• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sogndal-Brann, søndag 5.mai kl 1900

Started by osoerli, April 27, 2013, 13:57:48 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Håpar at årets første bortesiger kjem i saftbygda.
Sogndal har enno ikkje vunne heime i år.
Kjør over pakket.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on April 27, 2013, 13:57:48 PM
Håpar at årets første bortesiger kjem i saftbygda.
Sogndal har enno ikkje vunne heime i år.
Kjør over pakket.


Fem år siden sist Brann vant en bortekamp i serien på Vestlandet, så det er jaggu på tide...
Legg ned hele klubben!

krakra

Finne og Larsen inn for Kvelle og Pusic og kjør på. Vinner vi denne kqn vi ligge på topp etter  ti runder

osoerli

Ja på tide med Larsen igjen frå start, og kanskje Finne.
Sjøl om Skarsfjord sikkert meiner Pusic si defensive jobbing er viktig på bortebane.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Det er jo en cup-kamp imellom her, så det blir nok opptelling etter den kampen.

Gulløl

April 27, 2013, 18:57:32 PM #5 Last Edit: April 27, 2013, 18:59:20 PM by Gulløl
Cupkampen blir en grei kvalifisering til laget mot Sogndal. Larsen og Finne er nærmest.

Og ser i kveld at Aalesund har startet nedturen, Brann kan legge de bak seg neste helg  :)

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Innpå med kunstgressgenerasjonen, dvs finne og Larsen.
Brannsupporter.

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

Sogndal har vært svært svak mot Viking de første 20 minuttene i dag.
Men min tro på at Brann skal slå de i saftbygda neste søndag har ikke akkurat vokst, kunstgress og borte forbannelse er leie saker.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Vi taper alltid i saftbygden, den er grei. Nå er det kunstgress der i tillegg, og SIL tar ikke poeng hjemme. Kan nesten la være å møte opp.

skuteviken

Quote from: Huff on April 28, 2013, 20:12:58 PM
Vi taper alltid i saftbygden, den er grei. Nå er det kunstgress der i tillegg, og SIL tar ikke poeng hjemme. Kan nesten la være å møte opp.


Hjernen skriker alltid tap forran slike kamper og hjertet er optimistisk. Hjernen har dessverre alltid rett.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

osoerli

                   Piotr
Sæv   Korcen  Grønner  Fakiri/Demir
Askar    Badji     Haugen    Larsen
            Finne   Huseklepp
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Quote from: osoerli on April 28, 2013, 21:17:28 PM
                   Piotr
Sæv   Korcen  Grønner  Fakiri/Demir
Askar    Badji     Haugen    Larsen
            Finne   Huseklepp


Helt enig. Hvem har saftbygden på høyre? Avgjør backvalget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

April 28, 2013, 22:37:06 PM #13 Last Edit: April 28, 2013, 22:42:44 PM by Gulløl
Quote from: dudo on April 28, 2013, 22:06:18 PM

Helt enig. Hvem har saftbygden på høyre? Avgjør backvalget.


Malick Mane. Han har tre assist i år og må passes på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

psv-hasund

Jeg har liten tro på at Finne starter, men håper han får vist seg frem mer enn fem minutter på slutten av kampen. Ellers enig med Osoerlie sin oppstilling med Fakiri på backen.

kabelmann

Her blir det tre poeng. Har null tro på tap i denne kampen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Her blir det null poeng. Har null tro på seier i denne kampen. Da har jeg gjort mitt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: kabelmann on April 28, 2013, 23:00:15 PM
Her blir det tre poeng. Har null tro på tap i denne kampen.
Hva i all verden er dette?:P

Sindre32

Quote from: krakra on April 29, 2013, 02:36:12 AM
Quote from: kabelmann on April 28, 2013, 23:00:15 PM
Her blir det tre poeng. Har null tro på tap i denne kampen.
Hva i all verden er dette?:P



Går vi hardt ut og setter dem under press, bør vi lett kunne score mål. Vanvittig dårlig forsvarsspill mot Viking, de må gjerne fortsette den trenden på Fosshaugane.

ostraume

Quote from: krakra on April 29, 2013, 02:36:12 AM
Quote from: kabelmann on April 28, 2013, 23:00:15 PM
Her blir det tre poeng. Har null tro på tap i denne kampen.
Hva i all verden er dette?:P



En eller annen form for avansert  og nyvinnende anti-jinxing?

Dette blir nok en vrien kamp. Og det lukter av et fortjent tap.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Alle som har opplevd en del av disse oppgjørene mot Sogndal vet at når Sogndal møter storebror Brann, da mobiliserer de uante krefter og det står om liv og død for de. Så skal Brann ha noe som helst håp om poeng i Sogdal, så krever det 110% innsats igjennom hele kampen, for detter vi nedpå i perioder, så blir vi garantert straffet.

Det hadde vært utrolig deillig å bryte både bortebane og kunstgress-komplekset i en og samme kamp...
Aldri mer Obos....

roaldinho

Hva er Brann sin statistikk på kunstgress siden sesongstart 2008? Noen som har oversikten?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Sindre32

Quote from: roaldinho on April 29, 2013, 11:29:14 AM
Hva er Brann sin statistikk på kunstgress siden sesongstart 2008? Noen som har oversikten?


Har dessverre ikke det, og gidder (som deg :) ) ikke å gjøre undersøkelser for å finne det ut. Vi vet at den er fryktelig dårlig, i hvert fall. Spørsmålet blir om kanskje vi bør vurdere å stille med to forskjellige lag på KG og naturgress? Bør vi prioritere spillerne som er mer vant til kunstig underlag i slike kamper? Eller er det rett og slett en psykisk barriere som må brytes? Kanskje vil endret spillestil også hjelpe?

Er vi like hjelpeløse på KG i år som i fjor; da må i hvert fall noe skje. Problemer er til for å løses, det vil være fryktelig uansvarlig å ikke se nærmere på problemet.

Falkman

Quote from: Tom C on April 29, 2013, 09:34:58 AM
Alle som har opplevd en del av disse oppgjørene mot Sogndal vet at når Sogndal møter storebror Brann, da mobiliserer de uante krefter og det står om liv og død for de. Så skal Brann ha noe som helst håp om poeng i Sogdal, så krever det 110% innsats igjennom hele kampen, for detter vi nedpå i perioder, så blir vi garantert straffet.

Det hadde vært utrolig deillig å bryte både bortebane og kunstgress-komplekset i en og samme kamp...


da slår vi to fluer i ett smekk, ja. for ikke å si tre.. eller fire!vi har ikke vunnet på Fosshaugane siden 2002. riktignok  har vi " bare" spilt 4 kamper der, siden den gang. men alle er tapt. og statistikken  før 2002 er ikke mye å skryte av, den heller!!. Og sist gang vi vant en bortekamp på Vestlandet, var Helstad blant målscorerne!! Enough said!!

roaldinho

Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 12:21:14 PM
Quote from: roaldinho on April 29, 2013, 11:29:14 AM
Hva er Brann sin statistikk på kunstgress siden sesongstart 2008? Noen som har oversikten?


Har dessverre ikke det, og gidder (som deg :) ) ikke å gjøre undersøkelser for å finne det ut. Vi vet at den er fryktelig dårlig, i hvert fall. Spørsmålet blir om kanskje vi bør vurdere å stille med to forskjellige lag på KG og naturgress? Bør vi prioritere spillerne som er mer vant til kunstig underlag i slike kamper? Eller er det rett og slett en psykisk barriere som må brytes? Kanskje vil endret spillestil også hjelpe?

Er vi like hjelpeløse på KG i år som i fjor; da må i hvert fall noe skje. Problemer er til for å løses, det vil være fryktelig uansvarlig å ikke se nærmere på problemet.


Noe må iallefall gjøres, og det er vel spillere som er mer vant til kunstgress enn andre. F.eks de som sliter med kne og/eller ryggproblemer bør vel stå over sånne kamper da det tæres skikkelig på. Yngre spillere har vel spilt en hel del på kunstgress og har god erfaring der, dermed mener jeg Skarsfjord burde prioritere de yngre på kunstgress, og man har flere gode. Grønner, Haugen, Barmen, Larsen, Finne, osv burde fått spille fra start mot Sogndal i mine øyne. Tror nok det ikke bare er en psykisk greie som må knekkes, men at enkelte spillere rett og slett ikke klarer seg like bra på kunstgress som naturgress. Har mye med hva de er vant til, og den mer eldre garden med Fakiri, Jonsson, Soko, etc er nok mye mer vant til naturgress enn kunstgress og burde prioriteres deretter.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Seeteufel

Husk Bataljonens buss til Sogndal!
Påmelding i nettbutikken.

Er det mange som tenker å ta turen?
Le jeu avant tout

VVB

Håper vi kan stille et respektabelt antall i Saftbygda, ivertfall med et Brannlag i form, kort reisevei og en av Norges bedre bortetribuner. 3 poeng her vil gi ny optimisme i byen og forhåpentlig trekke mer folk på Stadion.

Sindre32

Quote from: roaldinho on April 29, 2013, 16:45:01 PM
Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 12:21:14 PM
Quote from: roaldinho on April 29, 2013, 11:29:14 AM
Hva er Brann sin statistikk på kunstgress siden sesongstart 2008? Noen som har oversikten?


Har dessverre ikke det, og gidder (som deg :) ) ikke å gjøre undersøkelser for å finne det ut. Vi vet at den er fryktelig dårlig, i hvert fall. Spørsmålet blir om kanskje vi bør vurdere å stille med to forskjellige lag på KG og naturgress? Bør vi prioritere spillerne som er mer vant til kunstig underlag i slike kamper? Eller er det rett og slett en psykisk barriere som må brytes? Kanskje vil endret spillestil også hjelpe?

Er vi like hjelpeløse på KG i år som i fjor; da må i hvert fall noe skje. Problemer er til for å løses, det vil være fryktelig uansvarlig å ikke se nærmere på problemet.


Noe må iallefall gjøres, og det er vel spillere som er mer vant til kunstgress enn andre. F.eks de som sliter med kne og/eller ryggproblemer bør vel stå over sånne kamper da det tæres skikkelig på. Yngre spillere har vel spilt en hel del på kunstgress og har god erfaring der, dermed mener jeg Skarsfjord burde prioritere de yngre på kunstgress, og man har flere gode. Grønner, Haugen, Barmen, Larsen, Finne, osv burde fått spille fra start mot Sogndal i mine øyne. Tror nok det ikke bare er en psykisk greie som må knekkes, men at enkelte spillere rett og slett ikke klarer seg like bra på kunstgress som naturgress. Har mye med hva de er vant til, og den mer eldre garden med Fakiri, Jonsson, Soko, etc er nok mye mer vant til naturgress enn kunstgress og burde prioriteres deretter.

Ojo

Håper dette laget:

Piotr
Birkir - Grønner - Zsolt - Hassan
Askar - Badji - Haugen - Larsen
Finne - Huseklepp

brann89

Quote from: Ojo on April 30, 2013, 21:06:20 PM
Håper dette laget:

Piotr
Birkir - Grønner - Zsolt - Hassan
Askar - Badji - Haugen - Larsen
Finne - Huseklepp


Kunne godt tenkt meg det laget selv.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Gulløl

Det er ikke akkurat Kenneth Udjus kvalitet over keeperen Brann møter på søndag. Så det er bare å kjøre på og utfordre han mest mulig inne i feltet.

http://www.sognavis.no/lokal_sport/article6628667.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Etter det spillerne viste i dag. Har tro på at Skarsfjord starter med dette laget på søndag:          

                 Piotr
Birkir - Grønner - Zsolt - Hassan
Askar - Badji - Haugen - Huseklepp
          Finne - Pusic
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Tror nok Finne starter på benken. Kvelle starter nok igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Finne starter nok på benken ja, og det er synd. Han fortjener å starte nå snart. Det er mange på benken som skal innpå og det går ikke ann å bestemme seg på forhånd for at Finne skal komme innpå tidlig. Tror vi må ligge under og jage mål for at det skal skje og det gjør vi jo forhåpentligvis ikke. Så da blir det vel fem nye minutter. Hvis han i det hele tatt får komme innpå.

brann89

Det er akkurat det eg også er redd for, at vi enten må ligge under eller at andre spillere må bli skadet for at han skal få komme inn tidligere enn de siste 10 min. Håper selvsagt at dette ikkje er tilfelle.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Nixon

Finne - Pusic er den nye Haugen - Mjelde...

Nei, klart at Finne fortjener mange flere minutter enn han har fått. Skarsfjord sier jo hele tiden at han ligger i vannskorpen for en startplass. Senest etter de gode innhoppet mot Odd. Da hadde Finne sine målsjanser blitt et eget punkt på spillermøtet etter kampen pga de gode bevegelsene hans i feltet.

Jeg tror ikke at Nordkvelle vil komme til sin rett på torsdag og at Huseklepp godt kan ta kantplassen og gjøre plass til Finne på topp. Men det skjer neppe.
Rød makt på Hansa

Sindre32

Flott at Sogndal måtte ut i ekstraomganger og straffekonk med tilnærmet toppet lag, det tapper litt ekstra krefter og er neppe godt for selvtilliten.

krakra

Tror ikke det betyr så mye mentalt. De vil nok ha innstillingen på plass når de møter "hatlaget" sitt. Får håpe at de merker det i beina på søndag, men det er jo lenge tid.

Kruxleiven

Forrige seier i 2002 på FC i følge nifs.no. Vi hadde en seier der i 2010 også da, men det var treningskamp. Vi kan ikke fortsette å tape der i alle evighet så jeg tror på seier. Ikke godt å vite da når man ikke kan andre spillere på Sogndal  lenger enn Karadas, PE Flo, Brochmann, Hopen og Bolseth. De var grå før og er enda gråere nå. Når det gjelder lag så har jeg lært her inne at det så mange bergensere som mulig er bra og konkurrentene deres er stort sett rævva. For meg er det ikke soleklart at Finne skal spille. Jeg synes vi har tre bra spisser som alle gjør mye bra for øyeblikket. Jeg har lyst til å se kvelle på banen. Han var ikke så god sist, men vanligvis ser jeg mye konstruktivt fra den kanten.

Klaus_Brann

Tre dagers hviler er mer enn nok for topputøvere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Så spørs det hvor mye "hatlag" vi er for mange på det det laget.

Klaus_Brann

Quote from: Kjell249 on May 02, 2013, 12:36:33 PM
For å ikke snakke om fire...


Torsdag, fredag og lørdag? Søndag spiller de jo.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Torsdag er det allerede gått en dag

Onsdag 18.00
Torsdag - En dag
Fredag - to dager
Lørdag - tre dager
Søndag 19.00 - fire dager

Xminator

Larsen skadet seg vistnok i cupkampen, og er usikker. Nordkvelle er nok nærmest startplass, men det kan åpne for at Huseklepp tar kanten og Finne får en kamp fra start. Med både Skaanes og Larsen ute er vel også hele bergens favorittrusser begynt å nærme seg en kamptropp...

Gulløl

Alle i 5-er gruppen går vel foran russeren ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: krakra on May 02, 2013, 20:45:32 PM
Torsdag er det allerede gått en dag

Onsdag 18.00
Torsdag - En dag
Fredag - to dager
Lørdag - tre dager
Søndag 19.00 - fire dager


Her på forumet har vi også telle-kurs!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Lasaron

Det er 20 utespillere i stallen. Jonsson og Wangberg er uaktuelle pga skader. Pavlov uaktuell pga kvalitet. Hvis Larsen også er uaktuell pga skade så er det de 16 som er igjen som blir med. Er Skaanes også ute bør Kjetil Kalve inn.
Tren på langskudd

krakra

Ingen grunn til å ta med Pavlov. En spiller som ikke klarer å prege kamper mot 3. divisjonslag, som egentlig er for dårlig for andrelaget og som neppe kommer til å være her så mye lenger. Det er jo litt synd på fyren, men her bør det prioriteres å ta med et talent.

Go Up