• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Får vi kvalik mot TIL rykker vi dønn ned. Masse nerver og en iskald kamp i snøstorm...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2014, 08:51:58 AM
Quote from: Kjell249 on July 28, 2014, 07:19:30 AMDette har absolutt ingenting med tilfeldigheter å gjøre!
Hvis vi antar at det er 50% sannsynlighet for hjemmeseier, 25% for uavgjort og 25% for tap i snitt, så er sannsynlighten for at vi tilfeldigvis vinner 8 hjemmekamper på rad
0,5^8=0,39%.

For 6 tilfeldige tap på rad
0,25^6=0,024%

Vi skaper de fleste sjansene i år etter vi kommer under. Kommer vi først under så er sjansene veldig små for seier...


Dette er jo tulleutregninger. Her kan du jo sette inn de tallene som passer. Fotball er ikke som terningkast eller lottokuler. Man kan ikke sette tall på sjansen for tilfeldigheter i fotball!

Du sier at de fleste sjansene kommer etter at vi ligger under. Javel, kan du dokumentere det? Og so what? Teller ikke sjanser etter at man ligger under? Om sjansene hadde kommet når vi hadde ledet, kunne man vridd det også negativt: At vi kun kommer til sjanser fordi motstanderen må opp å score, og vi utnytter rommene det gir. Så dette kan man vri og vende på akkurat som det passer.
Tulleutregninger? Bare fordi du ikke forstår enkel sannsynlighetsregning:)?

Tallene viser at sannsynligheten i fjor var veldig mye høyere for hjemmeseier enn det den er i år, for det er ikke tilfeldig at man vinner 8 kamper på rad eller taper 6 på rad, til det er sannsynlighet for et slikt utfall for liten.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2014, 13:49:53 PM
Magefølelsen nå etter gårsdagens tap, sier at sjansen for kvalikplass er omtrent 40 %, og sjansen for å redde plassen uten kvalik er ca 30 %. Får vi kvalik, føler jeg sjansen er 50-60 % for at vi klarer oss. Med andre ord; jeg regner det som mer sannsynlig at vi spiller i 1.div. enn i TL neste år. Når vi fremdeles sløser så sinnssykt med sjansene, så ser det jo aldri ut til å snu for oss. Vi har ingen gode avsluttere, og vi har heller ikke marginene med oss. Det er som om det liksom er forutbestemt at i år skal vi rykke ned - uansett.
Hvis det er 30% sjanse for å klare seg uten kvalikplass og 40% sjanse for å klare kvalik, med 50-60% sannsynlighet for å vinne over to kamper (40%*50%=20%), så antar du at det er en større mulighet for at vi holder plassen enn å rykke ned.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: Kjell249 on July 28, 2014, 15:01:27 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2014, 13:49:53 PM
Magefølelsen nå etter gårsdagens tap, sier at sjansen for kvalikplass er omtrent 40 %, og sjansen for å redde plassen uten kvalik er ca 30 %. Får vi kvalik, føler jeg sjansen er 50-60 % for at vi klarer oss. Med andre ord; jeg regner det som mer sannsynlig at vi spiller i 1.div. enn i TL neste år. Når vi fremdeles sløser så sinnssykt med sjansene, så ser det jo aldri ut til å snu for oss. Vi har ingen gode avsluttere, og vi har heller ikke marginene med oss. Det er som om det liksom er forutbestemt at i år skal vi rykke ned - uansett.
Hvis det er 30% sjanse for å klare seg uten kvalikplass og 40% sjanse for å klare kvalik, med 50-60% sannsynlighet for å vinne over to kamper (40%*50%=20%), så antar du at det er en større mulighet for at vi holder plassen enn å rykke ned.


Jeg snakker ikke om 40 + 30. Jeg snakker om 40 % sjanse for å klare MINST kvalik, og 30 % for å klare MINST plassen over kvalik.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Kjell249 on July 28, 2014, 14:53:50 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2014, 08:51:58 AM
Quote from: Kjell249 on July 28, 2014, 07:19:30 AMDette har absolutt ingenting med tilfeldigheter å gjøre!
Hvis vi antar at det er 50% sannsynlighet for hjemmeseier, 25% for uavgjort og 25% for tap i snitt, så er sannsynlighten for at vi tilfeldigvis vinner 8 hjemmekamper på rad
0,5^8=0,39%.

For 6 tilfeldige tap på rad
0,25^6=0,024%

Vi skaper de fleste sjansene i år etter vi kommer under. Kommer vi først under så er sjansene veldig små for seier...


Dette er jo tulleutregninger. Her kan du jo sette inn de tallene som passer. Fotball er ikke som terningkast eller lottokuler. Man kan ikke sette tall på sjansen for tilfeldigheter i fotball!

Du sier at de fleste sjansene kommer etter at vi ligger under. Javel, kan du dokumentere det? Og so what? Teller ikke sjanser etter at man ligger under? Om sjansene hadde kommet når vi hadde ledet, kunne man vridd det også negativt: At vi kun kommer til sjanser fordi motstanderen må opp å score, og vi utnytter rommene det gir. Så dette kan man vri og vende på akkurat som det passer.
Tulleutregninger? Bare fordi du ikke forstår enkel sannsynlighetsregning:)?

Tallene viser at sannsynligheten i fjor var veldig mye høyere for hjemmeseier enn det den er i år, for det er ikke tilfeldig at man vinner 8 kamper på rad eller taper 6 på rad, til det er sannsynlighet for et slikt utfall for liten.


Så forklar denne da: Du sier det er 50 % sjanse for å vinne på tilfeldigheter. Og så ganger du 50 med seg selv 8 ganger og kommer frem til at sjansen for å vinne på tilfeldigheter er 0,39 %. Men hva forteller det om muligheten for å vinne på ikke-tilfeldigheter? Vil ikke den være de resterende 50 prosenetene da? Og da vil det jo i følge din utregning være 0,39 % sjanse for å vinne fordi man er best.

Du må jo begripe at man ikke kan regne sannsynlighetsregning rundt fotball med sine tusener av variabler, bevegelser og tilfeldigheter under en kamp, på samme måte som terningkast og lottotrekning. Hvis du ikke skjønner det, så kan du spare deg å spørre om JEG ikke forstår sannsynlighetsregning.
Legg ned hele klubben!

Kruxleiven

Var det støttemarkering på trening i dag? Ellers slo mobiliseringen feil?

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2014, 18:09:10 PM
Du må jo begripe at man ikke kan regne sannsynlighetsregning rundt fotball med sine tusener av variabler, bevegelser og tilfeldigheter under en kamp, på samme måte som terningkast og lottotrekning. Hvis du ikke skjønner det, så kan du spare deg å spørre om JEG ikke forstår sannsynlighetsregning.


Njaa, bookmakerne har nå mestret denne kunsten i alle år, med et par prosents sikkerhetsmargin.

(Uten at jeg skal legge meg videre opp i denne "50-25-25"-debatten)

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on July 28, 2014, 19:17:20 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2014, 18:09:10 PM
Du må jo begripe at man ikke kan regne sannsynlighetsregning rundt fotball med sine tusener av variabler, bevegelser og tilfeldigheter under en kamp, på samme måte som terningkast og lottotrekning. Hvis du ikke skjønner det, så kan du spare deg å spørre om JEG ikke forstår sannsynlighetsregning.


Njaa, bookmakerne har nå mestret denne kunsten i alle år, med et par prosents sikkerhetsmargin.

(Uten at jeg skal legge meg videre opp i denne "50-25-25"-debatten)

Jo men det er tall basert ut fra tidligere resultater. Hver kamp lever sitt eget liv - totalt uavhengig av hvordan det har gått i tidligere kamper - annet enn at det psykologiske kan spille inn. Men det kan slå begge veier.

Det er umulig å tallfeste hvor mye tilfeldigheter og hvor mye presiasjon/nøyaktighet/talent o.l. som avgjør en fotballkamp. Fotball er ikke som lotto eller terning. Det er en million ganger mer komplekst. Og fotball består av MASSE tilfeldigheter. At man vinner flere kamper på rad til tross for sjansemessig/spillemessig underlegenhet, er ikke noe man kan tallfeste som sannsynlighet. Det er heller ingen som har sagt at vi har hatt uflaks i alle åtte hjemmekamper i år, mens vi hadde flaks i alle de åtte første hjemmekampene i fjor.
Legg ned hele klubben!

Brannfan23

Wathne sier mye rart til tider, men han har noe gode poenger i denne artikkelen:

http://www.dagbladet.no/2014/07/29/sport/tippeligaen/fotball/brann/davy_wathne/34532637/

nero

Ja, det mange her som oppfatter Davy som en tulling, og greit nok, han sier en del rart, men når det gjelder Brann treffer han på en del og. Fetisjen hans for Skarsfjord er imidlertid litt vanskelig å forstå.
Lions led by donkeys.

Tom C

July 29, 2014, 10:41:10 AM #1561 Last Edit: July 29, 2014, 10:43:42 AM by Tom C
Og jeg irriterer meg stadig over alt maset om at "alle" mente vi skulle ta gull før sesongen. Det at Norling sa at det ville være rart å ikke ha gull som et mål, blir med vilje brukt for å latterliggjøre ham. Men det var pinadø ikke mange brannsupportere som ikke tok dette med en god klype salt, og som heller tok det for å være en frisk og positiv innstilling til årets sesong, selv om de aller aller fleste av oss visste at vi skulle ha bra med flyt for å få en medalje.

Er jo bare å ta en titt i Tabelltips-tråden der noen har summert både bataljonens og en vg-polls resultater, og der kom Brann ut rundt 5 plass... Så det der "haha, alle bergensere trodde på brann gull"-pisset provoserer meg litt.

Og en ting til. At det var halleluja-stemning på pressekonferansen til Norling... Hva så? Vi var jo glad for at vi hadde fått inn en god trener. Det betyr ikke at alle forskutterte gull i inneværende sesong. Veldig mange av branns supportere klarer faktisk å ha to tanker i hodet samtidig, og innså at stallen Norling arvet var middelmådig at best. Selv om folk som Davy liker å gi inntrykk av det motsatte.
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

July 29, 2014, 10:46:18 AM #1562 Last Edit: July 29, 2014, 11:30:33 AM by krøvel vellevold
Quote from: nero on July 29, 2014, 10:29:35 AM
Ja, det mange her som oppfatter Davy som en tulling, og greit nok, han sier en del rart, men når det gjelder Brann treffer han på en del og. Fetisjen hans for Skarsfjord er imidlertid litt vanskelig å forstå.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

July 29, 2014, 10:56:22 AM #1563 Last Edit: July 29, 2014, 10:57:54 AM by krøvel vellevold
Quote from: Tom C on July 29, 2014, 10:41:10 AMOg en ting til. At det var halleluja-stemning på pressekonferansen til Norling... Hva så? Vi var jo glad for at vi hadde fått inn en god trener. Det betyr ikke at alle forskutterte gull i inneværende sesong.


Exactly!

Det var den første meritterte treneren vi ansatte siden foran 1986. Det var den første treneren som stod for offensivitet siden Mjelde. Her fikk vi den svenske seriemester-treneren - og en meget populær mann i alle klubber han har vært i, servert på et sølvfat. Ansettelsen var helt i overkant av hva vi hadde våget å håpe på. Og det at han valgte å gå fra seriegull og 25000 feststemte fans og kommende CL-kvalik i MFF, til en sportslig rasert middelmådighet med 6-7000 reelt kampene, skulle han selvsagt hylles for. Selvsagt skulle en slik mann ønskes velkommen på skikkelig vis. Men i Norge skal man helst ikke vise følelser og entusiasme. Man skal ikke være kritisk og negative til dem som gjør en dårlig jobb, men man skal heller ikke vise for mye entusiasme og optimisme. Og vi bergensere skal på den ene siden latterliggjøres for at vi som Norges nest største by bare har fått til ett gull-lag de siste 50 årene. Mens de i neste øyeblikk ler av at vi ikke er fornøyde med 8.plass, og spør om vi tror vi skal være bedre bare fordi vi kommer fra Norges nest største by...

Og media elsker jo å latterliggjøre når vi synger "gullet ska hem". For det betyr visst at vi faktisk er 100 % overbeviste om at vi tar gull.
Legg ned hele klubben!

Eivind

Davy gjør intet annet enn å hive ved på bålet til hvordan resten av landet, som er uforstående, oppfatter Brann og brannsupporterne.

Man skulle faktisk ikke trodd at han fulgte Brann så tett som han gjør.

Brannfan23

Det Wathne sier om Skarsfjord og Norling er tull, men ang om ledelsen og styringen i Brann er jeg ganske enig med han. Der treffer han de fundementale problemene som har oppstått etter gullet. Tror han sikter på RBH.

krakra

At Wathne er kritisk til måten Brann satset før gullet også er da ingen hemmelighet. Han var sterkt kritisk til Mjelde og styret og måten pengene ble brukt til å kjøpe gullet på. Jeg er enig i at Brann har vært dårlig ledet de siste ti årene.
De enorme pengesummene som Brann fikk fra Hardball i årene før gullet kunne vært brukt langt smartere. De enorme summene vi har brukt etter gullet(for det har ikke vært småpenger det heller, selv om det er mindre enn vi fikk før gullet) trenger ingen kommentar. Det har vært en katastrofe og nesten alle tyngre investeringer har gått til helvette.

krøvel vellevold

Quote from: Brannfan23 on July 29, 2014, 11:11:28 AM
Det Wathne sier om Skarsfjord og Norling er tull, men ang om ledelsen og styringen i Brann er jeg ganske enig med han. Der treffer han de fundementale problemene som har oppstått etter gullet. Tror han sikter på RBH.


Artig at han kaller det "mobbing og sjikanering" å si sin hjertens mening om Skars. Men selv har han ingen problemer med å være minst like kritisk til RBH. Ikke det at jeg er uenig i kritikken mot RBH, men det har jo ingenting med saken å gjøre.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Seks strake hjemmetap har vi altså. Sandefjord hadde syv strake hjemmetap i 2010, før de plutselig slo til med en 6-1-seier i siste hjemmekamp mot Hønefoss.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Davy er konstant negativ til Brann, med et merkelig unntak når Skars var her. Han tror vel på nedrykk eller at Brann gjør det dårlig nesten hvert år, da er det ikke rart han treffer inne i mellom.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on July 29, 2014, 14:16:08 PM
Davy er konstant negativ til Brann, med et merkelig unntak når Skars var her. Han tror vel på nedrykk eller at Brann gjør det dårlig nesten hvert år, da er det ikke rart han treffer inne i mellom.


Og at mannen kalles "Brann-supporter" er latterlig. Han liker å vise seg som det når vi vinner serien eller spiller cupfinale. Men hadde Brann rykket ned, hadde han godtet seg.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Brann 2015:

RBK byttes ut med Ranheim?
Godset byttes ut med Mjøndalen?
Molde byttes ut med Kristiansund?
AaFK byttes ut med Hødd?
Stabæk byttes ut med Bærum?
LSK byttes ut med Strømmen?
Start byttes ut med Jerv?
Sogndal byttes ut med Florø?
VIF byttes ut med Follo?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Du får se på det som at man får sett mange nye stadioner...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on July 31, 2014, 07:10:45 AM
Brann 2015:

RBK byttes ut med Ranheim?
Godset byttes ut med Mjøndalen?
Molde byttes ut med Kristiansund?
AaFK byttes ut med Hødd?
Stabæk byttes ut med Bærum?
LSK byttes ut med Strømmen?
Start byttes ut med Jerv?
Sogndal byttes ut med Florø?
VIF byttes ut med Follo?



Dette er nok ganske sikkert realitenene ja

nero

Quote from: krøvel vellevold on July 31, 2014, 07:10:45 AM
Brann 2015:

RBK byttes ut med Ranheim?
Godset byttes ut med Mjøndalen?
Molde byttes ut med Kristiansund?
AaFK byttes ut med Hødd?
Stabæk byttes ut med Bærum?
LSK byttes ut med Strømmen?
Start byttes ut med Jerv?
Sogndal byttes ut med Florø?
VIF byttes ut med Follo?


Et ruvende monument over Roald Bruun-Hanssens innsats i klubben.
Lions led by donkeys.

Tom C

At ikke Barmen blir byttet ut med Lorentzen fra start synes jeg bare blir mer og mer merkelig, den tid vi desperat trenger mål. Greit nok, så er muligens Barmen en bedre defensiv spiller og har kanskje litt mer pondus i luften, men dette er jo også egenskaper vi allerede besitter i den andre spissen vår. Når man ser på statistikken som BA presenterer, så blir det nesten uvirkelig. Sier ikke at Lorenzen garantert kommer til å bøtte inn mål, men han har jo på de få minuttene han har fått spille i det minste scoret noen mål, i motsetning til Barmen.

Fakta

Branns spisser i serien

Jakob Orlov (28):

17 kamper, seks mål, én målgivende pasning. Ett mål pr. 247. minutt.

Erik Huseklepp (29):

10 kamper som spiss, ingen mål, én målgivende pasning.

Kristoffer Barmen (20):

Seks kamper som spiss, ingen mål, én målgivende pasning.

Håkon Lorentzen (16):

Syv kamper som innbytter, to mål. Ett mål pr. 73. minutt.

Ibrahima Dramé (18):

Fem kamper som innbytter, ingen mål, ingen målgivende pasninger.
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Alt annet enn Barmen og Orlov sammen i alle fall. Helst Lorentzen og hvis ikke han, så vil jeg se Dramé.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Nå starter Orlov og Lorentzen. Skulle heller sett Karadas på topp.

Brann_ruler

Tror vi kan spare pengene på lønn til mental trener. Denne stallen er uhelbredelig. Må iallfall ha satt Tippeliga rekord på idiotiske feil. Vi må kvitte oss med mojsov, grønner, demidov, Demir. Badji skal til nød få en sjanse til. Ellers kan huseklepp legge opp umiddelbart. Han er blitt uvirkelig dårlig. Haugen har det som skal til i Adecco, men må vekk dersom vi skulle slumpe til å rykke opp igjen.

Brannfan23

Hvis Sandnes Ulf klarer å komme seg unna nedrykkstriden med en dårligere stall enn oss(spør du meg), så lurer jeg på om Norling er egentlig rett mann.

Klaus_Brann

Quote from: Brann_ruler on August 01, 2014, 19:57:58 PM
Tror vi kan spare pengene på lønn til mental trener.


Det er utvilsomt bortkastede penger, og den første i trenerteamet som bør ryke ved nedrykk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

Føler vi supportere snart må gjøre noe, men hva? Kan ikke sitte og se på at klubben går ned. Støttemarkeringer på trening og flere folk på kamp. Vi burde mobilisere for å få mange folk på stadion til neste kamp.

Jose Arrogantio

Quote from: Kruxleiven on August 01, 2014, 20:11:49 PM
Føler vi supportere snart må gjøre noe, men hva? Kan ikke sitte og se på at klubben går ned. Støttemarkeringer på trening og flere folk på kamp. Vi burde mobilisere for å få mange folk på stadion til neste kamp.


Det viktigste nå er å presse for å få Roald og resten av ledelsen vekk så klubben kan starte på nytt med blanke ark. Støtte guttene på banen i drakt, men presse de i dress og med stygge glis.

Brannfan23

Quote from: Jose Arrogantio on August 01, 2014, 20:30:27 PM
Quote from: Kruxleiven on August 01, 2014, 20:11:49 PM
Føler vi supportere snart må gjøre noe, men hva? Kan ikke sitte og se på at klubben går ned. Støttemarkeringer på trening og flere folk på kamp. Vi burde mobilisere for å få mange folk på stadion til neste kamp.


Det viktigste nå er å presse for å få Roald og resten av ledelsen vekk så klubben kan starte på nytt med blanke ark. Støtte guttene på banen i drakt, men presse de i dress og med stygge glis.


Det tviler jeg på at det skjer. Altså, det at Bataljonen eller BGG kommer med banner mot RBH. Vi er jo delte i synet på han visst....

Lasaron

Noe må skje. Jeg kan ikke se at aksjoner mot RBH kan skade, det kan ikke gjøre ting verre. Den årevise gedigne nedturen har han størst ansvar for. Det må få konsekvenser. Den eneste måten han kan ryke på er samme oppskrift som fikk Skarsfjord ut.
Tren på langskudd

TCAC

Problemet med å aksjonere mot RBH er at de som mente at en sparking av Skarsfjord ikke ville løse noe som helst på mange måter har fått rett. Vi har blitt mye dårligere enn i fjor, blant annet på grunn av et mye dårligere overgangsvindu enn vi hadde hatt under Skarsfjord. Tipper en aksjon mot RBH nå kommer til å bli latterliggjort av mediene. Til og med RBK's aksjon mot Hansen og Hoftun ble nærmet forsøkt parodiert av riksmedia.

Det er fansen som for de aller fleste kommer til å se ut som idiotene, ikke vår daglige leder.

dr_cyanid

Skandalen nå er at man ikke har en tydelig plan for å unngå nedrykket. Hvor blir det av spillerene som skal hjelpe oss å berge plassen? Null handlekraft. Redd det er for sent nå. Dette må gi en mental knekk av episke dimensjoner. Kan ikke se noen i dagens spillerstall, med unntak av Karadas og Pjotr, som har skalle til å takle dette. Stallen skriker etter friskt blod, mer enn noen gang tidligere.

dr_cyanid

Klubben er ikke tjent med å fjerne RBH nå. Så er det sagt. Status må gjøres opp etter sesong. Skaden er allerede skjedd. Hjelper ikke med mer uro nå.

krakra

Quote from: TCAC on August 01, 2014, 20:49:49 PM
Problemet med å aksjonere mot RBH er at de som mente at en sparking av Skarsfjord ikke ville løse noe som helst på mange måter har fått rett. Vi har blitt mye dårligere enn i fjor, blant annet på grunn av et mye dårligere overgangsvindu enn vi hadde hatt under Skarsfjord. Tipper en aksjon mot RBH nå kommer til å bli latterliggjort av mediene. Til og med RBK's aksjon mot Hansen og Hoftun ble nærmet forsøkt parodiert av riksmedia.

Det er fansen som for de aller fleste kommer til å se ut som idiotene, ikke vår daglige leder.
Så vi skal feige ut og la RBH fortsette å rasere Brann?
Skars hadde mer sympati fordi han reddet et lag på vei ned i Adeccoligaen og folk tror han knapt brukte en krone på spillere. RBH tok over et gullag og han ledet selv arbeidet med å utarbeide en strategiplan som sier at vi skal være et topplag neste år. Det bør være mye lettere å få sympati der. Det er nesten ingen utenfor Bergen som mener han er dyktig. Davy vil nok støtte det og han har en sterk stemme i medie-Norge.

Spelaren

Adecco. Ikkje bare vår nåværende kurs, men også en herlig påminnelse av den gangen vi liksom "letet" etter ny daglig leder ved hjelp av Adecco Select.

Og endte opp med internt opprykk for Mr. best i alt.
Gå av.

Jose Arrogantio

Var det ikke ny trener vi letet etter med Adecco? Og endte opp med opprykk for assistenttrener Skarsfjord.

dr_cyanid

Quote from: krakra on August 01, 2014, 21:39:41 PM
Quote from: TCAC on August 01, 2014, 20:49:49 PMProblemet med å aksjonere mot RBH er at de som mente at en sparking av Skarsfjord ikke ville løse noe som helst på mange måter har fått rett. Vi har blitt mye dårligere enn i fjor, blant annet på grunn av et mye dårligere overgangsvindu enn vi hadde hatt under Skarsfjord. Tipper en aksjon mot RBH nå kommer til å bli latterliggjort av mediene. Til og med RBK's aksjon mot Hansen og Hoftun ble nærmet forsøkt parodiert av riksmedia.

Det er fansen som for de aller fleste kommer til å se ut som idiotene, ikke vår daglige leder.
9; vi skal feige ut og la RBH fortsette å rasere Brann?
Skars hadde mer sympati fordi han reddet et lag på vei ned i Adeccoligaen og folk tror han knapt brukte en krone på spillere. RBH tok over et gullag og han ledet selv arbeidet med å utarbeide en strategiplan som sier at vi skal være et topplag neste år. Det bør være mye lettere å få sympati der. Det er nesten ingen utenfor Bergen som mener han er dyktig. Davy vil nok støtte det og han har en sterk stemme i medie-Norge.

Mulig jeg tar feil, men var ikke strategiplanen utarbeidet før Skars fikk fyken? Til RBHs forsvar kan det muligens tillegges at Mohn hadde lovnader om masse penger mot denne og neste sesong. Rene spekulasjoner fra min side, men på meg virket det sånn i den perioden hvor Skars fikk fornyet kontrakten. Alt dette ble imidlertid snudd opp ned når Skars fikk fyken og Mohn gikk sur. Pengekranen stengte og middelmådige spillere som Fredrik Haugen, Kristoffer Barmen og Kasper Skaanes måtte plutselig bli bærebjelker i laget - med det resultatet vi ser i dag.

Ansvaret for dette ligger i hovedsak hos daværende styreleder Mette Nora Sætre, samt de i styret som var med på å forlenge med Skars midt i sesongen. I tillegg må nok klubbens daglige leder ta sin del av ansvaret.

Jeg tror til og med Mohn hadde hatt forståelse for at man ikke kunne forlenget kontrakten med Skars etter den svake høsten. Derfor kunne ting sett annerledes ut, også i forholdet til Mohn, om man hadde turt å vente med å fornye.  Avgjørelsen om å fornye midt i sesongen ser ut til å ha blitt fatal.

Spelaren

Quote from: Jose Arrogantio on August 01, 2014, 23:04:08 PM
Var det ikke ny trener vi letet etter med Adecco? Og endte opp med opprykk for assistenttrener Skarsfjord.


http://www.skift.no/stilling/19210
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Lekven-avviser-dobbeltrolle-160034_1.snd
http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/-161384_1.snd

Tror det var litt annerledes med erstatteren etter Nilsen. Det falt litt naturlig å prøve Skarsfjord siden han allerede var i organisasjonen.
Gå av.

Jose Arrogantio

Quote from: Spelaren on August 02, 2014, 11:16:58 AM
Quote from: Jose Arrogantio on August 01, 2014, 23:04:08 PM
Var det ikke ny trener vi letet etter med Adecco? Og endte opp med opprykk for assistenttrener Skarsfjord.


http://www.skift.no/stilling/19210
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Lekven-avviser-dobbeltrolle-160034_1.snd
http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/-161384_1.snd

Tror det var litt annerledes med erstatteren etter Nilsen. Det falt litt naturlig å prøve Skarsfjord siden han allerede var i organisasjonen.


Ah. Husket feil tydeligvis.

Klaus_Brann

Uansett heter det ikke Adecco lenger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

Trur det er Stabæk og Bodø Glimt vi må legge bak oss, i tillegg til Ulf. Haugesund og Aafk er for gode lag, og vil nok plukke mange poeng.

Så slik sett fordel oss at Aafk tar BG i kveld.
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Quote from: pidre on August 03, 2014, 17:30:42 PM
Trur det er Stabæk og Bodø Glimt vi må legge bak oss, i tillegg til Ulf. Haugesund og Aafk er for gode lag, og vil nok plukke mange poeng.

Så slik sett fordel oss at Aafk tar BG i kveld.


Ja det er derfor jeg ikke er like negativ til AaFK-seier som mange andre. Sogndal kommer sikkert også til å flakse inn nok. Stabæk og Glimt er i jævlig dårlig form, og det er bare å håpe at den fortsetter.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on August 03, 2014, 17:34:20 PM
Quote from: pidre on August 03, 2014, 17:30:42 PM
Trur det er Stabæk og Bodø Glimt vi må legge bak oss, i tillegg til Ulf. Haugesund og Aafk er for gode lag, og vil nok plukke mange poeng.

Så slik sett fordel oss at Aafk tar BG i kveld.

Ja det er derfor jeg ikke er like negativ til AaFK-seier som mange andre. Sogndal kommer sikkert også til å flakse inn nok. Stabæk og Glimt er i jævlig dårlig form, og det er bare å håpe at den fortsetter.
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: Henki on August 03, 2014, 17:46:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 03, 2014, 17:34:20 PM
Quote from: pidre on August 03, 2014, 17:30:42 PM
Trur det er Stabæk og Bodø Glimt vi må legge bak oss, i tillegg til Ulf. Haugesund og Aafk er for gode lag, og vil nok plukke mange poeng.

Så slik sett fordel oss at Aafk tar BG i kveld.

Ja det er derfor jeg ikke er like negativ til AaFK-seier som mange andre. Sogndal kommer sikkert også til å flakse inn nok. Stabæk og Glimt er i jævlig dårlig form, og det er bare å håpe at den fortsetter.


Men nå kommer jo ikke AaFK til å tape alle kampene som er igjen heller. Jeg tipper AaFK vil komme sterkere ut over høsten. Glimt derimot, er på vei mot sitt 5. strake tap og på vei mot 1 poeng siste 7 kamper. Fortsetter de i det sporet, er det ikke sikkert vi trenger 30 poeng engang for å redde oss.

Og hvorfor skal ikke poengsnittet kunne bli bedre fremover? Vi var bedre enn Viking, vi var fullt på høyde med LSK der vi ledet inn i overtiden, fikk rødt kort og ble fradømt et mål. Vi blir på ingen måte rundspilt.
Legg ned hele klubben!

1908

Kamper for de 3 lagene forann oss.. Dette gjelder neste runde og utover..

aafk: Brann B. Fkh H. Molde B. Godset H. Sogndal B. Stabæk H. rbk B. Odd H. Start B Viking B.

Glimt: Sogndal B. Sandnes H. Fkh B. Vif H. rbk B. Godset H. Molde B. Stabæk H. Odd B. Brann H. lsk B. Viking H.

Stabæk: Molde B. Odd H. Godset B. Sandnes H. Start B. aafk B. lsk H. Glimt B. viking H. Sarpsborg B..

Jeg må si det er Glimt som vi må prøve å komme forbi.. De virker svakest og har som Brann et tøft program..

Go Up