• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

storB

Helt utrolig at ALT denne runden klaffer :)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator


Nixon

Etter seieren mot oransjepakket 8. august hadde de fleste innstillingen om at det først kom til å bli verre før det igjen ble bedre når vi i tur og orden skulle møte Rosenborg, VIF, Molde og Strømsgodset. Men hvem hadde trodd at det ikke skulle bli verre i det hele tatt, men bare bedre!!

Men hvor er Norsk Regnesentral når vi trenger de?:)
Rød makt på Hansa

Tom C

Haha...  Ja, noen må ringe norsk regnesentral igjen, asap!  :D

Nå skal det sies at jeg har null problemer med å se for meg at vi taper hjemme mot Ulf etter et bilig straffespark, og utvisning av Mojsov. Vi har fremdeles en del "tikkende bomber" på laget, som kan gå av i feil øyeblikk. Men vi har vel kanskje fremdeles litt flaks til gode etter veldig mye stang ut på vårparten.
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Belfort

Veldig skummel kamp til fredag. Noen begynner å tro at Brann er "reddet" og Sandes Ulf skal være plankekjøring. Et Sandes Ulf som antagelig har gitt opp og som"lar det stå til" på fredag er så jævlig typisk at vi roter det til.

Nixon

Vi har noen myter om Brann som bare er myter. Men at Brann har en tendens til å dumme seg ut etter en opptur, gjerne når det kommer en del ekstra folk på Stadion, er vel en ganske grei sannhet. Jeg er også engstelig for kampen på fredag.
Rød makt på Hansa

osoerli

Finns det ein formtabell nokon stad, f.eks siste 5 kamper eller siste 10?
Brann skulle vel ligga ganske høgt på den.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: osoerli on September 16, 2014, 08:48:24 AM
Finns det ein formtabell nokon stad, f.eks siste 5 kamper eller siste 10?
Brann skulle vel ligga ganske høgt på den.



Nifs.no og sortér på dato. 8. august. Brann på 4. plass.
Gå av.


Tom C

Godset sliter... Blir forøvrig meget vanskelig i neste runde mot Odd. Poeng i den kampen vil være meget overraskende. Nesten litt absurd å reise til Skagerak arena og tenke at man er sjeleglad om man får med seg ett poeng derfra. Tidene har jaggu forandret seg...

Jaja, får satse på at ting er mer "normalisert" til neste sesong, da vi ihht til planen er en stabil toppklubb igjen.
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

I fjor tok Brann 14 poeng i høstsesongen. I år har vi tatt 11 poeng på de 8 første kampene i høstsesongen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

September 19, 2014, 04:52:09 AM #2012 Last Edit: September 19, 2014, 07:51:39 AM by krøvel vellevold
Slik redder vi plassen selv om alt skulle gå til helvete denne runden:

Brann 22 p: Ulf h 0, Odd b 0, Start h 3, S08 h 3, B/G b 1, Sogndal h 3, FKH b 0 = 32 p *
AaFK 25 p: Stabæk h 3, RBK b 0, Odd h 0, Start b 0, Viking b 0, VIF h 0, Ulf b 3 = 31 p
Start 25 p: Viking b 3, S08 h 0, Brann b 0, AaFK h 3, LSK b 0, Ulf h 1, VIF b 0 = 32 p *
FKH 21 p: RBK h 3, Sogndal b 0, Ulf h 3, MFK b 0, Godset h 1, Stabæk b 0, Brann h 3 = 31 p
Sogndal 21 p: S08 b 3, FKH h 3, VIF b 0, Ulf b 1, MFK h 1, Brann b 0, Stabæk h 3 = 32 p *

*Målforskjell:
Brann -8: Ulf h -1, Odd b -2, Start h +1, S08 h +1, B/G b 0, SIL h +1, FKH b -2 = -10
Start -12: Viking b +3, S08 h 0, Brann b -1, AaFK h +1, LSK b -1, Ulf h 0, VIF b -1 = -11
Sogndal -13: S08 b +1, FKH h +1, VIF b -1, Ulf b 0, MFK h 0, Brann b -1, Stabæk h +3 = -10 men antagelig færre scorede mål.
Legg ned hele klubben!

Tom C

I oppgjøret mellom start og Aafk, så må jo noen av dem få poeng.

Får kanskje håpe på at aafk vinner den da, for jeg tror uansett ikke at de bare tar 6 poeng på de 7 siste. (Tror bl.a. ikke at de taper hjemme mot VIF)

Uansett så holder det jo som du sier, at vi får sogndal og FKH bak oss ( i tillegg til ulf), men det er forferdelig vanskelig å spå noe om Sogndal. De er litt sånn som Brann, og kan fort finne på å slå både Vif og Molde, mens de kan tape mot ulf.
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: Tom C on September 19, 2014, 07:27:17 AM
I oppgjøret mellom start og Aafk, så må jo noen av dem få poeng.

Får kanskje håpe på at aafk vinner den da, for jeg tror uansett ikke at de bare tar 6 poeng på de 7 siste. (Tror bl.a. ikke at de taper hjemme mot VIF)

Uansett så holder det jo som du sier, at vi får sogndal og FKH bak oss ( i tillegg til ulf), men det er forferdelig vanskelig å spå noe om Sogndal. De er litt sånn som Brann, og kan fort finne på å slå både Vif og Molde, mens de kan tape mot ulf.


Det skulle stå H på Start vs AaFK. Skulle visst tatt en dobbeltsjekk.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

http://www.bt.no/meninger/debatt/BT-svekkjer-Brann-3200744.html

"BT svekker Brann"

Eg er sterkt uenig med vinklingen i dette innlegget. BT har satt kritiske søkelys på Branns sviktende økonomiske styring, vårt massive misforhold i antall frammøtte vs solgte billetter samt andre momenter ved en klubb som inntil nylig var på strak kurs mot nedrykk. Brann er ikkje friskmeldt, og det er ikkje BT sin oppgave å hause opp klubben når den styres så svakt som den gjør.
Gå av.

Tom C

September 19, 2014, 09:03:17 AM #2016 Last Edit: September 19, 2014, 09:04:49 AM by Tom C
Tja, jeg er ikke like uenig. Jeg reagerer også stadig vekk på latterlige artikler som jeg ikke skjønner poenget med. Den siste i rekken er jo da denne føljetongen om at noen visstnok har hørt noen i brann si at de tror at Barmen får spille my epga sin far i styret. Dette klarte de å lage så jækla mye oppstyr om at man skulle tro at det var en verdenskrise. Kan være enig i at man ikke automatisk kan skjære alle I BT over en kam, men det er nå en gang sånn at avisen har en redaktør som er ansvarlig for kvaliteten på det som skrives.

Så jeg synes at det er ganske åpenbart at BT's dekning av Brann dreier seg mer om å få oppmerksomhet enn noe annet. Koste hva det koste vil. Tydelig at skandaler og intriger fremdeles selger mer enn glad-nyheter, uavhengig av om det er mer enn en spiker i suppa.
Aldri mer Obos....

Belfort

Mer forunderlig er det at de ennå ikke har tatt tak i den store elefanten i rommet. Hvordan de kan unngå å ta tak i den katastrofale jobben til Geniet er helt utrolig.

aleksanderhjelleseth

Bt vet utmerket godt at saker om Brann selger aviser, de vet også at de er avhengig av å være på nett med rbh. Begynner de med negative skriverier er det BA som får godviljen. Geniet er godt plassert midt inne i klubben, han styrer alt.

Lasaron

BT sin freding av RBH er journalistisk integritet på sitt beste.
Tren på langskudd

krakra

Ja, det er ynkelig at de ikke tørr å røre RBH samtidig som de konsturerer en nepotismesak mot Barmen utifra en to år gammel mail og løse rykter. Det viser jo at evnen til å ta noen, selv å syltynt grunnlag, er der når viljen er der. Med RBH er jo grunnlaget mye mer solid, men det hadde også trengt litt mer journalistisk innlegg enn et blogginnlegg der man gjengir rykter om hva annonyme personer syns.

Ricky

Quote from: aleksanderhjelleseth on September 19, 2014, 09:24:51 AM
Bt vet utmerket godt at saker om Brann selger aviser, de vet også at de er avhengig av å være på nett med rbh. Begynner de med negative skriverier er det BA som får godviljen. Geniet er godt plassert midt inne i klubben, han styrer alt.


Verken BA eller BT skriver jo knapt noe som helst om Brann lenger; i alle fall ikke noe som krever innpass i de indre gemakker..

Koffert1

Svartmaling av byens røde stolthet
Reisen mellom oppturer og nedturer i sportsklubben Brann er så kort at det kan være vanskelig å vite hvor man befinner seg følelsesmessig til en hver tid.

Ingen norske fotballbyer kan måle seg med engasjementet og tilstedeværelsen som finnes i Bergen og sportsklubben Brann. Oppturer og nedturer på løpende bånd gjør at enkelte sliter med å følge med på hvilken sinnsstemning man er i.

Brann ligger i skrivende stund på 13 plass i tippeligaen, og er for første gang på flere måneder på trygg grunn. Ledelsen i klubben gjør en fantastisk jobb med å lokke publikum inn stadionportene og Rikard Norling og spillerne leverer varene på banen. Det er gode fotballtilstander i Bergen by, og supporterne skal virkelig ha for at de møter mannsterke for å støtte et nedrykkstruet brannlag. Hvilke andre klubber i Norge kan skilte med 14.500 tilskuere på stadion når de ligger på nedrykksplass langt ut i august måned?

Sportslig fremgang
Det er ikke levert som forventet denne sesongen, det er ingen ting å lure på. Likevel har det vært fremgang å spore på banen, og vi ser for første gang på mange år et angrepsvillig og underholdende brannlag. Rikard Norling har skapt underholdning ut av et grått, nitrist, Skarsfjordpreget brannlag som ikke trakk tilskuere uansett tabellplassering.

Negative idioter
Til tross for stigende kurve i form av resultater, utvikling av en underholdende og angrepsvillig spillestil og stigende tilskuertall er det noen som bare må svartmale.
Vi er i en positiv spiral, og ting begynner å gå vår vei; hvorfor skal man da blusse opp en artikkel om negative ytringer rundt Barmen junior? For øvrig en artikkel som ble gjort til fullstendig skamme under Strømsgodset kampen.

De stadige gulpene som kommer fra en ringrev i tv2sporten er ikke lenger vært å kommentere. En meget god journalist og med et mål for øye; å skape debatt.

Det at profilerte, lokale journalister ikke klarer å skryte av sportsklubben i oppturer gjør supporterne forvirret og følelsesmessig ustabile. Vi føler at Brann er på vei opp samtidig som vi leser hvor elendige de er. Resultatet blir ekstremt dype daler og at vi aldri kommer helt opp på toppene.

Støtt laget
Om man jobber som journalist, eiendomsmegler eller trygdesnylter, så bør vi ha et felles mål; å støtte sportsklubben Brann. Uansett!
Dessverre er det enkelte journalister som ikke klarer å nyte fremgangen, og da er det viktig å vite en ting: Det er dere som ødelegger sportsklubben Brann!

Nixon

Quote from: Koffert1 on September 19, 2014, 16:08:10 PMOm man jobber som journalist, eiendomsmegler eller trygdesnylter, så bør vi ha et felles mål; å støtte sportsklubben Brann. Uansett!


Man kan umulig forlange at en journalist i jobben sin skal støtte Brann uansett. Det blir like dumt som å mene at en lokalavisjournalist skal støtte kommunestyret sitt uansett.

Vi har heldigvis en fri presse. Og ulempen med den er selvsagt at den skriver ting vi er uenige i. Men det er tross alt en liten pris å betale.
Rød makt på Hansa

Koffert1


Man kan umulig forlange at en journalist i jobben sin skal støtte Brann uansett. Det blir like dumt som å mene at en lokalavisjournalist skal støtte kommunestyret sitt uansett.
[/quote]

At et av de viktigste journalistiske punktene for en god nyhetssak fra gammelt av er at den skal være negativt vinklet er det ikke tvil om.

Likevel så er det fullt mulig å lage positivt vinklede artikler om Brann i disse tider som også vil styrke klubbens omdømme i byen.
Man kan spørre seg hvordan en erfaren desk kan tillate seg å publisere noe så uetisk som en ren uthenging av Barmen, uten å makte å skaffe tilstrekkelige kilder. Dårlig journalistikk!

Men poenget er ikke god journalistikk eller ei. Poenget er å bygge opp klubben etter en gedigen nedtur, og det kan pressen helt fint ta del i, uten å miste en eneste leser.

Edit: Ser at jeg ikke får til den sitatfunksjonen helt  :)

Baunebob

Vi kan fortsatt fint rykke ned.

Xminator

Om noen lurte seg til å se medaljer for denne stallen i 2015, så fikk de svar i dag. Dagens mannskap er i beste fall middelhavsfarere på 30 kamper. 

Sjansen for å klatre noe mer enn sikker plass eller for den del sikre plassen før kampene mot Sogndal og Haugesund fikk ett skudd for baugen. Vi må ta 3 poeng i skien for å være på det sporet igjen.

Nå må Rosenborg slå Haugesund. Uavgjort går det også, men tap for Haugesund er best. Sarpsborg - Sogndal er nok det beste en uavgjort.  Vinner Sarpsborg blir den avstanden for stor, samtidig betyr neppe det ene poeng for mye når status gjøres opp. Vi styrer mot å måtte slå Sogndal hjemme uansett, men klart det kan være tilfeller der dette poenget blir avgjørende om vi avgir poeng mot Haugesund i siste runde. På den måten er det greit at Sogndal taper så vi øker sjansen for at turen til Haugesund handler om i verste fall kvalifisering uten teoretiske muligheter for direkte nedrykk.

Koffert1

Neste runde tipper jeg vi havner under streken igjen. Spent på hvordan spillerne evt takler det psykisk.

dudo

Skaanes virker for øvrig å være klar for å spille sentralt allerede. Imponerende!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on September 19, 2014, 20:46:07 PM
Om noen lurte seg til å se medaljer for denne stallen i 2015, så fikk de svar i dag. Dagens mannskap er i beste fall middelhavsfarere på 30 kamper. 

Sjansen for å klatre noe mer enn sikker plass eller for den del sikre plassen før kampene mot Sogndal og Haugesund fikk ett skudd for baugen. Vi må ta 3 poeng i skien for å være på det sporet igjen.

Nå må Rosenborg slå Haugesund. Uavgjort går det også, men tap for Haugesund er best. Sarpsborg - Sogndal er nok det beste en uavgjort.  Vinner Sarpsborg blir den avstanden for stor, samtidig betyr neppe det ene poeng for mye når status gjøres opp. Vi styrer mot å måtte slå Sogndal hjemme uansett, men klart det kan være tilfeller der dette poenget blir avgjørende om vi avgir poeng mot Haugesund i siste runde. På den måten er det greit at Sogndal taper så vi øker sjansen for at turen til Haugesund handler om i verste fall kvalifisering uten teoretiske muligheter for direkte nedrykk.


Helt klart å foretrekke at Sarp slår Sogndal. Om vi kommer på 10. plass eller 13.plass, betyr fint lite i dagens situasjon. Og 3 p vs Odd trenger ikke være nødvendig for å sikre plassen før de to siste.

Brann - 23 p: Odd b 0, Start h 3, S08 h 3, B/G b 1 = 30 p før de to siste.
SIL - 21 p: S08 b 0, FKH h 1, VIF b 0, Ulf b 1, MFK h 0 = 23 p før de to siste.
FKH - 21 p: RBK h 0, SIL b 1, Ulf h 1, MFK b 0, Godset h 0 = 23 p før de to siste.
Legg ned hele klubben!

OmOssSjølOgHansaøl

Strengt tatt er det bedre å tape poeng mot Ulf og vinne mot Sogndal og Haugesund, enn å vinne mot Ulf og tape / spille uavgjort mot Sogndal eller Haugesund. Sandnes Ulf havner sannsynligvis bak oss uansett. Jobben består i å holde også de to andre nevnte Vestlandslagene bak oss.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

blobby winters

Gleder meg til sesongen er ferdig. Elendig sesong. Dritt lei av hjemmetap og dårlige prestasjoner på hjemmebane. Det som engang var et "fort"?

1908

Godset leder no 0-1 mot glimt etter 4 min.. Glimt fikk en utvist også rett før.. Få håpe vi får hjelp av David & co i ettermiddag..

blobby winters

Glimt har vanskelig kamp program igjen bl a borte mot Molde, Odd, LSK og ikke minst hjemme hos oss. Selv om de er 5 poeng foran oss nå er ikke det usannsynlig at vi tar dem igjen, DERSOM vi vinner vår kamp mot dem.

De har også dårligere målforskjell.

Kruxleiven

Quote from: dudo on September 19, 2014, 21:27:28 PM
Skaanes virker for øvrig å være klar for å spille sentralt allerede. Imponerende!


Ikke imponerende. Talentbriller har du vel på nå. Han var mer synlig enn Haugen ja, men jeg synes ikje han gjør noen god kamp i det hele tatt. Han var som de andre til karakter 4/5. Han har vel ikke fått instruksene Badji og Haugen har fått om hvordan den sentrale midtbanen skal fremstå. Derfor ser det litt friere og mer lekent ut. På meg virker det som om begge våre sentrale midtbanespillere får beskjed om å holde igjen i kamp etter kamp og dette hemmer klart vårt offensive spill.

Jeg så Napoli-Sparta Praha på torsdag som var. Der var det en spillertype jeg ønsket meg, Dries Mertens. Hvilken herlig spiller. Det nærmeste vi kommer til det i Norge er vel Zahid kanskje. Wikheim/Fossum kanskje. Totalt urealistiske kjøp. Får håpe vi kan komme opp med noe  lignende selv fra ungdommen.

krakra

Så ikke kampen, men Skaanes får seks hos VG og sju hos Tv2. De er langt fra noen fasit, men det er sjeldent man ser sjuere  til spillere som har spilt en dårlig kamp. Kanskje er det dine antitalentbriller som slår til?

Som sagt så jeg ikke kampen, men at Skaanes har forutsetninger til å gjøre det veldig bra sentralt er det ingen tvil om. Han har en voldsom løpskraft er kvikk med og uten ball, god teknisk og veldig smart i bevegelsene.

Kruxleiven

7 poeng er for mye. De fleste i vår spillerbørs gir 4 og 5. Noen gir 6. Samuelsen og Singh er folk som spiller til 7 på sentral midtbane innimellom. Våre spillere har fremdeles litt å lære der mener jeg. Også Badji.

dudo

Han løste en for han uvant rolle på førstelaget. For min del viste han at han er klar for flere sjanser. Han var rett og slett bedre enn forventet sentralt for meg, og imponerte. Det betyr ikke nødvendigvis at han var toneangivende.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: blobby winters on September 20, 2014, 16:06:04 PM
Glimt har vanskelig kamp program igjen bl a borte mot Molde, Odd, LSK og ikke minst hjemme hos oss. Selv om de er 5 poeng foran oss nå er ikke det usannsynlig at vi tar dem igjen, DERSOM vi vinner vår kamp mot dem.

De har også dårligere målforskjell.


2 poeng å ta igjen om vi vinner mot dem. Det er realistisk på 5 kamper. Spesielt når vi selv må vinne ett par av dem for å holde oss i tippeligaen...

Corran

Quote from: Kruxleiven on September 20, 2014, 17:28:42 PM
Quote from: dudo on September 19, 2014, 21:27:28 PM
Skaanes virker for øvrig å være klar for å spille sentralt allerede. Imponerende!


Ikke imponerende. Talentbriller har du vel på nå. Han var mer synlig enn Haugen ja, men jeg synes ikje han gjør noen god kamp i det hele tatt. Han var som de andre til karakter 4/5. Han har vel ikke fått instruksene Badji og Haugen har fått om hvordan den sentrale midtbanen skal fremstå. Derfor ser det litt friere og mer lekent ut. På meg virker det som om begge våre sentrale midtbanespillere får beskjed om å holde igjen i kamp etter kamp og dette hemmer klart vårt offensive spill.

Jeg så Napoli-Sparta Praha på torsdag som var. Der var det en spillertype jeg ønsket meg, Dries Mertens. Hvilken herlig spiller. Det nærmeste vi kommer til det i Norge er vel Zahid kanskje. Wikheim/Fossum kanskje. Totalt urealistiske kjøp. Får håpe vi kan komme opp med noe  lignende selv fra ungdommen.


Tror du virkelig at de sentrale midtbanespillerne får beskjed om å holde igjen?
Og på fredag var vel problemet at noen ganger holdt ingen av dem igjen slik at en pasning var alt som skulle til og så var midtbanen vekke og det var et stort rom å boltre seg i mellom forsvar og midtbane. Tror ikke kvaliteten på Badji og Haugen har noe som helst å gjøre med hva de har fått beskjed av treneren om å gjøre. I så fall må de ha lyttet til råd fra Nordli og ikke Nordling

kaanes løp mye og godt. Taklet bra og spilte mye bedre en Haugen og Badji. Han hadde en del svake pasninger, men fortjente en 6'er på børs.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Baunebob

Jeg kan ikke forstå annet enn at dette blir en intens nedrykkskamp mellom oss, Haugesund og Sogndal. Sogndal ser skakkjørte ut, heldigvis. I kveld er vi alle trøndere. Neida. Joda.

Spelaren

Heia rosenbåirr sjø.
Gå av.

Koffert1

Viktig for oss at årets dårligste straffespark kom fra haugesund sin side etter bare 4 min..

Koffert1

FKH er i slaget... Skummelt

Limstift

Kan bli en spennende sisterunde når vi riser til Haugesund!


Alle må gå!

Hatleking

Finst vel knapt værre scenarier enn at Haugesund sender oss ned i siste serierunde!

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on September 21, 2014, 19:34:50 PM
Finst vel knapt værre scenarier enn at Haugesund sender oss ned i siste serierunde!


Ingen kommer til å godte seg mer over et Brann-nedrykk enn dem i hvert fall. Og tenk bare på grylingen fra den grusomme speakeren...
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: Hatleking on September 21, 2014, 19:34:50 PM
Finst vel knapt værre scenarier enn at Haugesund sender oss ned i siste serierunde!


Ydmykelse av verste sort å forlate Haugesund Stadion med nedrykk. Ingen bortesupportere vil håne oss mer. Det største i verden for araberne er å slå Brann. Da kan en bare tenke seg hva et spikret nedrykk vil bety av serieorgasmer på Gamlå. Det blir den optimale hevn for steinen som for gjennom bussvinduet for 16 år siden som aldri har blitt glemt og fremdeles vises på storskjerm og blir viet oppmerksomhet av lokal-tv når Brann er der nede.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Rød makt på Hansa

1908

Jeg tror ikke det spilles om nedrykk i Haugesund. Men det kan bli en kamp om kvallikplassen!!

Go Up