• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribunelivet 2013

Started by Tifo, March 18, 2013, 20:38:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Hvordan er samarbeidet med Z og Bataljonen om dagen? Er det samstemt? Lager Z mye stemning?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Klaus_Brann

Quote from: dokken on April 22, 2013, 00:48:52 AM


Jeg vet det ikke er et samarbeid i ordets rette forstand men det synges jo tidvis samme sanger, og tidligere har vi slitt med å få det samstemt, enten ved at nedre synger for fort eller av andre årsaker.
Forsåvidt så sliter man jo med å få det samstemt mellom nedre B og C til tider, så ser den med avstanden.
BGG har gjort mye bra for stemningen ja, så gjenstår det bare at det sprer seg litt utover feltene, og ikke kun er 50 folk midt på Hansa.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Samarbeidet med Felt Z går sin gang :D Vi prøver alltid etter en scoring å avvente litt for å se om Felt Z starter en av klassikerne, dersom det ikke skjer noe etter en viss tid starter BGG noe.
Det samme gjør vi på cornere og slikt når det koker. Da starter av og til Felt Z "Heia Brann", da også avventer vi litt.
Problemet er når Z utenom "koketidene" starter en eller annen sang. Da kan det være litt vanskelig å høre, men vi prøver alltid å hive oss på dersom mulig.

Quote

krøvel vellevold

Sittepublikum har blitt daffe greier. Før var det dette som skilte oss fra andre arenaer. Det er jo mange klubber med en bra supportergjeng rundt om (da snakker jeg om antall i gjengene - ikke sangenede synger), så der skiller vi oss ikke ut. Men vi har i det minste fått sitte med oss på mye av stemningen tidligere. Men ikke nå lenger. Dvs., ja kanskje på 16/5, eller hvis man kan synge "Rosenborg rykker ned" eller "Vålerengen rykker ned" når vi leder over dem. Men ellers er det rimelig dødt. Folk gidder jo ikke engang å reise seg på "reis opp hvis du elsker Brann". Det er jo kjempeflaut!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Northside on April 22, 2013, 07:31:08 AMEn av de tingene vi må bli flinkere til er å synge saaaaakte, det gjelder flere sanger.


Tempoet er vel generelt sett en av hovedutfordringene når det gjelder samsynging mellom Bataljonsfeltet og Felt Z.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2013, 07:45:18 AM
Sittepublikum har blitt daffe greier. Før var det dette som skilte oss fra andre arenaer. Det er jo mange klubber med en bra supportergjeng rundt om (da snakker jeg om antall i gjengene - ikke sangenede synger), så der skiller vi oss ikke ut. Men vi har i det minste fått sitte med oss på mye av stemningen tidligere. Men ikke nå lenger. Dvs., ja kanskje på 16/5, eller hvis man kan synge "Rosenborg rykker ned" eller "Vålerengen rykker ned" når vi leder over dem. Men ellers er det rimelig dødt. Folk gidder jo ikke engang å reise seg på "reis opp hvis du elsker Brann". Det er jo kjempeflaut!


Ja, det var liksom det som gjorde oss et par hakk villere enn andre supportere i Norge, og da kokte det på stadion.
Man kan prøve å skylde på dårlige resultater og likegyldighet til laget pga. inkompetent ledelse osv, men det har vi da hatt i alle herrens år, så jeg tror det har andre årsaker.
'Reis opp hvis du elsker Brann' kan vi bare droppe, det er veldig flaut ja. Men det er nesten like mye de syngende sin skyld, fordi vi ikke klarer å dra i gang noe ordentlig etter de har reist seg.

Hadde vi f.eks. gjort det til en greie å kjøre den litt etter scoring, for så å følge på med Byen e Bergen kunne det blitt magisk, men i stedet blir det et halvhjertet 'Heia Brann' som knapt får med seg de på Hansa.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Heia Brann, Byen e Bergen og andre klassikere prøver vi nesten alltid å dra igang etter "reis opp". Problemet er at folk ikke reiser seg i utgangspunktet, og dersom de reiser seg så setter de seg igjen lenge før sangen er kommet i gang.

Vekselropet vi hadde med BT døde jo bare helt ut for en tid tilbake. Nytt rop ble prøvd innført på 16mai kampen i fjor (?) uten den helt enorme responsen.

Klassikere startes etter nesten hver scoring, altså den type sanger som gjerne pleiede å ende opp med allsang på Stadion. Der var det til og med dødt når vi ledet mot VIF.

Litt usikker på hvordan vi skal få liv på de andre tribunene.

1908

Kanskje det blir mer liv når det kommer litt mer folk på tribunene?? Er bare tull å prøve seg med BT når det er halvfullt der...

Klaus_Brann

Ja, men bortsett fra 16. mai kommer det jo ikke til å være så villt med folk på BT, kanskje med mindre vi kjemper om medaljer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler86

Quote from: Northside on April 22, 2013, 07:31:08 AM


Jeg ser overhodet ikke problemet med litt dirigering på feltene, det er et langt stykke fra det og til en forsanger som står med ryggen mot banen i 2x45 min. Og hvis jeg ikke husker helt feil så var det vel slik vekselropet ble innført internt på Hansa, ved at det ble dirigert fra front første gangen...??
GÃ¥ ta banen!

skuteviken

Høres ut som stemningen blant de som fortsatt er tilstedet på Hansa er bedre enn på lenge, men det bærer preg av at det er for få, men til gjengjeld er det meget bra fra de som er der.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Noen som har link til originalen til den nye sangen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside


Brann_ruler86

Denne "sitt/hopp" sangen fungerte utmerket i dag, og vi fikk også med veldig mange utenfor den innerste kjernen på hoppingen. Fra min plassering bak på nedre B så det ut som om stort sett alle var med og hoppet, herlig syn!
GÃ¥ ta banen!

Klaus_Brann

Ja, stemningen hørtes veldig bra ut i dag på tross av en døll motstander. Gleder meg til å komme meg hjem til 16. mai igjen;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

lok1

Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 19:46:29 PM
Noen som har link til originalen til den nye sangen?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gtdrSaoZCHI

Bedre i dag, men mye igjen. Denne stolingen har jeg absolutt null til overs for, det bare svir i ørene. Heldigvis datt han kiden som prøvde seg i dag, og sluttet tvert. Fun!

Klaus_Brann

Takk. Hva er det for et tullete fenomen at folk driver med stolene? Finnes det ikke nok ledere på tribunen til å be dem stoppe med det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Likte den nye Fagermo-sangen på samme melodi som Huseklepp som gir Stadion og sting og det der.

"Dag-Eilev Fagermooooo
va eg i dine skooooo
ville EG løpt no!
Vi vet kor du bor!
Dag-Eilev Fagermooooo"

Dessverre er det altfor få som synger med på sånne vittige sanger!
Legg ned hele klubben!

Brann_ruler86

Den sangen er ikke ny i år, vet den ble sunget i fjor. Men det var vel omtrent samme antallet som sang med den gangen så at den fremstår som ny for mange er ikke overraskende.
GÃ¥ ta banen!

Klaus_Brann

Quote from: lok1 on April 26, 2013, 21:49:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 19:46:29 PM
Noen som har link til originalen til den nye sangen?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gtdrSaoZCHI

Bedre i dag, men mye igjen. Denne stolingen har jeg absolutt null til overs for, det bare svir i ørene. Heldigvis datt han kiden som prøvde seg i dag, og sluttet tvert. Fun!


Sjekka den ikke før jeg sa takk. Jeg mente selve sangen, ikke tribunesangen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler86

Quote from: Klaus_Brann on April 27, 2013, 22:13:30 PM
Quote from: lok1 on April 26, 2013, 21:49:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 19:46:29 PM
Noen som har link til originalen til den nye sangen?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gtdrSaoZCHI

Bedre i dag, men mye igjen. Denne stolingen har jeg absolutt null til overs for, det bare svir i ørene. Heldigvis datt han kiden som prøvde seg i dag, og sluttet tvert. Fun!


Sjekka den ikke før jeg sa takk. Jeg mente selve sangen, ikke tribunesangen.


Billy Ray Cyrus - Achy Breaky Heart
https://www.youtube.com/watch?v=byQIPdHMpjc
GÃ¥ ta banen!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

http://bataljonen.no/?page=26&news=1026

Forbud mot organisert blussing nå. Flott det, NFF.
Har NSA noe de skulle ha sagt i denne saken i det hele tatt? Dette er så håpløst, så typisk NFF, de gir pokker i supporterne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

NSA avbrøt alt samarbeid med NFF i Februar når det ble kjent at NFF endret regelverket grunnet VIF-LSK kampen. I seinere tid ønsket NFF dialog med NSA igjen hvor de i tillegg virket positive til å få på plass et regelverk NSA/supportere kunne leve med.
Alle trodde det ville komme sist Torsdag når forbundsstyret hadde møte, men der tok vi feil. NFF gikk heller inn for å opprettholde det nye regelverket som forbyr organisert blussing på tribunen (slik vi har gjort siste 3 årene på Brann Staidon).

Lover og lyger hele veien. I bunn og grunn gir de totalt faen i oss supportere med denne arogante holdningen. VIF tente på røykbomber i helgen i protest, blir spennende å se hva resten av Norges supportere finner på denne sesongen.

Klaus_Brann

Ja, de driter der de spiser.
Går det ikke an å få til noen protester på staddaen? Kjøre banner over tribunen, så slipper folk å bli tatt for det;)
Ja, jeg vet det går ut over Brann, men noe bør gjøres etter min mening. Regner med både VIF og LSK kommer til å ta ansvar i noen kamper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

VVB

Tålmodigheten med NFF begynner å bli ganske tynnslitt hos mange nå, utrolig lite gjennomtenkt avgjørelse. La protestene bli mange og store. En bot får bare bli en bot.

Markmus

Drit i å bli kastet ut pga blussing.

Få heller en god gjeng til å finne frem noen laserpekere og pek i vei inn i kameralinsene. Lett å ta med inn, vanskelig å finne synderen og ikke minst et ufattelig irriterende problem for NFF. Bare en sørger for å få frem budskapet om hvorfor.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Får lage et banner; 'Vi peker på kameraene med laser, fordi vi ikke får lov til å blusse'.
Det slår sikkert an;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Siden det strømmer på med innvandrere i Norge, kan vi ikke få litt fler fra Sør-Amerika som kan trå til litt på stadion?;) minus trommene og korps selvsagt, men de kan lage liv.

https://www.youtube.com/watch?v=JhkRgJmmOhA
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Pyrokrangel i Aftenposten:
http://fotball.aftenposten.no/landslaget/article278109.ece

NFF kommer bare med svadasvar om hvorfor vi ikke kan ha de samme reglene som tidligere.

Gulløl

Quote from: Klaus_Brann on April 30, 2013, 08:10:06 AM
Siden det strømmer på med innvandrere i Norge, kan vi ikke få litt fler fra Sør-Amerika som kan trå til litt på stadion?;) minus trommene og korps selvsagt, men de kan lage liv.

https://www.youtube.com/watch?v=JhkRgJmmOhA


Enormt ! :-)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on April 30, 2013, 18:10:53 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 30, 2013, 08:10:06 AM
Siden det strømmer på med innvandrere i Norge, kan vi ikke få litt fler fra Sør-Amerika som kan trå til litt på stadion?;) minus trommene og korps selvsagt, men de kan lage liv.

https://www.youtube.com/watch?v=JhkRgJmmOhA


Enormt ! :-)


Det er ganske drøyt å få til de trøkket uten tak eller vegger;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: Klaus_Brann on April 30, 2013, 19:40:25 PM
Det er ganske drøyt å få til de trøkket uten tak eller vegger;)


Men så er de flere på den ene kortsiden enn vi var på hele Stadion i 2007 ;)

Vi var forresten en gjeng nede i Beograd for noen uker siden. Drev med opplæring innen supporterkultur og propaganda om Republikken Bergen.

Del 1:
http://bgg08.com/index.php/8-news/15-bgg-pa-tur-til-balkan-del-1-2

Del 2:
http://bgg08.com/index.php/8-news/16-bgg-pa-tur-til-balkan-del-2-2

På kampen vi besøkte var det ca 7000stk i svingen. Det trøkket litt bedre enn de 500 som synger på en god dag på Hansatribunen.
NFF ser heldigvis ikke ut til å ha påvirket bruken av pyro der nede :)

Klaus_Brann

Quote from: Northside on April 30, 2013, 21:56:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 30, 2013, 19:40:25 PM
Det er ganske drøyt å få til de trøkket uten tak eller vegger;)


Men så er de flere på den ene kortsiden enn vi var på hele Stadion i 2007 ;)

Vi var forresten en gjeng nede i Beograd for noen uker siden. Drev med opplæring innen supporterkultur og propaganda om Republikken Bergen.

Del 1:
http://bgg08.com/index.php/8-news/15-bgg-pa-tur-til-balkan-del-1-2

Del 2:
http://bgg08.com/index.php/8-news/16-bgg-pa-tur-til-balkan-del-2-2

På kampen vi besøkte var det ca 7000stk i svingen. Det trøkket litt bedre enn de 500 som synger på en god dag på Hansatribunen.
NFF ser heldigvis ikke ut til å ha påvirket bruken av pyro der nede :)


Det er et par stykker som er trykka inn der. Uansett hadde vi nok trengt det dobbelte for å få til halvparten av den stemningen.
SÃ¥ dette, det virket som en ok tur;) Dere kjenner folk der nede?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

lok1

Ny god dag på tribunen, selv om det selvfølgelig vil bli bedre på 16. mai. Stolingen er nesten borte, og det virket som at det ble kortere mellom sangene, noe som er bra!

Jeg er ikke fan av å diktere hvordan andre skal opptre på tribunen, og jeg bryr meg ikke om hva folk har på seg, eller hva folk synger. Men du/dere som skriker "Bevegelse", "Gå i" og som skriker til hverandre over ti rader, please stopp. Det skriker i ørene, er forstyrrende for alle og tar takten ut av sangene.

Ellers ser det ut til at Billy Ray Cyrus-sangen har begynt å sitte for flere og flere. Meget bra!

psv-hasund

Quote from: lok1 on May 09, 2013, 20:50:19 PM

Jeg er ikke fan av å diktere hvordan andre skal opptre på tribunen, og jeg bryr meg ikke om hva folk har på seg, eller hva folk synger. Men du/dere som skriker "Bevegelse", "Gå i" og som skriker til hverandre over ti rader, please stopp. Det skriker i ørene, er forstyrrende for alle og tar takten ut av sangene


Jeg krever uengasjerte supporter. Oppe på sitte er det flere som reiser seg på corner, synger og til og med roper uten rytme og takt. Folk må skjerpe seg og holde kjeft.

brann89

Quote from: lok1 on May 09, 2013, 20:50:19 PM
Jeg er ikke fan av å diktere hvordan andre skal opptre på tribunen, og jeg bryr meg ikke om hva folk har på seg, eller hva folk synger. Men du/dere som skriker "Bevegelse", "Gå i" og som skriker til hverandre over ti rader, please stopp.



Dette heiter å være engasjert, er endel av det å være supporter. Men det å skrike til andre på stadion er heller unødvendig
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Paikjetil

Quote from: lok1 on May 09, 2013, 20:50:19 PM
Ny god dag på tribunen, selv om det selvfølgelig vil bli bedre på 16. mai. Stolingen er nesten borte, og det virket som at det ble kortere mellom sangene, noe som er bra!

Jeg er ikke fan av å diktere hvordan andre skal opptre på tribunen, og jeg bryr meg ikke om hva folk har på seg, eller hva folk synger. Men du/dere som skriker "Bevegelse", "Gå i" og som skriker til hverandre over ti rader, please stopp. Det skriker i ørene, er forstyrrende for alle og tar takten ut av sangene.

Ellers ser det ut til at Billy Ray Cyrus-sangen har begynt å sitte for flere og flere. Meget bra!



Er du en av de som snur seg og stirrer på folk som våger å åpne kjeften under kamper? Som ungene på BT. Please stopp.

Nixon

Latterlig å synge til Opdal under kampen. Til nød greit nok når han kommer løpende bort etter pausen og helt greit etter kampen, men flere ganger i løpet av andre omgang er latterlig etter min mening. Han er tross alt motspiller!
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: Nixon on May 09, 2013, 21:13:43 PM
Latterlig å synge til Opdal under kampen. Til nød greit nok når han kommer løpende bort etter pausen og helt greit etter kampen, men flere ganger i løpet av andre omgang er latterlig etter min mening. Han er tross alt motspiller!


Typisk, skjer hver gang en tidligere koseklump fra Brannstallen besøker Stadion igjen. Ble prøvd overdøvet med Brannsanger hver gang.

Ellers ikke det helt store i dag, men virket som det var null engasjement på de øvrige tribunene, det smittet kanskje over på oss også?

16mai blir bra!

lok1

Quote from: brann89 on May 09, 2013, 21:07:38 PM
Dette heiter å være engasjert, er endel av det å være supporter. Men det å skrike til andre på stadion er heller unødvendig

Vær for all del engasjert, men alt med måte. Når de fleste på Frydenbø prøver å sette i gang en sang, er det unødvendig å kjøre sitt eget sololøp ved å skrike med fuglestemmen sin mellom versene. Ikke bare en gang i dag at sanger ble stoppet av dette.

Om vi velger å gå inn på person så er jeg en engasjert supporter som synger gjennom hele kampen, og jeg snur meg heller ikke siden jeg vanligvis står høyt oppe på tribunen.

Utmedsnolken

Quote from: lok1 on May 09, 2013, 21:28:44 PM
Quote from: brann89 on May 09, 2013, 21:07:38 PM
Dette heiter å være engasjert, er endel av det å være supporter. Men det å skrike til andre på stadion er heller unødvendig

Vær for all del engasjert, men alt med måte. Når de fleste på Frydenbø prøver å sette i gang en sang, er det unødvendig å kjøre sitt eget sololøp ved å skrike med fuglestemmen sin mellom versene. Ikke bare en gang i dag at sanger ble stoppet av dette.


Spesielt å gjøre det til et problem at en tilskuer bryr seg om hva som skjer på banen under en fotballkamp.
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Quote from: Utmedsnolken on May 10, 2013, 07:25:21 AM
Quote from: lok1 on May 09, 2013, 21:28:44 PM
Quote from: brann89 on May 09, 2013, 21:07:38 PM
Dette heiter å være engasjert, er endel av det å være supporter. Men det å skrike til andre på stadion er heller unødvendig

Vær for all del engasjert, men alt med måte. Når de fleste på Frydenbø prøver å sette i gang en sang, er det unødvendig å kjøre sitt eget sololøp ved å skrike med fuglestemmen sin mellom versene. Ikke bare en gang i dag at sanger ble stoppet av dette.


Spesielt å gjøre det til et problem at en tilskuer bryr seg om hva som skjer på banen under en fotballkamp.


I forrige heimekamp var det ein liten drittunge som skreik "hold kjæææft" til stadighet i første omgang.
GÃ¥ av.

koffe

May 10, 2013, 11:14:37 AM #94 Last Edit: May 10, 2013, 17:30:50 PM by koffe
Neste hjemmekamp er vel av de fleste regnet som årets hjemmekamp; 16. mai. Ville det vært mulig å prøve å få gjeninnført et vekselrop mellom BT og Hansa til den kampen? Hadde vært fenomenalt å fått den elektriske stemningen tilbake igjen! :) Med fulle tribuner og feststemte bergensere, så burde det vel være mulig å få til? Hva med å ha flaggdag på Stadion, og at flest mulig tar med seg flaggene sine, i tillegg til at Brann/Bataljonen kan dele ut et par låneflagg/gratisflagg, for å krydre litt ekstra til. Skaper man en totalpakke som er så minneverdig, så vil gjerne en del av de sofasupporterne, som resten av sesongen holder seg heme, komme på flere kamper resten av sesongen. Ihvertfall om Brann skulle vinne den kampen og ligge an til en fin topp-plassering.

Hva synes folket?
Her é Bergen,
vårt eget lille land.
Kjent for Hansa øl og SK Brann!

Northside

Jeg kan gjerne gå foran på Hansatribunen igjen dersom det er ønskelig hos folk.

Flaggdag 16mai blir det nok ikke, ryktes at tifo-gruppen har andre planer den dagen ;)

Klaus_Brann

PÃ¥ tide med noe skikkelig tifo igjen ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

May 12, 2013, 16:53:18 PM #97 Last Edit: May 12, 2013, 16:55:01 PM by skuteviken
Nå skal jeg være litt kjip, men....

Godset har virkelig god stemning på kampene sine, fine sanger og godt trykk! Jeg syns vi har importert noe fæle sure sanger. Billy Ray Circus og Tjuagutter?

Innsatsen på de som faktisk trykker til hos oss skal det ikke sies noe på da, men det er for få.

Hører de bruker: "We shall not be moved" og, latterlig at vi ikke har vært ute med den først
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Enig. Det er en stund siden jeg har vært på bortekamp i Drammen, men via skjermen trykker de bra til i alle fall. Fint å se at de går i mot NFFs blussforbud også.
'We shall not be moved' ble vel diskutert her inne for en god stund siden, men vet ikke hvorfor den aldri ble noe av.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Paikjetil

Quote from: Klaus_Brann on May 12, 2013, 18:51:02 PM
Enig. Det er en stund siden jeg har vært på bortekamp i Drammen, men via skjermen trykker de bra til i alle fall. Fint å se at de går i mot NFFs blussforbud også.
'We shall not be moved' ble vel diskutert her inne for en god stund siden, men vet ikke hvorfor den aldri ble noe av.


Sikkert fordi vi, med BGG i spissen, heller satser på evighetslalling på tjuagutter og den der andre som startes 15 ganger per kamp. Høres ut som noe Aalesunds-fansen eller alle de andre driver med.

Go Up