• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Quote from: Joggi Bogga on July 28, 2014, 14:31:00 PM
Problemet på topp er stort, men ikke det verste. Vi produserer for lite virkelig store sjanser


Feil kamp å sei det etter (det utheva). Badji er pt bankers og vår mest stabile etter ferien. Han er tilbake, men Haugen er ikkje heilt der han skal vere. Så spørs det korleis Birkelund er.

Joggi Bogga

Badji er helt grei på de få tingene han behersker. Slik vi spiller nå, trenger vi flere ferdigheter hos de to i midten enn det vi får fra dem som spiller i dag. Muligens kan Badji være grei nok om makkeren hans er vesentlig bedre på å styre spillet vha fotballhjerne og silkefot.

Vi er litt uenig når det kommer til sjanser. Mange av sjansene i går var OK, men en hel del av dem var innlegg inn i en overbefolket boks hvor spillerne stod mer eller mindre i ro. Det er slett ikke lett å score på slike og det var egentlig utrolig bra at Azar kom såpass nærmt så mange ganger som han gjorde.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

blobby winters

Quote from: Joggi Bogga on July 28, 2014, 14:31:00 PM


Vi produserer nok av virkelig store sjanser for å unngå nedrykk og hadde vi hatt spisser som løp inn i de riktige rommene i forkant av innlegg ville vi ha produsert enda mer. Som eksempel i går, leverte Vindheim et supert innlegg like før pause. Men, en skadet Orlov tok ikke løpet og det så ut som et dårlig innlegg. Tenk også på hvor mange kamper Klepp har vært på topp og løpt ut på kant isteden for inn i boksen.

Men, jeg er enig med deg at Haugen skuffer. Han er ikke ung talent nå lenger. Han har hatt nok av erfaring/kamper til å bevisse noe og jeg begynner å tro at han ikke har det som trengs for å være Brann spiller på dette nivået. Har vi økonomi til en midtbane konge som Martin Andreasen i tillegg til en spiss som Thorstein Helstad sier jeg ja takk begge deler. Men, jeg tror vi blir heldig hvis vi får bare den ene og skoen trykker mest på topp og en ordentlig goal-getter

Klaus_Brann

Quote from: Joggi Bogga on July 28, 2014, 14:31:00 PM


Det hadde ikke hjulpet om vi hadde hatt Pirlo på midten om vi har Orlov og Barmen som skal ta i mot ballen, få den under kontroll og så få den i mål...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

Joggi Bogga spot on her.  Det er aldeles for mange innlegg fra sidene og for lit spill og stikkere gjennom midten. Sammenlign med de andre lagene i TL. Jeg tror ikke de scorer så mange mål på innlegg heller. Ny sentral midtbanespiller takk.

krakra

July 28, 2014, 20:51:20 PM #6855 Last Edit: July 28, 2014, 20:54:36 PM by krakra
Du savner en som kan spille Orlov eller Barmen igjennom i bakrom?

Etter at vi flyttet Huse og Askar opp kom det flere stikkere gjennom midten. En naturlig konsekvens av at vi fikk spillere foran med tempo og teknikk til å faktisk passere motspillere.

Huseklepp er forøvrig ingen ideell bakromsspiller for tiden han heller. Hvor mange ganger gikk han i offside? Flere ganger var det på gjennomspill som kunne blitt veldig farlige hvis han hadde holdt igjen litt til. En gang ble han riktignok blåst feilaktig av da han hadde fri bane til mål.

Kruxleiven

Angrepsspillet bør i hvert fall varieres føler jeg.  Orlov var dårlig i går, men han har jo ikke hatt like dårlig ballkontroll hele sesongen. Om de får noen stikkere må de da få det til noen ganger. Vi trenger ikke alltid spille ballen i bakrom til Orlov eller Barmen. Går an å bruke mellomrom for videre fremspill eller langskudd. Jeg tror ikke måten vi angrep på i går i 2. Omgang er noe som kan gjentas gang på gang med suksess. Viking var trøtte og hadde tro på at de ville ri av stormen selv om de nok så de tapte en del hodedueller.

krakra

Hovedproblemet er at det er ingen å spille igjennom sentralt. Særlig ikke med gårsdagens spisspar.

Hatleking

Quote from: Kruxleiven on July 28, 2014, 20:36:42 PM
Joggi Bogga spot on her.  Det er aldeles for mange innlegg fra sidene og for lit spill og stikkere gjennom midten. Sammenlign med de andre lagene i TL. Jeg tror ikke de scorer så mange mål på innlegg heller. Ny sentral midtbanespiller takk.


Tippar nok det er mykje taktisk. Med Barmen og Orlov på topp har ein iallfall to som er høge og rimeleg sterke på hovudet. Så er det iallfall rimeleg naturleg at ein køyrer innlegg og ikkje stikkarar. Ingen av dei spring frå nokon.

Henki

Når stenger overgangsvinduet for lag i Tippeligaen?
Ballen skal fremover!

Hatleking

Er vel 15. august sidan me starta 15. juli.

Spelaren

Quote from: Henki on July 28, 2014, 21:49:02 PM
Når stenger overgangsvinduet for lag i Tippeligaen?


15. august.
Gå av.

Yngve

Er det ikkje ut august då?

Spelaren

Quote from: Yngve on July 28, 2014, 22:22:33 PM
Er det ikkje ut august då?


Var det før, når det åpnet 1. aug.
Gå av.

Henki

Man har altså to uker + på seg til å få tak i penger og overbevise en eller annen god spiss om at Brann er mulighetenes arena. Jeg håper de jobber på spreng.
Ballen skal fremover!

Ricky

Må vel være mulig å få noen inn på lån, i det minste..


Spelaren

Quote from: Eivind on July 29, 2014, 06:36:36 AM
http://www.tv2.no/2014/07/28/sport/5850353


Naturligvis er styreleder Barmen fornøyd med stallen  :) ,  den er jo strippet for konkurrerende målscorere.
Gå av.

Eivind



Vi har vell egentlig spilt bra i veldig mange kamper denne sesongen, uten å få poeng..

I går løsnet det også offensivt

Det løsner ikke før vi begynner å score mål!

Alle som følger Brann at vi har begrensninger i vår økonomiske handlefrihet.

Men vi har penger til å by noen millioner for Lundevall?

Trist å lese at det ikke virker som at det blir hentet noen målgarantist til Brann dette vinduet heller. 1 divisjon kommer nærmere og nærmere.


Corran

Blir ikke skuffet om Brann ikke henter noen spillere da jeg har vært overbevist om at de ikke kom til å hente noen i dette vinduet (basert på diverse uttalelser i vår/sommer)
Men at det er nødvendig med noen forsterkninger er vel hevet over enhver tvil
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Jeg elsker at Barmen sier at vi egentlig spilte bra.
Hva pokker hjelper det når vi er vaksinert mot å sette sjansene?! Det minner meg litt om RBH som snakket om at vi ledet mot VIF i fjor...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Noen som vet om han Gefle karen har bestemt seg for Brann? Virker jo nesten på de artiklene jeg finner som om spørsmålet bare er om Gefle er villige til å slippe ham før sesongen er over eller ikke.

Synes uansett ikke at Brann skal la seg presse til å betale flere millioner for en mann de får gratis om 5 mnd. Brann virker altfor løsslupne med penger de strengt tatt egentlig ikke har.
Aldri mer Obos....

Joggi Bogga

Quote from: krakra on July 28, 2014, 20:51:20 PM
Du savner en som kan spille Orlov eller Barmen igjennom i bakrom?


Vi har flere ulike alternativer på topp og samme hvem vi velger, så må vi variere mer og angripe hurtigere.
Du tror vel ikke at det var tilfeldig at vi ikke scoret/Viking tillot en rekke nærmest identiske innleggssituasjoner fra sidene som vi nesten scoret på? Jeg har i allefall sett denne tendensen i flere kamper. Det blir lett å lese.

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Henki

Quote from: Eivind on July 29, 2014, 08:09:59 AM


Vi har vell egentlig spilt bra i veldig mange kamper denne sesongen, uten å få poeng..

I går løsnet det også offensivt

Det løsner ikke før vi begynner å score mål!

Alle som følger Brann at vi har begrensninger i vår økonomiske handlefrihet.

Men vi har penger til å by noen millioner for Lundevall?

Trist å lese at det ikke virker som at det blir hentet noen målgarantist til Brann dette vinduet heller. 1 divisjon kommer nærmere og nærmere.




Det er klart Brann har begrensninger i sin økonomiske handlefrihet, men hvordan i alle dager kommer denne handlingsfriheten til å se ut hvis sesongen ender med nedrykk. Hvis dette overgangsvinduet stenges uten at Brann har forsterket med minst én spiller er det en fallitterklæring og en aksept for at Brann rykker ned når sesongen er slutt. Jeg trodde vi var ferdig med denne "spare seg til fant-strategien".
Ballen skal fremover!

brannl

July 29, 2014, 18:16:58 PM #6874 Last Edit: July 29, 2014, 18:18:58 PM by brannl
Jeg mener spilleren som burde hentes er Tommy Høiland. Vet og skjønner at mange vil være uenige med meg her nå, men jeg mener han har det vi trenger. Han er en målscorer, og vi skaper mye sjangser, det ville blitt en god mix. Han er også kjapp og god til å stikke i bakrom. I tillegg er han en som ville taklet scoringsansvaret på sine skuldre, og er en som virkelig går i krigen og trykker til i duellene, det trenger Brann. Vet han har et mislykket låneopphold bak seg i Lillestrøm, men her fikk han ikke spille, noe jeg mener er uforståelig. Men har alltid vært god når han har spilt i Molde. Scoret hattrick for to kamper siden, og kom inn å var med på å avgjøre Moldes forrige kamp mot RBK, så han er i bra form. Husk at Solskjær brukte store ord om mannen da han ble hentet til Molde, og han har bedre peilig enn de fleste av oss. Kunne blitt hentet på lån ut sesongen, med opsjon på kjøp.

Henki

Quote from: brannl on July 29, 2014, 18:16:58 PM
Jeg mener spilleren som burde hentes er Tommy Høiland. Vet og skjønner at mange vil være uenige med meg her nå, men jeg mener han har det vi trenger. Han er en målscorer, og vi skaper mye sjangser, det ville blitt en god mix. Han er også kjapp og god til å stikke i bakrom. I tillegg er han en som ville taklet scoringsansvaret på sine skuldre, og er en som virkelig går i krigen og trykker til i duellene, det trenger Brann. Vet han har et mislykket låneopphold bak seg i Lillestrøm, men her fikk han ikke spille, noe jeg mener er uforståelig. Men har alltid vært god når han har spilt i Molde. Scoret hattrick for to kamper siden, og kom inn å var med på å avgjøre Moldes forrige kamp mot RBK, så han er i bra form. Husk at Solskjær brukte store ord om mannen da han ble hentet til Molde, og han har bedre peilig enn de fleste av oss. Kunne blitt hentet på lån ut sesongen, med opsjon på kjøp.


Jeg synes ikke Tommy Høiland har vist noe av det du trekker frem som sterke sider hos ham.
Ballen skal fremover!

brannl

Quote from: Henki on July 29, 2014, 18:22:10 PM
Quote from: brannl on July 29, 2014, 18:16:58 PM
Jeg mener spilleren som burde hentes er Tommy Høiland. Vet og skjønner at mange vil være uenige med meg her nå, men jeg mener han har det vi trenger. Han er en målscorer, og vi skaper mye sjangser, det ville blitt en god mix. Han er også kjapp og god til å stikke i bakrom. I tillegg er han en som ville taklet scoringsansvaret på sine skuldre, og er en som virkelig går i krigen og trykker til i duellene, det trenger Brann. Vet han har et mislykket låneopphold bak seg i Lillestrøm, men her fikk han ikke spille, noe jeg mener er uforståelig. Men har alltid vært god når han har spilt i Molde. Scoret hattrick for to kamper siden, og kom inn å var med på å avgjøre Moldes forrige kamp mot RBK, så han er i bra form. Husk at Solskjær brukte store ord om mannen da han ble hentet til Molde, og han har bedre peilig enn de fleste av oss. Kunne blitt hentet på lån ut sesongen, med opsjon på kjøp.


Jeg synes ikke Tommy Høiland har vist noe av det du trekker frem som sterke sider hos ham.


Ikke?

dudo

Jeg synes faktisk ikke det er et dårlig forslag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Hvis han både har spilt for Lillestrøm og Molde denne sesongen er han uaktuell.
Tren på langskudd

brannl

Quote from: Lasaron on July 29, 2014, 19:00:51 PM
Hvis han både har spilt for Lillestrøm og Molde denne sesongen er han uaktuell.


Sikker på at regelen også gjelder utlån?

pidre

Er mye bra som kan lånes fra England, men klart - det trengs oversikt, kontakter, forhandlingsevner, kløkt og initiativ for å få til noko slikt. Heldigvis besitter jo geniet alle disse egenskapene. Venter berre på at han drar opp eitpar kaniner snart!
Saludar a los monos!

Klaus_Brann

Marcus Pedersen. Akkurat det vi trenger nå. Fart, eksplosivitet og målfarlighet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Akkurat nå bryr jeg meg ikke om navn. Er han en spiss som har skoret mer enn et par mål i en bedre liga enn den moldovske det siste halvåret så vil jeg juble. Men tror ikke vi får noen.

Alzheimer/Silverspurs

July 30, 2014, 00:52:32 AM #6883 Last Edit: July 30, 2014, 01:04:56 AM by Alzheimer/Silverspurs
Og der har Sogndal erstatta tomillionerssalget Azar med Tom Söderberg som Brann ville ha back in the days. Har stagnert, men har solid potensiale. 2 meter midtstoppar født i 87 der altså.

Kjell249

Hvor blir det av Travor Morley når vi trenger han som mest:)?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Quote from: Kjell249 on July 30, 2014, 09:56:22 AM
Hvor blir det av Travor Morley når vi trenger han som mest:)?


Og Sten Glenn Håberg. Det var han som reddet oss fra nedrykk i 1991.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Kjell249 on July 30, 2014, 09:56:22 AM
Hvor blir det av Travor Morley når vi trenger han som mest:)?


Han var på samme fly som meg til sydenland sist onsdag. Har ikke sett han siden. Men skal han opp igjen neste onsdag skal jeg si at han er savnet!:)
Rød makt på Hansa

Spelaren

Gå av.

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

kabelmann

Kovacs til Brann?! Er det 1. April i dag?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

huleste

Må være en spøk! Hva i svarte helvete er det de driver med?!?

Huff

Hårreisende!

Dette er helt hinsides vanvittig. Skal de hente en spiler fansen hater?

Utmedsnolken

Velkomstbanneret har jo noen laget allerede "Vi hatet deg så mye fordi vi elsker deg så høyt?"
"og der snubler Sæternes igjen"

dragn

Kult å få bekreftet at det jobbes med å hente en målscorer da!

Baunebob

Fint det. Hvis han kommer og redder oss fra nedrykk er vi skuls.
De siste 13 kampene blir lange baller, innlegg og slåssing. Da er Kovacs god å ha.

Hadde vi ligget noen plasser høyere hadde dette vært den mest rævva signeringen ever. 1,5 mill for en 36åring som vi hater..


Ricky

Også 1,5 mill i tillegg. For en spiller som er verdt 500 kr.

Kan vel låne "hvem som helst" ut sesongen for 1,5 mill.

krøvel vellevold

Jeg driter i Kovacs-episoden 2009. Den er jeg ferdig med for lenge siden. Men er det dette vi trenger? Med Karadas og Orlov har vi jo hodestyrke på topp. Det er en bakromsspiss vi trenger!
Legg ned hele klubben!

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on July 30, 2014, 17:29:04 PM
Jeg driter i Kovacs-episoden 2009. Den er jeg ferdig med for lenge siden. Men er det dette vi trenger? Med Karadas og Orlov har vi jo hodestyrke på topp. Det er en bakromsspiss vi trenger!


100 prosent enig. den episoden betyr absolutt ingenting lenger. men sportslig sett er det jo totalt katastrofe. og hvis det stemmer at vi vil gi 1,5 mill for ham, viser vi jo for all verden at panikken har tatt fullstendig overhånd. ikke særlig smart med tanke på øvrige forhandlinger.

monzilla

Hvis det stemner? Ryktene er jo avkreftet..

Go Up