• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bilder: LSK hjemme 2011

Started by Tifo, November 20, 2011, 22:10:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tifo

Tifo-gruppen med god hjelp fra andre gjennomførte det som kanskje er beste pyro-showet i Norsk fotball!

Bluss og blinkere på hele Hansa var det som møtte spillerne når de vandret inn på gressmatten. Et fantastisk syn og bra gjennomført show.

Håper folk kan laste opp noen filmer på youtube og linke her. Bilder kan lastes opp med:http://imgur.com/






.:Tifo-gruppen:.

blobby winters

Gratulerer til TIFO Gruppen i dag. Veldig  bra var det.

Dunkin

Herlig skue fra BT-tribunen. Fin vri med å plassere ut blinkerne :)

Brann_ruler86

Så innmarsjen igjen på Sumo. Det gjorde seg virkelig med blinkersene mellom øvre og nedre.
Gå ta banen!

Nixon

Det var en liten velkledd tøffing som spankulerte foran meg på Hansa med hodet godt tildekket av hette og skjerf (Burberry selvsagt...) Han hadde noe blusslignende greier i hånden, så jeg tenkte at han skulle blusse ulovlig. Dette var før jeg oppdaget blussrekken nede ved banen og skjønte at det skulle være pyro-tifo. Når spillerne så kommer inn fyrer han opp og legger pyroen pent ned på bakken... Mye staffasje for en blinker spør dere meg!:)

Ellers var tifoen tøff. Blinkerne spesielt virkningsfulle. Akkurat slik tifo jeg liker; det vil si når jeg slipper å stå som en idiot og holde et papirark, et flagg eller en ballong...
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det ble veldig bra i dag, selv om det ikke gikk smertefritt å tenne begge blinkerne med blussene;)
Skulle fått litt fler folk mot gamle sitte, så hadde det vært helt perfekt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Wingfoot

Enig i at det var en bra Tifo, men de som blusser må bli flinkere til å spre seg litt. De stod jo tett som hagl borte mot SpV, mens det var vel ca 4 fra målet og bort til NGT.

Men uansett flott tifo.

(selv om vi ikke så noe av innmarsjen gjennom tåken ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Klaus_Brann

Det er ikke så lett å se når man står og skal blusse.
Det er jo ikke verre enn at en i tifo-gruppen går fra SPV til gamle sitte og ser at folk står spredt nok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tifo

Quote from: Klaus_Brann on November 21, 2011, 18:17:13 PM
Det er ikke så lett å se når man står og skal blusse.
Det er jo ikke verre enn at en i tifo-gruppen går fra SPV til gamle sitte og ser at folk står spredt nok.


Problemet er egentlig å få tak i nok personer, og i tillegg sørge for at de vet hvordan man håndterer bluss. Rimelig hektisk siste minuttene hver gang vi har tifo som involverer en del personer. Folk har en lei tendens til å komme i seineste laget ;)
.:Tifo-gruppen:.

1908

Kommer aldri noe info her på forumet om folk vil.. Kunne jo vert en ide?

mort3en

Derre lengtet etter video? her er fra min mobil og den inkluderrer TIFO og Nystemten ;) I tillegg så skal eg hilse fra ein tysker, eg står med og synger med ( første sesongen hans og han var MEGET imponert over bataljonen og forlenger neste år ! her er link til videoen ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Dfp4aMt7yEA

mort3en

Hvor fikk derre pyro teknikken fra ? (Bluss og flash) ???

Klaus_Brann

Quote from: Tifo on November 21, 2011, 18:27:10 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 21, 2011, 18:17:13 PM
Det er ikke så lett å se når man står og skal blusse.
Det er jo ikke verre enn at en i tifo-gruppen går fra SPV til gamle sitte og ser at folk står spredt nok.


Problemet er egentlig å få tak i nok personer, og i tillegg sørge for at de vet hvordan man håndterer bluss. Rimelig hektisk siste minuttene hver gang vi har tifo som involverer en del personer. Folk har en lei tendens til å komme i seineste laget ;)


Ser den, men det er fortsatt bedre med 20 folk som står riktig spredt, enn 30 som står for tett og skaper et stort hull, som man ser godt på videoen her. Men godt intiativ uansett, fett med både bluss og blinkere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Alt trenger ikke være så symmetrisk hele tiden ;) Er ikke jakten på symmetri et tegn på en eller annen sykdom (ADHD)? ;D
Ka du ve?

monzilla

Syntes dette var beste TIFOen på lang, lang tid. Liker at det virker organisert. På TV-bildene er det vanskelig å se at dette er tinnsoldater.

Brann er best

Noen som har sumo som kan legge ut en liten snutt utav innmarsjen sånn at vi som var med på det kan se hvordan det ble? :)
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on November 22, 2011, 07:40:53 AM
Alt trenger ikke være så symmetrisk hele tiden ;) Er ikke jakten på symmetri et tegn på en eller annen sykdom (ADHD)? ;D


Haha, wtf? Mulig jeg ikke skjønner spøken (hvis det er en) men, det er vel ikke akkurat det som kjennetegner folk med ADHD.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Jeg spøker faktisk ikke :P Det er en eller annen tilstand/sykdom i hodet som gjør at man hele tiden jager etter å finne "linjer" ;D
Ka du ve?

dudo

Ocd. Adhd er vel omtrent det motsatte.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on November 22, 2011, 18:40:12 PM
Jeg spøker faktisk ikke :P Det er en eller annen tilstand/sykdom i hodet som gjør at man hele tiden jager etter å finne "linjer" ;D


Hehe, okei. ADHD er på godt norsk å være hyper. Konsentrasjonsvansker osv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on November 22, 2011, 20:19:41 PM
Quote from: Markmus on November 22, 2011, 18:40:12 PM
Jeg spøker faktisk ikke :P Det er en eller annen tilstand/sykdom i hodet som gjør at man hele tiden jager etter å finne "linjer" ;D


Hehe, okei. ADHD er på godt norsk å være hyper. Konsentrasjonsvansker osv.


Joda, vet det :P

Quote from: dudo on November 22, 2011, 18:51:31 PM
Ocd. Adhd er vel omtrent det motsatte.


Er vel Tourettes jeg tenker på.
Ka du ve?

dudo

Tourettes er den sykdommen som ofte blir parodiert på tv med tics og lignense. OCD er Obsessive compulsory disorder, eller tvangstanker/-handlinger, som høres ut som det du tenker på. Med mindre du tenker på et eller annet som er blitt framstilt på en snodig måte i media eller på film/tv. Da kan det være hva som helst.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Kjenner en som har Tourettes (+ en del annet), så jeg vet i hovedsak hva det går i. Det som er på TV-parodier finnes ikke hos ham. Han må ikke nappe i et dørhåndtak 20 ganger før han åpner døren for å si det slik ;)

Det var også derfor jeg nevnte dette med symmetri/linjer. Det er noe jeg har hørt i forbindelse med hans tilstand (ikke at akkurat det gjelder for ham).

Vi har vel for øvrig alle vår OCD i en eller annen form ;)
Ka du ve?

dudo

Nei, men så er ikke disse 20 gangene en parodi på tourettes. Det er på OCD (nå er vi på siden av tråden!) Tourettes er disse som "må" si ord (gjerne obskøne når man ser på film).
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Jeg så denne serien for lenge siden. Lærerik, men også ganske vittig til tider. Spol frem til 3:20 og hør på denne jenten ;) Serien handler om en gjeng ungdommer som drar på tourettes-camp - mao. oppstår det noen særdeles absurde situasjoner etter hvert.

http://www.youtube.com/watch?v=TDeRYVWDDMo
Ka du ve?

mort3en

Quote from: Brann er best on November 22, 2011, 17:21:12 PM
Noen som har sumo som kan legge ut en liten snutt utav innmarsjen sånn at vi som var med på det kan se hvordan det ble? :)


Så den om igjen på TV2 sumo!!!! DEN VAR NYDELIG!!!

Brann er best

Quote from: mort3en on November 22, 2011, 22:27:13 PM
Quote from: Brann er best on November 22, 2011, 17:21:12 PM
Noen som har sumo som kan legge ut en liten snutt utav innmarsjen sånn at vi som var med på det kan se hvordan det ble? :)


Så den om igjen på TV2 sumo!!!! DEN VAR NYDELIG!!!



Kunne du klart å legge det ut på en eller annen måte :)
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)


Brann_ruler86

Video av pyroen. Det ble veldig bra med blinkerene midt på tribunen.

http://www.youtube.com/watch?v=ifZSpnF5MNM

Dessverre ble det uten lyd.
Gå ta banen!

Northside

Quote from: Brann_ruler86 on November 23, 2011, 20:43:34 PM
Video av pyroen. Det ble veldig bra med blinkerene midt på tribunen.

http://www.youtube.com/watch?v=ifZSpnF5MNM

Dessverre ble det uten lyd.



Fantastisk!

Er ikke mulig å legge en sang til filmen?

Klaus_Brann

Fett. Her bør det legges på en bra sang ja, det hadde gjort susen.
Var det bluss mellom øvre og nedre også?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

mort3en

Quote from: Klaus_Brann on November 23, 2011, 21:33:11 PM
Fett. Her bør det legges på en bra sang ja, det hadde gjort susen.
Var det bluss mellom øvre og nedre også?


nei. der var det barre blinkere :=)

mort3en

er det noen som vet hvor eg kan få kjøpt bluss og annet pyroteknikk ?

Onside !!!

November 24, 2011, 16:55:45 PM #33 Last Edit: November 24, 2011, 17:01:26 PM by Onside !!!
enkleste måten å kjøpe bluss er i båtbutikker etc, men det er ganske dyrt! Skal du ha annen pyro teknikk må du bestille fra utenlandske sider, Italia bleie å være et bra valg å bestille fra :-)

http://www.tifo.it/index_uk.html

Northside

Ikke lov å innportere fyrverkeri (bluss går under fyrverkeri) til Norge, så der sliter du. Kan sendes til Sverige, nærmeste du kommer. Ville i tillegg kjøpt fra Polen, bedre og billigere ;)


Ser det er kommet ny film fra tifoen (Eller 2 filmer som er slått sammen og fått litt musikk):
http://www.youtube.com/watch?v=0i7129qO0TI

Spelaren

Quote from: Northside on November 24, 2011, 17:21:23 PM
Ser det er kommet ny film fra tifoen (Eller 2 filmer som er slått sammen og fått litt musikk):
http://www.youtube.com/watch?v=0i7129qO0TI


Det var veldig merkelig musikk på den der. Ingen som har fått tatt opp frå Sumo med lyd???
Gå av.

mort3en

Quote from: Spelaren on November 24, 2011, 20:26:36 PM
Quote from: Northside on November 24, 2011, 17:21:23 PM
Ser det er kommet ny film fra tifoen (Eller 2 filmer som er slått sammen og fått litt musikk):
http://www.youtube.com/watch?v=0i7129qO0TI


Det var veldig merkelig musikk på den der. Ingen som har fått tatt opp frå Sumo med lyd???

På min (den siste) så var det lyd fra kampen.

Brann_ruler86

Quote from: Spelaren on November 24, 2011, 20:26:36 PM
Quote from: Northside on November 24, 2011, 17:21:23 PM
Ser det er kommet ny film fra tifoen (Eller 2 filmer som er slått sammen og fått litt musikk):
http://www.youtube.com/watch?v=0i7129qO0TI


Det var veldig merkelig musikk på den der. Ingen som har fått tatt opp frå Sumo med lyd???


Jeg brukte Fraps til å ta opp fra Sumo. Det skal egentlig ta opp lyd, men jeg vet ikke hvorfor det ikke funket med Sumo. Lyden fra Sumo var vel ikke så mye å skryte av uansett, var ikke mye hørbar synging under innmarasjen.
Gå ta banen!

Lister

November 24, 2011, 21:03:43 PM #38 Last Edit: November 24, 2011, 21:38:36 PM by Lister
Sliter du med opptak av lyd kan du kjøre en analog O/I loop. dvs. at du tar en kabel med liten jack i begge ender og kobler fra hodetelefonutgangen til mikrofoninngangen på lydkortet. Så velger du MIC som lydkilde og vips får du lyd.
Guinness - Makes you drunk

Brann_ruler86

Siden det ikke er noen synging under innmarsjen, bestemte jeg meg for å være litt kreativ angående lyden. Jeg hadde allerede innmarsjmelodien som mp3 fil på pcen, og i tillegg så jeg hentet litt diverse lydklipp fra videoer youtube og la til den opprinnelige videoen.

Sett deg tilbake og nyt! =)

http://www.youtube.com/watch?v=z3faBtClqZ0
Gå ta banen!

Northside

Quote from: Brann_ruler86 on November 24, 2011, 21:25:50 PM
Siden det ikke er noen synging under innmarsjen, bestemte jeg meg for å være litt kreativ angående lyden. Jeg hadde allerede innmarsjmelodien som mp3 fil på pcen, og i tillegg så jeg hentet litt diverse lydklipp fra videoer youtube og la til den opprinnelige videoen.

Sett deg tilbake og nyt! =)

http://www.youtube.com/watch?v=z3faBtClqZ0


Jævlig bra! :D

Lister

Quote from: Brann_ruler86 on November 24, 2011, 21:25:50 PM
Siden det ikke er noen synging under innmarsjen, bestemte jeg meg for å være litt kreativ angående lyden. Jeg hadde allerede innmarsjmelodien som mp3 fil på pcen, og i tillegg så jeg hentet litt diverse lydklipp fra videoer youtube og la til den opprinnelige videoen.

Sett deg tilbake og nyt! =)

http://www.youtube.com/watch?v=z3faBtClqZ0


Tror du ville tjent en del på å fadet over i nystemten mot slutten.
Mulig det er fordi jeg har sett kampen på tv etter jeg var på stadion, men for meg ser det veldig rart ut når spillerne stiller seg opp uten nystemten.
Guinness - Makes you drunk

Go Up