• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ros til artikkel.

Started by JørnAE, July 29, 2011, 15:14:17 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

JørnAE


stig

Takk for ros. Dette er en viktig sak, og det ser dessverre ikke ut til at de som sitter med makten ønsker å gjøre noe i forhold til supporterene. Det blir viktig frem mot den nye tv-avtalen iverksetes, å hele tiden påpeke feil og mangler ved det nåværende opplegget. I år har det vært ekstremt mye rot pga 4 kampdager.Når det skjer noe uforutsett, som bl.a streiken, klarer de ikke å presse inn midtukerunde fordi ett lag har mandag og fredags kamp i løpet av en uke. Når de selv gjør feil i oppsettet, og må endre en kamp, bryter de bare de reglene vi er blitt enig om. Tanke på reiseopplegg for supportere er helt utenkelig. Vi supportere er i en vanskelig posisjon uten for mye innflytelse. De er avhengig av oss, men driter i egentlig i oss, fordi vi ikke har noen effektive virkemidler. 10 min stillhet i begynnelsen av kampene syns jeg personlig ikke har noe for seg. Hvem bryr seg egentlig?

Vi kan absolutt trenger innspill om hva som kan gjøres. Streik er vel et kraftig signal, men vi vil jo se kampene. Boikott av tur, som vi gjordet i den første kampen, ble jo ikke godt mottatt, og Brann sin støtte på mandagskampene har vært stor. Vi liker ikke mandagskamper, men vi stiller opp uansett. Selvsagt egentlig, siden det er kamper fra tribunen vi vil se, men det hjelper ikke saken.

Hva kan vi gjøre for å bli tatt mer seriøst av NFF og tv-selskapene? Diskusjon ønskes.
Nettsideansvarlig

Lister

Som jeg nevnte i en annen tråd så er markeringen som stillhet, boikott og andre ting som går på vår støtte til klubben å skyte oss selv i foten.

Det er desverre lite vi kan gjøre annet enn å gi uttrykk for vår misnøye i flest mulige kanaler. Sakelig eller usaklig.

Saklige kan være offisielle kanaler, ved gjentagende henvendelser fra alle supportergrupper samt samlet henvendelse fra norsk supporterallianse til NFF.

Usaklige blir sanger og TIFO (spesielt i TV-kamper) hvor vi uttrykker vår misnøye.

Dette er en tapt kamp, vi kjemper mot en organisasjon som med bevisst med overlegg gjør alt i sin makt for å fasiliterer TV-produksjon for å maksimere inntekt uten tanke på tilskueraspektet ved sporten.

Men det er bedre å gjøre noe enn å ikke gjøre noe. Selv om det virker håpløst å få noe forandret så har vi hvertfall gjort det som står i vår makt for å gjøre vår mening kjent. Derfor trenger vi både de saklige og de usaklige fremgangsmåtene. Selv om sistnevnte nok ikke gjør annet enn å få oss til å føle oss litt bedre.
Guinness - Makes you drunk

abe78

Viktig at dette kommer frem i media. Tipper Bataljonen kan få til en avtale med TV2 og NRK hvor dette belyses.
.og husk!

Klaus_Brann

Quote from: stig on July 30, 2011, 12:46:19 PM
Takk for ros. Dette er en viktig sak, og det ser dessverre ikke ut til at de som sitter med makten ønsker å gjøre noe i forhold til supporterene. Det blir viktig frem mot den nye tv-avtalen iverksetes, å hele tiden påpeke feil og mangler ved det nåværende opplegget. I år har det vært ekstremt mye rot pga 4 kampdager.Når det skjer noe uforutsett, som bl.a streiken, klarer de ikke å presse inn midtukerunde fordi ett lag har mandag og fredags kamp i løpet av en uke. Når de selv gjør feil i oppsettet, og må endre en kamp, bryter de bare de reglene vi er blitt enig om. Tanke på reiseopplegg for supportere er helt utenkelig. Vi supportere er i en vanskelig posisjon uten for mye innflytelse. De er avhengig av oss, men driter i egentlig i oss, fordi vi ikke har noen effektive virkemidler. 10 min stillhet i begynnelsen av kampene syns jeg personlig ikke har noe for seg. Hvem bryr seg egentlig?

Vi kan absolutt trenger innspill om hva som kan gjøres. Streik er vel et kraftig signal, men vi vil jo se kampene. Boikott av tur, som vi gjordet i den første kampen, ble jo ikke godt mottatt, og Brann sin støtte på mandagskampene har vært stor. Vi liker ikke mandagskamper, men vi stiller opp uansett. Selvsagt egentlig, siden det er kamper fra tribunen vi vil se, men det hjelper ikke saken.

Hva kan vi gjøre for å bli tatt mer seriøst av NFF og tv-selskapene? Diskusjon ønskes.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

JørnAE

Er også enig i at boikott av kamper og stillhet 10 min før kamp nok ikke har så mye for seg. men dog er det likevel ET lite virkemiddel i det hele.
Jeg for min del har sendt massevis av mail til Tv selskapene og NFF og innimellom fått konstruktive tilbakemeldinger. Jeg synes å spore en viss bedring en periode, spesielt mht at de har blitt flinkere å beramme kampene i bedre tid slik at vi kan planlegge bedre og følte jeg "var blitt hørt" sammen med mange andre på det området.
Men når de likevel presterer å omberamme kamper de allerede har fastsatt så betyr det jo nada at de berammer rundene tidligere.

Men mitt forslag til tiltak er at alle sender mail med jevne mellomrom- og spesielt når de driter på draget- og gir klar beskjed om at dette finner vi oss ikke i.
Tror også det er viktig å debattere dette jevnlig på diverse debattforum så tema aldri blir glemt.
Jeg skrev til Infosjefen i NFF Graff, vi a twitter og belyste emnet men responsen fra ham var da at han ignorerte  meg...
Akkurat den handlingen er et speilbilde av NFF- de ignorerer supporterne totalt!

Et annet virkemiddel kan være at vi som Brannsupportere nekter å ta imot billetter til landskamper og boikotter det norske landslaget inntil NFF viser at de er villige til å gjøre noe for klubbsupporterne sine også.
Selv har jeg fulgt dette prinsippet i flere år til tross for jeg bor 20 minutter unna (T)ullevål stadion.

Lister

Hvorfor skal vi gå på norges landskamper når vi har våre egne?

Diverse kontaktpunkt i media ville kanskje vært litt veien å gå, supportere finnes over alt så kan vel ikke være helt umulig å få satt fokus på dette. Gjentatte negative saker i media om dette emnet vil nok være det kraftigste virkemiddelet vi har.
Guinness - Makes you drunk

Tifo-gruppen

Tv2 tror jeg nok vi kan glemme i denne saken, da det faktisk er tv2 som lager mye av problemene vi støter på, max derimot har vært med på å velge en del "riktig" kamper i forhold til reiseavstand osv.

Når det gjelder boikott av landskampene så vet jeg ikke helt. For det første er det ikke all verden av bataljonsmedlemmer som kjøper billetter til landskampene, i forhold til en del av de andre supporterklubbene rundtom. I tillegg vil dette svekke NSA sine inntekter som igjen vil påvirke oss i forhold til hvilket arbeid de gjør i denne saken.

NSA har vært en viktig støttespiller for oss og en koordinator i forhold til de aksjonene som har vært over alt i tippeligaen i år. De har også fått status som interesseorganisasjon i NFF, noe som gjør påvirkningsgraden enda større enn tidligere. Vi håper dette arbeidet kan bære frukter, ikke bare i år, men også frem mot den nye tv avtalen som enda ikke er avklart i forhold til kampdager, tidspunkt osv.

Kmapflytting er en utrolig vikitg sak for Bataljonen, både i forhold til hjemme- og bortekamper og vi kommer til å ha stort fokus på det fremover. Hvis folk har innspill og ideer så sitter vi stor pris på det.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Kjello

Ang flytting av FKH - RBK i artikkelen på framsida.

Det var umulig å ta høyde for at RBK skulle spille E-cup i midtuka.

Kampen ble opprinnelig satt opp til søndag.
Men fordi RBK kunne ende opp med CL-playoff tirsdagen etterpå så måtte den flyttes til lørdag. Hvorvidt det hadde blitt tirsdag eller onsdag bestemmes utelukkende av UEFA i playoff-runden. Og de har tidligere vist at de gir en blanke faen i at kampen allerede er satt opp på søndag.
Og NFF kunne heller ikke vite at RBK skulle gå på et 0-1 tap senere på kvelden.

RBK røk altså ut av CL og inn i EL. Ergo skal man nå plutselig spille kamp torsdagen før istedet. Ergo måtte kampen flyttes tilbake til søndag.

Dersom man skal ha to fridager mellom kamp 1 og kamp 2 så kan man rett og slett ikke ta høyde for at man kan ende opp med å spille E-cup både tirsdag, onsdag og torsdag. Og akkurat det kunne RBK gjøre når NFF flytta kampen.

krøvel vellevold

NFF burde i så fall ikke satt opp kampen i utgangspunktet, men i stedet sagt "Kampen vil bli berammet når man kjenner RBKs e-cup-status". Eventuelt satt opp en dag, med forbehold om endring. Ikke lure supportere til å kjøpe reiser, for så å snu om på det.
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: krøvel vellevold on August 08, 2011, 15:12:10 PM
NFF burde i så fall ikke satt opp kampen i utgangspunktet, men i stedet sagt "Kampen vil bli berammet når man kjenner RBKs e-cup-status". Eventuelt satt opp en dag, med forbehold om endring. Ikke lure supportere til å kjøpe reiser, for så å snu om på det.


Og spesielt ikke flytte andre tilfeldige kamper for å blidgjøre TV-selskapene!

stig

Quote from: Kjello on August 08, 2011, 14:56:08 PM
Ang flytting av FKH - RBK i artikkelen på framsida.

Det var umulig å ta høyde for at RBK skulle spille E-cup i midtuka.

Kampen ble opprinnelig satt opp til søndag.
Men fordi RBK kunne ende opp med CL-playoff tirsdagen etterpå så måtte den flyttes til lørdag. Hvorvidt det hadde blitt tirsdag eller onsdag bestemmes utelukkende av UEFA i playoff-runden. Og de har tidligere vist at de gir en blanke faen i at kampen allerede er satt opp på søndag.
Og NFF kunne heller ikke vite at RBK skulle gå på et 0-1 tap senere på kvelden.

RBK røk altså ut av CL og inn i EL. Ergo skal man nå plutselig spille kamp torsdagen før istedet. Ergo måtte kampen flyttes tilbake til søndag.

Dersom man skal ha to fridager mellom kamp 1 og kamp 2 så kan man rett og slett ikke ta høyde for at man kan ende opp med å spille E-cup både tirsdag, onsdag og torsdag. Og akkurat det kunne RBK gjøre når NFF flytta kampen.


God innspill Kjello. Det er ingen tvil om at det er vrient å sette opp hele runden med mulig e-cup tett opptil helgen i både forkant og etterkant. Men Krøvel er "spot on" med sitt forslag, om at da burde de latt vær å sette opp den kampen. Tv2, max og Zebra kunne valgt sine kamper, også burde Haugesund-Rbk gått på tv 2 sport med tidspunkt bestemt når rbk sin e-cup status var klar.

Spørsmålet er om Nff mangler kompetanse, som jeg for så vidt hevder, eller om de rett og slett gambler på utfallet av Rbk sin kamp. Manglende kompetanse kan ordnes med nye folk, men hvis de rett og slett driter så mye i supporterene at de velger å bare sette opp kampen med tanke på at de heller kan flytte den på et seiner tidspunkt har vi et mye større problem. Det er faktisk en skremmende holdning, og jeg likte bedre at de bare var urutinert og forvirret, men med mulighet til å lære.

Det går,som Nortside sier, utover 4 lags supportere. Sarpsborg-Vif burde ikke blitt omberammet, selv om det var den mest kortreiste kampen. Den burde vært mandagskamp uansett.
Nettsideansvarlig

JørnAE

Kan vi lage et felles brev til NFF? Et konstuktivt og velformulert brev.
Hvor det taes opp de problemeer vi sliter med mht til flytting av kamper og/eller andre aktuelle tema.
Dette brev kunne så sendes ut til alle supporterklubbene som igjen la det ut på sine hjemmesider.
deretter kunne det oppfordres til at ALLE skrev ut dette brevet og sendte det pr post til NFF.
Det vil koste hver enkelt supporter et frimerke og en konvilutt.
Markeringen ville blitt til at  de kunne ikke ungått å legge merke til det.
Ville vi fått nok folk til å stille opp på dette?
Jeg tror det.
Om vi hadde satt en dato for når brevene skulle postlegges og latt brevet og oppfordringen være tilgjengelig 1-2 uker før den oppgitte avsendelsesdatoen.
Tror det og ville vært viktig å sende brevene med avsender da de da ville blitt tatt mer seriøst.

JørnAE


Go Up