• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Positivitets-tråden

Started by Tom C, February 04, 2010, 16:04:45 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Rex

November 02, 2014, 11:47:18 AM #900 Last Edit: November 02, 2014, 11:50:46 AM by Rex
Ja, kanskje vi taper i dag og vinner uten press neste helg. Litt som 2.laget som vant 7-0 i siste kamp når det egentlig var for sent.

dr_cyanid

Quote from: Rex on November 02, 2014, 11:47:18 AM
Ja, kanskje vi taper i dag og vinner uten press neste helg. Litt som 2.laget som vant 7-0 i siste kamp når det egentlig var for sent.


Du beskriver et høyst sannsynlig scenario. Sånn "vi måtte jo levere en skikkelig avslutning på sesongen". Mest sannsynlig er dog seier i dag og tap neste søndag.

Herman1

November 02, 2014, 12:10:34 PM #902 Last Edit: November 02, 2014, 12:13:15 PM by Herman1
Quote from: Markmus on November 02, 2014, 10:55:18 AM
Quote from: Spelaren on November 02, 2014, 09:37:43 AM
Etter kveldens kamp kan vi slippe å grue oss til neste helg!


Skal ikke se bort i fra at om vi taper i dager, så overkjører vi Haugesund med kalassifre. Kun fordi det ikke lenger er press på spillerne.


Hadde ikke det vært fuckings typisk?
Synes vi lenge har vært "de hjelpeløses hjelper", enten det gjelder poeng til desperate lag eller å "gi bort" spillere.

Nå er vi hjelpeløse. På tide å cashe litt inn på utleggene våre.
Skjønt, vi har egentlig fått flere hjelpende hender igjen og potensielt avgjørende matchballer i det siste.
Alle har blitt sløst bort...

Edit: Første tilfellet jeg kan huske, i hvert fall, er kampen mot RBK på Stadion for endel år siden.
RBK kunne i denne siste serierunden ta gull ved seier over Brann.
Vi, derimot, hadde ingenting å spille for, og media hauset opp stemningen ved at vi i det miste kunne nekte Rosenbort gullet.

Vi tapte vel 6-2 eller noe og ble skikkelig pisset på.
Når var dette, forresten?


Spelaren

Det er fortsatt håp! For to korte borteturer neste år...
Gå av.

Gulløl

Kun èn Brann supporter i fyllearresten i Haugesund. Var drittings, lykkelig og fikk gratis overnatting  :D

Klipp:



http://www.nrk.no/hordaland/_-det-foltes-som-en-hjemmekamp_-1.12034711
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Med litt bedre resultater hadde sesongen vært over. Nå kan vi glede oss over to kamper til. Det må jo være positivt?
Rød makt på Hansa

Gulløl

På onsdag ser det ut som at vi kan spare 1 million bonus kroner til Pedersen  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Bra! Da blir de røde tallene litt mindre i en liten stund helt til realitetene med spill i første-divisjon siger inn over Brann...

Kruxleiven

Flere (blant annet en Odd og en Stabæk-fan) har sagt at vi kan ha godt av å rykke ned for å komme sterkere tilbake siden. Det må jo sies at det går mye bedre for begge nevnte klubber etter nedrykket. Jeg tror vi kan ta frem uttrykket hver kamp lever sitt eget liv. Det er ikke slik at vi automatisk fortsetter med samme drittfotballen i Mjøndalen som vi viste i forrige kamp mot Mjøndalen. Om jeg hadde sett en gruppe av spillerne så ville jeg sagt. Grav frem det gode spillet dere hadde mot Haugesund. Det kan da ikke være umulig å få til?

Tom C

Tja, nå er jo både Orlov, Barmen, Vindheim, Mojsov, Jonsson og Grønner ute med skader av de som startet den kampen. Så da må isåfall "reservene" ta ting opp et hakk.
Aldri mer Obos....


Spelaren

Samme hvilken divisjon det blir til neste år, plasseringen vår blir trolig langt bedre enn i år!
Gå av.

Lasaron

Det har vært nevnt før, men det er relativt vanlig å komme sterkt tilbake etter et nedrykk. Start var nede i 2004 og vant nesten i 2005. Stabæk var nede i 2005 og vant i 2008. Molde var nede i 2007 og vant i 2011.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on November 26, 2014, 12:48:44 PM
Det har vært nevnt før, men det er relativt vanlig å komme sterkt tilbake etter et nedrykk. Start var nede i 2004 og vant nesten i 2005. Stabæk var nede i 2005 og vant i 2008. Molde var nede i 2007 og vant i 2011.


Det eg håper mest på, i tilfelle katastrofen, er at det går en liten f i hele regionen - og at næringsliv, onkler, Mohn og publikum går helhjertet inn for å støtte klubben. På den måten kan man eliminere den økonomiske risikoen ved nedrykket - så gjenstår det om Roald får ånden over seg og stiger ned fra tronen også.
Gå av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on November 26, 2014, 13:31:33 PM
Quote from: Lasaron on November 26, 2014, 12:48:44 PM
Det har vært nevnt før, men det er relativt vanlig å komme sterkt tilbake etter et nedrykk. Start var nede i 2004 og vant nesten i 2005. Stabæk var nede i 2005 og vant i 2008. Molde var nede i 2007 og vant i 2011.


Det eg håper mest på, i tilfelle katastrofen, er at det går en liten f i hele regionen - og at næringsliv, onkler, Mohn og publikum går helhjertet inn for å støtte klubben. På den måten kan man eliminere den økonomiske risikoen ved nedrykket - så gjenstår det om Roald får ånden over seg og stiger ned fra tronen også.


Et nedrykk kan føre til at RBH går, og at rikinger sletter Branns gjeld og gir friske midler.
Tren på langskudd

dudo

Quote from: Lasaron on November 26, 2014, 14:36:18 PM
Quote from: Spelaren on November 26, 2014, 13:31:33 PM
Quote from: Lasaron on November 26, 2014, 12:48:44 PM
Det har vært nevnt før, men det er relativt vanlig å komme sterkt tilbake etter et nedrykk. Start var nede i 2004 og vant nesten i 2005. Stabæk var nede i 2005 og vant i 2008. Molde var nede i 2007 og vant i 2011.


Det eg håper mest på, i tilfelle katastrofen, er at det går en liten f i hele regionen - og at næringsliv, onkler, Mohn og publikum går helhjertet inn for å støtte klubben. På den måten kan man eliminere den økonomiske risikoen ved nedrykket - så gjenstår det om Roald får ånden over seg og stiger ned fra tronen også.


Et nedrykk kan føre til at RBH går, og at rikinger sletter Branns gjeld og gir friske midler.


Tror du skal spare ønsketenkningen til i kveld.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Hvis Brann rykker ned så blir det jo kjekt for Mjøndalen.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on November 26, 2014, 18:26:56 PM
Hvis Brann rykker ned så blir det jo kjekt for Mjøndalen.


Og kjekt for alle de andre lagene i neste års førstedivisjon. Tenk å komme til Stadion, og kanskje spille foran 10 000, og atpåtil ta poeng! Det er noe annet enn noen hundre frosne sjeler og grushauger.
Gå av.

monzilla

November 26, 2014, 20:06:17 PM #919 Last Edit: November 26, 2014, 20:10:33 PM by monzilla
Er det stygt å si at det er positivt for Brann hvis Diamonde må ut med skade?

edit: instant karma :/

StuckedPaaOstlandet

Bare 10 minutter igjen av sesongen :)

blobby winters

Har sagt opp cMore abbt.
Sparer kr 300,- i måneden.

Xminator

Quote from: blobby winters on November 26, 2014, 20:44:50 PM
Har sagt opp cMore abbt.
Sparer kr 300,- i måneden.


Den er jo selvsagt.

krakra

Vi har sett dyktige fotballedere i Adeccoligaen før, så det er ikke umulig å bygge en sterkt og kompetent ledelse neste år.

Håper at rikfolkene i Bergen også bestemmer seg for at nok er nok og fjerner gjelden. Da har vi gode forutsetninger til å bruke tiden i 1. Divisjon godt.

OmOssSjølOgHansaøl

Takk for påminnelsen, blobby. Totalt sparer blobby, X og jeg nå 900 kr måneden. Dette kan det bli penger av.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


Xminator

Quote from: krakra on November 26, 2014, 20:47:24 PM
Vi har sett dyktige fotballedere i Adeccoligaen før, så det er ikke umulig å bygge en sterkt og kompetent ledelse neste år.

Håper at rikfolkene i Bergen også bestemmer seg for at nok er nok og fjerner gjelden. Da har vi gode forutsetninger til å bruke tiden i 1. Divisjon godt.


Tror du virkelig syregliset kommer til å trekke seg? Nei, her skal vi brette opp ermene og bygge videre på den solide talentmuren som rykket ned fra 2. divisjon.

krakra

Jeg håper og tror at det ikke er opp til RBH lenger.

Spelaren

Quote from: Xminator on November 26, 2014, 20:49:02 PM


Gratulerer! Det er jo så jækla mye viktigere enn dette tullet vi bruker altfor masse tid på.
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Gratulerer X!

Bra at noen her har noe positivt å se frem til.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Diktet til Denne Osdal blir sikkert meget bra! For det er i nød og vansker den beste lyrikken lages.
Gå av.

Stian

Vi slipper å bruke en mill ekstra på Marcus Pedersen....

Nixon

Det er ingenting positivt!
INGENTING!!
Rød makt på Hansa

Spelaren

Ca 95% av Norge trekker på smilebåndet i kveld. Den største glede er å glede andre, sant?
Gå av.

Huff

Kan moderator vennligst flytte denne tråden til ''andre lag''

Christian

Quote from: Huff on November 26, 2014, 21:42:34 PM
Kan moderator vennligst flytte denne tråden til ''andre lag''

ostraume

Møllaren-gutt Pallestad Knudsen debuterte i går. Gøy. For hans del er nok Barnn i 1. divisjon gode nyheter.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Slipper trengsel neste år. Blir greit.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Quote from: Xminator on November 26, 2014, 20:49:02 PM


Grattis. Kos deg med småtten, og vit at når den verste skuffelsen har lagt seg, så kan det faktisk hende at dette er begynnelsen på noe vakkert for Brann også. Kanskje vi endelig blir kvitt syregliset, og kan bygge opp et lag med ungdommelig pågangsmot, guts og vilje. Ut med mette og overbetalte middelmådigheter.

Håper inderlig at det er et lys i enden av tunnelen, og at det ikke er bergensbanen...
Aldri mer Obos....

Hatleking

Quote from: ostraume on November 27, 2014, 08:45:15 AM
Møllaren-gutt Pallestad Knudsen debuterte i går. Gøy. For hans del er nok Barnn i 1. divisjon gode nyheter.


Spanande spelar, absolutt. Kan absolutt vere ein å satse på. Bør kunne få moglegheiter neste sesong.

Yngve

Det er jo mykje positivt med 1.divisjon.ø I alle fall for lommeboka til dei som reiser på mange borteturar. Ingen turar til Nord-Noreg..

Og så må jo 1.divisjon vera perfekt for dei som driv med groundhopping. Mange nye stadion å sjå med Brann..

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on November 27, 2014, 14:49:33 PM
Det er jo mykje positivt med 1.divisjon.ø I alle fall for lommeboka til dei som reiser på mange borteturar. Ingen turar til Nord-Noreg..

Og så må jo 1.divisjon vera perfekt for dei som driv med groundhopping. Mange nye stadion å sjå med Brann..


Ja de fleste har nok ikke vært på banene til Levanger, Follo, Strømmen, Jerv, Ranheim, Bærum og Kristiansund.

Men forhåpentligvis får vi glade hjem fra kamp oftere neste år. Tross alt er det gøyere å vinne enn å tape - uansett motstander.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on November 27, 2014, 09:09:18 AM
Slipper trengsel neste år. Blir greit.


Slipper dokø. Kioskkø. Kø i inngangene. Generell kø vil forsvinne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

November 27, 2014, 17:41:48 PM #943 Last Edit: November 27, 2014, 17:49:35 PM by Kruxleiven
Det er positivt at sesongen er over. Absolutt alle burde ta seg en pause fra Brann nå. Vurderer det samme selv også komme tilbake i februar eller noe slikt. Det sier vel noe om hvilket fattig liv jeg har da siden jeg ikke greier å holde meg unna Brann-relatert stoff eller forumet her.

For øvrig beholder jeg c more. Nesten alle 1. Divisjonskampene sendes jo på play.

dudo

Quote from: Kruxleiven on November 27, 2014, 17:41:48 PM
Det er positivt at sesongen er over. Absolutt alle burde ta seg en pause fra Brann nå. Vurderer det samme selv også komme tilbake i februar eller noe slikt. Det sier vel noe om hvilket fattig liv jeg har da siden jeg ikke greier å holde meg unna Brann-relatert stoff eller forumet her.

For øvrig beholder jeg c more. Nesten alle 1. Divisjonskampene sendes jo på play.


Blir nok nesten bare mandagskamper på oss neste år, de går vel på tv2 zebra. Antar de har førstevalget i første divisjon?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: Kruxleiven on November 27, 2014, 17:41:48 PM
Det er positivt at sesongen er over. Absolutt alle burde ta seg en pause fra Brann nå. Vurderer det samme selv også komme tilbake i februar eller noe slikt. Det sier vel noe om hvilket fattig liv jeg har da siden jeg ikke greier å holde meg unna Brann-relatert stoff eller forumet her.

For øvrig beholder jeg c more. Nesten alle 1. Divisjonskampene sendes jo på play.


Streames 1. divisjon noe sted også?

Spelaren

Gå av.

Nixon

Vi kan bli cup-askeladd neste år!
Rød makt på Hansa

kabelmann

Vi kan atpåtil spille e-cup 2016!
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Quote from: Nixon on December 01, 2014, 22:45:18 PM
Vi kan bli cup-askeladd neste år!
Gøy!

Vi blir faktisk marerittet for eliteserielag å møte i cupen. Det er uansett flaut å ryke for et 1.divisjonslag, og Brann kommer til å være enormt motivert for cupkamper mot eliteserielag.
Tren på langskudd

Go Up