Brann Bataljonen BergenForumoversiktBrann (Moderatorer: GamleErik, Bataljonen, Tifo-gruppen, BBB-mod, bbbmartin, Tifo, Seeteufel, Tore Larsen, Stian, Wood, mbersve)Roald Bruun-Hanssen
Sider: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 114
Print
Skrevet av Emne: Roald Bruun-Hanssen  (Lest 297847 ganger)
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #3750 på: Februar 18, 2010, 06:35:39 »

Stakkars Roald Bruun Hansen, bla bla bla...

Nettopp slike idiotinnlegg gjør at mer fornuftig kritikk forsvinner i mengden. Og gudene skal vite at det finnes mye å ta tak i.
RBH sier da ingenting om at han ikke klarer å takle alle henvendelsene, bare at det er blitt mye mer enn før. En ren faktaopplysning. Jeg er klar over at det kanskje ikke er like morsomt å forholde seg til, men det kan jo kanskje være verdt å gjøre et forsøk...
Loggført

Rød makt på Hansa!
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #3751 på: Februar 18, 2010, 08:06:45 »

Ifølge BA er avklaring om Huseklepps framtid prioritert den tida han er med på treningsleiren. Han melder om "godt tempo" i samtalene.

...BT også.
« Siste redigering: Februar 18, 2010, 08:12:50 av Spelaren » Loggført

Lys i enden av tunnellen?
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #3752 på: Februar 18, 2010, 09:02:58 »

For å si det slik, Solli, PVM og Huseklepp er de av bosmanspillerene jeg ikke vil se i andre norske klubber. Om Bakke eller Fakiri skulle gå som bosmen, så trekker jeg litt på skuldrene.
Loggført
Doffen85
Medlem

Vis profil
« Svar #3753 på: Februar 18, 2010, 11:16:04 »

Helt enig. Også kan det være fornuftig at Yaw får fornyet tillitt dersom han gjør det bra. Ellers er det mange spillere vi vel bør si takk og farvel til.
Loggført
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #3754 på: Februar 18, 2010, 12:26:47 »

Helt enig. Også kan det være fornuftig at Yaw får fornyet tillitt dersom han gjør det bra. Ellers er det mange spillere vi vel bør si takk og farvel til.

Nilsen skryter nærmest uhemmet av Yaw i dagens bt, og jeg er faktisk bittelitt bekymret dersom vi går til sesongstart uten en fornyelse med Yaw. Pdd går vi inn i neste sesong uten en eneste stopper så Yaw bør det folenges med, sporenstreks. Det kan vel tenkes at fyren fort får en lønnsførhøyelse på et par hundre tusen, noe en kan tenke seg at Brann vegrer seg for mtp budsjettet, slik at de vil vente med å forlenge før etter sesongen. Dette kan derimot straffe seg hvis Yaw skulle prestere slik han har gjort i de siste treningskampene i TL. Gjør han dette og har han ikke allerede forlenget kan vi fort få konkurranse av utenlandske klubber før RBH klarer å si Thomas Rogne med bærumsaksent. Dessuten blir det nok betraktelig billigere å forlenge med Yaw nå enn etter han har prestert i TL. Har en så ung stopper som Yaw en grei sesong i TL snakker vi fort en dyr herremann.

Yaw tjente en kvart mill i fjor, RBH bør kalle ham inn på klontoret å tilby 350-400.000 så tar vi forhandlingene deretter.
Loggført

Noen må gå!
Joggi Bogga
Medlem

Vis profil
« Svar #3755 på: Februar 18, 2010, 14:43:52 »

Enig.
Vi må ta oss rå til a gamble litt med Yaw. Hans største svakhet så langt i treningskampene synes jeg er hvor ekstremt ukomfortabel han er med ballen i beina. Men det er nok samtidig det som lettest lar seg endre med tillit og reell kamperfaring.

Yaw kan bli god.
Loggført

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!
Joggi Bogga
Medlem

Vis profil
« Svar #3756 på: Februar 18, 2010, 14:47:20 »

Forøvrig mener jeg, som Tom C er inne på i "Sollid" tråden, at det må stilles harde krav i forhandlingene med dem som har utgående kontrakt etter sesongen. Et effektivt virkemiddel er benken og kun sporadiske innhopp på andrelaget.

Gir vi en kranglefant denne belønningen, gjør vi det lettere for oss selv i fremtiden.
Loggført

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!
haak
Medlem

Vis profil
« Svar #3757 på: Februar 18, 2010, 15:29:24 »

Yaw ukomfortabel med ball i beina?
Han er 10 ganger bedre med ball enn Ørn2.
Tvert i mot så synest jeg han har vært god med ballen.
Loggført
Læreren
Medlem

Vis profil
« Svar #3758 på: Februar 18, 2010, 15:46:20 »

Yaw ukomfortabel med ball i beina?
Han er 10 ganger bedre med ball enn Ørn2.
Tvert i mot så synest jeg han har vært god med ballen.

Etter det jeg så av han i Vestlandshallen, imponerte han ikke nevneverdig med ballen i beina. Virket ukomfortabel og litt keitete. Men dette kan selvsagt skyldes nerver. Gutten har jo ikke akkurat spilt mye på det øverste nivået og for Brann.

Men dette er vel gjerne en diskusjon som ikke skal taes her i RBH-tråden.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #3759 på: Februar 18, 2010, 16:05:37 »

Jeg syns da Yaw løste de aller fleste situasjoner hvor han hadde ballen alldeles ypperlig. Ingen Zsolt, men det er heller ikke ballkontrollen hans som er grunnen til at han skal satses på. Bedre enn Siggy er han. Langt, langt bedre.
Loggført

– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann

Roald Bruun Hanssen
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #3760 på: Februar 19, 2010, 08:46:20 »

I forbindelse med RBK må være helt avhengige av suksess*...

* Ja huff, denne avhengigheten...

...framsetter Roald følgende påstand:

"Bergen får svare på vårt regnskap når de får det. Men mens RBK vant serien og solgte spillere for om lag 40 millioner, ble vi nummer fem og solgte ingen. Vi er ikke i nærheten av Rosenborgs nivå."

Ingen.
Verken Karadas (2-2,5 mill), Bjørnsson (rundt 1 mill) eller Demba-Nyrén (minst 5 mill, enkelte spekulerer i oppimot 7) ble solgt i 2009.

Øyerulling
Loggført

Lys i enden av tunnellen?
Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #3761 på: Februar 19, 2010, 08:47:27 »

Har ikke RBH kontroll på egne handlinger engang? Hjelpe oss...
Loggført

Ka du ve?
nero
Medlem

Vis profil
« Svar #3762 på: Februar 19, 2010, 10:51:22 »

I forbindelse med RBK må være helt avhengige av suksess*...

* Ja huff, denne avhengigheten...

...framsetter Roald følgende påstand:

"Bergen får svare på vårt regnskap når de får det. Men mens RBK vant serien og solgte spillere for om lag 40 millioner, ble vi nummer fem og solgte ingen. Vi er ikke i nærheten av Rosenborgs nivå."

Ingen.
Verken Karadas (2-2,5 mill), Bjørnsson (rundt 1 mill) eller Demba-Nyrén (minst 5 mill, enkelte spekulerer i oppimot 7) ble solgt i 2009.

Øyerulling

Ja, Roald har jo et litt "problematisk" forhold til fakta. I sitt legendariske BT-intervju skyldte han jo på økonomikrisen for hele nedturen etter gullet, inkludert 08-09 der han brukte penger som en full sjømann. I tillegg kom han med gullkornet om at det er "de som har handlet mest spillere som har fått medaljer". Greit nok når det gjelder RBK, men har virkelig FFK, Odd, MFK, Stabæk og TIL brukt mer penger på spillere enn oss siden gullsesongen? Nei, det tror jeg ikke.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #3763 på: Februar 19, 2010, 11:01:29 »

Fyren slipper unna med løgn, på løgn på løgn på løgn. Det er utrolig at han aldri blir tatt for det.
Loggført

– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann

Roald Bruun Hanssen
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #3764 på: Februar 19, 2010, 12:00:22 »

Fyren slipper unna med løgn, på løgn på løgn på løgn. Det er utrolig at han aldri blir tatt for det.

Du får ta det opp med han på supportermøtet krakra!
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
skb!
Medlem

Vis profil
« Svar #3765 på: Februar 19, 2010, 14:34:09 »

BT kjører jevnlig "løgndetektortest" på politikerne, hvor de ettergår utsagn og kontrollerer holdbarheten i dem. Noe for Bruun?
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #3766 på: Februar 19, 2010, 14:39:29 »

Får jeg komme uten medlemskap i Bataljonen. Med denne "Hellebø skal lese opp spørsmålene" må nesten han ta det opp for meg, men er jeg der skal jeg gjerne stille et oppfølgingsspørsmål hvis ikke svaret er godt nok.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Brann_ruler
Medlem

Vis profil
« Svar #3767 på: Februar 19, 2010, 14:51:16 »

Wathne kjører RBH... RBH mener vi står bedre rustet i år. Er 3 stk på benken, en er løv Ham spiller. RBH skylder på manglende midler.

Wathne er konge (sannsynligvis første og siste gang jeg kommer til å si det)
Loggført
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #3768 på: Februar 19, 2010, 15:05:45 »

Hvor?
Loggført

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
Brann_ruler
Medlem

Vis profil
« Svar #3769 på: Februar 19, 2010, 15:17:49 »

Intervju før kampen på tv2 sport
Loggført
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #3770 på: Februar 19, 2010, 15:19:26 »

Ah, ok.
Loggført

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
haak
Medlem

Vis profil
« Svar #3771 på: Februar 19, 2010, 15:26:57 »

Vi er neppe bedre rustet, men kanskje "status quo" i forhold til
sesongslutt.
« Siste redigering: Februar 19, 2010, 15:34:09 av haak » Loggført
Doffen85
Medlem

Vis profil
« Svar #3772 på: Februar 19, 2010, 15:40:10 »

sesongslutt.

I forsvaret har vi mistet både Sigurdsson og Onstad uten å få noen inn. På midten er vi forsterket med Mjelde. Vi er i mine øyne klart svekket i og med at forsvaret i fjor var elendig og nå mest sannsynlig er ennå verre.
Loggført
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #3773 på: Februar 19, 2010, 17:08:23 »

Og ikke glem spillerene som forsvant i fjor sommer. De hadde en rolle i stallen de også og er ikke erstattet.
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #3774 på: Februar 19, 2010, 17:20:29 »

Får jeg komme uten medlemskap i Bataljonen. Med denne "Hellebø skal lese opp spørsmålene" må nesten han ta det opp for meg, men er jeg der skal jeg gjerne stille et oppfølgingsspørsmål hvis ikke svaret er godt nok.

Det gjør du ja. Send inn et par fiffige spørsmål ja, så får du nok mulighet til å stille oppfølgingsspørsmål. Folk har i alle fall ingenting å klage over hvis de mener at ikke RBH blir konfrontert nok med de riktige spørsmålene, hvis man ikke benytter sjansen til å ta det opp på et slikt møte.
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #3775 på: Februar 19, 2010, 17:21:47 »

sesongslutt.

I forsvaret har vi mistet både Sigurdsson og Onstad uten å få noen inn. På midten er vi forsterket med Mjelde. Vi er i mine øyne klart svekket i og med at forsvaret i fjor var elendig og nå mest sannsynlig er ennå verre.

I forsvaret er det vel liten tvil om at vi er svekket. Det viser jo også Nilsen i dag, ved at han prøver ut Rudy som midtstopper. Men vi er forsterket på midtbanen.
Loggført

Doffen85
Medlem

Vis profil
« Svar #3776 på: Februar 19, 2010, 17:55:44 »

sesongslutt.

I forsvaret er det vel liten tvil om at vi er svekket. Det viser jo også Nilsen i dag, ved at han prøver ut Rudy som midtstopper. Men vi er forsterket på midtbanen.

Joda, enig i det. Men jeg mener vi er mer svekket i forsvaret enn forsterket på midtbanen. Så derfor vil jeg si at vi totalt sett er svekket kontra høsten 2009.
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #3777 på: Februar 19, 2010, 18:32:37 »

sesongslutt.

Joda, enig i det. Men jeg mener vi er mer svekket i forsvaret enn forsterket på midtbanen. Så derfor vil jeg si at vi totalt sett er svekket kontra høsten 2009.

Nja, litt uenig, selv om du har et poeng med at forsvaret kan bli veldig gambling i år, tilfører Mjelde oss en helt ny dimensjon i det offensive spillet ved å være så målfarlig. Det var nære på at han puttet i dag og!
Loggført

haak
Medlem

Vis profil
« Svar #3778 på: Februar 19, 2010, 18:53:51 »

Et av de største ankepunket mot forsvaret de siste par årene er at de
har vært svake i det oppbyggende spillet.  Ørn2 var en god stopper,
men dårlig med ball i beina.
Her tror jeg at vi blir bedre.
Selv om det har vært svak motstand i treningskampene ser den defansive strukturen bedre ut enn på samme tid i fjor.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #3779 på: Februar 20, 2010, 14:04:56 »

Det gjør du ja. Send inn et par fiffige spørsmål ja, så får du nok mulighet til å stille oppfølgingsspørsmål. Folk har i alle fall ingenting å klage over hvis de mener at ikke RBH blir konfrontert nok med de riktige spørsmålene, hvis man ikke benytter sjansen til å ta det opp på et slikt møte.
Da skal jeg selvfølgelig møte opp! Blir nok å sende inn et spørsmål ang. løgnene i media samt tankene mot 2011. Gidder ikke dra opp 2008, det blir sikkert ikke besvart uansett.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #3780 på: Februar 20, 2010, 14:54:09 »

Da skal jeg selvfølgelig møte opp! Blir nok å sende inn et spørsmål ang. løgnene i media samt tankene mot 2011. Gidder ikke dra opp 2008, det blir sikkert ikke besvart uansett.

Ingenting er bedre enn det. I fjor var det mange som pratet og søt, men som ikke tok følgene og møtte opp når de hadde sjansen.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #3781 på: Februar 20, 2010, 14:55:58 »

Men hva slags gyldig medlemskort er det da som må fremvises?
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #3782 på: Februar 20, 2010, 22:52:28 »

Men hva slags gyldig medlemskort er det da som må fremvises?

Smart club medlemskort. Mener vi ikke har vist det tidligere, men det kan jo hende du kan få disp.
Hvis ikke kan du vel uansett sende inn spørsmål. For øvrig en fordel med å være medlem.
Loggført

Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #3783 på: Februar 21, 2010, 17:40:14 »

For å si det slik, deter veldig vanskelig å kunne komme med offentlig kritikk av RBH. Wathne prøvde, men når du ser hvordan RBH vrir seg unna alt av kritikk så kan du jo bare tenke deg hvordan oss vanlige dødelige vil bli halshugget av styre og stell i Brann.

Det er uansett for sent å redde det sportslige de neste 5 årene. Feilene som ble gjort i 2008 fikk akkurat så dramatiske konsekvenser som fryktet. Vi er ikke toppklubb igjen før noen åpner lommeboken - eller Brann får fullklaff på talentkupongen. Holder ikke pusten for noen av delene og går for den gode gamle formelene med å glede meg over de 2 gode hjemmekampene vi spiller hvert år som middelhavsfarer.
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3784 på: Februar 21, 2010, 17:44:37 »

Det er uansett for sent å redde det sportslige de neste 5 årene.
For noe tøys! Situasjonen var mye verre høsten 2002. Allerede to år senere ble det bronse og cupgull.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Belfort
Medlem

Vis profil
« Svar #3785 på: Februar 21, 2010, 18:13:19 »

For noe tøys! Situasjonen var mye verre høsten 2002. Allerede to år senere ble det bronse og cupgull.

Men da hersket det en positivitet i etterkant av at Handelsbanken slettet mye gjeld og ikke minst at Mjelde kom inn og folk fikk tillitt til hans vei og gå.

Nå sitter vi med en sportslig leder som har et totalt forvrengt selvbilde og som har vært en sportslig fiasko for Brann, da kan du ikke vente at investorer og mannen i gaten ser så mye håp.
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3786 på: Februar 21, 2010, 18:56:37 »

Men da hersket det en positivitet i etterkant av at Handelsbanken slettet mye gjeld og ikke minst at Mjelde kom inn og folk fikk tillitt til hans vei og gå.

Nå sitter vi med en sportslig leder som har et totalt forvrengt selvbilde og som har vært en sportslig fiasko for Brann, da kan du ikke vente at investorer og mannen i gaten ser så mye håp.

Foreløbig ser det ikke så gale ut sportslig. Ingenting pr nå som tyder på at det blir en dårlig sesong.
Loggført

Legg ned hele klubben!
nero
Medlem

Vis profil
« Svar #3787 på: Februar 21, 2010, 19:01:42 »

Tror vi vil slite stort framover med en dårlig start i år. Da får vi nok virkelig lære betydningen av uttrykket "en ond sirkel". Og det kan bli en sirkel det kan bli vanskelig å komme ut av. Stallen vår har mange gamle spillere som må erstattes i de nærmeste årene uansett hvordan det går i år. Med en ny middelmådig sesong vil det bli hardt å bygge opp ny entusiasme og tiltrekke pengeguttene som vi er helt avhengige av hvis vi skal være et stabilt topplag. Skjønner godt at stadionfolket krysser fingrene for en god start, ja...
« Siste redigering: Februar 21, 2010, 19:07:56 av nero » Loggført
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #3788 på: Februar 21, 2010, 19:02:36 »

Tja, at vi er fire stopperalternativer i minus i fht i fjor gjør meg ikke voldsomt entusiastisk. Men Mjelde ser ut til å være en langt bedre signering enn jeg fryktet, det er helt klart. Uansett, når vi ser på at det defensive var såpass dårlig i fjor er det pussig at man ikke har prioritert det. Jeg er en slags betingen optimist, og frykter ihvertfall ikke nedrykk lengre.
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3789 på: Februar 21, 2010, 19:10:13 »

Lurer på om folk fremdeles vil tvilholde på at vi er rasert sportslig hvis vi skulle starte serien med seier mot Haugesund, Sandefjord og Start hjemme, og uavgjort mot Viking, Molde og RBK borte.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #3790 på: Februar 21, 2010, 19:19:02 »

Da er det nok annet å klage på. Som at vi seirene er underholdende nok. Misforstå meg rett; jeg liker underholdende fotball, og vi skal underholde, men om vi havner blant topp 3-4 i år, skal jeg klare å vente litt på underholdende fotball.
Loggført

nero
Medlem

Vis profil
« Svar #3791 på: Februar 21, 2010, 19:23:01 »

Lurer på om folk fremdeles vil tvilholde på at vi er rasert sportslig hvis vi skulle starte serien med seier mot Haugesund, Sandefjord og Start hjemme, og uavgjort mot Viking, Molde og RBK borte.

Ikke for å være pessimistisk, men jeg tror vi skal ha mye stang inn for at det skal skje...
Loggført
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #3792 på: Februar 21, 2010, 19:23:35 »

Så du tror Brann skal klare å mangedoble omsetningen igjen? Forutsetningene er totalt forskjellig. Brann er en middelhavsfarer, økonomien er makset ut.
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3793 på: Februar 21, 2010, 20:26:33 »

Så du tror Brann skal klare å mangedoble omsetningen igjen? Forutsetningene er totalt forskjellig. Brann er en middelhavsfarer, økonomien er makset ut.
Alle klubber mangedoblet jo omsetningen i samme periode.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Brann_ruler
Medlem

Vis profil
« Svar #3794 på: Februar 21, 2010, 20:37:59 »

les no hva mannen skriver...

la oss presumtivt akseptere at situasjonen var verre i 2002.  Hva så? Ser du for deg brann som troverdig utfordrer til gullet ila 5 år?

Og om situasjonen var verre, skal vi da sette oss tilbake og si "synd at vi har kjørt økonomien på ræv, men det kunne vært verre. Synd at vi har 9 bosmenn og SOF party å betale på, men det kunne vært verre. Dumt at vi ikke har truffet innertier på en eneste overgang de siste 3 år, men det kunne vært verre. Alle og ikke bare de fleste kunne floppet..."
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3795 på: Februar 21, 2010, 20:45:37 »

la oss presumtivt akseptere at situasjonen var verre i 2002.  Hva så? Ser du for deg brann som troverdig utfordrer til gullet ila 5 år?

Hvorfor ikke? Var det noen som trodde på det i 2002 da? Den gang var det mye lenger vei opp til RBK enn det er nå.
Loggført

Legg ned hele klubben!
nero
Medlem

Vis profil
« Svar #3796 på: Februar 21, 2010, 20:59:47 »

la oss presumtivt akseptere at situasjonen var verre i 2002.  Hva så? Ser du for deg brann som troverdig utfordrer til gullet ila 5 år?

Hvorfor ikke?

Vi har ikke  penger, vi har 9 bosmen, vi har en gammel og fremdeles temmelig ubalansert stall, og du spør hvorfor vi ikke skal være en umiddelbar kandidat til gullet? Er det noe som helst som tilsier at vi skal bli en gullkandidat med det første? Det ville i så fall være svært interessant å få vite hva det måtte være...
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3797 på: Februar 21, 2010, 21:05:28 »

la oss presumtivt akseptere at situasjonen var verre i 2002.  Hva så? Ser du for deg brann som troverdig utfordrer til gullet ila 5 år?

Hvorfor ikke?

Vi har ikke  penger, vi har 9 bosmen, vi har en gammel og fremdeles temmelig ubalansert stall, og du spør hvorfor vi ikke skal være en umiddelbar kandidat til gullet? Er det noe som helst som tilsier at vi skal bli en gullkandidat med det første? Det ville i så fall være svært interessant å få vite hva det måtte være...
Ja? Hva tydet i 2002 på cupgull og seriebronse 2004, seriesølv 2006 og seriegull 2007?
Og det var i utgangspunktet ikke snakk om gull, men at "det er for sent å redde det sportslige de neste fem årene". Er "å redde det sportslige" det samme som gull? Da ser jeg i så fall at jeg har rett i at vi har blitt en gjeng med bortskjemte drittunger av gullet i 2007.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #3798 på: Februar 21, 2010, 21:18:20 »

Det var betydelig lavere høyde for å prestere i 2002. Potensialet var ikke tatt ut i økonomien. Klubben var også sulten.

POTENSIALET ligger ikke der til å øke de økonomiske rammene. Byens risikovillige investorer har brent inne med pengene som gav oss de medaljene du ramser opp. Publikumsøkningen har du jo allerede avlyst selv, så hvorfor denne plutselige optimismen.

Jeg kan ikke helt se hvor Brann skal få pengene fra.
Jeg har også veldig liten tro på at ett tilstrekkelig antall unge talenter skal slå til og skape eget grunnlag for suksess. Kall det pesimisme, men en gang i tiden skulle jo Gunnar Norebø sikre oss gull og landslagsheder...

Det skal noe helt spesielt til for å ta Brann tilbake som seriøs gullkandidat. Medaljekandidat tja, men Brann er ikke der i 2010. Slik økonomien er og ut fra de heller dårlige prestasjonene RBH har vist i lagbyggingen så tviler jeg sterkt på 2011 også.

Huseklepp er nedrykksforsikringen vår. Hvor tidlig han forsvinner vil avgjøre om Brann havner under eller over midten av tabellen.
« Siste redigering: Februar 21, 2010, 21:20:03 av Xminator » Loggført
nero
Medlem

Vis profil
« Svar #3799 på: Februar 21, 2010, 21:18:46 »

Til Krøvel
Du skrev jo "Hvorfor ikke" til utsagnet om at vi ikke ville være gullkandidat de neste fem årene. Du mente vel med det at vi fort kan bli en gullkandidat igjen. Ja, klart vi kan det, hvis Hardball eller andre begynner å pumpe inn penger i klubben igjen. Hvis så ikke skjer har jeg svært vanskelig for å tro på gull de nærmeste årene. For du tror vel ikke vi er gullkandidater med dagens tropp?

Det er forskjell på begrepene "sportslig katastrofe", "gullkandidat" og "middelhavsfarer". Pr i dag tror jeg det siste passer best på oss,  selv om jeg er enig med deg i at vi har sett tegn på sportslig fremgang i det siste. Jeg håper selvsagt at jeg tar feil, og at vi gjør en kanonsesong og tar medalje. Jeg påstår ikke at jeg er synsk eller at jeg vet hvordan sesongen går, men vi har en sårbar stall, spesielt på spiss og stopperplass. Med full klaff mht skader tror jeg nå vi kan gjøre en brukbar sesong, men gullkandidater tror jeg ikke vi blir med det første. Hva tror du om årets sesong? Og hvordan kan vi bli gullkandidat i løpet av de neste fem årene?
Loggført
Sider: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 114
Print
Gå til: