• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Odd møtte selveste Molde og Solskjær på en søndag, etter fire strake seire og mulighet til tabelltopp. Bare litt over 7000 kom. Vi skal være fornøyd om vi bikker 12000. Men ryker vi mot Lysekloster kommer det neppe over 10000.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on May 21, 2017, 21:10:18 PM
Odd møtte selveste Molde og Solskjær på en søndag, etter fire strake seire og mulighet til tabelltopp. Bare litt over 7000 kom. Vi skal være fornøyd om vi bikker 12000. Men ryker vi mot Lysekloster kommer det neppe over 10000.


Det tror jeg ikke har så mye innvirkning. Da stiller vi antagelig med et helt annet lag, og alle vet at disse kampene lever sitt eget liv. Fjoråret viste at vi utmerket kan prestere i serien selv om vi ryker tidlig ut for lag i lavere divisjoner i cupen. I fjor kom det 11886 mot Glimt før vi røk for Førde, så røk vi altså for Førde, så tapte vi 0-3 for RBK, og så vant vi 1-0 over Viking, og så kom det 11628 mot Sogndal.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Det er mulig det er solgt litt flere enn jeg trodde. Jeg har nemlig tatt utgangspunkt i den opprinnelige kapasiteten, men nå ser det ut til at de har glemt å nedjustere den merkelige "kompensasjonskapasiteten" på Store Stå og felt T etter 16/5. Dermed er det på billettkartet sannsynligvis 400 flere ledige der (100 på SS og 300 på T), enn det som er reelt ut fra den egentlige kapasiteten.  Og i så fall skal vi være oppe i kanskje 7800-7900 nå. Det ser i det minste ut til at det har vært litt bevegelse fra i går ettermiddag. Kommer det ikke over 13000 nå, blir jeg meget skuffet. Det kom tross alt nesten 13000 mot Viking en lørdag midt i en langhelg. Nå er det søndag kl 18 og Brann har imponert i det siste.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Det er en seig masse å snu. Vinner vi greit mot Lysekloster kommer det mellom 12 og 13 tusen. Det viktigste er at vi som er der har det kjekt.
Tren på langskudd

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Belfort

May 22, 2017, 10:25:11 AM #13405 Last Edit: May 22, 2017, 10:45:37 AM by Belfort
Quote from: Billy Elliott on May 22, 2017, 09:02:08 AM


Da håper jeg de holder seg unna neste 16 mai , hvis interessen ikke stikker dypere.
Det finnes ikke en forbanna grunn til at de 17 000 som var 16 mai, ikke skal komme tilbake nå.

Lasaron

Quote from: Belfort on May 22, 2017, 10:25:11 AM
Quote from: Billy Elliott on May 22, 2017, 09:02:08 AM


Da håper jeg de holder seg unna neste 16 mai , hvis interessen ikke stikker dypere.


Uenig. Feilslått.
Tren på langskudd

Falkman

Quote from: Belfort on May 22, 2017, 10:25:11 AM
Quote from: Billy Elliott on May 22, 2017, 09:02:08 AM


Da håper jeg de holder seg unna neste 16 mai , hvis interessen ikke stikker dypere.
Det finnes ikke en forbanna grunn til at de 17 000 som var 16 mai, ikke skal komme tilbake nå.


Jeg er i grunnen helt enig i dette. 15000 burde være det minste man kunne forvente på søndag. 12000 er skandaløst svakt. men jeg er stygt redd for at det er rundt der vi kommer til å havne, kanskje vi bikker 13, hvis værgudene er med oss.

krøvel vellevold

Det har tilsynelatende blitt solgt ca 100 billetter bare på fire timer i dag. Det virker jo lovende.
Legg ned hele klubben!

Torvanger


Torvanger

Vi blir 4 denne gangen. En kunne ikke pga jobbreise i Oslo, en annen spiller old boys-kamp istedenfor og en tredje er på hytten på Voss og hjelper sin far med vedlikehold og forsøk på å redde en veranda som er i ferd med å falle fra hverandre og er ikke helt sikker når på søndagen retur skjer. Hva syns du om årsakene til fravær, Krøvel? Gyldig eller er det grunnlag for refs.

PS! Min far ville ikke og oppga ingen grunn, så han var fjerdemann av potensielle som ga tommelen ned.

Alonso Solis

Quote from: Torvanger on May 22, 2017, 18:24:01 PM
Vi blir 4 denne gangen. En kunne ikke pga jobbreise i Oslo, en annen spiller old boys-kamp istedenfor og en tredje er på hytten på Voss og hjelper sin far med vedlikehold og forsøk på å redde en veranda som er i ferd med å falle fra hverandre og er ikke helt sikker når på søndagen retur skjer. Hva syns du om årsakene til fravær, Krøvel? Gyldig eller er det grunnlag for refs.

PS! Min far ville ikke og oppga ingen grunn, så han var fjerdemann av potensielle som ga tommelen ned.


Disse anekdotiske oppmøte-beretningene dine, hvor relevant tror du det er for det store bildet egentlig? Spør ut av nysgjerrighet, ikke for å skape dårlig stemning.

Jeg er forøvrig frekk nok til å delvis svare på spørsmålet ditt til Krøvel; han som skal fikse terasse på Voss kan uten problemer planlegge å rekke kampen. Jeg regner med de skal hjem på søndag uansett, så er man interessert nok er ikke det noe problem. Jeg er på hytten veldig ofte, men klarer likevel å planlegge hjemreisen på søndagen slik at jeg når kampen.

Det handler i bunn og grunn bare om prioriteringer. Unnskyldningene for hvorfor folk ikke gidder å møte opp er bortforklaringer alle som en. "Dårlig underholdning", "dyre billetter", "upassende tidspunkt" etc. etc. er bare bullshit. Veldig mange prioriterer Brann lavere nå enn det som var normalt før. Hvorfor det har blitt slik er en intrikat sak, men de overnevnte unnskyldningene som er de man oftest hører har ingenting med saken å gjøre.

krøvel vellevold

Unnskyldningen nå kan være at vi har vært for gode i det siste. Alt vil bli en nedtur i forhold til 16/5. Vi vil ikke klare å toppe opplevelsen fra den kampen, som de selvsagt var på. Så da kan de like godt holde seg hjemme.
Legg ned hele klubben!

Corran

Quote from: Alonso Solis on May 23, 2017, 00:12:01 AM
Veldig mange prioriterer Brann lavere nå enn det som var normalt før. Hvorfor det har blitt slik er en intrikat sak, men de overnevnte unnskyldningene som er de man oftest hører har ingenting med saken å gjøre.

Veldig mange prioriterte Brann høyere enn i dag i noen få sesonger som er fra 2004 til 2010. Utenom det er det bare i 76, 77 og 63 at det er noe særlig høyere interesse enn nå.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Eg synes oppdateringene til Torvanger er alle tiders.
Gå av.

Superjack

Quote from: Torvanger on May 22, 2017, 18:24:01 PM
Vi blir 4 denne gangen. En kunne ikke pga jobbreise i Oslo....


"Jobbreise" i Oslo i en helg er rett og slett dårlig skalkeskjul for sex fremfor Brann...
Brannsupporter.

Torvanger

May 23, 2017, 12:10:44 PM #13416 Last Edit: May 23, 2017, 12:12:15 PM by Torvanger
Hehe, han som er på jobbreise er like die hard som meg, det er vi to som drar lasset. Min far er egentlig like ekstrem, men på sine eldre dager har han fått det for seg at han bare skal gå på enkelte Brannkamper og om så, aller nådigst. Oldboysspilleren og terassesnekreren er, som Alonso riktig sier, ikke ekstreme. Hadde det ikke vært for mitt engasjement og min rekrutteringsvilje, så hadde det kun vært meg og han på jobbreise som hadde stilt på Stadion. Sånn er det bare og sånn tror jeg mange andre Brannfans har det, spesielt de som som ikke har partoutkort, som opplever at til hver hjemmekamp, må de være den som drar lasset og sparker folk igang.

Spelaren

Andre enn meg som halvt kjøpte et ekstra barnepartoutkot for å ha litt tumleplass? Kun 500 kr før 1.des...
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on May 23, 2017, 14:47:15 PM
Andre enn meg som halvt kjøpte et ekstra barnepartoutkot for å ha litt tumleplass? Kun 500 kr før 1.des...


Begynt å legge deg ut i bredden Spelaren ?  
Men en god idé som jeg skal tenke på, kan bli litt mer mannekropp kontakt en enn er komfortabel med  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Spelaren on May 23, 2017, 14:47:15 PM
Andre enn meg som halvt kjøpte et ekstra barnepartoutkot for å ha litt tumleplass? Kun 500 kr før 1.des...


Min far kjøpte to ekstra. Offisielt for å kunne ta med seg noen av de største barnebarna, men tror at det var minst like viktig å ha litt kontroll på hvem som ble sidemannen!;)
Rød makt på Hansa

Gulløl

May 23, 2017, 16:21:38 PM #13420 Last Edit: May 23, 2017, 16:37:30 PM by Gulløl
Er ganske sikker på at Aalesund kampen havner på 12-tallet (ja skuffende). Håper på 13-tallet og frykter at det er en mulighet å se 11-tallet.
Ellers. Noen som husker den legendariske "Billettluka" som stadig vekk braut sammen i 2007 på grunn av for stor pågang ?
Snitt tilskuere på Brann Stadion i toppårene vist under. En kan lure på om eventuell toppstrid og kamp om gullet resten av 2017 kan tenne folk såpass etterhvert at en kan komme opp på slike nivåer igjen. 
2004: 13753
2005: 14840
2006: 16696
2007: 17225
2008: 16954
2009: 15903
2010: 13744
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 23, 2017, 22:50:10 PM #13421 Last Edit: May 23, 2017, 23:14:59 PM by Gulløl
Siste 24 timer er det solgt ca. 200 billetter til Aalesund kampen om en fører musepekeren over feltene og summer det som er ledig og sammenligner med samme tidspunkt i går. Virker veldig lavt. Mulig at det har vært noe feilretting på et eller flere av feltene siste døgn  og at salgstallet egentlig er større. La oss håpe det ellers er interessen svak fem dager før kampstart. Mulig at markedsføringen enda ikke har startet skikkelig og at kjøpsrushet kommer senere i uken, ikke vet jeg. Målsetningen til Brann bør være 13000 til denne kampen alt tatt i betraktning. Sammenlignbart var det 12613 tilskuere mot Viking som var en lørdagskamp kl.18 (29/4). Søndag kl.18 bør være et bedre tidspunkt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Salget har vært ca 300 siste døgnet. Totalt er det solgt anslagsvis 8500. Ingenting som tyder på noen økning i tilskuertallet som følge av de gode prestasjonene i det siste. De som er Brann-interesserte og skylder på "kjedelig fotball" når de skal forklare hvorfor de ikke går på kamp, lyger. De går åpenbart ikke på Stadion når vi underholder heller. Eller må vi underholde i 50 kamper på rad, før folk er overbevist om at Brann underholder?
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Om folk ikke går på stadion nå, så er det ikke Brann det er noe galt med. Da er det folket det er noe galt med.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Torvanger

Burde man innført priskategori etter motstander, kampdag? Jeg har nevnt tidligere at Hammers kjører prisene voldsomt opp til møtene med de store.

Høyere pris 16 og møtet med RBK, kan gi rom til lavere priser til oppgjør der billettsalget går treg.

krøvel vellevold

Nå har det plutselig skjedd noe her. Antall solgte har økt med 155 de siste to timene, slik at vi nå har solgt 443 siste døgnet. Om dette skyldes at noen har kjøpt til en stor gruppe, eller om salgstakten faktisk har økt, er jeg litt mer usikker på.
Legg ned hele klubben!

Superjack

Jeg merker at jeg er begynt å skikkelig glede meg til Brannkamp igjen. Veldig glad for at det er mange kamper tett. Det er rett og slett gøy om dagen. Jeg håper andre også føler på det. Brann har prestert i kamp etter kamp. De siste 3 kampene har vært solide. 

Tror det er Bergens Branninteresse som våkner fra snart 10 års dvale.
Brannsupporter.

Spelaren

Men men men det er jo Festspill snart. Kampen kræsjer sikkert med en eller annen rumensk pipelyrdanser som vrikker seg nakent og forførerisk til lyden av surklende toalett.
Gå av.

Billy Elliott

Quote from: Superjack on May 24, 2017, 09:41:24 AM
Tror det er Bergens Branninteresse som våkner fra snart 10 års dvale.


Er vel svært lite som tyder på det utfra salgstallene til Aale-kampen så langt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Huff

Jeg er muligens en novise i billettsalgstallsanalyseøyemed, men pleier ikke salget skyte fart nærmere kamptidspunktet? Det er jo fremdeles lenge til kamp, kan en virkelig konkludere med at 15.000 er totalt usannsynlig allerede?


dokken

Quote from: Spelaren on May 24, 2017, 09:59:24 AM
Men men men det er jo Festspill snart. Kampen kræsjer sikkert med en eller annen rumensk pipelyrdanser som vrikker seg nakent og forførerisk til lyden av surklende toalett.


Dagens! Men det som faktisk skjer på søndag, er jo syvfjellsturen, med 8000 deltakere. Nå er det fullt mulig å rekke kampen likevel, men det er kanskje ikke høyeste prioritet blant de lidende.

Generelt skjer det fryktelig mye i slutten av mai, men vi kan ærlig talt ikke bruke det som en unnskyldning.

Bli med på delekampanjen på Facebook nå. Hadde en tilsvarende før Viking-kampen, og da kom det jo bra med folk. Jo flere som inviteres til kampen, jo flere klikker "ja" eller "kanskje" og jo flere får kamp-eventet opp i feeden sin.

Dette er moderne markedsføring, mye mer effektivt enn annonser i avisen.

1. Gå inn på "Del"
2. Trykk på "Inviter venner"
3. Inviter alle vennene dine!

https://www.facebook.com/events/272024003268650/?acontext=%7B%22action_history%22%3A%22[%7B%5C%22surface%5C%22%3A%5C%22messaging%5C%22%2C%5C%22mechanism%5C%22%3A%5C%22attachment%5C%22%2C%5C%22extra_data%5C%22%3A%7B%7D%7D]%22%7D

Billy Elliott

Quote from: Huff on May 24, 2017, 10:23:41 AM
Jeg er muligens en novise i billettsalgstallsanalyseøyemed, men pleier ikke salget skyte fart nærmere kamptidspunktet? Det er jo fremdeles lenge til kamp, kan en virkelig konkludere med at 15.000 er totalt usannsynlig allerede?


15.000 kommer det aldri. Til det er det solgt altfor få billetter til nå. Der er nå de neste dagene, torsdag og fredag, at salget virkelig må skyte fart for at vi skal ha sjans til å bikke 12.000. Har vi ikke nådd minst 11.000 lørdag kveld er det ikke en sjans i havet for at vi bikker 12-tallet. Det selges forbløffende få billetter på selve kampdagen, til min store overraskelse da jeg først oppdaget det. 
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

May 24, 2017, 11:02:20 AM #13432 Last Edit: May 24, 2017, 11:32:46 AM by Gulløl
At Brann kan overta 1 plassen  og "gullet ska hem" posisjonen etter denne runden bør brukes for alt det som det er verdt i markedsføringen.
Brann seier + poengtap for RBK borte mot VIF + unngå storseier for Sarpsborg borte mot FKH, så er vi der. Fortel folk om det og kjør på og hauss opp stemningen og interessen i Bergen by og hele Hordaland. Potensialet er stort om en får inn i hjernebarken til folk om at noe stort er på gang.

Onsdag kl. 12.00: Status er omtrent 8700 solgt.
Et skjema videre for å klare 13500 tilskuere:
Onsdag kl. 18.00:   9000
Torsdag kl.18.00:   9700
Fredag kl.18.00:   10500
Lørdag kl.18.00:   11500
Søndag kl.18.00: 13500

Kan nevnes at det til Viking kampen ble det solgt ca. 2000 siste 24 timer. Tilskuertallet i den kampen(lørdag 29/4 kl.18) havnet på 12613. Det tilskuertallet bør Brann ha som mål å smadre på søndag, så offensiv må billettsalgsavdelingen i Brann være når laget er helt oppe i ryggen på Rosenborg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Quote from: Spelaren on May 24, 2017, 09:59:24 AM
Men men men det er jo Festspill snart. Kampen kræsjer sikkert med en eller annen rumensk pipelyrdanser som vrikker seg nakent og forførerisk til lyden av surklende toalett.



Hehe!

Spelaren

Kikket tilfeldigvis innom side 31 i denne debatten her, var før en viss viktig kamp i oktober 2006... Litt andre tider da.
Gå av.

krøvel vellevold

En merkedag i Branns historie! T-feltet er blitt synlig på billettkartet!
Legg ned hele klubben!

Gulløl

May 24, 2017, 15:04:41 PM #13436 Last Edit: May 24, 2017, 15:12:14 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on May 24, 2017, 14:03:35 PM
En merkedag i Branns historie! T-feltet er blitt synlig på billettkartet!

Hehe, ja verden går fremover. Det tok noen år fra det første gang det var bemerket her på forumet. Alergøy gav blaffen virket det som. Mats Thorbjørnsen kan være en som tar tak i slike ting, så om det er flere forslag om forbedringer av billettsystemet er det sikkert bare å maile han, eventuelt diskutere det her på forumet først.
I tillegg viser billettkartet nå antall ledige plasser på Brann stuen og VIP-losjer, ordnet det samtidig når de reviderte billettkartet. Går da ut fra at billettsystemet nå viser antall ledige plasser på ALT av ledige felt/plasser på Stadion. Slik at det bare er å summere alt som musepekeren viser og trekke fra 17686, og at en da får nøyaktig korrekt antall solgte billetter til enhver tid.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Interessant at antall ledige på ståfeltet plutselig gikk ned med ca 30 da det ble synlig... Kan være tilfeldig og noe som er kjøpt til en gruppe.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 24, 2017, 15:04:41 PM
I tillegg viser billettkartet nå antall ledige plasser på Brann stuen og VIP-losjer, ordnet det samtidig når de reviderte billettkartet. Går da ut fra at billettsystemet nå viser antall ledige plasser på ALT av ledige felt/plasser på Stadion. Slik at det bare er å summere alt som musepekeren viser og trekke fra 17686, og at en da får nøyaktig korrekt antall solgte billetter til enhver tid.


??

Det står da 0 ledige på vip-plassene, noe det også gjorde før. Ikke noe nytt her.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Fantastisk opplegg  ;D


Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on May 23, 2017, 08:26:56 AM
Eg synes oppdateringene til Torvanger er alle tiders.


Haha, helt enig, det er god lesning.
Jeg likte spesielt godt at den godeste Torvangers far ikke ville oppgi grunn. Her er jeg nysgjerrig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Quote from: Klaus_Brann on May 24, 2017, 18:15:10 PM
Jeg likte spesielt godt at den godeste Torvangers far ikke ville oppgi grunn. Her er jeg nysgjerrig.


Ja her er det bare å vente i spenning på en ny oppdatering. Torvangers far skal kanskje på Festspillene for å høre på den rumenske pipelyrdanseren som vrikker seg nakent og forførerisk til lyden av surklende toalett. Fortelleren i Brødrene Dahl burde egentlig gitt oss daglige oppdateringer gjennom en videoblogg, men vi får vel heller stole på at Sønnen holder oss oppdatert.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

May 24, 2017, 20:33:13 PM #13442 Last Edit: May 24, 2017, 20:46:26 PM by Torvanger
Min far er som de fleste fedre i hans generasjon, ganske så kryptiske og lukkede. Ingen grunn oppgis og han ser heller ingen grunn til å komme opp med noen grunn. Kanskje skal han på hytten aka den stasjonære campingvognen med spikerfortelt, kanskje vil han ha opsjon hvis noe annet skulle dukke opp? Men både jeg og gamlingen vet at kl 18 søndag, sitter han i boligen hjemme, mens modern støver rundt, og ser Brann - AAFK på tv. Så dønn kjedelig har han blitt, istedenfor å gå på Stadion, der han har gått fast siden 62-63, finner han nå på alt mulig annet tull. Han var så giret på å komme seg på kamp tidligere, så sent som unders Skarsfjords regime, at han droppet ned på det faste setet sitt 1 time før kampstart. Helt utrolig at Brann har klart å miste denne mannen, for her snakker vi die hard.

Vel, jeg treffer gamlingen i familieselskap imorgen og gjett om han skal få høre det!

PS! Bare for å vise hvor lukket og samtidig Brannelskende min far er: Jeg bodde noen steinkast unna Stadion tidligere og i 2007 var jeg ute på takterassen og grylte av glede mot Brann Stadion. Jeg hev meg i bilen og stod på fløyten hele den korte veien bort til Brann Stadion, der det tok fullstendig av. Noen år senere forteller først min far meg at han også stod der, da spillerne stod og tok imot hyllesten. Han hadde bilet ned til Stadion alene, uten å gi beskjed til meg. Han ville nok ha det øyeblikket helt for seg selv, det var nok en litt for sterk opplevelse. Så, joda, han kommer bare av og til nå, men jeg tror nok at han er minst like stor fan som meg. Særere, men like interessert, en halvkjedelig kombo uansett for Brann, som går glipp av 150 pr kamp han er borte, pensjonist som han har blitt

Klaus_Brann

Herlig!

De to-tre tusen manglende supporterne er forøvrig lokalisert. De sitter hjemme i stuene sine og nekter å gå på stadion før RBH er...ehh. Strilene er borte!
Det er for lite mat å ha en haug med striler som styrer skuten. Når Luddiken og Undikken fra Dalen og Loddikken styrer kommer de tilbake.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

ca. 600 billetter solgt siste 24 timer. Brann kan melde 9000 solgte i morgen tidlig om de vil.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Maktdemonstrasjonen mot Klyseflopper trekker nok noen tusen ekstra.
Gå av.

krøvel vellevold

May 25, 2017, 08:09:35 AM #13446 Last Edit: May 25, 2017, 08:13:05 AM by krøvel vellevold
Det ser ut til å være solgt ca 8900-9000 nå. Det er ca 400-500 flere enn på samme tid før kampen mot MFK som hadde 10200. Det betyr imidlertid ikke at vi ligger an til bare 10600-10700. For det er fra nå av salget vanligvis pleier å "ta av". Jeg snakket med Gorm i går, og han sa at det var slutt på de tider der gode kamper automatisk førte til fart i billettsalget med en gang. Nesten uansett begynner ikke salget å ta fart før torsdag-fredag.

Hvis vi tar utgangspunkt i ca 7000 p-kort, betyr det at vi har solgt ca 1900-2000 enkeltbilletter til AaFK-kampen. Det betyr også at vi på samme tid hadde solgt ca 1500 enkeltbilletter til MFK-kampen. Med andre ord; enkeltbillettsalget til denne kampen ligger rundt 30 % høyere. Hvis det fortsetter - og vi ved kampstart fortsatt har 30 % gøyere enkeltbillettsalg, betyr det ca 11200 på søndag. Noe som i så fall er elendig med tanke på hvordan vi har prestert etter ti kamper. Nytter ikke å komme med at "det er en tung materie å snu", når det ikke er bevegelse i materien i det hele tatt.

Greit nok at man ikke skaper nye Brann-fans på så kort tid. Men alle disse som allerde er Brann-fans og som har bortforklart sitt Stadion-fravær med "kjedelig fotball", burde jo komme nå. Hvis de ikke har fått med seg at Brann scorer mye mål for tiden og faktisk ligger ett poeng fra serielederen; ja så er de faktisk ikke Brann-supportere. Og har de fått det med seg, men likevel ikke gidder; ja så er det ikke spillet som er problemet. Ja kanskje NOEN trenger 100 gode kamper til å bli overbevist eller legge om sine tv-stol-vaner. Men det burde jo også være en god del av alle disse som har bortforklart seg med "kjedelig fotball" som ble trigget av at vi nå spiller bra. Men kommer det under 12000 på søndag, så har det ikke det. Da er det rett og slett ingenting som hjelper. Ikke gode resultater, ikke at vi har krøpet helt opp i ryggen på RBK, ikke at vi scorer bøtter med mål - spesielt på hjemmebane, ikke at vi spiller søndag kl 18, ikke at været ser ut til å bli bra.... rett og slett ingenting. De kommer kanskje når vi møter RBK, og så kommer de kanskje hvis noe avgjøres i siste runde. Ja kanskje de også går én gang til og fordeler seg jevnt ut over de åtte andre hjemmekampene. Og da er Bergen såvisst ingen "kokende fotballby".
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Det hadde vært interessant å sett publikumssnittet vårt om vi hadde hatt samme prisnivå som Rosenborg.

Uansett, jeg tror fortsatt ikke det hjelper med syting. Heller ikke kjefting og klaging. Det kan utmerket godt være en tung materie å snu, selv om det ikke kommer mange på søndag. Her er oppskriften som i det lange løp vil svare seg:

- God markedsføring
- At vi som er der har det kjekt
- At vi som er der er flink til å fortelle folk rundt oss hvor kjekt det er, og invitere folk med
- Gode resultater og godt spill
Tren på langskudd

Torvanger

Er det ikke litt som å rope i skogen, når man gang etter gang syter og klager over den manglende publikumsinteressen? Det er nesten som å klage på været, det er noe man rett og slett ikke får gjort noe med. Hver enkelt potensiell Stadiongjenger er sin egen herre, det er hver enkelts avgjørelse, om man løser billett eller ei. Publikumstallet blir som det blir, så lenge Brann ikke har rom for å kjøre saftige familierabatter og dumpe priser slik RBK kan gjøre.






Gulløl

Noen som vet at Rosenborg har lavere snittpris en Brann på sine billetter eller er det bare noe vi tror ? Brann har vel en snittpris på noe i nærheten av 125 kr om jeg husker riktig.
Hva er forskjellen på billettinntekter pr. tilskuer mellom Brann og Rosenborg om en ser på totale billettinntekter på et helt år(2016) og deler ut på offiselt antall tilskuertall (innberegnet gratisbilletter) ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up