Engasjert eller ei, dette er akkurat det samme som blir sagt i pauseintervjuene over høyttaleranlegget. Kanskje det virker sterkere når Mjelde snakker med høy røst foran en liten forsamling, men selve innholdet er jo det samme. Det skal bli full trøkk, og den pakken der. Tviler ikke på at han mener det, både nå, og i forbindelse med kamper eller for den saks skyld i pausen i cupkampen mot Molde.
Problemet er at ingen tilsynelatende har peiling på hva man kan gjøre for at det skal BLI full trøkk og godt spill. "Det har vært mye skader i hele år, vi har hatt inne en del mann fra gymnaset på treningen for å få fyllt opp (bla bla)"... Hallo. Man møter IKKE opp foran fansen og jamrer om den fryktelige skadesituasjonen 10 dager etter at overgangsvinduet stengte. Sorry, men det er helt uholdbart i mine øyne.
Men greit nok.. RBH og co får få tiden frem mot La Manga-dagene på seg til å vise at de kan omsette ord og planer i handling. Hittil i sesongen har de ikke klart det, så det må være lov å være mer skeptisk enn forventningsfull.
Jeg følte det ikke som sutring. Mer som en forklaring. Så kan du si at vi visste at Brann hadde hatt mye skader i år. Men at Mjelde trakk frem skader og ringvirkningene det fører med seg som en av de største årsakene til årets fiaskosesong, hadde jeg ikke trodd.
Jeg tror på det som ble sagt, og tror at de, i alle fall Mjelde, er riktig for Brann videre.
At det må være lov å være mer skeptisk enn troende etter det Brann har vist i år, på alle fronter, er jeg ganske enig med deg i.