Chrisstah
Medlem
|
 |
« Svar #100 på: Januar 24, 2012, 17:59:51 » |
|
Du tror altså Birkir blir vraket? Aldri i verden.
Edit: Med mindre Grorud får en enorm nivåheving og Jonsson er et unikum på back, selvsagt.
Enig. Da må han selv dale i kvalitet. Sævarsson var den beste i fjorårets backrekke og uten kantspillere trenger vi hans ekstreme fart og offensive initiativ på backen. Selv om Jonsson er offensiv som back så tviler jeg på at han blir en større forsterkning der enn på backen. Jeg tviler også på at Brann har prioritert å hente en ny høyreback med dagens stallsituasjon. Tror fort det kan blir en realitet. Av en eller annen grunn har jeg fått for meg at Grorud er trenerens favoritt. Birkir var uten tvil den mest stabile i bakerste rekke i fjor, men det er forskjell på stabil og god. Tror ikke Brann har prioritert en høyreback, men tror Brann har hentet en spiller som truer både stopper og backplassen. Sånn som jeg ser det nå, så virker det for meg at den eneste som har klipperkort i forsvar rekken pr dags dato er Zsolt, mest sansynlig vil Demir også ha det.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #101 på: Februar 09, 2012, 06:35:50 » |
|
Er Jonsson like god uavhengig av hvilken side i midtforsvaret han spiller? Bjarnason var jo ofte håpløs når han måtte til venstre i midten. Han var tryggere til høyre. Zsolt har også holdt seg til høyre, mens Grorud har vert venstre stopper. Soma var jo også utelukkende venstre stopper. Det kan jo fort bli Zsolt som havner på benken om Jonsson bare fungerer som høyre stopper...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Churchill
Medlem
|
 |
« Svar #102 på: Februar 09, 2012, 23:06:24 » |
|
Birkir blir aldri i verden vraket. Han er en viktig brikke i Branns offensive spill og solid bakover. Forsvarsrekken i 2012 ser slik ut: Birkir - Zolt - Jonsson - Demir Med mindre vi får skader eller suspensjoner. Banna bein!
|
|
|
|
|
Loggført
|
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.
|
|
|
Gepard
Medlem
|
 |
« Svar #103 på: Februar 10, 2012, 14:36:13 » |
|
Og det er en jækla bra backrekke !
Men også jeg er spent på hvordan Zsolt og Markus forholder seg til å spille venstre\høyre på stopperplass, samt hvordan samarbeid mellom de to fungerer.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Skarsfjord ut
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #104 på: Februar 10, 2012, 15:00:45 » |
|
Håper den blir bra, spent på farten i midtforsvaret. De to raske backene er jo ikke all verdens defensivt. Men Markus virker solid i pasningsspillet, så det skal være et godt grunnlag i det offensive spillet iallefall.
|
|
|
|
|
Loggført
|
– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Lister
Medlem
|
 |
« Svar #105 på: Februar 10, 2012, 15:11:00 » |
|
Han virket også å ha stålkontroll på både plassering og det å sette en offsidelinje, som er veldig nyttig når det blir mye rom bak.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Guinness - Makes you drunk
|
|
|
osoerli
Medlem
|
 |
« Svar #106 på: Februar 10, 2012, 15:18:43 » |
|
Han er tydligvis også av den oppfatning at det er behov for utvikling av spelet langs bakken.
|
|
|
|
|
Loggført
|
EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
|
|
|
psv-hasund
Medlem
|
 |
« Svar #107 på: Februar 10, 2012, 18:05:44 » |
|
Zsolt har vært best med en sjef som makker (les Kalven). Markus kommer vel inn under denne beskrivelsen. Jeg tror det skal mye til om Grorud skal ta en av plassene.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lidenskapen
Medlem
|
 |
« Svar #108 på: Mars 20, 2012, 10:38:29 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
En by, et lag, SK Brann
|
|
|
Torvanger
Medlem
|
 |
« Svar #109 på: Mars 20, 2012, 10:42:18 » |
|
Det er nok et klokkeklart signal om at Zsolt og Jonsson skal samkjøres på stopperplass. Det kan nok ligge an til utleie/salg av Grorud til sommeren.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HenningSB
Medlem
|
 |
« Svar #110 på: Mars 20, 2012, 11:20:30 » |
|
Tviler på at Jonsson holder alle kampene, man må også beregne for skader/gule og røde kort/cup etc. Tror Grorud får sin del av spilletiden, samt at Grønner får en del og. Kalven derimot..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #111 på: Mars 20, 2012, 11:32:23 » |
|
Kalven ståt nok foran Grønner i køen
|
|
|
|
|
Loggført
|
– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
The Boss
Medlem
|
 |
« Svar #112 på: Mars 20, 2012, 11:33:58 » |
|
Kan nevne at grønner og kalvenes spilte 90 min sammen på stopperplass i Brann2s overkjøring mot Stord i går... grønner med kapteinsbindet! den mannen er VIRKELIG en spiller for fremtiden.. Har sett han i flere kamper i fjor og i år, og ingen tvil om at han er en fremtidig klassestopper for Brann.. men dette var da jonsson sin tråd, gratulerer med kapteinsbindet!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #113 på: Mars 20, 2012, 11:50:20 » |
|
Ikke overraskende når ikke Austin var kaptein mot Stabæk, for det stod vel sannsynligvis mellom de to. Et godt valg etter min mening. På banen hadde Austin gjort en like god jobb som kaptein (og han vil forhåpentligvis fortsatt opptre som en kaptein), men jeg tror Jonsson blir en bedre kaptein utenfor banen med tanke på både språk og personlighet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Lister
Medlem
|
 |
« Svar #114 på: Mars 20, 2012, 11:52:49 » |
|
Leder han laget like godt som ha ledet offsidelinjen så er vi i gode hender.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Guinness - Makes you drunk
|
|
|
aleksanderhjelleseth
Medlem
|
 |
« Svar #115 på: Mars 20, 2012, 15:06:07 » |
|
Gratulerer til jonsson, virker som en kjernekar! tror dette var riktig avgjørelse. Mjelde har fungert ok, men han er ikke et opplagt kapteinsemne i dagens brannstall, av en eller annen grunn blir det mye syting med fyren.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Kun i verdens fineste by. OBS! Ta med deg taktikkboken på vei ut skarsfjord!
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #116 på: Mars 20, 2012, 15:53:00 » |
|
Gratulerer til jonsson, virker som en kjernekar! tror dette var riktig avgjørelse. Mjelde har fungert ok, men han er ikke et opplagt kapteinsemne i dagens brannstall, av en eller annen grunn blir det mye syting med fyren.
Blir han like bra som vår forrige svenske kaptein (Svante Samuelsson) blir det knallbra.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Skarsfjord må gå!
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #117 på: Mars 20, 2012, 17:15:13 » |
|
Det virker som et bra valg det!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #118 på: Mars 20, 2012, 17:17:23 » |
|
Ja, jeg er positiv. Han virker som en av de eneste virkelige lederskikkelsene i klubben for tiden.
|
|
|
|
|
Loggført
|
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #119 på: Mars 20, 2012, 18:02:28 » |
|
Blir han like bra som vår forrige svenske kaptein (Svante Samuelsson) blir det knallbra. Sitert i ba og alt mulig: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5979661.ece
|
|
|
|
|
Loggført
|
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
|
|
|
OmOssSjølOgHansaøl
Medlem
|
 |
« Svar #120 på: Mars 20, 2012, 22:56:38 » |
|
Gratulerer til Jonsson, og gratulerer til Huff.  Forhåpentligvis kan vi også gratulere Brann med en god kaptein. Han virker som riktig type til å bære bindet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!
|
|
|
Henki
Medlem
|
 |
« Svar #121 på: April 16, 2012, 19:49:45 » |
|
Han er fortsatt skadet og ingen aner hva som er galt. Kjeks. Spiller han et tosifret antall kamper i TL denne sesongen blir jeg overrasket. Fotball er gøy.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det er med Brann som med damer, et sabla rot hele veien men grådig artig og...
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #122 på: April 16, 2012, 20:16:24 » |
|
Går vel en uke nå, så blir det besluttet operasjon. Tilbake i august  . Ja i år skal Brann straffes for lite skader i fjor. Alt jevner seg ut, det medisinke apparatet i Brann var ikke mirakelmenn likevel. Alle klubber har vel et år i tiåret der de har griseflaks med skader. Sannsynligvis er det medisinske apparatet i Brann helt på det jevne på dyktighet, verken bedre eller verre en snittet i eliteserien.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hæ, skal Brann virkelig spille kjip fotball ?
|
|
|
Jose Arrogantio
Medlem
|
 |
« Svar #123 på: April 16, 2012, 20:33:45 » |
|
Går vel en uke nå, så blir det besluttet operasjon. Tilbake i august  . Ja i år skal Brann straffes for lite skader i fjor. Alt jevner seg ut, det medisinke apparatet i Brann var ikke mirakelmenn likevel. Alle klubber har vel et år i tiåret der de har griseflaks med skader. Sannsynligvis er det medisinske apparatet i Brann helt på det jevne på dyktighet, verken bedre eller verre en snittet i eliteserien. Vi får se. Bortsett fra Sokolowski og Jonsson kan ikke det medisinske apparatet lastes for våre skader så langt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #124 på: April 16, 2012, 20:37:17 » |
|
Har Jonsson vært mye skadet de siste årene?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Jose Arrogantio
Medlem
|
 |
« Svar #125 på: April 16, 2012, 21:18:34 » |
|
Har Jonsson vært mye skadet de siste årene?
Ikke i følge Branns medisinteam. Og har ikke hørt om noe særlig skadehistorikk for ham.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gepard
Medlem
|
 |
« Svar #126 på: April 20, 2012, 13:44:00 » |
|
http://fotball.bt.no/eliteserien/article233284.eceSånn går det når man handler gamlinger  Men for en fjaseskade, aldri hørt om at åreknuter kan forårsake smerter som gjør at en ikke kan spille kamp. Veldig merkelig skade for å si det mildt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Skarsfjord ut
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #127 på: April 20, 2012, 13:48:09 » |
|
Austgulen jubler over å ha kommet over en ny problemstilling. Spennende dager for legeteamet 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
osoerli
Medlem
|
 |
« Svar #128 på: April 20, 2012, 14:21:45 » |
|
Reknar med han legg til eit punkt på lista over ting som må sjekkes for framtidege legesjekker.
|
|
|
|
|
Loggført
|
EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #129 på: April 20, 2012, 14:49:08 » |
|
Åreknuter! Har vi kjøpt en gammel kjerring?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #130 på: April 20, 2012, 15:17:37 » |
|
Er ikke åreknuter ufarlige i den forstand at han neppe hadde blitt verre om han hadde spilt?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
psv-hasund
Medlem
|
 |
« Svar #131 på: April 20, 2012, 16:03:50 » |
|
Reknar med han legg til eit punkt på lista over ting som må sjekkes for framtidege legesjekker.
Der forsvant Mamma sin mulighet for en Brann karriære :-)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aleksanderhjelleseth
Medlem
|
 |
« Svar #132 på: April 20, 2012, 17:03:39 » |
|
Åreknuter! Har vi kjøpt en gammel kjerring?
På søndag såg det ut som vi har 11 gamle kjerringer.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Kun i verdens fineste by. OBS! Ta med deg taktikkboken på vei ut skarsfjord!
|
|
|
kabelmann
Medlem
Et gull til, takk.
|
 |
« Svar #133 på: April 20, 2012, 18:38:33 » |
|
Hva blir det neste? Cellulitter?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann. - John F. Kennedy, 20. januar 1961
|
|
|
Buljongmannen
Medlem
|
 |
« Svar #134 på: April 27, 2012, 10:07:50 » |
|
På møtet i går ønsket ikke Skarsfjord å si når han tror Jonsson er kampklar. Jeg tipper 16. mai.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #135 på: April 27, 2012, 10:29:31 » |
|
Jeg tipper han trenger kamper på Brann 2 til Juni.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Utmedsnolken
Medlem
|
 |
« Svar #136 på: April 27, 2012, 11:10:22 » |
|
Og september til mai må han tilbringe på Gran canaria fordi han får problemer med gikten.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"og der snubler Sæternes igjen"
|
|
|
Spelaren
Medlem
|
 |
« Svar #137 på: April 27, 2012, 11:25:11 » |
|
Neste vinter faller han på Nymarks glatte kunstgras og brekker lårhalsen  .
|
|
|
|
|
Loggført
|
Lys i enden av tunnellen? - Nei, var visst eit godstog.
|
|
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #139 på: Mai 12, 2012, 00:46:42 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hæ, skal Brann virkelig spille kjip fotball ?
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #140 på: Mai 12, 2012, 02:38:21 » |
|
Sikkert morsomt for Kvelle å spille på Brann 3.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
|
|
|
Churchill
Medlem
|
 |
« Svar #141 på: Mai 16, 2012, 22:31:28 » |
|
ENDELIG har Brann fått en forsvarssjef.
|
|
|
|
|
Loggført
|
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #142 på: Mai 16, 2012, 22:55:01 » |
|
Utrolig sterk kamp med tanke på at han har vært ute så lenge med skade! Det hadde forsåvidt vært en sterk kamp uansett...  , men vi må jo regne med at han har litt ekstra å gå på.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #143 på: Mai 16, 2012, 23:21:04 » |
|
Det ser ut som at Jonsson tilfører oss det me har skreke etter heile tida. Kan bli spanande framover!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #144 på: Mai 16, 2012, 23:43:11 » |
|
Endelig er han tilbake. Årets signering hvis han holder weg skadefri utover. Det er mitt tips
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
kabelmann
Medlem
Et gull til, takk.
|
 |
« Svar #145 på: Mai 16, 2012, 23:55:29 » |
|
En veldig god kamp av kapteinen. Synes også det smittet over på resten av forsvaret, ikke minst Zsolt som også hadde en solid kamp.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann. - John F. Kennedy, 20. januar 1961
|
|
|
OmOssSjølOgHansaøl
Medlem
|
 |
« Svar #146 på: Mai 17, 2012, 00:58:23 » |
|
Jonssons 16.-mai-kamp lover veldig bra for fortsettelsen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #147 på: Mai 17, 2012, 03:25:28 » |
|
Han kan dele årets-signering med Askar.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #148 på: Mai 17, 2012, 10:01:23 » |
|
Han kan dele årets-signering med Askar.
Det var litt tidlig å konkludere kanskje?  Ja vi får håpe han kan bli bra for oss, for vi har problemer defensivt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #149 på: Mai 17, 2012, 10:05:31 » |
|
Ingen konklusjon, jeg bare ser for meg at begge to kommer til aa fortsette aa levere utover sesongen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|