Brann Bataljonen BergenForumoversiktBrann (Moderatorer: GamleErik, Bataljonen, Tifo-gruppen, BBB-mod, bbbmartin, Tifo, Seeteufel, Tore Larsen, Stian, Wood, mbersve)Rodolph Austin
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25
Print
Skrevet av Emne: Rodolph Austin  (Lest 81884 ganger)
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #1100 på: Februar 08, 2012, 14:54:20 »

Forresten trur eg ikkje at denne saka er så enkel som ho ser ut til. Brann tilbydde han visstnok ikkje noko særleg til lønnsforhøgning, i tilleg til ein kontrakt på berre to år. Det kan vel liksågodt vera at han avslo det noverande kontraktsforslaget?

Hvis Austin forlenger så vil det skje i sommer, etter at han har sondert markedet og da kun hvis han ikke finner noe tilbud utenfor Norge han føler han kan leve med.
Loggført

Guinness - Makes you drunk
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #1101 på: Februar 08, 2012, 14:57:54 »

Pamer sier på twitter at han er tvilsom til BAs sak. Så det er ikke sikkert at det er så avgjort, men Austin-forlengelse vil være ren bonus. Han har ingen grunn til å føle noe press for å være lojale ovenfor Brann. Blir han her er det fordi det er til det beste for karrieren, og han kan strengt tatt vente et helt år med å forlenge og fortsatt vil Brann gi ham et godt tilbud hvis han sier han ønsker det i januar 2013.
Loggført

– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann

Roald Bruun Hanssen
Ricky
Medlem

Vis profil
« Svar #1102 på: Februar 08, 2012, 18:27:37 »

I 2008 var vi regjerende seriemestere, vi spilte mot Everton, Marseille og Deportivo i Europa, og de best gasjerte spillerne i TL kunne fint dra inn 3-5 mill inkl sign-on-fee. Det var dette opplegget Rudy "meldte seg på".. At han ikke er fristet til å skrive ny kontrakt nå kan vel umulig overraske noen. Vi har ikke vunnet en eneste medalje eller kvalifisert oss til e-cup en eneste gang, og både lønns- og satsningsnivå er redusert betraktelig.
På sett og vis er det jo utrolig at vi i det hele tatt har klart å beholde Austin i det som ser ut til å bli 4,5 sesonger - gjennom trenerskifter, bunnstrid og konflikter - uten at han på noe tidspunkt har ytret noe misnøye eller prøvd å komme seg bort.
Loggført

Speiderrapport Hattrick, 27.08.10
"Erik Huseklepp ser lovende ut. Han er 16 år gammel og ser ut til å ha det lille ekstra."
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #1103 på: Februar 08, 2012, 18:32:54 »

Ikke bare var det opplegget han signed on for, men det var også nødløsningen pga. manglende oppholdstillatelse i landet han egentlig ville spille i.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #1104 på: Februar 17, 2012, 15:30:47 »

http://www.brann.no/nyheter/rudy-til-new-zealand/

Austin må ut på nok en langtur. Kan ikke fatte at Jamaica hele tiden skal spille bortekamper på andre siden av jordkloden!
Loggført

Rød makt på Hansa!
roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #1105 på: Februar 27, 2012, 19:21:30 »

Må si at EM, om Austin blir like viktig som i fjor kommer godt med. Jamaica skal spille VM-kvalifiseringskamper i juni, to kamper! Med tanke på at det er pause i Tippeligaen frem til 30 Juni og Jamaica skal spille 8 og 12 juni. Da er han i god tid tilbake før seriekampen 30 Juni.

2 måneder senere, altså 7 og 11 september skal Jamaica spille VM-kvalifisering igjen. Brann spiller hjemme mot Molde 2 september og borte mot Sandnes Ulf 16 september. Vet ikke når han må dra, men i verste fall kan han miste Molde kampen, men rekker vel Sandnes Ulf kampen.

Ennå to kamper igjen å spille for Jamaica denne høsten, og dette 12 og 16 oktober. Brann spiller 7 og 21 oktober, og det blir samme greie som i september. Blir iallefall 3 turer frem og tilbake for Austin (Om han ikke er skadet eller suspendert på landslaget vel og merke) fra og med juni.

Bare tenkte dette var til interesse. Skal legges til at jeg det kan dukke opp andre kamper utover våren, men de jeg har nevnt er vel spikret.
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #1106 på: Februar 28, 2012, 16:56:54 »

Sporten på tv2 hadde et innslag nettopp med at de har grunn til å tro at Rodolph Austin nå er tilbudt en 5 års kontrakt med Brann. En del av pakken er også at de har skaffet jobb til konen hans. Tv2 hadde et intervju med Skarsfjord også. Så Brann jobber hardt med saken. Personlig er jeg optimist og har tro på at de blir enig før seriestart  Glad. Dette er en situasjon som det ser ut stresser Austin en del og han er en person som nok ønsker ro rundt dette før serien starter.
« Siste redigering: Februar 28, 2012, 17:03:28 av Gulløl » Loggført

Hæ, skal Brann virkelig spille kjip fotball ?
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #1107 på: Februar 28, 2012, 17:00:42 »

Signerer Austin en femårskontrakt skal jeg gå til Bergen fra Kristiansand og kysse Skarsfjord og Walstads føtter.
Loggført

– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann

Roald Bruun Hanssen
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #1108 på: Februar 28, 2012, 17:02:41 »

Signerer Austin en femårskontrakt skal jeg gå til Bergen fra Kristiansand og kysse Skarsfjord og Walstads føtter.

Og det løftet får du pina meg holde  Osteaktig
Loggført

Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #1109 på: Februar 28, 2012, 17:06:18 »

Om de får ham på femårskontrakt må noen gå (krakra)!! Gliser
Loggført

Ka du ve?
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #1110 på: Februar 28, 2012, 17:06:24 »

Det hadde gjort seg ...
Loggført

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #1111 på: Februar 28, 2012, 17:16:44 »

Vi er nok flere som er klar til å lage en egen tråd her på forumet om krakra sin gåtur. Vi skal nok klare å få en avtale med Brann TV eller Tv2 om et program som heter "Krakra minutt for minutt for å kysse Skarsfjord føtter". Ser for meg at han får montert et kamera i panna slik som de bruker i hoppbakkene. Ivrige Bataljons medlemmer vil stå i veikanten oppover langs kysten og heie han frem  Kult
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #1112 på: Februar 28, 2012, 17:20:02 »

Austin bør vel også få beskjed om dette. Og kråken, når du først er i gang synes jeg da du bør takke mannen selv for at han skriver under med et aldri så lite skoslikk.
Loggført

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #1113 på: Februar 28, 2012, 17:20:16 »

INGENTING hadde vore betre enn at Austin hadde signert ein slik kontrakt!! No er det berre å krysse alt ein har her.
Loggført

Gepard
Medlem

Vis profil
« Svar #1114 på: Februar 28, 2012, 17:20:20 »

Bra at man jobber såpass heftig med en Austin kontrakt.Men liker da ikke helt at det så tette Brannskuten plutselig lekker litt igjen. Er det Davyen som lusker i buskene på La Manga dette her Blunker ?
Loggført

Skarsfjord ut
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #1115 på: Februar 28, 2012, 17:21:23 »

Austin bør vel også få beskjed om dette. Og kråken, når du først er i gang synes jeg da du bør takke mannen selv for at han skriver under med et aldri så lite skoslikk.
Kan kysse Austin hvor han vil
Loggført

Roald Bruun Hanssen
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #1116 på: Februar 28, 2012, 17:21:45 »

Og vi snakker femårskontrakt. En enkel forlengelse holder ikke.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #1117 på: Februar 28, 2012, 17:22:05 »

krakra kan begynne å gå en uke eller før første hjemmekamp slik at han kan spasere inn på Stadion til vill applaus i pausen. Kanskje får han en klem av Haugen også Blunker
Loggført

Ka du ve?
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #1118 på: Februar 28, 2012, 17:23:57 »

Og vi snakker femårskontrakt. En enkel forlengelse holder ikke.

Flisespikkeri. Femårskontrakt betyr en kontrakt som løper ut 2016.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #1119 på: Februar 28, 2012, 17:34:43 »

Klart, men det gjelder ikke hvis han bare forlenger ut neste sesong, eller 2014.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #1120 på: Februar 28, 2012, 18:35:48 »

2015 holder vel?

Dette blir episk!
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #1121 på: Februar 28, 2012, 18:42:52 »

Viker ikke i forhandlinger. Det skal være fem år, inkludert årets seaong. Kan vurderes på med fire år hvis Ojo ogaå forlenger med to nye.
Så da er listen lagt for Brann. Skjer neppe før til sommer dog. Kan ikke fryse ihjel heller.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #1122 på: Februar 28, 2012, 19:43:10 »

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/brann-har-tilbudt-austin-en-femaarskontrakt-3720222.html
Loggført

storB
Medlem

stolt og kry, Bergen by

Vis profil
« Svar #1123 på: Februar 28, 2012, 20:09:59 »

Skjer neppe før til sommer dog. Kan ikke fryse ihjel heller.

Du hallo!! Du skal jo gå med enn tjukk fjærdrakt som varmer godt:)
Loggført

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.
megleren
Medlem

Vis profil
« Svar #1124 på: Februar 28, 2012, 20:30:47 »

Krakra behøver ikke å tenke på å måtte gå.. Austins agent sitter klar med ny kontrakt i utlandet som bosmann.. Og det verste er at Brann kryper etter han med ny kontrakt i håp om at han skriver under.. Men som alle de beste spillerne i de siste to tre årene går han som bosmann.. Nå er det snart på tide å vise at klubben tar dette på alvor.. skriv ny kontrakt eller la de sitte på benken i et år.. Det finnes en bøtte bosmann spillere som gladelig spiller på Austin sin plass.. Og Brann må ta lærdom av M. Andresen.. Signer kontrakt eller hvil det siste året du har igjen.. Gjerme hjemme på sofaen.. Vi vil satse på spillere som blir i klubben.. Hvis man gjør dette så slipper vi å se 20 mill spasere ut porten på stadda med et smil om munnen og banken full i penger fra oss..
Loggført

r og blir et sittesvin på Hansa
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #1125 på: Februar 28, 2012, 20:31:37 »

Austin har ikke agent. Men godt forsøk.
Loggført

Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #1126 på: Februar 28, 2012, 20:45:39 »

Ja la oss la den beste spilleren vår sitte på benken og heve 2 millioner i lønn mens vi taper all sjanse til medalje med skade-utsatt Soko og en omskolert OM på DM-plassene. Det vil nok få Ojo til å skrive under 5-års forlengelse med en gang tenker jeg.
Loggført
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #1127 på: Februar 28, 2012, 20:48:02 »

Forresten uenig i at vi skal satse på spillere som vil bli i klubben. Vi skal satse på unge, ambisiøse spillere som ser Brann som en fin klubb å utvikle seg i inntil vi selger de for 10+ millioner til utlandet. Som Demir, Ojo og Zsolt.
Loggført
Gepard
Medlem

Vis profil
« Svar #1128 på: Februar 28, 2012, 21:20:28 »

MEn skal vi selge de for 10 mill pluss, er vi avhengige at de er under kontrakt, og at denne ukulturen med at gode spillere ikke signerer ny kontrakt blir det slutt på. Således ville det vært et fantastisk signal om Austin signerte ny kontrakt, men jeg har mine tvil.

Tror nok Kraka kan slappe godt av, femårskontrakt-ja fra Austin ville vært en enorm bombe og tidenes kontraktsignering fra Brann. Skjer ikke Blunker
Loggført

Skarsfjord ut
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #1129 på: Februar 28, 2012, 21:21:39 »

Jeg vet ikke hvor mye vi kan håpe. Men jeg innbiller meg at alt håp ikke er ute. I motsetning til nordmenn som tar sjansen på å gå som bosmen kan det være at Austin vil prioritere tryggheten som han har i Brann. Han trives i klubben (tilsynelatende i alle fall) og han tjener vel nok til å klare å legge seg opp litt penger til etter karrieren. Et litt bedre tilbud i en middels belgisk klubb som kunne friste en nordmann som vil spille i utlandet, trenger derfor ikke å friste Austin like mye. Han spiller jo allerede i utlandet...
Loggført

Rød makt på Hansa!
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #1130 på: Februar 28, 2012, 21:31:28 »

MEn skal vi selge de for 10 mill pluss, er vi avhengige at de er under kontrakt, og at denne ukulturen med at gode spillere ikke signerer ny kontrakt blir det slutt på. Således ville det vært et fantastisk signal om Austin signerte ny kontrakt, men jeg har mine tvil.

Tror nok Kraka kan slappe godt av, femårskontrakt-ja fra Austin ville vært en enorm bombe og tidenes kontraktsignering fra Brann. Skjer ikke Blunker

Ja, men det finnes andre løsninger for Brann enn å benke nøkkelspillere. Som å starte prossessen med kontraktsforlengelse mye tidligere, og å ha en kontinuerlig dialog og vurdering av kontraktene til spillerne. Tror mye av ukulturen med spillere som forlater som bosman kommer av at vi venter til siste liten med å diskutere kontraktene.
Loggført
Doffen85
Medlem

Vis profil
« Svar #1131 på: Februar 28, 2012, 21:44:11 »

Det er vel en utfordring/et problem at man svært ofte tegner treårskontrakter (Austin skrev under på en fireårskontrakt). Dvs at en ny kontrakt bør forhandles etter 1,5 år for at vi ikke skal havne i den samme situasjonen gang etter gang.

Fordelen er selvfølgelig at spillere som Bjørnar Holmvik ikke håver inn millioner av kroner i fem år. Men det begynner vel å bli en dårlig trend at Brannspillere skal sitte med all trumfen på hånden når kontrakten skal reforhandles på La Manga noen uker før seriestart i siste kontraktsår.
Loggført
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #1132 på: Februar 28, 2012, 21:49:21 »

Det er en veldig vanskelig sak og holmvik er et veldig bra eksempel, for holmvik før han kom var jo en lovende ung og offensiv back.

Han "ticked all the boxes" for å si det på NY-norsk.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #1133 på: Februar 28, 2012, 21:50:39 »

Holmvik ble jo hentet av en som åpenbart ikke var kompetent nok, som samtidig vraket en høyst habil venstreback som hadde vært i klubben i over 10 år. Det er forhåpentligvis ingen mal for fremtiden.
Loggført

Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #1134 på: Februar 28, 2012, 21:58:43 »

Han er nok også bra eksempel på en signering som det var lite plan over.

Og det er litt langsiktig plan over signeringer og kontrakter som etterlyses. Ikke at det som er signert nå er feil, det vet vi ingenting om (mtp fremtidig tanker om fornyede kontrakter), men poenget er at når en spiller vurderes god nok for en signering så bør en også ha en klar plan for hva en ønsker med spilleren når den kontrakten går ut. Selvfølgelig med rom for justeringer underveis.
Loggført

Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #1135 på: Februar 28, 2012, 22:17:22 »

Vi er nok flere som er klar til å lage en egen tråd her på forumet om krakra sin gåtur. Vi skal nok klare å få en avtale med Brann TV eller Tv2 om et program som heter "Krakra minutt for minutt for å kysse Skarsfjord føtter". Ser for meg at han får montert et kamera i panna slik som de bruker i hoppbakkene. Ivrige Bataljons medlemmer vil stå i veikanten oppover langs kysten og heie han frem  Kult

Bare de ikke gir han en mikrofon :€
Loggført

"og der snubler Sæternes igjen"
roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #1136 på: Februar 28, 2012, 22:21:27 »

Vi er nok flere som er klar til å lage en egen tråd her på forumet om krakra sin gåtur. Vi skal nok klare å få en avtale med Brann TV eller Tv2 om et program som heter "Krakra minutt for minutt for å kysse Skarsfjord føtter". Ser for meg at han får montert et kamera i panna slik som de bruker i hoppbakkene. Ivrige Bataljons medlemmer vil stå i veikanten oppover langs kysten og heie han frem  Kult

Bare de ikke gir han en mikrofon :€

Da hadde det vel vært Haugen og andre talenter i annenhver setning :p "Håper jeg får en klem av Haugen når jeg kommer frem i pausen."  " Merker at dette var tøffere enn jeg trodde, skulle hatt kondisen til talenter som Haugen, Barmen og Larsen." 
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #1137 på: Februar 28, 2012, 22:58:48 »

Ta med Haugen i slengen, så god som han er har han sikkert vært en viktig mentor for Austins utvikling;)
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
megleren
Medlem

Vis profil
« Svar #1138 på: Februar 29, 2012, 00:13:30 »

Har man betalt 10 mill for en spiller og spilleren ikke tegner ny kontrakt så sier det seg selv.. Austin må spille på landslaget for ikke å falle helt vekk i europa.. Å spille i liten liga som den Norske er er ikke nok.. Dermed benker man mannen og sier vi får ta et år som middelshavsfarer og berge kontrakten.. Man lar ikke spillere være større enn klubben.. Og vi supportere må skjønne ståstedet til klubben i slike saker.. Fotballspillere er rare dyr.. Spiller de er fornøyd.. Benkes de blir de gretten og vil vekk fort.. Så kan de fort fortrekke en kontrakt og si jeg vil spille.. Se på Teves.. Han skulle vekk for enhver pris.. Men når man benket han krøp han og flere med han til korset..
Loggført

r og blir et sittesvin på Hansa
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #1139 på: Februar 29, 2012, 00:19:52 »

Se på Teves.. Han skulle vekk for enhver pris.. Men når man benket han krøp han og flere med han til korset..

Man.City har råd til å benke kven som helst og alikevel vere i toppen. Benker me Austin er det ein enorm svekkelse.
Loggført

Lys i enden av tunnellen? - Nei, var visst eit godstog.
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #1140 på: Februar 29, 2012, 00:39:32 »

Og benket og benket. Man kan se på det på to måter: Problemene begynte da han ble benket, eller i fjor sommer med de psykiske problemene, eller da han stakk av. Uansett synes jeg det er smått ufattelig å bruke Tevez som eksempel.

At Austin er lysten på en tur videre skjønner jeg, og jeg kan fra hans side til en viss grad skjønne at han ikke tenker alt for mye på om hvorvidt Brann får penger igjen eller ikke. Da er det verre med folk som f eks Singh i VIF, som man i langt større grad kan si at skylder klubben noe.

Sist skal man hedre en kontrakt. Det at man sitter på en spillerlisens gir en ikke automatisk lov til å ødelegge et år av et kort fotballiv. Og aller sist: Å benke en spiller av utenomsportslige hensyn kan føre til at spilleren sier opp kontrakten, og da får vi ikke bare ingen penger, vi får heller ikke glede av spilleren ut kontraktstiden.

Alt i alt er jeg jævlig glad for at vi ikke har folk som megleren i styre og stell i Brann.
Loggført

Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #1141 på: Februar 29, 2012, 07:42:53 »

Disse ti millionene som ble betalt for Austin har vi for lengst fått igjen i andre verdier.
Loggført

Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #1142 på: Februar 29, 2012, 16:41:51 »

Tevez krøp nok tilbake fordi Manchester City sluttet å betale ham lønn og bøtela ham på flere millioner...
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #1143 på: Februar 29, 2012, 17:33:35 »

Igjen. Austin og Brann har en kontrakt ilag. Den må begge forholde seg til, også Brann. Det kan være trist, men det er en kurant sak om en spiller ikke fornyer. Austin skal spille uansett, fordi han er best og Brann har kontrakt med ham.
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #1144 på: Februar 29, 2012, 17:42:22 »

Elsker dette klippet med Austin, først den enorme spurten, så den steinharde taklingen, og så løfting av Holsæther som han var en guttunge, og til slutt det betuttete ansiktuttrykket til Holsæter. En innertier hele klippet. Er det rart vi elsker den mannen Kult
http://www.youtube.com/watch?v=zO3JUwGECyM&feature=related
« Siste redigering: Februar 29, 2012, 19:17:46 av Gulløl » Loggført

Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #1145 på: Februar 29, 2012, 19:25:19 »

Klippet kunne bare blitt bedre om Rudy hadde tørket av ham gresstuster også Rekker tunge
Loggført

Ka du ve?
storB
Medlem

stolt og kry, Bergen by

Vis profil
« Svar #1146 på: Februar 29, 2012, 19:45:56 »

Hehe  Osteaktig
Loggført

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.
Sindre32
Medlem

Vis profil
« Svar #1147 på: Mars 15, 2012, 10:21:34 »

Får man svar på dette kontraktstilbudet før 3. verdenskrig, mon tro?
Loggført

Piotr må gå! Alle andre må løpe.
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #1148 på: Mars 15, 2012, 13:32:52 »

Får man svar på dette kontraktstilbudet før 3. verdenskrig, mon tro?

Man får nok svaret i November, og svaret blir nei.
Loggført
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #1149 på: Mars 15, 2012, 16:03:16 »

Svaret har vel allerede kommet. Han ønsker å vente og se. Ikke rart det. Har alltid vært 100% klart at Brann er backupløsningen til Rudy. Tror nok at han ikke svarer sikkert før i sommer. Uansett hva vi tilbyr og selv da kan det komme et nytt kanskje.
Loggført

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25
Print
Gå til: