• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


StuckedPaaOstlandet

Hadde vel ikke skadet å hatt 3 gode spisser, gitt at han noen gang kommer tilbake på nivået han viste sist. Kanskje han har fått tilbud om å komme etter sesongen?

Jose Arrogantio

Quote from: Baunebob on August 24, 2014, 16:29:49 PM


Har han ikke allerede signert for Ujpest? Uansett så tolket jeg den posten som at han i hvert fall på et tispunkt har hatt disse tre klubbene  å velge mellom, som tyder på at vi i hvert fall har henvendt oss om ham.

ostraume

Bård Finne på tribunen i første kamp. Blir det retur i januar?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

kabelmann

Quote from: Jose Arrogantio on August 24, 2014, 17:30:26 PM
Har han ikke allerede signert for Ujpest?


I følge wikipedia har han det, men han står ikke oppført i troppen på Ujpests websider. Han er faktisk ikke nevnt med ett eneste ord om man skal stole på søkefunksjonen der inne.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Ville hatt han hvis vi ikke fikk inn Pedersen. Nå trenger vi han ikke, han er for ujevn mentalt til å sitte på benken et par kamper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on August 24, 2014, 17:52:01 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 24, 2014, 17:30:26 PM
Har han ikke allerede signert for Ujpest?


I følge wikipedia har han det, men han står ikke oppført i troppen på Ujpests websider. Han er faktisk ikke nevnt med ett eneste ord om man skal stole på søkefunksjonen der inne.


Det ville jo vært veldig merkelig å skrive om det på facern hvis han faktisk har signert for dem også.
Men så er han jo en skrue.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

???
Fra Kim Ojo sin facebook-profil;

Sportsklubben Brann made me a great offer today. Now i just have to talk to my agent and hear what's going on.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

August 27, 2014, 18:03:15 PM #7459 Last Edit: August 27, 2014, 18:17:23 PM by Gulløl
Dette er fansiden til Kim Ojo så ikke noe å bry seg om.

Kim Ojo har neppe noe facebook konto. Han har aldri gått på noe skole og klarer knapt å skrive navnet sitt. Denne facebook kontoen som går på engelsk og norsk har en forfatter(bergenser?) som har mange år på skolen.

Et legendarisk klipp fra BT:

- Ikke spør meg hvordan man staver navnet på speideren. Det vet jeg ikke.
- Du kan ikke lese og skrive, hva?
- Litt. Har lært det på egenhånd.
- Angrer du da på at du ikke gikk på skolen?
- Nei. Gud leder meg. Gud ville at jeg skulle spille fotball.


Så kan vi lure på hvorfor Gud enda ikke har ledet han til Inter Milan  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Fordi Mourinho ikke er der lenger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on August 27, 2014, 18:13:12 PM
Fordi Mourinho ikke er der lenger.


Ojo i Chelsea-skjorte neste sesong?

Corran

Herrens veier er uransakelige :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

August 27, 2014, 23:33:45 PM #7463 Last Edit: August 27, 2014, 23:37:22 PM by Gulløl
Men hva sier mora til Kim Ojo at han har tilbud fra Ungarn ??  :P

Ellers har Ungarsk media blitt lurt av denne fake-siden på Kim Ojo.
http://www.nemzetisport.hu/labdarugo_nb_i/ujpest-a-genki-csatar-orul-a-lila-feherek-ajanlatanak-is-2359743

Han luringen(nordmann) som driver denne siden får ihvertfall solid respons både fra Brann fans og Ujpest fans  :D
https://www.facebook.com/pages/Kim-Ojo/118133344931723?fref=ts

Tormod Bergesen og BA har ikke blitt lurt, 4 dager siden på twitter:

Tormod Bergersen @TormodBA  ·  24. aug.
Kim Ojo på vei på utlån til Zsolt Korcsmars gamle klubb Ujpest. Helt uaktuell for Brann, selv om fansiden på FB sier noe annet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Avslørte seg på at han liksom skulle snakke med agenten før mor og Jesus

brann89

http://www.thestar.co.uk/sport/football/chesterfield/chesterfield-transfer-talk-hots-up-at-the-spireites-1-6807822

Brann skal vist nok ha lag inn et bud på Chris Fagan.
Vist det er tilfelle, så blir vel ikkje denne overgangen før neste overgangsvindu?
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

kabelmann

En bitteliten spiss med ungdomsfortid i Manchester United, står det å lese på wikipedia.

Aldri hørt om fyren, men blir det vår Kjartansson så greit nok.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Falkman

Quote from: kabelmann on August 28, 2014, 12:35:33 PM
En bitteliten spiss med ungdomsfortid i Manchester United, står det å lese på wikipedia.

Aldri hørt om fyren, men blir det vår Kjartansson så greit nok.


1,75 er vel ikke bittelite.. scoret mot Berg og Legia i CL-kvalikk i sommer. uten at det trenger å bety all verden.

Kagain

Hmm. Om det stemmer at Brann har vært ute etter denne fyren så må jeg få lov til å si at de overrasket positivt med ut-av-boksen tankegang i forhold til overgangsmarkedet. Men ved en six figure fee som det spekuleres i den artikkelen så snakker vi et sted mellom 100 000 og 999 999 pund, og jo nærmere vi kommer toppen av dette jo mer skeptisk blir jeg. Da tenker jeg at han må ha bevist en del mer enn det man kan lese ut fra wikipedia. 54 mål på 134 kamper er ikke egnet til å skremme vettet av så mange. Det er et ok snitt, men da bør denne fyren tenkes på som en tilrettelegger. Jeg ser at siste sesongen har han spilt 25 kamper for St. Pats og scoret 16 mål, noe som er sånn passe vasst. Men igjen, vi har jo noen spisser gående allerede med Orlov, Pedersen, Lorentzen, Dramé + b-listen (og Barmen om en vil være pirkete) så jeg ser ikke helt hvem denne Fagan skal erstatte. Blir spennende å se hva realiteten i disse ryktene er.

Corran

Kan dette ha vært før vi fikk MP?
Når de sier 6 sifret så er det som oftest nærmere nedre delen av skalaen en øvre så regner med de må lagt inn budd mellom 1 og 4-5 mill norske
Men gøy å se at Brann tenker litt lengre en tippeligaen når de ser på aktuelle spillere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

kabelmann

Quote from: Falkman on August 28, 2014, 12:45:08 PM
Quote from: kabelmann on August 28, 2014, 12:35:33 PM
En bitteliten spiss med ungdomsfortid i Manchester United, står det å lese på wikipedia.

Aldri hørt om fyren, men blir det vår Kjartansson så greit nok.


1,75 er vel ikke bittelite.. scoret mot Berg og Legia i CL-kvalikk i sommer. uten at det trenger å bety all verden.


Det var satt litt på spissen. Han er centimeteren høyere enn Bård Finne. Muligens ikke noen luftens baron, men putter han lassevis med beina er jeg mer enn happy.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Er han som Finne på ferdighetene også er det bra. Vi har MP som kan ta for seg i luften.

Hatleking

No er vel spissekontoen snart full. Me treng mykje heller ein kant og evt styrke andre posisjonar før me kjøper enda ein dyr spiss.

Yngve

Quote from: Kagain on August 28, 2014, 12:59:48 PM
Men ved en six figure fee som det spekuleres i den artikkelen så snakker vi et sted mellom 100 000 og 999 999 pund, og jo nærmere vi kommer toppen av dette jo mer skeptisk blir jeg


Er han ire snakkar me vel om euro, som er litt mindre verdt enn pund. Men poenget ditt står framleis.

Men mannen har eit ok skåringssnitt då, 0,45 mål per kamp sidan 2011. Riktignok i ein liga som er enno meir Mikke Mus enn Eliteserien, men guten har potensiale.

Gulløl

Chris Fagan, ganske sikkert en som var aktuell før Marcus Pedersen signerte 11 august. Et klipp hentet fra 31 juli:

ST PATRICK'S Athletic are set to turn down any moves for their star striker Chris Fagan, amid interest from several cross-channel clubs. Fagan, who has netted 16 goals in 21 Premier Division games for the Saints so far this season, has attracted the attention of Norwegian side SK Brann - who were impressed by Fagan's display in the 1-1 Champions League draw away to Legia Warsaw.

http://www.herald.ie/sport/soccer/saints-fagan-to-stay-30472163.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: brann89 on August 28, 2014, 12:05:25 PM
http://www.thestar.co.uk/sport/football/chesterfield/chesterfield-transfer-talk-hots-up-at-the-spireites-1-6807822

Brann skal vist nok ha lag inn et bud på Chris Fagan.
Vist det er tilfelle, så blir vel ikkje denne overgangen før neste overgangsvindu?


Han ser ut som en spiller i sin beste alder.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 23:05:52 PM
Quote from: Tom C on January 28, 2014, 20:03:43 PM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 10:45:31 AM
Forresten interessant hvor lite tro du har på Brann. Ikke engang medalje:)?


Får vel kanskje bekrefte at jeg ikke misforstod deg jeg også. Du mener at Godset havner over brann (bedre plassering på tabellen) til slutt, ikke sant? Var det vi veddet om?
Stemmer!

Har gått meg hus forbi at jeg har vunnet dette veddemålet:) 20 poeng opp og 5 kamper igjen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

Quote from: Kjell249 on October 03, 2014, 21:53:54 PM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 23:05:52 PM
Quote from: Tom C on January 28, 2014, 20:03:43 PM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 10:45:31 AM
Forresten interessant hvor lite tro du har på Brann. Ikke engang medalje:)?


Får vel kanskje bekrefte at jeg ikke misforstod deg jeg også. Du mener at Godset havner over brann (bedre plassering på tabellen) til slutt, ikke sant? Var det vi veddet om?
Stemmer!

Har gått meg hus forbi at jeg har vunnet dette veddemålet:) 20 poeng opp og 5 kamper igjen.


I mellomtiden ser Sindre32 ut til å ha blitt konvertert til gjest (?) . Pussig.
Gå av.

Tom C

Quote from: Kjell249 on October 03, 2014, 21:53:54 PM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 23:05:52 PM
Quote from: Tom C on January 28, 2014, 20:03:43 PM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 10:45:31 AM
Forresten interessant hvor lite tro du har på Brann. Ikke engang medalje:)?


Får vel kanskje bekrefte at jeg ikke misforstod deg jeg også. Du mener at Godset havner over brann (bedre plassering på tabellen) til slutt, ikke sant? Var det vi veddet om?
Stemmer!

Har gått meg hus forbi at jeg har vunnet dette veddemålet:) 20 poeng opp og 5 kamper igjen.


Har ventet på det ja. Du får sende meg en priv melding, så ordner vi opp på kammerset.
Aldri mer Obos....

Kjell249

Quote from: krakra on March 28, 2014, 23:59:44 PM
Quote from: Kjell249 on March 28, 2014, 22:53:22 PM
Forsvaret er mye, mye bedre. Har fart, duellstyrke og ikke minst er de samspilte. Angrepet er også mange, mange hyller over. Sigurdarson er mange klasser over dagens Huseklepp. Ville også mye heller hatt Guldbrandsen enn Orlov. Moi og Mostrøm har også levert i en helt annen klasse enn det Skaanes og Larsen noen gang har vist.

Midtbanen er ikke den sterkeste lagdelen til Molde, og det sier litt når den er klart sterkere enn vår. Singh kommer fra Faynoord, Haugen var for en halvt år siden aktuell for Sandefjord utleie. Det sier noe. Ingen tippeligaklubber var aktuelle.
Det eneste vårt forsvar mangler i forhold til Moldes er stor fart i midtforsvaret. Ingen av våre har farten til Hovland, men alle utenom Jonsson er raskere enn Forren. Duellstyrke har vi i Mojsov og Demi.

Hva vet du om dagens Sigurdason da? Fakta er jo at han kommer fra et floppopphold som får Huseklepp til å fremstå som en stjerne i England. Han kommer altså fra tribunesliting i League 1 og han har hatt en svak oppkjøring. Han scoret i debuten i likhet med Huseklepp, men har er et minst like stort spørsmålstegn som Huse. Jeg er villig til å vedde på at Orlov scorer flere mål enn Gulbrandsen i år.

Singh kommer fra en superfiasko i Feyenoord hvor han aldri var i nærheten av fast plass og mot slutten var trygt plassert på tribunen i Nederland. Han er ikke akkurat Feyenoord-klasse. Ikke mer enn Pavlov var Brannklasse. Et rent og kjært bomkjøp fra Nederlenderne. Han er uansett deres sikreste kort. Bak ham har de ikke en eneste spiller som kan forventes å starte mer enn 15 kamper i år. Det er så godt som bare skadeplagede gamlinger og en skadet unggutt.

Nei, Moi og Mostrøm har ikke levert av en helt annen klasse en Larsen og Skaanes noen sinne har. Mostrøm er en stabil middelmådighet, mens Moi hadde en strålende periode i starten av fjorårssesongen. Veldig sammenlignbart med Larsens periode i slutten av 2012. Etter dette var det lite fra Moi, og etterhvert satt han også tidvis på benken hos bunnlaget Sarpsborg. En typisk spiller som jeg har mye sansen for, men som du hadde vært først i rekken til å snakke ned hvis han hadde vært en lokal Brannspiller. En spiller med et stort potensiale, som han har slitt med å få ut over en lengre periode. I likhet med Larsen. Jeg har større tro på Norlings evne til å få ut potensialet til sine spillere enn Skullerud. Riktignok er Moi yngre enn Larsen. På samme måte er Skaanes yngre enn Moi. Tv2 hadde forøvrig en sak med alle kapteinene og trenerne i TL om hvem de trodde årets gjennombrudd ville bli, og hos alle lag som vi har møtt var det minst en som tippet Skaanes.

Les dette Krakra og side 108 i tråden hvor du hevder at Brann sin stall er bedre enn Molde sin før 2014 sesongen, og at forskjeller i poeng skyldes evnene til Skullerud og Norling.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Da må du sjekke leseegenskapene dine. Det som står er ikke at Branns stall var bedre enn Moldes, men at Moldes stall på ingen måte var overlegen eller uovervinnelige. De hadde en stall med mange usikkerhetsmomenter. Det avgjørende ville derfor være hvor god trenerne var til å få potensialet ut av spillerne sine, individuelt og lag. Jeg hadde naturlig nok langt større tro på Norling enn på Skullerud.

Nixon

Ja, det var en skarp og selv i ettertid korrekt analyse der trenerne utgjorde den eneste feilkilden!;)

Men det vil jo i bunn og grunn si at Norlig fåkket det til mye mer, med en mye bedre spillerstall, enn han har fått kreditt for...
Rød makt på Hansa

krakra

February 01, 2016, 17:51:42 PM #7482 Last Edit: February 01, 2016, 17:55:59 PM by krakra
Vel, skal man vurdere stallens kvaliteter og potensiale utifra prestasjonene i en sesong så må jo Moldes stall ha blitt kraftig svekket foran 2015, men på en eller annen måte styrket i Europaligaen, men det hadde jo vært en urimelig påstand.
Og for å gjenta det. Det ble aldri påstått av vi hadde en bedre stall enn Molde, ei heller at stallene var like gode, men jeg påstod og står fortsatt ved at forskjellen ikke var større enn at trenernes prestasjoner kunne veie opp. Og ja, da vi ansatte en av Skandinavias heteste trenerenavn så hadde jeg troen på at han skulle løfte Brann til det potensialet vil hadde både hos enkeltspillere og som lag. Jeg var også usikker i likhet med mange andre på om Skullerud skulle klare jobben i Molde. Det var med bakgrunn i det jeg spådde at vi ville ende over Molde. Det var selvfølgelig en skivebom, det har jeg null problem med å innrømme. Jeg mener det først og fremst skyldes en undervurdering av Skullerud og en grov overvurdering av Norling, men jeg ser ikke poenget med å hele tiden påstå at jeg har sagt at vi hadde en bedre stall enn Molde når dette aldri var tilfelle. Og Kjell har tydeligvis lagt ned en real innsats for å finne fram uttalelser fra meg som underbygger hans påstand, uten å lykkes.

Hvis det var de det suverene spillermatrialet som avgjorde så er jeg spent på å høre hvilke av Moldes sentrale 2014-spillere folk føler seg sikre på ikke ville slitt for Brann i 2014, under Norling.

ostraume

Så forskjellen på Brann og Molde 2014 var først og fremst treneren?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on February 01, 2016, 17:55:09 PM
Så forskjellen på Brann og Molde 2014 var først og fremst treneren?
Det var forskjeller i stallene, men ikke så store at de ikke kunne veies opp av trenernes prestasjoner, og jeg trodde faktisk at Norling var såpass mye bedre enn Skullerud at han ville klare det.
Den største forskjellen var nok trenerne ja. Med de samme trenerprestasjonene hadde Molde endt over Brann om vi hadde byttet stall før 2014-sesongen.

ostraume

Elsker hvordan du slår fast ting som umulig kan testes på noe vis. Men jeg tror du grovt overvurderer betydningen av treneren.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Jeg vil iallefall si at Norling var en svært sentral årsak til at vi rykket ned i 2014. Den sesongen kan kanskje ikke testes, men sesongen etterpå så kan vi ihvertfall se en rimelig betydelig forskjell i poengfangsten før og etter Norlings avgang.

Go Up