Brann Bataljonen BergenForumoversiktBrann (Moderatorer: GamleErik, Bataljonen, Tifo-gruppen, BBB-mod, bbbmartin, Tifo, Seeteufel, Tore Larsen, Stian, Wood, mbersve)Talenter i Hordaland
Sider: 1 [2]  Alle
Print
Skrevet av Emne: Talenter i Hordaland  (Lest 4127 ganger)
nettyen4
Medlem

Vis profil
« Svar #50 på: Juni 27, 2007, 16:03:11 »

Sindre Myrdal skulle jo på Statoil akademiet i Kristiansund denne uken og bli trent av Ole Gunnar Solskjær og Åge Hareide og Bjarne Berntsen.
Han er kaptein på G93 kretslaget. Han ligger visst godt an til en landslagsplass.
Loggført
Nesten
Medlem

Vis profil
« Svar #51 på: Juli 12, 2007, 12:51:55 »

Brann.no skriver at disse er med i Jet-cup, mange emner her får vi håpe :
Her er Branns tropp:
Øyvind Nyhammar, Stord
Jørgen Mohus, Tertnes
Christer Johansen, Hovding
Joachim Hammarsland, Arna-Bjørnar
Yaw Amankwah, Brann
Preben Hammarsland, Hovding
Ørjan Stensletten, Hald
Simen Sletten, Åsane
Didrik Thorbjørnsen, Åsane
Goiko Ivkovic, Åsane
Mathias Macody Lund, Varegg
Carlos Vidal, Fana
Tore Kannelønnig, Brann
Emil Rieber-Mohn, Fyllingen
Simen Ness, Åsane
Preben Næss, Åsane
Daniel Kallstad, Brann
Mathias Møvik, Eikanger
Petter Martinsen, Fana

Jeg tar det som et positivt tegn at RBH skal følge noen av kampene. Som sagt tidligere er det etter mitt syn det blandt de beste av de beste, kremen av talentgruppen man bør kunne finne emnene. Ofte ser man tidlig om potensialet er der. En som har teknikken inne, tendenser til blikk og som tross at man ikke er ferdig utvokst kan hevde seg tidlig. Er mer skeptisk til kraftige talenter som i ung alder flyter på fysikken, men som kanskje senere mister det forspranget nå man er en av mange fullvoksne menn.
I de senere år har det kommet bra med forsvarstalenter opp men den pasningssterke midtbanespilleren, den typiske spissen eller den unge vingen er det værre med. Drømmen er at Bran finner en i hvert ledd, en ung god tredjekeeper som tidlig tar steget opp som 2.keeper, en back, en midtbanestrateg, en flanke og en spiss. Stopperen har man jo funnet ??
Like viktig er at man forhindrer andre storlag å hente disse før Brann får sjansen til å ev hente vedkommende. Marerittet er om Viking, Start eller Aalesund osv ser noe Brann ikke har sett, henter ham og raskt har fått seg en U-landslagsspiller som er etablert tippeligaspiller over natten mens Brann mister sjansen til det.
Det ideelle er om lokalklubbene er villige til alltid å "varsle Brann" i god tid før gutten blir for fristet av rivalenes interesse.
Loggført

eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-
Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #52 på: Juli 12, 2007, 12:57:14 »

Brann har jo egentlig begynt arbeidet med å kartlegge tidlig.
De har jo begynt med sammlinger for 14-15 åringer
Loggført

n the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.
Nesten
Medlem

Vis profil
« Svar #53 på: Juli 14, 2007, 10:58:16 »

Lyspunktet må være det + at Risnæs er i NFF-miljøet og at RBH har en grunnholdning som gir håp om foryngelse.
Trusselen fra Stavanger er alltid der, vil de rappe talenter vekk fra vår region nok engang ? Eller vil noen harry-østlendinger snappe et talent foran nesetippen til Roald Brun-Hansen nå i høst. Brann tar det ofte for gitt at alle venter på Brann-telefonen så plutselig kan vi lese i avisen at den-og-den har signert for en rival. Noen måneder senere imponerer vedkommende på a-laget til rivalen og tas ut til samlinger med et eller annet U-landslag sånn rundt nyttår engang.
De aller beste / mest lovende av talentene er de man skal se etter, og da må alder, teknikk og holdninger være i høysetet. Heller en potensiellt god 17-åring enn en 19-åring som leverer varene i 2. divisjon men som neppe er det TALENTET man er på jakt etter. Heller en 16-åring som spiller FAST på et A-lag i f eks 3. divisjon enn en 18-åring som bare får innhopp på Fana, Åsane eller Fyllingen. Dersom talentet er et utvilsomt talent.
Loggført

eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-
tosssa
Medlem

Vis profil
« Svar #54 på: Juli 15, 2007, 16:27:49 »

Brann sitt småguttelag 14 (født i 93) og gutt 15 (født i 92) vant hver sin klasse under dana cup som har vert i Fredrikshavn denne helgen. Gratulerer til begge lagene. http://www.cup-master.dk/ffi/dc/

Noen som kjenner til noen spillere på disse lagene?

Jeg vet om en Anders Næs fra Rosendal, Han var med 15 årslaget og var tidligere i sommer på talentsamling i Porsgrunn hvor han ble tilbudt prøvespill fra Reading. Et lokalt talent som Brann burde sikre seg? Før han eventuelt forsvinner til utlandet. Se http://www.rosendal-turnlag.net bla ned og du finner en artikkel
Loggført
Nesten
Medlem

Vis profil
« Svar #55 på: Juli 15, 2007, 16:37:55 »

Nei, Brann og Hardball skal ha ENKLE primitive løsninger. Tror de kan kjøpe inn suksess, dette vil nok fortsette med Harballstøtten. Først når alle rikingene ikke gidder mer tror jeg de ser etter talenter, desverre.
Godt tips forresten. RBH vil heller bruke titalls millioner til å drive et akademi for å få fram ETT talente istedenfor å bruke kr 6 i frimerker og hente de fra distriktene.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #56 på: Juli 15, 2007, 16:42:02 »

Sitat fra: "Nesten"
Godt tips forresten. RBH vil heller bruke titalls millioner til å drive et akademi for å få fram ETT talente istedenfor å bruke kr 6 i frimerker og hente de fra distriktene.

Hva mener du? Dette akademiet vil bli fyllt opp av talenter fra distriktene.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Nesten
Medlem

Vis profil
« Svar #57 på: Juli 15, 2007, 18:02:36 »

Jeg mener :

Bare HENT talentene "som de er" og putt de beste av dem rett inn i A-stallen enten Mjeldefjompen liker det eller ikke. De som er litt mindre Mtalentfulle kan leies ut. man behøver ikke et stort, kostnadskrevende akademi for å få frem talenter, talentet blomstrer til et visst nivå ved førstelagsfotball i 2.divisjon eller 3.divisjon, men etter fyllte 17 må de opp ett hakk, og det er Løv-Ham eller Brann det. Å ansette 2-3 trenere mm for å "dyrke" dem med skolegang og trening er for dyrt etter mitt syn.
Send brev til Tertnes, Os og Vadmyra ( 18 kroner ) og lov dem plass i a-stallen uten å spørre Mjeldefjompen.
Loggført

Sider: 1 [2]  Alle
Print
Gå til: