Brann Bataljonen BergenForumoversiktBrann (Moderatorer: GamleErik, Bataljonen, Tifo-gruppen, BBB-mod, bbbmartin, Tifo, Seeteufel, Tore Larsen, Stian, Wood, mbersve)Billettsalgstall
Sider: 1 ... 263 264 [265]
Print
Skrevet av Emne: Billettsalgstall  (Lest 1382797 ganger)
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #13200 på: april 20, 2017, 08:47:19 am »

Tok fram bingoarket på kommentaren under artikkelen, fikk tidlig full rekke - alle floskler på plass.
Loggført

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #13201 på: april 20, 2017, 12:46:57 pm »

http://www.toppkamp.com/norges-beste-publikumslag-trekker-nesten-halvparten-av-befolkningen-pa-kamp/

Vi kommer dårlig ut når man regner ut prosentandelen av innbyggerne i kommunen som går på kamp. Sogndal vinner mens Brann kommer dårlig ut.

Tenke seg til...
Loggført

Rød makt på Hansa!
Belfort
Medlem

Vis profil
« Svar #13202 på: april 20, 2017, 12:56:21 pm »

Har aldri skjønt denne myten om at det er så stor Brann interesse i Bergen. Hvordan dette oppsto er ikke godt å si
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #13203 på: april 20, 2017, 13:03:29 pm »

Forøvrig mistenker jeg at Petter Puddefjord har medvirket til den saken!:)

Med dagens stadionfasiliteter burde det i hvert fall bety fulle tribuner for Brann og Viking, men med større sportslig suksess over tid burde det ikke være urealistisk med utvidelse av stadion og et tilskuersnitt på rundt 25 000 i Bergen.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #13204 på: april 20, 2017, 13:29:09 pm »

Med dagens stadionfasiliteter burde det i hvert fall bety fulle tribuner for Brann og Viking, men med større sportslig suksess over tid burde det ikke være urealistisk med utvidelse av stadion og et tilskuersnitt på rundt 25 000 i Bergen.

Hehe!

Når det gjelder dette med tilskuertall i forhold til folketall, så er det helt meningsløst å sammenligne. I Sogndal skjer det ingenting og da mener jeg absolutt INGENTING, derfor er en Sogndal-kamp i Eliteserien en stor begivenhet.
« Siste redigering: april 20, 2017, 17:03:01 pm av Torvanger » Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #13205 på: april 20, 2017, 15:22:25 pm »

Jo mindre stedet er, jo lettere er det å komme seg til kamp. Skulle Brann ha hatt 20 000 på kampene hadde det blitt et enormt ekstra uproporsjonalt ork for dei av oss som nå går fast når det er 8-10 000 reellt frammøtte.
Loggført

Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #13206 på: april 20, 2017, 15:49:36 pm »

Har aldri skjønt denne myten om at det er så stor Brann interesse i Bergen. Hvordan dette oppsto er ikke godt å si
Dette er ikke en myte. Det er meget stor Brann interesse i Bergen. Men kun et fåtall av de interesserte kommer på kamp. Er mange gamle damer og menn som aldri har vært på stadion men som har sterke meninger om lagutak, trenere og lignende. Det er også mange som følger godt med om ikke for annet så for å slenge dritt om Brann, men det er interesse det og.
Det er ikke mange Bergensere som ikke har en mening om Brann og som er noenlunde oppdaterte. I Oslo og Stavanger så er det ikke så stor interesse og du finner mange som ikke bryr seg eller har en mening
Loggført

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #13207 på: april 20, 2017, 16:37:56 pm »

Hehe!

Når det gjelder dette med tilskuertall i forhold ti folketall, så er det helt meningsløst å sammenligne. I Sogndal skjer det ingenting og da mener jeg absolutt INGENTING, derfor er Sogndal-kamp i Eliteserien en stor begivenhet.

Nettopp. Små steder kommer alltid godt ut på sånne lister. Lag en liste over størrelsen på stedene klubbene kommer fra, og du vil nok finne at rangeringen er påfallende opp-ned av dette.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #13208 på: april 20, 2017, 16:51:08 pm »

Sånn er det i alle land. Større byer gir større konkurranse til fotballen, på alle måter.
Loggført

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #13209 på: april 20, 2017, 16:59:14 pm »

Nettopp. Små steder kommer alltid godt ut på sånne lister. Lag en liste over størrelsen på stedene klubbene kommer fra, og du vil nok finne at rangeringen er påfallende opp-ned av dette.

Og så er det vel også slik at en større andel på Fosshaugane kommer fra andre kommuner enn på Stadion. Det gjør tallene ekstra misvisende.
Loggført

Rød makt på Hansa!
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #13210 på: april 20, 2017, 17:01:21 pm »

Sånn er det i alle land. Større byer gir større konkurranse til fotballen, på alle måter.

Det er så mange faktorer: Større innflytterandel, mindre prestasjon å ha et topplag, det blir for lite lokalt til at folk føler nærhet til ting, større fritidstilbud, osv.
Loggført

Legg ned hele klubben!
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #13211 på: april 20, 2017, 17:04:53 pm »

Og så er det vel også slik at en større andel på Fosshaugane kommer fra andre kommuner enn på Stadion. Det gjør tallene ekstra misvisende.

Ja på små steder er det grunn til å tro at det er en større prosentandel som kommer fra nabokommunene, enn på større steder. Innbyggertallet i nabokommunene er gjerne totalt sett (mye) større enn kommunen klubben kommer fra. Slik er det ikke i Bergen. Her utgjør Bergen ca 2/3 av innbyggertallet i regionen. Og hva om Årstad ble egen kommune, slik det var for 100 år siden? Da hadde vi plutselig gått rett i taket igjen på denne listen...
Loggført

Legg ned hele klubben!
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #13212 på: april 20, 2017, 17:48:48 pm »

Hvis alle i Bergen opplevde det like enkelt å komme seg på kamp som det sogndølene opplever på Fosshaugane hadde vi lett bikket 20 000.
Loggført

Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #13213 på: april 20, 2017, 20:23:45 pm »

Ser man på tilskuertallene i de øverste ligaene i land vi kan sammenligne oss medi, så kommer norske lag godt ut. 11.000 på en kamp i Eliteserien er et godt tilskuertall, uavhengig hvordan det står i forhold til antall innbyggere i nær omkrets.

Loggført
dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #13214 på: april 21, 2017, 14:30:07 pm »

Enig med at 11.000 på kamp er et godt tall i Bergen. Problemet er jo at det ikke er 11.000 på kamp.

Vi hadde 11.400 betalende tilskuere mot FKH, men det var nok neppe mer enn 9500, vil jeg tro. Mot Godset var det 8700 betalende og 6195 til stede.

I fjor hadde vi under 10.000 reellt til stede i snitt, til tross for sølv og to kamper som var dønn utsolgt og 98 prosent fullsatt. Vi hadde bare fire kamper i fjor der det virkelig var over 10.000 inne på Stadion.

Derfor blir det litt vanskelig å sammenlikne med tidligere tider og andre land. Jeg vet at tallene var mer reelle før (faktisk ble jo Brann tatt i det motsatte på 80-tallet, de oppga for lave tilskuertall i forhold til hvor mange som var der). Mitt inntrykk er at tallene er mer reelle i en del andre land også (sikkert ikke alle).

Altså: Hvis Branns oppgitte tilskuertall virkelig var det antallet som var på kamp, så hadde jeg vært kjempefornøyd med oppslutningen. Men vi hadde flere kamper på 6000-tallet i fjor, og har allerede hatt en i år. Det synes jeg er i svakeste laget i en by med 275.000 innbyggere - det betyr at 268.500 gjør noe annet enn å gå på kamp.
Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #13215 på: april 21, 2017, 14:46:47 pm »

Verre er det jo, faktisk. Branns nedslagsfelt dekker et område som har bikket en halv million om en antar at det er folk frå nært sagt alle kommuner som kommer innom Stadion i løpet av året. Faktisk kan me anta at det strekker seg utover fylkesgrensene også, som selvsagt også gjelder andre lag vestpå.
Loggført

Belfort
Medlem

Vis profil
« Svar #13216 på: april 21, 2017, 15:03:25 pm »

Verre er det jo, faktisk. Branns nedslagsfelt dekker et område som har bikket en halv million om en antar at det er folk frå nært sagt alle kommuner som kommer innom Stadion i løpet av året. Faktisk kan me anta at det strekker seg utover fylkesgrensene også, som selvsagt også gjelder andre lag vestpå.

Og ikke minst har Brann ingen konkurranse fra klubber i andre idretter i vår region!
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #13217 på: april 21, 2017, 15:54:04 pm »

Jeg vet at tallene var mer reelle før (faktisk ble jo Brann tatt i det motsatte på 80-tallet, de oppga for lave tilskuertall i forhold til hvor mange som var der).

Var det på den tiden motstanderlaget skulle ha en viss prosentandel av billettinntektene?
Loggført

Rød makt på Hansa!
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #13218 på: april 23, 2017, 15:08:45 pm »

Skal ikke ta alt for mange dagene før 16 mai kampen har passert 10 000 i billettsalg. Foreløpig er Viking kampen om seks dager en del bak i billettsalg, ikke sikkert den kommer til å passere 16 mai salget på noe tidspunkt, kanskje fredag eller lørdag om Brann tar en seier på Åråsen i kveld.
« Siste redigering: april 23, 2017, 15:15:59 pm av Gulløl » Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #13219 på: april 24, 2017, 14:28:02 pm »

Billettsalget til Viking kampen har tydelig økt tempoet etter LSK kampen og enda er det fem dager til kampstart. Bør være realistisk å se 11-tallet til denne kampen også, med god markedsføring de neste dagene.

Siden tempen rundt Brann bør ha økt etter de siste par kampene og laget er i ryggen på selveste Rosenborg bør det abslutt slå en del positivt ut på billettsalget. Beste seriestart siden gullåret 2007 skriver også media om, bør få folk til å våkne. Hadde vært artig om Brann interessen nå har blitt røsket litt løs og at vi ser 12-tallet på lørdag.

I forhold til FKH kampen kommer det nok minst 300 mindre bortetilskuere. Kamptidspunktet er nok litt mer ugunstig en FKH kampen og trekker litt ned. Værmeldingen ser bra ut, 8 - 9 grader, sol og lettskyet, oppholdsvær, kanskje bitte litt regn(pent.no).

Kan bli helsikens gøy ut over i mai og folkevandring til Stadion, tre av de fire neste kampene er hjemmekamper og realistisk å ta poeng borte mot Rosenborg også. Tipper Brann ligger på "topp-3" når 17 mai feires, 1-plass er også mulig med maksimal flyt og minst uavgjort på Lerkendal Glad
« Siste redigering: april 24, 2017, 14:50:21 pm av Gulløl » Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #13220 på: april 24, 2017, 16:47:29 pm »

Yr.no slår til med 0 mm nedbør i det aktuelle tidsrommet, i tråd med det vi etter fjoråret ble vant med altså.
Loggført

Sider: 1 ... 263 264 [265]
Print
Gå til: