Colt
Medlem
|
 |
« på: Oktober 15, 2007, 08:31:32 » |
|
Hei,
For et par år siden gadd jeg ikke å være medlem lenger i supportergruppen (dengang Brann Supporter Team) pga at de gjorde en elendig jobb. Tror det samme gjelder for mange av oss "gamlegutta" fra Red Army tiden på store stå. Tidligere i år meldte jeg meg inn igjen for hovedsaklig å støtte oppunder supporterklubben igjen. På tross for at vi (vennegjengen) som regel pleier å organisere alle våre borteturer selv, så ville jeg ha Bataljonen som backup på eventuelle borteturer.
For endel uker siden så begynte man å ane konturene av hva som kanskjevil skje til helgen, nemlig at Brann avgjør det hele på lørdag. Billetter var allerede kjøpt gjennom Bataljonen, og planen var først da å kjøre selv. Den planen fant vi fort ut da at vi ikke ville gjennomføre da vi ikke ville gå glipp av den store gullfesten hjemme i Bergen på kvelden, og startet heller jakten på fly. Det viste seg at det ikke var mulig å få til sene fly hjem til Bergen fra Ålesund. Flyplassen der er stengt så sent på kvelden.
Håpet da var at Bataljonen skulle klare å fikse dette for alle oss som hadde billett gjennom avtale med SAS/Norwegian. Førstnevnte selskap ble kontaktet, og det gikk raskt ut meldinger om flytur. Det er her jeg ikke fatter hvorfor man ikke satt opp flere enn ett fly. Virket som kun de som var påmeldtpå båten ble prioritert da Bataljonen kun kunne garantere billetter til disse. Hva da med alle oss som har kjøpt fra før?
Utfra media kan det til og med virke som at Bataljonen så NEI til et fly nummer 2 etter tilbud fra SAS. Dette virker bare helt utrolig. Nå sitter det nok mange rundt om med billetter til kampen som er veldig i stuss på hva man skal gjøre. Reiser man og støtter Brann i denne kampen går man glipp av den største feiringen i manns minne. Jeg er redd resultatet er at mange ikke reiser, og Brann ikke får den støtten de fortjener i Ålesund. Det er utrolig trist. Ser ikke poenget med å være medlem i Bataljonen heller.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nikolaih80
Medlem
|
 |
« Svar #1 på: Oktober 15, 2007, 09:00:31 » |
|
Må si meg enig med Colt over, føler meg litt i samme kategorien som deg. Har allerede kjøpt billett til ålesund, men fikk mail om avslag på turen. Å få solgt billeten er vel ikke det enkleste. Reise opp med bil eller båt, blir ikke aktuelt, en eventuell gullfest står høyest. Hadde et ønske om å støtte Brann der oppe, merkelig at ikkje sportsklubben stiller litt midler til disposisjon når det faktisk står så mye på spill. Akkurat no, føler eg en enorm skuffelse, utifra media, var det mulig å få større fly, det var også snakk om 1 fly til men dette ble tydeligvis ikkje aktuelt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hansagutt1
Medlem
|
 |
« Svar #2 på: Oktober 15, 2007, 13:23:40 » |
|
Samme her og det gjelder en rekke personer i venneflokken min også. Blir nok til at ålesund billetten blir rammet inn ubrukt for oss så lenge det ikke lar seg gjøre å ordne et fly til. Trist om det skulle bli et halvfullt bortefelt i Ålesund. Brann fortjener ikke dettte.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Colt
Medlem
|
 |
« Svar #3 på: Oktober 15, 2007, 13:44:56 » |
|
Tror nok vi er ganske mange ja, og nettopp det gjør hele saken enda mer irriterende. Det ville nok overhodet ikke vært problem å fylle opp et ekstra fly, og ihvertfall ikke når SAS selv er positiv til dette.
Flott om noen i styret kanskje kunne engasjert seg noe i denne diskusjonen...... Greit for oss å vite åsaken til at ting er som det er. Trist om mange ikke vil reise til en så viktig kamp for Brann.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vebo
Medlem
|
 |
« Svar #4 på: Oktober 15, 2007, 13:51:28 » |
|
Om du hadde fortsatt på den eksistrende tråden i steden for å lage en ny hadde du sett at de allerede har svart: Når det gjelder leie av fly så er det ikke bare og sette opp et fly til. Hvert fly koster 300.000 pluss minus. Skulle det vise seg feks at man ikke fikk solgt ut fly nummer to, så kan du jo begynne å regne på hvilke kostader det ville påført Bataljonen og medlemmene (i form av deres innbetalte medlemskontigent som jo søkes brukt fornuftig). _________________ martin@bataljonen.no som privatperson
|
|
|
|
|
Loggført
|
Tiocfaidh ár lá
|
|
|
bbbmartin
Moderator
|
 |
« Svar #5 på: Oktober 15, 2007, 14:20:55 » |
|
Vi har visst i 2 uker at dette ville bli en "gullkamp". Det vil si at vi har hatt 2 uker på oss og melde på og gjøre opp for leie av ett fly. Kostnad cirka 300.000. Det er som tidligere nevnt ikke bare å ringe SAS og booke et fly, det er veldig mange ting som skal på plass.
Som medlem i styret skal jeg ikke legge skjul på at dette har krevd en god del ekstra arbeid og ressurser av oss (Eks. Hvor lang tid tar det og gjennomgå cirka 3-400 medlemmers ansenitet og turaktivitet?). Når det er sagt så er jo vi valgt inn for å forvalte organisasjonen på en best mulig måte. Ut i fra en totalvurdering har det rett og slett blitt for komplisert for oss og klare å få satt opp et fly 2. Av grunner for dette kan jo eksempelvis nevnes:
-Knapphet på biletter -Risiko i forhold til å tape penger (medlemmenes penger!) -Ressurser i oppfølginsarbeid i forhold til fly, altså hvor mye vi har mulighet til å ta på oss og organisere.
I en ideell verden skulle vi så gjerne sendt avgårde to fly, men vi har vurdert det slik at dette ikke kan la seg gjøre ut i fra forutsetningene vi som styre har lagt til grunn. Så kan man jo kanskje i ettertid vurdere og evaluere dette valget. Vi sier ikke at vi nødvendigvis har tatt det rette valget, men vi har vært nødt til å ta et valg!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Colt
Medlem
|
 |
« Svar #6 på: Oktober 15, 2007, 14:22:44 » |
|
Om du hadde fortsatt på den eksistrende tråden i steden for å lage en ny hadde du sett at de allerede har svart: Når det gjelder leie av fly så er det ikke bare og sette opp et fly til. Hvert fly koster 300.000 pluss minus. Skulle det vise seg feks at man ikke fikk solgt ut fly nummer to, så kan du jo begynne å regne på hvilke kostader det ville påført Bataljonen og medlemmene (i form av deres innbetalte medlemskontigent som jo søkes brukt fornuftig). _________________ martin@bataljonen.no som privatperson --> Der kom som vanlig idiotsvaret fra den gjengen ja. Hva med å faktisk prøve å undersøke markedet for et fly til da? Selv la dere ut på webben her at dere hadde nesten fått tett oppunder hundre mail bare iløpet av de første minuttene etter klokken 12 på fredag som var. http://www.bataljonen.no/?page=26&news=67Tror nok dere enkelt kunne fylt opp et fly til med både Bataljonen medlemmer og andre som allerede har billetter. Jeg mener det er en grov feilvurdering fra deres side, og dessverre ikke overraskende. Så lenge jeg selv kommer med med....eller??
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bbbmartin
Moderator
|
 |
« Svar #7 på: Oktober 15, 2007, 14:29:28 » |
|
Seriøst?
Hvis du syntes at Bataljonen bare kommer med idiotsvar er du velkommen til å bli med og bidra litt selv. Du insinuerer samtidig at vi som jobber dag og natt for denne organisasjonen bare er opptatt med og mele vår egen kake, ok. Men slike påstander fra deg faller fullstendig på egen urimelighet.
Jeg har sagt det før og sier det igjen. Vi har tatt et valg utifra slik vi har vurdert dette. Vi sier ikke at det er det riktige valget, men vi har vært nødt til og ta et valg.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Colt
Medlem
|
 |
« Svar #8 på: Oktober 15, 2007, 14:37:45 » |
|
Vi har visst i 2 uker at dette ville bli en "gullkamp". Det vil si at vi har hatt 2 uker på oss og melde på og gjøre opp for leie av ett fly. Kostnad cirka 300.000. Det er som tidligere nevnt ikke bare å ringe SAS og booke et fly, det er veldig mange ting som skal på plass.
Som medlem i styret skal jeg ikke legge skjul på at dette har krevd en god del ekstra arbeid og ressurser av oss (Eks. Hvor lang tid tar det og gjennomgå cirka 3-400 medlemmers ansenitet og turaktivitet?). Når det er sagt så er jo vi valgt inn for å forvalte organisasjonen på en best mulig måte. Ut i fra en totalvurdering har det rett og slett blitt for komplisert for oss og klare å få satt opp et fly 2. Av grunner for dette kan jo eksempelvis nevnes:
-Knapphet på biletter -Risiko i forhold til å tape penger (medlemmenes penger!) -Ressurser i oppfølginsarbeid i forhold til fly, altså hvor mye vi har mulighet til å ta på oss og organisere.
I en ideell verden skulle vi så gjerne sendt avgårde to fly, men vi har vurdert det slik at dette ikke kan la seg gjøre ut i fra forutsetningene vi som styre har lagt til grunn. Så kan man jo kanskje i ettertid vurdere og evaluere dette valget. Vi sier ikke at vi nødvendigvis har tatt det rette valget, men vi har vært nødt til å ta et valg! --> Takk for et skikkelig svar. Alle forstår at det er dyrt å leie et fly, og alle forstår vel at det ikke bare er å ringe SAS og så er et nytt fly booket. Her har det dog kommet klart fram i media at SAS gjerne ville stille ekstra fly til disposisjon dersom ønskelig. Om det IKKE stemmer så får du følgelig arrestere meg på det, men jeg tror uansett det kunne vært mulig å ordnet. - Knapphet på billetter: Hvor mange billetter har gått til Brann supportere til denne kampen? Hvor mange gikk til medlemmer av Bataljonen, og hvor mange ikke? Ville det virkelig vært vanskelig å fylle et til to fly til med folk med bill? - Risiko: Hadde dere vært flink med å markedsføre et ekstra fly, så tror jeg risikoen hadde vært minimal. Man kunne hatt påmelding en dag, og betalingsfrist iløpet av de to neste f.eks. Her må man kunne forhandle litt med SAS i fohold til antall påmeldte. - Ressurser for oppfølging: Hadde dere vært på "hugget" og etterlyst hjelp til dette, så har dere nok mange kompetante og villige medlemmer til en slik jobb som ville meldt seg. Vi kan jo endelig vinne gull..... Som medlem må jo man bare akseptere det valget dere har tatt, men samtidig er det utrolig skuffende for meg og andre, å føle at våre interesser ikke blir godt nok ivaretatt. Etter at f.eks BST gikkk konkurs har tilliten til en organisasjoner rundt Brann som skal fronte supporternes sak vært ganske tynnslitt. For meg betyr dette at dere har sviktet når det gjelder som mest.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
grei
Medlem
|
 |
« Svar #9 på: Oktober 15, 2007, 14:41:13 » |
|
Hvor mange billetter har gått til Brann supportere til denne kampen? Hvor mange gikk til medlemmer av Bataljonen, og hvor mange ikke? Ville det virkelig vært vanskelig å fylle et til to fly til med folk med bill?
Det er vel et par fly utenom som er chartret privat, noe som tar unna endel folk og som nok også har noe å si for tilgjengeligheten av fly denne dagen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Colt
Medlem
|
 |
« Svar #10 på: Oktober 15, 2007, 14:47:23 » |
|
Seriøst?
Hvis du syntes at Bataljonen bare kommer med idiotsvar er du velkommen til å bli med og bidra litt selv. Du insinuerer samtidig at vi som jobber dag og natt for denne organisasjonen bare er opptatt med og mele vår egen kake, ok. Men slike påstander fra deg faller fullstendig på egen urimelighet.
Jeg har sagt det før og sier det igjen. Vi har tatt et valg utifra slik vi har vurdert dette. Vi sier ikke at det er det riktige valget, men vi har vært nødt til og ta et valg. --> Når jeg skrev idiotsvar mente jeg i forhold til denne setningen fra Vebo: "Om du hadde fortsatt på den eksistrende tråden i steden for å lage en ny hadde du sett at de allerede har svart". Det er et typisksvar man får her inne fra mange. Mente ikke noe annet enn det. I etterkant ser jeg også at han ikke virker å være medlem av styret, men det hadde forøvrig ikke noe med min "idiotsvar" kommentar å gjøre. Det er ikke min oppgave å bidra selv, så lenge vi har et styre som skal fremme medlemmenes sak. Jeg har en arbeidssituasjon som ikke tillater mye tid til annet. Allikevel skulle jeg selvfølgelig vært med å bidra når jeg hadde hatt aneldning, og dersom styret hadde gitt uttrykk for at man trenger hjelp til organisering. Som medlem må man forvente at ens interesser ved å være medlem blir ivaretatt av de med ansvaret. Om dette ikke er tilfelle så trenger man ikke noe styre, eller hva? Jeg tviler overhodet ikke på at de som gjør en innsats, står på alt det de klarer. Men dersom de er fullstendig overarbeidet selv, så er ikke organisasjonen satt opp til å kunne håndtere den medlemsmengden som er. Og da forsvinner mye av vitsen ved å være medlem.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
todh
Medlem
|
 |
« Svar #11 på: Oktober 15, 2007, 14:49:37 » |
|
Jeg mener vurderingen som er gjort er helt korrekt av Bataljonen. Det å gamble på ett ekstra fly til 300.000 er drøyt mye å satse på. Husk hva som skjedde med BST, der gikk en på en kannonsmell og mye av grunnen til dette var dyre båtturer som gikk mer i minus enn planlagt.
Selvfølgelig er det mange som føler seg snurt nå, dette er fullt forståelig. Men jeg mener det helt klart er bedre at Bataljonen safer litt på slike store summer og at vi faktisk har en trygg og god økonomi som fører til at Bataljonen kan fortsette å arrangere gode turer i årene som kommer, enn at en skal gamble på ett ekstra fly til Aalesund ca. en uke før kampen går. Dette gjør at en kan sette opp turer senere uten at de blir blir helt fyllt opp. Det kan en ikke med dårlig økonomi som en får hvis så store prosjekt som ett charterfly slår feil.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bbbmartin
Moderator
|
 |
« Svar #12 på: Oktober 15, 2007, 14:57:59 » |
|
Det er ikke min oppgave å bidra selv, så lenge vi har et styre som skal fremme medlemmenes sak. Jeg har en arbeidssituasjon som ikke tillater mye tid til annet. Allikevel skulle jeg selvfølgelig vært med å bidra når jeg hadde hatt aneldning, og dersom styret hadde gitt uttrykk for at man trenger hjelp til organisering.
Som en kuriositet kan her nevnes annonser eksempelvis de to siste nummerne av den12mann, og andre poster på forumet. Les eksempelvis i "Ålesund kamp tråden" tidlig i tråden, hvor man er ute og etterspør hjelp. Som medlem må man forvente at ens interesser ved å være medlem blir ivaretatt av de med ansvaret. Om dette ikke er tilfelle så trenger man ikke noe styre, eller hva? Som medlem må man forvente at ens interesse ved å være medlem blir ivaretatt av de med ansvaret. Om dette ikke er tilfelle så trenger man vel ikke være medlem, eller hva? Du må gjerne stille spørsmålstegn rundt det sittende styre. Vi skal jo selvsagt evalueres som alle andre. Går da også utifra at du samtidig evaluerer din egen posisjon, om du deler de verdiene som Bataljonen gjør. Jeg tviler overhodet ikke på at de som gjør en innsats, står på alt det de klarer. Men dersom de er fullstendig overarbeidet selv, så er ikke organisasjonen satt opp til å kunne håndtere den medlemsmengden som er. Og da forsvinner mye av vitsen ved å være medlem.
Det er (heldigvis) din subjektive mening at det ikke er verdt å være medlem i Bataljonen. Den meningen er du jo selvsagt i din fulle rett til og ha, og nå har du også luftet den offentlig. Det ligger i kortene her at meg og deg neppe blir enig i denne debatten. Jeg ser dette fra en synsvinkel, og du fra en annen. Jeg sier imidlertid ikke kategorisk at jeg har rett, men ønsker samtidig å anmode deg om ikke å uttale deg for krast i saker du ikke kjenner vurderingsgrunnlaget på hundre prosent.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Colt
Medlem
|
 |
« Svar #13 på: Oktober 15, 2007, 15:01:43 » |
|
Jeg mener vurderingen som er gjort er helt korrekt av Bataljonen. Det å gamble på ett ekstra fly til 300.000 er drøyt mye å satse på. Husk hva som skjedde med BST, der gikk en på en kannonsmell og mye av grunnen til dette var dyre båtturer som gikk mer i minus enn planlagt.
Selvfølgelig er det mange som føler seg snurt nå, dette er fullt forståelig. Men jeg mener det helt klart er bedre at Bataljonen safer litt på slike store summer og at vi faktisk har en trygg og god økonomi som fører til at Bataljonen kan fortsette å arrangere gode turer i årene som kommer, enn at en skal gamble på ett ekstra fly til Aalesund ca. en uke før kampen går. Dette gjør at en kan sette opp turer senere uten at de blir blir helt fyllt opp. Det kan en ikke med dårlig økonomi som en får hvis så store prosjekt som ett charterfly slår feil. --> Du leser jo ikke alt jeg skriver. Jeg mener at man kunne undersøkt markedet tidlig, så ville man ungått dette. SAS er sikkert fornuftige mennesker de og som man kunne ha diskuter med angående økonomisk risiko her f.eks om at man ikke skal ha et evt fly nummer to dersom det ikke var marked for det. Dette kunne man tatt ved påmelding i midten av forrige uke, med påfølgende betalingsfrist innen lørdag. Da hadde man hatt dette klart en uke før og kunne gitt GO til SAS. Det er nok mange med billett som vil bli sittende hjemme i Bergen nå.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bassew
Webgruppen
|
 |
« Svar #14 på: Oktober 15, 2007, 15:06:05 » |
|
Jeg mener vurderingen som er gjort er helt korrekt av Bataljonen. Det å gamble på ett ekstra fly til 300.000 er drøyt mye å satse på. Husk hva som skjedde med BST, der gikk en på en kannonsmell og mye av grunnen til dette var dyre båtturer som gikk mer i minus enn planlagt. I etterkant av konkursen til BST har flere enn meg forsøkt å finne ut hvorfor BST gikk konkurs. De fleste som har synset seg fram til et svar på konkursen har i hovedsak vært enige i at årsakene var mange, men i hovedsak har dette dreid seg rundt feilslått innkjøp av supportereffekter som ikke solgt i den mengden som var forventet, innkjøp av elektronisk billettsystem på Stadion, som tok mye likviditet bort fra effektkjøp, som igjen resulterte i dyrere effekter da antallet ble redusert samt at prisene økte når vi ble avhengige av at leverandører stod for lageret. At du må kommer og skylder på dyre båtturer som en årsak til at BST gikk konkurs virker å komme som et resultat av det vi diskuterer nå. For det at BST skulle gå konkurs som følge av dyre båtturer har ikke rot i virkeligheten på samme måte som de årsakene som nevnt over.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Fra Nordnes til Loddefjord Torg
|
|
|
Juve
Medlem
|
 |
« Svar #15 på: Oktober 15, 2007, 15:07:03 » |
|
Støtter trådstarter her.
Husker at for et par sesonger siden at Ålesund hadde en luftbro med fly (var vel 5-6 SAS maskiner) til Stavanger, i siste seriekamp, for å støtte laget sitt for å unngå nedrykk. Hvis Stormen og Aafk klarer å moblisere, så skal vi klare det også.
Har dere spurt om å få hjelp av Brann? Har dere hørt om andre medlemmer kan være med å hjelpe mot at de får plass på flyet f.eks? Har dere hørt med Hardball om økonomisk støtte? Eller, andre som kan bidra?
Alle vil jo det samme, og dere i BBB gjør en utmerket jobb. Dere skal organisere dette her, så da synes jeg det er arrogant å si at vi som enkelt personer skal hoste opp et fly selv! Hva er det for noe å si da? Det må jo være takhøyde å diskutere saker uten at dere tar dere nær av dette. Dette er en ekstraordinær kamp, en kamp utenom det vanlige, det er den kampen vi skal sikre gullet og alle vil være med på gullfeiringen i Bergen. Det er ikke alle som reiser organisert med Bataljonen, og jeg er en av dem, men jeg støtter BBB med å betale årlig medlemskap. Jeg reiser i snitt på 7-8 kamper i året, men unngår disse fylla bussturene. Og det er mange av oss som er medlemmer, men ikke reiser organisert. Det er mange av oss som har kjøpt billett til Ålesund kampen i lang tid i for veien, lenge før man visste at akkurat den kampen skulle bli avgjørende.
Jeg har fått plass på dette flyet (pga lang ansinitet), men snakker for alle de andre som jeg kjenner og alle andre i BBB som ikke har fått. Jeg synes at den dagen vi sikrer gullet, så bør nå i alle fall bortefeltet I Ålesund være fullt. Men, jeg hører her at det er mange som vurderer og allerede har bestemt seg for å være igjen i Bergen for å få oppleve det som skjer der...og de har billetter til kampen....
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Colt
Medlem
|
 |
« Svar #16 på: Oktober 15, 2007, 15:18:15 » |
|
Det er ikke min oppgave å bidra selv, så lenge vi har et styre som skal fremme medlemmenes sak. Jeg har en arbeidssituasjon som ikke tillater mye tid til annet. Allikevel skulle jeg selvfølgelig vært med å bidra når jeg hadde hatt aneldning, og dersom styret hadde gitt uttrykk for at man trenger hjelp til organisering.
Som en kuriositet kan her nevnes annonser eksempelvis de to siste nummerne av den12mann, og andre poster på forumet. Les eksempelvis i "Ålesund kamp tråden" tidlig i tråden, hvor man er ute og etterspør hjelp. ---> Når jeg referer til å etterspørre hjelp til organisering av turopplegg til Ålesund kampen, så må det tydligere annonsering til enn i en diskusjonstråd(med en kamptråd heading), på et forum det ikke er veldig stor trafikk. Jeg har dog ikke fått med meg dette i det siste 12mann. Som medlem må man forvente at ens interesser ved å være medlem blir ivaretatt av de med ansvaret. Om dette ikke er tilfelle så trenger man ikke noe styre, eller hva? Som medlem må man forvente at ens interesse ved å være medlem blir ivaretatt av de med ansvaret. Om dette ikke er tilfelle så trenger man vel ikke være medlem, eller hva? ---> Det er helt korrekt. Du må gjerne stille spørsmålstegn rundt det sittende styre. Vi skal jo selvsagt evalueres som alle andre. Går da også utifra at du samtidig evaluerer din egen posisjon, om du deler de verdiene som Bataljonen gjør. ---> Hvilke "verdier" sikter du til her da? Flott om du kan svare på det. Jeg tviler overhodet ikke på at de som gjør en innsats, står på alt det de klarer. Men dersom de er fullstendig overarbeidet selv, så er ikke organisasjonen satt opp til å kunne håndtere den medlemsmengden som er. Og da forsvinner mye av vitsen ved å være medlem.
Det er (heldigvis) din subjektive mening at det ikke er verdt å være medlem i Bataljonen. Den meningen er du jo selvsagt i din fulle rett til og ha, og nå har du også luftet den offentlig. Det ligger i kortene her at meg og deg neppe blir enig i denne debatten. Jeg ser dette fra en synsvinkel, og du fra en annen. Jeg sier imidlertid ikke kategorisk at jeg har rett, men ønsker samtidig å anmode deg om ikke å uttale deg for krast i saker du ikke kjenner vurderingsgrunnlaget på hundre prosent. ---> Vi er enig om å være veldig uenig. Jeg har ikke lest noe i denne tråden vedrørende vurderingsgrunnlaget til Bataljonen som skulle indikere at dette ikke kunne og burde vært løst på andre måter. Håper du da respekterer min mening, så får vi heller leve med at vi har ulike meninger.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #17 på: Oktober 15, 2007, 15:25:16 » |
|
Du leser jo ikke alt jeg skriver. Jeg mener at man kunne undersøkt markedet tidlig, så ville man ungått dette. SAS er sikkert fornuftige mennesker de og som man kunne ha diskuter med angående økonomisk risiko her f.eks om at man ikke skal ha et evt fly nummer to dersom det ikke var marked for det.
Dette kunne man tatt ved påmelding i midten av forrige uke, med påfølgende betalingsfrist innen lørdag. Da hadde man hatt dette klart en uke før og kunne gitt GO til SAS.
Det er nok mange med billett som vil bli sittende hjemme i Bergen nå. Jeg er enig med deg at det er en feilvurdering av Bataljonen å ikke sondere markedet for et fly nummer to. Bataljonen og SAS må ha hatt sine samtaler i midten av forrige uke siden SAS-fyren på fredag kan si at - Vi hadde egentlig enda et fly på hånden, men det var ikke vits å fly flere folk opp til Ålesund når det ikke fantes billetter til kampen, påpeker han. En informasjon han må ha fått fra Bataljonen, jeg tviler på at han har kommet frem til den konklusjonen selv. Jeg synes det er rart at ikke Bataljonen har fanget opp at det vil være mange med billetter som ikke kommer til å reise oppover. Så positiv (eller PR-kåt) som distriktsjefen var i avisen på lørdag kunne man helt sikkert fått en frist til i dag med å få fyllt opp flyet. Bataljonen måtte ta et valg. Greit nok. Jeg mener det var feil.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Bassew
Webgruppen
|
 |
« Svar #18 på: Oktober 15, 2007, 15:28:42 » |
|
Er det noe mulighet for at det ka nsettes opp et til fly etter at det nå ser ut som om at det er ønskelig med et nytt fly, eller er det for sent?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Fra Nordnes til Loddefjord Torg
|
|
|
RC
Medlem
|
 |
« Svar #19 på: Oktober 15, 2007, 15:31:00 » |
|
Du leser jo ikke alt jeg skriver. Jeg mener at man kunne undersøkt markedet tidlig, så ville man ungått dette. SAS er sikkert fornuftige mennesker de og som man kunne ha diskuter med angående økonomisk risiko her f.eks om at man ikke skal ha et evt fly nummer to dersom det ikke var marked for det.
Dette kunne man tatt ved påmelding i midten av forrige uke, med påfølgende betalingsfrist innen lørdag. Da hadde man hatt dette klart en uke før og kunne gitt GO til SAS.
Det er nok mange med billett som vil bli sittende hjemme i Bergen nå. Jeg er enig med deg at det er en feilvurdering av Bataljonen å ikke sondere markedet for et fly nummer to. Bataljonen og SAS må ha hatt sine samtaler i midten av forrige uke siden SAS-fyren på fredag kan si at - Vi hadde egentlig enda et fly på hånden, men det var ikke vits å fly flere folk opp til Ålesund når det ikke fantes billetter til kampen, påpeker han. En informasjon han må ha fått fra Bataljonen, jeg tviler på at han har kommet frem til den konklusjonen selv. Jeg synes det er rart at ikke Bataljonen har fanget opp at det vil være mange med billetter som ikke kommer til å reise oppover. Så positiv (eller PR-kåt) som distriktsjefen var i avisen på lørdag kunne man helt sikkert fått en frist til i dag med å få fyllt opp flyet. Bataljonen måtte ta et valg. Greit nok. Jeg mener det var feil. Det var nok et feil valg ja. Men kanskje det mest "sikre" økonomisk. Med tanke på antallet som KUNNE vært med, var det ikke bra. Men ingenting var jo sikkert og da gikk det desverre utover medlemene og ikke det økonomiske. Forstår jeg rett eller er jeg helt vekke?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SKBMiller
Medlem
|
 |
« Svar #20 på: Oktober 15, 2007, 15:34:45 » |
|
hadde det ikke vært mulig å:
snakke med SAS og på en måte holde flyet av et par dager og fått en frist for endelig svar. Så kunne BBB lagt ut en sak på forsiden om at det ble fly om det ble fyllt opp. med bindende påmelding. så kunne man sett etter for eksempel 2 dager om flyet ble fullt og gitt SAS endelig svar.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Strilen
Medlem
|
 |
« Svar #21 på: Oktober 15, 2007, 15:43:45 » |
|
--> Der kom som vanlig idiotsvaret fra den gjengen ja. Hva med å faktisk prøve å undersøke markedet for et fly til da? Selv la dere ut på webben her at dere hadde nesten fått tett oppunder hundre mail bare iløpet av de første minuttene etter klokken 12 på fredag som var. http://www.bataljonen.no/?page=26&news=67Tror nok dere enkelt kunne fylt opp et fly til med både Bataljonen medlemmer og andre som allerede har billetter. Jeg mener det er en grov feilvurdering fra deres side, og dessverre ikke overraskende. Så lenge jeg selv kommer med med....eller?? Lenge siden jeg har involvert meg på forumet her, men dette innlegget/tråden er å skyte langt over mål. Hvem er det som er egoist her? Styret eller du? Du bestilte tur der planen var å kjøre. Du kjøpte billett på egen hånd. NFF flyttet kampen. Situasjonen er blitt slik at Brann kan vinne serien i Ålesund. Bataljonen griper tak i saken og sørger for at i det minste noen (120 stykker) får tilbud om å komme seg opp med fly, noe som er 22 flere enn med båt. Kort frist, få ledige (om noen) ledige fly. Og så er det Bataljonen sin skyld at du ikke får se kampen i Ålesund? Eller så er det Bataljonen sin skyld at du brenner inne med en billett til kampen? Selv har jeg for 3. gang mistet "bonus"-billetter til en bortekamp. Første gangen var til Bodø. Da flyttet NFF kampen med kun 3 ukers margin. Andre gangen var til Oslo (vif). Da flyttet NFF kampen fra søndag til mandag. Og denne gangen flyttet altså NFF kampen fra søndag til lørdag, mens jeg hadde bestilt fly søndag med retur mandag. Men å skylde på Bataljonen (eller BST i sin tid) for at de ikke sørget for å sette opp andre praktiske, billge alternativer for MEG? Nei, gåtta banen. Ja, jeg var en av de heldige som kom med på flyturen på lørdag (og dette vil helt sikkert bli brukt i mot meg i denne diskusjonen), men jeg var faktisk helt og holdent innstilt på å måtte se kampen i Bergen. Man kan alltid kritisere Bataljonen i ettertid at de ikke var forutseeende nok til å vite at dette ble matchball nummer en og at de ikke bestilte 2 fly i mai. Men det er som å klandre Bataljonen koffor de ikke har satset 100 000 kroner av medlemspengene før sesongen på at Brann tok seriegullet! Synes alle de negative og kritsiserende røster i denne tråden bærer preg av at når man selv har rotet det til (med å satse på egen hånd å reise til Ålesund), men NFF flytter kampen, så skyter vi på de vi kan (og som er uskyldig oppi det hele), nemlig Bataljonen. BBB, og da spesielt Frode fortjener ikke dette. I mine øyne mener jeg at dere skylder han en unnskyldning. Ikke skyt på pianisten!!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bbbmartin
Moderator
|
 |
« Svar #22 på: Oktober 15, 2007, 15:47:40 » |
|
Når man må ta en avgjørelse sitter man ofte ovenfor flere alternativer. "Ja takk begge deler" er jo en kjente betegnelse, og sier vel i grunnen noe om at man gjerne vil gjøre alt og alle til lags, men ikke har mulighet til dette.
I denne tråden rettes det kraftige skytset i hovedsak mot Bataljonsledelsen, som jo selvsagt er riktig utifra at man som medlemmer kun forholder seg til sin egen organisasjonsledelse.
Snur man det på hodet ser man at vi i Bataljonsledelsen søker på beste måte og ivereta medlemmenes interesser. Den dagen vi feiler med dette, feiler vi som organisasjon.
Men, og et viktig men er at vi forholder oss til flere enn bare våre medlemmer, vi må bla også forholde oss til utenforliggende aktører som feks SAS.
Jeg kan med hånden på hjertet si at vi har gjort det vi kan for å få flest mulig mennesker til Ålesund utifra de forutsetninger gitt oss.
Ved årsmøte er det pålagt oss å jobbe for medlemmenes interesse. Dette innebærer å ta beslutninger, viktige beslutninger. Disse beslutningene er det uansett hvordan man vrir og vender på oss selv som styre som må stå til ansvar for til syvende og sist.
Jeg personlig mener utifra de omgivelsene beslutningen om ikke et fly2 til Ålesund er tatt i at dette er en riktig beslutning. At andre mener det motsatte aksepterer jeg fullt ut.
Når dette er sagt, så bør man også som innledningsvis illustrert selv om man har en mening forsøke og snu saken litt på hodet utifra eget ståsted. Eller gjøre bruk av litt empati-evnen til å sette seg inn i andres ståsted. Som nevnt her så er det ikke småpenger vi snakker om. Hvem står til ansvar om dette skulle vise seg å bli en økonomisk baksmell? Ikke dere som mener vi har tatt et feilt valg i hvertfall.
Selvsagt kan vi kalles feige. Selvsagt kan vi kalles uambisiøse. Men like selvsagt kan vi kalles jordnære, nøkterne og fonuftige. Det kommer helt an på øyet som ser, og hvilken informasjon øyet som ser sitter inne med.
Avslutningsvis bare en liten kuriositet.
Det er mange som skor seg på fotballinteressen i Bergen. Men ikke alle jobber ut i fra tanken om at supporterne og deres interesser går først.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #23 på: Oktober 15, 2007, 15:53:13 » |
|
Hvem står til ansvar om dette skulle vise seg å bli en økonomisk baksmell? Ikke dere som mener vi har tatt et feilt valg i hvertfall. Litt av poenget, sett i lys av utsagnet til SAS-sjefen, er at Bataljonen kunne med en kjapp bestillingsfrist sondert interessen for et nytt fly allerede forrige uke. Slik jeg leser situasjonen her. Og kanskje det er helt feil. Men det er ingen her som har krevd at dere bare skulle bestille et fly og håpt på det beste. Stor forskjell!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Colt
Medlem
|
 |
« Svar #24 på: Oktober 15, 2007, 16:06:00 » |
|
--> Der kom som vanlig idiotsvaret fra den gjengen ja. Hva med å faktisk prøve å undersøke markedet for et fly til da? Selv la dere ut på webben her at dere hadde nesten fått tett oppunder hundre mail bare iløpet av de første minuttene etter klokken 12 på fredag som var. http://www.bataljonen.no/?page=26&news=67Tror nok dere enkelt kunne fylt opp et fly til med både Bataljonen medlemmer og andre som allerede har billetter. Jeg mener det er en grov feilvurdering fra deres side, og dessverre ikke overraskende. Så lenge jeg selv kommer med med....eller?? Lenge siden jeg har involvert meg på forumet her, men dette innlegget/tråden er å skyte langt over mål. Hvem er det som er egoist her? Styret eller du? Du bestilte tur der planen var å kjøre. Du kjøpte billett på egen hånd. NFF flyttet kampen. Situasjonen er blitt slik at Brann kan vinne serien i Ålesund. Bataljonen griper tak i saken og sørger for at i det minste noen (120 stykker) får tilbud om å komme seg opp med fly, noe som er 22 flere enn med båt. Kort frist, få ledige (om noen) ledige fly. Og så er det Bataljonen sin skyld at du ikke får se kampen i Ålesund? Eller så er det Bataljonen sin skyld at du brenner inne med en billett til kampen? --> Egoist?? Nå må du roe deg sailor boy. Enhver supporter med hjerte for Brann vil vel være delaktig i både kampen, og feiringen etterpå. Dette tviler jeg på er unikt med meg. Jeg rettet et kritisk søkelys på denne saken for min egen del, og for alle de andre som nå sitter med billetter og ikke fly. Kampen ble flyttet for lenge siden, og ser uansett ikke hva det har med saken å gjøre. Det er mulig å få til noe ila noen uker med en slik etterspørsel. Gullfeiring blir det forhåpentligvis til helgen, og det vile det blitt uansett hvilken dag denne kampen ville blitt spilt. Jeg mener at Bataljonen ikke har ivaretatt medlemmenes interesser godt nok her. Selv har jeg for 3. gang mistet "bonus"-billetter til en bortekamp. Første gangen var til Bodø. Da flyttet NFF kampen med kun 3 ukers margin. Andre gangen var til Oslo (vif). Da flyttet NFF kampen fra søndag til mandag. Og denne gangen flyttet altså NFF kampen fra søndag til lørdag, mens jeg hadde bestilt fly søndag med retur mandag. Men å skylde på Bataljonen (eller BST i sin tid) for at de ikke sørget for å sette opp andre praktiske, billge alternativer for MEG? Nei, gåtta banen. ---> Mye urelevant her. Dette er en spesiell situasjon (ref: det der gullet vet du). Ja, jeg var en av de heldige som kom med på flyturen på lørdag (og dette vil helt sikkert bli brukt i mot meg i denne diskusjonen), men jeg var faktisk helt og holdent innstilt på å måtte se kampen i Bergen. --> Gratulerer til deg. Man kan alltid kritisere Bataljonen i ettertid at de ikke var forutseeende nok til å vite at dette ble matchball nummer en og at de ikke bestilte 2 fly i mai. Men det er som å klandre Bataljonen koffor de ikke har satset 100 000 kroner av medlemspengene før sesongen på at Brann tok seriegullet! ---> Overhodet ikke rot i virkeligheten det du skriver her. Er jo bare tull. Synes alle de negative og kritsiserende røster i denne tråden bærer preg av at når man selv har rotet det til (med å satse på egen hånd å reise til Ålesund), men NFF flytter kampen, så skyter vi på de vi kan (og som er uskyldig oppi det hele), nemlig Bataljonen. --> Rotet det til ved å reise selv? Båtene har ikke veldig stor plass, og flyplassen i Ålesund holder lenger åpent pga Btaljonen sin tur her. Det er ikke mulig å få vanlig rutefly hjem på det tidspunktet til Bergen. Da hadde jo de fleste lløst det på et vis. BBB, og da spesielt Frode fortjener ikke dette. I mine øyne mener jeg at dere skylder han en unnskyldning. --> Hva skal man unnskylde. Dette er jo ikke noe personlig angrep på noen, men heller en sunn kristisk diskusjon på jobben Bataljonen har gjort i dette tilfellet. Frode (hvem nå det er) har sikkert stått på det han kan han.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vebo
Medlem
|
 |
« Svar #25 på: Oktober 15, 2007, 16:32:05 » |
|
--> Når jeg skrev idiotsvar mente jeg i forhold til denne setningen fra Vebo: "Om du hadde fortsatt på den eksistrende tråden i steden for å lage en ny hadde du sett at de allerede har svart". Det er et typisksvar man får her inne fra mange. Mente ikke noe annet enn det.
I etterkant ser jeg også at han ikke virker å være medlem av styret, men det hadde forøvrig ikke noe med min "idiotsvar" kommentar å gjøre.
Hvor har jeg påstått at jeg er i styret da, skrev da virkelig "de", og det er langt fra "jeg" eller "oss".
|
|
|
|
|
Loggført
|
Tiocfaidh ár lá
|
|
|
Bossmann
Medlem
|
 |
« Svar #26 på: Oktober 15, 2007, 16:38:08 » |
|
For å korte ned debatten her. Spørsmålet er vel om vi noen gang hadde mulighet til et fly nr 2? Dette har vi ikke fått svar på.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nikolaih80
Medlem
|
 |
« Svar #27 på: Oktober 15, 2007, 17:07:16 » |
|
Dersom det var mulighet for et fly nummer 2, burde alle de 100 mailene med påmeldinger vært nok til et fly. På mange av mailene stod det muligens flere enn 1 navn. Det er nok mye som kunne vært gjort annerledes rundt dette. Håper det blir tatt en evaluering på hva som kunne vært gjort annerledes. Skal bataljonen bli større og bedre må slike ting unngås, sånne "småting fører bare til splittelse, noe ikke noen er tjent med.
God tur til dere som drar, støtt laget 100%, det fortjener Brann laget.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #28 på: Oktober 15, 2007, 17:35:08 » |
|
hadde det ikke vært mulig å:
snakke med SAS og på en måte holde flyet av et par dager og fått en frist for endelig svar. Så kunne BBB lagt ut en sak på forsiden om at det ble fly om det ble fyllt opp. med bindende påmelding. så kunne man sett etter for eksempel 2 dager om flyet ble fullt og gitt SAS endelig svar. AKKURAT!SAS virket da ganske imøtekommende, og verre enn dette burde det ikke blitt gjort...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
|
|
|
Christoball
Medlem
|
 |
« Svar #29 på: Oktober 15, 2007, 17:39:38 » |
|
er seff mange på denne tråden som sitter igjen i bergen med billett til kampen (meg inkludert)... min plan var fly hjem igjen søndags morgen, men sier seg vel selv at det ikke skjer nå... ser for meg at det blir 134 personer på bortefeltet nå, og det er igrunnen litt trist...
og da er det jo å kaste bensin på bålet, når vi leser i ba at de hadde mulighet til ett ekstra fly, men "det var ikke vits"..
seff tar eg alt som kommer fra den avisen med en klype salt, men allikevel, det kan ikke ha vært så vanskelig å undersøke markedet før de eventuelt tok en endelig avgjørelse...
er jo ikke akkurat noen bombe at det er gedigen interesse for denne turen, og da ser eg ikke problemet med ekstra fly (hvis det var aktuelt, da)...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
steinbygger
Medlem
|
 |
« Svar #30 på: Oktober 15, 2007, 22:33:46 » |
|
Jeg jobber hos en av Brann sine største sponsorer og jeg VET at vi ville garantert for ett evt underskudd på fly nr 2 hvis vi hadde fått 5-6 plasser på flyet og det regner jeg med at andre sponsorer også hadde gjort.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
C@Bøe_79
Webgruppen
|
 |
« Svar #31 på: Oktober 16, 2007, 00:34:48 » |
|
Jeg mener vurderingen som er gjort er helt korrekt av Bataljonen. Det å gamble på ett ekstra fly til 300.000 er drøyt mye å satse på. Husk hva som skjedde med BST, der gikk en på en kannonsmell og mye av grunnen til dette var dyre båtturer som gikk mer i minus enn planlagt. I etterkant av konkursen til BST har flere enn meg forsøkt å finne ut hvorfor BST gikk konkurs. De fleste som har synset seg fram til et svar på konkursen har i hovedsak vært enige i at årsakene var mange, men i hovedsak har dette dreid seg rundt feilslått innkjøp av supportereffekter som ikke solgt i den mengden som var forventet, innkjøp av elektronisk billettsystem på Stadion, som tok mye likviditet bort fra effektkjøp, som igjen resulterte i dyrere effekter da antallet ble redusert samt at prisene økte når vi ble avhengige av at leverandører stod for lageret. At du må kommer og skylder på dyre båtturer som en årsak til at BST gikk konkurs virker å komme som et resultat av det vi diskuterer nå. For det at BST skulle gå konkurs som følge av dyre båtturer har ikke rot i virkeligheten på samme måte som de årsakene som nevnt over. Mye av likviditeten til BST var vel bundet opp i varelageret til Brannbutikken, og når de avviklet den tilfalt alt Brann.. Da satt vel ikke Bst igjen med mye annet enn røde tall, det er vel MYE av grunnen.. Båtturene til BST gikk vel sldri med underskudd..
|
|
|
|
|
Loggført
|
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!
Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631
|
|
|
hansagutt1
Medlem
|
 |
« Svar #32 på: Oktober 16, 2007, 00:52:07 » |
|
Mener å huske spikeren i kista var noen billetter til bortekamp mot Sogndal som BST delvis hadde garantert for. Da disse ikke ble solgt kom det et urimelig krav fra Sogndal om rundt 100.000(?)kr som førte til at man heller slo BST konkurs.
PS! Jeg er lett med å betale 2000+ for en retur fra ålesund om noen tar tak i saken og kontakter de rette folka. SAS er for eksempel veldig pr kåte om dagen grunnet opptrapping av priskrigen med Norwegian så er ikke umulig at de kaster seg på gullbølgen og kan sponse et fly til (Skjønner at bataljonen ikke kan stå ansvarlig for et potensiellt tap på 300.000, men det kunne vært løst på andre måter som er nevnt i denne tråden. Kjedelig for Sportsklubben om 100stk av oss som kjøpte billett og kunne vært med å støttet Brann til gull blir igjen i Bergen grunnet mangel på flytransport hjem)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
halloen
Gjest
|
 |
« Svar #33 på: Oktober 16, 2007, 01:14:34 » |
|
Kan Bataljonen være vennlig å undersøke muligheten for et fly #2 som åpenbart er et stort ønske her.
Jeg antar at dette kan markedsføres på bataljonen.no og radio/avis med bindende påmelding og umiddelbar betaling innen torsdag eller fredag. Med bindende påmelding/betaling vil risikoen være fraværende. Som nevnt på forumet kan det i tillegg chartres fly i lavere prisklasse enn kr 300.000 dersom man ikke klarer å fylle 134 seter.
Jeg er i tillegg 100% sikker på at Brann og Sponsorer er interessert i en stor del av billettene. Dette er mulig.
Jeg er med på minst to billetter om dette gjennomføres.
no guts no glory
Tar Bataljonen utfordringen?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
oslo øst
Medlem
|
 |
« Svar #34 på: Oktober 16, 2007, 03:41:30 » |
|
samme med meg rammer heller inn ålesund billetten enn å sitte igjen i ålesund mutters alene på en pub. har fulgt brann i 25 år og når endelig dette SERIEGULLET er på vei så har jeg ikke tenkt å sitte på en pub i ålesund her syntes jeg bataljonen har gjort en slett jobb dere sa tidlig at dere hadde fått så mange mail at dere kom til å bruke hele søndagen + mandag allikavel gikk det ikke opp ett lys for dere hei her har vi så mange påmeldte at ett fly til hadde jo gått greit men neida dere gikk ut og sa at det var jo ikke noe vits vi har jo ikke kamp billetter ???????????? for meg så virker det at dere jobber mer for egen interesse styre + famile og venner kommer seg hjem fra ålesund og til mulig feiring i bergen. etter det jeg har forstått så fikk brann mellom 5-600 billetter så utenom de 140 på flyet så må resten bli igjen i ålesund tørr dere å gå ut med hvor mange dere måtte si nei til anng. fly til ålesund ?????????? nei jeg tipper det blir 250 tilskuere på bortefeltet dessverre de fleste vil jo ha med seg festen i bergen og igjen her syntes jeg dere har gjort en slett jobb bataljonen og en annen ting flyet til tromsø som dere har satt opp har dere fylt opp med spillere og støtteapparat får bare gratulere for meg så blir bataljonen en vits her har dere mye å lære av andre supporter klubber
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Juve
Medlem
|
 |
« Svar #35 på: Oktober 16, 2007, 07:15:59 » |
|
Sier det igjen: Stormen og Aafk klarte for et par sesonger siden å ha 5-6 fly (kanskje var det flere) til Stavanger i siste seriekamp, og da var det får å unngå nedrykk. Nå snakker vi om å sikre oss seriegullet, og da klarer vi å skaffe et fly! MERKELIG.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aleksander
Medlem
|
 |
« Svar #36 på: Oktober 16, 2007, 07:32:36 » |
|
enig, det er jo helt utrolig når brann som er et av lagene i Norge med flest supportere, i en by hvor interessen er enorm, så klarer ikke supporterorganisasjonen å sette opp mer enn et fly til den kampen som mest sansynlig er avgjørende for seriegullet. helt utrolig dårlig!!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #37 på: Oktober 16, 2007, 07:53:18 » |
|
og en annen ting flyet til tromsø som dere har satt opp har dere fylt opp med spillere og støtteapparat Nå må du holde tungen beint i munnen her. Dette kan ikke sammenlignes med Ålesund-affæren i det hele tatt. Til Tromsø er det Brann som betaler for større fly for å komme hjem etter kampen. Noe som kom i etterkant av at Bataljonen hadde fyllt opp sitt opprinnelige flyet. Og det rammer ingen supportere som ville vært med flyet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
KjellMo
Medlem
|
 |
« Svar #38 på: Oktober 16, 2007, 08:23:59 » |
|
Jeg jobber hos en av Brann sine største sponsorer og jeg VET at vi ville garantert for ett evt underskudd på fly nr 2 hvis vi hadde fått 5-6 plasser på flyet og det regner jeg med at andre sponsorer også hadde gjort. Hvorfor har du ikke ringt og fortalt Bataljonen dette da.
|
|
|
|
|
Loggført
|
GGG Travel
|
|
|
kongthue
Medlem
|
 |
« Svar #39 på: Oktober 16, 2007, 08:42:04 » |
|
www.nordvestfly.com Han karen her har plass til 5 passasjerer i sitt Piper fly og var villig til å fly meg og kompiser for 8000 Ålesund-Bergen - Vi har kommet med Bataljonflyet, så det er bare å prøve seg....
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krøvel vellevold
Medlem
|
 |
« Svar #40 på: Oktober 16, 2007, 09:13:51 » |
|
Noen er tydeligvis mer interesserte i å få med seg festen enn kampen... Blir pinlig hvis vi ikke fyller det lille bortefeltet på Danskebåten på en avgjørende kamp om gull fordi "alle ville være hjemme og feste i stedet"...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Legg ned hele klubben!
|
|
|
C@Bøe_79
Webgruppen
|
 |
« Svar #41 på: Oktober 16, 2007, 09:34:05 » |
|
Noen er tydeligvis mer interesserte i å få med seg festen enn kampen... Blir pinlig hvis vi ikke fyller det lille bortefeltet på Danskebåten på en avgjørende kamp om gull fordi "alle ville være hjemme og feste i stedet"... Enda bedre om vi taper og folk har blitt igjen for å delta på festen..
|
|
|
|
|
Loggført
|
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!
Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631
|
|
|
viks
Medlem
|
 |
« Svar #42 på: Oktober 16, 2007, 13:29:44 » |
|
Et fly nummer to hadde sikkert kommet på rundt 300.000. Enkelt regnestykke skulle jo da bli noe sånn som:
300.000/112= 2678,-
Dilemma nummer 1 blir jo da, hvor mange som kan legge ut nesten 3000 på 3-4 dagers varsel. Det er jo ikke småpenger man snakker om her, så dette kunne jo kostet Bataljonen dyrt mildt sagt opm ikke flyet hadde blitt fylt opp. Selv med 2/3 fylt fly hadde jo Bataljonen da tapt ca 101.000 kroner.
Dilemma nummer to blir jo at Bataljonen ikke har kampbiletter til alle på et evnt fly nummer to. Tenke seg til for et kaos det hadde vært, og hvor profesjonell Bataljonen hadde fremstått om de hadde greid å sende folk til Ålesund uten kampbilett tur-retur med fly for 3000 kr stk.
Dilemma nummer tre er jo om SAS eller andre faktisk har et fly nummer to klart, eller om feks de må fly dette over fra Oslo, som jo igjen ville ført til økt pris.
Nei, takke meg til at vi har et noenlunde oppegående styre i denne supporterklubben som vet i hvertfall delvis å stikke fingen i jorden, og ikke gambler med mine medlemspenger.
Hvis det er noen som skulle fått på pukkelen her så er det de som ikke har kommet på banen i det hele tatt, eks større sponsorer av Brann etc. Viktig oppi det hele at vi ikke glemmer at det faktisk er sponsorer som gjør at man kan sende folk tur retur for "gi bort prisen" 1300 spenn. Når da Bataljonen prioriterer de som har anseniteten i orden og de som har vært med på litt turer i år, syntes jeg er helt i orden.
Vil sammenligne det litt som med stadionkapasiteten. Er jo støtt folk som klager nå fordi det er så få ledige biletter på stadion og alltid utsolgt. Hvorfor har ikke de som roper høyest partoukort da? Det er da ikke Brann sin feil at ikke folk har kjøpt partoukort? Så har jo folk en haug med argumenter for at de ikke har gjort det, akkurat som folk her har en haug med arguimenter sikkert fordi de ikke har anseniteten i orden ,eller fordi de aldri reiser på tur med Bataljonen organisert. For min del har jeg bare en ting å si til disse og det er bedre lykke neste gang. Å skjelle ut folk som faktisk gjør en jobb for deg og meg på et forum blir for meg lavmål.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)
|
|
|
tommyf
Medlem
|
 |
« Svar #43 på: Oktober 16, 2007, 13:36:29 » |
|
Hehe. Meget bra innlegg må eg si :D
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #44 på: Oktober 16, 2007, 13:49:08 » |
|
Dilemma nummer 1 blir jo da, hvor mange som kan legge ut nesten 3000 på 3-4 dagers varsel. Det er jo ikke småpenger man snakker om her, så dette kunne jo kostet Bataljonen dyrt mildt sagt opm ikke flyet hadde blitt fylt opp. Selv med 2/3 fylt fly hadde jo Bataljonen da tapt ca 101.000 kroner.
Dilemma nummer to blir jo at Bataljonen ikke har kampbiletter til alle på et evnt fly nummer to. Tenke seg til for et kaos det hadde vært, og hvor profesjonell Bataljonen hadde fremstått om de hadde greid å sende folk til Ålesund uten kampbilett tur-retur med fly for 3000 kr stk.
Dilemma nummer tre er jo om SAS eller andre faktisk har et fly nummer to klart, eller om feks de må fly dette over fra Oslo, som jo igjen ville ført til økt pris. Hvis du hadde lest innleggene litt bedre hadde du sett at ingen har forventet at Bataljonen skal gamble med noe som helst. Og du hadde sett at SAS hadde et fly på hånden. Slik vi oppfatter saken har det en eller annen gang i forrige uke vært oppe til diskusjon mellom SAS og Bataljonen om det skulle settes opp et fly til. For ifølge distrikssjefen i SAS hadde de som sagt et fly på hånden, som Bataljonen valgte å ikke benytte seg av. Mange mener at Bataljonen burde tatt en kjapp påmelding for å lodde interessen. Selvsagt med betingelsen at folk hadde billett fra før. Noe svært mange har. Gikk det ikke så gikk det ikke, men da hadde man i alle fall prøvd. Og dette må det være lov til å mene uten å bli beskyldt for å skjelle ut folk.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
tommyf
Medlem
|
 |
« Svar #45 på: Oktober 16, 2007, 13:59:11 » |
|
Greit det att de kunne prøvd, men da regner eg med att de måtte stille garanti for flyet og de pengene hadde nok gått tapt om de måtte avbestille flyet. Er jo ikke akkurat en leiebil vi snakker om her.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Colt
Medlem
|
 |
« Svar #46 på: Oktober 16, 2007, 14:06:51 » |
|
Et fly nummer to hadde sikkert kommet på rundt 300.000. Enkelt regnestykke skulle jo da bli noe sånn som:
300.000/112= 2678,-
---> Ved å lese tidligere innlegg så kunne du fort sett hvordan dette kunne vært løst. De som ikke har råd til det, kan jo heller ikke være med.. eller hva? Tror dog mange ville ofret mye for å være med, og det ville nok også vært mulig å fått sponsorer til å dekke deler av dette med litt innsats.
---> Det har vært solgt billetter i lang tid, og det er solgt laaaangt fler enn de ca. 140 som går med til å dekke flyet. Dette hadde IKKE vært et problem, så lenge man opplyser om det ved påmelding.
Dilemma nummer tre er jo om SAS eller andre faktisk har et fly nummer to klart, eller om feks de må fly dette over fra Oslo, som jo igjen ville ført til økt pris.
---> Dette har de jo allerede selv sagt i media at de har. Uansett tror jeg nok det kunne vært forhandlet frem avtale om det også.
Nei, takke meg til at vi har et noenlunde oppegående styre i denne supporterklubben som vet i hvertfall delvis å stikke fingen i jorden, og ikke gambler med mine medlemspenger.
---> Her er nok ikke alle like enig. Det er bare å lese igjennom tråden.
Hvis det er noen som skulle fått på pukkelen her så er det de som ikke har kommet på banen i det hele tatt, eks større sponsorer av Brann etc. Viktig oppi det hele at vi ikke glemmer at det faktisk er sponsorer som gjør at man kan sende folk tur retur for "gi bort prisen" 1300 spenn. Når da Bataljonen prioriterer de som har anseniteten i orden og de som har vært med på litt turer i år, syntes jeg er helt i orden.
---> Sistnevnte setning er vel alle fullstenig enig i. Men at langt fler burde fått anledningen til å være med på både kamp og eventuell fest i etterkant. Når det gjelder sponsorer så hadde det nok vært mulig å få til noe dersom man sktivt hadde jobbet mot det. Ikke vente på sposorene, men oppsøke dem.
Vil sammenligne det litt som med stadionkapasiteten. Er jo støtt folk som klager nå fordi det er så få ledige biletter på stadion og alltid utsolgt. Hvorfor har ikke de som roper høyest partoukort da? Det er da ikke Brann sin feil at ikke folk har kjøpt partoukort? Så har jo folk en haug med argumenter for at de ikke har gjort det, akkurat som folk her har en haug med arguimenter sikkert fordi de ikke har anseniteten i orden ,eller fordi de aldri reiser på tur med Bataljonen organisert. For min del har jeg bare en ting å si til disse og det er bedre lykke neste gang. Å skjelle ut folk som faktisk gjør en jobb for deg og meg på et forum blir for meg lavmål ---> Mye vas du skriver i dette avsnittet etter min mening. Hva har partout kort med saken å gjøre her. Tror nok de fleste her inne har nettopp det, meg selv inkludert. Folk har nok ulike grunner til å sjelden reise med Bataljonen, uten at det har noe med sakens kjerne å gjøre her. Har ikke sett noen som har blitt utskjelt i denne tråden, og det er ikke gjort en god jobb i denne saken. Eller..de har helt sikkert stått på de som er i ledelsen, men da er de bare ikke rigget for å håndtere medlemsmassen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
viks
Medlem
|
 |
« Svar #47 på: Oktober 16, 2007, 14:25:17 » |
|
-Se tidligere regnsetykke.Svært mange har biletter ja. Men hvor mange kan punge ut 3000,- på noen dagers varsel? Viljen til å være med er der, men er betalingsviljen når regningen kommer det, eller likviditeten for den saks skyld til den enkelte?
-Eller hva med Bataljonen, har de likviditet nok til å evnt betale ut et underskudd på femti, hundre hundreogfemti tusen?
-Hva hadde skjedd om Bataljonen hadde loddet interessen og konkludert med at den var tilstede, og når man da kjørte igang så hadde folk unnlat å betale, for man likevel får en "heidundrane" fest i Bergen uansett. Dette sikret gjennom god markedsføring av mr Friele?
-Hva om man som reiseorganisator faktisk ikke klarte å skaffe biletter til alle. Eller man måtte bruke all sin energi på å kjøpe tilbake biletter til reisende. Hvordan hadde BBB blitt fremstil da?
-Hva om man plutselig måtte sagt til SAS at, nei vi kan ikke ta det flyet der likevel. Fakturer oss bare det avbestillingsgebyret på 30.000. Hvordan tror du da man hadde blitt motatt på et senere tidspunkt om man igjen skulle chartre fly? Eller hvordan tror du kontantbeholdningen til BBB hadde sett ut da?
-Hva om SAS faktisk ikke har et fly. Men at at dette var en distriktssjef som var litt "stor i kjeften" siden han fikk gratisreklame i avisen?
-Hva vet man om Bataljonen allerede har lagt ut penger til båtrederiet fordi man avberstilte båten? Er nok ikke gratis å si opp en sånn "gulltur" for rederiet...
-Hva vet man om at alle de som meldte sin interesse for 1300 kroners turen har råd til 2700 kr turen?
-Hvorfor kan ikke Brann ta inn noen supportere på sitt fly, som jeg nekter å tro er mer enn halvfullt, er ingen som bruker noen energi på dette her?
Alle de overnevnte er akuelle scenarioer. Og ja, det er godt mulig at SAS hadde et fly for hånden, og Bataljonen takket nei til dette. Men mitt inntrykk er da at Bataljonen har mer enn nok med å få avgårde det flyet som allerede går.
Jeg velger å bruke uttrykket "skjelle ut" fordi, en del her i større eller mindre grad, indirekte eller direkte hevder at Bataljonen ikke gjør sitt ytterste for å tilfredsstille sine medlemmer. Mulig jeg snakker mot bedre viten her, men hva vet dere kritiere om hvilke beslutningsgrunnlag Bataljonen har fattet sin beslutning på?
Der jeg kommer fra har jeg i hvertfall lært meg at en sak har flere sider, og slik denne saken blir fremstilt her så virker det jo såre enkelt å bare hanke inn et fly nummer to. Hvis dette er tilfelle så legger jeg meg flat, men jeg nekter å tro at dette er tilfelle. Den virkelige verden er fortsatt ikke helt lik Bataljonsforum-verdenen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)
|
|
|
|
halloen
Gjest
|
 |
« Svar #48 på: Oktober 16, 2007, 14:33:22 » |
|
Dette hadde løst seg dersom man hadde reservert flyet, selvfølgelig uten forpliktelser.
Deretter hadde man solgt flysetene. Dersom alle flysetene hadde blitt solgt og betalt hadde man benyttet seg av flyreservasjonen.
Dette er uten risiko for bataljonen. Er det vanskelig? Nei.
Hvorfor ikke prøve?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
viks
Medlem
|
 |
« Svar #49 på: Oktober 16, 2007, 14:40:03 » |
|
Dette hadde løst seg dersom man hadde reservert flyet, selvfølgelig uten forpliktelser.
Deretter hadde man solgt flysetene. Dersom alle flysetene hadde blitt solgt og betalt hadde man benyttet seg av flyreservasjonen.
Dette er uten risiko for bataljonen. Er det vanskelig? Nei.
Hvorfor ikke prøve? Hva pokker vet du om dette?? Har du noengang chartret et fly? Hvis du vet og kan dokumentere at det er så såre enkelt så legger jeg meg flat, men slik jeg har forstått det så fungerer ikke verden slik. Ellers så er jo din post fullstendig lik alle de ovenforstående og tilfører debatten lite eller ingenting nytt. Denne debatten bærer dessverre preg av og være fullstendig ensporet retning Bataljonen. Jeg sier ikke at Bataljonen er helt "uskyldig" oppi dette, men jeg mener at det meste av den kritikken som her fremkommer er direkte usakelig, og forsåvidt usmakelig i forhold til at de faktisk gjør noe, og ikke bare sitter og er "stor i kjeften" på et forum. En kompisgjeng av meg har chartret sitt eget fly. De skjønte tidlig at de ikke kom med Bataljonen sitt fly og tok affære. Men men, det jo alltid lettere og sitte på gjerdet og være kritisk, enn og faktisk foreta seg noe selv.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|