Brann Bataljonen BergenForumoversiktBrann (Moderatorer: GamleErik, Bataljonen, Tifo-gruppen, BBB-mod, bbbmartin, Tifo, Seeteufel, Tore Larsen, Stian, Wood, mbersve) Markus Jonsson
Sider: 1 2 3 4 [Alle]
Print
Skrevet av Emne: Markus Jonsson  (Lest 7479 ganger)
stigh
Medlem

Vis profil
« på: Januar 16, 2012, 13:06:44 »

da er det bare åå ønske velkommen til  Markus Jonsson

Den svenske midtstopperen Markus Jonsson har i dag signert en treårig avtale som binder ham til Brann ut 2014-sesongen. Jonsson er 30 år gammel og har de siste to årene spilt i greske Panionos. Før det spilte han i svenske AIK, som han vant både serie og cupgull med i 2009-sesongen

ja nå får vi se om de en en god.. å da er vi vel ferdig på stopper kom litt utav det blå denne overgangen
Loggført
Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #1 på: Januar 16, 2012, 13:07:56 »

velkommen skal han være. har aldri hørt om han, men svensker har vi hatt god erfaring med før. og merittlisten er iallefall ikke avskrekkende

edit: kontrakten ble terminert ja. da gikk forventningene ned ett hakk.
« Siste redigering: Januar 16, 2012, 13:09:57 av Utmedsnolken » Loggført

"og der snubler Sæternes igjen"
stigh
Medlem

Vis profil
« Svar #2 på: Januar 16, 2012, 13:10:21 »

håpe han har litt fart og er en spillende stopper å ikke er en treig stopper
Loggført
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #3 på: Januar 16, 2012, 13:11:46 »

Ser på wikipedia at kallenavnet hans i AIK var Mr. 100%. Haha, flott. Gliser
Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #4 på: Januar 16, 2012, 13:17:22 »

http://www.youtube.com/watch?v=3DfCCJ0tUe0 AIK-video frå 2009, stort sett straffer etter det eg ser.

Han er visstnok "snabb" så det lover godt. Høgreback som kan spele midtstopper.
Loggført

Lys i enden av tunnellen? - Nei, var visst eit godstog.
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #5 på: Januar 16, 2012, 13:17:30 »

håpe han har litt fart og er en spillende stopper å ikke er en treig stopper

fra wikipedia:
Sitat
More than just a skilled defender, Jonsson is known for his well-chosen offensive runs and precise crosses, forming a tremendous partnership with right winger Kenny Pavey.

Ser ikke ut som en treig spiller om han imponerer med offensive løp på backen.

Han har visst forresten aldri bommet på et straffespark som seniorspiller.
Loggført
stigh
Medlem

Vis profil
« Svar #6 på: Januar 16, 2012, 13:20:33 »

får veldig litt kort: 6 gule på 5 år å ingen røde
Loggført
Leffen
Medlem

Vis profil
« Svar #7 på: Januar 16, 2012, 13:20:39 »

Grunnen til at han ble fristilt var fordi den greske klubben var i økonomisk krise (go figure).

Link til AIK sitt supportforum. Alle innlegg er fra vår/sommer i fjor men det virker som om de gjerne ville ha han tilbake. At kallenavnet er Mr. 100% er et stort pluss!
http://www.aikforum.se/aik/aik-fotboll/fotbollsspelare/markus-jonsson-2845/

Brann vil ha det til at han er midtstopper. Men all info jeg har funnet tilsier at han er høyreback....
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #8 på: Januar 16, 2012, 13:21:01 »

Begge deler, visstnok.
Loggført

– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann

Roald Bruun Hanssen
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #9 på: Januar 16, 2012, 13:26:59 »

Tenker vi vil bruke han som midtstopper og backup for Sævarsson på backen.
Loggført
Too far east
Medlem

Vis profil
« Svar #10 på: Januar 16, 2012, 13:30:13 »

Såvidt jeg husker spilte han mest midtstopper i AIK også
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #11 på: Januar 16, 2012, 13:34:59 »

Han kommer høyst sannsynelig til å umuliggjøre mulighetene for noe særlig spilletid for Grønner eller Glesnes. Da bør han virkelig holde et nivå over middels. Hvis han er på nivå med Kalvenes eller Grorud vil jeg kalle det en elendig signering, fullstendig bortkastet. Men får håpe at han blir en solid forsterkning. Skal være bunnsolid med et høyt bunnivå og bra fart iallefall.
Loggført

– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann

Roald Bruun Hanssen
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #12 på: Januar 16, 2012, 13:44:39 »

Proff i Hellas borger for en viss optimisme i alle fall. Jeg vil virkelig håpe han er god nok til å danke ut Kalven og Grorud. Grønner er da nede som 5. valg, og bør leies ut.
Loggført
Romarius
Medlem

Vis profil
« Svar #13 på: Januar 16, 2012, 13:45:11 »

Jeg er positiv. Virker som en moden forsvarssjef med litt fart, noe vi helt klart trenger. Og jeg har da hørt navnet før i det minste... Men forlengelsen av Kalvenes virker dog litt unødvendig nå.
Høyrekant/bakromsspiss nå, så skal vi kunne stille et bra lag i år også.
Loggført
Gepard
Medlem

Vis profil
« Svar #14 på: Januar 16, 2012, 13:45:36 »

Blir spennende å høre mer hvordan man ser for seg å bruke han, tror også han kan være løsningen på høyrekanten, da enten han eller Sæv kan tenkes å bli flyttet opp på kanten, har utvilket seg mye en mot en i hellas sies det, og er god offensivt. Tror ikke han i utganskepunktet er vurdert som stopper faktisk... Men venter å ser hva SKarsfjord sier mer i de neste dagene.

Litt rart å ikke ha hørt om han i det hele tatt. Men etter å ha lest litt rundt, virker dette faktisk å være en meget god signering.
Loggført

Skarsfjord ut
Churchill
Medlem

Vis profil
« Svar #15 på: Januar 16, 2012, 13:46:43 »

Dette var gode nyheter! Jeg har lenge etterlyst en klar makker til Zolt i midten bak. Det har vi fått nå. At han er klart bedre enn de alternativene vi har er jeg, utfra merittene, rimelig sikker på.

Godt jobbet Brann!
Loggført

We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.
Churchill
Medlem

Vis profil
« Svar #16 på: Januar 16, 2012, 13:50:20 »

Dette var gode nyheter! Jeg har lenge etterlyst en klar makker til Zolt i midten bak. Det har vi fått nå. At han er klart bedre enn de alternativene vi har er jeg, utfra merittene, rimelig sikker på.

Godt jobbet Brann!

På brann.ni betegnes han som midtstopper og forsvarsspiller, så jeg tror vi kan legge den ballen død. Han er innkjøpt som midtstopper. men ingentin er bedre enn at han er fleksibel.
Loggført

We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #17 på: Januar 16, 2012, 13:52:16 »

Det viktigste er vel at han er god. Positivt at han var god sist han var i Skandinavia, men det ser ikke ut som han har spilt allverden i Grekerland, så det er jo en viss grunn til skepsis.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Churchill
Medlem

Vis profil
« Svar #18 på: Januar 16, 2012, 13:55:03 »

Molde var etter han så sent som i 2010, men det kändes inte helt rätt... Jeg merker at jeg liker fyren allerede!

http://www.svd.se/sport/markus-jonsson-lamnar-aik_4035625.svd
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #19 på: Januar 16, 2012, 13:55:31 »

Han kommer høyst sannsynelig til å umuliggjøre mulighetene for noe særlig spilletid for Grønner eller Glesnes.

Og Grønner som sa i avisene i dag at han håpet at Brann roet ned på midtstopperjakten. Tydelig at spillerne heller ikke har visst noe.

Grønner kan vel utvikle seg greit i 2. divisjon i år, og han trenger vel ikke å få umiddelbar panikk og gå på utlån. Glesnes kommer neppe til Brann nå.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #20 på: Januar 16, 2012, 13:55:38 »

26 kamper på to år i følge wikipedia. Så ca halvparten av Panionios kamper. Men det for et middels lag i en bedre liga enn den norske, så ennå lov å være positiv.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #21 på: Januar 16, 2012, 13:59:16 »

Han kommer høyst sannsynelig til å umuliggjøre mulighetene for noe særlig spilletid for Grønner eller Glesnes.

Og Grønner som sa i avisene i dag at han håpet at Brann roet ned på midtstopperjakten. Tydelig at spillerne heller ikke har visst noe.

Grønner kan vel utvikle seg greit i 2. divisjon i år, og han trenger vel ikke å få umiddelbar panikk og gå på utlån. Glesnes kommer neppe til Brann nå.
Nei, noen panikk er det ikke, men det er jo synd at et av klubbens største talenter sannsyneligvis mister enhver sjanse til spilletid i år. Da må han vel vente til tidligst neste år før han skal "matches forsiktig".
Det burde være mulig med kjøp og utlån av Glesnes.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Yngve
Medlem

Vis profil
« Svar #22 på: Januar 16, 2012, 13:59:31 »

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/brann-signerte-svensk-forsvarsspiller-3684230.html
Loggført

Styret kan bli.
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #23 på: Januar 16, 2012, 14:03:05 »

Tror ikke dette gjør at Grønner plutselig mister sjansen til å prøve seg i tippeligaen i noen større grad, forresten. Sjansen for at vi skulle bli tvunget til å kaste ham inn pga, skader og suspensjoner er kanskje mindre, men det er da heller ikke sånn man helst skal dyrke disse talentene heller tror jeg. Talenter skal ikke kastes inn fordi andre eldre spillere ikke er tilgjengelige, men fordi treneren vil gi dem litt sjanse til å prøve seg på høyere nivå.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #24 på: Januar 16, 2012, 14:04:02 »

Ja, Skarsfjord er jo kongen av å gi talentene sjansen selv om han ikke må. Det blir vel med en femminutter, så Skarsfjord kan skryte av å ha gi ham debuten i TL.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Churchill
Medlem

Vis profil
« Svar #25 på: Januar 16, 2012, 14:06:42 »

Og dette sier altså svenske espressen om mannen da han forlot AIK;

Markus Jonsson kom till AIK 2006 från Öster, och har varit en av lagets absolut bästa försvarare under sina år i klubben.
Loggført

Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #26 på: Januar 16, 2012, 14:08:53 »

I utgangspunktet positiv, men jubler ikke over det jeg har sett sålangt om karriæren hans, er ikke helt sikker på hans kvaliteter ennå.

At vi gav Kalven ny kontrakt er nå totalt uforståelig og direkte talentfientlig, nesten så en nevner kveling og plastduk, i tillegg til noen hundretusener rett ut vinduet, samt mindre midler til forsterkinger i posisjoner der vi trenger slikt. Dette med fire etablerte stoppere er bare piss, greit nok om vi hadde ørten millioner i overgangsmidler, og spilte masser av kamper i e-cup, men det har vi ikke.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #27 på: Januar 16, 2012, 14:14:58 »

Ja, Skarsfjord er jo kongen av å gi talentene sjansen selv om han ikke må. Det blir vel med en femminutter, så Skarsfjord kan skryte av å ha gi ham debuten i TL.

Ja, der må Skarsfjord bedre seg om vi skal bli bedre på talentutvikling. Men vil heller at han lærer å bruke talentene riktig enn at de bare brukes fordi vi må og så kan vi håpe på at de imponerer i den ene eller de par kampene de får på seg.
Loggført
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #28 på: Januar 16, 2012, 14:16:06 »

Angående Kalvenes, så er eneste jeg kan forstå nå at Chess faktisk dekker lønnen hans som foreslått her på forumet. Noe annet kan jeg ikke skjønne.
Loggført
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #29 på: Januar 16, 2012, 14:17:16 »

Frå wikipedia:

More than just a skilled defender, Jonsson is known for his well-chosen offensive runs and precise crosses, forming a tremendous partnership with right winger Kenny Pavey. An excellent marksman from the penalty spot and AIK's first-choice penalty taker, Jonsson has stated in several interviews that he has never missed a penalty kick in a competitive match as a senior player. Until 7 November 2009 he had taken 13 penalties for AIK in 2006, converting all 13.

Det kan verke som at han er vel så mykje høgreback som stoppar, og at han kan då ta begge posisjonane. Sævarsson har vel uansett vore gode i år, så det er vel heller ein stopparplass han tek i utgangspunktet enn høgrebacken?
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #30 på: Januar 16, 2012, 14:28:52 »

http://www.brann.no/nyheter/brann-har-gode-supportere/

Obligatorisk legesjekk er unnagjort.
Obligatorisk supporterskryt er unnagjort.
Da er det bare å prestere på banen!
Loggført

Rød makt på Hansa!
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #31 på: Januar 16, 2012, 14:36:31 »

Ja, der må Skarsfjord bedre seg om vi skal bli bedre på talentutvikling. Men vil heller at han lærer å bruke talentene riktig enn at de bare brukes fordi vi må og så kan vi håpe på at de imponerer i den ene eller de par kampene de får på seg.

Nå er vi vel omtrent den eneste klubben i hele TL som absolutt må ha fire etablerte stoppere
Loggført

Skarsfjord må gå!
Churchill
Medlem

Vis profil
« Svar #32 på: Januar 16, 2012, 14:41:30 »

Mr 100% henspeiler visstnok på effektiviteten fra straffemerket og ikke på kampinnstillingen.
Loggført

Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #33 på: Januar 16, 2012, 14:42:21 »

Nå er vi vel omtrent den eneste klubben i hele TL som absolutt må ha fire etablerte stoppere

Sier ikke at vi trenger fire etablerte midtstoppere. Om Jonsson ikke er merkbart bedre enn Kalvenes og Grorud er dette unødvendig kjøp. Sier bare at det burde ideelt ikke ha stort å si for talentutviklingen om vi har tre eller fire etablerte midtstoppere. Jeg vil ikke at unge spillere skal bli kastet inn fordi de må.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #34 på: Januar 16, 2012, 14:45:04 »

Kalvenes er vel mer av den overetablerte sorten...
Loggført

Rød makt på Hansa!
Alzheimer/Silverspurs
Medlem

Vis profil
« Svar #35 på: Januar 16, 2012, 14:48:25 »

Frå wikipedia:

More than just a skilled defender, Jonsson is known for his well-chosen offensive runs and precise crosses, forming a tremendous partnership with right winger Kenny Pavey. An excellent marksman from the penalty spot and AIK's first-choice penalty taker, Jonsson has stated in several interviews that he has never missed a penalty kick in a competitive match as a senior player. Until 7 November 2009 he had taken 13 penalties for AIK in 2006, converting all 13.

Det kan verke som at han er vel så mykje høgreback som stoppar, og at han kan då ta begge posisjonane. Sævarsson har vel uansett vore gode i år, så det er vel heller ein stopparplass han tek i utgangspunktet enn høgrebacken?

Og Kenny Pavey er jo også bosmanspelar Blunker Ho ho.
Loggført
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #36 på: Januar 16, 2012, 14:51:39 »

Sier ikke at vi trenger fire etablerte midtstoppere. Om Jonsson ikke er merkbart bedre enn Kalvenes og Grorud er dette unødvendig kjøp. Sier bare at det burde ideelt ikke ha stort å si for talentutviklingen om vi har tre eller fire etablerte midtstoppere. Jeg vil ikke at unge spillere skal bli kastet inn fordi de må.

Jeg er ikke negativ til dette kjøpet forutsatt at han er bedre enn Kalven og Grorud. Vi burde hentet en stopper med fart som samtidig var bedre enn de to overnevnte. Er han en god TL-stopper med fart er jeg meget positiv. Grorud holder ikke bra nok nivå (TL-niv, men under middels) og Kalven er såpass gammel og skadeutsatt at han fort er totalbås (jfr Bjarnasson 2010).

Problemet mitt er utelukkende at vi forlenget med Kalven tross at vi tydeligvis hadde tenkt å hente en etablert stopper. Jeg var i utgangspunktet negativ til en forlengelse med Kalven nettopp fordi jeg med forlengelsen antok at vi ikke kom til å hente en stopper bra nok for en medaljekandidat. At dette skjedde uavhengig av om vi hentet en stopper eller ikke begriper jeg ikke. I fjor hadde vi to stoppere med langtidsskader i løpet av sesongen, likevel kostet den fjerde etablerte stopperen vår; Yaw, 375.000 per kamp han startet i TL om jeg husker riktig (2 starter?) Det er elendig økonomi i tillegg til talentfientlig. Fire etablerte stoppere hadde vært mye uavhengig av om vi hadde stoppertalenter eller ikke, og Kalven blir garantert dyrere enn det hadde vært med proffkontrakt til Grønner eller Glesnes. Nå hadde de neppe trengt dette, kun en plass på femmerlisten, og da har vi fort 500.000-750.000 mindre til å lønne en spiller vi faktisk trenger, som en kant eller spiss.
Loggført

Skarsfjord må gå!
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #37 på: Januar 16, 2012, 15:09:50 »

Er alltid litt skeptisk til heimvendte utanlandsproffrar oppe i åra.  Heim til Scandinavia i dette tilfellet.  Når ein har passert 30 kan ein jo ha fleire gode år framfor seg, men det har vel vist seg at ein fort kan bli bås også.  Håpar han har høgare fart enn både Zsolt, Kalvenes og Grorud.  Då kan dette bli bra.  Om han har spelt mest høgre back dei siste åra tar han vel høgre midtstopperplass, og Zsolt blir flytta over til venstre.  Kalvenes blir vel første backup.  Grorud verkar overflødig no, sidan Brann2 ganske sikkert blir forbeholdt dei unge i størst mogleg grad.  Velkomen skal du vera Markus, håpar du lever opp til visse forventningar.
Loggført

EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #38 på: Januar 16, 2012, 15:11:45 »

Grorud verkar overflødig no

Sogndal trenger vel en stopper...
Loggført

Rød makt på Hansa!
pidre
Medlem

Vis profil
« Svar #39 på: Januar 16, 2012, 15:21:58 »

Ja, om vi ikke får solgt, må det vel være mulig å leie ut Grorud til Sogndal, selvsagt med klausul om at han ikke kan spille mot oss!
Loggført

«De skal faen ikke få ta meg, de forbanna idiotene.» - RBH BT 16.10.2010
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #40 på: Januar 16, 2012, 15:30:56 »

Gjennom en lang sesong vil i snitt en av fire stoppere være ute med skade eller karantene. I noen kamper vil to være ute. Så Brann trenger absolutt alle fire. Blir greit å slippe å trekke ned Austin hele tiden slik at kan være den spillersentralen han bør være på midten. Blir Austin solgt i løpet av vinteren eller våren(langt fra usannsynlig) er Zsolt høyaktuell til å gå frem som fast DM som han spilte i sin siste sesong i Ujpest. Dermed kan Brann bare ha tre stoppere igjen og det åpner seg mulighet for Grønner som fjerde valg. Smart signering av Brann denne svensken som ser ut som en "gresk kriger" og kan ha egenskaper og holdninger som kan gjøre han til den forsvarssjefen og autoriteten Brann manglet i fjor.
« Siste redigering: Januar 16, 2012, 15:32:32 av Gulløl » Loggført

Hæ, skal Brann virkelig spille kjip fotball ?
Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #41 på: Januar 16, 2012, 15:36:50 »

er jo greit å ha en som kan dekke flere plasser iallefall, så han er midtstopper + backup for sævarsson. Omtrent som i FM når du kun kjøper D-RLC'er, så klarer du deg med litt færre spillere.
Loggført

psv-hasund
Medlem

Vis profil
« Svar #42 på: Januar 16, 2012, 15:46:16 »

Han skal vel også brukes som backup på høyre backen. Jeg synes ikke Birkeland beviste at han er klar for tippeliga ennå så ett nødvendig kjøp i mine øyne.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #43 på: Januar 16, 2012, 15:46:42 »

Birkeland er ikke høyreback engang, men Fakiri er grei nok backup der.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
stig
Medlem

Vis profil
« Svar #44 på: Januar 16, 2012, 15:49:54 »

Imponert over at han i sitt første interjvu får frem at konen ikke er så veldig glad i regn.  Har tydeligvis lest seg opp på Brann.
Loggført

Nettsideansvarlig
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #45 på: Januar 16, 2012, 15:59:46 »

Imponert over at han i sitt første interjvu får frem at konen ikke er så veldig glad i regn.  Har tydeligvis lest seg opp på Brann.

Brannspiller konene hater regn slik er det bare, ligger i genene. Et unntak er konene til de islandske spillerne, de føler de har kommet til syden og paradis når de kommer til Bergen siden de slipper faren med å bli dekket av vulkanaske og unngå å bli blåst på sjøen av vannrett regn og orkan Blunker
« Siste redigering: Januar 16, 2012, 16:07:43 av Gulløl » Loggført

Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #46 på: Januar 16, 2012, 16:04:05 »

Imponert over at han i sitt første interjvu får frem at konen ikke er så veldig glad i regn.  Har tydeligvis lest seg opp på Brann.

viktig å være tidlig ute med å begynne å etablere unnskyldningene for hvorfor du må få bli solgt når et "stor"lag banker på døren.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #47 på: Januar 16, 2012, 16:06:01 »

Ting tyder på at han har hatt samme reguleringstannlege som Birkir.
Loggført

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #48 på: Januar 16, 2012, 16:07:06 »

hvis ikke vi vinner pris for verdens hyggeligste mottagelseskomitee så skjønner jeg ingenting
Loggført

Gepard
Medlem

Vis profil
« Svar #49 på: Januar 16, 2012, 16:13:55 »

hvis ikke vi vinner pris for verdens hyggeligste mottagelseskomitee så skjønner jeg ingenting

?
Loggført

Skarsfjord ut
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #50 på: Januar 16, 2012, 16:15:22 »

Heheh, det er et poeng. Det bobler ikke av entusiasme her.
Loggført

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #51 på: Januar 16, 2012, 16:29:49 »

?

vi på forumet altså. bare vitser om tennene, konene og hvordan han fikk sparken. sikkert hyggelig for han når han kommer inn her for å lese
Loggført

Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #52 på: Januar 16, 2012, 16:33:33 »

Hvis du kommer inn for å lese, Markus Jonsson, så ønsker i hvert fall jeg deg hjertelig velkommen Glad
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #53 på: Januar 16, 2012, 16:39:57 »

Et innlegg fra AIK forumet (google oversett):

"Jonsson er en sinnsykt sikker og stabil spiller å ha i en rygg linje. Har han noen gang gjort en feil? I tillegg har talent i det offensive. Jeg var nølende til å fange ham før, men siden høyre-back posisjon er en av våre svake ledd som ble Jonsson et velkomment tillegg."

En spiller som gjør lite eller ingen feil i Branns forsvarlinje hadde vært fantastisk. Kanskje vi kan nærmere oss Molde sine 38 baklengs fra 2011 sesongen forbedret fra de 49 som kom ? Da kan vi være oppe og kjempe om de to edleste medaljene om vi samtidig beholder den offensive styrken fra 2011 sesongen.
« Siste redigering: Januar 16, 2012, 16:42:43 av Gulløl » Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #54 på: Januar 16, 2012, 16:43:41 »

Ballsikker og spillende. Muligens med god fart. Gjør ikke tabber. Om bare én av disse setningene stemmer er jeg happychappy. Men det er jo spennende å se om han egentlig fungerer som midtstopper. Det er en ganske annen rolle enn back. Er det bare i Hellas han har spilt sentralt?

Og, som påpekt over her: Selvsagt er du velkommen, mer enn velkommen. Men en av gutta tar jo en spøk, gjør de ikke? Blunker
Loggført

Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #55 på: Januar 16, 2012, 16:52:09 »

Denne skrytevideoen Krakra kom med er interessant. Den greske delen er jo et sammendrag av hans mange involveringer i ikke for mange kamper snarere enn et ''greatest hits'' av prestasjonene hans. Selv om det selvsagt er et positivt sammendrag kan den gi et noe mer realistisk bilde enn en del andre Youtubevideoer. Likte og at jeg så han markere Djibril Cisse, litt stiligere enn en skrytevideo mot baltiske amatører eller en som finter bort Gudmund Trebeinsson på islandsk nivå 2.

Ut fra det jeg kunne se har han spilt mye høyreback i Grekenland. Virker som han har en middels/svak innleggsfot, bra fart, ok teknikk, gode langpasninger og en trygg pasningsfot, god på å bryte foran og bra i luften. Ut fra vidoyen ser det med andre ord meget bra ut, men Youtube er Youtube og det er en skrytevideo.

Vil og legge til at vi har svært gode erfaringer med å hente tilbake stoppere fra Paninoinos.

ED: Virker som en angrepsvillig back i tillegg. Dersom Skars tenker å muligens bruke Sæv som wing i enkeltkamper og vil ha en stopper som og er en naturlig høyreback gir og signeringen av kalven en viss mening. Men da forstår jeg ikke hva vi skal med Hassan.
« Siste redigering: Januar 16, 2012, 16:56:58 av Huff » Loggført

Skarsfjord må gå!
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #56 på: Januar 16, 2012, 16:58:37 »

Joda, men omregnet i norsk valuta er det 86,59 %, og da er det ikke like imponerende.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Churchill
Medlem

Vis profil
« Svar #57 på: Januar 16, 2012, 17:00:22 »

Å, hvem da?
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #58 på: Januar 16, 2012, 17:26:04 »

Ballsikker og spillende. Muligens med god fart. Gjør ikke tabber. Om bare én av disse setningene stemmer er jeg happychappy. Men det er jo spennende å se om han egentlig fungerer som midtstopper. Det er en ganske annen rolle enn back. Er det bare i Hellas han har spilt sentralt?

Og, som påpekt over her: Selvsagt er du velkommen, mer enn velkommen. Men en av gutta tar jo en spøk, gjør de ikke? Blunker
Høres jo veldig bra ut, og jeg har troen(selv om det kanskje ikke virker sånn:P)
Brann har det siste året vist seg så dyktige på kartlegging av spillere at når de sier at en spiller er god, så tror jeg dem. Forutsatt at de har sett nøye på ham, som de er her. Derfor er jeg optimistisk, med forbehold.

Men jeg står ved at det er et dumt kjøp hvis han ikke hever nivået på førsteelveren. Vi trengte ikke styrke bredden i forsvaret.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Belfort
Medlem

Vis profil
« Svar #59 på: Januar 16, 2012, 17:28:45 »

Imponert over at han i sitt første interjvu får frem at konen ikke er så veldig glad i regn.  Har tydeligvis lest seg opp på Brann.

Eller enda bedre, kottila so i et av de første intervjuene  sa at han ikke var så glad i regnvåte gressbaner
Loggført
Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #60 på: Januar 16, 2012, 17:29:06 »

reguleringstannlege

Aka kjeveortoped? Rekker tunge
Loggført

Ka du ve?
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #61 på: Januar 16, 2012, 17:46:23 »

reguleringstannlege

Aka kjeveortoped? Rekker tunge

Meget mulig. Jeg drev ikke med slikt, så jeg slipper å ha førstehåndskunnskap her.
Loggført

AtroZ
Medlem

Vis profil
« Svar #62 på: Januar 16, 2012, 17:48:59 »

kalven kan være backup på venstreback om han ikke tar en stopperplass. Hassan kan være backup på høyre/venstre
Loggført

Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`
Atlin
Medlem

Vis profil
« Svar #63 på: Januar 16, 2012, 18:39:21 »

Jøss, syntes han lignet litt på Rolf-Magne Walstad. Er jeg alene?

http://oi41.tinypic.com/x6bprl.jpg
Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #64 på: Januar 16, 2012, 18:41:08 »

Gi den mannen ein dress og han ser ut som ein av advokatene våre.
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #65 på: Januar 16, 2012, 19:07:01 »

Jeg er positiv. Virker som en moden forsvarssjef med litt fart, noe vi helt klart trenger. Og jeg har da hørt navnet før i det minste... Men forlengelsen av Kalvenes virker dog litt unødvendig nå.
Høyrekant/bakromsspiss nå, så skal vi kunne stille et bra lag i år også.

Ja, det virker slik. Han i spann med Zsolt kan bli bra, og hvis også Demir slår til, ser forsvaret vårt ganske spennende ut.
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #66 på: Januar 16, 2012, 19:08:46 »

Tydelig at spillerne heller ikke har visst noe.

Det er vel nøkkelen til hemmeligholdelse det.
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
olebrann3
Medlem

Lidelse 1963-2007

Vis profil
« Svar #67 på: Januar 16, 2012, 21:44:50 »

Jøss, syntes han lignet litt på Rolf-Magne Walstad. Er jeg alene?

http://oi41.tinypic.com/x6bprl.jpg

Det må jo være sønnen!
Loggført

HATER NFF - Bergen UT av norge
OmOssSjølOgHansaøl
Medlem

Vis profil
« Svar #68 på: Januar 16, 2012, 23:51:35 »

Joda, men omregnet i norsk valuta er det 86,59 %, og da er det ikke like imponerende.

Hahaha, dagens! Glad
Iblant merker jeg at jeg savner en like-knapp på forumet ...

Uansett: Dette virker som en bra signering. Nå har vi fått inn en rutinert og en ung og lovende forsvarsspiller. Da virker besetningen i den lagdelen komplett. Vi får håpe Jonsson er like god som forhåndsomtalen tilsier, og at det går raskt å få samspilt ham med Korcsmar.
Loggført

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!
Nightfox
Medlem

Vis profil
« Svar #69 på: Januar 17, 2012, 06:31:41 »

Han så jo ikke direkte ung ut, og med skjorten under drakten trodde jeg ærlig talt vi hadde utvidet markedsavdelingen igjen ved første øyekast..
Loggført

Next question, please..
Leffen
Medlem

Vis profil
« Svar #70 på: Januar 17, 2012, 11:53:32 »

Han likner også en god del på Karim Essediri. Får håpe han har en like god fot.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #71 på: Januar 17, 2012, 20:52:42 »

http://fotball.bt.no/eliteserien/article220305.ece

Han får mye skryt den nye stopperbacken vår.
Loggført

Rød makt på Hansa!
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #72 på: Januar 17, 2012, 20:57:46 »

Han har dog ikke fart, i flg Johan Larsson. Men, han får skryt for typen han er utenfor banen, noe som har vørt en trend i signeringene våre. Det liker jeg.
Loggført

Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #73 på: Januar 17, 2012, 20:59:42 »

Han var rask i 2006 Glad

http://www.aik.se/fotboll/aikindex.html?/fotboll/2006/herrar/lasvart/060330_markusjonsson.html

Markus Jonsson - snabb och målglad högerback
Loggført

Atlin
Medlem

Vis profil
« Svar #74 på: Januar 17, 2012, 21:41:42 »

Tja... http://oi44.tinypic.com/16a9yfo.jpg
Loggført
Belfort
Medlem

Vis profil
« Svar #75 på: Januar 17, 2012, 21:45:38 »

http://fotball.bt.no/eliteserien/article220305.ece

Han får mye skryt den nye stopperbacken vår.

Skuffende at han ikke har farten som vi virkelig trenger der bak
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #76 på: Januar 17, 2012, 22:43:07 »

Plasseringsevne kan være vel så godt.
Loggført

kabelmann
Medlem

Et gull til, takk.

Vis profil
« Svar #77 på: Januar 17, 2012, 23:26:21 »

Ikke akkurat en slående likhet.
Loggført

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #78 på: Januar 17, 2012, 23:32:43 »

Virket nå rask nok på klippene denne svensken. Uansett, med den andre svensken inn har vi i alle fall to raske forsvarsspillere.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Atlin
Medlem

Vis profil
« Svar #79 på: Januar 20, 2012, 13:43:03 »

Ikke akkurat en slående likhet.

Ja, lignet mer på Walstad. Men nok om det, heh..
« Siste redigering: Januar 20, 2012, 13:46:15 av Atlin » Loggført
Churchill
Medlem

Vis profil
« Svar #80 på: Januar 20, 2012, 14:38:46 »

Virket nå rask nok på klippene denne svensken. Uansett, med den andre svensken inn har vi i alle fall to raske forsvarsspillere.

For ikke å si tre, for du har vel ikke glemt hurtitiget på høyrebacken?
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #81 på: Januar 20, 2012, 14:40:12 »

Ja, derfor to. Sævarsson og Erdin. Mens Johansson får stå som et spørsmålstegn.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #82 på: Januar 21, 2012, 01:37:12 »

Ja, derfor to. Sævarsson og Erdin. Mens Johansson får stå som et spørsmålstegn.

Det medfører riktighet. Er denne Johansson rask går vi forøvrig til seriestart med tre raske forsvarsspillere, formodentlig alle i elleveren. Det kan jeg ikke huske noen gang i Brann. Vi kan og risikere at tre av fire forsvarsspillere er trygge med ballen, noe som og er spesielt. Er dette tilfellet har vi virkelig mulighetene til å spille laaaaaaaaaannnnnngt mer ballbesittende enn i fjor, noe jeg forventer uansett.

To raske forsvarsspillere hadde vi så lenge både Sæv og Sigurdsson var i ellveren så dette er ikke spesielt, men to raske backer kan jeg heller ikke huske at vi har hatt. Det er i alle fall meget lenge siden.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #83 på: Januar 21, 2012, 01:47:07 »

Hvem er denne Johansson? Blunker
Loggført
gladiporno
Medlem

Vis profil
« Svar #84 på: Januar 21, 2012, 02:06:27 »

Magnus Johansson. Treg Brann-kaptein som snakker 'på seg karantene annenhver kamp. Ble med ett nostalgisk.
Loggført
stigh
Medlem

Vis profil
« Svar #85 på: Januar 22, 2012, 19:25:42 »

Magnus Johansson. Treg Brann-kaptein som snakker 'på seg karantene annenhver kamp. Ble med ett nostalgisk.

Tror eg da ikke har jo nesten ikke fått kort de siste 4-6 årene tror de var noe me 6 gule på de årene å ingen røde!
Loggført
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #86 på: Januar 22, 2012, 19:34:30 »

Tror eg da ikke har jo nesten ikke fått kort de siste 4-6 årene tror de var noe me 6 gule på de årene å ingen røde!

Tror du skal lese det en gang til. Om Magnus har fått såpass med gule kort de siste årene bør han gå i seg selv. ;-)
Loggført

Chrisstah
Medlem

Vis profil
« Svar #87 på: Januar 23, 2012, 01:19:29 »

For ikke å si tre, for du har vel ikke glemt hurtitiget på høyrebacken?

Skal ikke se bort i fra at denne Jonsson er tiltenkt en høyreback plass.
Loggført

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

http://www.supporterbloggen.no/
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #88 på: Januar 23, 2012, 05:53:56 »

Det der jeg bort i fra, etter at Skarsfjord igjen ble beskrevet som bekymret for  høyrekanten i bt i dag, samt at vi har lyst på Halvorsen, men neppe har råd. Jeg tror aldri Birkir sin plass har vært truet, eller at han har vært vurdert seriøst som ving.

Edit: Vi skal altså hente en ny høyrekant.
Loggført

Chrisstah
Medlem

Vis profil
« Svar #89 på: Januar 23, 2012, 16:55:17 »

Det der jeg bort i fra, etter at Skarsfjord igjen ble beskrevet som bekymret for  høyrekanten i bt i dag, samt at vi har lyst på Halvorsen, men neppe har råd. Jeg tror aldri Birkir sin plass har vært truet, eller at han har vært vurdert seriøst som ving.

Edit: Vi skal altså hente en ny høyrekant.

Nei tror aldri i verden vi stiller med Birkir på kanten. Men tror fort Grorud og Zsolt danner midtstopper paret. Samt at vi får to svensker på backene.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #90 på: Januar 23, 2012, 17:02:19 »

Du tror altså Birkir blir vraket? Aldri i verden.

Edit: Med mindre Grorud får en enorm nivåheving og Jonsson er et unikum på back, selvsagt.
Loggført

Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #91 på: Januar 24, 2012, 13:04:58 »

Noen har spurt Jonsson om farten i dette nettmøtet på bt.no:

''Svar: Jeg vet ikke hva jeg løper på 100 meter, for jeg har ikke tatt tiden siden ungdomstiden. Jeg er ikke kjent for å være den raskeste spilleren, men jeg er absolutt ikke langsom. Vi gjorde tester i AIK, og da var jeg i hvert fall topp seks i laget.''

Ifølge ham selv er han altså rimelig hurtig.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #92 på: Januar 24, 2012, 13:19:41 »

Kven er eigentleg topp 6 i hurtigheit i Brann frå før av?

Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #93 på: Januar 24, 2012, 13:22:36 »

Sæv, Kvelle, Erdin, Ojo, Austin og Larsen/Bentley tipper jeg.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #94 på: Januar 24, 2012, 13:29:54 »

Tvilar på Bentley er inne på topp 6-lista.
Eg er nøgd om Jonsson er raskare enn Grorud.
Loggført

EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #95 på: Januar 24, 2012, 13:37:21 »

Edit: Med mindre Grorud får en enorm nivåheving og Jonsson er et unikum på back, selvsagt.
Enig. Da må han selv dale i kvalitet. Sævarsson var den beste i fjorårets backrekke og uten kantspillere trenger vi hans ekstreme fart og offensive initiativ på backen. Selv om Jonsson er offensiv som back så tviler jeg på at han blir en større forsterkning der enn på backen. Jeg tviler også på at Brann har prioritert å hente en ny høyreback med dagens stallsituasjon.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #96 på: Januar 24, 2012, 13:39:13 »

Tvilar på Bentley er inne på topp 6-lista.
Eg er nøgd om Jonsson er raskare enn Grorud.

Raskere enn grorud er vel ikke all verden til målestokk, men er han god nok i posisjonsspillet samt gjør få feil så er jeg enig i at vi skal være fornøyd med raskere enn grorud.
Loggført

Guinness - Makes you drunk
Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #97 på: Januar 24, 2012, 14:22:06 »

Sæv, Kvelle, Erdin, Ojo, Austin og Larsen/Bentley tipper jeg.

bentley på topp?!? da må jeg bli jeg helt lurt av løpestilen hans, for jeg synes det går forferdelig tregt når han setter igang
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #98 på: Januar 24, 2012, 14:27:40 »

En av seks, urangert liste.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #99 på: Januar 24, 2012, 14:33:16 »

Bentley har nok en høy toppfart, problemet er at han i rød drakt ikke har vist det rykket eller medttaket han viste når han spilte for odd.

Årsaken til det er vanskelig å spekulere i.
Loggført

Chrisstah
Medlem

Vis profil
« Svar #100 på: Januar 24, 2012, 17:59:51 »

Enig. Da må han selv dale i kvalitet. Sævarsson var den beste i fjorårets backrekke og uten kantspillere trenger vi hans ekstreme fart og offensive initiativ på backen. Selv om Jonsson er offensiv som back så tviler jeg på at han blir en større forsterkning der enn på backen. Jeg tviler også på at Brann har prioritert å hente en ny høyreback med dagens stallsituasjon.

Tror fort det kan blir en realitet. Av en eller annen grunn har jeg fått for meg at Grorud er trenerens favoritt. Birkir var uten tvil den mest stabile i bakerste rekke i fjor, men det er forskjell på stabil og god. Tror ikke Brann har prioritert en høyreback, men tror Brann har hentet en spiller som truer både stopper og backplassen. Sånn som jeg ser det nå, så virker det for meg at den eneste som har klipperkort i forsvar rekken pr dags dato er Zsolt, mest sansynlig vil Demir også ha det.
Loggført

Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #101 på: Februar 09, 2012, 06:35:50 »

Er Jonsson like god uavhengig av hvilken side i midtforsvaret han spiller? Bjarnason var jo ofte håpløs når han måtte til venstre i midten. Han var tryggere til høyre. Zsolt har også holdt seg til høyre, mens Grorud har vert venstre stopper. Soma var jo også utelukkende venstre stopper. Det kan jo fort bli Zsolt som havner på benken om Jonsson bare fungerer som høyre stopper...
Loggført
Churchill
Medlem

Vis profil
« Svar #102 på: Februar 09, 2012, 23:06:24 »

Birkir blir aldri i verden vraket. Han er en viktig brikke i Branns offensive spill og solid bakover. Forsvarsrekken i 2012 ser slik ut:
Birkir - Zolt - Jonsson - Demir
Med mindre vi får skader eller suspensjoner. Banna bein!
Loggført

Gepard
Medlem

Vis profil
« Svar #103 på: Februar 10, 2012, 14:36:13 »

Og det er en jækla bra backrekke !

Men også jeg er spent på hvordan Zsolt og Markus forholder seg til å spille venstre\høyre på stopperplass, samt hvordan samarbeid mellom de to fungerer.
Loggført

Skarsfjord ut
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #104 på: Februar 10, 2012, 15:00:45 »

Håper den blir bra, spent på farten i midtforsvaret. De to raske backene er jo ikke all verdens defensivt. Men Markus virker solid i pasningsspillet, så det skal være et godt grunnlag i det offensive spillet iallefall.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #105 på: Februar 10, 2012, 15:11:00 »

Han virket også å ha stålkontroll på både plassering og det å sette en offsidelinje, som er veldig nyttig når det blir mye rom bak.
Loggført

osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #106 på: Februar 10, 2012, 15:18:43 »

Han er tydligvis også av den oppfatning at det er behov for utvikling av spelet langs bakken.
Loggført

EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
psv-hasund
Medlem

Vis profil
« Svar #107 på: Februar 10, 2012, 18:05:44 »

Zsolt har vært best med en sjef som makker (les Kalven). Markus kommer vel inn under denne beskrivelsen. Jeg tror det skal mye til om Grorud skal ta en av plassene.
Loggført
Lidenskapen
Medlem

Vis profil
« Svar #108 på: Mars 20, 2012, 10:38:29 »

http://www.brann.no/nyheter/jonsson-ny-brann-kaptein/

Då var mannen kaptein og! gratulerer!
Loggført

En by, et lag, SK Brann
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #109 på: Mars 20, 2012, 10:42:18 »

http://www.brann.no/nyheter/jonsson-ny-brann-kaptein/

Då var mannen kaptein og! gratulerer!

Det er nok et klokkeklart signal om at Zsolt og Jonsson skal samkjøres på stopperplass. Det kan nok ligge an til utleie/salg av Grorud til sommeren.
Loggført

HenningSB
Medlem

Vis profil
« Svar #110 på: Mars 20, 2012, 11:20:30 »

Tviler på at Jonsson holder alle kampene, man må også beregne for skader/gule og røde kort/cup etc. Tror Grorud får sin del av spilletiden, samt at Grønner får en del og. Kalven derimot..
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #111 på: Mars 20, 2012, 11:32:23 »

Kalven ståt nok foran Grønner i køen
Loggført

Roald Bruun Hanssen
The Boss
Medlem

Vis profil
« Svar #112 på: Mars 20, 2012, 11:33:58 »

Kan nevne at grønner og kalvenes spilte 90 min sammen på stopperplass i Brann2s overkjøring mot Stord i går... grønner med kapteinsbindet! den mannen er VIRKELIG en spiller for fremtiden.. Har sett han i flere kamper i fjor og i år, og ingen tvil om at han er en fremtidig klassestopper for Brann.. men dette var da jonsson sin tråd, gratulerer med kapteinsbindet!
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #113 på: Mars 20, 2012, 11:50:20 »

Ikke overraskende når ikke Austin var kaptein mot Stabæk, for det stod vel sannsynligvis mellom de to. Et godt valg etter min mening. På banen hadde Austin gjort en like god jobb som kaptein (og han vil forhåpentligvis fortsatt opptre som en kaptein), men jeg tror Jonsson blir en bedre kaptein utenfor banen med tanke på både språk og personlighet.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #114 på: Mars 20, 2012, 11:52:49 »

Leder han laget like godt som ha ledet offsidelinjen så er vi i gode hender.
Loggført

aleksanderhjelleseth
Medlem

Vis profil
« Svar #115 på: Mars 20, 2012, 15:06:07 »

Gratulerer til jonsson, virker som en kjernekar! tror dette var riktig avgjørelse. Mjelde har fungert ok, men han er ikke et opplagt kapteinsemne i dagens brannstall, av en eller annen grunn blir det mye syting med fyren.

Loggført

Kun i verdens fineste by.
OBS! Ta med deg taktikkboken på vei ut skarsfjord!
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #116 på: Mars 20, 2012, 15:53:00 »

Gratulerer til jonsson, virker som en kjernekar! tror dette var riktig avgjørelse. Mjelde har fungert ok, men han er ikke et opplagt kapteinsemne i dagens brannstall, av en eller annen grunn blir det mye syting med fyren.

Blir han like bra som vår forrige svenske kaptein (Svante Samuelsson) blir det knallbra.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #117 på: Mars 20, 2012, 17:15:13 »

Det virker som et bra valg det!
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #118 på: Mars 20, 2012, 17:17:23 »

Ja, jeg er positiv. Han virker som en av de eneste virkelige lederskikkelsene i klubben for tiden.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #119 på: Mars 20, 2012, 18:02:28 »

Blir han like bra som vår forrige svenske kaptein (Svante Samuelsson) blir det knallbra.

Sitert i ba og alt mulig: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5979661.ece
Loggført

OmOssSjølOgHansaøl
Medlem

Vis profil
« Svar #120 på: Mars 20, 2012, 22:56:38 »

Gratulerer til Jonsson, og gratulerer til Huff. Glad
Forhåpentligvis kan vi også gratulere Brann med en god kaptein. Han virker som riktig type til å bære bindet.
Loggført

Henki
Medlem

Vis profil
« Svar #121 på: April 16, 2012, 19:49:45 »

Han er fortsatt skadet og ingen aner hva som er galt. Kjeks. Spiller han et tosifret antall kamper i TL denne sesongen blir jeg overrasket. Fotball er gøy.
Loggført

Det er med Brann som med damer, et sabla rot hele veien men grådig artig og...
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #122 på: April 16, 2012, 20:16:24 »

Går vel en uke nå, så blir det besluttet operasjon. Tilbake i august  Gråter. Ja i år skal Brann straffes for lite skader i fjor. Alt jevner seg ut, det medisinke apparatet i Brann var ikke mirakelmenn likevel. Alle klubber har vel et år i tiåret der de har griseflaks med skader. Sannsynligvis er det medisinske apparatet i Brann helt på det jevne på dyktighet, verken bedre eller verre en snittet i eliteserien.
Loggført

Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #123 på: April 16, 2012, 20:33:45 »

Går vel en uke nå, så blir det besluttet operasjon. Tilbake i august  Gråter. Ja i år skal Brann straffes for lite skader i fjor. Alt jevner seg ut, det medisinke apparatet i Brann var ikke mirakelmenn likevel. Alle klubber har vel et år i tiåret der de har griseflaks med skader. Sannsynligvis er det medisinske apparatet i Brann helt på det jevne på dyktighet, verken bedre eller verre en snittet i eliteserien.

Vi får se. Bortsett fra Sokolowski og Jonsson kan ikke det medisinske apparatet lastes for våre skader så langt.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #124 på: April 16, 2012, 20:37:17 »

Har Jonsson vært mye skadet de siste årene?
Loggført

Rød makt på Hansa!
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #125 på: April 16, 2012, 21:18:34 »

Har Jonsson vært mye skadet de siste årene?

Ikke i følge Branns medisinteam. Og har ikke hørt om noe særlig skadehistorikk for ham.
Loggført
Gepard
Medlem

Vis profil
« Svar #126 på: April 20, 2012, 13:44:00 »

http://fotball.bt.no/eliteserien/article233284.ece
Sånn går det når man handler gamlinger Blunker

Men for en fjaseskade, aldri hørt om at åreknuter kan forårsake smerter som gjør at en ikke kan spille kamp. Veldig merkelig skade for å si det mildt.
Loggført

Skarsfjord ut
Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #127 på: April 20, 2012, 13:48:09 »

Austgulen jubler over å ha kommet over en ny problemstilling. Spennende dager for legeteamet Gliser
Loggført

Ka du ve?
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #128 på: April 20, 2012, 14:21:45 »

Reknar med han legg til eit punkt på lista over ting som må sjekkes for framtidege legesjekker.
Loggført

EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #129 på: April 20, 2012, 14:49:08 »

Åreknuter! Har vi kjøpt en gammel kjerring?
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #130 på: April 20, 2012, 15:17:37 »

Er ikke åreknuter ufarlige i den forstand at han neppe hadde blitt verre om han hadde spilt?
Loggført

Rød makt på Hansa!
psv-hasund
Medlem

Vis profil
« Svar #131 på: April 20, 2012, 16:03:50 »

Reknar med han legg til eit punkt på lista over ting som må sjekkes for framtidege legesjekker.

Der forsvant Mamma sin mulighet for en Brann karriære :-)
Loggført
aleksanderhjelleseth
Medlem

Vis profil
« Svar #132 på: April 20, 2012, 17:03:39 »

Åreknuter! Har vi kjøpt en gammel kjerring?

På søndag såg det ut som vi har 11 gamle kjerringer.
Loggført

Kun i verdens fineste by.
OBS! Ta med deg taktikkboken på vei ut skarsfjord!
kabelmann
Medlem

Et gull til, takk.

Vis profil
« Svar #133 på: April 20, 2012, 18:38:33 »

Hva blir det neste? Cellulitter?
Loggført

Buljongmannen
Medlem

Vis profil
« Svar #134 på: April 27, 2012, 10:07:50 »

På møtet i går ønsket ikke Skarsfjord å si når han tror Jonsson er kampklar. Jeg tipper 16. mai.
Loggført
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #135 på: April 27, 2012, 10:29:31 »

Jeg tipper han trenger kamper på Brann 2 til Juni.
Loggført
Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #136 på: April 27, 2012, 11:10:22 »

Og september til mai må han tilbringe på Gran canaria fordi han får problemer med gikten.
Loggført

Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #137 på: April 27, 2012, 11:25:11 »

Neste vinter faller han på Nymarks glatte kunstgras og brekker lårhalsen Glad .
Loggført

TheRock
Medlem

Vis profil
« Svar #138 på: Mai 11, 2012, 12:32:30 »

Jonsson får 45 min for Brann 3 i kveld, sammen med Nordkvelle.

http://www.brann.no/nyheter/markus-jonsson-debuterer-i-kveld/
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #139 på: Mai 12, 2012, 00:46:42 »

Gikk vist greit den omgangen han spilte i kveld  Glad
http://www.brann.no/nyheter/opp-pa-4-plass-etter-storseier/
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #140 på: Mai 12, 2012, 02:38:21 »

Jonsson får 45 min for Brann 3 i kveld, sammen med Nordkvelle.

http://www.brann.no/nyheter/markus-jonsson-debuterer-i-kveld/

Sikkert morsomt for Kvelle å spille på Brann 3.
Loggført

Churchill
Medlem

Vis profil
« Svar #141 på: Mai 16, 2012, 22:31:28 »

ENDELIG har Brann fått en forsvarssjef.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #142 på: Mai 16, 2012, 22:55:01 »

Utrolig sterk kamp med tanke på at han har vært ute så lenge med skade!

Det hadde forsåvidt vært en sterk kamp uansett...Glad, men vi må jo regne med at han har litt ekstra å gå på.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #143 på: Mai 16, 2012, 23:21:04 »

Det ser ut som at Jonsson tilfører oss det me har skreke etter heile tida. Kan bli spanande framover!
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #144 på: Mai 16, 2012, 23:43:11 »

Endelig er han tilbake. Årets signering hvis han holder weg skadefri utover. Det er mitt tips
Loggført

Roald Bruun Hanssen
kabelmann
Medlem

Et gull til, takk.

Vis profil
« Svar #145 på: Mai 16, 2012, 23:55:29 »

En veldig god kamp av kapteinen. Synes også det smittet over på resten av forsvaret, ikke minst Zsolt som også hadde en solid kamp.
Loggført

OmOssSjølOgHansaøl
Medlem

Vis profil
« Svar #146 på: Mai 17, 2012, 00:58:23 »

Jonssons 16.-mai-kamp lover veldig bra for fortsettelsen.
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #147 på: Mai 17, 2012, 03:25:28 »

Han kan dele årets-signering med Askar.
Loggført

skuteviken
Medlem

Vis profil
« Svar #148 på: Mai 17, 2012, 10:01:23 »

Han kan dele årets-signering med Askar.

Det var litt tidlig å konkludere kanskje? Blunker

Ja vi får håpe han kan bli bra for oss, for vi har problemer defensivt.
Loggført

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #149 på: Mai 17, 2012, 10:05:31 »

Ingen konklusjon, jeg bare ser for meg at begge to kommer til aa fortsette aa levere utover sesongen.
Loggført

Yngve
Medlem

Vis profil
« Svar #150 på: Mai 18, 2012, 10:08:38 »

Større tru på Jonson i det lange perspektivet. Meir stabil trur eg.
Loggført

Styret kan bli.
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #151 på: Mai 18, 2012, 22:28:22 »

Deg om det. Askar jobber utrettelig, og gir det han kan hver kamp virker det som.
Kanskje han ikke er helt paa topp hver kamp, men naar du scorer i annenhver kamp driter jeg i hva han gjoer resten av kampen:=)
Loggført

Sindre32
Medlem

Vis profil
« Svar #152 på: Mai 18, 2012, 23:37:57 »

Deg om det. Askar jobber utrettelig, og gir det han kan hver kamp virker det som.
Kanskje han ikke er helt paa topp hver kamp, men naar du scorer i annenhver kamp driter jeg i hva han gjoer resten av kampen:=)

Askar til 1 mill må være et av de bedre kjøpene vi noensinne har gjort, den mannen har vært en gud så langt.
Loggført

Piotr må gå! Alle andre må løpe.
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #153 på: Mai 20, 2012, 10:38:04 »

http://fotball.bt.no/eliteserien/article237321.ece

Her er det ihvertfall ein som har fått med seg at me slepper inn altfor mange mål Glad .
Loggført

Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #154 på: Mai 20, 2012, 10:46:20 »

Slipper Brann også inn kun 0,75 baklengsmål pr. kamp resten av året tar vi gull  Glad. At Brann fremdeles vil score bra med mål fremover er det liten tvil om, vi har Bentely, Ojo og Askar og snart kommer kanskje Huseklepp også. Resten av sesongen kan bli fenomenal om Markus og forsvaret tetter bakover  Kult.
« Siste redigering: Mai 20, 2012, 10:49:24 av Gulløl » Loggført

Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #155 på: Mai 20, 2012, 11:39:38 »

Er me no einige om at me ikkje høyrer til nede i sumpa?
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #156 på: Mai 20, 2012, 12:18:52 »

I 2002 vant Brann tre kamper på rad ved to anledninger. Likevel havnet vi på kvalik. Det snur seg fort i fotball, så det er ingen grunn til å avskrive nedrykk bare fordi vi har vunnet to kamper på rad mot lag i dårlig form. Det er tross alt bare tre poeng ned til kvalik. Med eventuelt tap i kveld - og LSK-seier på Åråsen over Sogndal - er vi likt med kvalik. Ligger man på kvalikplassen (eller på samme poengsum) etter ti runder, så er man en nedrykkskandidat selv om man i et par kamper har vist glimt som tyder på at vi ikke hører hjemme der.
Loggført

Legg ned hele klubben!
gladiporno
Medlem

Vis profil
« Svar #157 på: Mai 20, 2012, 14:49:47 »

Hvorfor det? Vi hang ikke sammen i 1. omgang mot Sogndal. Verken defensivt eller offensivt.
Loggført
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #158 på: Mai 20, 2012, 14:52:11 »

Hvorfor det? Vi hang ikke sammen i 1. omgang mot Sogndal. Verken defensivt eller offensivt.

Vi var kanskje ikke like gode som i 2. omgang, men så dårlige var vi ikke. Vi holdt dem unna fra å ha mer enn et par sjanser, og hadde noen sjanser selv.
Loggført
gladiporno
Medlem

Vis profil
« Svar #159 på: Mai 20, 2012, 15:09:18 »

Vi var kanskje ikke like gode som i 2. omgang, men så dårlige var vi ikke. Vi holdt dem unna fra å ha mer enn et par sjanser, og hadde noen sjanser selv.

Sjansene til Sogndal var jo veldig store. Vi slet lenge med å skape sjanser, selv om vi fikk et par ved Mjelde helt på slutten. Vi sliter fremdeles med den siste pasningen offensivt, samtidig som vi gir motstander alt for mye gratis bakover. Dette kjennetegner et bunnlag.
Loggført
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #160 på: Mai 20, 2012, 15:10:48 »

Sjansene til Sogndal var jo veldig store. Vi slet lenge med å skape sjanser, selv om vi fikk et par ved Mjelde helt på slutten. Vi sliter fremdeles med den siste pasningen offensivt, samtidig som vi gir motstander alt for mye gratis bakover. Dette kjennetegner et bunnlag.

Vel. Me får sjå kven av oss som har mest rett til slutt.
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #161 på: Mai 20, 2012, 16:03:45 »

Vel. Me får sjå kven av oss som har mest rett til slutt.
At vi eventuelt skulle havne langt oppe på tabellen til slutt, motbeviser ikke det uomtvistelige faktum at vi pr i dag er i nedrykksstriden.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #162 på: Mai 20, 2012, 16:22:33 »

Vi har kommet til nest flest sjanser i ligaen i følge VG, så det er ikke siste pasningen som er det store problemet. Det er heller avslutningene som er problemet. Mjelde brant jo en sjanse som var minst like stor som saftkokernes var.

Enig i at vi ennå ikke er så solide som vi bør være bakover, men synes ikke vi lakk faretruende mye i første omgang. Vi lå ikke på bunnlagsnivå mot Sogndal, selv om vi til tider har gjort det tidligere i år.
Loggført
Sider: 1 2 3 4 [Alle]
Print
Gå til: