-Se tidligere regnsetykke.Svært mange har biletter ja. Men hvor mange kan punge ut 3000,- på noen dagers varsel? Viljen til å være med er der, men er betalingsviljen når regningen kommer det, eller likviditeten for den saks skyld til den enkelte?
-Eller hva med Bataljonen, har de likviditet nok til å evnt betale ut et underskudd på femti, hundre hundreogfemti tusen?
-Hva hadde skjedd om Bataljonen hadde loddet interessen og konkludert med at den var tilstede, og når man da kjørte igang så hadde folk unnlat å betale, for man likevel får en "heidundrane" fest i Bergen uansett. Dette sikret gjennom god markedsføring av mr Friele?
-Hva om man som reiseorganisator faktisk ikke klarte å skaffe biletter til alle. Eller man måtte bruke all sin energi på å kjøpe tilbake biletter til reisende. Hvordan hadde BBB blitt fremstil da?
-Hva om man plutselig måtte sagt til SAS at, nei vi kan ikke ta det flyet der likevel. Fakturer oss bare det avbestillingsgebyret på 30.000. Hvordan tror du da man hadde blitt motatt på et senere tidspunkt om man igjen skulle chartre fly? Eller hvordan tror du kontantbeholdningen til BBB hadde sett ut da?
-Hva om SAS faktisk ikke har et fly. Men at at dette var en distriktssjef som var litt "stor i kjeften" siden han fikk gratisreklame i avisen?
-Hva vet man om Bataljonen allerede har lagt ut penger til båtrederiet fordi man avberstilte båten? Er nok ikke gratis å si opp en sånn "gulltur" for rederiet...
-Hva vet man om at alle de som meldte sin interesse for 1300 kroners turen har råd til 2700 kr turen?
-Hvorfor kan ikke Brann ta inn noen supportere på sitt fly, som jeg nekter å tro er mer enn halvfullt, er ingen som bruker noen energi på dette her?
Alle de overnevnte er akuelle scenarioer. Og ja, det er godt mulig at SAS hadde et fly for hånden, og Bataljonen takket nei til dette. Men mitt inntrykk er da at Bataljonen har mer enn nok med å få avgårde det flyet som allerede går.
Jeg velger å bruke uttrykket "skjelle ut" fordi, en del her i større eller mindre grad, indirekte eller direkte hevder at Bataljonen ikke gjør sitt ytterste for å tilfredsstille sine medlemmer. Mulig jeg snakker mot bedre viten her, men hva vet dere kritiere om hvilke beslutningsgrunnlag Bataljonen har fattet sin beslutning på?
Der jeg kommer fra har jeg i hvertfall lært meg at en sak har flere sider, og slik denne saken blir fremstilt her så virker det jo såre enkelt å bare hanke inn et fly nummer to. Hvis dette er tilfelle så legger jeg meg flat, men jeg nekter å tro at dette er tilfelle. Den virkelige verden er fortsatt ikke helt lik Bataljonsforum-verdenen.
---> Utrolig irriterende at folk uttaler seg uten å lese hva som er diskutert i tråden. Det er allerede presentert mange spennende løsninger rundt det økonomiske her, og de fleste av disse tankene burde vært mulig å gjennomføre. SAS har da også uttrykt at det ikke ville være noe problem og stille med ekstra fly.
Når det gjelder pris på turen er jo det uvesentlig dersom man hadde fulgt ideene til mange her i tråden. Risikoen vill blitt bortimot null, og sikkert null om man hadde fått sponsorer med på laget.
Det virker som du påpeker at de har mer enn nok med å få avgårde dette ene flyet. Det er da langtifra bra nok??
I rest my case.