nixon

December 18, 2014, 00:27:43 AM #870 Last Edit: December 18, 2014, 10:08:36 AM by Nixon
Quote from: dokken on December 18, 2014, 00:02:51 AMKongshavn er til og med Varegg-gutt, og var vel innom Brann? Kunne vært en erstatter til Piotr, som uansett er en dalende stjerne (og trolig ønsker seg vekk, han kom med stikk mot Norling nylig).
Rød makt på Hansa

Nixon

Apropos lokale spillere som aldri kom til Brann: Hvordan gjør Børven det i Nederland?
Rød makt på Hansa

Herman1

Quote from: krakra on December 17, 2014, 19:55:28 PM
Betyr det at Badji må beholdes og vi må forsterke eller at vi forsterkes med å selge Badji?


Etter min mening kan begge påstander være korrekt, avhengig av hvilke spillere som evt. hentes om Badji selges.

Herman1

Quote from: krakra on December 17, 2014, 23:28:50 PM
Quote from: Nixon on December 17, 2014, 20:40:07 PM
Nå var årets sesong spesiell for Badji. Ingenting tyder på at han ville fått en psykisk knekk med først noen veldig svake kamper og så en lang pause neste år. Men klart, da hadde man hatt en spiller som helst ville spilt et annet sted. Så slik situasjonen er blitt er det nok best å selge. Men en Badji som er veldig god og ellers på det jevne (som vel er normalsituasjonen) hadde vi hatt god bruk for.
Var Badji noe særlig mer stabil i 2013? Kanskje ikke det samme ekstreme bunnivået, men han var ikke god i noe særlig mer enn halvparten av kampene. Jeg tror han er for fotballdum til å funke under Norling. I tillegg virker han veldig følelsesstyrt


Jeg blir ikke klok på Badji. Han svinger fra det glimrende til det rett ut elendige, gjerne i løpet av et lite kvarter.

monzilla

Quote from: Herman1 on December 18, 2014, 01:21:34 AM
Jeg blir ikke klok på Badji. Han svinger fra det glimrende til det rett ut elendige, gjerne i løpet av et lite kvarter.

osoerli

Quote from: Nixon on December 18, 2014, 00:29:57 AM
Apropos lokale spillere som aldri kom til Brann: Hvordan gjør Børven det i Nederland?


Bytta ut eller kommt innpÃ¥ dei siste kampane i alle fall.  SÃ¥ han er med, men smÃ¥tt med mÃ¥l.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Trur ikkje me har gode nok keeprar for opprykk.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Tipper vi har ligaens beste keeper



Kagain

Quote from: Hatleking on December 17, 2014, 21:52:35 PM


Mener jeg leste en artikkel der de kom med prisen 970 000 kr. Ikke for en av disse spillerne, men for alle tre. SÃ¥ absolutt mye spillere for pengene.

Giles

Disse kjøpene vitner om teft. Altså det motsatte av hva Brann viser.

Superlaget som lett skal rykke opp bedømmer jeg slik:

1.Pjotr- middels førstedivisjonklasse
2.Vindheim- middels tippeliga og på vei opp
3.Grønner-god førstedivisjonklasse på vei opp
4.Ingen gode nok for førstedivisjon.
5.Ingen gode nok for førstedivisjon
6.Larsen- middels førstedivisjonklasse kanskje på vei opp
7. Haugen-middels førstedivisjonklasse
8. Barmen- middels førstedivisjonklasse
9. Skaanes-god førstedivisjonklasse på vei opp
10. Orlov- middels førstedivisjonklasse
11. Huseklepp- middels førstedivisjonklasse

12. Lorentzen- middels førstedivisjonklasse  pÃ¥ vei opp
13. Hansson- middels førstedivisjonsklasse på vei opp

Resten er skadet, på vei ut eller langt fra gode nok.
Husk at Branns nest beste lag rykket ned i 3. divisjon....
Kanskje litt pessimistisk men likevel.

Konklusjon: verken stall eller de første 11 holder mål hvis opprykk er målet.

krakra

Larsen hadde seks mål og seks målgivende på 13 kamper for et lag som totalt scoret 20 mål i samme periode. Det er userøst å si at han holder middels 1. Divisjonsklasse. Hele vurderingen er forsåvidt useriøs. Piotr ble kåret tio Adeccoligaens beste keeper sist han var der, og det er bare ett år siden han var blant de beste keeperne i Tippeligaen. Karadas og Hanstveit er selvsagt gode god nok Adeccoligaen.

Gjør Norling jobben sin vinner vi ligaen med klar margin.

Nixon

Om ikke annet er det stoff her fra Giles som kan redde julen her på forumet...
Rød makt på Hansa

Jepphepp

Ser ut som noen akkurat har lært seg copy-paste ihvertfall.
- Mitt mål er å slippe inn null mål. Det blir vanskelig, men det er mitt mål. (Piotr Leciejewski 2014)



Lasaron

Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Giles on December 18, 2014, 19:11:02 PM
Disse kjøpene vitner om teft. Altså det motsatte av hva Brann viser.

Superlaget som lett skal rykke opp bedømmer jeg slik:

1.Pjotr- middels førstedivisjonklasse
2.Vindheim- middels tippeliga og på vei opp
3.Grønner-god førstedivisjonklasse på vei opp
4.Ingen gode nok for førstedivisjon.
5.Ingen gode nok for førstedivisjon
6.Larsen- middels førstedivisjonklasse kanskje på vei opp
7. Haugen-middels førstedivisjonklasse
8. Barmen- middels førstedivisjonklasse
9. Skaanes-god førstedivisjonklasse på vei opp
10. Orlov- middels førstedivisjonklasse
11. Huseklepp- middels førstedivisjonklasse

12. Lorentzen- middels førstedivisjonklasse  pÃ¥ vei opp
13. Hansson- middels førstedivisjonsklasse på vei opp

Resten er skadet, på vei ut eller langt fra gode nok.
Husk at Branns nest beste lag rykket ned i 3. divisjon....
Kanskje litt pessimistisk men likevel.

Konklusjon: verken stall eller de første 11 holder mål hvis opprykk er målet.



I så fall kan jeg ikke fatte og begripe noe annet enn at det var en prestasjon av Norling å unngå sisteplass i TL med et lag som ikke er langt ifra dette...
Legg ned hele klubben!


Nixon

Quote from: krøvel vellevold on December 18, 2014, 22:01:41 PM
Quote from: Giles on December 18, 2014, 19:11:02 PM
Disse kjøpene vitner om teft. Altså det motsatte av hva Brann viser.

Superlaget som lett skal rykke opp bedømmer jeg slik:

1.Pjotr- middels førstedivisjonklasse
2.Vindheim- middels tippeliga og på vei opp
3.Grønner-god førstedivisjonklasse på vei opp
4.Ingen gode nok for førstedivisjon.
5.Ingen gode nok for førstedivisjon
6.Larsen- middels førstedivisjonklasse kanskje på vei opp
7. Haugen-middels førstedivisjonklasse
8. Barmen- middels førstedivisjonklasse
9. Skaanes-god førstedivisjonklasse på vei opp
10. Orlov- middels førstedivisjonklasse
11. Huseklepp- middels førstedivisjonklasse

12. Lorentzen- middels førstedivisjonklasse  pÃ¥ vei opp
13. Hansson- middels førstedivisjonsklasse på vei opp

Resten er skadet, på vei ut eller langt fra gode nok.
Husk at Branns nest beste lag rykket ned i 3. divisjon....
Kanskje litt pessimistisk men likevel.

Konklusjon: verken stall eller de første 11 holder mål hvis opprykk er målet.



I så fall kan jeg ikke fatte og begripe noe annet enn at det var en prestasjon av Norling å unngå sisteplass i TL med et lag som ikke er langt ifra dette...


Eventuelt så ligger Norling sin påvirkning allerede inne som en faktor på spillerne sine prestasjoner...
Rød makt på Hansa

krakra

Jeg skjønner ikke hvorfor du fortsatt er her. Har ikke Hønefossgjengen et forum som Skarsfjordfansen kan henge på?

krakra

Quote from: Nixon on December 18, 2014, 22:31:25 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 18, 2014, 22:01:41 PM
Quote from: Giles on December 18, 2014, 19:11:02 PM
Disse kjøpene vitner om teft. Altså det motsatte av hva Brann viser.

Superlaget som lett skal rykke opp bedømmer jeg slik:

1.Pjotr- middels førstedivisjonklasse
2.Vindheim- middels tippeliga og på vei opp
3.Grønner-god førstedivisjonklasse på vei opp
4.Ingen gode nok for førstedivisjon.
5.Ingen gode nok for førstedivisjon
6.Larsen- middels førstedivisjonklasse kanskje på vei opp
7. Haugen-middels førstedivisjonklasse
8. Barmen- middels førstedivisjonklasse
9. Skaanes-god førstedivisjonklasse på vei opp
10. Orlov- middels førstedivisjonklasse
11. Huseklepp- middels førstedivisjonklasse

12. Lorentzen- middels førstedivisjonklasse  pÃ¥ vei opp
13. Hansson- middels førstedivisjonsklasse på vei opp

Resten er skadet, på vei ut eller langt fra gode nok.
Husk at Branns nest beste lag rykket ned i 3. divisjon....
Kanskje litt pessimistisk men likevel.

Konklusjon: verken stall eller de første 11 holder mål hvis opprykk er målet.



I så fall kan jeg ikke fatte og begripe noe annet enn at det var en prestasjon av Norling å unngå sisteplass i TL med et lag som ikke er langt ifra dette...


Eventuelt så ligger Norling sin påvirkning allerede inne som en faktor på spillerne sine prestasjoner...
Det gjør det nok i høyeste grad. Uansett. Det beste nedrykkslaget skal være mer enn bra nok for et opprykk opprykk. Bommer vi neste år er det ikke spillernes kvaliteter det står på. Noe det ikke var i år heller

ostraume

Selvfølgelig står det hovedsaklig på spillernes kvaliteter.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

December 18, 2014, 23:05:48 PM #895 Last Edit: December 18, 2014, 23:11:51 PM by krakra
Selvfølgelig ikke. Da rykker vi opp og hadde ikke rykket ned.

Feil taktikk, feil formasjon, feil uttak, vinglete uttak, for lite fellestrening og utlån av det som kunne blitt en viktig joker er alle faktorer jeg setter over spillernes kvaliteter. Askar, Huseklepp, Badji og Piotr var flere hakk svakere enn i 2013. Dette var spillere som skulle ha en nøkkelrolle i år

Nixon

Men du tror Norling har lært, eller kommer til å lære i løpet av vinteren, siden du ikke vil ha han vekk?
Rød makt på Hansa

krakra

En så suksessfull trener håper jeg har evnen til å lære og tilpasse seg. Håper også han får en stall som passer ham bedre. For det han gjorde i starten så lovende ut. Trenger riktignok noen justeringer, særlig på midten.. Det var utøver høsten og vinteren at han fremstod totalt hjelpesløs.


Lasaron

Tren på langskudd


Go Up