Brann Bataljonen BergenForumoversiktTifo, sanger o.l.... (Moderatorer: GamleErik, Bataljonen, Tifo-gruppen, BBB-mod, bbbmartin, Tifo, Seeteufel, Tore Larsen, Stian, Wood, mbersve)Hva kan Bataljonen gjøre for å bedre stemningen på stadion?
Sider: 1 ... 11 12 [13]
Print
Skrevet av Emne: Hva kan Bataljonen gjøre for å bedre stemningen på stadion?  (Lest 49204 ganger)
TheRock
Medlem

Vis profil
« Svar #600 på: August 04, 2011, 18:45:39 »

Modulerer ja, selvsagt. Joda, for all del, men føler ikke det er en gyldig grunn for oss å holde kjeft. Dessuten hørte jeg meg selv ganske greit gjennom hele kampen, noe jeg definitivt ikke gjorde i '07.
Loggført
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #601 på: August 04, 2011, 19:20:16 »

Om vi må synge "jobbe Brann" sammenhengende i 90 minutter så er det desto mer grunn til å synge "jobbe Brann" sammenhengende i 90 minutter.
Loggført

Guinness - Makes you drunk
Larsi Øen
Medlem

Vis profil
« Svar #602 på: August 04, 2011, 23:49:28 »

Grei stemning deler av kampen i går Rekker tunge 
Skulle hatt tilgang til klippet der Her kommer bergen igjen runget.
Loggført

Flaggdag HVER kamp!
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #603 på: August 05, 2011, 05:02:48 »

Det som runget mest, var jo tostemtropet.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Northside
Webgruppen

BGG

Vis profil WWW
« Svar #604 på: August 05, 2011, 07:41:17 »

Er vel på tide å dra opp igjen diskusjonen om fjerning av seter.

Etter siste hjemmekampen er det blir enda mer tydelig at vi må fjerne setene, eller i det minste kjøre unummerert. Brann er sikkert like rundt hjørnet med fornyelse av partoutkort, derfor er det viktig at Bataljonen er ute i god tid!

Siste kampene har folk stått utrolig spredd. Store hull midt på Bataljonen sine felt under kampene. I tillegg har en del mennesker, men bestemødre, unger og folk med null interesse for fotball, plutselig fått seg en billett midt på disse feltene!
De som synger trekker ikke inn mot midten fordi de ikke har setenummeret sitt der, dermed står det folk aleine på sidene som vil bidra men ikke gjør det fordi "de rundt ikke synger". Da ender man med at disse som gjerne vil synge, kun synger når "alle" synger, slik som vekselropet.
I tillegg nekter bestemødre, unger og folk med null fotballinteresse å stå under kampen, synge eller flytte seg ut på sidene hvor man ser minst like bra og har en masse ledige plasser.

Da oppnår vi altså et slikt halvdødt felt. Det funker når det går veien på banen, men i motgang står de som bidrar alt for spredd!
« Siste redigering: August 05, 2011, 07:44:24 av Northside » Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #605 på: August 05, 2011, 10:00:40 »

Men hvordan unngå at bestemødre og annet pakk okkuperer de beste plassene før kampen? De kan jo gjerne møte opp i god tid, mens de du vil ha på midten gjerne drøyer tiden på puben.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Northside
Webgruppen

BGG

Vis profil WWW
« Svar #606 på: August 05, 2011, 10:03:15 »

Men hvordan unngå at bestemødre og annet pakk okkuperer de beste plassene før kampen? De kan jo gjerne møte opp i god tid, mens de du vil ha på midten gjerne drøyer tiden på puben.

Tror ikke de vil føle at det er særlig artig å stå midt i klyngen dersom de ikke har noe særlig interesse. Ser det bare der vi står på Felt B, klaging titt og ofte på oss fra denne typen fans. Nå står de der kun fordi de har billett der.
Loggført

Wingfoot
Medlem

Vis profil
« Svar #607 på: August 05, 2011, 10:29:57 »

Kan f.eks Bataljonen ta dette opp med Brann?
At det på kjøps-siden på Brann.no står en oppfordring til at de som ønsker å synge velger felt B/C (og da inn mot midten, mens de som ikke ønsker å synge/stå velger plasser ut mot A/D?
Loggført

Står på Frydenbø og synger av full hals!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #608 på: August 05, 2011, 10:50:40 »

Tror ikke de vil føle at det er særlig artig å stå midt i klyngen dersom de ikke har noe særlig interesse. Ser det bare der vi står på Felt B, klaging titt og ofte på oss fra denne typen fans. Nå står de der kun fordi de har billett der.

Det spørs hvem disse er. Bestemødre trekker seg nok unna, men fjortisene er kanskje ikke like lett å flytte. Det viste jo den siste tiden på gamle SS.

Men bevares. Selv om det kanskje ikke blir perfekt, kan det absolutt bli bedre enn slik det er i dag, så Bataljonen bør absolutt vurdere dette og snakke med Brann før klubben kommer trekkende med et ferdig opplegg som ikke kan endres.
Loggført

Rød makt på Hansa!
stig
Medlem

Vis profil
« Svar #609 på: August 05, 2011, 11:36:58 »

Kan f.eks Bataljonen ta dette opp med Brann?
At det på kjøps-siden på Brann.no står en oppfordring til at de som ønsker å synge velger felt B/C (og da inn mot midten, mens de som ikke ønsker å synge/stå velger plasser ut mot A/D?

Det kan vi gjøre.
Loggført

Nettsideansvarlig
Northside
Webgruppen

BGG

Vis profil WWW
« Svar #610 på: August 05, 2011, 11:51:08 »

Men bevares. Selv om det kanskje ikke blir perfekt, kan det absolutt bli bedre enn slik det er i dag, så Bataljonen bør absolutt vurdere dette og snakke med Brann før klubben kommer trekkende med et ferdig opplegg som ikke kan endres.

Jupp, tenker selv det samme.
Blir i det minste et steg i riktig retning.
Loggført

Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #611 på: August 05, 2011, 12:28:26 »

Etter siste hjemmekampen er det blir enda mer tydelig at vi må fjerne setene, eller i det minste kjøre unummerert. Brann er sikkert like rundt hjørnet med fornyelse av partoutkort, derfor er det viktig at Bataljonen er ute i god tid!

Siste kampene har folk stått utrolig spredd. Store hull midt på Bataljonen sine felt under kampene. I tillegg har en del mennesker, men bestemødre, unger og folk med null interesse for fotball, plutselig fått seg en billett midt på disse feltene!
De som synger trekker ikke inn mot midten fordi de ikke har setenummeret sitt der, dermed står det folk aleine på sidene som vil bidra men ikke gjør det fordi "de rundt ikke synger". Da ender man med at disse som gjerne vil synge, kun synger når "alle" synger, slik som vekselropet.
I tillegg nekter bestemødre, unger og folk med null fotballinteresse å stå under kampen, synge eller flytte seg ut på sidene hvor man ser minst like bra og har en masse ledige plasser.

Da oppnår vi altså et slikt halvdødt felt. Det funker når det går veien på banen, men i motgang står de som bidrar alt for spredd!

Postet et forslag til hvordan det kunne gjennomføres for litt siden og sendte mail til FDA ang. det

Fikk svar fra daffy

Sitat
Takk for ditt innspill. Det setter jeg stor pris på. Ditt innspill tas med videre og gis en seriøs behandling! Supportere med initiativ, og engasjement for klubbens beste, er verdifulle for oss! Så igjen; takk for at du tok deg tid til å vippe dette over til meg!

Det er selvfølgelig noen skjær i sjøen her, både hos oss/NFF/NTF (tekniske og sikkerhetsmessige + økonomi) og hos Bataljonen (økonomi). Jeg skal uansett lufte dette i de relevante kanaler, da det er mye godt tankegods i det du fremmer.

Han trekker frem noen av de utfordingene jeg også beskrev i tråden, men økonomisk er det gjennomførbart så lenge Bataljonen tar deler av den økonomiske risikoen.
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #612 på: August 05, 2011, 13:03:53 »

Postet et forslag til hvordan det kunne gjennomføres for litt siden og sendte mail til FDA ang. det

Fikk svar fra daffy

Sitat
Takk for ditt innspill. Det setter jeg stor pris på. Ditt innspill tas med videre og gis en seriøs behandling! Supportere med initiativ, og engasjement for klubbens beste, er verdifulle for oss! Så igjen; takk for at du tok deg tid til å vippe dette over til meg!

Det er selvfølgelig noen skjær i sjøen her, både hos oss/NFF/NTF (tekniske og sikkerhetsmessige + økonomi) og hos Bataljonen (økonomi). Jeg skal uansett lufte dette i de relevante kanaler, da det er mye godt tankegods i det du fremmer.

Han trekker frem noen av de utfordingene jeg også beskrev i tråden, men økonomisk er det gjennomførbart så lenge Bataljonen tar deler av den økonomiske risikoen.

Har noen i Bataljonen svart på om de kan være villige til det da?
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
stig
Medlem

Vis profil
« Svar #613 på: August 05, 2011, 14:05:26 »

Vi har ikke hatt møte med Dag Frode om dette, men vi vill i hvert fall sette i gang prosessen med våre ønsker i nær fremtid. Det har kommet en del forlsag på forumet om både setefjerning, flytting til øvre og flytting til bt. Hva som er reelt må da taes med Brann, men at det ender opp med at Bataljonen skal forhåndsbetale for en haug med partoutkort  kan jeg ikke helt se. Ser ikke helt hvorfor det skal være et tema egentlig?
Loggført

Nettsideansvarlig
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #614 på: August 05, 2011, 14:30:48 »

Var mer en ide for å løse eventuelle økonomiske motargumenter fra Branns side ved et evetuellt ståfelt.
Loggført

1908
Medlem

Vis profil
« Svar #615 på: August 05, 2011, 19:53:18 »

Kommer aldri til å flytte til BT. Hansa er supportertribunen vår.. Skal ikke stå med solen i tryne i 90 min... Blunker
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #616 på: August 06, 2011, 00:37:24 »

Kommer aldri til å flytte til BT. Hansa er supportertribunen vår.. Skal ikke stå med solen i tryne i 90 min... Blunker

Det er ikke så ofte det er fare for det, men jeg er enig.
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
stig
Medlem

Vis profil
« Svar #617 på: August 06, 2011, 02:03:55 »

Nei, det er et forslag med tanke på å spre Z og Bataljonen. Jeg tror ikke Brann vil gå med på det, siden det er en etablet familietribune. Men vi tar i mot alle forsalg og vil diskutere de med Brann. Viktig å ikke låse seg på et "krav"
Loggført

Nettsideansvarlig
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #618 på: August 06, 2011, 02:08:59 »

Akkurat nå funker det jo forsåvidt greit på Nedre Hansa. Føler det har blitt en klar forbedring i de siste kampene. Mulig en del endelig har tatt hintet om hva man forventer av dem som står der. Men folk må trekke sammen mot midten ved kampstart.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Hansakongen
Medlem

Vis profil
« Svar #619 på: August 06, 2011, 02:47:11 »

Kan ikke huske at vi har hatt så bra stemmning på tribunen de siste kampene, vist vi skal sammelinge stemmningen må vi nok tilbake til gullåret 07. 2008-2010 sesongen var stemmningen generelt sett elending nesten som banespillet også var disse årene er det bare og spole rettforbi. Men vist jeg skal trekke fram det beste er vi klarer er det så klart når man fyrer i gang "evinghets ropene" og øker volumnivået til nye uvante høyder. Skulle likt om noen hadde filmet dette og lagt  det ut på youtube. Men går ut fra at vis laget forsetter og pressere og vinne jevne kamper går jeg ut fra at stemmningen forsettere og øke med enda flere som sitter ringsize på tribunene eller de såkaldte medgang supporterene kommer......  Nå for jeg håpe man klarer og mobelisere max til kvartenfinalen i stavanger neste helg, hvor 1600 brannsupportere synger ut viking stadion, slik at man følger nesten at vi spiller på hjemmebane...
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #620 på: August 06, 2011, 02:59:18 »

Ja, det ble herlig trøkk på "Vi e Brann, Bergens stolthet" mot Viking.
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #621 på: August 06, 2011, 03:39:55 »

Kan ikke huske at vi har hatt så bra stemmning på tribunen de siste kampene, vist vi skal sammelinge stemmningen må vi nok tilbake til gullåret 07. 2008-2010 sesongen var stemmningen generelt sett elending nesten som banespillet også var disse årene er det bare og spole rettforbi. Men vist jeg skal trekke fram det beste er vi klarer er det så klart når man fyrer i gang "evinghets ropene" og øker volumnivået til nye uvante høyder. Skulle likt om noen hadde filmet dette og lagt  det ut på youtube. Men går ut fra at vis laget forsetter og pressere og vinne jevne kamper går jeg ut fra at stemmningen forsettere og øke med enda flere som sitter ringsize på tribunene eller de såkaldte medgang supporterene kommer......  Nå for jeg håpe man klarer og mobelisere max til kvartenfinalen i stavanger neste helg, hvor 1600 brannsupportere synger ut viking stadion, slik at man følger nesten at vi spiller på hjemmebane...

Så mange blir vi neppe. Hadde kampen gått kl 16 en lørdag, kunne vi kanskje klart over 1000. Jeg vil tippe vi blir 600-700.

Når det gjelder stemningen i de siste kampene, syns jeg trøkket fra Bataljonen definitivt har blitt bedre de siste kampene. Det er et bedre lydnivå nå. Tostemtropet har blitt fantastisk.
Loggført

Legg ned hele klubben!
1908
Medlem

Vis profil
« Svar #622 på: August 06, 2011, 12:39:15 »

Jobb for unummererte plasser på nedre B og C på Hansa.. Det tror jeg vil gjøre feltene veldig sterke sangmessig..
Loggført
Northside
Webgruppen

BGG

Vis profil WWW
« Svar #623 på: August 07, 2011, 20:58:22 »

Da var vi ferdig med en utrolig kjedelig kamp. I forhold til tidligere kamper så var stemningen i dag helt grei egentlig, men det er fortsatt mye å gå på.

Alt for mange rare individer midt på feltet, og mye ledige plasser midt på f.eks Felt B.

I dag igjen kom nesten samtlige sanger fra oss på B-feltet. Kanskje vi burde flyttet oss inn mot midten for å piske igang stemningen litt? Men då var det dette med nummererte plasser då...
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #624 på: August 07, 2011, 21:20:15 »

I dag følte jeg det var ok stemning til tider, men kampen var ganske kjedelig og det bidrar vel ikke akkurat til å bedre stemningen.
Loggført

Sider: 1 ... 11 12 [13]
Print
Gå til: