• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kontrakter

Started by Torvanger, April 17, 2017, 20:04:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

April 17, 2017, 20:04:22 PM Last Edit: April 17, 2017, 20:06:17 PM by Torvanger
Hva med en egen tråd for kontraktsprat? Jeg vil åpne med å be om følgende:

Forlengelse av Braatens kontrakt med 2-3 nye år. Mannen er en maskin, han kan spille til han er 40.

Nouri bør få et nytt og uimotståelig kontraktsforslag. Som med Azar bør det være rom for helomvending. Ekstremt viktig mann og det vil bli et stort vakuum om han forsvinner.

ostraume

Nouri har sikkert sin egen tråd et sted. Når det er sagt: ny kontrakt til Amin hadde vært greit. Merkelig at han ikke vil.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Quote from: ostraume on April 17, 2017, 21:06:23 PM
Nouri har sikkert sin egen tråd et sted. Når det er sagt: ny kontrakt til Amin hadde vært greit. Merkelig at han ikke vil.


Joda, men istedenfor å gå inn først på Nouri og snakke om kontraktsforlengelse, for deretter å gå inn på Braatens, det blir noe ueffektvit. Jeg lette, men fant ikke noen egen tråd som tar for seg kontrakter, derfor ble den kjørt igang.

Alonso Solis

Hva er egentlig problemstillingen rundt Nouris kontrakt? Vil han ikke signere, vil ikke Brann gi han lang nok kontrakt, vil han ha mer penger? Jeg mener Soltvedt bør strekke seg rimelig langt for å beholde ham. Han har vært vital hittil denne sesongen.

Torvanger

Quote from: Alonso Solis on April 18, 2017, 18:14:58 PM
Hva er egentlig problemstillingen rundt Nouris kontrakt? Vil han ikke signere, vil ikke Brann gi han lang nok kontrakt, vil han ha mer penger? Jeg mener Soltvedt bør strekke seg rimelig langt for å beholde ham. Han har vært vital hittil denne sesongen.


Jeg tipper de har gitt ham et dårlig tilbud.

Gulløl

April 18, 2017, 20:09:32 PM #5 Last Edit: April 18, 2017, 20:27:36 PM by Gulløl
Quote from: Alonso Solis on April 18, 2017, 18:14:58 PM
Hva er egentlig problemstillingen rundt Nouris kontrakt? Vil han ikke signere, vil ikke Brann gi han lang nok kontrakt, vil han ha mer penger? Jeg mener Soltvedt bør strekke seg rimelig langt for å beholde ham. Han har vært vital hittil denne sesongen.


Det handler ikke om økonomi i følge Nouri selv. Da står en trolig igjen med to ting. Sånn omtrent:

1. At Nouri vil ha en ganske lang kontrakt, f.eks. 5-6  år og ut omtrent 2022 sesongen, men at Brann ikke vil gi han så lang kontrakt.
2. At Nouri kun vil signere for 1 år for å holde bedre liv i en eventuelt proffdrøm, men at Brann ikke ønsker en så kort kontrakt.

Jeg tror at pkt.1 er nærmest sannheten siden både han og familien trives i byen og han sier at han ønsker å fortsette i klubben. Brann forlenger ofte med 3 år med spillere og ønsker det muligens i Nouri sitt tilfelle også og står bastant på det. Er det slik at Nouri ønsker en ganske lang kontrakt synes jeg Brann bør kunne akseptere det i dette tilfellet. Her er det snakk om en spiller på 27 år som omtrent aldri er skadet og spilte alle kampene i fjor på stabilt bra høyt nivå. På vår egen spillerbørs var han den femte beste spilleren i stallen av de med en del kamper. I år har Nouri tatt en steg til opp i kvalitet så langt vi har sett hittil. Soltvedt bør ta en runde til snarest og strekke seg mer, synd om den klart beste høyrebacken i stallen skulle forsvinne i sommer, kan være klubber som allerede er i samtaler med han.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

It frå din kjennskap til fotballverda, er det vanleg at spelarar i Noreg ber om (og får) kontrakter på fem-seks år?

Gulløl

April 18, 2017, 22:56:00 PM #7 Last Edit: April 18, 2017, 22:58:13 PM by Gulløl
Quote from: Yngve on April 18, 2017, 22:34:57 PM
It frå din kjennskap til fotballverda, er det vanleg at spelarar i Noreg ber om (og får) kontrakter på fem-seks år?


Nei ikke vanlig, men Haugen fikk 4,5 år i sin forrige kontrakt som eksempel. Poenget var å belyse det med kontraktstid som er trolig det som de ikke blir enig om når det ikke er økonomi(som Nouri selv bekrefter). Hva annet kan det være ?
Som et forhandlingsutgangspunkt kan et tilbud på 2 år være noe klubben begynner med og spilleren begynner med 5 år, så blir en ofte enig om 3 år eller i noen tilfeller 4 år. Hvorfor Nouri og Brann ikke blir enig vet vi ikke, mulig ingen av partene føler det haster, men med det Nouri har vist i de siste kampene er det rart om Soltvedt ikke snart tar et initiativ igjen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on April 18, 2017, 22:56:00 PMNei ikke vanlig, men Haugen fikk 4,5 år i sin forrige kontrakt som eksempel.


Har jeg gått glipp av ny kontrakt til Haugen?

Forøvrig er teorien om at Nouri vil ha fem-seks år og at kontrakten strandet på det ganske usannsynlig. Det er som Yngve skriver en helt uvanlig kontraktslengde (har vi i det hele tatt hatt spillere med så lang kontrakt siden PVM?) og ikke noe en avtale vil strande på dersom en spiller vil bli i en klubb. Nouri takker da selvfølgelig ja til tre år og vet at med gode prestasjoner blir den forlenget etterhvert.

Nei, jeg ville fulgt pengesporet uansett hva Nouri selv sier. Eller at han ønsker å spille noen år i utlandet før han blir for gammel.
Rød makt på Hansa

Gulløl

April 19, 2017, 09:09:11 AM #9 Last Edit: April 19, 2017, 09:13:56 AM by Gulløl
Quote from: Nixon on April 19, 2017, 06:34:14 AM
Quote from: Gulløl on April 18, 2017, 22:56:00 PMNei ikke vanlig, men Haugen fikk 4,5 år i sin forrige kontrakt som eksempel.


Har jeg gått glipp av ny kontrakt til Haugen?

Forøvrig er teorien om at Nouri vil ha fem-seks år og at kontrakten strandet på det ganske usannsynlig. Det er som Yngve skriver en helt uvanlig kontraktslengde (har vi i det hele tatt hatt spillere med så lang kontrakt siden PVM?) og ikke noe en avtale vil strande på dersom en spiller vil bli i en klubb. Nouri takker da selvfølgelig ja til tre år og vet at med gode prestasjoner blir den forlenget etterhvert.

Nei, jeg ville fulgt pengesporet uansett hva Nouri selv sier. Eller at han ønsker å spille noen år i utlandet før han blir for gammel.


Var absolutt ingen teori, kan du ikke lese ? Brukte ordene "f.eks." og "omtrent". Poenget som du ser helt bort fra med innlegget var å belyse ytterkanter og startkrav som kan være i en forhandlingsituasjon med to parter. Men som vanlig som den vrangpeisen du er henger du deg opp i detaljer og tar ting ut av sammenheng i innleggene mine. Ellers er Nouri en person som er ganske direkte så hvorfor skal en da følge pengesporet når han sier at det IKKE er det som det står på ?? Mulig at han har en proffdrøm uten at jeg har lest om det, det jeg har lest er at han og familien trives i Bergen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

April 19, 2017, 09:29:41 AM #10 Last Edit: April 19, 2017, 09:32:10 AM by Nixon
Quote from: Gulløl on April 19, 2017, 09:09:11 AMVar absolutt ingen teori, kan du ikke lese ? Brukte ordene "f.eks." og "omtrent". Poenget som du ser helt bort fra med innlegget var å belyse ytterkanter og startkrav som kan være i en forhandlingsituasjon med to parter. Men som vanlig som den vrangpeisen du er henger du deg opp i detaljer og tar ting ut av sammenheng i innleggene mine.


Nå vet jeg ikke hva som står i din ordbok under "teori", men jeg kan ikke se at det var noe galt å kalle dette for en teori. Du lurer på hva som har skjedd og har en mulig forklaring. I min bok er dette en teori. Og hva i alle dager er så galt med at noen kaller det en teori?

Og hvor tok jeg det ut av sammenhengen? Jeg tror ikke på at Nouri har hatt dette som startkrav og skrev at det er usannsynlig. I alle fall at det har strandet på det. Direkte svar på din teori.
Rød makt på Hansa

Torvanger

For det vi vet, kan Nouris agent ha følere ute i Danmark eller Sverige.

Torvanger

Hvor lang kontrakt har Orry Larsen?

Corran

Om han har sagt nei og det ikke er det økonomiske det står på og heller ikke spilletid så er det slik jeg ser det kun et par ting det kan være.
1. Familien og/eller han vil hjem eller bo et annet sted
2. Han håper på en kontrakt i utlandet og vil sitte igjen med sign on fee (og da er det jo egentlig økonomi det står på)
3. Han lyger og mener at han fortjener/vil ha mer enn det som Brann kan tilby i sine økonomiske rammer/lønns model
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SeLyren

Quote from: Torvanger on April 19, 2017, 11:04:29 AM
Hvor lang kontrakt har Orry Larsen?

Sikkert 2år, noe som kan vise seg å være 2 år forlenge. Denne signeringen virker mer og mer som en skivebom.
En ting at mannen er skadet, en annen ting er at visst han han hadde vært frisk, så er det tvilsomt at han hadde hevet nivået i det hele tatt. Soltvedt har tatt rapporten fra Nederland så bokstavlig at han har fyllt opp stallen med fotballspillere i sin "beste alder". Rutine er visst alfa omega, da spiller ikke potensial så mye inn.
Hadde mye heller sett en Zackariassen istede.

ostraume

Quote from: Corran on April 19, 2017, 11:12:25 AM
1. Familien og/eller han vil hjem eller bo et annet sted
2. Han håper på en kontrakt i utlandet og vil sitte igjen med sign on fee (og da er det jo egentlig økonomi det står på)
3. Han lyger og mener at han fortjener/vil ha mer enn det som Brann kan tilby i sine økonomiske rammer/lønns model



Punkt1 er vel og avkreftet av Nouri selv?

Punkt2 fremstår som en plausbiel teori. Sånn sett står det ikke direkte på økonomi, han er fornøyd med Brann sitt tilbud, men drømmer om en fet kontrakt i utlandet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Quote from: SeLyren on April 19, 2017, 11:28:23 AM
Quote from: Torvanger on April 19, 2017, 11:04:29 AM
Hvor lang kontrakt har Orry Larsen?

Sikkert 2år, noe som kan vise seg å være 2 år forlenge. Denne signeringen virker mer og mer som en skivebom.
En ting at mannen er skadet, en annen ting er at visst han han hadde vært frisk, så er det tvilsomt at han hadde hevet nivået i det hele tatt. Soltvedt har tatt rapporten fra Nederland så bokstavlig at han har fyllt opp stallen med fotballspillere i sin "beste alder". Rutine er visst alfa omega, da spiller ikke potensial så mye inn.
Hadde mye heller sett en Zackariassen istede.



Ifølge en kunde jeg har, som har full koll på hva som skjer i fotballfylket på nordvestkysten, så kan Orry være enestående god i enkeltkamper, men alt for ofte detter han bare bort. Det var skremmende å se hvor lite ballkontakt han hadde, i de treningskampene han spilte for Brann i vinter.

Elfakiri

Hva med å la Orry få sjansen før dere kaller han for bomkjøp?
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

SeLyren

Quote from: Elfakiri on April 19, 2017, 13:55:44 PM
Hva med å la Orry få sjansen før dere kaller han for bomkjøp?

Hvorfor det? Han er ikke bedre enn de vi har, og han er kun hentet for å ha en viss bredde av midtbanespillere. En traust og kjedelig signering.

Gulløl

April 19, 2017, 14:32:12 PM #19 Last Edit: April 19, 2017, 14:42:02 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on April 19, 2017, 09:29:41 AM
Quote from: Gulløl on April 19, 2017, 09:09:11 AMVar absolutt ingen teori, kan du ikke lese ? Brukte ordene "f.eks." og "omtrent". Poenget som du ser helt bort fra med innlegget var å belyse ytterkanter og startkrav som kan være i en forhandlingsituasjon med to parter. Men som vanlig som den vrangpeisen du er henger du deg opp i detaljer og tar ting ut av sammenheng i innleggene mine.


Nå vet jeg ikke hva som står i din ordbok under "teori", men jeg kan ikke se at det var noe galt å kalle dette for en teori. Du lurer på hva som har skjedd og har en mulig forklaring. I min bok er dette en teori. Og hva i alle dager er så galt med at noen kaller det en teori?

Og hvor tok jeg det ut av sammenhengen? Jeg tror ikke på at Nouri har hatt dette som startkrav og skrev at det er usannsynlig. I alle fall at det har strandet på det. Direkte svar på din teori.


Du ser helt bort fra at jeg hadde et pkt.2 også(klippet inn nederst) altså to alternativer på det med kontraktstid. Og ikke en bastant teori. Kan ikke se at det kan være så kontroversielt at jeg mener at det kan være uenighet om kontraktstid den ene eller andre veien når spilleren har avvist det med økonomi.

2. At Nouri kun vil signere for 1 år for å holde bedre liv i en eventuelt proffdrøm, men at Brann ikke ønsker en så kort kontrakt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 19, 2017, 14:41:10 PM #20 Last Edit: April 19, 2017, 14:43:16 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on April 19, 2017, 06:34:14 AM
Quote from: Gulløl on April 18, 2017, 22:56:00 PMNei ikke vanlig, men Haugen fikk 4,5 år i sin forrige kontrakt som eksempel.


Har jeg gått glipp av ny kontrakt til Haugen?

Glemte å svare deg på dette andre punktet som du også prøver å vri på også. Haugen har en pågående kontrakt i Brann. I sin forrige kontrakt var kontraktlengden 4,5 år. Men du klarer utrolig nok å fremstille at det har noe med ny kontrakt til Haugen å gjøre i din vanlige kverulerende stil til mange av innleggene mine. Men nå var dette bare et eksempel på en kontrakt på nesten 5 år og ikke noe å henge seg opp i. At du gidder.
Skal alle innlegg være A4 i "Nixon-stil" og umulig å plukke fra hverandre hadde det vært kjedelig på dette forumet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

April 19, 2017, 15:18:12 PM #21 Last Edit: April 19, 2017, 15:24:49 PM by Nixon
Quote from: Gulløl on April 19, 2017, 14:32:12 PMDu ser helt bort fra at jeg hadde et pkt.2 også(klippet inn nederst) altså to alternativer på det med kontraktstid. Og ikke en bastant teori. Kan ikke se at det kan være så kontroversielt at jeg mener at det kan være uenighet om kontraktstid den ene eller andre veien når spilleren har avvist det med økonomi.

2. At Nouri kun vil signere for 1 år for å holde bedre liv i en eventuelt proffdrøm, men at Brann ikke ønsker en så kort kontrakt.



Dette blir bare mer og mer besynderlig... For det første har jeg aldri brukt begrepet "bastant teori". Jeg føler vel kanskje at du er litt på vikende front når du må tillegge meg det. Og for det andre skriver jo jeg at jeg tror at kanskje en proffdrøm kan være grunnen. Så jeg ser jo ikke bort fra punkt to i de hele tatt. Begge er teorier, og jeg var som sagt uenig i den første. Jeg ser rett og slett ikke hvor oppstyret kom fra!
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Gulløl on April 19, 2017, 14:41:10 PMGlemte å svare deg på dette andre punktet som du også prøver å vri på også.


Vrir ikke. Bare en forglemmelse. Husket ikke at hans første kontrakt var så lang. Trodde du mente kontrakten som går ut neste sommer.

Tror nesten at du bør legge deg tidlig i kveld!
Rød makt på Hansa

Spelaren

Kontraktsforslag: Nixon og Gulløl avslutter denne passiaren :)

             Nixon                                 Gulløl
Sign:_____________               _________________
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on April 19, 2017, 15:23:47 PM
Kontraktsforslag: Nixon og Gulløl avslutter denne passiaren :)

             Nixon                                 Gulløl
Sign:_____________               _________________


Vi blir nok aldri enige om lengden!;)
Rød makt på Hansa

Gulløl

Vrangpeiser(fra felt Z) og kverulanter trenger trenger å bli tatt i nakken av og til. Nixon tapte en diskusjon med meg om Kalvenes for noen år siden og siden den gang har det vært ganske påfallende og morsomt hvordan han gjentatte ganger skal "ta meg", hehe  ;). Finito underskrevet og avsluttet Spelaren, takk for initiativet, snakkes på øvre F-B :) :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on April 19, 2017, 18:29:48 PM
...snakkes på øvre F-B :) :)


Skal kikke ekstra nøye på folk mot Viking.
Gå av.

Nixon

Quote from: Gulløl on April 19, 2017, 18:29:48 PMNixon tapte en diskusjon med meg om Kalvenes for noen år siden og siden den gang har det vært ganske påfallende og morsomt hvordan han gjentatte ganger skal "ta meg"


Jøss, denne er for dum til å stå uimotsagt. Du har helt sikkert hatt rett en gang og jeg har tatt feil. Sistnevnte skjer stadig vekk og er ikke noe jeg tar med meg videre i livet i nevneverdig grad. Jeg kan ærlig talt ikke huske denne Kalvenes-diskusjonen, men siden du husker den må det ha vært en enestående opplevelse for deg...

Men grunnen til at du føler at jeg gjentatte ganger "tar deg" er at du er forum-mester i vidløftige teorier (ja, teorier) og analyser, og jeg er rett og slett uenig. Det er ikke verre enn det. Det kan jo virke som at du holder regnskap, men jeg gjør som sagt ikke det.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on April 20, 2017, 06:40:19 AM
Quote from: Gulløl on April 19, 2017, 18:29:48 PMNixon tapte en diskusjon med meg om Kalvenes for noen år siden og siden den gang har det vært ganske påfallende og morsomt hvordan han gjentatte ganger skal "ta meg"


Jøss, denne er for dum til å stå uimotsagt. Du har helt sikkert hatt rett en gang og jeg har tatt feil. Sistnevnte skjer stadig vekk og er ikke noe jeg tar med meg videre i livet i nevneverdig grad. Jeg kan ærlig talt ikke huske denne Kalvenes-diskusjonen, men siden du husker den må det ha vært en enestående opplevelse for deg...

Men grunnen til at du føler at jeg gjentatte ganger "tar deg" er at du er forum-mester i vidløftige teorier (ja, teorier) og analyser, og jeg er rett og slett uenig. Det er ikke verre enn det. Det kan jo virke som at du holder regnskap, men jeg gjør som sagt ikke det.



Nja, Nixon, nja, hehe!

Torvanger

3 nye år med Braaten, nuh! Samt ny og forebdret kontrakt til Nouri! Hører du, Soltvedt?!

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on April 24, 2017, 09:01:39 AM
3 nye år med Braaten, nuh! Samt ny og forebdret kontrakt til Nouri! Hører du, Soltvedt?!


Nouri har fått kontraktforslag. Han vil ikke, og sier det ikke handler om økonomi. Lite å gjøre med det da. Vi har Islands landslagsback i bakhånd. No worries.

Braaten har hatt noen veldig bra kamper, men det er bare 2 serierunder siden han var så dårlig at han ble byttet ut i pausen. Så kanskje vi skal slappe litt av. Etter han fikk ny kontrakt i fjor falt kvaliteten på prestasjonene hans betydelig.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Quote from: Billy Elliott on April 24, 2017, 09:09:59 AM
Quote from: Torvanger on April 24, 2017, 09:01:39 AM
3 nye år med Braaten, nuh! Samt ny og forebdret kontrakt til Nouri! Hører du, Soltvedt?!


Nouri har fått kontraktforslag. Han vil ikke, og sier det ikke handler om økonomi. Lite å gjøre med det da. Vi har Islands landslagsback i bakhånd. No worries.

Braaten har hatt noen veldig bra kamper, men det er bare 2 serierunder siden han var så dårlig at han ble byttet ut i pausen. Så kanskje vi skal slappe litt av. Etter han fikk ny kontrakt i fjor falt kvaliteten på prestasjonene hans betydelig.


Braaten kommer til bli kontaktet av andre norske klubber i sommer, vær du sikker. Brann bør sikre seg Braaten i minimum 2 år til, ut 2019. Til sommeren har Braaten noen få måneder igjen av kontrakten, alle ser hvor sykelig god han er og at han har fått en ny vår.

Lasaron

Tror ettårskontrak er det beste, og tror det er greit å fortsatt ha litt is i magen.
Tren på langskudd

Torvanger

Quote from: Lasaron on April 24, 2017, 10:32:48 AM
Tror ettårskontrak er det beste, og tror det er greit å fortsatt ha litt is i magen.



Braaten er vår Piero, vår Maldini, vår "snart 40 år og fortsatt i vigør" norske utgave av en italiensk fotballtraver. Gi mannen en lengre kontrakt og gi ham den lønnen han fortejener, som en av Branns desidert beste spillere!

Nixon

Gi han gjerne den lønnen han fortjener, men noe sier meg at han ikke er særlig interessert i en lengre kontrakt. Og tror det kan være lurt for Brann også. I hans alder kan mye snu fort, og da kan det være greit å ikke sitte med langvarige forpliktelser.

Og jeg er egentlig veldig lite redd for at vi kommer til å se Braaten spille for en annen norsk toppklubb. Brann er endestasjonen hans i den øverste divisjonen.
Rød makt på Hansa

pidre

Quote from: Nixon on April 24, 2017, 11:29:26 AM
Gi han gjerne den lønnen han fortjener, men noe sier meg at han ikke er særlig interessert i en lengre kontrakt. Og tror det kan være lurt for Brann også. I hans alder kan mye snu fort, og da kan det være greit å ikke sitte med langvarige forpliktelser.

Og jeg er egentlig veldig lite redd for at vi kommer til å se Braaten spille for en annen norsk toppklubb. Brann er endestasjonen hans i den øverste divisjonen.

Tøv, Brann trenger ikkje være endestasjonen. Eg ser ikkje vekk frå at VålerengEN kontaktar han i sommar.

Eg støtter Torvis og stemmer i med hylekoret om at dommaren er ein horesønn og at Braathen må tilbys kontrakt ut 2019 - eller kanskje 2018 er meir passe. Går for 2018!
Saludar a los monos!

Billy Elliott

Quote from: pidre on April 24, 2017, 12:03:22 PM
Quote from: Nixon on April 24, 2017, 11:29:26 AM
Gi han gjerne den lønnen han fortjener, men noe sier meg at han ikke er særlig interessert i en lengre kontrakt. Og tror det kan være lurt for Brann også. I hans alder kan mye snu fort, og da kan det være greit å ikke sitte med langvarige forpliktelser.

Og jeg er egentlig veldig lite redd for at vi kommer til å se Braaten spille for en annen norsk toppklubb. Brann er endestasjonen hans i den øverste divisjonen.

Tøv, Brann trenger ikkje være endestasjonen. Eg ser ikkje vekk frå at VålerengEN kontaktar han i sommar.


Ja, er det en ting de mangler, så er det jo kantspillere.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: pidre on April 24, 2017, 12:03:22 PMTøv, Brann trenger ikkje være endestasjonen. Eg ser ikkje vekk frå at VålerengEN kontaktar han i sommar.

Eg støtter Torvis og stemmer i med hylekoret om at dommaren er ein horesønn og at Braathen må tilbys kontrakt ut 2019 - eller kanskje 2018 er meir passe. Går for 2018!


Ja, men da er vi enige om kontraktslengden. Og så ser jeg det som helt urealistisk at han går tilbake til VIF. Vi får se hvem som får rett.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Braaten er pappa, jeg har med selvsyn sett ham trille rundt med barnevogn, ifjor, inntil videre er det neppe noe akutt behov for å velge hvor i landet tassen skal begynne på skole, men at han vil tilbake til hjemtraktene etterhvert, det er ikke utenkelig. Kommer Deila med et eller annet forslag i sommer, så vet man aldri. Jeg håper Soltvedt er proaktiv.

Gulløl

Braaten er blitt 35 år i sommer. At det er andre eliteserieklubber i toppen som vil jakte på han er veldig lite sannsynlig. Enda mer usannsynlig at han vil forlate toppklubben Brann for Vålerengen eller et annet bunnlag i eliteserien. For han er trivsel veldig viktig for at han skal prestere, alle ser at han trives langt bedre i Brann en han gjorde i perioden han var i Vålerengen i 2015. At kone/samboer er i nærheten av hjemsted og hennes familie gjør nok også helheten bedre for Braaten og småbarnsfamilien. Tror Braaten er helt innforstått med at det blir 1 års kontrakter fremover i Brann og er nok ganske avslappet rundt det, og er nok heller ikke hastig med å avklare neste år. Han har tjent mye penger i sin fotball karriere og har nok ingen drøm om å tjene mer i Tyrkia eller Kina heller. Daniel Braaten blir nok i Brann ut fotballkarrieren, byen er Bergen og laget er Brann, og her koser han seg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Er Braatens samboer fra Vestlandet? (gi beskjed om det blir for mye dyneløfting)

Nixon

Hun er fra Voss. Og bor ikke de et sted mellom Bergen og Voss? Mener å huske at han har tatt toget til trening. Så det er mer enn Brann som holder han i området.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on April 24, 2017, 13:26:16 PM
Hun er fra Voss. Og bor ikke de et sted mellom Bergen og Voss? Mener å huske at han har tatt toget til trening. Så det er mer enn Brann som holder han i området.


Han bor i Fana.

Gulløl

At Braaten hadde svigermor på Voss ble nevnt i BT helt tilbake i 2009 da han var den overraskande attraksjonen under Bulken IL si tradisjonsrike romjulsturnering i fotball.
Dette har han avslørt om sitt privatliv til BT (januar 2017): "Braaten har samboer fra Voss og bor litt utenfor Bergen sentrum. Han er blitt pappa, og oppgir antall barn til «ett». Vi avblåser grafsingen tidlig."
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Torvanger on April 24, 2017, 14:00:10 PM
Quote from: Nixon on April 24, 2017, 13:26:16 PM
Hun er fra Voss. Og bor ikke de et sted mellom Bergen og Voss? Mener å huske at han har tatt toget til trening. Så det er mer enn Brann som holder han i området.


Han bor i Fana.


OK, da er det mulig de bodde i Voss-traktene en stund da han kom. For jeg husker så tydelig at han han tok toget. Men det endrer ingenting i forhold til at han har tilknytning her og at det reduserer sjansen for at han drar.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Han tar fortsatt toget, vel? Bybanen :P
Synes det er et artig sammentreff at det er ei vossajente - og ingen ulempe om han ønsker å fortsette karrieren litt til.
Gå av.

Alonso Solis

Går ikke kontrakten til Tjærnås ut til sommeren?

Er vi fornøyd med jobben hans så langt? Jeg mener vi helt klart bør ha en fulltids-speider, men jeg er ikke like sikker på at Tjærnås er den beste for jobben som jeg var i starten av engasjementet hans.

Kagain

Han har i alle fall vært veldig usynlig i sin gjerning. Det kan hende at han har stoppet en masse bomsigneringer og slikt, men det må da være mulig å speide frem noe gull også...

Torvanger

Gilli Rolantsson er en av Tjernås`suksesser. (med forbehold om at det var Tjernås som scoutet færøyværingen)

Superjack

En speider skal være anonym type. Tror Tjernås fungerer ypperlig. Det som hadde vært interressant ville være å ha en speider som har god oversikt i afrika, med riktige kontakter. DVs en speider nr. 2
Brannsupporter.

Go Up