• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ulf-Brann, fredag 11.april kl 19

Started by osoerli, April 06, 2014, 22:29:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on April 13, 2014, 15:38:52 PM
En liten trivialitet. Merket meg før kampen litt eder og galle mot dommeren som var blitt satt opp. Herr Edvardsen. Underveis og etter kampen har han vel ikke blitt nevnt en eneste gang. Klarte seg vel greit, da.


Nei det gjorde han ikke. Man han gjorde én bra ting: La merke til at han fotfulgte han Ulf-spilleren som åpenbart hadde tenkt å bruke jævlig lang tid på bytte. Mener Ulf ledet da.
Legg ned hele klubben!

Corran

Edvartsen dømte vel den beste kampen jeg har sett ham i (sett ham i andre kamper en med Brann)
Gjorde vel ingen feil og kortene var vel alle korrekte
Og eg var en av dem som ga ham eder og galle før kampen så når han gjør det bra må eg jo være den første til å innrømme det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Var det en slik type som også distraherte Huseklepp på straffen ? Skulle i tilfelle hatt i ræven  ;)

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

Er det ikke rødt kort til Sandnes Ulf-spilleren på straffesituasjonen? Amin Askar skal jo bare sette ballen i mer eller mindre åpen gåll.

Corran

Nei ikke etter min mening. Han har ikke kontroll på ballen. Han blir ikke tatt av siste mann og er ikke en soleklar målsjanse (er jo tross alt en Brannspiller)
Det har i det siste blitt veldig vanlig å gi rødt kort i slike situasjoner Noe jeg mener er feil

Synes det er helt greit å ikke gi rødt der
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Egentlig er straffen småbillig. Ikke at den er feil idømt, men slike situasjoner ser vi ofte det ikke blir blåst på. Og Askar faller jo, som vanlig, ekstremt lett.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dragn

Quote from: Corran on April 14, 2014, 07:06:19 AM
Nei ikke etter min mening. Han har ikke kontroll på ballen. Han blir ikke tatt av siste mann og er ikke en soleklar målsjanse (er jo tross alt en Brannspiller)
Det har i det siste blitt veldig vanlig å gi rødt kort i slike situasjoner Noe jeg mener er feil

Synes det er helt greit å ikke gi rødt der


Sånn forøvrig er jeg enig i at det ikke burde vært rødt, reglementet bør fikses på! men han blir jo snytt for en opplagt målsjanse og da er reglementet enkelt.

Lasaron

Jeg syns reglementet er greit. Tror fjerning av den regelen vil føre til flere straffer på bekostning av flere spillemål. Kanskje også flere skader. Det vil uansett bli mindre risikabelt å sette inn en takling i straffefeltet.
Tren på langskudd

dudo

Det er jo allerede blitt ulovlig å takle, kan hende en oppmykning av regelverket hadde vært greit.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Quote from: dragn on April 14, 2014, 10:09:03 AM
Quote from: Corran on April 14, 2014, 07:06:19 AM
Nei ikke etter min mening. Han har ikke kontroll på ballen. Han blir ikke tatt av siste mann og er ikke en soleklar målsjanse (er jo tross alt en Brannspiller)
Det har i det siste blitt veldig vanlig å gi rødt kort i slike situasjoner Noe jeg mener er feil

Synes det er helt greit å ikke gi rødt der


Sånn forøvrig er jeg enig i at det ikke burde vært rødt, reglementet bør fikses på! men han blir jo snytt for en opplagt målsjanse og da er reglementet enkelt.

Ja men sier ikke reglementet at han skal være siste mann og frata en opplagt målsjanse samt kontroll på ballen? Var på vei til å søke i reglene, men giddet ikke :-) Hvis eg har rett i min antagelse av reglene så er det ikke rødt kort. Og videre om jeg har rett og slik jeg mener å huske at reglene ble tolket før så er det jo feil det mange dommere gjør og det "ekspertene" messer om på tv.
Apropos ekspertene på tv så er de jo eksperter i å tolke reglene slik de tror og messer om dem så det blir sannheter :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dragn

Såvidt jeg husker, er "takle bakerste mann gir rødt" erstattet med "takle en som har en opplagt målsjanse gir rødt". Har dog ikke finkjemma reglene :-)

Corran

Har vel aldri gitt rødt å takle bakerste mann ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up