Brann Bataljonen BergenForumoversiktBrann (Moderatorer: GamleErik, Bataljonen, Tifo-gruppen, BBB-mod, bbbmartin, Tifo, Seeteufel, Tore Larsen, Stian, Wood, mbersve)Roald Bruun-Hanssen
Sider: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 114
Print
Skrevet av Emne: Roald Bruun-Hanssen  (Lest 297848 ganger)
Brann_ruler
Medlem

Vis profil
« Svar #3800 på: Februar 21, 2010, 21:30:36 »

Bortskjemte drittunger? Du tar ting helt ut av kontekst. Brann hadde gjennom strålende arbeid fått snudd en krise i 2002 til gull i 2007. 2 år etterpå er vi nærmere 2002 enn gullsesongen 2007. Å være frustert og forbannet over slikt elendig håndtverk skulle bare mangle. Å ha nesegrus beundring for en slik prestasjon tror jeg ikke heller du føler.

I 2002 lå det et stort uforløst potensiale økonomisk for brann. Nå er mye av potensialet tatt ut, og vi har bundet opp budsjettene med drift og annen administrasjon som medfører at fornyelse av kontrakter og fornyelse av stallen ikke er mulig.

Det er lite trolig at brann klarer å øke sitt inntekstgrunnlag de nærmeste årene, og dette er i stor grad bekreftet fra Brann selv. Uten økonomiske muskler vil det være vanskelig for brann å ta steget opp i gullstriden. I perioden 02-07 handlet vi innledningsvis billig og klokt, før økonomiske muligheter gav anledning til å hente flere av norges beste spillere til brann.

Dagens regime har ikke vist seg kapabel til å finne kvalitet, dette med store summer tilgjengelig og lommerrusk. Brann har valgt å vente på bedre tider bokstavelig talt. Det er tørt i investormarkedet og brann har ikke vilje eller evne til å frigjøre midler til spillerkjøp. Talentsatsningen er det uttalt fra idrettsveien er for prematur til å høste frukter av dersom en ønsker å kjempe om medaljer.

Men min kjepphest er at vi ikke skal være fornøyd med dagens situasjon fordi det tidligere har vært større kriser på stadion. Det handler ikke om å være bortskjemt. Det handler om å si klart og tydelig i fra til enkeltmennesker på stadion om at de ikke evner å bidra til branns beste. Kjærligheten til brann er betydelig større en lojalitet til en administrasjon.
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3801 på: Februar 21, 2010, 21:37:57 »

Det var betydelig lavere høyde for å prestere i 2002. Potensialet var ikke tatt ut i økonomien. Klubben var også sulten.

POTENSIALET ligger ikke der til å øke de økonomiske rammene. Byens risikovillige investorer har brent inne med pengene som gav oss de medaljene du ramser opp. Publikumsøkningen har du jo allerede avlyst selv, så hvorfor denne plutselige optimismen.

Jeg kan ikke helt se hvor Brann skal få pengene fra.
Jeg har også veldig liten tro på at ett tilstrekkelig antall unge talenter skal slå til og skape eget grunnlag for suksess. Kall det pesimisme, men en gang i tiden skulle jo Gunnar Norebø sikre oss gull og landslagsheder...

Det skal noe helt spesielt til for å ta Brann tilbake som seriøs gullkandidat. Medaljekandidat tja, men Brann er ikke der i 2010. Slik økonomien er og ut fra de heller dårlige prestasjonene RBH har vist i lagbyggingen så tviler jeg sterkt på 2011 også.

Huseklepp er nedrykksforsikringen vår. Hvor tidlig han forsvinner vil avgjøre om Brann havner under eller over midten av tabellen.
Det går jo nedover for de andre klubbene også. Pr 2002 hadde vel RBK det mangedobbelte i omsetning i forhold til oss. Slik er det ikke i 2010. Jeg kan ikke se at det er lenger opp til RBK nå - hverken sportslig eller økonomisk - enn i 2002.
Loggført

Legg ned hele klubben!
nero
Medlem

Vis profil
« Svar #3802 på: Februar 21, 2010, 21:40:00 »

Det var betydelig lavere høyde for å prestere i 2002. Potensialet var ikke tatt ut i økonomien. Klubben var også sulten.

POTENSIALET ligger ikke der til å øke de økonomiske rammene. Byens risikovillige investorer har brent inne med pengene som gav oss de medaljene du ramser opp. Publikumsøkningen har du jo allerede avlyst selv, så hvorfor denne plutselige optimismen.

Jeg har også veldig liten tro på at ett tilstrekkelig antall unge talenter skal slå til og skape eget grunnlag for suksess. Kall det pesimisme, men en gang i tiden skulle jo Gunnar Norebø sikre oss gull og landslagsheder...

Det skal noe helt spesielt til for å ta Brann tilbake som seriøs gullkandidat. Medaljekandidat tja, men Brann er ikke der i 2010. Slik økonomien er og ut fra de heller dårlige prestasjonene RBH har vist i lagbyggingen så tviler jeg sterkt på 2011 også.

Huseklepp er nedrykksforsikringen vår. Hvor tidlig han forsvinner vil avgjøre om Brann havner under eller over midten av tabellen.
Det går jo nedover for de andre klubbene også. Pr 2002 hadde vel RBK det mangedobbelte i omsetning i forhold til oss. Slik er det ikke i 2010. Jeg kan ikke se at det er lenger opp til RBK nå - hverken sportslig eller økonomisk - enn i 2002.

Vel, i fjor var de vel 25 poeng foran oss....
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3803 på: Februar 21, 2010, 21:45:13 »

Til Krøvel
Du skrev jo "Hvorfor ikke" til utsagnet om at vi ikke ville være gullkandidat de neste fem årene. Du mente vel med det at vi fort kan bli en gullkandidat igjen. Ja, klart vi kan det, hvis Hardball eller andre begynner å pumpe inn penger i klubben igjen. Hvis så ikke skjer har jeg svært vanskelig for å tro på gull de nærmeste årene. For du tror vel ikke vi er gullkandidater med dagens tropp?

Det er forskjell på begrepene "sportslig katastrofe", "gullkandidat" og "middelhavsfarer". Pr i dag tror jeg det siste passer best på oss,  selv om jeg er enig med deg i at vi har sett tegn på sportslig fremgang i det siste. Jeg håper selvsagt at jeg tar feil, og at vi gjør en kanonsesong og tar medalje. Jeg påstår ikke at jeg er synsk eller at jeg vet hvordan sesongen går, men vi har en sårbar stall, spesielt på spiss og stopperplass. Med full klaff mht skader tror jeg nå vi kan gjøre en brukbar sesong, men gullkandidater tror jeg ikke vi blir med det første. Hva tror du om årets sesong? Og hvordan kan vi bli gullkandidat i løpet av de neste fem årene?
Nå er jo RBK langt bedre stilt enn oss når det kommer til økonomi. De lever fremdeles på pengene de fikk gjennom CL for flere år siden, så de har et forsprang på oss der. Men avstanden opp er ikke like stor som den var i 2002. Hverken sportslig eller økonomisk. Men med RBKs økonomiske fordeler, er det ikke noen skam å ikke kunne hamle opp med dem hvert år.

Uansett var det vel ikke gull det var snakk om da Xminator skrev at det var for sent å redde det sportslige de neste 5 årene. Når man snakker om muligheten for å bli et topplag, så må vel det også innbefatte sølv og bronse - ikke bare gull. Hvis å redde det sportslige / være et topplag, er det samme som gull, så har vi blitt rimelig bortskjemte av det ene gullet.

For 2010 tror jeg vi kan klare en fjerdeplass bak fjorårets topp tre. Kan ikke si at det er så mange andre som virker skremmende. LSK kanskje, men de er jo alltid knall om vinteren.
Loggført

Legg ned hele klubben!
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3804 på: Februar 21, 2010, 21:46:36 »

Ja, og i 2002 var de 29 - med fire kamper færre. Og den gang hadde vel RBK det mengedobbelte av oss i omsetning. De spilte jo CL hvert år på den tiden.
Loggført

Legg ned hele klubben!
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3805 på: Februar 21, 2010, 21:51:16 »

Bortskjemte drittunger? Du tar ting helt ut av kontekst. Brann hadde gjennom strålende arbeid fått snudd en krise i 2002 til gull i 2007. 2 år etterpå er vi nærmere 2002 enn gullsesongen 2007.
Men vi var bedre i 2009 enn i 2008, så det gikk jo fremover. Og til nå i år ser det mer lovende ut enn på samme tid i fjor. Det går rett vei, men likevel får alle det til å høres ut som at vi bare blir dårligere og dårligere.
Loggført

Legg ned hele klubben!
nero
Medlem

Vis profil
« Svar #3806 på: Februar 21, 2010, 22:06:25 »

Ja, og i 2002 var de 29 - med fire kamper færre. Og den gang hadde vel RBK det mengedobbelte av oss i omsetning. De spilte jo CL hvert år på den tiden.

He, he, så det betyr at vi tar gull innen 5 år!
Loggført
Doffen85
Medlem

Vis profil
« Svar #3807 på: Februar 21, 2010, 22:07:35 »

Bortskjemte drittunger? Du tar ting helt ut av kontekst. Brann hadde gjennom strålende arbeid fått snudd en krise i 2002 til gull i 2007. 2 år etterpå er vi nærmere 2002 enn gullsesongen 2007.
Men vi var bedre i 2009 enn i 2008, så det gikk jo fremover. Og til nå i år ser det mer lovende ut enn på samme tid i fjor. Det går rett vei, men likevel får alle det til å høres ut som at vi bare blir dårligere og dårligere.

Nå er det vel mer bekymringsverdig hva som eventuelt måtte skje etter denne sesongen dersom man ikke får fornyet endel kontrakter. 2011 skal jo bli et bra år ifølge Bjørn Dahl, så får vi se hva som skjer. Vi skal ikke ta sorgene på forskudd og nå virker det jo som at kanskje den viktigste spilleren kan være på vei til å signere. Solli får vi vente å se, men den taktikken med å vente til sommeren er aldri en god løsning. Rart at ikke RBH & Co har skjønt at slike ting må gjøre før vi skriver midten av februar. Dette virker for meg amatørmessig!

Hvordan ligger det an med forhandlingene med Vaagan Moen? Noen som har lest eller hørt noe om det?
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3808 på: Februar 21, 2010, 22:16:33 »

He, he, så det betyr at vi tar gull innen 5 år!
Nei, men man kan ikke avskrive det. Gikk det etter 2002, kan det gå etter 2009 også.
Loggført

Legg ned hele klubben!
nero
Medlem

Vis profil
« Svar #3809 på: Februar 21, 2010, 22:34:43 »

Nei, det kan ikke avskrives, men det forutsetter vel at vi får noen gode hjelpere a la Hardball som kan spytte i et betydelig antall millioner...
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #3810 på: Februar 21, 2010, 22:56:26 »

Selvsagt kan man ikke avskrive Brann i et femårs-perspektiv. Vi vi alltid ha en av de høyeste omsetningene i norsk fotball, og bør allerede innen neste år ha en billigere og mer balansert spillergruppe. Og da er det fire sesongen igjen før X eventuelt skal få rett!;)

Om vi har sjanse til gull det tror jeg avhenger ganske mye om Rosenborg kommer til CL eller ikke. Får de noen år i gruppespillet er jeg redd at sølv blir det beste vi kan håpe på. Men jeg er overbevist om at vi vil ta en sølvmedalje innen fem år!

Selv med RBH ved roret...
Loggført

Rød makt på Hansa!
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #3811 på: Februar 22, 2010, 08:15:49 »

Selvsagt kan man ikke avskrive Brann i et femårs-perspektiv. Vi vi alltid ha en av de høyeste omsetningene i norsk fotball, og bør allerede innen neste år ha en billigere og mer balansert spillergruppe. Og da er det fire sesongen igjen før X eventuelt skal få rett!;)

Om vi har sjanse til gull det tror jeg avhenger ganske mye om Rosenborg kommer til CL eller ikke. Får de noen år i gruppespillet er jeg redd at sølv blir det beste vi kan håpe på. Men jeg er overbevist om at vi vil ta en sølvmedalje innen fem år!

Selv med RBH ved roret...

Og jeg tror du er i overkant optimistisk. Kanskje på grensen til urealistisk. Nå er nesten hele egenkapitalen oppspist. Hardball må sannsynligvis bokføre ett tosifret antall millioner i tap i 2010. Gjett hva det vil gjøre med viljen til å invistere før 2011. Brann må sannsynligvis erstatte viktige spillere som Solli, PVM og Huseklepp - OG SAMTIDIG rette opp ubalansen i spillertroppen. Med en egenkapital under 10 millioner all den tid man budsjetterer med 3 millioner i underskudd i år.

Så jeg har veldig liten tro på at Nilsen kommer til å gi Brann noen medalje. Jeg tror heller ikke Nilsen er trener i Brann hele den neste 5-årsperioden.

Skal Brann være noe annet enn en middelhavsfarer de neste 5 årene må ett eller flere punkter innfris:

a) Betydelig innsprøyting av kapital. Om vi får en rik onkel som stiller med 20 millioner i året ... Kommer ikke til å skje, vi er tross alt Brann for å gi ett mantra fra 2009 en hjertestarter.
b) Flere av Branns talenter må ta steget opp der de er intressante for utenlandske klubber.
c) Brann stikker fingere i jorden og innser at man ikke henter tilstrekkelig mange billige spillere med kvalitet fra Fyllingsdalen.

Jeg kan ikke se at a) kommer til å skje, all erfaring tilsier at b) er en våt drøm og viljen til å gjennomføre c) har ikke vert tilstede under RBH sin ledelse og det er ingenting som tyder på at det kommer til å skje.

Fra 2002 var det en kombinasjon av a) og c), samtidig var det en d) (kraftig økte inntekter - grunnlaget er ikke tilstede nå da vi neppe får solgt en ny tribune på langtidskontrakter eller fylt 30 nye VIP-losjer og 2000 nye restaurantplasser...) og en e) med hjemhenting av gamle proffspillere (her er det betydelig færre profiler, de har ikke noen direkte tilknytning til Brann og alderen taler mot spillere som Helstad ved denne korsveien). Selvsagt potensielt kan e) ligge tilrette om Brann før 2013 banker på stortrommen og får spillere som Hangeland, Carew, Gamesten, Grindheim etc til å spille for oss...
Loggført
Ricky
Medlem

Vis profil
« Svar #3812 på: Februar 22, 2010, 13:08:59 »

Skal Brann være noe annet enn en middelhavsfarer de neste 5 årene må ett eller flere punkter innfris:

a) Betydelig innsprøyting av kapital. Om vi får en rik onkel som stiller med 20 millioner i året ... Kommer ikke til å skje, vi er tross alt Brann for å gi ett mantra fra 2009 en hjertestarter.
b) Flere av Branns talenter må ta steget opp der de er intressante for utenlandske klubber.
c) Brann stikker fingere i jorden og innser at man ikke henter tilstrekkelig mange billige spillere med kvalitet fra Fyllingsdalen.

Jeg kan ikke se at a) kommer til å skje, all erfaring tilsier at b) er en våt drøm og viljen til å gjennomføre c) har ikke vert tilstede under RBH sin ledelse og det er ingenting som tyder på at det kommer til å skje.

Her mangler det helt klart et punkt D: Minst tre av våre rivaler må til enhver tid gjøre det bedre på disse punktene. Det er vel der redningsbøyen ligger i perioden 2010-2014.. At den samme ulykken som har rammet Brann, rammer alle konkurrentene våre minst like hardt.

Foran 2010-sesongen er så vidt jeg kan se er nesten alle de større klubbene svekket foran 2010-sesongen, Molde har mistet Mame Biram Diouf, Stabæk har mistet et halvt lag, Viking har mistet fire og fått én inn, Tromsø har mistet både Moldskred og Tore Reginiussen, ...
Kjøpekraften til de andre Tippeliga-klubbene er vel også i hovedsak på nivå med Branns (eller verre).
Loggført

Speiderrapport Hattrick, 27.08.10
"Erik Huseklepp ser lovende ut. Han er 16 år gammel og ser ut til å ha det lille ekstra."
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #3813 på: Februar 23, 2010, 12:48:26 »

RBH ser ingen grunn til å senke de sportslige målene selv om spillerlønningene skal halveres fra 2006-nivå.

Så da er mitt spørsmål veldig enkelt; er dette prat, eller er han villig til å ta personlig ansvar om resultatene uteblir. For jeg regner med at vi ikke samler på 5. plasser og at det er de "gamle" sporstlige målene det prates om og ikke snikjusterte mål som tilser at midt på tabellen er ok.

Magefølelsen tilsier at det er spillere og trenere som enda en gang vil få føle ansvaret på kroppen om resultatene uteblir.
Loggført
Langhår
Medlem

Vis profil
« Svar #3814 på: Februar 23, 2010, 12:55:27 »

RBH ser ingen grunn til å senke de sportslige målene selv om spillerlønningene skal halveres fra 2006-nivå.

Så da er mitt spørsmål veldig enkelt; er dette prat, eller er han villig til å ta personlig ansvar om resultatene uteblir. For jeg regner med at vi ikke samler på 5. plasser og at det er de "gamle" sporstlige målene det prates om og ikke snikjusterte mål som tilser at midt på tabellen er ok.

Magefølelsen tilsier at det er spillere og trenere som enda en gang vil få føle ansvaret på kroppen om resultatene uteblir.

BruunH er vel nødt til å uttale seg slik for å tekkes sponsorer og markedsavdelingen. Skulle tatt seg ut om han sa at medaljehåpet må begraves de nærmeste sesongene.

Når det gjelder å ta ansvar så har vel BruunH med all verdens tydelighet vist at det ikke er noe han driver med. Når man sparker assistenttreneren før seg selv så sier vel det alt. Det er som å banke bikkjen når en nok engang kommer hjem fra byen uten dame.
« Siste redigering: Februar 23, 2010, 12:57:04 av Langhår » Loggført

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-
monzilla
Medlem

Vis profil
« Svar #3815 på: Februar 25, 2010, 20:47:32 »

Bjarne Berg er uenig i vurderingene dine. Han fritar Nilsen og RBH for skyld i dagens ledelse.
Loggført

Langhår
Medlem

Vis profil
« Svar #3816 på: Februar 25, 2010, 21:10:22 »

Bjarne Berg er uenig i vurderingene dine. Han fritar Nilsen og RBH for skyld i dagens ledelse.

Sier du det? Er selveste Bjarne Berg uenig med meg? Da trekker jeg all kritikk!

Dersom man har den ringeste anelse om hvordan styre og stell i bedrifter og idrettsklubber fungerer, så handler generalforamlinger/årsmøter om taktikkeri og alliansebygging. Berg vet selvsagt at all makten ligger hos styret derfor går han løs på dem. Hva skulle det tjene ham og skjelle ut BruunH? Mannen er jo ansatt og er ikke på valg. Så hvorfor skulle ikke Berg jatte med ham så lenge, hvorfor få flere fiender enn nødvendig når han allerede har lagt seg ut med hele styret?

Om Berg virkelig mener at BruunH er uten skyld og "holder Brann oppe" så er jeg helt uenig med ham. Feilvurderingene fra BruunH startet lenge før kassen ble erklært tom. Og dessuten så er det nå et faktum at Bjørn Dahl i praksis gav BruunH munnkurv i forhold til Hardball etter at de talte mot hverandre i samme intervju i media.

Uansett veldig artig at du liksom slenger fram Bergs personlige mening som et slags knusende argument mot kritikken av BruunH.
Loggført

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-
Brann_ruler
Medlem

Vis profil
« Svar #3817 på: Februar 25, 2010, 21:16:43 »

BT sier Berg mener det er vanskelig for Nilsen og RBH å gjøre jobben sin. For det første har vel ikke BT vist glødende interesse for å stille RBH for vanskelige spørsmål. For det andre er det vel ikke klokt å angripe hele brann i første bølge for berg. Og personlig vil jeg hevde at hvis Berg faktisk mener RBH har tilført brann mer enn han har kostet stiller jeg store spørsmålstegn ved hans vurderingsevne. Det er overveldende bevis for en sportsjef som ikke forvalter overgangsmidler godt, som ikke finner billige og gode spillere, som ikke selger spillere som spekulerer i bosman. Som serverer løgner og halvsannheter i media. etc
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3818 på: Februar 25, 2010, 21:30:23 »

Selvsagt er Berg med i konspirasjonen som bare er ute etter å redde ræven til RBH. BA, BT, styret i Brann, administrasjonen i Brann, Berg... alle er de med i konspirasjonen som handler om å tviholde på en sportslig sjef de egentlig er misfornøyde med. Hyttekompiser er de også, for RBH har en kjempehytte!
Loggført

Legg ned hele klubben!
posemedsnopi
Medlem

Vis profil
« Svar #3819 på: Februar 25, 2010, 21:31:53 »

Sier du det? Er selveste Bjarne Berg uenig med meg? Da trekker jeg all kritikk!

Dersom man har den ringeste anelse om hvordan styre og stell i bedrifter og idrettsklubber fungerer, så handler generalforamlinger/årsmøter om taktikkeri og alliansebygging. Berg vet selvsagt at all makten ligger hos styret derfor går han løs på dem. Hva skulle det tjene ham og skjelle ut BruunH? Mannen er jo ansatt og er ikke på valg. Så hvorfor skulle ikke Berg jatte med ham så lenge, hvorfor få flere fiender enn nødvendig når han allerede har lagt seg ut med hele styret?

Om Berg virkelig mener at BruunH er uten skyld og "holder Brann oppe" så er jeg helt uenig med ham. Feilvurderingene fra BruunH startet lenge før kassen ble erklært tom. Og dessuten så er det nå et faktum at Bjørn Dahl i praksis gav BruunH munnkurv i forhold til Hardball etter at de talte mot hverandre i samme intervju i media.

Uansett veldig artig at du liksom slenger fram Bergs personlige mening som et slags knusende argument mot kritikken av BruunH.

"The Nile is not just a river in Egypt..."

Hva har Bjarne Berg å tape på å kjøre like hardt ut mot Roald Bruun Hansen? Han kan umulig være noen avgjørende faktor for at Berg skal få viljen sin? Tvert i mot tror eg han hadde tjent på å gi han det glatte lag all den tiden mange supportere mener Bruun er roten til alt vondt...

Sliter med å tro at du har mer oversikt over Bjarne Bergs faktiske meninger en Berg har selv... 
Loggført
Langhår
Medlem

Vis profil
« Svar #3820 på: Februar 25, 2010, 21:53:30 »

Hva har Bjarne Berg å tape på å kjøre like hardt ut mot Roald Bruun Hansen? 

Det kan det være mange grunner til, det skjønner du vel. Kanskje han er såpass smart at han skjønner at å lange ut mot alt og alle lett oppfattes som ubalansert og lite seriøst? Han er jo tross alt avhengig av å få årsmøtet med seg for å få gjennomført dette her.

Jeg vet selvsagt ikke hva han mener, og ikke bryr jeg meg så voldsomt om det heller, men enkelte kastet seg jo over denne uttalelsen som en sulten hund etter et kjøttbein. Jeg overraskes imidlertid over at folk så lett sluker rått alt han sier når det er åpenbart at dette er et godt planlagt stunt fra den erfarne mediamannen. Dette er et maktspill og ingenting annet. Fiende igår er venn idag og omvendt. Det er vel ikke lenge siden Bjarne Berg forlangte ny styreformann og såvidt jeg husker var han svært fornøyd med valget av Brandtun . Ting endrer seg raskt når maktspillet er igang.

Det er svært mye som tyder på at Bruunh og Berg er alt annet enn perlevenner, men for all det, man får tro hva man vil.
« Siste redigering: Februar 25, 2010, 21:55:19 av Langhår » Loggført

-Bill Shankly-
monzilla
Medlem

Vis profil
« Svar #3821 på: Februar 25, 2010, 21:57:11 »

Poenget mitt Langhår er at jeg har argumentert gjennom hele denne tråden at RBH har gitte rammer å jobbe innenfor. Mye av kritikken mot RBH går mot rammen RBH jobber innenfor - som settes av Dahl og styret. Derfor mener jeg at mye av kritikken mot RBH er uberettiget. Berg, som kjenner klubben fra innsiden er ute og bekrefter dette synet, derfor kommenterte jeg at han var uenig med dine betraktninger.
Loggført

Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #3822 på: Februar 25, 2010, 22:00:04 »

Poenget mitt Langhår er at jeg har argumentert gjennom hele denne tråden at RBH har gitte rammer å jobbe innenfor. Mye av kritikken mot RBH går mot rammen RBH jobber innenfor - som settes av Dahl og styret. Derfor mener jeg at mye av kritikken mot RBH er uberettiget. Berg, som kjenner klubben fra innsiden er ute og bekrefter dette synet, derfor kommenterte jeg at han var uenig med dine betraktninger.

Men herlighet, mykje av kritikken går jo på korleis RBH har disponert dei rammene han faktisk har hatt! Det er jo nok av millioner som er svidd av frå Kniksens Plass...
Loggført

Lys i enden av tunnellen?
monzilla
Medlem

Vis profil
« Svar #3823 på: Februar 25, 2010, 22:01:32 »

Ja, det gjør det. Og det er mye berettiget kritikk. Men man kommer ikke utenom det faktum at han det siste året har hat tilnærmet lik null spillerom.
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3824 på: Februar 25, 2010, 22:01:42 »

Det kan det være mange grunner til, det skjønner du vel. Kanskje han er såpass smart at han skjønner at å lange ut mot alt og alle lett oppfattes som ubalansert og lite seriøst? Han er jo tross alt avhengig av å få årsmøtet med seg for å få gjennomført dette her.

Jeg vet selvsagt ikke hva han mener, og ikke bryr jeg meg så voldsomt om det heller, men enkelte kastet seg jo over denne uttalelsen som en sulten hund etter et kjøttbein. Jeg overraskes imidlertid over at folk så lett sluker rått alt han sier når det er åpenbart at dette er et godt planlagt stunt fra den erfarne mediamannen. Dette er et maktspill og ingenting annet. Fiende igår er venn idag og omvendt. Det er vel ikke lenge siden Bjarne Berg forlangte ny styreformann og såvidt jeg husker var han svært fornøyd med valget av Brandtun . Ting endrer seg raskt når maktspillet er igang.

Det er svært mye som tyder på at Bruunh og Berg er alt annet enn perlevenner, men for all det, man får tro hva man vil.
Når han UNDERSTREKER spesifikt at RBH er unnskyldt, og forklarer hvorfor, så er det merkelig å tro at han likevel syns RBH har gjort en dårlig jobb.

Komisk hvordan Bergs/Hardballs agering for en måned siden ble brukt som bevis på at RBH var grunnen til at Berg/Hardball ikke var like medgjørlige som før , mens det nå tydeligvis ikke er så nøye hva Berg måtte mene om RBHs innsats...
Loggført

Legg ned hele klubben!
TCAC
Medlem

Vis profil
« Svar #3825 på: Februar 25, 2010, 22:02:13 »

Akkurat dette gir jo ingen mening. Om han hadde glemt å nevne i den bisetningen at han er fan av SN og RBH hadde vel ikke det hatt noe å si for hvor seriøst han hadde blitt tatt? Bergs oppfatning av den sportslige avdelingen har jo egentlig veldig lite med saken å gjøre. Sånn sett er jeg enig i at det er et sidespor, men at folk kaster seg som hunder over kjøttbein etter RBH-saker bør du vel være vant til etter en stund på dette forumet?
Loggført
Langhår
Medlem

Vis profil
« Svar #3826 på: Februar 25, 2010, 22:05:15 »

Men hvem i all verden er det som har hevdet at ikke BruunH har rammer han må jobbe innenfor? Dersom du kan finne et sitat fra meg der jeg hevder at BruunH lager sine egne budsjetter så skal jeg sende deg en pose twist.

Kritikken av BruunH dreier seg i all mulig hovedsak om helt andre ting. Alt fra bomkjøp, bomsalg til ærlighet og mediahåndtering  + +.
Loggført

-Bill Shankly-
bernu
Medlem

Vis profil
« Svar #3827 på: Februar 25, 2010, 22:06:04 »

RBH forsvinner så fort Berg har fått viljen sin og et nytt styre er på plass.
Ingen vits i å kjøre på alle poster på en gang. Et nytt styre vil nok også kjapt innse at RBH er udugelig.... Selv med penger og gode rammer.
Stå på Bjarne! Fortsett med oppryddingen i klubben.
Loggført

HANSA - Z
Brann_ruler
Medlem

Vis profil
« Svar #3828 på: Februar 25, 2010, 22:07:10 »

Denne diskusjonen har ikke fått tilført noe nytt. Berg uttaler at RBH og SN har vanskelige arbeidsfohold og vips så er mannen genial?

Når konspirasjonsteorier er introdusert bør en dra fram igjen fax diskusjoner, badeturer og salto på flesland og sette nivået virkelig der man ønsker. Håpløst å diskutere med folk som ikke vil diskutere, men kverulere...
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3829 på: Februar 25, 2010, 22:07:52 »

Men hvem i all verden er det som har hevdet at ikke BruunH har rammer han må jobbe innenfor? Dersom du kan finne et sitat fra meg der jeg hevder at BruunH lager sine egne budsjetter så skal jeg sende deg en pose twist.

Kritikken av BruunH dreier seg i all mulig hovedsak om helt andre ting. Alt fra bomkjøp, bomsalg til ærlighet og mediahåndtering  + +.

Uansett er det morsomt at dere alle ga RBH skylden for at Hardball ikke ville investere i Brann. Nå viste det seg jo at misnøyen slett ikke var rettet mot RBH. Tvert imot nærmest hyller han RBH for å ha gjort en etter forholdende god jobb under elendige rammebetingelser.
Loggført

Legg ned hele klubben!
monzilla
Medlem

Vis profil
« Svar #3830 på: Februar 25, 2010, 22:09:53 »

Vær grei. Mye av kritikken mot RBH går jo på dette med manglende forsterkninger.
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3831 på: Februar 25, 2010, 22:12:56 »

Denne diskusjonen har ikke fått tilført noe nytt. Berg uttaler at RBH og SN har vanskelige arbeidsfohold og vips så er mannen genial?

Sitat Berg: - De to (RBH og SN) holder Brann oppe, på tross av det dårlige styret.
Loggført

Legg ned hele klubben!
skuteviken
Medlem

Vis profil
« Svar #3832 på: Februar 25, 2010, 22:15:17 »

Jeg tipper og at når RBH var ut i media sist og sa at Hardball ikke var int. så var det etter å ha snakket med ledelsen, hvorpå han fikk beskjed om hva som skjer. Så har han kommet i mellom barken og veden, der han har vært lojal og sagt at Hardball har takket pent nei til å hjelpe til. Vanskelig situasjon.

Dette er bare antagelser da jeg selvfølgelig ikke vet noe!
Loggført

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde
Langhår
Medlem

Vis profil
« Svar #3833 på: Februar 25, 2010, 22:18:00 »

Vær grei. Mye av kritikken mot RBH går jo på dette med manglende forsterkninger.

Ja og da handler det mest om hvordan pengene har blitt brukt, hvem som er blitt hentet og hvem som er blitt solgt. Jeg kan virkelig ikke huske at noen har kjeftet opp BruunH for at han har hatt for lite penger. Det eneste jeg kan erindre er at det har vært stilt spørsmålstegn ved hans evne til å vinne budsjettkamper mot andre avdelinger i Brann. Med det vi vet idag om økonomien og hvordan Brann har øst ut penger på blant annet merchandise de aldri fikk solgt så kan det kanskje tenkes at det har noe for seg.
Loggført

-Bill Shankly-
skuteviken
Medlem

Vis profil
« Svar #3834 på: Februar 25, 2010, 22:23:41 »

Det som er tindrende klart, og det har jeg oppdaget mer og mer når jeg ser på gamle intervju av RBH, er at han har lært ting mens han jobber. Bratt læringskurve.
Loggført

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3835 på: Februar 25, 2010, 22:25:04 »

Ja og da handler det mest om hvordan pengene har blitt brukt, hvem som er blitt hentet og hvem som er blitt solgt. Jeg kan virkelig ikke huske at noen har kjeftet opp BruunH for at han har hatt for lite penger. Det eneste jeg kan erindre er at det har vært stilt spørsmålstegn ved hans evne til å vinne budsjettkamper mot andre avdelinger i Brann. Med det vi vet idag om økonomien og hvordan Brann har øst ut penger på blant annet merchandise de aldri fikk solgt så kan det kanskje tenkes at det har noe for seg.
Så du mener det RBH sin skyld at Brann har brukt penger på dilldall i stedet for fotball? Hallo? Vet ikke Brandtun & co at det er fotball som er Branns hovedgeskjeft, så bør de så absolutt trekke seg! Men hvis du mener at det handler om å skrike høyt nok, så kan du jo likegodt klage over at Nilsen ikke har skreket høyt nok for å overbevise RBH om at han trenger forsterkninger!
Loggført

Legg ned hele klubben!
Brann_ruler
Medlem

Vis profil
« Svar #3836 på: Februar 25, 2010, 22:29:07 »

Hva mener du ligger i en sportssjef stillingsbeskrivelse?

Finne spillere, reforhandle kontrakter, argumentere for busjettposter?

Hvorfor har flere av våre konkurrenter fått solgt spillere, fått reforhandlet kontrakter, funnet billige og gode spillere? Enorme rammer?
Loggført
TCAC
Medlem

Vis profil
« Svar #3837 på: Februar 25, 2010, 22:32:21 »

Ja, denne oppfatningen av at Brann skal være et senter for lobbyvirksomhet er jeg ikke med på i det hele tatt. Om det faktisk ER slik at den som skriker høyest får mest i en liten fotballklubb som vår, er det definitivt ikke den som skriker lavest som er problemet.
Loggført
Langhår
Medlem

Vis profil
« Svar #3838 på: Februar 25, 2010, 22:32:52 »

Så du mener det RBH sin skyld at Brann har brukt penger på dilldall i stedet for fotball? Hallo? Vet ikke Brandtun & co at det er fotball som er Branns hovedgeskjeft, så bør de så absolutt trekke seg! Men hvis du mener at det handler om å skrike høyt nok, så kan du jo likegodt klage over at Nilsen ikke har skreket høyt nok for å overbevise RBH om at han trenger forsterkninger!

Du må gjerne rope, men det er nå engang slik at når budsjettene legges så står ofte avdelingene mot hverandre. Da er det gjerne slik at de avdelingslederne som er flinkest til å "selge inn" sine behov hos ledelsen kanskje klarer å tuske til seg litt ekstra midler.

Jeg mener forøvrig ikke at det er hans skyld om styret bruker penger på dilldall som du kaller det. Jeg ordla meg såpass forsiktig nettopp pga det. Det er klart det er styret som vedtar budsjettene, men det skader ikke med en overbevisende avdelingsleder frem mot avgjørelsen heller.
Loggført

-Bill Shankly-
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3839 på: Februar 25, 2010, 22:33:11 »

Hvorfor har flere av våre konkurrenter fått solgt spillere, fått reforhandlet kontrakter, funnet billige og gode spillere? Enorme rammer?
Så du mener altså at det er RBH sin feil at Branns ledelse ikke kan se at klubben trenger penger til å satse på det sportslige? Seriøst; hvis ikke styret vet at Brann er en fotballklubb - og det derfor er det sportslige som må ha førsteprioritet, så er det de som har et problem. Hva skulle RBH gjort da? Truet med pistol?
Loggført

Legg ned hele klubben!
bernu
Medlem

Vis profil
« Svar #3840 på: Februar 25, 2010, 22:35:50 »

Så du mener altså at det er RBH sin feil at Branns ledelse ikke kan se at klubben trenger penger til å satse på det sportslige? Seriøst; hvis ikke styret vet at Brann er en fotballklubb - og det derfor er det sportslige som må ha førsteprioritet, så er det de som har et problem. Hva skulle RBH gjort da? Truet med pistol?

Eventuelt brukt alle de millionene han har brukt på en fornuftig måte og ikke kaste de vekk på overbetalte tullespillere.
Loggført

HANSA - Z
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3841 på: Februar 25, 2010, 22:37:10 »

Du må gjerne rope, men det er nå engang slik at når budsjettene legges så står ofte avdelingene mot hverandre. Da er det gjerne slik at de avdelingslederne som er flinkest til å "selge inn" sine behov hos ledelsen kanskje klarer å tuske til seg litt ekstra midler.
De ulike avdelingene er jo ikke konkurrenter! Alt de driver med er jo for å få inntekter til fotball-laget. Markedsavdelingen har jo ikke som mål å få flere ansatte! De har som mål å få inn inntekter til klubben. Hadde derimot Brann drevet med flere forskjellige idretter som hver hadde sine ambisiøse sportslige mål, så kunne jeg forstått at det kunne blitt krig om kronene. For da kjemper man ikke lenger for samme mål.
« Siste redigering: Februar 25, 2010, 22:43:23 av krøvel vellevold » Loggført

Legg ned hele klubben!
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3842 på: Februar 25, 2010, 22:41:45 »

Eventuelt brukt alle de millionene han har brukt på en fornuftig måte og ikke kaste de vekk på overbetalte tullespillere.
Hvis styret har så lite tillit til sportssjefen at de velger å droppe spillerkjøp fordi de ikke har troen på at sportssjefen vil bruke pengene på en fornuftig måte, så er det i seg selv et bevis på at styret er udugelig. For hvis de ikke har tillit til en så viktig person, så må de jo bytte ham ut. Gjør de ikke det da, så er de ikke kompetente for jobben de heller.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Langhår
Medlem

Vis profil
« Svar #3843 på: Februar 25, 2010, 22:42:34 »

De ulike avdelingene er jo ikke konkurrenter! Alt de driver med er jo for å få inntekter til fotball-laget. Markedsavdelingen har jo ikke som mål å få flere ansatte! De har som mål å få inn inntekter til klubben.

Ikke for å være blærete men det er tydelig at du ikke har vært oppe i slike situasjoner før. Interne drakamper i forbindelse med budsjettleggingen er like vanlig som regnvær i Bergen. Enhver avdelingsleder vil selvfølgelig ha størst mulig budsjett for å kunne lykkes best mulig.
Loggført

-Bill Shankly-
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3844 på: Februar 25, 2010, 22:47:58 »

De ulike avdelingene er jo ikke konkurrenter! Alt de driver med er jo for å få inntekter til fotball-laget. Markedsavdelingen har jo ikke som mål å få flere ansatte! De har som mål å få inn inntekter til klubben.

Ikke for å være blærete men det er tydelig at du ikke har vært oppe i slike situasjoner før. Interne drakamper i forbindelse med budsjettleggingen er like vanlig som regnvær i Bergen. Enhver avdelingsleder vil selvfølgelig ha størst mulig budsjett for å kunne lykkes best mulig.
Hvis styret gir til dem som skriker høyest i stedet for der hvor klubben trenger det mest, så er det styret som har et problem.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Brann_ruler
Medlem

Vis profil
« Svar #3845 på: Februar 25, 2010, 22:48:34 »

Det mener jeg ikke. Og det har jeg heller ikke sagt. Uansett hvor mye du framhever ting med fete bokstaver.

Men i større bedrifter er det gjerne diskusjoner og dialog om hvordan midlene skal disponeres. Jeg betviler RBH sin evne til å slå i bordet (metafor) og kreve midler til sportslig satsning. Daglig ledelse har sogar uttalt at administrasjon er fredet. Eneste som har tatt til motmæle er SN, sportssjefen helt fraværende. Videre så har RBH brukt mye penger på overganger, både før og under finanskrise sammenlignet med våre konkurrenter. Hans skryteliste på overgangsfronten er meget tynn.

Men seriøst, hva er egentlig RBH sitt ansvar og oppgave hvis det er styret som beslutter hvor mye som skal brukes på overganger, kontrakter, kulepenner og printerpapir. Er de ansatte i brann kun nyttige idioter som hver mandag får en mail fra styret om hva som skal gjøres kommende uke?
Loggført
Langhår
Medlem

Vis profil
« Svar #3846 på: Februar 25, 2010, 22:52:01 »

Hvis styret gir til dem som skriker høyest i stedet for der hvor klubben trenger det mest, så er det styret som har et problem.

Men styret henter jo den informasjonen de baserer sine avgjørelser på i stor grad fra nettopp avdelingslederne som kommer med sine innstillinger og argumenterer for dem! Husk at styret bare møtes noen få ganger i året og er helt avhengig av innspill fra organisasjonen.
Loggført

-Bill Shankly-
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3847 på: Februar 25, 2010, 22:59:35 »

Men styret henter jo den informasjonen de baserer sine avgjørelser på i stor grad fra nettopp avdelingslederne som kommer med sine innstillinger og argumenterer for dem! Husk at styret bare møtes noen få ganger i året og er helt avhengig av innspill fra organisasjonen.
Men hva vet du (og Brann_ruler) om hva RBH argumenterer med, og hvor mye han krangler med styret/ledelsen for å få gjennomslag? Ikke en dritt!

Hvis ikke de tidligere Brann-spillerne Dahl og Brandtun med selvsyn kunne se i 2008 og 2009 at Brann trengte forsterkninger og altså økonomisk satsing på det sportslige - uten at RBH måtte fortelle dem det, så tviler jeg på deres dømmekraft.
Loggført

Legg ned hele klubben!
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3848 på: Februar 25, 2010, 23:01:27 »

Men seriøst, hva er egentlig RBH sitt ansvar og oppgave hvis det er styret som beslutter hvor mye som skal brukes på overganger, kontrakter, kulepenner og printerpapir. Er de ansatte i brann kun nyttige idioter som hver mandag får en mail fra styret om hva som skal gjøres kommende uke?
Mener du seriøst at hvis RBHs oppgave ikke er å grine seg til mer penger til det sportslige, så har han ikke noe ansvar eller noen oppgaver?
Loggført

Legg ned hele klubben!
Brann_ruler
Medlem

Vis profil
« Svar #3849 på: Februar 25, 2010, 23:09:19 »

Siste innlegg før kveld. Jeg har aldri sagt at RBH skal grine til seg penger. Jeg har sagt at en avdelingsleder i alle bedrifter jeg har kjennskap til må framlegge budjetter og kalkyler som viser hva som trengs for å drifte en avdeling.

Du forvrenger alt som ikke passer inn i din oppfattelse. Jeg spurte deg hva DU mener er RBH sin oppgave. Med bakgrunn i din argumentasjon om at RBH er bastet og bundet av styret manglende evne til å gi midler til sportslig satsning. Men det virker som det ikke er interessant å mene noe om RBH sine oppgaver og ansvar...
Loggført
Sider: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 114
Print
Gå til: