Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #400 på: November 06, 2009, 16:11:16 » |
|
Ti år etter at han forlot klubben er Roger Helland (36) igjen klar for Brann. Denne gang som trener. http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8533
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ingenting er så frustrerende som å krangle med noen som vet hva han snakker om.
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #401 på: November 06, 2009, 16:43:38 » |
|
Brann er i alle fall gode på resirkulering 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #402 på: November 06, 2009, 16:54:25 » |
|
Godt å vite hvor han er når han skal få min gamle branndrakt når jeg dør...:)
Om han er en tilvekst til klubben er ikke så godt å si. Men det er et poeng at han har gått hele veien fra talent og til en etablert TL-spiller. Han var heller ikke det aller største talentet i distriktet. Det er kanskje mer inspirerende for de yngste enn en trener som gjerne ikke hadde en så bra fotballkarriere.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Timmen
Medlem
|
 |
« Svar #403 på: November 06, 2009, 19:47:50 » |
|
Brann er i alle fall gode på resirkulering  Det er akkurat det som er så kjedelig med Brann. Alle kjenner alle fra før. Da vet de fleste der at de de ansetter ikke vil være noen med andre meninger. Noe som kan være veldig irriterende:-) Kunne de ikke hentet utenbys fra, og fått noen nye impulser.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Timmen
Medlem
|
 |
« Svar #404 på: November 07, 2009, 10:39:16 » |
|
Der hadde de jammen santen hentet Ravnanger(?) også. Da har de altså Brandt, Hansson, Fossum, Ravnanger, Helland, Andersen, Kvile, Nilsen (Helge), Soltvedt, Myhre, + medisinsk støtteapparat i talentavdelingen. Jeg har sikkert glemt noen av hjelpetrenerne her. Dette må jo koste litt?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #405 på: November 07, 2009, 17:36:13 » |
|
Det er nok endel 50%-stillinger. I tillegg så tror jeg ikke en trenerjobb rundt juniorene er så veldig godt betalt.
Jeg er enig med de som er skeptiske til at vi bare skal ha personer fra Hordaland og eks Brannspillere i apperatet rundt talentsatsningen. De har sikkert greit med peiling og det gjør nok ingenting at støtteapperatet i hovedsak består av lokale mennesker som tilknytning til Brann, men det kunne jo vært en idè å hente inn 1-2 personer med litt mer tyngde og erfaring innen talentarbeid utenifra. Uten at jeg egentlig kjenner til noen av de som jobber i Brann så er det vel bare hordalendinger og når talentarbeidet har vært såpass dårlig som det har vært i flere år i hele fylket burde man kanskje vurdere å hente litt ressurser fra steder de har lyktes?
|
|
|
|
|
Loggført
|
– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
storB
Medlem
stolt og kry, Bergen by
|
 |
« Svar #406 på: November 07, 2009, 19:35:12 » |
|
Neste på den listen blir jo Bjarnason, men jeg er ikke skeptisk til at gamle Brann helter bidrar på treningsfeltet, tvert imot så ser en jo f.eks Solskjær nyter stor respekt blandt ungdommen på reservelaget i Mænju.
Det viktigste er vell ikke hvor en kommer fra, men at en innehar den riktige kunnskapen og de rette holdningene..
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #407 på: November 10, 2009, 21:32:13 » |
|
Noen av talentene våre som er aktuelle for a-lagsstalle i 2010? Jeg vil anta at Næs er ganske aktuell. Han var, såvidt jeg kunne tolke raportene, veldig sentral hos Brann 2 i år og har vært relativt fast på Norges G17-lag(vært litt ute pga. skader) og har vel fått mer spilletid enn Løv-Hams Fredrik Haugen her.
Er det noen av 93-erne som er gode nok?
|
|
|
|
|
Loggført
|
– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Derabilo
Medlem
|
 |
« Svar #408 på: November 10, 2009, 21:48:42 » |
|
Neste på den listen blir jo Bjarnason, men jeg er ikke skeptisk til at gamle Brann helter bidrar på treningsfeltet, tvert imot så ser en jo f.eks Solskjær nyter stor respekt blandt ungdommen på reservelaget i Mænju.
Det viktigste er vell ikke hvor en kommer fra, men at en innehar den riktige kunnskapen og de rette holdningene..
I disse dager foregår det trenerkurs i Vestlandshallen, og kan rapportere at foruten Bjarnason, er også Hassan El Fakiri, Bjørn Dahl og Bengt Sæternes ivrige elever (såg ut som de kjedet seg noe vannvittig..) Har også hørt rykter om at Brann har sparket alle -90 og -91'ere (utenom "de utvalgte").. Noen som vil avkrefte, bekrefte eller noe lignende? Av annet morosamt kan jeg nevne at ryktet også vil ha det til at Mohus trolig går til Løv-Ham og Deinoff er aktuell for Åsane.
|
|
|
|
« Siste redigering: November 10, 2009, 21:52:41 av Derabilo »
|
Loggført
|
Bergen ut av Norge -
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #409 på: November 10, 2009, 22:03:29 » |
|
Sparket? Forutenom Haugsdal, Møvik og Mohus er det vel ingen juniorer som har proffkontrakt og får betalt av Brann? Hvorfor sparke dem da? Vi har jo et juniorlag og et 2. lag.
Dog, juniorkontraktene til 90-modellene går vel ut i 2010?
|
|
|
|
« Siste redigering: November 10, 2009, 22:05:20 av krakra »
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Derabilo
Medlem
|
 |
« Svar #410 på: November 10, 2009, 22:11:13 » |
|
Sparket som i at de ikke spiller mer i Brann.. For meg også virker dette rart, så om det er noen som vet om det faktisk er noe i dette så hadde jo det vært litt greit. Men det kan jo være et signal om at de vil satse med nye juniorer, og de som er igjen av -90 og -91 blir sendt på utlån.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Bergen ut av Norge -
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #411 på: November 10, 2009, 22:13:36 » |
|
Sparket som i at de ikke spiller mer i Brann.. For meg også virker dette rart, så om det er noen som vet om det faktisk er noe i dette så hadde jo det vært litt greit. Men det kan jo være et signal om at de vil satse med nye juniorer, og de som er igjen av -90 og -91 blir sendt på utlån.
Det er tullete hvis de "sparkete" 90 og 91-modellene var bedre enn de som er igjen. De kunne bidratt til å rykke opp i 2. divisjonen, noe som er særdeles viktig i talentarbeidet. Etter at denne jobben er gjort kunne man begynt å "sparke" spillere man ikke så TL-potensialet i, men så lenge vi prøver å komme oss til 2. divisjon bør nåværende kvalitet prioriteres over potensiale.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Yngve
Medlem
|
 |
« Svar #412 på: November 10, 2009, 23:36:32 » |
|
Det høyrest no heilt greitt ut om det stemmer. Ein 90-modell fyller faktisk 20 år neste år. Har dei ikkje prestert, eller vist noko som gjer dei verd å satsa på, så sende dei til Løv Ham, Fyllingen, Åsane og andre klubbar som har behov for dei.
Me kan ikkje berre ha folk for å ha folk.
Eit andrelag skal bestå av dei beste av dei beste ungdommane i fylket og spelarar frå a-laget som er ute med skade, eller av andre grunnar har det best om dei må halda til på andrelaget. Eit slikt lag skal vera meir enn godt nok til å spela seg opp i andredivisjon og halda seg der.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Styret kan bli.
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #413 på: November 10, 2009, 23:38:20 » |
|
Jada, er de ikke gode nok for 2. laget er det selvfølgelig greit at de sendes på dør, men dersom 2. laget svekkes av dette og de "sparkes" fordi Brann ikke ser TL-potensiale i dem syns jeg det er feil. Vi bør først og fremst satse på å ha det beste 2. laget vi kan så de rykker opp i år, så kan vi begynne å spisse talentet
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #414 på: November 13, 2009, 20:25:02 » |
|
Noen som vet hvordan jr og guttelaget vårt gjorde det mot Løv-Ham i dag? Juniorene tapte visstnok.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Timmen
Medlem
|
 |
« Svar #415 på: November 13, 2009, 21:10:14 » |
|
Guttelaget 1-1 mot et løvelag bestående 94 og 95 spillere. Tror Brann deltar med 93 spillere på laget. Var visst litt usikkerhet om det var neste års guttelag eller den nylig avsluttede sesongens som skulle stille.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #416 på: November 13, 2009, 21:40:28 » |
|
Fikk alle 93 spilletid? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #417 på: November 14, 2009, 01:21:33 » |
|
Nilsen var og tok en titt i alle fall.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #418 på: November 14, 2009, 14:59:20 » |
|
Her kan en komme og se på talenter fra Hordaland. En del fra Brann også. Håper det er noen juveler her som kan bli fremtidige toppspillere i Brann  _________________________________ Sted: VESTLANDSHALLEN mandager Dato: 1. gang – mandag 16. november. Oppmøte: kl. 17.30 - Trening 18.00 til 19.30 - Hjemreise 20.00 http://www.fotball.no/Kretser/Hordaland/Nyheter-pa-nettsiden/2009/11-Nov/Innkalling-til-kretstreninger-for-gutter/Spillere født 1994 Navn Klubb Januario Kalunga Skogsvåg, Eirik Birkelund Brann, Kjetil S. Kalve Brann, Morten Kvist Sandviken, Øyvind Fykse Fitjar, Jonas Grønner Brann, Kim Erdal Brann, Alexander Fredriksen Løv-Ham, Markus Mikkelsen Vadmyra, Lars Kallevik Løv-Ham, Magnus Mohus Tertnes, Stefan Hagerup Løv-Ham, Håkon Amdam Djerv, Øystein Øvretveit Brann. Spillere født 1995 Navn Klubb Tommy Halvorsen Stord, Ådne Nissestad Lyngbø, Frode Moberg Øvredal Os, Fredrik Heggland Os, Joackim Soltvedt Brann, Sondre Totland Gneist, Bård Finne Brann, Johannes Fleten Løv Ham, Martin Zebari Djerv, Ole Martin Aga Vaksdal, Thomas Kristensen Løv-Ham, Kaspar Skånes Brann. Spillere født 1996 Navn Klubb Sebastian M. Crook Ørnar, Kristoffer Bidne Voss, Simen Hatlebrekke Åsane, Petter Aune Aksnes Arna/Bjørnar, Sebastian Haugland Arna/Bjørnar, Fredrik Knudsen Djerv, Matias Sjursæther Brann, Eivind Kvile Brann, Thomas Spilde Nest Sotra, Torodd Eriksen Fitjar Stord, Fredrik R. Simonsen Bjarg, Joachim Bjånesøy Austevoll, Lars Erik Lunde Os, Sondre Dybsland Løv-Ham, Mathias Raum Fyllingen, Jacob Iversen Stord, Andre Nguyen Lyngbø, Valder Nyvoll Askøy, Petter B. Kjørsvik Vestsiden, Tord Are Myklebust Erdal, Cakkrit Dampandee Austevoll, Didrik Angel Brann, Sondre Aasen Lyngbø, Ruben Andreas Aksnes Stord, Hjalmar Emil M. Hauge Brann.
|
|
|
|
« Siste redigering: November 14, 2009, 15:05:32 av Gulløl »
|
Loggført
|
Ingenting er så frustrerende som å krangle med noen som vet hva han snakker om.
|
|
|
Burg91
Medlem
|
 |
« Svar #419 på: November 14, 2009, 17:23:24 » |
|
Gledelig at det er en del unge spillere fra Brann som blir tatt ut! Det lover godt for framtiden. Likevel skal det sies at kretslagsuttak ikke alltid utgjør de beste spillerene i kretsen, spesielt i yngre aldere da man først og framst kartlegger og prøver ut litt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Her i Brann har vi det veldig kjekt og det må han forholde seg til!" - Mons Ivar Mjelde
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #420 på: November 14, 2009, 20:08:05 » |
|
Noen som vet hvordan juniorene gjorde det mot AaFK i dag? Guttene vant i følge AaFKs nettside 3-0. Kunne ikke Brann.no gitt resultatene fra sin egen turnering? De har jo ingenting annet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #421 på: November 16, 2009, 18:32:49 » |
|
Et videoinnslag om Næs, Møvik jr og Kalve som har hospitert a-lagstreningene i vinter. http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8552Offensive uttalelser av Næs på slutten. Det er bra.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #422 på: November 16, 2009, 18:56:40 » |
|
En 15-åring på a-lagstrening? Oppløftende!
|
|
|
|
|
Loggført
|
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #423 på: November 16, 2009, 19:29:11 » |
|
Syns det er et godt poeng fra utvilkningssjefen at å trene med a-laget nå gjør dem bedre rustet når sesongoppkjøringen starter og de virkelig skal begynne å vise seg frem. Disse treningene går nok mest på å venne seg til tempoet, bli trygg osv.
Skal bli spennende å se om vi får sett dem i noen treningskamper. Kanskje får Næs og Møvik spille litt mot Viking.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
osoerli
Medlem
|
 |
« Svar #424 på: November 19, 2009, 16:53:04 » |
|
http://www.sunnhordland.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20091119/SPORT/711199995/-1Anders Nes trur det er realistisk med A-lagsdebut i løpet av 2010. Han kjenner godt til Brann sitt dårlege rykte på talentsida, men er sikker på at ting er i endring. Også Torbjørn Agdestein (18) frå Stord har trent med brann opptil 1 gong i veka i haust. Han (Agdestein) trillar ball i hatt med Bjørnar Holmvik på treningane, fortel Nes.I papirutgåva av bladet Sunnhordland står det også at Brann sin utviklingssjef varslar større satsing på talent frå Sunnhordland dei næraste åra. -Sunnhordland har vore vår litt dårlege samvit, seier Brann sin utviklingssjef, trønderen Odd Einar Fossum til bladet Sunnhordland.
|
|
|
|
|
Loggført
|
ALLE MÅ LØPE - NOEN MÅ GÅ !!!
|
|
|
revert
Medlem
|
 |
« Svar #425 på: November 19, 2009, 17:08:55 » |
|
Agdestein scoret jevnt og trutt i 2.div i år. Mener han landet på et en 12-14 mål som er meget akseptabelt. Nå er jo kamptilbudet bedre hos Stord enn hos Brann hvor jeg regner med at han ville spilt mest på 2-laget. For hans egen utvikling har han kanskje godt av enda ett år i 2.div, før han kan ta steget opp i Adeoccoen. Og hvem vet, kanskje blir han god nok for a-laget en gang i fremtiden.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #426 på: November 19, 2009, 17:15:51 » |
|
11 mål i flg nifs.no. Mer enn akseptabelt for et lag som scoret 48 mål.
|
|
|
|
|
Loggført
|
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
|
|
|
revert
Medlem
|
 |
« Svar #427 på: November 19, 2009, 17:21:37 » |
|
13 i følge altomfotball. Møtes på midtveien eller?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Belfort
Medlem
|
 |
« Svar #428 på: November 19, 2009, 18:22:04 » |
|
11-13 mål i 2 divisjon som 18 åring er veldig bra. Spørsmålet er jo hvilket tilbud Brann kan gi han nå som man har gitt opp 2-laget.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Læreren
Medlem
|
 |
« Svar #429 på: November 19, 2009, 18:33:50 » |
|
FKH har hatt god kontroll på Sunnhordlandsfotballen de siste årene. Bare positivt om Brann også velger å fokusere litt i de områdene. Det finnes nok av uoppdagede talenter der også...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #430 på: November 19, 2009, 19:05:52 » |
|
http://www.sunnhordland.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20091119/SPORT/711199995/-1Anders Nes trur det er realistisk med A-lagsdebut i løpet av 2010. Han kjenner godt til Brann sitt dårlege rykte på talentsida, men er sikker på at ting er i endring. Også Torbjørn Agdestein (18) frå Stord har trent med brann opptil 1 gong i veka i haust. Han (Agdestein) trillar ball i hatt med Bjørnar Holmvik på treningane, fortel Nes.I papirutgåva av bladet Sunnhordland står det også at Brann sin utviklingssjef varslar større satsing på talent frå Sunnhordland dei næraste åra. -Sunnhordland har vore vår litt dårlege samvit, seier Brann sin utviklingssjef, trønderen Odd Einar Fossum til bladet Sunnhordland. Nå har han jo allerede spilt to kamper for a-laget, så det er vel TL det er snakk om. Bra han er offansiv. Når det gjelder denne Stord-spilleren så har han jo trillet ball i hatt med Holmvik. Da må han jo være god nok:) Sånn alvorlig talt så burde vi det minste signere ham. Så kan vi heller leie ham ut til Stord igjen og la ham trene med a-laget. Så blir han ikke snappet opp av Haugesund.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #431 på: November 19, 2009, 19:32:50 » |
|
Kråken skisserer en god idé. Spørsmålet er jo om han er moden for Adecco. Løv-Ham mister jo både Låstad og Hansen - og forhåpentligvis Moldskred, og er i beit for offensive spillere.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Bergenser1
Gjest
|
 |
« Svar #432 på: November 23, 2009, 14:47:21 » |
|
Det er akkurat det som er så kjedelig med Brann. Alle kjenner alle fra før. Da vet de fleste der at de de ansetter ikke vil være noen med andre meninger. Noe som kan være veldig irriterende:-) Kunne de ikke hentet utenbys fra, og fått noen nye impulser. Nja, tror ikke Steinar hadde samme filosofi som Mjelde. Eller at Helland har samme filosofi som resten av teamet...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
fortune
Medlem
|
 |
« Svar #433 på: November 24, 2009, 09:13:08 » |
|
Brann med nytt talentprosjekt: http://fotball.bt.no/eliteserien/article156202.eceDet mest spesielle med prosjektet er vel at de beste spillerne ikke får være med, det vil si de som enten er på kretslaget eller allerede deltar på løveakademiet. Huseklepp er stjerneeksempelet på at man kan trene seg god også i høy alder, så er kanskje ikke så dumt dette her. Det beste ville selvsagt vært om Brann også kunne inkludert dem som nå er med på løveakademiet (som i stor grad overlapper kretslaget), men når man kommer diltende etter må man heller bare gjøre det beste ut av situasjonen...
|
|
|
|
|
Loggført
|
First is first, second is nothing
|
|
|
osoerli
Medlem
|
 |
« Svar #434 på: November 24, 2009, 09:33:46 » |
|
Dette er bra og vil nok bære frukter om 5-10år.
|
|
|
|
|
Loggført
|
ALLE MÅ LØPE - NOEN MÅ GÅ !!!
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #435 på: November 24, 2009, 13:14:24 » |
|
Signere Huse? I følge artikkelen satser man på at han er her frem til sommeren i alle fall:
"...er er tanken at Brann-spillere som Olafur Örn Bjarnason, Hassan El Fakiri og Erik Huseklepp skal medvirke som trenere."
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
|
|
|
Læreren
Medlem
|
 |
« Svar #436 på: November 24, 2009, 13:37:58 » |
|
Brann med nytt talentprosjekt: http://fotball.bt.no/eliteserien/article156202.eceDet mest spesielle med prosjektet er vel at de beste spillerne ikke får være med, det vil si de som enten er på kretslaget eller allerede deltar på løveakademiet. Huseklepp er stjerneeksempelet på at man kan trene seg god også i høy alder, så er kanskje ikke så dumt dette her. Det beste ville selvsagt vært om Brann også kunne inkludert dem som nå er med på løveakademiet (som i stor grad overlapper kretslaget), men når man kommer diltende etter må man heller bare gjøre det beste ut av situasjonen... Akkurat det samme som Løv Ham har gjort det siste året. Selvsagt positivt at Brann nå følger etter.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #437 på: November 24, 2009, 13:44:27 » |
|
Er i utgangspunktet meget positiv til dette tiltaket, men stusser litt på timingen. Skal ikke Hansson eller Riisnes på turne hos noen av de beste talentutviklingsklubbene i Europa om kun kort tid?
Kanskje litt merkelig å starte opp større nye prosjekter før en har høstet erfaringer av disse turene mtp at de skal skje i nærmeste fremtid.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Noen må gå!
|
|
|
|
Bergenser1
Gjest
|
 |
« Svar #438 på: November 24, 2009, 13:58:21 » |
|
Er i utgangspunktet meget positiv til dette tiltaket, men stusser litt på timingen. Skal ikke Hansson eller Riisnes på turne hos noen av de beste talentutviklingsklubbene i Europa om kun kort tid?
Kanskje litt merkelig å starte opp større nye prosjekter før en har høstet erfaringer av disse turene mtp at de skal skje i nærmeste fremtid.
Nå har de vel god erfaring fra Reading, Everton? og andre toppklubber mtp talentsatsing. De erfaringene de gjør på den turneen er vel ikke så farlig om de blir satt ut i livet etterhvert. Tror ikke timingen er så farlig...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #439 på: Desember 11, 2009, 17:40:44 » |
|
http://fotball.bt.no/eliteserien/article157317.eceFossum sier at man må tålmodig i forhold til talentarbeidet og sier vel inndirekte at verken Møvik eller Haugsdal er gode nok og at sjansen for noe særlig spilletid for dem neste år er lav. For min del hadde det vært helt greit å være tålmodig dersom resten av klubben ble drevet bra, men nå råtner a-laget på rot under RBH og sjansene for at vi skal klare å hente toppspillere er minimale. Da hadde det vært morsomt om noen egenutviklete hadde slått igjennom, men det ser altså tvisomt ut. Vi må nok vente til 94-95-genrasjonen blir gamle nok. Der skal det visstnok være flere spennende talenter.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #440 på: Desember 17, 2009, 08:06:23 » |
|
http://fotball.bt.no/eliteserien/article157622.eceSandstø vil utvikle talenter for Brann. Har vel vært inne på dette før, men meget kjekt å se hva Sandstø mener om Løv-Hams arbeid med talenter og en formalisering av samarbeidet med sportsklubben. Videre greit å se at han har noe erfaring med dette fra Odd. Ansettelsen tiljubles jaffal for min del.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Noen må gå!
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #441 på: Desember 17, 2009, 09:07:54 » |
|
Sandstø ser ut til å posisjonere seg for en fremtidig jobb som Branntrener. Han vil stå langt fremme i køen dersom han klarer å avle frem ett par Brannspillere...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #442 på: Desember 17, 2009, 09:33:42 » |
|
http://fotball.bt.no/eliteserien/article157622.eceSandstø vil utvikle talenter for Brann. Har vel vært inne på dette før, men meget kjekt å se hva Sandstø mener om Løv-Hams arbeid med talenter og en formalisering av samarbeidet med sportsklubben. Videre greit å se at han har noe erfaring med dette fra Odd. Ansettelsen tiljubles jaffal for min del. Mye av det Sandstø sier her er som om jeg skulle sagt det selv. Jeg har aldri ønsket Sandstø som Branntrener, men det synet han presenterer angående talentarbeidet har jeg hevdet lenge. Brann er en toppklubb og bør konsentrere seg mest om det. LøvHam er en småklubb som er tvunget til å gi talenter muligheter på 1.divisjonsnivå. Å sette vekk talentsatsingen til LøvHam er en vinnvinn situasjon for begge parter. Nå bør de bare få formalisert samarbeidet slik at LøvHam kan benytte seg av den ekspertisen og facilitetene Brann har slik at de får best mulig rammevilkår for å avle fram talentene. Samtidig må det selvfølgelig sikres at Brann har en slags forkjøpsrett og andre avtaler på LøvHam-spillerne.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life" -Bill Shankly-
|
|
|
Derabilo
Medlem
|
 |
« Svar #443 på: Desember 17, 2009, 10:18:18 » |
|
Skummelt hvordan Løv-Ham klarer å skape mer (positiv) entusiasme enn Brann for tiden. Sandstø virker som rett mann i rett jobb, håper dette kan bære frukter for Brann.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Bergen ut av Norge -
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #444 på: Desember 17, 2009, 10:35:34 » |
|
Å sette vekk talentsatsingen til LøvHam er en vinnvinn situasjon for begge parter. Brann har vinglet svært mye de siste årene med talentsatsingen, og resultatene har vært deretter. Burde de ikke nå for en gang skyld ha litt is i magen og fullføre løpet?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #445 på: Desember 17, 2009, 10:48:42 » |
|
Å sette vekk talentsatsingen til LøvHam er en vinnvinn situasjon for begge parter. Brann har vinglet svært mye de siste årene med talentsatsingen, og resultatene har vært deretter. Burde de ikke nå for en gang skyld ha litt is i magen og fullføre løpet? Vinglet har de gjort. Og det har kommet fint lite ut av talentsatsingen de siste årene. Helt fra Team Branns dager har vi fått høre at nå, endelig har de funnet en måte å produsere tippeligaspillere i bøttevis. Det har så langt vist seg å stort sett være vrøvl. Se på Liverpool, manu, eller andre store klubber. De bruker millioner på millioner på egne ungdomsakademi med absolutt alle faciliteter og de beste ungdomstrenerne. De plukker også 16-17 åringer fra hele verden for å utvikle dem. Og hvor mange av ungdommene ser vi igjen på A-laget noen år senere? Noen, men svært få. Brann bør bruke alt de har av ressurser på å få et slagkraftig A-lag. Og tro at man i tillegg skal klare å avle frem toppspillere fra bergensungdommen selv er etter mitt syn naivt. Og i det synet har jeg ihvertfall historien på min side. Jeg tror veien og gå er et tett samarbeid men en mindre lokal klubb. Et samarbeid som er formalisert og som gir Brann muligheten til å følge opp talentene i den klubben. Løv Hams eneste sjanse er å gi ungdommen muligheter og i det ligger også deres motivasjon på å jobbe gjennomtenkt og systematisk med talentsatsing. I Brann med de kravene som stilles til prestasjoner, i tillegg til de begrensede ressurser en har til rådighet er det liten tvil om at talentsatsingen alltid vil bli stemoderlig behandlet når det drar seg til.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life" -Bill Shankly-
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #446 på: Desember 17, 2009, 12:31:27 » |
|
Å sette vekk talentsatsingen til LøvHam er en vinnvinn situasjon for begge parter. Brann har vinglet svært mye de siste årene med talentsatsingen, og resultatene har vært deretter. Burde de ikke nå for en gang skyld ha litt is i magen og fullføre løpet? Helt enig, talentsatsningen bør bestå frem til vi ser noen fasit. Det prosjektet vi er midt inne i nå, kan ikke vurderes før om en 3-4 år vil jeg tro, da spillerne som deltar begynner å bli gamle nok til å kunne prestere i TL. Dersom vi ikke fpr til en dritt da, er det bare å legge ned. I mellomtiden er et parallelt prosjekt med Løv-Ham og selvsagt kun et gode, og en viss samkjøring, med at Brannspillere lånes ut, og de beste i Løv-Ham hospiterer på våre treninger, er flott, og slik jeg ser det; kun positivt. At ikke Brann skal kunne avle frem egne spillere på høyt nivå er forøvrig vås. Det er fullt mulig å avle frem klassespillere for en klubb som Brann, se til Nederland, eller Island, en har de samme fysiske forutsetningene her, og bedre fasiliteter enn i sistnevnte stat. Det er fullt mulig å klare å skape klassespillere i Brann, spesielt da TL ikke er en voldspomt god liga og norske talenter generelt sett holder lavt nivå. Det krever riktignok en voldsom kompetanse, en kompetanse vi aldri har vært i nærheten av å oppnå. Det krever at vi evner å skape talenter som omtrent holder TL-nivå mens de ennå er på juniorlaget. Så lenge vi ikke er i nærheten av å klare dette bø talentene innom mellomstasjonen 1.div før de begynner å spille på Brann, dette har jeg ikke noe problem med, men at det er naivt å påstå at det er mulig for Brann å skape TL-spillere på egen hånd vil jeg ha meg frabedt. Så kan en diskutere om det er formålstjenlig å jobbe med dette når en har vist seg inkompetent i en årrekke, mens løvene ser ut til må ha noe på gang. Dette er en annen diskusjon.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Noen må gå!
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #447 på: Desember 17, 2009, 13:53:52 » |
|
Å sette vekk talentsatsingen til LøvHam er en vinnvinn situasjon for begge parter.
Brann har vinglet svært mye de siste årene med talentsatsingen, og resultatene har vært deretter. Burde de ikke nå for en gang skyld ha litt is i magen og fullføre løpet? Helt enig, talentsatsningen bør bestå frem til vi ser noen fasit. Det prosjektet vi er midt inne i nå, kan ikke vurderes før om en 3-4 år vil jeg tro, da spillerne som deltar begynner å bli gamle nok til å kunne prestere i TL. Dersom vi ikke fpr til en dritt da, er det bare å legge ned. I mellomtiden er et parallelt prosjekt med Løv-Ham og selvsagt kun et gode, og en viss samkjøring, med at Brannspillere lånes ut, og de beste i Løv-Ham hospiterer på våre treninger, er flott, og slik jeg ser det; kun positivt Bare så det er sagt så er dette prosjektet som du kaller det ikke så veldig ulikt det de har holdt på med tidligere uten nevneverdig suksess. Slik sett tror jeg vi har fasit allerede. Jeg skal selvsagt ikke si at det er umulig å få frem en toppspiller i Brann, men å fable om at Brann gjør noe annet nå enn å tråkke opp gamle stier blir etter min mening galt. At ikke Brann skal kunne avle frem egne spillere på høyt nivå er forøvrig vås. Det er fullt mulig å avle frem klassespillere for en klubb som Brann, se til Nederland, eller Island, en har de samme fysiske forutsetningene her, og bedre fasiliteter enn i sistnevnte stat. Det er fullt mulig å klare å skape klassespillere i Brann, spesielt da TL ikke er en voldspomt god liga og norske talenter generelt sett holder lavt nivå. Det krever riktignok en voldsom kompetanse, en kompetanse vi aldri har vært i nærheten av å oppnå. Det krever at vi evner å skape talenter som omtrent holder TL-nivå mens de ennå er på juniorlaget. Så lenge vi ikke er i nærheten av å klare dette bø talentene innom mellomstasjonen 1.div før de begynner å spille på Brann, dette har jeg ikke noe problem med, men at det er naivt å påstå at det er mulig for Brann å skape TL-spillere på egen hånd vil jeg ha meg frabedt. Det er ikke UMULIG. Selvsagt ikke, men vi må stikke fingen i jorden og se at vi befinner oss i en klubb på vei i dass. Ikke minst økonomisk. Da må man gjøre tiltak. Det viktigste vi har er 1.laget, dermed må det prioriteres på bekostning av noe annet. Du er selv inne på hva det kreves for å gi talentene best mulig forhold for å gro. Det koster penger og ressurser. Etter min mening er tiden nå inne for å sette bort mye av talentsatsingen til LøvHam, selvfølgelig med oppfølging og forpliktende avtaler.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #448 på: Desember 17, 2009, 15:42:28 » |
|
Å gi opp talentsatsningen i Brann er bare feigt og kortsiktig. Jeg håper Brann nå endelig klarer å tenke litt mer langsiktig enn tre sesonger frem i tid. Selvfølgelig skal ikke toppklubbsatsningen ofres for talentarbeidet, men det er to arbeid som godt kan kombineres. Se på Stabæk, se på VIF, RBK. Viking har også sagt at de neste år skal satse mye på talentene samtidig som de skal satse på medaljer. Hvorfor skal det bare være Brann som sier "Nei, vi skal drite i talentene våre". I dagens økonomiske situasjon er det viktig å kunne egenutvikle spillere som man kan profittere på ved salg og samtidig bygge et lag med en lokal forankring.
Samtidig skal vi selvfølgelig bruke Løv-Ham. De utvikler sine talenter som vi henter når de er klare for det og i tillegg leier vi ut de av våre som ikke er helt klar for TL enda, men som trenger en bedre matchingsarena enn 2-3. divisjon. I mine øyne er det viktig at hele Bergen og omeng får seg et løft når det gjelder talentarbeidet, ikke bare når det gjelder viljen, men også når det gjelder evnen. Hele området må kunne jobbe systematisk og klokt imot talentene og på toppen av dette skal Brann sitte. Det er tross alt vi som skal forvalte disse talentene.
Også: Tror du Løv-Ham klarer å utvikle talenter/spillere som er ferdigutviklet og klar til å dominere i TL når de kommer til oss? Det tviler jeg på. De må fortsatt komme til oss for å ta det siste steget og deres variasjoner kommer nok til å variere da også.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #449 på: Desember 17, 2009, 21:38:21 » |
|
Mulig du bare leste Nixons utdrag på èn setning av innlegget mitt. Hvis du leser hele vil du oppdage at jeg ikke snakker om å gi opp noesomhelst. Jeg snakker om å utvide og formalisere samarbeidet med Løv Ham.
Tiden krever fullt fokus på A-laget som mildt sagt rotner på rot. Derfor må midlene dit. Det kan aldri bli slik at talentsatsingen skal gå på bekostning av a-laget. Når vi da har LøvHam som spiller på det nest øverste nivå og er mer enn interessert i et talentsamarbeid så bør Brann benytte seg av dette. Målet vil jo fremdeles være det samme: å få fram lokale talenter. Utgiftene vil imidlertid bli delt på flere.
Når du trekker fram VIF som eksempel, så er det jo på det rene at flere av deres talenter er hentet fra bl.a Skeid. RBK har lignende samarbeid med Ranheim. Slik sett er det et eksempel på at det jeg skisserer er mulig og kanskje tilogmed en god løsning.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|