• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Dugnad: Få tilskuerene tilbake på Stadion

Started by Peder per, April 27, 2013, 07:36:26 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Peder per

Hvordan skal vi klare å få tilskuere tilbake til setene på Stadion ?
Etter 5 år med nedgang i tilskuertallene begynner det å bli skikkelig folketomt på stadion. Det var bare 10.212 betalene tilskuere mot Odd, reelt oppmøte var nok en del lavere.
Grunnen for nedgangen er nok sammensat. Kanskje var tilskuertallene i tippeligaen noe kunstig høy i årene 2005 til 2008?
TV avtalen med millioninntekter til klubbene og oppgradering/nye fotball stadioner trekte mye folk til kampene.
Etterhvert er vel fotballsupporterene blitt mettet på produktet?
Snittet i tippeligaen i 2012 var over 7000, og Norge har vi fremdeles det høyeste tilskuertallet på bakgrunn av folketall sammen med Skottland, så krise er det ikke.

Men så til poenget, hvordan kan vi få folk tilbake til stadion?
Har selv partoutkort på stadion, kanskje jeg som supporter skal bli flinkere til å ta med kamerater/venner på stadion?
Vist alle som pleier å gå fast på stadion klarer å lokke med seg en person er det fort fullt igjen mot Start, kanskje ikke så realistisk sier du, men kanskje vi bør prøve?

Bla igjennom telefonen din, du finner sikkert mange tidligere stadion gjengere i listen eller ungdom som bør få sin første kamp. (Ta en fest med en kammerat, arbeidskolega eller nabo, inviter en fjortis på sin første kamp, ta med fotball laget du trener. Mange muligheter....

Jeg SKAL fikse en person.

Lykke til.




Klaus_Brann

Godt initiativ, og det er jo liten tvil om at hvis alle betalende bare hadde fått med seg én person til, så hadde vi trengt større stadion. Ikke er det umulig heller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on April 27, 2013, 07:52:17 AM
Godt initiativ, og det er jo liten tvil om at hvis alle betalende bare hadde fått med seg én person til, så hadde vi trengt større stadion. Ikke er det umulig heller.
Legg ned hele klubben!

brann89

Er et veldig bra tilltak, kan faktisk funke. Selv tar eg alltid med meg noen når eg går på kamp, selv om det berre er noen ganger i året eg går.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Nixon

Quote from: brann89 on April 27, 2013, 10:22:23 AM
Er et veldig bra tilltak, kan faktisk funke. Selv tar eg alltid med meg noen når eg går på kamp, selv om det berre er noen ganger i året eg går.


Ville ikke det beste tiltaket for deg være å gå på flere kamper?

Ellers helt enig med Krøvel angående bruk av partoutkortet. Det må følge med fordeler med hyppig bruk av kortet. Da vil ikke minst bedriftskortene blir brukt mer vil jeg tro.
Rød makt på Hansa

dudo

Hva med oss med partoutkort OG billettkjøp gjennom bedrift? Jeg kommer til å betale dobbelt i flere kamper i år, og får ikke registrert kortet i de kampene. Regner med det er flere i den gruppen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

Kunne kanskje vært en idè å ordne et system, hvor p-kort-innhavere får beskjed når setene rundt dem blir ledige, slik at det tilrettelegges for at dem og kan ta med kompiser!

brann89

Quote from: Nixon on April 27, 2013, 10:28:40 AM
Quote from: brann89 on April 27, 2013, 10:22:23 AM
Er et veldig bra tilltak, kan faktisk funke. Selv tar eg alltid med meg noen når eg går på kamp, selv om det berre er noen ganger i året eg går.


Ville ikke det beste tiltaket for deg være å gå på flere kamper?


Helt klart, men nå bur eg så mangen timer vekk fra Bergen, at det ikkje hadde vært økonomisk ansvarlig.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 27, 2013, 08:44:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 27, 2013, 07:52:17 AM
Godt initiativ, og det er jo liten tvil om at hvis alle betalende bare hadde fått med seg én person til, så hadde vi trengt større stadion. Ikke er det umulig heller.


Enig, dette er tiltak Brann ved enkle grep kan få til.
Kan ikke Bataljonen ta opp varmelampene i taket, eller kan det tas opp på årsmøtet?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on April 27, 2013, 10:28:40 AM
Quote from: brann89 on April 27, 2013, 10:22:23 AM
Er et veldig bra tilltak, kan faktisk funke. Selv tar eg alltid med meg noen når eg går på kamp, selv om det berre er noen ganger i året eg går.


Ville ikke det beste tiltaket for deg være å gå på flere kamper?

Ellers helt enig med Krøvel angående bruk av partoutkortet. Det må følge med fordeler med hyppig bruk av kortet. Da vil ikke minst bedriftskortene blir brukt mer vil jeg tro.


Det får jo noen til på kamp, men det er jo også et poeng å få fler til å kjøpe billetter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dragn on April 27, 2013, 11:16:43 AM
Kunne kanskje vært en idè å ordne et system, hvor p-kort-innhavere får beskjed når setene rundt dem blir ledige, slik at det tilrettelegges for at dem og kan ta med kompiser!


Det bør selvsagt være mulig med teknologien vi har i 2013.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: brann89 on April 27, 2013, 11:36:44 AM
Quote from: Nixon on April 27, 2013, 10:28:40 AM
Quote from: brann89 on April 27, 2013, 10:22:23 AM
Er et veldig bra tilltak, kan faktisk funke. Selv tar eg alltid med meg noen når eg går på kamp, selv om det berre er noen ganger i året eg går.


Ville ikke det beste tiltaket for deg være å gå på flere kamper?


Helt klart, men nå bur eg så mangen timer vekk fra Bergen, at det ikkje hadde vært økonomisk ansvarlig.


Ingen unnskyldning, jeg bor på andre siden av kloden;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brann89

Quote from: Klaus_Brann on April 27, 2013, 12:27:50 PM
Quote from: brann89 on April 27, 2013, 11:36:44 AM
Quote from: Nixon on April 27, 2013, 10:28:40 AM
Quote from: brann89 on April 27, 2013, 10:22:23 AM
Er et veldig bra tilltak, kan faktisk funke. Selv tar eg alltid med meg noen når eg går på kamp, selv om det berre er noen ganger i året eg går.


Ville ikke det beste tiltaket for deg være å gå på flere kamper?


Helt klart, men nå bur eg så mangen timer vekk fra Bergen, at det ikkje hadde vært økonomisk ansvarlig.


Ingen unnskyldning, jeg bor på andre siden av kloden;)
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

blobby winters

Quote from: dragn on April 27, 2013, 11:16:43 AM
Kunne kanskje vært en idè å ordne et system, hvor p-kort-innhavere får beskjed når setene rundt dem blir ledige, slik at det tilrettelegges for at dem og kan ta med kompiser!

Endre

En partoutkort-innehaver burde ganske enkelt ha muligheten til å bytte til et annet sete når man tar med en kompis. For å unngå at for mange enkeltseter blir stående ledige (og vanskelig å selge) kan man begrense denne muligheten til et visst antall, eller stenge for muligheten på spesielle kamper som 16. mai etc.

Northside

Utenom dette med å invitere med en venn, er det ikke mer vi kan gjøre?

Om Brann hadde printet en bunke plakater (stilig bilde og font/tekst++ med info om neste kamp), så kunne jeg lett gått dugnad for å henge slike rundt om i Bergen i forkant av en kamp.

Klaus_Brann

Quote from: brann89 on April 27, 2013, 15:52:02 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 27, 2013, 12:27:50 PM
Quote from: brann89 on April 27, 2013, 11:36:44 AM
Quote from: Nixon on April 27, 2013, 10:28:40 AM
Quote from: brann89 on April 27, 2013, 10:22:23 AM
Er et veldig bra tilltak, kan faktisk funke. Selv tar eg alltid med meg noen når eg går på kamp, selv om det berre er noen ganger i året eg går.


Ville ikke det beste tiltaket for deg være å gå på flere kamper?


Helt klart, men nå bur eg så mangen timer vekk fra Bergen, at det ikkje hadde vært økonomisk ansvarlig.


Ingen unnskyldning, jeg bor på andre siden av kloden;)


Partoutkortet mitt gjør det i alle fall;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: blobby winters on April 27, 2013, 19:13:18 PM
Quote from: dragn on April 27, 2013, 11:16:43 AM
Kunne kanskje vært en idè å ordne et system, hvor p-kort-innhavere får beskjed når setene rundt dem blir ledige, slik at det tilrettelegges for at dem og kan ta med kompiser!


Det er ganske utrolig at det finnes mange elendige løsninger som er så åpenbare og enkle å fikse, som de ikke gjør noe med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

hasunds

Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Northside

Brann er med. Bekreftelse kommer tirsdag litt ut på dagen ;)

Klaus_Brann

Dette er gode greier og noe man bør klare å presse gjennom hvis klubbene er med og støtter dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Northside on March 02, 2015, 23:47:40 PM
Brann er med. Bekreftelse kommer tirsdag litt ut på dagen ;)


Flott! Og smart å gjøre det før Tennfjord tar makten...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det eneste jeg er medlem i er SK Brann, men her er uansett mine synspunkt på saken:

1. Fotball skal spilles i helgen. Mandag skal ikke være kampdag i en helgerunde i de tre øverste divisjonene.
2. Kamp kl 20 søndag kveld er for seint. Man kommer seint hjem i forhold til arbeidsdag mandag. Lite familievennlig er det også.
3. Overlapping er en dårlig idé. Hovedrunde kl 18 og hovedkamp kl 19 er dårlig knall. Kamper må bli ferdigstilt før nye kamper begynner. Det bør vel tv2 være enig i.
4. For meg personlig er det ikke så nøye med mange kamptidspunkter så lenge de øvrige punktene er ivaretatt, men jeg forstår at det kan ha en del å si for andre (Per og Siri f eks).
Tren på langskudd

krøvel vellevold

For meg må det gjerne være kampstart lørdag kl 15 og 17, og søndag kl 15, 17 og 19.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 10:32:53 AM
For meg må det gjerne være kampstart lørdag kl 15 og 17, og søndag kl 15, 17 og 19.


For eksempel.
Tren på langskudd

Yngve

For min del hadde eg sett pris på franleis fredag klokka 19..

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on March 03, 2015, 11:25:04 AM
For min del hadde eg sett pris på franleis fredag klokka 19..


Kun hjemmekamper i så tilfelle...
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 11:38:41 AM
Quote from: Yngve on March 03, 2015, 11:25:04 AM
For min del hadde eg sett pris på franleis fredag klokka 19..


Kun hjemmekamper i så tilfelle...


Fredag kl 19 hadde fungert fint.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Bortekamp på fredag er i alle fall bedre enn bortekamp på mandager, da har man i alle fall fri dagen etter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra



Lasaron

Quote from: Nixon on April 09, 2015, 17:28:52 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/supporter/Aret-da-fotballtradisjonen-gjenoppstod-516307_1.snd


Dette er den beste setningen i innlegget: På et fullsatt Marienlyst i lokaloppgjør mot Vålerenga er det få som tenker på hvor bra det ville vært om Molde gjorde det bra i Champions League.

Forfatteren har også et meget viktig poeng om at hjertet i norsk fotball ligger i klubbene. Ikke bare hjertet, men sjelen og pulsen (det er jo hjertet, forsåvidt).

Det eneste som virkelig er å utsette er at hovedrunden skal gå kl 18, og en hovedkamp etterpå. Kl 20 er for seint, og kl 19 kræsjer med kampene kl 18.
Tren på langskudd


Torvanger

Prisene må ned over hele fjølen om man vil ha brukbart med publikum på Stadion i år. Det er færre som har partoutkort og det nytter ikke å kun kjøre 99,- på kompisbilletter av dem som har pkort.

Spelaren

Prisene blir som de er, en reduksjon no kan oppfattes som et spark i leggen til de som tar borgerplikten på alvor og har partoutkort. Egne kampanjer blir det nok, men Brann skal gå rundt økonomisk også. Siden vi normalt sett skal rett opp igjen skulle prisene holdes slik de er i dag, om eg husker rett.
Gå av.

Yngve

Lesarinnelegg i dagens BA om dei alt for høge prisane.

Spelaren

Quote from: Yngve on April 10, 2015, 11:39:50 AM
Lesarinnelegg i dagens BA om dei alt for høge prisane.


Burde vært kuttet ned noen avsnitt og lagt til summetonen i stedet.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on April 10, 2015, 11:24:34 AM
Prisene blir som de er, en reduksjon no kan oppfattes som et spark i leggen til de som tar borgerplikten på alvor og har partoutkort. Egne kampanjer blir det nok, men Brann skal gå rundt økonomisk også. Siden vi normalt sett skal rett opp igjen skulle prisene holdes slik de er i dag, om eg husker rett.


Prisene er ikke problemet. Utidige kamtidspunkter og nye kamptidspunkter hver bidige sesong er en større fiende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

karkarkar

Polske klubber på besøk, altså? Har vi andre større miljøer i Bergen?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

karkarkar

Nok til å fylle opp stadion? Irene har vel heller laber interesse for egen serie, der treffer man mer med polakkene. Hadde bare Henning Berg beholdt jobben... Skiiikkelig synd altså..!

Nixon

Sikkert veldig smart av svenskene, og kanskje noe VIF kunne gjort i Oslo. Men er ikke de ulike miljøene for små her i Bergen?

Men det er jo bare å prøve. Mitt stalltips vil være et engelsk topplag...:)
Rød makt på Hansa

Yngve

Quote from: Nixon on December 21, 2015, 19:13:18 PM
Men er ikke de ulike miljøene for små her i Bergen?


Polen .......................... 4 990
Irak ............................. 1 840
Litauen ........................ 1 600
Somalia ....................... 1 360
Vietnam ...................... 1 340
Tyskland ..................... 1 330
Chile ........................... 1 230
Sri Lanka ..................... 1 200
Sverige ....................... 1 160
Storbritannia ................ 1 110
Thailand ...................... 860
Bosnia-Hercegovina ..... 860
Latvia .......................... 850
Filippinene ................... 820
Romania ..................... 810
Danmark ..................... 760
Iran ............................. 760
India ........................... 750
Russland ..................... 730
Tyrkia .......................... 660
USA ............................ 630
Kina ............................ 620
Etiopia ......................... 540
Eritrea ......................... 540
Palestina ..................... 530
Andre land ................... 10 920

osoerli

Då tar me ein treningskamp mot Legia Warszawa på stadion
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Den kunne jeg funnet på å dratt på hvis det var veldig billige billetter.
Tren på langskudd

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up