Belfort
Medlem
|
 |
« på: Juli 28, 2008, 11:15:57 » |
|
Jeg ser vår sportslige leder ikke har en egen tråd. I disse dager er det på sin plass og få opp en tråd om han. Det hersker ingen tvil om at Bruun har bæsjet på leggen i Ighalo saken. Man kan si mye om at agenten har lurt Brann osv. Jeg forutsetter at Brann og Bruun har fått med seg Nigeria saken i Lyn. Hele Nigeria saken inneholdt så mye frem og tilbake men en ting var sikkert: Ikke ta noe for gitt når det gjelder nigerianske spillere og agenter. Når da Brann går ut på sin offisielle hjemmeside og nærmest proklamerer at Ighalo er klar for klubben så er det et vanvittig feiltrinn. Jeg er ikke i tvil om at Bruun gjorde dette for og ta litt av presset av salget av Helstad.
Kjøpet av Hassan, Sjøhage ,Twaithe og ikke minst Demba er det Bruun som har stått for. Ingen av dem har overhodet levert. Hva forteller dette? Meg forteller det at det ikke er en mann som bør være øverste ansvarlige for og sette underskriften under nye spillerkjøp. Jeg håper Bruun etterhvert skjønner selv at dette ikke er godt nok og gir seg. Kjør debatt!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aso008
Medlem
|
 |
« Svar #1 på: Juli 28, 2008, 11:23:59 » |
|
Jeg synes på den andre siden at Bruun Hansen har gjort det bra, det har riktignok vært noen bomkjøp med Twaithe og Sjøhage. I tillegg til et dyrt kjøp som ikke har slått til med Demba. Synes plussiden til Bruun Hansen er større enn minussiden, jeg nevner:
+ Bakke og Huseklepp kontrakter. Signering av Karadas, Solli, Fakiri. Fortsatt naturgress på stadion. Økt talentsatsning. Helstad salg, ikke gunstig men beste løsning sett i ettertid (Webster og lovnad om salg hvis tilbud kom fra europa - signaleffekt)
- Demba, Sjøhage, Thwaithe. For lite satsning på speiding (Ikke nok med Aabrekk). Lurt av nigeriasvindel (les: Ighalo)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ferguson
Medlem
|
 |
« Svar #2 på: Juli 28, 2008, 11:29:55 » |
|
Han klarte å rydde opp i rotet POL gikk fra. Det e ett stort pluss for det var endel.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"History will be kind to me for I intend to write it." Sir Winston Churchill
" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen
|
|
|
tintin
Medlem
|
 |
« Svar #3 på: Juli 28, 2008, 11:35:27 » |
|
tull og tøys syns eg!! rbh var enig med lyn, lyn enig med brann, ighalo enig med brann muntlig, det var dette som stod på branns sider, alt var klart i utgangspunktet, det stod også at ighalo skulle komme mandag (idag), gjennomføre legetest og skrive kontrakt. Dermed stod det også svart på hvitt at alt ikkje var klart. Ka om han ikkje hadde komt seg gjennom den medisinske testen, hadde det da også vært tabbe av rbh? Når det gjelder andre spillere han har hentet, så tror eg ikkje rbh henter spillere aleine, at det er han som tar seg av kontraktene og styrer midlene er greit nok, men tror du at det bare er rbh som plukker spillere til brann? og eg ser du hopper elegant over azar som spiller inn, bare fordi han har gjort det bra? azar og hassan var spillere vi fikk inn som skulle styrke laget, azar har styrket laget, hassan trodde vi alle (deg inkludert, det er eg overbevist om) skulle styrke stallen i det minste. han har ikkje helt slått til, men han kostet heller ikkje all verden. når det gjelder demba, så trenger han desverre mer tid, og det er synd, og muligens har sportslig ledelse på stadion bommet litt der. at demba er en meget god spiller hersker det liten tvil om, men han slår nok ikkje til i år, og det må selvfølgelig rbh, mjelde osv ta ansvar for. men eg tror demba kommer sterkt tilbake neste år. sjøhage var (er) et stort talent i sverige, gjorde sine saker greit der, men fikk det ikkje til i brann, om det går på at allsvenskan er dårligere enn tl, eller om sjøhage ikkje var god nok, ikkje fikk nok sjanser blir vanskelig å konkludere med. twaithe hentet vi som backup, ville ikkje være det og stakk... feilen rbh har gjort er å gi etter for presset rundt huseklepps kontrakt. det burde han nok ikkje gjort. eg mener rbh gjorde rett i å ikkje innfri helstads krav, men eg liker slett ikkje at vi har mistet han. samtidig hadde brann en avtale med helstad om at hvis det kom inn en mulighet for ny profftilværelse, så skulle de ikkje stå i veien, det var det som skjedde, og det er da i mine øyne ok. ighalo skulle ikkje være helstads erstatter, og eg velger å stole på at helstad blir erstattet i løpet av noen dager...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #4 på: Juli 28, 2008, 11:38:04 » |
|
Vet ikke om jeg vil sette Huseklepp-kontrakten på noen +liste. Den har fått en del utslag som ikke er heldige. Helstadsalget for under 20 millioner er en liten skandale. Spesielt siden foranledningen er å ha sagt nei til ett lønnsforslag som Stabæk nettopp har gitt tilsvarende til en ikke altfor bra midtbanespiller.
Frem til vi viser oss som ett stabilt topplag i 2009 ser jeg på Bruun-Hansen som glisende nisse uten medietekke.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
weirus
Medlem
|
 |
« Svar #5 på: Juli 28, 2008, 11:48:13 » |
|
Medietekke - nei, men kem har det i Idrettsveien?
|
|
|
|
|
Loggført
|
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #6 på: Juli 28, 2008, 12:29:29 » |
|
Når da Brann går ut på sin offisielle hjemmeside og nærmest proklamerer at Ighalo er klar for klubben så er det et vanvittig feiltrinn. Et vanvittig feiltrinn? Vanvittig? Hva slags konsekvenser fikk det egentlig utenom at vi supportere begynte å glede oss? Et vanvittig feiltrinn er hvis det hadde ødelagt overgangen. Men ingenting tyder på at så er tilfelle. Historien hadde endt på samme måte uansett om Brann hadde vært premature eller ikke.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
monzilla
Medlem
|
 |
« Svar #7 på: Juli 28, 2008, 12:34:39 » |
|
RBH gjør etter min mening en OK jobb. I denne Ighalo-saken mistenker jeg Lyn for å bruke Brann for å presse opp prisen. Ser ikke hva en god sportsdirektør kan gjøre anerledes.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mika Kottila
Medlem
|
 |
« Svar #8 på: Juli 28, 2008, 12:45:51 » |
|
RBH må ta hatten sin å gå! Makan til amatør skal mann lete lenge etter. Han pisser på hele Bergen.
Når det gjelder sjøhage, så var han ett talent i 2005 og 2006, men som så mange "store talenter" gjør så slo han ikke til og satt på benken i ett år før Brann hentet han. SKANDALE spør du meg.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #9 på: Juli 28, 2008, 12:46:06 » |
|
Det han kunne gjort anderledes var å presse Ighalo over fjellet fredag og signert. Eventuelt satt seg på flyet og fått signaturen i Oslo. Og om de nektet så lukter det såpass ugler i mosen av budet burde trekkes.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gud
Medlem
|
 |
« Svar #10 på: Juli 28, 2008, 13:05:25 » |
|
Enig med X. Stusset litt på at Ighalo skulle vente helt til mandag med å komme til Bergen for å signere. Gjorde meg litt urolig med tanke på at det var så nære overgangsvinduet stengte. Mye pleier å skje i kulissene på det tidspunktet og det ga Udinese en god mulighet til å ta innersvingen på Brann.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
2rB
Medlem
|
 |
« Svar #11 på: Juli 28, 2008, 13:11:53 » |
|
Enig med X. Stusset litt på at Ighalo skulle vente helt til mandag med å komme til Bergen for å signere. Gjorde meg litt urolig med tanke på at det var så nære overgangsvinduet stengte. Mye pleier å skje i kulissene på det tidspunktet og det ga Udinese en god mulighet til å ta innersvingen på Brann.
Nå er det nå ikkje "så nære overgangsvinduet stengte" - det har jo ikkje åpnet enda... Ighalo fikk vente til mandag slik at han kunne konsentrere seg om Lyn-kampen i helga. Flott gentelmans fakter av Brann - selv om det slo dårlig ut... Å skylde dette på RBH er skivebom om du spør meg - han er såpass proff at han ikkje hadde gått ut med dette om det ikkje hadde vert klart - og når han i tillegg kaller det en vanntett deal - så tar eg han på ordet - og stoler på at han hadde en vanntett deal...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gud
Medlem
|
 |
« Svar #12 på: Juli 28, 2008, 13:16:31 » |
|
Haha, sommervarmen må ha smeltet litt hjerneceller. Mente åpnet, ikke stengte. Anyway, Ighalo er en tapt sak, vi får bare se fremover.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
2rB
Medlem
|
 |
« Svar #13 på: Juli 28, 2008, 13:19:54 » |
|
Haha, sommervarmen må ha smeltet litt hjerneceller. Mente åpnet, ikke stengte. Anyway, Ighalo er en tapt sak, vi får bare se fremover.
He, he... Så Gud gjør feil han og, altså  Ighalo er tapt, ja - men spørs om det gjør så mykje... Me får se framover, og eg går ut fra at RBH har en overaskelse til oss den nærmeste uka... Me får sjå... Me bør kanskje benytta denne kjangsen til å tyne Lyn for noen millioner 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ewen
Medlem
|
 |
« Svar #14 på: Juli 28, 2008, 13:25:41 » |
|
Ja, i disse tider er det pinlig å være Brann supporter............. Ikke pga MIM og RBH, men pga alle idiotiske utfallene fra Brann-supportere som er TOTALT uten perspektiv og kunnskap om hvor ustabile /svake Brann var i 40 år frem til MIM overtok. Jeg tror dessuten at dersom man spør ulike peroner som virkelig kjenner forholdene i norsk fotball, så er amatør det SISTE ordet de ville bruke om RBH!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nightfox
Medlem
|
 |
« Svar #15 på: Juli 28, 2008, 13:27:58 » |
|
øhm, overgangsvinduet har ikke åpnet enda, så det er litt tidlig å bekymre seg for hva som skjer når det stenger. Uansett:
Skandaler:
- Husekleppkontrakten Dette er diskutert opp og ned i mente og ikke kall meg for etterpåklok. Når ikke Huseklepp sa ja til en (for han) jævlig god kontrakt burde han blitt kastet på dør, ikke få et nytt kontraktsforslag pga opprinnelse.
- Ighalosaken Som nevnt lenger oppe i tråden gikk jeg inn på Brann.no for noen dager siden hvor det stod at Helstad var solgt, - Men Ighalo var på vei inn. I samme sak. Jeg tenkte med en gang at her er det en som ikke har baller som har stått for salget. Det er litt sånn at man mumler "Helstad er jo solgt" før man med skikkelig høylytt kraftstemme sier: "MEN IGHALO ER PÅ VEI INN SÅ INGEN FARE" bare for å dekke over sitt eget svineri. Vent til saken er ferdigforhandlet for faen.
- Helstad Helstad er mye, mye bedre enn Elyonussi pr dags dato. Elyonussi har fremtiden foran seg, men når ikke Helstad til knærne. Helstad er ferdig utviklet og kan ha en god del gode år foran seg. Likevel blir Tarik solgt for 30 millioner mens Helstad blir solgt for 16. Hva i helvete skjer, Bruun? Se på scoringsraten til Helstad, er den bare verd 16 usle millioner? Jeg bryr meg ikke om at Helstad er 32 år, han er skamgod og verd mye mer enn 16 millioner. Han har tross alt 1,5 år igjen av kontrakten.
- Demba No further comment needed. 10 mill rett i dass. Kan samtidig nevne Hassan og Sjøhage.
- Winters Winters er helt katastrofe i år. hvorfor tilbydde vi denne mannen enda et år? Han tar opp en viktig plass for en ny spiss. Når vi har så dårlige spisser som vi nå har, er det katastrofe å tenke på at vi ga denne mannen enda et år.
Kan fortsette listen litt til. Og for du som er sinnsykt trangsynt: Selvfølgelig nevner jeg ikke Azar. Hvorfor gjør jeg ikke det? JO, fordi jeg velger å ta opp de NEGATIVE tingene han har gjort.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Next question, please..
|
|
|
Doffen85
Medlem
|
 |
« Svar #16 på: Juli 28, 2008, 13:35:53 » |
|
Helt enig med deg Nightfox, men syns det var greit at Winters fikk en ny ettårskontrakt etter høsten ifjor, da var han virkelig god. Han har dessverre stagnert noe voldsomt, mer enn hva man kunne være i nærheten av å forvente.
Ellers er det jo en skandale at Helstad er solgt for 16 millioner og at vi muligens kommer til å hente Moldskred for nesten samme sum! Brann er klubben som liker å være snille med spillerne, så får det sportslige komme i annen rekke. Har skjedd mange rare salg gjennom de siste årene fordi vi syns synd på spillere (Kvisvik, Soma osv midt i sesongen). Nå skulle Helstad utenlands midt i vår egen sesong fordi han må få lov til å få en siste sjanse utenlands. Selv om Webster-dommen kunne blitt brukt etter sesongen, så ender vi nå opp med å bli slått ut av champions league i 3. runde, spiller uefa-cup og scorer 1 mål (straffe av Bjarnason) og blir nr 9 i serien. Deilig jubileum folkens!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
benny
Medlem
|
 |
« Svar #17 på: Juli 28, 2008, 13:38:05 » |
|
Medietekke - nei, men kem har det i Idrettsveien?
Alt i alt synes jeg vel Brann kanskje er blant klubbene som fremstår som mest profesjonell i media i Norge. Selv om vi har hatt en tragisk siste uke synes jeg ikke det er nødvendig å svartmale alt som foregår i klubben.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #18 på: Juli 28, 2008, 13:40:49 » |
|
- Helstad Helstad er mye, mye bedre enn Elyonussi pr dags dato. Elyonussi har fremtiden foran seg, men når ikke Helstad til knærne. Helstad er ferdig utviklet og kan ha en god del gode år foran seg. Likevel blir Tarik solgt for 30 millioner mens Helstad blir solgt for 16. Hva i helvete skjer, Bruun? Se på scoringsraten til Helstad, er den bare verd 16 usle millioner? Jeg bryr meg ikke om at Helstad er 32 år, han er skamgod og verd mye mer enn 16 millioner. Han har tross alt 1,5 år igjen av kontrakten. Man skal lese mye... For det første er ikke Helstad så mye bedre enn Elyounoussi på nåværende tidspunkt som du vil ha det til. Om han er bedre i det hele tatt. Og for det andre spiller faktisk alder en negativ rolle når man blir eldre. Man har erfaring, javel, men å selge han videre med fortjeneste senere blir vanskelig. Og da synker også prisen. For det tredje har Helstad et mislykket opphold i Østerrike, noe som neppe presser prisen opp. Og sist men ikke minst har vi Websterdommen som vi bare kan tenke oss har ligget som et bakteppe her.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
2rB
Medlem
|
 |
« Svar #19 på: Juli 28, 2008, 13:42:16 » |
|
(...) (...)spiller uefa-cup og scorer 1 mål (straffe av Bjarnason) og blir nr 9 i serien. Deilig jubileum folkens!
Nå må du vel først til gruppespillet for å "rykke ned" i UEFA-cup'en - eller er det eg som husker heeeilt feil?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Doffen85
Medlem
|
 |
« Svar #20 på: Juli 28, 2008, 13:44:10 » |
|
Trodde man kom seg til UEFA-cupen ved å komme seg til 3. runde kvalikk i champ league?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #21 på: Juli 28, 2008, 13:45:40 » |
|
Ryke ut i 3. kvalikkrunde gir vel 1. runde i UEFA. Å komme på 3. plass i CL-gruppespillet gir plass i cupen etter gruppespillet i UEFA.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nightfox
Medlem
|
 |
« Svar #22 på: Juli 28, 2008, 13:46:22 » |
|
Ja.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Next question, please..
|
|
|
ostraume
Medlem
|
 |
« Svar #23 på: Juli 28, 2008, 13:59:17 » |
|
- Vi uttaler oss av prinsipp ikke i overgangssaker før alt er klart. Da annonserer vi det på vår hjemmeside sier medietalsmann i Palace, Terry Byfield http://www.dagbladet.no/sport/2008/07/28/541989.htmlLær av Palace RBH.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krøvel vellevold
Medlem
|
 |
« Svar #24 på: Juli 28, 2008, 14:04:48 » |
|
- Helstad Helstad er mye, mye bedre enn Elyonussi pr dags dato. Elyonussi har fremtiden foran seg, men når ikke Helstad til knærne. Helstad er ferdig utviklet og kan ha en god del gode år foran seg. Likevel blir Tarik solgt for 30 millioner mens Helstad blir solgt for 16. Hva i helvete skjer, Bruun? Se på scoringsraten til Helstad, er den bare verd 16 usle millioner? Jeg bryr meg ikke om at Helstad er 32 år, han er skamgod og verd mye mer enn 16 millioner. Han har tross alt 1,5 år igjen av kontrakten. Man skal lese mye... For det første er ikke Helstad så mye bedre enn Elyounoussi på nåværende tidspunkt som du vil ha det til. Om han er bedre i det hele tatt. Og for det andre spiller faktisk alder en negativ rolle når man blir eldre. Man har erfaring, javel, men å selge han videre med fortjeneste senere blir vanskelig. Og da synker også prisen. For det tredje har Helstad et mislykket opphold i Østerrike, noe som neppe presser prisen opp. Og sist men ikke minst har vi Websterdommen som vi bare kan tenke oss har ligget som et bakteppe her. Selge med fortjeneste? Hva slags fortjeneste er det i 16 mill hvis Helstad er forskjellen på 1) gull /medalje /nye muligheter for e-cup neste høst /avansement til 3.kval.runde i år som gir minimum uefa-cup, og i beste fall gruppespill enten i CL eller UEFA, og 2) midt på treet-plass som ikke gir ny e-cup neste høst /ryke ut i 2.kval.runde i høst, eller ryke i 3.kval.runde for så å ryke i 1.runde av UEFA-cupen. Jeg driter i hva markedet vil betale for en spiss på 31 år. Hvis dette er markedspris, så er det ikke verd å selge ham. For BRANN er han mye mer verd enn 16 mill, og da spiller det liten rolle at han ikke er verd mer enn 16 mil for dem som vil kjøpe ham. Da selger vi bare ikke.
|
|
|
|
« Siste redigering: Juli 28, 2008, 14:06:25 av krøvel vellevold »
|
Loggført
|
Legg ned hele klubben!
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #25 på: Juli 28, 2008, 14:21:06 » |
|
Selge med fortjeneste? Hva slags fortjeneste er det i 16 mill hvis Helstad er forskjellen på 1) gull /medalje /nye muligheter for e-cup neste høst /avansement til 3.kval.runde i år som gir minimum uefa-cup, og i beste fall gruppespill enten i CL eller UEFA, og 2) midt på treet-plass som ikke gir ny e-cup neste høst /ryke ut i 2.kval.runde i høst, eller ryke i 3.kval.runde for så å ryke i 1.runde av UEFA-cupen. Jeg driter i hva markedet vil betale for en spiss på 31 år. Hvis dette er markedspris, så er det ikke verd å selge ham. For BRANN er han mye mer verd enn 16 mill, og da spiller det liten rolle at han ikke er verd mer enn 16 mil for dem som vil kjøpe ham. Da selger vi bare ikke.
Jeg tenkte på at den kjøpende klubben skulle kunne selge en spiller videre med fortjeneste. Da har alder og pris en sammenheng. Og i negativ retning i motsetning til hva Nightfox mente. Men tror du ikke at Brann har regnet dette regnestykket også? Det er jo ikke akkurat matte på høyt nivå å regne seg frem til hva Brann vil tape av penger å ikke komme langt i en av europacupene. Så kan man spørre seg hva det er som gjør at Brann likevel selger. Om de egentlig hadde noe reelt valg. Vi vet jo ikke hva slags avtale Brann gjorde med Helstad da han kom fra Rosenborg. Men det virker som at det hele tiden har lagt i kortene at Helstad skulle få gå dersom det kom opp et godt tilbud. Et godt tilbud her vil da være markedspris. Med tanke på CL ville ikke engang 40 millioner være en god pris... Kanskje en videresalgsklausul var avgjørende for at Helstad i det hele tatt kom. To år senere har vi tatt et seriegull med avgjørende hjelp fra Helstad. Og det må sies at det var verdt det etter min mening. Brann har også gått langt i å antyde at de fryktet motivasjonen til Helstad dersom de gikk tilbake på denne avtalen. Og jeg tviler ikke et sekund på at det ville merkes i prestasjonene. Og Brann har brukt som argument at det kunne blitt vanskelig å hente attraktive spillere senere dersom de fikk rykte på seg for å være en "vanskelig" mellomstasjon.
|
|
|
|
« Siste redigering: Juli 28, 2008, 14:23:56 av Nixon »
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #26 på: Juli 28, 2008, 14:31:34 » |
|
Og for å ta argumentasjonen til Krøvel lenger. Hva er det verdt å være stabilt topplag de to neste sesongene? Det hadde vi vært med ny kontrakt til Helstad i vinter. Nå går vi rett i den perioden mange av oss advarte mot da dette var oppe sist. Det blir mye dyrere, og usikkerheten er så til de grader tilstede.
Man kan si mye om at "måtte la Helstad gå", men det er ett ubestridelig faktum at Brann kunne fått signaturen til Helstad for resten av karrieren tidligere i år.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
abe78
Medlem
|
 |
« Svar #27 på: Juli 28, 2008, 14:42:09 » |
|
Ja, i disse tider er det pinlig å være Brann supporter............. Ikke pga MIM og RBH, men pga alle idiotiske utfallene fra Brann-supportere som er TOTALT uten perspektiv og kunnskap om hvor ustabile /svake Brann var i 40 år frem til MIM overtok. Jeg tror dessuten at dersom man spør ulike peroner som virkelig kjenner forholdene i norsk fotball, så er amatør det SISTE ordet de ville bruke om RBH!
Kan bare si meg 100 % enig her. Tror en del folk som sprader rundt på forumet her enten husker veldig dårlig eller ikke er særlig oppdatert på Brann for 4 + år siden...
|
|
|
|
|
Loggført
|
.og husk!
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #28 på: Juli 28, 2008, 14:43:13 » |
|
Man kan si mye om at "måtte la Helstad gå", men det er ett ubestridelig faktum at Brann kunne fått signaturen til Helstad for resten av karrieren tidligere i år.
...og Andresens forlenget ut "livet" sommeren 06, om man skal rippe opp i den smørjen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
|
|
|
Lurkin
Medlem
|
 |
« Svar #29 på: Juli 28, 2008, 14:46:51 » |
|
Tenkte på det samme selv, faktisk. Det er helt på trynet å reklamere for et kjøp før nigerianeren er skutt. Jeg synes faktisk at både Lyn, Ighalo og agenten har oppført seg meget bra i denne saken. Ighalo og agenten sa at de ville bruke helgen på å diskutere dette, for så å komme tilbake på mandagen for å diskutere personlige betingelser og ta legesjekken. At det da i mellomtiden kommer et tilbud fra en klubb som kom på 7. plass i Serie A og er kjent over hele Europa for bra talentutvikling, forandrer selvsagt saken. Ellers var Huseklepp kontrakten veldig dårlig behandlet. Selvfølgelig vil en sånn kjempekontrakt gi reaksjoner. En annen ting er å ta kontraktprat på feil tidspunkt. Helstad skulle ha signert før april. ikke det at det kunne hindret en muligens overgang, men det ville ha presset prisen opp + at det ville forhindret mye mediatid på det området. RBH har gjort mye bra, men mye som ikke var bra. Jeg likte det bedre når Peddi plutselig kom med en Sæternes eller Scharner helt ut av det blå. Akkurat frykter jeg et panikkjøp som ikke vil ende bra. Som at vi kjøper Moldskred for 13 mill eller noe. Fokuset er også feil, vi må ut av Norden. Prisene ligger mye på det samme i forhold til kvalitet på spillere i små klubber i land som Belgia, Nederland, Østerrike, Sveits osv, hvor spillerene også har en noenlunde lik kultur som i Norge. Og det er i tillegg helt latterlig og på en måte GI OPP midt i sesongen når vi fortsatt kan kjempe om gull med flaks og en god høstsesong, pluss Champions League - som det kan bli lenge til neste gang. RBH er sportslig ansvarlig, og må ta konsekvensene i forhold til det. Punktum,
|
|
|
|
|
Loggført
|
Berømte Brann fra Bergen
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #30 på: Juli 28, 2008, 14:52:52 » |
|
Jeg synes faktisk at både Lyn, Ighalo og agenten har oppført seg meget bra i denne saken. Ighalo og agenten sa at de ville bruke helgen på å diskutere dette, for så å komme tilbake på mandagen for å diskutere personlige betingelser og ta legesjekken. BA mener å vite at Brann og Ighalo var enige om de personlige betingelsene allerede før helgen. http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3688448.ece
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Lurkin
Medlem
|
 |
« Svar #31 på: Juli 28, 2008, 14:55:36 » |
|
At de er enige er en ting, om Ighalo har akseptert de er en annen. Det er uansett idiotisk av RBH å gå ut med overgangen før han har spilleren i rød drakt mellom de syv fjell, med en underskrift i permen sin.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Berømte Brann fra Bergen
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #32 på: Juli 28, 2008, 14:55:50 » |
|
Med mindre vi får napp i en av målmaskinene i dansk eller svensk fotball, så bør vi nok kikke lenger ut over landegrensene ja. Bruke rundt 35 millioner (dvs Helstad+Hardball+det vi eventuelt hadde fra før) på 3-4 spillere og satse på samme kvalitet som Fillo/Sappara/Koren. Unge spillere med ekstremferdigheter, så får man ta tilpasning etterhvert. To angripere med ekstrem fart, under 21 år og minst en sesong med scoringsrate på over 0.4-0.5 i hjemlig serie. En offensiv venstreback og en offensiv midtbane med målteft, fart og silkefot. Høres lett ut? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #33 på: Juli 28, 2008, 15:08:24 » |
|
At de er enige er en ting, om Ighalo har akseptert de er en annen. Det er uansett idiotisk av RBH å gå ut med overgangen før han har spilleren i rød drakt mellom de syv fjell, med en underskrift i permen sin.
Sett i ettertid selvsagt. Men jeg skal vedde på at det er ganske vanlig å gå ut med et kjøp når klubbene har signert, og den personlige kontrakten er ferdigforhandlet og godkjent av spilleren. Hvis noen kan påvise at det som skjedde i helgen var helt unikt både i Norge og internasjonalt skal jeg heller endre syn...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Belfort
Medlem
|
 |
« Svar #34 på: Juli 28, 2008, 15:12:28 » |
|
. Sett i ettertid selvsagt. Men jeg skal vedde på at det er ganske vanlig å gå ut med et kjøp når klubbene har signert, og den personlige kontrakten er ferdigforhandlet og godkjent av spilleren. Hvis noen kan påvise at det som skjedde i helgen var helt unikt både i Norge og internasjonalt skal jeg heller endre syn... Man skal uansett ikke gå ut på klubbens hjemmeside med dette så lenge underskriften mangler. Dette er noe avisene kan skrive om. Dessuten burde Bruun skjønne at i dette tilfellet snakker vi om en helt spesiell spiller som det har vært mye spekulasjoner rundt,i tillegg erfaringen med nigerianske agenter og lyn burde varsellampene gått. Dette var direkte amatørmessig
|
|
|
|
« Siste redigering: Juli 28, 2008, 15:14:13 av Belfort »
|
Loggført
|
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #35 på: Juli 28, 2008, 15:19:18 » |
|
Med mindre vi får napp i en av målmaskinene i dansk eller svensk fotball, så bør vi nok kikke lenger ut over landegrensene ja. Bruke rundt 35 millioner (dvs Helstad+Hardball+det vi eventuelt hadde fra før) på 3-4 spillere og satse på samme kvalitet som Fillo/Sappara/Koren. Unge spillere med ekstremferdigheter, så får man ta tilpasning etterhvert. To angripere med ekstrem fart, under 21 år og minst en sesong med scoringsrate på over 0.4-0.5 i hjemlig serie. En offensiv venstreback og en offensiv midtbane med målteft, fart og silkefot. Høres lett ut?  Bare for Aabrekk å ta kontakt. Det der har jeg gjort på FM mang en gang! ;-)
|
|
|
|
|
Loggført
|
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
|
|
|
Snublefot
Medlem
|
 |
« Svar #36 på: Juli 28, 2008, 15:48:18 » |
|
redigert..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #37 på: Juli 28, 2008, 17:40:47 » |
|
Og for å ta argumentasjonen til Krøvel lenger. Hva er det verdt å være stabilt topplag de to neste sesongene? Det hadde vi vært med ny kontrakt til Helstad i vinter. Nå går vi rett i den perioden mange av oss advarte mot da dette var oppe sist. Det blir mye dyrere, og usikkerheten er så til de grader tilstede.
Dette er selve essensen i saken for min del. Her kunne ting vært ordnet på et langt tidligere tidspunkt. Her har Brann med BruunH som ansvarshavende slumset vekk toppscoreren. Etterpå viser det seg at erstatteren avlyser hele overgangen. BruunH virker uerfaren og naiv i mye av det han foretar seg. Det er min mening og jeg mener at jeg kan underbygge den ganske så bra utfra hva som har skjedd siden han kom til klubben. Forlengelsen med Bakke er et klart pluss, det samme er avgjørelsen angående naturgress der BruunH åpenbart var sterkt delaktig i påvirkningen av styret. Huseklepp-kontrakten, det hodeløse Helstad-salget og den påfølgende pinlige Ighalo fadesen er kraftige minuser. Jeg sier ikke at BruunH bør kastes på dør, men jeg sier at det helt åpenbart bør foretas noen grep for å få klubben inn på rett spor igjen, for det som har skjedd etter seriegullet imponerer ingen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life" -Bill Shankly-
|
|
|
naitsirk
Medlem
|
 |
« Svar #38 på: Juli 28, 2008, 18:10:19 » |
|
BA mener å vite at Brann og Ighalo var enige om de personlige betingelsene allerede før helgen.
ein muntlig avtale er like bindande som ein skriftlig. er det riktig at ighalo og brann er enig om den personlige avtale, så kan ikkje udines kjøpe ighalo frå lyn. då er det i tilfelle brann som bestemmer om budet vert akseptert.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #39 på: Juli 28, 2008, 18:28:28 » |
|
Forhåpentligvis er hele stallen spilleberettiget i morgen. Det har jo vært en tabbe som tidligere sportsdirektører har gjort før ham. Så det må vel føres som pluss om alt er som det skal være i den saken...
Når det gjelder Ighalo-saken, så kan Bruun-Hansen trygt delegere den videre til andre i klubben, for eksempel vår arbeidsledige styreforman med advokatutdanning, og konsentrere seg 100% om å få ordnet balansen i spillerstallen fortere enn faen. Det 5 dager til Hamkam-kampen, så det haster mer enn bare litt...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Belfort
Medlem
|
 |
« Svar #40 på: Juli 28, 2008, 21:55:41 » |
|
Når det gjelder Ighalo-saken, så kan Bruun-Hansen trygt delegere den videre til andre i klubben, for eksempel vår arbeidsledige styreforman med advokatutdanning, og konsentrere seg 100% om å få ordnet balansen i spillerstallen fortere enn faen. Det 5 dager til Hamkam-kampen, så det haster mer enn bare litt...
Ja han har litt av en oppgave. Mens andre klubber forsterker er vi i minus. En spiller på samme nivå som Helstad må inn og samtidig må vi ha en spiller til som kan yterligere forsterke laget. Jeg forventer at på lørdag får vi se en ny spiller ihvertfall.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ricky
Medlem
|
 |
« Svar #41 på: Juli 28, 2008, 22:35:47 » |
|
BA mener å vite at Brann og Ighalo var enige om de personlige betingelsene allerede før helgen.
ein muntlig avtale er like bindande som ein skriftlig. er det riktig at ighalo og brann er enig om den personlige avtale, så kan ikkje udines kjøpe ighalo frå lyn. då er det i tilfelle brann som bestemmer om budet vert akseptert. NFF har vel allerede avkreftet dette; de godkjenner ingen overganger før de har fått alt skriftlig. Brann kan selvfølgelig bruke to år i det sivile rettsapparatet på dette, og samtidig binde opp overgangssummen på 17,5 mill, men håper og tror vi driter en lang marsj i hele Ighalo nå..
|
|
|
|
|
Loggført
|
Speiderrapport Hattrick, 27.08.10 "Erik Huseklepp ser lovende ut. Han er 16 år gammel og ser ut til å ha det lille ekstra."
|
|
|
Shine
Medlem
|
 |
« Svar #42 på: Juli 29, 2008, 00:12:48 » |
|
Personlig stemmer jeg for å dra dette gjennom rettsaparatet, om ikke annet en for å ødelegge for iggabo.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.
|
|
|
Ricky
Medlem
|
 |
« Svar #43 på: Juli 29, 2008, 00:53:44 » |
|
http://tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2097195.eceHerlighet.. La det nå bare ligge, RBH.... Vær nå bare glad for at alt snusket dukket opp FØR vi betalte en krone og gjorde en formell avtale med disse galningene. Pris deg nå heller bare lykkelig for at vi ikke rotet bort 20 mill på en ny "Corrales".
|
|
|
|
|
Loggført
|
Speiderrapport Hattrick, 27.08.10 "Erik Huseklepp ser lovende ut. Han er 16 år gammel og ser ut til å ha det lille ekstra."
|
|
|
storB
Medlem
stolt og kry, Bergen by
|
 |
« Svar #44 på: Juli 29, 2008, 01:08:36 » |
|
Herlighet.. La det nå bare ligge, RBH.... Vær nå bare glad for at alt snusket dukket opp FØR vi betalte en krone og gjorde en formell avtale med disse galningene. Pris deg nå heller bare lykkelig for at vi ikke rotet bort 20 mill på en ny "Corrales".
La det bare ligge?? Her har debatten rast i 2 dager nå på forumet vårt, om kor mye RBH har dretet seg ut i denne saken, hele fotball Norge leser uttalelsene til Ighalo der Brann sin "avtale" blir avvist på det sterkeste. på intervjuet lufter han saken fra sitt ståsted, for å oppklare diverse misforståelser som vi og andre kan ha fått. RBH har gjort jobben sin for Brann på en god måte i denne saken, han er nå offisielt fritatt for all skyld. Når det gjelder denne nigerianske "jeg elsker Brann" gutten, så har eg andre tanker. Setter han sine bein i rebublikken noen gang så skal han kjeppjages....
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #45 på: Juli 29, 2008, 07:33:03 » |
|
Ighalo og agenten har pisset på Brann, så jeg skjønner om Brann ønsker å sette foten ned og vise agentjævlene hvor grensen går.
Det viktige punktet Jeg trodde ikke Brann hadde møtt agent og spiller ansikt til ansikt. Jeg tror det var oppfatningen flere her hadde også. At dette var en avtale på faks/epost/telefon og kom til bergen mandag om du er snill. Det er jo nå tilbakevist. Man hadde ett møte med to representanter fra Brann og der agenten og Ighalo var tilstede. Om Agenten og Ighalo allerede da viste om interesse fra Udinese så er det ett brudd på reglene fra Udinese. Man har tatt hverandre i hånden, med i nærvær av vitne. Brann kan lage sak av dette og vinne.
Spørsmålet er om det er riktig fokus. For spilleren vil det bety lite. Mikel-saken viser med all tydelighet at er du god nok så kan du drite en lang i alt av etikk og moral. For agenten betyr det lite. Han har brent en haug broer til Brann, men hadde neppe Brann som det helt store markedet likevel. Ighalo har brent enhver bro med Brann og oss supportere. Det bryr han seg neppe om.
Som jeg har sagt tidligere, om man ønsker å lage bråk, så er det utelukkende for å statuere eksempel. La Revheim kjøre saken, krev penger fra både Udinese og spilleren, og jeg regner med at både RBH og POL har jobbet med alternativer helt fra Ighalo vegret seg for å skrive under fredag.
For øvrig passer RBH mye bedre på TV når han er forbannet. Da glemmer han å glise og leke filmstjerne. I det hele tatt var dette intervjuet meget oppklarende.
|
|
|
|
« Siste redigering: Juli 29, 2008, 07:36:21 av Xminator »
|
Loggført
|
|
|
|
storB
Medlem
stolt og kry, Bergen by
|
 |
« Svar #46 på: Juli 29, 2008, 07:43:58 » |
|
"I det hele tatt var dette intervjuet meget oppklarende."
Veldig enig. Fikk sympati for Roald da jeg så det igår kveld. Følte han ble dømt litt for fort her på forumet. Sendte han så en epost i 23 tiden med noen strofer som "Du gjør en god jobb" fra oss lojale Brannfans som håper han fortsetter det gode arbeidet for SK Brann. Fikk svar fra han i halv ett tiden om at han satte pris støtten, så det var veldig ok gjort.
Forøvrig vitner det at han fremdeles var på jobb halv ett en søndags kveld, på at det jobbes hektisk der oppe for tiden..forhåpentligvis med forsterkninger....
|
|
|
|
« Siste redigering: Juli 29, 2008, 07:46:01 av storB »
|
Loggført
|
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #47 på: Juli 29, 2008, 07:59:30 » |
|
Godt å få litt flere fakta på bordet. Såvidt jeg kan se er den eneste feilen her at Brann ikke låste døren og tvang Ighalo til å skrive under. Men så virker også RBH som en mann med en ganske høy moral som virkelig trodde på det håndtrykket. Det blir det nok en slutt på nå.
Og litt ironisk at mange har drømt seg tilbake til POL. Og så viser det seg at han var med på prosessen...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
gitarbroiler
Medlem
|
 |
« Svar #48 på: Juli 29, 2008, 08:43:50 » |
|
I Norge er en muntlig avtale like mye vedt som en skriftlig, men i resten av verden så er det kun skriftlig som teller. Og direkte oversatt betyr det at pengene styrer. Der det er mest penger, der går man.
Vi hadde jo også vår alles J.A.Riise sin overgang når han var muntlig enig med Fulham, men valgte Liverpool når de kom på banen i 12'te time.
Tror Brann gjør lurt i å glemme hele Ighalo nå, se fremover og bruke alle ressurser på nye spillere og å forsterke trenerapparatet (enten ekstern hjelp, eller nytt apparat). Den positive siden er jo at vi nå har 16 mill ekstra å benytte på spillere, og sammen med de 17,5 som Ighalo skulle koste, så har vi totalt 33,5 mill disponibelt. Man får MYE bra for den summen, så jeg forventer at innen fredag har vi minst ett nytt navn i Brann stallen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
amenhotep 4
Medlem
|
 |
« Svar #49 på: Juli 29, 2008, 08:59:08 » |
|
Spørsmålet er om det uansett hadde vært lurt og/eller riktig av Brann å presse gjennom signeringen før Ighalo hadde vært gjennom den obligatoriske legesjekken? Er ikke det standard prosedyre at denne gjennomføres før signering, eller signeres det med klausul om at legesjekken bestås? På meg virker det uansett ikke unaturlig å vente med signering til etter helsesjekken.
Jeg syns uansett ikke dette er den voldsomme katastrofen av RBH som mange skal ha det til - verken Helstad eller Ighalo. Når det gjelder Helstad så har det nok vært en klausul eller en, som det så fint kalles" gentlemans argreement", med Helstad om at han får gå hvis det "riktige" budet dukker opp. Kanskje ikke mye ulikt den uttalte avtalen Brann har/hadde med Bakke. Skal Brann ha noe troverdighet ved fremtidige kjøp må de da forholde seg til markedspris som Nixon sier. 16 millioner er ikke så gale for en 31 årig, bakromsavhengig, rykksterk - men driblesvak, spiller som kun har kort tid igjen av kontrakten.
Den største skandalen i RBHs tid er jo Husekleppsaken, men den skandaløse onde sirkelen og det faktum at Brann aldri hoppet av dette galskapens sirkus, tror jeg ikke har vært RBHs skyld. Her tror jeg vi skal skylde på Bjørn Dahl og Kristian Jæger og derese produktbygging. I såfall burde jo selvsagt en dyktig og viljesterk sportssjef kappet de to herremenn - eller i det minste deres meninger - opp i biter med sløv øks, men når det er snakk om overordnede så er det kanskje ikke så lett.
Og gitarbroiler (med forbehold om at det var ironi - noe jeg pleier å bomme på): Tror ikke vi får mer penger i kassen av å ikke få kjøpt folk. Da burde i såfall Brann sette av penger til Mifsund, Moldeskred og Demidov. Tenk hvor mye vi hadde hatt til rådighet når dette gikk i vasken.
|
|
|
|
« Siste redigering: Juli 29, 2008, 09:01:53 av amenhotep 4 »
|
Loggført
|
|
|
|
|