• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

blobby winters

Quote from: krøvel vellevold on August 26, 2014, 10:49:48 AM
Jeg håper for Guds skyld vi ikke kommer dithen at vi kan rykke ned i siste runde. FKH b er tøft nok, og det er kanskje det verste stedet i hele Norge for oss å rykke ned. Finnes vel knapt noen som hadde godtet seg mer over et Brann-nedrykk enn dem.


Umulig for deg å tenke at vi slår FKH i siste kamp slik at de rykker ned istedenfor oss?
Tror FKH supportere er enda mer bekymret for at de rykker ned på eget gress etter tap mot Brann enn det vi er for at de slår oss og vi rykker ned

krøvel vellevold

Quote from: blobby winters on August 27, 2014, 22:21:37 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 26, 2014, 10:49:48 AM
Jeg håper for Guds skyld vi ikke kommer dithen at vi kan rykke ned i siste runde. FKH b er tøft nok, og det er kanskje det verste stedet i hele Norge for oss å rykke ned. Finnes vel knapt noen som hadde godtet seg mer over et Brann-nedrykk enn dem.


Umulig for deg å tenke at vi slår FKH i siste kamp slik at de rykker ned istedenfor oss?
Tror FKH supportere er enda mer bekymret for at de rykker ned på eget gress etter tap mot Brann enn det vi er for at de slår oss og vi rykker ned
Legg ned hele klubben!

blobby winters

Vil selvsagt sikre fornyet TL kontrakt så fort som mulig. Men, tanken på en ren nedrykksfinale siste runde får ikke meg til å miste noe nattesøvn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gulløl

Håper de er klar til å ta i mot 4000 bortesupportere til en slik eventuelt nedrykks finale. Nei det er de vel ikke, får vel slengt i oss de vanlige 400 i hjørnet  :-\
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Og i dag er det bare å håpe på 3 borteseire.
Brannsupporter.


blobby winters


krøvel vellevold

Nei, vi taper selvsagt både mot MFK og Godset.
Legg ned hele klubben!

1908

Vi banker både Molde og Godset.

Klaus_Brann

Spørs om det er noen trøst, men VIF går opp i ledelsen mot Glimt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Start, Sogndal og Haugesund igjen og.. Håper Engen tar poeng i nord..

Klaus_Brann

August 30, 2014, 19:05:25 PM #1962 Last Edit: August 30, 2014, 19:16:10 PM by Klaus_Brann
Skal ikke se bort fra det, der går de opp i 2-1. Nok en målfest i vente fra en VIF-kamp?
Edit: 2-2.
Bare å begynne å spille på mange mål i VIF sine kamper fremover;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Vi taper sikkert både mot MFK h, Godset b, Odd b og FKH b. Så klarer vi kanskje ett poeng i Bodø. Og så roter vi sikkert vekk poeng i minst en av de fire siste hjemmekampene mot Ulf, Start, S08 og Sogndal. Og da står vi igjen med 3-2-4 siste 9. Det gir 30 poeng totalt. Og etter at AaFK i dag kom opp i 24, S08 kom opp i 26, og Glimt gjerne kommer opp i 26 (med uavgjort) de også, så er det vel strengt tatt bare Sogndal (20), FKH (21) og Start (22) det er særlig håp om skal komme opp i under 30. Og selv det skal holde hardt. Utrolig ubeleilig at både Stabæk, Glimt og AaFK plutselig begynte å vinne kamper de ikke skulle. Og hva nå hvis også Sogndal, Start og FKH gjør det?
Legg ned hele klubben!

1908

Forventer du at alle skal tape kamper??? Tidig du...

blobby winters

B/G 3   VIF 2 50min spillt. Enda en straffe.

Dette er tydeligvis runden hvor "topp" lagene gir vekk straffespark til bunnlagene.

Lurer på hvem som skal ta straffe for oss mot Molde i morgen?

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on August 30, 2014, 19:43:51 PM
Forventer du at alle skal tape kamper??? Tidig du...


Hæ?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Ser ut til å gå mot en nesten totalsvart tippeligalørdag: S08 med poeng mot et lag de ikke burde kunne ta poeng mot, AaFK med seier mot et lag de ikke burde kunne slå - og nå kanskje det samme med Glimt også.

Drittrunde!
Legg ned hele klubben!

blobby winters


dokken

Drittrunde, ja. Særlig når vi vet at to av de som er like foran oss, Start og Sogndal, skal møtes i morgen. Så minst en av dem får poeng.

Men vi må bare forberede oss på at høsten blir sånn: En runde ser ting litt lyst ut, neste runde er det mørkere. De fleste bunnlagene vil plukke poeng, det viser all erfaring fra tidligere. Det viktigste for oss er å vinne hjemmekampene mot Sogndal, Start og Sarpsborg. Og så må vi plukke litt poeng mot de antatt bedre lagene. Poeng mot Molde regner jeg som bonus.

krøvel vellevold

Quote from: blobby winters on August 30, 2014, 20:40:20 PM


Ja nå er det realistisk sett bare Sogndal, Start og FKH igjen. Og vinner Start over Sogndal (som tross alt vil være bedre enn Sogndal-seier) og FKH over LSK i morgen, så sitter vi fint i det. Da er det fem poeng opp til trygg plass. Og da kan du jo ta deg faen på at Sogndal slår AaFK på Fosshaugadn i neste runde...
Legg ned hele klubben!

Henrik8

Forferdelig runde. VIFs elendige forsvar dessverre ikke bare en hjelp for oss. Trodde VIF skulle ta Glimt. Godset har kollapset fullstendig under Nielsen, så jeg regnet dessverre med AAFK-seier.
Kjør over pakket 09`

Nixon

Brann må gjøre jobben selv i høst. jeg har ikke tro på poeng i morgen, men håper og tror at vi kan poeng i noen av de andre "sikre" bortetapene. For det må vi. For kan vi klare å vinne resten hjemme? Det er høyst usikkert.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on August 30, 2014, 21:02:27 PM
Brann må gjøre jobben selv i høst. jeg har ikke tro på poeng i morgen, men håper og tror at vi kan poeng i noen av de andre "sikre" bortetapene. For det må vi. For kan vi klare å vinne resten hjemme? Det er høyst usikkert.


Ja det ser ut til at vi må vinne en bortekamp eller to også. For det første fordi vi sikkert ikke klarer å vinne hjemme både mot Ulf, Start, S08 og Sogndal (minst ett poengtap der må vi forvente), og for det andre fordi de andre bunnlagene har begynt å ta uventede poeng. Glimt hadde 1 poeng på 7 kamper, men har nå tatt 10 poeng på de fire siste mot Sogndal b, Ulf h, Haugesund b og VIF h - der de strengt tatt ikke burde klart mer enn kanskje 5-6. AaFK fikk minst to poeng for mye mot Godset. Stabæk tok 1 poeng på 7 kamper, men har nå tatt 7 poeng på de fire siste mot RBK h, MFK b, Odd h og Godset b - der de strengt tatt ikke burde klart mer enn 0. Sarpsborg har tatt to poeng siste fem, men disse to har kommet borte mot VIF og hjemme mot Odd (altså poeng de normalt ikke skulle hatt) - og det er fremdeles syv poeng opp.

Håpene våre er nå er Start (tre poeng foran), FKH (to poeng foran) og Sogndal (ett poeng foran). Start har ett poeng siste fem, men har nå to hjemmekamper på rappen mot Sogndal og Stabæk. Start er også ferdige med både Molde, Godset og Odd - som vi ikke er ferdige med. Men vi har innbyrdes oppgjør hjemme

Haugesund har ett poeng siste tre, og har to bortekamper mot LSK og VIF nå. De er ferdige med Odd, men har Godset, MFK og RBK igjen. Og de har oss igjen på i Haugesund.

Sogndal har to poeng siste åtte. De er ferdige med Rosenborg, Odd og Godset - de to siste er ikke vi ferdige med ennå. Vi har heldigvis hjemmekamp mot dem.

Det er kritisk hvis vi i dag taper, mens Sogndal vinner i Kristiansand. Men det sistnevnte gjør imidlertid at Start taper.

Det som er virkelig kritisk derimot, er hvis Haugesund vinner på Lillestrøm i dag. Da har alt som har kunnet gå galt denne runden, gått galt.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

2-0 til LSK ti minutter før slutt. Endelig noe som ser ut til å gå vår vei denne runden!
Legg ned hele klubben!

Corran

Du slo meg med noen sekunder der :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

haak

Skaden til Azar kan bli skjebnesvanger

Koffert1

Noen som vil oppdatere oversikten over hvordan vi må gjøre det fremover for å redde plassen? krøvel?

Xminator

August 31, 2014, 20:16:49 PM #1979 Last Edit: August 31, 2014, 20:21:32 PM by Xminator

krakra

September 05, 2014, 17:22:15 PM #1980 Last Edit: September 05, 2014, 17:24:39 PM by krakra
...

Xminator


Lasaron

Ja, det er flere kamper det er vanskelig å ønske seg utfallet fra. Det kommer an på om fokuset er på å sikre kontrakten, eller om det er å komme høyest mulig.

Tren på langskudd

Baunebob

Ser ut som vi møter et smadret Ulf lag til fredagen. 0-2 til pause der nå.

Corran

Litt deilig at eg hadde rett ang Nordlie effekten :-)
Men eg kunne tenkt meg uavgjort eller Sandnes seier i den kampen slik at vi tok innpå Sarpsborg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

1908

Engen-fkh 1-0.. Helt perfekt..

1908


Xminator


Torvanger

Norling virker å ha knekt den defensive koden. Bortsett fra LSK-matchen har han snørt igjen. Og når laget gjør flere enn1 mål pr match, kan det se rikrig så bra ut på sikt.

dudo

Stabæk opp i ledelsen også. Pr nå er dette en perfekt runde for oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Stikkordene var "pr nå". FKH har redusert og Sogndal utlignet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

haak


dudo

Stabæk opp i ledelsen igjen. Kjartansson med hat trick, og står nå med småpene 24 mål på 22 kamper ... Helt ufattelig at et Rekdal-lag kan være mestscorende i TL.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

1908

Uavgjort i Sogndal om det holder, FKH tap, Start tap = Perfekt!

Spelaren

Quote from: dudo on September 14, 2014, 18:20:15 PM
Stabæk opp i ledelsen igjen. Kjartansson med hat trick, og står nå med småpene 24 mål på 22 kamper ... Helt ufattelig at et Rekdal-lag kan være mestscorende i TL.


Men Molde har én omgang å trone alene med flest mål, i skrivende stund har begge 51.
Gå av.

dudo

Joda, men uansett. Molde er jo svingode, med et bra offensivt system. VIF er VIF, og med en kynisk, dørgende kjedelig trenermentalitet hos Rekdal. Jeg er månebedotten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

blobby winters


dudo

Vinner vi på fredag gir jeg flatt faen i hva som skjer mot Odd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

1908

Hva som skjer i Skien tror jeg vi skal ta med en klype salt.. Men vinner vi på Fredag, så er det ikke lengre katastrofe om vi taper mot Odd...

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on September 14, 2014, 18:39:24 PM
Joda, men uansett. Molde er jo svingode, med et bra offensivt system. VIF er VIF, og med en kynisk, dørgende kjedelig trenermentalitet hos Rekdal. Jeg er månebedotten.


Sogndal hadde vært i toppen av scoringsstatistikken om de hadde hatt Kjartansson. Molde ville scort ca. 1000 mål med Kjartasson.

Go Up