• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2015

Started by Lasaron, August 14, 2014, 08:14:52 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Belfort

Ingen tvil om at en ny stopper bør inn til neste år. Denne gang en som har hurtighet! Det vil bety mye i forhold til hvordan Norling liker å stå høyt med laget.

dragn

Førstepri må være å få på plass en venstrebent kantspiller. Deretter få inn noen som kan utfordre Haugen/Badji på midten

olebrann3

Quote from: dragn on August 29, 2014, 11:49:37 AM
Førstepri må være å få på plass en venstrebent kantspiller. Deretter få inn noen som kan utfordre Haugen/Badji på midten


Helt enig med deg.

Begge disse 2 må inn, klarer ikke å si hvilken som er best å få inn.
Lundevall og en etablert midtbanespiller.

Om vi skal ha inn flere midstoppere må noen ut tror jeg. Førstevalg Demidov-Grønner/Karadas

osoerli

Kjem an på kva målet er.  Om målet er gull må me ha ny keeper, ny midtstopper, ny venstreback, ny venstrekant, ny sentral midt, og ny spiss.  Minimum.  Forutset då at kun Karadas, Vindheim, Huseklepp, Badji og Pedersen har nivået av dagens spelarar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Jeg ønsker meg først og fremst en sportsdirektør og speider. Dersom vi ikke henter noe slikt tror jeg vi kan glemme å bli et topplag også på lang sikt, for det kreves betydelig større budsjett enn selv RBKs for å bli et gullag når to tredjedeler av spillerkjøpene ikke slår til.

Joggi Bogga

Quote from: Huff on August 29, 2014, 14:40:24 PM
Jeg ønsker meg først og fremst en sportsdirektør og speider. Dersom vi ikke henter noe slikt tror jeg vi kan glemme å bli et topplag også på lang sikt, for det kreves betydelig større budsjett enn selv RBKs for å bli et gullag når to tredjedeler av spillerkjøpene ikke slår til.


Kunne ikke vært mer enig. Oppgradering på avd sport vil være den historisk viktigste signeringen i dette tiåret.

Er ikke i tvil om at en slik modell vil gi oss enormt mye mer poeng per peng på sikt enn det vi får ut av dagens modell som av uforståelige grunner ikke er skrotet.

Og hvorfor handler vi fortsatt slik? Driver denne klubben med evaluering? Eller er det også en jobb som tas nå og da av den som til enhver tid har noen litt tomme dager?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Jose Arrogantio

Quote from: Joggi Bogga on August 29, 2014, 18:59:19 PM
Quote from: Huff on August 29, 2014, 14:40:24 PM
Jeg ønsker meg først og fremst en sportsdirektør og speider. Dersom vi ikke henter noe slikt tror jeg vi kan glemme å bli et topplag også på lang sikt, for det kreves betydelig større budsjett enn selv RBKs for å bli et gullag når to tredjedeler av spillerkjøpene ikke slår til.


Kunne ikke vært mer enig. Oppgradering på avd sport vil være den historisk viktigste signeringen i dette tiåret.

Er ikke i tvil om at en slik modell vil gi oss enormt mye mer poeng per peng på sikt enn det vi får ut av dagens modell som av uforståelige grunner ikke er skrotet.

Og hvorfor handler vi fortsatt slik? Driver denne klubben med evaluering? Eller er det også en jobb som tas nå og da av den som til enhver tid har noen litt tomme dager?


Vi gjør da evaluering! Husker du ikke i fjor, da evalueringen fra spillerne var at alt var tipp topp (vær så snill å ikke benk meg snille snille Rune!)

krakra

Jeg husker at Skars og Walstad vurderte seg selv

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Quote from: Joggi Bogga on August 29, 2014, 18:59:19 PM
Quote from: Huff on August 29, 2014, 14:40:24 PM
Jeg ønsker meg først og fremst en sportsdirektør og speider. Dersom vi ikke henter noe slikt tror jeg vi kan glemme å bli et topplag også på lang sikt, for det kreves betydelig større budsjett enn selv RBKs for å bli et gullag når to tredjedeler av spillerkjøpene ikke slår til.


Kunne ikke vært mer enig. Oppgradering på avd sport vil være den historisk viktigste signeringen i dette tiåret.

Er ikke i tvil om at en slik modell vil gi oss enormt mye mer poeng per peng på sikt enn det vi får ut av dagens modell som av uforståelige grunner ikke er skrotet.

Og hvorfor handler vi fortsatt slik? Driver denne klubben med evaluering? Eller er det også en jobb som tas nå og da av den som til enhver tid har noen litt tomme dager?

Jeg husker når POL var sportslig leder og speider. Da var det stor sett siste minutt kaniner opp av hatten, og stort sett dyre gamle spillere. Vi fikk et etterlengtet gull. Men fikk svi for det økonomisk i mange sesonger.

Det viktigste er en strategi der vi kjøper unge spillere som enda ikke har slått helt gjennom, og har et videresalgspotensiale om noen år.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Superjack

Kanskje vi ikke trenger de store forstrkningene. En venstrefot + sportssjef og speider.
Og en erstatter til Helge Nilsen.
SK Brann trenger å fortsette å være best på junior og aldersbestemt fremover, for slik å kunne få frem flere Finne, Skaanes, Barmen og Grønner. Så må en sporssjef og speider kunne finne unge sterke kandidater andre steder i alderen 18-23 som kan gå inn på de plassene vi ikke klarer dyrke egne talenter.

Brannsupporter.

Kjell249

Vi trenger absolutt en klassespiller på sentral midtbane, hvis vi har noen forhåpninger om å hevde oss over midtstreken. Eventuelt må vi legge om til 3 på midten og da trenger vi minimum en målfarlig offensiv midtbane spiller. Kan høre med VIF om Zahid er ledig:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Huff

Quote from: Kjell249 on August 30, 2014, 09:58:25 AM
Vi trenger absolutt en klassespiller på sentral midtbane, hvis vi har noen forhåpninger om å hevde oss over midtstreken. Eventuelt må vi legge om til 3 på midten og da trenger vi minimum en målfarlig offensiv midtbane spiller. Kan høre med VIF om Zahid er ledig:)


Kommer an på rollefordelingen og spillertypene i resten av troppen, våren 06 ledet vi vel serien med 10 poeng og med Haugen/Andresen på sentral midtbane luktet det vel ikke akkurat mål dengang heller.

Joggi Bogga

Kvantesprang er ikke lett og Finne fortsetter å være en del av tilskuermassen når Køln spiller kamper. Det bør jo være en no-brainer å i allefall prøve å få til noe. Beviselig god nok for TL og beviselig ikke i nærhenten av en av verdens sterkeste ligaer.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Joggi Bogga

Quote from: Kjell249 on August 30, 2014, 07:12:40 AM
Quote from: Joggi Bogga on August 29, 2014, 18:59:19 PM
Quote from: Huff on August 29, 2014, 14:40:24 PM
Jeg ønsker meg først og fremst en sportsdirektør og speider. Dersom vi ikke henter noe slikt tror jeg vi kan glemme å bli et topplag også på lang sikt, for det kreves betydelig større budsjett enn selv RBKs for å bli et gullag når to tredjedeler av spillerkjøpene ikke slår til.


Kunne ikke vært mer enig. Oppgradering på avd sport vil være den historisk viktigste signeringen i dette tiåret.

Er ikke i tvil om at en slik modell vil gi oss enormt mye mer poeng per peng på sikt enn det vi får ut av dagens modell som av uforståelige grunner ikke er skrotet.

Og hvorfor handler vi fortsatt slik? Driver denne klubben med evaluering? Eller er det også en jobb som tas nå og da av den som til enhver tid har noen litt tomme dager?

Jeg husker når POL var sportslig leder og speider. Da var det stor sett siste minutt kaniner opp av hatten, og stort sett dyre gamle spillere. Vi fikk et etterlengtet gull. Men fikk svi for det økonomisk i mange sesonger.

Det viktigste er en strategi der vi kjøper unge spillere som enda ikke har slått helt gjennom, og har et videresalgspotensiale om noen år.


Enig. Modellen vi tok gull med var aldri levedyktig. Men forstår også at ledelsen ikke ville være festbrems etter fire tiår uten gull.

Sånn i ettertid var vel epoken nesten like useriøs som evalueringene Jose og krakra nevner over :)

Jeg kan ikke forstå annet enn at for fotballen gjelder de sammen lovene som i økonomi ellers. Hvis du kjøper eller produserer spillere  til en lavere kostnad enn andre vil betale for de samme spillerne, er det muligheter for å gjøre det bra over tid.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Kjell249

Quote from: Huff on August 30, 2014, 11:18:52 AM
Quote from: Kjell249 on August 30, 2014, 09:58:25 AM
Vi trenger absolutt en klassespiller på sentral midtbane, hvis vi har noen forhåpninger om å hevde oss over midtstreken. Eventuelt må vi legge om til 3 på midten og da trenger vi minimum en målfarlig offensiv midtbane spiller. Kan høre med VIF om Zahid er ledig:)


Kommer an på rollefordelingen og spillertypene i resten av troppen, våren 06 ledet vi vel serien med 10 poeng og med Haugen/Andresen på sentral midtbane luktet det vel ikke akkurat mål dengang heller.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

osoerli

                       Ny spelar
Ny spelar   Ny spelar  Ny spelar   Ny spelar
Ny spelar     Badji      Ny spelar   Ny spelar
                Ny spelar   Pedersen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on August 31, 2014, 19:37:18 PM
                       Ny spelar
Ny spelar   Ny spelar  Ny spelar   Ny spelar
Ny spelar     Badji      Ny spelar   Ny spelar
                Ny spelar   Pedersen
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

Ny keeper. Bugge fra Molde kanskje?  Burde være mulig å finne noe bedre enn Piotr.

Xminator

Piotr
Vindheim - Demidov - Ny spiller - Demir
Skaanes - Badji - Ny spiller - Ny spiller
Pedersen - Ny spiller

Med tanke på at spillere som Askar, Karadas, Huseklepp og Haugen (for å nevne noen), så vil det være en slagkraftig tippeligastall vi kan forvente medaljer av. Det forutsetter at de nye spillerene har tilsvarende kvalitet som Demidov og Pedersen, har komplimentære ferdigheter så man kan bygge lag og ikke minst holder seg skadefri...

Xminator

Quote from: Joggi Bogga on August 30, 2014, 15:06:42 PM
Quote from: Kjell249 on August 30, 2014, 07:12:40 AM
Quote from: Joggi Bogga on August 29, 2014, 18:59:19 PM
Quote from: Huff on August 29, 2014, 14:40:24 PM
Jeg ønsker meg først og fremst en sportsdirektør og speider. Dersom vi ikke henter noe slikt tror jeg vi kan glemme å bli et topplag også på lang sikt, for det kreves betydelig større budsjett enn selv RBKs for å bli et gullag når to tredjedeler av spillerkjøpene ikke slår til.


Kunne ikke vært mer enig. Oppgradering på avd sport vil være den historisk viktigste signeringen i dette tiåret.

Er ikke i tvil om at en slik modell vil gi oss enormt mye mer poeng per peng på sikt enn det vi får ut av dagens modell som av uforståelige grunner ikke er skrotet.

Og hvorfor handler vi fortsatt slik? Driver denne klubben med evaluering? Eller er det også en jobb som tas nå og da av den som til enhver tid har noen litt tomme dager?

Jeg husker når POL var sportslig leder og speider. Da var det stor sett siste minutt kaniner opp av hatten, og stort sett dyre gamle spillere. Vi fikk et etterlengtet gull. Men fikk svi for det økonomisk i mange sesonger.

Det viktigste er en strategi der vi kjøper unge spillere som enda ikke har slått helt gjennom, og har et videresalgspotensiale om noen år.


Enig. Modellen vi tok gull med var aldri levedyktig. Men forstår også at ledelsen ikke ville være festbrems etter fire tiår uten gull.

Sånn i ettertid var vel epoken nesten like useriøs som evalueringene Jose og krakra nevner over :)

Jeg kan ikke forstå annet enn at for fotballen gjelder de sammen lovene som i økonomi ellers. Hvis du kjøper eller produserer spillere  til en lavere kostnad enn andre vil betale for de samme spillerne, er det muligheter for å gjøre det bra over tid.


Modellen vi tok gull med var levedyktig. Den stien Roald staket ut da han pisset på sportsplanen og skulle lage sin egen har derimot IKKE vist seg levedyktig.

monzilla

Hvordan i helsike var den modellen levedyktig?!

dragn

Quote from: monzilla on August 31, 2014, 21:42:11 PM
Hvordan i helsike var den modellen levedyktig?!


Dersom vi hadde tatt over som lag nr 1 i Norge over tid, samtidig som vi jevnlig hadde kvalla oss til CL/EL hadde nok det gått rundt.


krakra

Og det skulle vi gjort med en modell som nærmest utelukkende la opp til dyre kjøp av spillere i eller over sin beste alder med lite eller null utviklings- og videresalgspotensiale? Rart at så få andre klubber har kopiert modellen med suksess.

dragn

Noen her som sier det er en god modell?

Klaus_Brann

Quote from: dragn on August 31, 2014, 22:11:50 PM
Noen her som sier det er en god modell?


X sier at den var levedyktig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

September 01, 2014, 04:25:12 AM #126 Last Edit: September 01, 2014, 04:27:14 AM by Xminator
Den var levedyktig. Det var Roalds forsøk på å leke sportssjef som tok livet av den. Der Molde er i dag hadde vi vert i 2011 uten Roald Bruun Hansen som sportssjef.

Corran

Den modellen hadde aldri gått i lengden. Molde sin modell er helt annerledes og de er der de er pga at de har fått sykt mye penger
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Bunnstrid:
                            Piotr
Vindheim    Grønner    Hanstveit    Mojsov
Huseklepp    Badji        Haugen       Askar
                 Pedersen    Barmen


Ingenmannsland:
Medaljestrid:
                          ny spelar
Vindheim    Karadas   ny spelar    ny spelar
Huseklepp    Badji      ny spelar    ny spelar
                  Pedersen   ny spelar


Gull:
                          ny spelar
ny spelar    ny spelar    ny spelar     ny spelar
ny spelar     Badji         ny spelar    ny spelar
                  Pedersen   ny spelar
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Både Grønner og Haugen kan spille på et medaljelag. Jeg har langt fra gitt opp Demidov. Vi tar ikke medalje neste år ved å bytte ut over halve laget. Men vi blir iallefall nødt til å hente spillere til posisjoner der vi bruker nødløsninger. Altså venstrekqnt og spiss. En tredje midtbanespiller til å konkurrere eller spille sammen i en trio med Haugen og Badji blir nok også hentet. Hvis ikke Demidov blir en permanent løsning der.

osoerli

September 01, 2014, 12:08:05 PM #130 Last Edit: September 01, 2014, 12:11:37 PM by osoerli
Quote from: krakra on September 01, 2014, 11:59:22 AM
Både Grønner og Haugen kan spille på et medaljelag. Jeg har langt fra gitt opp Demidov. Vi tar ikke medalje neste år ved å bytte ut over halve laget. Men vi blir iallefall nødt til å hente spillere til posisjoner der vi bruker nødløsninger. Altså venstrekqnt og spiss. En tredje midtbanespiller til å konkurrere eller spille sammen i en trio med Haugen og Badji blir nok også hentet. Hvis ikke Demidov blir en permanent løsning der.


Den nye spelaren sentralt ved sidan av Badji må vera ein offensiv type.  Det er ikkje Demidov.  Om Demidov blir friskmeldt og i god gamal form (det siste skjer neppe), så blir han enten midtstopper, eller konkurrent til Badji i 442, eller makker til Badji i 4231.

For øvrig tar Brann aldri medalje med både Grønner og Haugen i førsteelveren.
Og kvifor tar vi ikkje medalje ved å bytte ut over halve laget?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

September 01, 2014, 12:13:00 PM #131 Last Edit: September 01, 2014, 12:14:42 PM by krakra

osoerli

Quote from: krakra on September 01, 2014, 12:13:00 PM


Med gode nye spelarar bør det gå kjapt å få inn spel og samspel.  Kor mange frå Molde var igjen frå 2010-laget då dei tok gull i 2011?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

All erfaring sier at du tar feil. Nå har jeg bare sett raskt over antall spilte kamper, og ikke minutter, og Solskjær rullerte jo mye i første sesong, men av de elleve som spilte flest kamper i 2011 var ni i klubben i 2010. Såvidt jeg kan se. Av de 17 som spilte mest var 12 der i 2010.

Corran

Eg må ærlig innrømme at eg ønsker en midtbanespiller som kan ta plassen til Badji. Han er litt lotto på psyken og du ser kor oppgitt han blir på medspillere og dommer. Føler han er en tikkende bombe :-) Og i går var han meget god defensivt, men mange svake pasninger ødela flere angrep. Ser ut som om han har problemer med å lese spillet og å skaffe seg oversikt
Men hjelpe meg han er god og har et stort potensiale/toppnivå
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Quote from: krakra on September 01, 2014, 12:13:00 PM


Tror ærlig talt du skal være strålende fornøyd om Skaanes er innslag på neste medaljelag fra Brann. Og om man noen gang skal starte fra scratch så må det være etter å ha reddet tippeligaplassen i siste kamp. For det er dit vi i beste fall styrer nå.

krakra

September 01, 2014, 14:51:46 PM #136 Last Edit: September 01, 2014, 14:53:28 PM by krakra
Skaanes kan også være der. Han vil nok konkurrere med Huse så lenge Norling holder på en utdatert 4-4-2.

Men det er ikke sikkert Branns neste medaljelag spiller 4-4-2

Brann har fire u21-spillere og alle bør satses på hvis vi skal lære noe som helst av lagene som har lykkes de siste årene. Men jeg vet at du heller vil kopiere 2007-oppskriften.

Hatleking

Det er mange spelarar som i teorien "kan" vere med på eit medaljelag. Berre sjå på Odd. Der spelar spelarar som Eriksen og Halvorsen fast. Med eit samspelt lag er mykje mogleg på dette - og internasjonalt nivå. Det skal ikkje undervurderast. Men så treng ein sjølvsagt å ha gode nok spelarar i tillegg.

Er det ein ting me skal gjere no, så er det å fortsetje på den kursen me har staka ut. Satse på dei unge, lokale. Litt artig å lese at nokon vil ha ein erstattar til Badji når han er einaste på eit stabilt høgt nivå for tida og me i tillegg har Demidov.

dragn

Angående Badji, slik han spiller nå kan han fort bli et hett salgsobjekt. Hadde vært en tommel opp for ledelsen om vi for en gangs skyld gikk i pluss på en spiller.

Hatleking

Og endeleg selgje spelaren, spelartypen me har mangla sidan Austin forsvann? Då skal det i så fall vere mykje pengar. Elles blir det nok fleire sesongar framover med for veik midtbane.

krakra

Har du ikke tro på at Geniet tryller frem en kvalitetserstatter for en billig penge?


Too far east

Finns det noen videresalgsklausul på Austin? Ryktes å väre på vei til Palace for 3 Mill pund.

stigh

Quote from: Too far east on September 01, 2014, 19:49:03 PM
Finns det noen videresalgsklausul på Austin? Ryktes å väre på vei til Palace for 3 Mill pund.


Håper da de. Vist ikke e de dårlig av klubben (RBH) å ikke fått de. Er jo en spiller som fort kunne bli solgt videre

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Tom C

Aldri mer Obos....

Too far east


Joggi Bogga

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

osoerli

Quote from: Joggi Bogga on September 02, 2014, 08:30:35 AM
Jeg slutter meg definitivt til dem som ønsker Badji vekk. Han er en utrolig begrenset spiller som ødelegger dynamikken i laget og insnevrer vårt offensive register.

Dåke er nok ein svært liten gjeng.  Badji er ein av dei få som har nivået til ein gull-kandidat.

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dragn

Men vi tar ikje gull før hans kontrakt går ut, og vips sitter vi igjen med nada potada nok engang.

Go Up