Brann Bataljonen BergenForumoversiktBrann (Moderatorer: GamleErik, Bataljonen, Tifo-gruppen, BBB-mod, bbbmartin, Tifo, Seeteufel, Tore Larsen, Stian, Wood, mbersve)Rune Soltvedt
Sider: 1 ... 4 5 [6]  Alle
Print
Skrevet av Emne: Rune Soltvedt  (Lest 16411 ganger)
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #250 på: november 14, 2017, 15:28:56 pm »

Jeg har trodd at Kent Karlsen er Nouri sin agent pr. i dag, går ut fra at det stemmer. Kent Karlsen er en agent som er blitt omtalt i media som en agent Brann har et godt forhold til.
Den gang Brann forhandlet og signerte med Nouri tidlig på våren 2015 ble Kent Karlsen omtalt som kun rådgiver av spilleren selv, se første klipp under. Om Karlsen kun var rådgiver i forbindelse med overgangen har han vel bare en delvis agentoppfølging av spilleren og spilleren trolig gjort en del av forhandlingene og kontraktarbeidet selv med en fersk konsituert sportslig leder Rune Soltvedt. Et og et halvt år senere høsten 2016 ble det i en agentoversikt for Brann spillerne i BT oppført at Nouri ikke hadde en agent på det tidspunktet (se klipp under). Kan det være slik at Nouri bare har hatt en delvis hjelp av en agent og tidvis ikke i det hele tatt og at kontraktarbeidet og revidering av kontrakten(bonus) ikke har blitt fulgt skikkelig opp ? En ordning Nouri har hatt for å spare penger fordi at fast kontrakt med en agent koster mer ? Vi skal ikke se bort fra at det også er en del av bildet her og har blitt skadelidende for bonussaken.

Klipp fra BT, 10.02.2015:
— Jeg har ingen kommentar til dette, du må snakke med min rådgiver Kent Karlsen, sier Nouri til BT tirsdag ettermiddag.

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Han-kan-bli-Vindheims-erstatter---er-i-samtaler-med-Brann-204191b.html

Klipp fra BT, 21.10.2016:
Amin Nouri — Ingen agent, brukte tidligere Kent Karlsen.

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Se-hele-listen-Dette-er-Brann-spillernes
Loggført
Ordstyrar
Medlem

Vis profil
« Svar #251 på: november 14, 2017, 15:38:59 pm »

Jeg syns det er ganske tydelig at det er hold i påstandene om at det er en konflikt mellom Brann og Nouri fordi Nouri har blitt forspeilet en bonus han ikke fikk. Når både BA og BT skriver dette, og sier de har kilder på det og Nouri svarer som han gjør så skinner det veldig klart igjennom. At vi ikke kjenner alle detaljer forandrer ikke på det.
At det er konflikt/uenighet er åpenbart
At Nouri ble forespeilet en bonus han ikke har fått utbetalt er ikke sansynliggjort. Bare at Nouri mener det.
BT har ikke sanslyliggjort at Nouris påstand stemmer, bare at det er Nouris påstand.
Loggført
kabelmann
Medlem

Et gull til, takk.

Vis profil
« Svar #252 på: november 14, 2017, 15:41:02 pm »

Fiffig hvordan du vrir dette over til å bli spillerens feil ved å erklære ham gniten.
Loggført

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #253 på: november 14, 2017, 15:52:58 pm »

Fiffig hvordan du vrir dette over til å bli spillerens feil ved å erklære ham gniten.
Når man leser Gulløls mange, og tidvis stygge, angrep mot alle og enhver som kritiserer eller angriper, eller er i en konflikt eller uenighet med Brann så mistenker man nesten at det er Gorm som sitter bak tastaturet.

Man kritiserer jo ofte lokale spillere for å knytte seg til agent så tidlig, men er det sånn at man må ha fulltidsansatt agent for at Brann skal holde løftene sine så er det jo forståelig at mange velger det. Hvis det virkelig er kritikkverdig av en spiller å ikke ha en agent som jobber fult for å sørge for at Brann følger opp muntlige avtaler så er noe råttent i klubben.
« Siste redigering: november 14, 2017, 15:59:18 pm av krakra » Loggført

– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann

Roald Bruun Hanssen
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #254 på: november 14, 2017, 15:55:15 pm »

Jeg syns det er ganske tydelig at det er hold i påstandene om at det er en konflikt mellom Brann og Nouri fordi Nouri har blitt forspeilet en bonus han ikke fikk. Når både BA og BT skriver dette, og sier de har kilder på det og Nouri svarer som han gjør så skinner det veldig klart igjennom. At vi ikke kjenner alle detaljer forandrer ikke på det.
At det er konflikt/uenighet er åpenbart
At Nouri ble forespeilet en bonus han ikke har fått utbetalt er ikke sansynliggjort. Bare at Nouri mener det.
BT har ikke sanslyliggjort at Nouris påstand stemmer, bare at det er Nouris påstand.

Den eneste alternative forklaringen til at Brann har gjort noe som er relativt kritikkverdig her er jo at Nouri er en komplett idiot som har fullstendig mistolket noe som en lovnad om bonus og nekter å innse at han tar feil selv om Brann har forklart ham det flere ganger. Nouri slår meg ikke som den typen. Når jeg leser at andre spillere har fått utbetalt bonuser, uten at dette var skrevet inn i kontrakten, så tror jeg på det. Og da tror jeg også på at Nouri har fått forspeilet dette, men at han ikke har fått det. For ser man skattelistene er det åpenbart at Nouri ikke har fått 10k per kamp i bonus.

Hvis man går utifra at Nouri ikke er en komplett idiot og helt urimelig så innebærer enhver realistisk forklaring at Brann har gjort noe galt. Enten at de har feilkommunisert ganske grovt, eller at de faktisk har lovet noe og trukket seg i ettertid av uante grunner. Hvis andre spillere har fått utbetalt sine bonuser, noe jeg tror på siden både BA og BT skriver det, så mener jeg faktisk at sistnevnte er mest realistisk. At man kom med en lovnad uten å ha tenkt fullstendig igjennom den, og ikke ville stå ved den da det viste seg å koste 300k ekstra.
« Siste redigering: november 14, 2017, 15:57:36 pm av krakra » Loggført

– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann

Roald Bruun Hanssen
SK
Medlem

Vis profil
« Svar #255 på: november 14, 2017, 16:18:15 pm »

Hvis en slik bonus ikke var en del av kontrakten (muntlig eller skriftlig), så kunne han vel fint ha avfeid påstanden uten å bryte dette hellige prinsippet sitt.

Hvis han har et prinsipp om å ikke kommentere slike ting, så må han holde seg til det. Man kan ikke gjøre unntak i enkeltsaker. Sett at han hadde dementert dette. Hva hadde så skjedd neste gang det var noe han ikke ville uttalle seg om ? Jo, folk hadde gått ut fra at det var sant fordi han ikke dementerer det. For det gjorde han jo sist.

Soltvedt sier ikke at han har et prinsipp om å ikke kommentere "slike ting". Han sier han har et prinsipp om å ikke kommentere "innholdet i noen av spillerne sine kontrakter". Hvis denne bonustvisten som BT skriver om bare er oppspinn, så kunne han fint dementert den påstanden uten å bryte med eget prinsipp.

Dementerer han det, sier han at kontraktene ikke inneholder dette. Ergo har han da uttalt seg om innholdet.
Og avviser han påstander uten rot i virkeligheten nå, vil folk begynne å anta at påstander han ikke avviser på denne måten senere, faktisk stemmer. Det klokeste er å holde totalt kjeft. Da kan ingen tolke i noen som helst retning, og han setter seg ikke i en problemsituasjon ved senere anledninger.

Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #256 på: november 14, 2017, 16:23:54 pm »

Er det realistisk at en konstituert sportsjef inngår muntlige avtaler om bonus i en økonomisk krisesituasjon, som Brann var i da kontrakten ble inngått?

Står det noen steder at dette skjedde da Soltvedt fortsatt var konstituert? Der står bare at spillere i 2015 skal ha fått lovnader om bonusordninger i forbindelse med eliteseriespill i 2016. Ingenting om når det skjedde. Husk på at det var snakk om flere spillere enn Nouri.

Nouri signerte i mars i 2015. Da var Johanesen og Soltvedt konstituert. Det var vel bare dager eller uker etter skandaleårsmøtet.

Som sagt: Hvor står det at avtalen ble gjort da Nouri skrev kontrakt? Det var andre spillere som visstnok også hadde samme avtale, og de skrev ikke under da. Så dersom ditt største ankepunkt er at Soltvedt var konstituert på et visst tidspunkt så er det slett ikke sikkert at avtalen ble inngått da.

Men hva tror du har skjedd er da? For det er udiskutabelt at det er noe som har forsuret stemningen mellom Nouri og ledelsen i Brann.
« Siste redigering: november 14, 2017, 16:34:00 pm av Nixon » Loggført

Rød makt på Hansa!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #257 på: november 14, 2017, 17:00:19 pm »

Dementerer han det, sier han at kontraktene ikke inneholder dette. Ergo har han da uttalt seg om innholdet.
Og avviser han påstander uten rot i virkeligheten nå, vil folk begynne å anta at påstander han ikke avviser på denne måten senere, faktisk stemmer. Det klokeste er å holde totalt kjeft. Da kan ingen tolke i noen som helst retning, og han setter seg ikke i en problemsituasjon ved senere anledninger.

Jeg syns det er helt greit at Soltvedt kjører den linjen, for jeg ser også de problemstillingene som du nevner. Men sannheten har en tendens til å komme frem uansett. Så dersom BT og BA bare skriver tull om at brannspillerne har hatt muntlige avtaler med klubben, så vil det komme andre som vil avvise påstandene. Enn så lenge har ikke det skjedd.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #258 på: november 14, 2017, 17:19:02 pm »

Hvis en slik bonus ikke var en del av kontrakten (muntlig eller skriftlig), så kunne han vel fint ha avfeid påstanden uten å bryte dette hellige prinsippet sitt.

Hvis han har et prinsipp om å ikke kommentere slike ting, så må han holde seg til det. Man kan ikke gjøre unntak i enkeltsaker. Sett at han hadde dementert dette. Hva hadde så skjedd neste gang det var noe han ikke ville uttalle seg om ? Jo, folk hadde gått ut fra at det var sant fordi han ikke dementerer det. For det gjorde han jo sist.

Soltvedt sier ikke at han har et prinsipp om å ikke kommentere "slike ting". Han sier han har et prinsipp om å ikke kommentere "innholdet i noen av spillerne sine kontrakter". Hvis denne bonustvisten som BT skriver om bare er oppspinn, så kunne han fint dementert den påstanden uten å bryte med eget prinsipp.

Hvis han sier ingen kommentar så blir det jo spekulasjoner, det sier seg selv. Særlig når det gjelder såpass alvorlige påstander. Og særlig når han blir forelagt en så konkret påstand. Hvis det faktisk er oppspinn så vil jeg påstå det er nærmest idioti å la være å kommentere kun for etterleve et selvpålagt prinsipp om å ikke kommentere spillerkontrakter. Dette kommer jo til å hefte ved både han og klubben når det gjelder fremtidige forhandlinger, og ikke minst hva angår hans eget og klubbens omdømme som mer eller mindre seriøse aktører.
Loggført
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #259 på: november 14, 2017, 17:59:34 pm »

La oss uansett slå fast at det har blitt gjort en eller annen uopprettelig feil, som har medført at Nouri ikke ønsket å fornye. Noen har gjort, eller sagt noe som er årsaken til avgangen og det er etter alle solemerker av det man kan kalle det alvorlige slaget. Å miste en bærebjelke, en maskinspiller som levererer varene uansett, det er så skammelig, at det bør få konsekvenser. Nouris fravær grunnet LANs utfrysing kostet Brann poeng og penger i år (tabellplassering), etter alle solemerker vil tomrommet etter Nouri koste Brann ytterligere i neste sesong.
« Siste redigering: november 14, 2017, 18:03:55 pm av Torvanger » Loggført
Giles
Medlem

Vis profil
« Svar #260 på: november 14, 2017, 18:37:03 pm »

La oss uansett slå fast at det har blitt gjort en eller annen uopprettelig feil, som har medført at Nouri ikke ønsket å fornye. Noen har gjort, eller sagt noe som er årsaken til avgangen og det er etter alle solemerker av det man kan kalle det alvorlige slaget. Å miste en bærebjelke, en maskinspiller som levererer varene uansett, det er så skammelig, at det bør få konsekvenser. Nouris fravær grunnet LANs utfrysing kostet Brann poeng og penger i år (tabellplassering), etter alle solemerker vil tomrommet etter Nouri koste Brann ytterligere i neste sesong.
Korrekt, spørs bare hva slags konsekvenser. Men synd å miste Norges beste høyreback.
Loggført
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #261 på: november 14, 2017, 19:17:16 pm »

Nouris fravær grunnet LANs utfrysing kostet Brann poeng

Hvilke poeng kostet det oss?
« Siste redigering: november 14, 2017, 19:22:31 pm av Billy Elliott » Loggført
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #262 på: november 14, 2017, 20:12:00 pm »

Jonsson inn i flere kamper for Nouri, var med på å koste oss poeng. Jonsson spredde utryygghet og leverte flere tabber.
Loggført
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #263 på: november 14, 2017, 22:29:33 pm »

Jonsson inn i flere kamper for Nouri, var med på å koste oss poeng. Jonsson spredde utryygghet og leverte flere tabber.

Kampene Nouri ble vraket til fordel for Jonsson:
AaFK borte 3-3 (Jonsson gikk ut med skade på stillingen 2-0 til Brann)
Odd hjemme 2-0
Viking borte 2-4
Sogndal hjemme 2-1
Sandefjord borte 0-1

Altså 13 poeng av 15 mulige poeng, og det eneste poengtapet kom i kampen Jonsson måtte av med skade tidlig.
Loggført
Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #264 på: november 14, 2017, 23:44:18 pm »

Nå må du ikke ødelegge logikken til de som mener at Jonsson kostet oss masse poeng med fakta
Loggført

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.
Superjack
Medlem

Vis profil
« Svar #265 på: november 15, 2017, 05:47:28 am »

Fakta sier jo at Brann hadde vunnet serien om Jonsson hadde spilt alle kampene. Ikke bare vunnet, men ville ende på noe smått utrolige 90 poeng og en målforskjell på 66-18.

Og så ville hylekoret ha vært at Nouri var dårlig behandlet og LAN for dårlig å bruke unge talenter ;-)

Og publikumstallene hadde stupt, for hvem hadde giddet å gå på stadion siste 5 kampene når serien allerede var vunnet.
Loggført

i taper ALDRI!
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #266 på: november 15, 2017, 11:49:11 am »

Jonsson overtok Nouris backplass i de kampene, samt i hjemmefiaskoen mot KBK, der Nouri erstattet Ruben på venstre. I den kampen var Jonsson sterkt delaktig i tapet. Og det var ikke Jonssons fortjeneste at Viking ble beseiret, i den kampen gjorde han så godt han kunne, for at Brann skulle reise tomhendt hjem. Jeg sier ikke at Jonsson er en dårlig spiller, men han er uferdig og har gjort fryktelig mange brølere, i tillegg til at Nouri er pr nå en mye bedre høyreback.
Loggført
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #267 på: november 15, 2017, 12:19:43 pm »

Jonsson overtok Nouris backplass i de kampene, samt i hjemmefiaskoen mot KBK, der Nouri erstattet Ruben på venstre. I den kampen var Jonsson sterkt delaktig i tapet. Og det var ikke Jonssons fortjeneste at Viking ble beseiret, i den kampen gjorde han så godt han kunne, for at Brann skulle reise tomhendt hjem. Jeg sier ikke at Jonsson er en dårlig spiller, men han er uferdig og har gjort fryktelig mange brølere, i tillegg til at Nouri er pr nå en mye bedre høyreback.

Du kan ikke skrive at "LANs utfrysing av Nouri kostet oss poeng", for så å komme trekkende med kamper der Nouri faktisk startet som bevis på det. Det var poenget mitt.

Loggført
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #268 på: november 15, 2017, 12:41:35 pm »

Du kan ikke skrive at "LANs utfrysing av Nouri kostet oss poeng", for så å komme trekkende med kamper der Nouri faktisk startet som bevis på det. Det var poenget mitt.

Ok.
Loggført
Sider: 1 ... 4 5 [6]  Alle
Print
Gå til: