Brann Bataljonen BergenForumoversiktBrann (Moderatorer: GamleErik, Bataljonen, Tifo-gruppen, BBB-mod, bbbmartin, Tifo, Seeteufel, Tore Larsen, Stian, Wood, mbersve)Stallen 2012 - status
Sider: 1 2 3 4 [Alle]
Print
Skrevet av Emne: Stallen 2012 - status  (Lest 8482 ganger)
Xminator
Medlem

Vis profil
« på: Oktober 07, 2011, 11:26:05 »

Kontrakt i 2012:
24 Piotr Leciejewski
Jørgen Mohus
Øystein Øvretveit

Forsvar:
7 Hassan el Fakiri
2 Birkir Már Sævarsson
4 Grorud
21 Zsolt
27 Erdin Demir
18 Markus Jonsson
3 Kalvenes  Bosman

Midtbane:
5 Rodolph Austin Bosman
10 Erik Mjelde
8 Fredrik Haugen
14 Nordkvelle
23 Tomasz Sokołowski
17 Amin Askar
29 Kristoffer Barmen Bosman

Angrep:
9 Kim Ojo
11 Bentley
22 Oumar Niasse  Lån, opsjon 1. august
19 Kristoffer Larsen Bosman
« Siste redigering: Februar 21, 2012, 10:13:12 av Xminator » Loggført
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #1 på: Oktober 07, 2011, 11:27:02 »

Hva er egentlig kontraktsituasjonen for Næs, Mohus og Øvretveit?
Hvem andre enn Austin og Guastavino har bosman-status i 2012?
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #2 på: Oktober 07, 2011, 11:34:15 »

Næs er bosman. Øvretveit og Mohus har vel nettopp signert ganske lange kontrakter.
Loggført

– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann

Roald Bruun Hanssen
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #3 på: Oktober 07, 2011, 11:40:56 »

Øvretveit har proffkontrakt ut 2014.
Jørgen Mohus har proffkontrakt ut 2013.
Loggført

Hæ, skal Brann virkelig spille kjip fotball ?
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #4 på: Oktober 07, 2011, 12:07:37 »

Hvordan har Næs vært i Løv-Ham? Kommer han til å bli brukbar for Brann?
Loggført
Derabilo
Medlem

Vis profil
« Svar #5 på: Oktober 07, 2011, 15:53:25 »

Jeg er veldig spent på å se hvilken retning Brann staker ut. Her kan talentene sikre mye av bredden i stallen neste år: Skage, Grønner, Birkelund, Kalve.
Loggført

Bergen ut av Norge -
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #6 på: Oktober 07, 2011, 15:58:03 »

Hvordan har Næs vært i Løv-Ham? Kommer han til å bli brukbar for Brann?

Såvidt jeg vet har han ikke vært fast på et meget svakt Adeccolag. Om dette skyldes skader eller ikke er jeg mer usikker på, men han er nok ferdig i Brann. Er vel litt samme type som Barmen som er yngre og trolig bedre.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #7 på: Oktober 13, 2011, 09:09:23 »

Oppdatert med kontraktstatus for Barmen og Larsen. Fjernet Næs siden han ikke er nevnt blant tilgjengelige utespillere i dagens BT-artikkel.

14 utespillere under kontrakt, målet slik jeg skjønner det er 18-20 utespillere, der 16 skal ha "høy kvalitet" om vi skal være ett topplag. Så er spørsmålet hvor vi skal sette grensen for "høy kvalitet". Er det nivået til Austin/Guastavino/Ojo? Eller skal vi ned på Zsolt, eller enda lenger ned på nivået til Mjelde, Sævarsson, Fakiri eller Haugen? Hvilken dårlig skal Bentley settes i, en spiller som tross alt har scoret mye mål og assist i tippeligaen de to forrige sesongene? Nordkvelle?

Personlig vil jeg per dags dato regne 4 utespillere som gullkvalitet, 6 spillere (inkludert de 4 forrige) med medaljekvalitet og 11 utespillere som er på ett nivå som holder Brann borte fra nedrykk.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #8 på: Oktober 13, 2011, 09:34:01 »

Høy kvalitet bør være gode TL-spillere. Zsolt, Austin, Ojo, Piotr og Guastavino. Bentley, Haugen, Bentley, Larsen er potensielt gode+ spillere. Sævarsson kan være god under de rette forhold. Resten er ikke gode nok for et lag med gullambisjoner.
Loggført

– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann

Roald Bruun Hanssen
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #9 på: Oktober 13, 2011, 12:00:48 »

Høy kvalitet bør være gode TL-spillere. Zsolt, Austin, Ojo, Piotr og Guastavino. Bentley, Haugen, Bentley, Larsen er potensielt gode+ spillere. Sævarsson kan være god under de rette forhold. Resten er ikke gode nok for et lag med gullambisjoner.

Forsåvidt enig i at de førstnevnte fem er spillerne vi har med høy kvalitet, så da bør vi vel egentlig hente inn ellve spillere. Men, det kan ikke være dette Skars mener med høy kvalitet, for det er ingen andre lag i TL som er i nærheten av å ha seksten spillere av denne kvaliteten, ei heller Brann anno 2007.

De yngre har nok i alle fall potensiale. Haugen blir av meget høy kvalitet med den rette matchingen, Bentley har det vel og inne og øvretveit har sannsynligvis og talentet. Har og troen på larsen Barmen og på lengre sikt Birkelund og Kalve. Problemet er middelmådigheten som ikke blir bedre av de eldre spillerne holder fem høy kvalitet, seks om Nordkvelle er tilbake på 2010-nivå, men da skal han og brukes på OM...

Tok det som et positivt signal at Brann kvittet seg med en spiller swom beviselig holdt TL nivå (Holmvik), men som samtidig aldri hadde ''medaljeagspotensiale'', men samtidig har jo middelmådligheten Mjelde klippekort, og Skars hentet en Grorud til Brann som aldri blir mer enn en middelmådig stopper og da snakker vi i beste fall. Yaw har neppe potensialet til å bli noen storspiller, men han var nå allerede en middelmådighet og kunne trolig blitt bra.
Loggført

Skarsfjord må gå!
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #10 på: Oktober 13, 2011, 12:05:38 »

Nå går ikke grensen ved de spillerne, men det er de eneste jeg anser som gode nok for et gullag. Haugen, Larsen, Barmen og Bentley kan bli gode nok. Hvis de satses på. Resten er for dårlige. Av dagens etablerte.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Onside !!!
Medlem

Vis profil
« Svar #11 på: Oktober 13, 2011, 12:08:06 »

Nå går ikke grensen ved de spillerne, men det er de eneste jeg anser som gode nok for et gullag. Haugen, Larsen, Barmen og Bentley kan bli gode nok. Hvis de satses på. Resten er for dårlige. Av dagens etablerte.

Austin, Zsolt og Piotr, er ikke de gode nok for gullag i TL mener du?
Loggført
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #12 på: Oktober 13, 2011, 12:09:30 »

Forsåvidt enig i at de førstnevnte fem er spillerne vi har med høy kvalitet, så da bør vi vel egentlig hente inn ellve spillere. Men, det kan ikke være dette Skars mener med høy kvalitet, for det er ingen andre lag i TL som er i nærheten av å ha seksten spillere av denne kvaliteten, ei heller Brann anno 2007.

De yngre har nok i alle fall potensiale. Haugen blir av meget høy kvalitet med den rette matchingen, Bentley har det vel og inne og øvretveit har sannsynligvis og talentet. Har og troen på larsen Barmen og på lengre sikt Birkelund og Kalve. Problemet er middelmådigheten som ikke blir bedre av de eldre spillerne holder fem høy kvalitet, seks om Nordkvelle er tilbake på 2010-nivå, men da skal han og brukes på OM...

Tok det som et positivt signal at Brann kvittet seg med en spiller swom beviselig holdt TL nivå (Holmvik), men som samtidig aldri hadde ''medaljeagspotensiale'', men samtidig har jo middelmådligheten Mjelde klippekort, og Skars hentet en Grorud til Brann som aldri blir mer enn en middelmådig stopper og da snakker vi i beste fall. Yaw har neppe potensialet til å bli noen storspiller, men han var nå allerede en middelmådighet og kunne trolig blitt bra.

Er det ikke litt tidlig å gi opp Grorud? Ikke mange kampene i TL han har, og han har da vist en del bra?
Loggført
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #13 på: Oktober 13, 2011, 12:32:57 »

Zsolt er ikke på nivået til Guastavino/Austin/Ojo. Kampen mot VIF viser at Piotr har ett godt stykke igjen til å kunne være på det nivået.

Men la det være helt klart, om vi hadde 11 spillere som var like gode i tippeligasammenheng som Guastavino/Austin/Ojo, og 5 til på det nivået som Zsolt og Piotr representerer så hadde vi vunnet eliteserien ganske suverent. Bentley viste dette nivået de to foregående sesongene, i den formen hadde han vert like viktig som de tre.

Larsen og Haugen har ikke vist noe som er i nærheten av medaljenivå enda. Haugen er nok en spiller som ikke skal heve seg mye før han gjør noe slikt som PVM i fjor, det handler mest om tideler og marginer for hans vedkommende. Larsen har skuffet det vesle vi har sett. Dette var en spiller som skulle gjøre det ekstra, være frekk og ikke ha respekt. Det er langt langt til det nivået Huseklepp hadde da han overbeviste mot Birmingham og scoret mot FFK. Spørsmålet er om ekstremferdighetene er ekstreme nok til å dekke over svakhetene. Tiden får vise...
Loggført
Joggi Bogga
Medlem

Vis profil
« Svar #14 på: Oktober 13, 2011, 13:21:10 »

Guastavino er jeg i ferd med å gi opp. Greit at han har tatt noen steg, men det er fortsatt veldig mye som mangler. Når vi i tillegg ser hvor dårlig vårt kollektive angrepsspill er og hvor mange involveringer Guastavino har, så er jeg ikke i tvil om at han er en del av problemet snarere enn løsningen på problemet. Samlet ser statistikken hans (7mål, 9 ass, 24 kamper) ikke så værst ut, men for en som nærmest har en fri offensiv rolle, skulle det bare mangle. Jeg tror uansett at vi ikke kommer oss noe særlig videre ved å dure på på den måten vi driver nå. Jeg hadde gladelig tatt en spiller som var mer opptatt av laget.

Guastavino er 28 år i neste sommervindu og må selges nå for å generere penger. Ny kontrakt blir veldig dyrt da han praktisk talt ikke vil ha videresalgspotensiale.
Loggført

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #15 på: Oktober 13, 2011, 13:23:07 »

Har Larsen skuffet? I all verden.
Loggført

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #16 på: Oktober 13, 2011, 13:25:19 »

Er det ikke litt tidlig å gi opp Grorud? Ikke mange kampene i TL han har, og han har da vist en del bra?

Han har vist at han er en helt middels stopper på det meste, ikke spesielt god,ikke spesielt svak, han kan for all del sikkert bli bedre, men mye bedre? Han er ingen ungdom. Hans styrker er vel at han er sterk og god i luften, ellers sliter han som mange andre mot raske tekniske rettvendte spisser. Achilleshelen er dog klareringene, her er han forferdelig svak, trolig den svakeste jeg har sett noengang. Suma sumarum; Holmviknivå.

Zsolt er ikke på nivået til Guastavino/Austin/Ojo. Kampen mot VIF viser at Piotr har ett godt stykke igjen til å kunne være på det nivået.

Men la det være helt klart, om vi hadde 11 spillere som var like gode i tippeligasammenheng som Guastavino/Austin/Ojo, og 5 til på det nivået som Zsolt og Piotr representerer så hadde vi vunnet eliteserien ganske suverent. Bentley viste dette nivået de to foregående sesongene, i den formen hadde han vert like viktig som de tre.

Larsen og Haugen har ikke vist noe som er i nærheten av medaljenivå enda. Haugen er nok en spiller som ikke skal heve seg mye før han gjør noe slikt som PVM i fjor, det handler mest om tideler og marginer for hans vedkommende. Larsen har skuffet det vesle vi har sett. Dette var en spiller som skulle gjøre det ekstra, være frekk og ikke ha respekt. Det er langt langt til det nivået Huseklepp hadde da han overbeviste mot Birmingham og scoret mot FFK. Spørsmålet er om ekstremferdighetene er ekstreme nok til å dekke over svakhetene. Tiden får vise...

Enig i at Zsolt ikke er like god som de tre førstnevnte, men vil likevel si han holder høy TL-kvaluitet med mindre listen ligges så høyt at vi kun skal ta med de tre førstnevnte, Skars mente tross alt at de beste lagene hadde seksten slike spillere. Forøvrig er jo heller ikke Ojo eller Gustav på Austinnivå heller, snarere nivået under, og magyaren og slaveren på nivået under der. Kan ikke bedømme potensialet til larsen og co skikkelig pga at jeg ikke har sett dem nok, men ut fra detlille jeg har sett vil jeg anta at de kan bli bedre enn middelmådghetene, da snakker vi ikke nødvendigvis Kleppnivå, men fra Zsolts nivå og oppover.

Poenget er at en ikke skal hente middelmådigheter som holder TL-nivået men som ikke har noen særlig mulighet til å bli bedre. En skal enten kjøpe spillere som allerede holder kvalitet eller spillere som har potensiale til å nå denne kvaliteten. Spillere i førstnevnte kategori har vi i utgangspunktet ikke råd til så en må hovedsakelig satse på kategiro to (potensiale) selv om blind høne tidvis finner kon (evt et strå i en gigantisk haug med nåler).
Loggført

Skarsfjord må gå!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #17 på: Oktober 13, 2011, 13:32:52 »

Har Larsen skuffet? I all verden.

Det spørs jo hvilke forventninger man hadde. Han har definitivt ikke hatt noen hakeslepp-innhopp, det er faktisk mulig selv med få minutter. Så potensiale sitt har han nok ikke fått vist.
Loggført

Rød makt på Hansa!
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #18 på: Oktober 13, 2011, 13:43:23 »

Han har hatt et par bra innhopp. Ikke hakeslepp, nei, men så har han vekslet mellom å være skadet og å rundspille tredjedivisjon. Jeg forventer mer av han til neste år, men det vi har sett har i mine øyne ikke stått tilbake for flere av de andre valgene vi har hatt på vingen.
Loggført

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #19 på: Oktober 13, 2011, 15:12:15 »

"Det vesle" er jo stikkordet for Larsen. Han har jo knapt fått sjansen til å vise noe som helst. Han har vel tre innhopp i TL på 14, 15 og 9 minutter. I cupen fikk han et lengre innhopp. Der syns jeg han var god.

Forøvrig trenger ikke Zsolt være like god som Austin for å kunne kalles "bra TL-nivå". Han er over grensen, selv om han er nærmere enn de andre. Bentley, Larsen, Barmen og Haugen er de jeg mener ahr potensialet til å komme på det niviået, samt Sævarsson under de rette forutsetningene. Resten av laget tror jeg vil slite med å komme seg over middelmådig uansett hva de eller Brann gjør.
« Siste redigering: Oktober 13, 2011, 15:14:03 av krakra » Loggført

Roald Bruun Hanssen
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #20 på: Oktober 13, 2011, 16:01:40 »

Han har hatt et par bra innhopp. Ikke hakeslepp, nei, men så har han vekslet mellom å være skadet og å rundspille tredjedivisjon. Jeg forventer mer av han til neste år, men det vi har sett har i mine øyne ikke stått tilbake for flere av de andre valgene vi har hatt på vingen.

Absolutt ikke, og når vi ser hvordan Bentley har "prestert" i kamp etter kamp, burde Larsen fått mer spilletid.
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #21 på: Oktober 14, 2011, 06:41:34 »

Forskjellen ligger i at Bentley har prestert på ypperste tippeliganivå i to sesonger, Larsen har til nå bare prestert i forumets fantasiverden. Selv om det ikke er mange minuttene han (Larsen) har fått, så er det nok til å danne seg ett bilde av hva han står for. Det er selvsagt lov å håpe på at lotto-kupongen slår inn en gang til, men om dette var en afrikaner på prøvespill - der agenten har lovet at det er en spiller med fart og ferdigheter til å drible av både en og to, uten respekt for motstander - vel da hadde det vert flere enn meg som hadde sagt "neste". 2012 er kniven på strupen for Larsen.
Loggført
roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #22 på: Oktober 14, 2011, 07:00:18 »

2012 er kniven på strupen for Larsen.

Om det skal være sånn bør det også gjelde Bentley. Presterer han som i 2011 i 2012 bør han selges fortest mulig. Da er han bomkjøp på lik linje som Sjøhage, Kottila og diverse andre. Han bør heve seg betraktelig, og for min del kan man bare selge Mjelde nå, han er ikke bra nok for Brann som skal fremover.
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #23 på: Oktober 14, 2011, 07:26:07 »

Hvorfor er det det? Huseklepp blomstret jo ikke før han var eldre enn Larsen.
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #24 på: Oktober 14, 2011, 07:49:35 »

Hvorfor er det det? Huseklepp blomstret jo ikke før han var eldre enn Larsen.

Vet ikke om du svarte meg, men jeg er ikke enig med Xminator. Larsen bør få tid på seg, han har nesten ikke spilt og fått svært få sjanser. Bentley på sin side har fått veldig mange sjanser til å forbedre seg, og gjør han det ikke bedre i 2012 så ser jeg ingen fremtid for han i Brann.
Men jeg nevnte bare at om det skal gjelde Larsen så skal det iallefall gjelde Bentley også.
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #25 på: Oktober 14, 2011, 08:11:39 »

Nei nei, jeg svarte X, siden han mente at han kun får neste sesong på seg. Med Skarsfjords voldsomme bør han vel blomstre neste sesong...

Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #26 på: Oktober 17, 2011, 09:56:28 »

Da har Barmen signert, og vi er oppe i 14 utespillere hvorav 4 er bosman.
Loggført
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #27 på: Oktober 17, 2011, 14:14:21 »

En ting som ikke går klart frem av Brann.no er hvor lange kontraktene er. Det ble sagt at de ble tilbudt en ettårs-kontrakt. Betyr det forlengelse på en eksisterende (dvs ut 2013) eller at de egentlig var på vei ut av kontrakt nå og med ny kontrakt er bundet til Brann ut 2012 - og kan forhandle fritt med hvem som helst til sommeren?
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #28 på: Oktober 17, 2011, 14:16:15 »

De var på kontrakter ut sesongen.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #29 på: Oktober 17, 2011, 16:09:12 »

Bedre med 13 enn Erik Mjelde. Få denne sytepaven vekk nå, en gang for alle!
Loggført
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #30 på: Oktober 17, 2011, 17:37:22 »

Vil tippe kontraktsforslagene som lå inne gjaldt fra utgangen av eksisterende kontrakt.
Dvs. ut 2012
Loggført

Guinness - Makes you drunk
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #31 på: Oktober 18, 2011, 00:29:41 »

Skarsfjord må snarast mogleg utbasunera for heile verden at i 2012 skal Brann spela 4-4-2.
Ellers er det ikkje ein spiss i verden som vil koma til Brann.
Og vi treng uansett minst 2 nye.
Loggført

EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #32 på: Oktober 18, 2011, 14:38:05 »

De var på kontrakter ut sesongen.

Da putter jeg bosman bak Larsen igjen.
Loggført
brann:)
Medlem

Vis profil
« Svar #33 på: Oktober 20, 2011, 08:21:01 »

Blir mange nye utskiftinger til neste år.

Haugsdal, Opdal og Holmvik har fått beskjeden.
Yaw har fått klarsignal på at han kan finne seg ny klubb.
Ojo er ønsket av Hannover: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5776577.ece
Får Kalvenes ny kontrakt?
Hva skjer med våre to innlånte?

Her ligger det an til at kanskje hele 8 spillere forsvinner. Vi er bare i oktober.
Loggført

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #34 på: Oktober 20, 2011, 09:05:29 »

Håper de går for han Moas bror i stedet. Brann kan ikke selge Ojo sånn stallen er nå.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #35 på: Oktober 20, 2011, 09:19:44 »

Kalvenes er dårlig, Yaw og Haugsdal blir uansett ikke satset på, Opdal er ikke god nok, Tadas er ubrukelig og Bajter er bare skadet. Holmvik skulle jeg veldig gjerne sett videre på en billig kontrakt.

Ojo tror jeg neppe forsvinner med mindre Hannover legger gode penger på bordet. Det er veldig langt mellom interesse og bud. Forutenom ham, og kanskje Holmvik, forsvinner det stort sett bare spillere vi ikke har bruk for.
« Siste redigering: Oktober 20, 2011, 09:21:46 av krakra » Loggført

Roald Bruun Hanssen
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #36 på: Oktober 20, 2011, 09:31:41 »

Ojo er ønsket av Hannover: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5776577.ece

Her ligger det an til at kanskje hele 8 spillere forsvinner. Vi er bare i oktober.
Skarsfjord gleder seg sikkert noe sinnsykt over at han då kan gje meir speletid til dei unge lokale.
Loggført

EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
brann:)
Medlem

Vis profil
« Svar #37 på: Oktober 20, 2011, 09:37:06 »

Skarsfjord gleder seg sikkert noe sinnsykt over at han då kan gje meir speletid til dei unge lokale.

Det kommer vel snart en nyhet på brann.no om at Skarsfjord vil bruke mye mer talent på banen neste år grunnet tynn stall. Men vi vet alle ka som kommer til å skje.
Loggført

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #38 på: Oktober 20, 2011, 10:11:05 »

Kalvenes er dårlig, Yaw og Haugsdal blir uansett ikke satset på, Opdal er ikke god nok, Tadas er ubrukelig og Bajter er bare skadet. Holmvik skulle jeg veldig gjerne sett videre på en billig kontrakt.

Vil du virkelig se Holmvik videre? Grei spiller, for all del, men han holder vel ikke akkurat medaljenivå? Og så kan han fort holde neste års forum-helt-innbytter Larsen ute i kulden.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #39 på: Oktober 20, 2011, 10:14:59 »

Han holder et helt greit backup-nivå. På nivå med Mjelde. Helt grei å ha i stallen hvis han hadde vært billig.

Trenger ikke holde Larsen ute i kulden. Han kan spille fast.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Joggi Bogga
Medlem

Vis profil
« Svar #40 på: Oktober 20, 2011, 10:36:48 »

Håper de går for han Moas bror i stedet. Brann kan ikke selge Ojo sånn stallen er nå.

Så klart vi kan selge Ojo. Alle spillere skal selges om budet er godt nok. Husk at vi kontinuerlig arbeider med kartlegging av spillere som passer inn i vår rendyrkede spillestil. Det gjelder enten de er ment å gå rett inn på A-laget eller om de går inn på opplæringslaget. Vårt rekruttlag lærer opp spillerne til taktisk posisjonering og rolletenkning i nøyaktig samme roller som de er tenkt å få i A-laget.

Vi er meget heldig stillt sånn sett og salg med verdi er således ikke et tilbakesteg for oss, men et springbrett til nye høyder.
« Siste redigering: Oktober 20, 2011, 10:38:22 av Joggi Bogga » Loggført

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #41 på: Oktober 20, 2011, 10:38:04 »

Trenger ikke holde Larsen ute i kulden. Han kan spille fast.

Skal Larsen spille fast neste år må han enten ta noen nye store steg i vinter, eller så blir Brannlaget dårligere enn i år. Håper på det første!
Loggført

Rød makt på Hansa!
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #42 på: Oktober 20, 2011, 10:39:29 »

Neh, syns ikke Larsen er noe særlig dårligere enn de som spiller kant for øyeblikket.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #43 på: Oktober 20, 2011, 10:54:19 »

Hvor har dere dette med Yaw fra?
Loggført
nero
Medlem

Vis profil
« Svar #44 på: Oktober 20, 2011, 11:57:59 »

Hvis Ojo drar, har vi et stort problem, den er grei. Hele vårt "offensive spill" er jo bygd opp rundt ham (og Gustav). Uten Ojo ser det syltynt ut fremover.
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #45 på: Oktober 20, 2011, 12:06:26 »

Hvor har dere dette med Yaw fra?

Artikkel i BA i dag om at han har fått lov til å lete etter en ny klubb.

Det er vel ganske ventet at han kommer til å forsvinne etter så mye tid på benken. Så da ser det ut til at Brann trenger en ny spiller til, blir ganske store utskiftninger foran 2012 sesongen.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #46 på: Oktober 20, 2011, 12:10:32 »

Og det er bra. Stallen i fjor var i ferd med å råtne på rot og det er helt greit med en full overhaling over noen sesonger. Forutenom Ojo er det ingen klassespillere som forsvinner uansett.

Vi må bare være forsiktig så middelmådigheter ikke erstattes med andre middelmådigheter, Ojo, Torp, Piotr, Haugen, Bentley og Zsolt var gode kjøp i vinter i så måte. Enten veldig gode spillere, eller spillere med potensialet til å bli veldig gode. Eller begge deler. Tar gjerne et nytt vindu som i vinter. Vil helst unngå et vindu som i sommer. Både Bajter og Tadas har vært overflødige og få neppe forlenget kontrakt.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #47 på: Oktober 20, 2011, 13:14:35 »

Så klart vi kan selge Ojo. Alle spillere skal selges om budet er godt nok. Husk at vi kontinuerlig arbeider med kartlegging av spillere som passer inn i vår rendyrkede spillestil. Det gjelder enten de er ment å gå rett inn på A-laget eller om de går inn på opplæringslaget. Vårt rekruttlag lærer opp spillerne til taktisk posisjonering og rolletenkning i nøyaktig samme roller som de er tenkt å få i A-laget.

Vi er meget heldig stillt sånn sett og salg med verdi er således ikke et tilbakesteg for oss, men et springbrett til nye høyder.

Ja, men jeg stoler ikke på at vi får nok for ham til å klare erstatte en såpass viktig spiller i laget. Så langt har den kartleggingen ikke gitt stort bedre resultater enn Labukas.
Loggført
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #48 på: Oktober 20, 2011, 13:45:57 »

Jeg regner i aller høyeste grad med at Joggi er noe ironisk i sitt innlegg.
Loggført

roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #49 på: Oktober 20, 2011, 13:49:42 »

Håper at både Labukas og Bajiter forsvinner etter endt sesong, og godt å se at Brann avklarer med de spillerne de ikke ønsker eller som ikke får så mye spilletid. Er flere som kunne forsvunnet, men hvem gidder kjøpe Mjelde?
Loggført
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #50 på: Oktober 20, 2011, 13:55:10 »

Håper at både Labukas og Bajiter forsvinner etter endt sesong, og godt å se at Brann avklarer med de spillerne de ikke ønsker eller som ikke får så mye spilletid. Er flere som kunne forsvunnet, men hvem gidder kjøpe Mjelde?

Foruten at han tjener for mye er egentlig Mjelde en helt grei spiller å ha i stallen. Usympatisk type, men en helt grei middelmådighet som i tillegg er relativt anvendelig (best som OM, men og brukandes som backup på DM og kant) Problemet er at han har klippekort og er kaptein, nå hadde han nok begynt å sutreog klage om han ikke var fast, men ferdighetsmessig er han en grei nok gråstein å ha i stallen. Et parslike på benken går greit, ikke for mange og ikke om de stenger for spillere som ikke er ferdigutviklet, men har stort potensiale. 
Loggført

Skarsfjord må gå!
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #51 på: Oktober 20, 2011, 15:21:01 »

Jeg ser ikke lyst på nok en vinter med store utskiftninger.
Loggført
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #52 på: Oktober 20, 2011, 15:51:21 »

Jeg ser ikke lyst på nok en vinter med store utskiftninger.

Ifjor mistet vi flere gode spillere: Klepp, PVM, Solli og Bakke. De som forsvinner i år er per nå i alle fall middelmådigheter, svake spillere og spillere treneren allerede har valgt ikke å satse på. Torp er unntaket, men han kan en desverre ikke gjøre noe med. Dersom Ojo, Gustav og Austin forsvinner, er dette en katastrofe, men dette er i alle fall spillere en vil få penger for, og i Ojos tilfelle bør det være snakk om en anstsndig sum.

Holmvik, Haugsdal, Opdal, og Torp er vel ute. et samme gjelder og muligens Yaw, Kalven, Bajter, Labuskas. Ingen av disse foruten Torp er merkbart bedre enn andre spillere vi allerede har, ingen er viktige spillere i førsteellveren. Kalven er riktignok bedre enn svake Grorud og det samme gjaldt i alle fall Yaw i fjor, men Kalven er gammel og Yaw ute i kulden. Bajter er muligens og en god spiller, men selv om han er en klassespiller tyder vel det meste på at han ikke er særlig brukandes mtp skadehistorikken. Det gjør meg ingenting at disse spillerne forsvinner og dersom vi får anstendige summer for Gustav og Austin ser jeg heller at de forsvinner enn at de gpr gratis om et år. Ojo har en lengre kontrakt så der stiller det seg litt annnerledes. Vi skal heller ikke krisemaksimere ang muligheten for å mistede etablerte, Hannover følger sikkert et titalls spisser, mens det trolig er like sannsynlig at Austin og Gustav fullfører kontrakten som at de blir solgt.
Loggført

Skarsfjord må gå!
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #53 på: November 01, 2011, 13:45:50 »

Når ein ser på lagbildet frå cupfinalen 2004 er det bare ein mann som framleis er i Brann, og han forsvinn no.  Det er bare 7 år sidan.  Synes det er synd det ikkje er meir kontinuitet.  Eg ønskjer meir kontinuitet i spelarstallen, og kunne tenkt meg både Holmvik og Haugsdal med vidare.  Sjøl om dei kanskje ikkje forsvarar ein plass i startoppstillinga til ein gullkandidat, iallefall ikkje heile tida, bør jo stallen innehalda 22-25 mann.  Synes begge forsvarar ein plass i ein slik stall.
Loggført

EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
Ricky
Medlem

Vis profil
« Svar #54 på: November 01, 2011, 14:19:59 »

Kontinuitet er greit nok, men er i utgangspunktet grunnleggende uenig i at vi bør ha kontinuitet på stallfyllet.
Loggført

Speiderrapport Hattrick, 27.08.10
"Erik Huseklepp ser lovende ut. Han er 16 år gammel og ser ut til å ha det lille ekstra."
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #55 på: November 02, 2011, 00:56:22 »

Om Skars presenterer ein tropp på 25 mann til neste år der alle spelarane er betre enn, eller har større potensiale enn Holmvik og Haugsdal, så er det greit.
Loggført

EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #56 på: November 02, 2011, 00:56:51 »

25 mann? Brann har ikke råd til å ha 25 spillere i troppen hvor bunnivået er på Holmvik-nivå. Iallefall ikke hvis vi ønsker 4-5 klassespillere. En 25-mannstropp som ikke består av en god del talenter vil være temmelig middelmådig med dagens økonomi.
« Siste redigering: November 02, 2011, 00:58:52 av krakra » Loggført

Roald Bruun Hanssen
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #57 på: November 02, 2011, 00:59:22 »

25 mann?
Ja, helst.  Inkludert femmerbanden.
Loggført

EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #58 på: November 19, 2011, 08:10:14 »

Øvretveit er tatt ut av trening på grunn av unormal hjerterytme. Det behøver ikke bety noe, men det kan bety at Brann må vurdere om det er nok å ha Mohus som reserve.
Loggført
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #59 på: November 19, 2011, 13:52:04 »

Øvretveit er tatt ut av trening på grunn av unormal hjerterytme. Det behøver ikke bety noe, men det kan bety at Brann må vurdere om det er nok å ha Mohus som reserve.

Tror det er en litt forhastet å frykte karriærepunktum per nu, men skulle stortalentet være ferdig må Mohus ha utviklet seg voldsomt om han skal funke som en god nok andrekeeper. I de kampene jeg har sett av Mohus har han nemlig ikke vært i nærheten av TL-nivå, men nå har jeg ikke sett han spille siden juli/august 2010.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #60 på: November 25, 2011, 12:44:44 »

Da blir vel Sokolowski den 15.spilleren i stallen, framleis nok av plass altså, men maks en sentral midtbanespiller ekstra dersom ingen selges.
Loggført

Skarsfjord må gå!
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #61 på: November 25, 2011, 12:54:18 »

Hvis vi ser på Austin som ren bonus så lukter det Soko - Bajter som DMer neste år. Vi har Barmen som en back-up, og trenger altså en spiller til her. Fortrinnsvis på høyt nivå da Soko/Bajter er skadeforfulgte karer.

Skulle Austin bli har vi god dekning med Austin/Bajter og Soko/Barmen.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #62 på: November 25, 2011, 13:43:13 »

Det kommer jo ann på hvor Nordkvelle skal spille. Er han en av 4-5 som konkurrer om OM-plassen, en av fire som konkurrerer om DM, vår eneste gode høyrekant eller en av fire middelmådige "høyrekanter"?

Austin må uansett regnes som en del av stallen så lenge han faktisk er det.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #63 på: November 25, 2011, 13:51:29 »

Det kommer jo ann på hvor Nordkvelle skal spille. Er han en av 4-5 som konkurrer om OM-plassen, en av fire som konkurrerer om DM, vår eneste gode høyrekant eller en av fire middelmådige "høyrekanter"?

Austin må uansett regnes som en del av stallen så lenge han faktisk er det.

Faen så dårlig stallplanlegging. Trodde endelig vi hadde lært av tidligere feil, er jo bare ett til to år siden halve stallen bestod av sentrale midtbanespillere over 30 med tempoproblemer.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #64 på: November 25, 2011, 15:25:08 »

Og nå er ingen av de i nærheten av over 30, eller flere med store tempoproblemer. Ja, forferdelig dårlig.
Loggført

Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #65 på: November 25, 2011, 15:52:16 »

Og nå er ingen av de i nærheten av over 30, eller flere med store tempoproblemer. Ja, forferdelig dårlig.

Nja, vi har fremdeles Fakiri som ble hentet inn som sentral midtbane, men siden flyttet rundt pga at han var dårlig der og vi hadde an mass med sentrale midtbanespillere. Han er og treig og over 30.

Nå har vi én typisk kantspiller i Bentley, samtidig er følgende spillere klart best i en OM-rolle; Mjelde, Haugen, Guastavinho og Nordkvelle. Av de yngre talentene behersker vel både Barmen og Birkslund denne rollen i tillegg til Larsen som har spilt kant på a-laget. Tar en med Larsen (på kanten) og Barmen, har vi i neste års stall syv spillere som konkurrerer om en plass i treeren bak Ojo, fem av disse syv er klart best i den sentrale rollen, og en av de to kantene har sålangt spilt c. en halvtimes TL-fotball og foruten det i 3.div. Per nå har vi også hele to backer i stallen, hvorpå de ene er den overnevnte omskolerte midtbanespillere.

Fremdeles merkelig stallplanlegging.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Kjell249
Medlem

Vis profil
« Svar #66 på: November 25, 2011, 15:55:51 »

Som jeg har nevnt i en tidligere tråd så bør vi rydde litt opp i stallen, og få inn spillertyper vi trenger. Haugen og Mjelde byttes mot Vilsvik på Godset. Gustav og Bentley selges, eller eventuelt brukes i en byttehandel med Hovland.

Da er forsvaret på plass. Så må vi bruke mye krefter og endel penger på å signere ny kontrakt med Austin. Der er sentral (defensiv) midtbane på plass . Så gjenstår 2 kantspillere, og en backup på spissplass. Bør være mulig å skaffe kvalitet for 5-6 millioner. Så kan vi la unggutter med fart, teknikk og villighet til å jobbe for laget være backuper på kantene.
Loggført

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #67 på: November 25, 2011, 15:56:40 »

Selvfølgelig skal vi ikke gi bort Haugen. Idiotisk forslag. Ikke tror jeg Godset ville gått med på en slik byttehandel heller. Kvitter vi oss med Haugen, Mjelde og Guastavino vil vi plutselig ha en mangel på OMer. Da har vi bare nykommeren Nordkvelle igjen.

Vi kan gjerne kvitte oss med Mjelde fordi han er for dårlig. Hvis noen vil bytte ham med en god spiller som vi har bruk for så hadde det vært knall. Guastavino for en god spiller eller penger nok til en god spiller hadde også vært bra, fordi han trolig forsvinner neste sesong uansett. I tillegg er han for ustabil og jeg tror Skarsfjord gjør oss en bjørnetjeneste ved at spillet skal bygges så mye rundt en sånn spillertype.

Bentley vil jeg beholde. Han fortjener en sesong til med en skikkelig oppkjøring på å vise hva han kan. Det har historien hans i Odd gjort ham fortjent til.
« Siste redigering: November 25, 2011, 16:03:47 av krakra » Loggført

Roald Bruun Hanssen
Kjell249
Medlem

Vis profil
« Svar #68 på: November 25, 2011, 16:06:18 »

Selvfølgelig skal vi ikke gi bort Haugen. Idiotisk forslag. Ikke tror jeg Godset ville gått med på en slik byttehandel heller.
Gi bort Haugen? Hva er det du snakker om? Her er det snakk om å få en spiller med veldig mye høyere potensiale enn Haugen og Mjelde og som vi i tillegg trenger. Haugen og Mjelde tilfører desverre ikke så mye kvalitet for Brann, men tror de kan gjøre det for Godset. Godset var interessert i Haugen i forbindelse med en tidlig overgang for Nordkvelle. Så her er det muligheter. Usikker på om de er interessert i Mjelde, selv om han har vært bedre enn Haugen denne sesongen.
Loggført

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #69 på: November 25, 2011, 16:09:01 »

Haugen har et vanvittig potensiale og skal ikke byttes vekk for Vilsvik. Godset er neppe interessert i å bytte vekk Vilsvik for Haugen heller og hvorfor de skal være interessert i Mjelde ser jeg ingen grunn til. Også en uaktuell avtale.

Haugen tilfører pasningsferdigheter. Han har potensialet til å bli en dominerende TL-spiller og bør satses på. Vi bør kvitte oss med to av OMene som uansett ikke har noen fremtid i Brann. Det er Mjelde og eventuelt Guastavino. Mjelde er for dårlig, Guastavino tviler jeg på forlenger, men jeg har egentlig ikke noen særlig tro på at han vil til noen annen norsk klubb heller. Jeg tror iallefall ikke han godtar en overgang til Sogndal.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
brannl
Medlem

Vis profil
« Svar #70 på: November 25, 2011, 16:12:19 »

Som jeg har nevnt i en tidligere tråd så bør vi rydde litt opp i stallen, og få inn spillertyper vi trenger. Haugen og Mjelde byttes mot Vilsvik på Godset. Gustav og Bentley selges, eller eventuelt brukes i en byttehandel med Hovland.

Da er forsvaret på plass. Så må vi bruke mye krefter og endel penger på å signere ny kontrakt med Austin. Der er sentral (defensiv) midtbane på plass . Så gjenstår 2 kantspillere, og en backup på spissplass. Bør være mulig å skaffe kvalitet for 5-6 millioner. Så kan vi la unggutter med fart, teknikk og villighet til å jobbe for laget være backuper på kantene.

For det første er det jo idiotisk å skal gi bort det største talentet fra Bergen, på mange mange år. Haugen skal selvfølgelig være i Brann i flere år framover.
For det andre vil nok ikke Vilsvik gå til brann, om han skal vekk fra Godset. Tror ikke han går til noen andre klubber fra Norge, og vertfall ikke Brann.
For det tredje så gjelder det samme for Hoveland. Er bare urealistisk å snakke om slike spillere til Brann. Tror verken vi er attraktive nok, eller har økonomi for å kjøpe spillere som Vilsvik og Hovland.
Loggført
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #71 på: November 25, 2011, 16:22:28 »

Hva faen skulle drive Diego og Bentley til å ville spille for Sogndal? Det er jo helt absurd hele innlegget ditt!
Loggført

roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #72 på: November 25, 2011, 16:26:47 »

Haugen har potensiale til å bli bedre da han er ung og har stort talent. Mjelde er på topp av sin karriere og kan ikke bli noe bedre enn det han er. Likevel er han omtrent på det nivået Haugen er på nå, og Haugen har mye mer inne. Da bytter man ikke Haugen, Mjelde derimot har ingenting å gå på og kan byttes med Per Egil Flo. Offensive midtbanespillere har vi i fleng, venstreback er noe vi mangler. Samtidig kan Flo spille midtstopper. Ville vært genialt bytte for Brann.
Loggført
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #73 på: November 25, 2011, 16:28:48 »

Mjelde er en helt grei squad-spiller som kan steppe inn i mange roller. Jeg har ingenting imot å ha han med videre, men jeg vil ikke ha han med videre som en nøkkelspiller. Det vi trenger er en venstreback, en stopper, backup på spissplass og backup på DM. I den rekkefølgen.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #74 på: November 25, 2011, 16:29:28 »

Joda, Mjelde er grei nok, men han spiller i en overbefolket posisjon og skal noen ut derifra er Mjelde mitt førstevalg.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #75 på: November 25, 2011, 16:42:46 »

En mulig førsteelver i en 4-1-2-1-2 diamant:

Piotr
Sæv -  Zsolt - Grorud - Fakiri
              Austin
          Soko - Kvelle
               Haugen
     Guastavino - Ojo
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #76 på: November 25, 2011, 16:44:56 »

Piotr
              Austin
          Soko - Kvelle
               Haugen
     Guastavino - Ojo

Heilt greitt, men viss me får eit par signeringar til, ser det betydeleg betre ut Glad
Loggført

Kjell249
Medlem

Vis profil
« Svar #77 på: November 25, 2011, 16:46:15 »

Haugen har et vanvittig potensiale og skal ikke byttes vekk for Vilsvik. Godset er neppe interessert i å bytte vekk Vilsvik for Haugen heller og hvorfor de skal være interessert i Mjelde ser jeg ingen grunn til. Også en uaktuell avtale.

Haugen tilfører pasningsferdigheter. Han har potensialet til å bli en dominerende TL-spiller og bør satses på. Vi bør kvitte oss med to av OMene som uansett ikke har noen fremtid i Brann. Det er Mjelde og eventuelt Guastavino. Mjelde er for dårlig, Guastavino tviler jeg på forlenger, men jeg har egentlig ikke noen særlig tro på at han vil til noen annen norsk klubb heller. Jeg tror iallefall ikke han godtar en overgang til Sogndal.
Du kan bare slutte å prate om at Haugen har et vanvittig potensiale for det har han ikke! I hvert fall til han begynner å vise noe tegn på det. Til det har han alt for store svakheter, både på fysikk, fart og villighet til å jobbe for laget.

Hvis han hadde hatt dette potensialet så hadde han i hvert fall vist det glimtvis i løpet av sesongen. Du som liker å bruke VG børsen som en kilde, så har Haugen 12 ganger spilt lenge nok til å få en karakter, og av disse så har han fått 6 eller bedre en gang. En gang!! 8,3% av gangene.

Mjelde som ikke akkurat er en dominerende skikkelse i tippeligaen og som du liker å karaktereisere som høyst middelmådig, har i 6 av 26 opptredener fått karakteren 6 eller høyere. Altså 23,1% av gangene.

Poenget er ikke en sammenligning med Mjelde, men hvis Haugen hadde hatt potensiale som du håper på og hadde hatt mulighet til å bli dominerende i TL, så hadde vi sett bevis for det allerede. Klart han innimellom sender noen flotte pasninger, men det gjorde Martin Knudsen, Tom Sanne og Tommy Knarvik også, uten at noen "beskyldte" de for å ha et enormt potensiale.

Det er lett å bli forumhelt, det er Cato Hansen og Migen Memelli gode eksempler på.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #78 på: November 25, 2011, 16:46:23 »

Piotr
              Austin
          Soko - Kvelle
               Haugen
     Guastavino - Ojo

Heilt greitt, men viss me får eit par signeringar til, ser det betydeleg betre ut Glad
Den offensive sekseren er bra hvis man får en god nok rollefordeling. Forsvarsfireren er betraktelig dårligere. Hva vi trenger avhenger av hvordan vi skal spille, men uansett trenger vi både en god stopper og en god back.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Kjell249
Medlem

Vis profil
« Svar #79 på: November 25, 2011, 16:50:50 »

Hva faen skulle drive Diego og Bentley til å ville spille for Sogndal? Det er jo helt absurd hele innlegget ditt!
Absurd? Innlegget er nok mer ønsketenkning enn realitet, desverre. Og et salg av Bentley og Diego vil nok ikke kunne finansiere Hovland.

Men at Bentley vil restarte karrrieren et sted han får tillit er ikke utenkelig, og for han er det nok ganske likegyldig om laget heter Odd eller Sogndal. For Gustav er nok ønske ganske sterkt om å komme seg til et varmere land.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #80 på: November 25, 2011, 16:52:36 »

Du kan bare slutte å prate om at Haugen har et vanvittig potensiale for det har han ikke! I hvert fall til han begynner å vise noe tegn på det. Til det har han alt for store svakheter, både på fysikk, fart og villighet til å jobbe for laget.

Hvis han hadde hatt dette potensialet så hadde han i hvert fall vist det glimtvis i løpet av sesongen. Du som liker å bruke VG børsen som en kilde, så har Haugen 12 ganger spilt lenge nok til å få en karakter, og av disse så har han fått 6 eller bedre en gang. En gang!! 8,3% av gangene.

Mjelde som ikke akkurat er en dominerende skikkelse i tippeligaen og som du liker å karaktereisere som høyst middelmådig, har i 6 av 26 opptredener fått karakteren 6 eller høyere. Altså 23,1% av gangene.

Poenget er ikke en sammenligning med Mjelde, men hvis Haugen hadde hatt potensiale som du håper på og hadde hatt mulighet til å bli dominerende i TL, så hadde vi sett bevis for det allerede. Klart han innimellom sender noen flotte pasninger, men det gjorde Martin Knudsen, Tom Sanne og Tommy Knarvik også, uten at noen "beskyldte" de for å ha et enormt potensiale.

Det er lett å bli forumhelt, det er Cato Hansen og Migen Memelli gode eksempler på.
Han har riktignok noen fysiske svakheter, men han er 19 år og det kommer seg nok. Han har så definitivt ingen tempomangler, selv om du stadig maser om at han må ha det fordi han ikke drar av motstanderen. Innsatsen har vært opp og ned, mot LSK var den veldig bra.

Haugen har glimtvis vist potensiale, men han har ikke akkurat fått all verdens med sjanser til å vise hva han er god for. Innhopp på 20-30 minutter i feil posisjon gjør det ikke veldig enkelt å spille til 6ere eller 7ere på børsen.

Det er ikke akkurat bare Brannsupportere som mener at Haugen har et veldig stort potensiale. De fleste som kjenner til ham er enige i det. Han var en av Adeccoligaens beste spillere som 18-åring i fjor, og kanskje den viktigste spilleren på et Løv-Hamlag som kjempet om opprykk. Han har ikke fått vist hva han er god nok i år. Delvis fordi han knapt har fått sjansen. Kampen mot LSK var hans første skikkelige mulighet. Den tok han ikke, men det betyr ikke at potensialet ikke er der og pasningen før straffen var det bra nivå på.

Og nei. Jeg liker ikke å bruke VG-børsen som kilde. Jeg liker å bruke samstemte, unisone spillerbørser som kilde. Jeg mener det sier noe når alle spillerbørsene er enige, som i at Austin er TLs beste spiller og at Cato Hansen er en av de aller dårligste. VG-børsen er kanskje den som er minst verdt av alle.

« Siste redigering: November 25, 2011, 16:54:52 av krakra » Loggført

Roald Bruun Hanssen
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #81 på: November 25, 2011, 16:55:26 »

Absurd? Innlegget er nok mer ønsketenkning enn realitet, desverre. Og et salg av Bentley og Diego vil nok ikke kunne finansiere Hovland.

Men at Bentley vil restarte karrrieren et sted han får tillit er ikke utenkelig, og for han er det nok ganske likegyldig om laget heter Odd eller Sogndal. For Gustav er nok ønske ganske sterkt om å komme seg til et varmere land.
Tror du virkelig det? Bentley som kanskje er TLs klareste mann på at han går etter pengene?
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Churchill
Medlem

Vis profil
« Svar #82 på: November 25, 2011, 17:02:35 »

Pri 1: klassestopper
Pri 2: venstre back
Pri 3: en troverdig Ojo-erstatter

Da kan vi synge om at gullet skal hjem igjen.
Loggført

We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.
Kjell249
Medlem

Vis profil
« Svar #83 på: November 25, 2011, 17:09:08 »

Tror du virkelig det? Bentley som kanskje er TLs klareste mann på at han går etter pengene?
Han var det etter å ha spilt en veldig bra sesong for Odd. Mulig tonen er en litt annen nå.

Enig i at Bentley er ok å beholde. Spesielt siden han potensielt har egenskaper som vi mangler i stallen. En vingspill som kan holde bredde og har mulighet til å komme seg rundt rundt på kanten å legge innlegg.

Vi er for mange på OM, og burde ideelt sett kvitte oss med noen av de for å styrke forsvaret. Mjelde er nok ikke verdt noen penger, og kan operere som back-up potet. Nordkvelle er helt ny og blir beholdt. Da står vi igjen med Gustav og Haugen. Begge har muligens videresalgsverdi, spesielt Gustav. Med Gustav vet vi at vi mister mye uforutsigbar offensiv kraft. Med Haugen mister vi nok veldig lite. Synd å si. I hvert fall neste år. Kanskje han om 2-3 år kan komme opp på bidragsnivå med Gustav, men det er høyst usikkert og ikke veldig sannsynlig.

Enig i at det er synd å selge en Bergenser og forumhelt, men Brann som lag ville nok kommet styrket ut.
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #84 på: November 25, 2011, 17:11:22 »

Nja, vi har fremdeles Fakiri som ble hentet inn som sentral midtbane, men siden flyttet rundt pga at han var dårlig der og vi hadde an mass med sentrale midtbanespillere. Han er og treig og over 30.

Han spiller jo ikke på midtbanen og har ikke gjort det på en god stund, så han kan ikke regnes med.
Loggført

Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #85 på: November 25, 2011, 17:12:52 »

Det er lita tvil om at Haugen ikkje har løfta laget noko i år, og han har skuffa slik sett. Guten har hatt meir enn nok av minutt på bana til å prestere. Likevel er han berre 19 år, bergenser og er talentfull - talentfull til å bli veldig god viss forholda er rette. Guastavino kan me gjerne selgje for min del, men eg vil helst ha både Mjelde og Haugen.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #86 på: November 25, 2011, 17:13:13 »

Det er en skremmende kortsiktig tankegang du har. Ja, for 2012 ville det nok vært bedre å selge Haugen enn Guastavino, men i dagens markedet tror jeg virkelig ikke vi ville fått mange kronene for noen av dem.

Ser man bare et år lengre frem i tid er jeg derimot helt sikker på at det klokeste er å selge Guastavino. Både fordi jeg mener at det på ingen måte er usannsynelig at han blir en like god bidragsyter som Guastavino. Jeg tror tilogmed han kan bli bedre. Ikke nødvendigvis en bedre spiller, men en bedre OM. Problemet til Guastavino er at han er like uforutsigbar for medspillerne som for motstanderne. Men mest av alt fordi Guastavino neppe vil være Brannspiller i 2013 uansett.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #87 på: November 25, 2011, 17:14:46 »

Det er lita tvil om at Haugen ikkje har løfta laget noko i år, og han har skuffa slik sett. Guten har hatt meir enn nok av minutt på bana til å prestere. Likevel er han berre 19 år, bergenser og er talentfull - talentfull til å bli veldig god viss forholda er rette. Guastavino kan me gjerne selgje for min del, men eg vil helst ha både Mjelde og Haugen.
Haugen har selvfølgelig ikke fått gode vilkår for å "løfte laget". Det skjønner du og. Ikke bare har han spilt lite, men spilletiden har vært spredd rundt på fire forskjellige posisjoner og den posisjonen han er best i er der han har spilt minst.

Det eneste argumentet jeg ser for å ikke kvitte oss med Mjelde er at vi neppe får penger for ham. Jeg lurer på hvor dyr han er i drift. Både Nordkvelle og Soko har alt Mjelde har, pluss mer.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #88 på: November 25, 2011, 17:43:03 »

Haugen har selvfølgelig ikke fått gode vilkår for å "løfte laget". Det skjønner du og. Ikke bare har han spilt lite, men spilletiden har vært spredd rundt på fire forskjellige posisjoner og den posisjonen han er best i er der han har spilt minst.

Det eneste argumentet jeg ser for å ikke kvitte oss med Mjelde er at vi neppe får penger for ham. Jeg lurer på hvor dyr han er i drift. Både Nordkvelle og Soko har alt Mjelde har, pluss mer.

Kva meiner du her? Det er opp til kvar spelar som vert kasta inn og gripe sjansen. Skal me la Haugen spele fast berre fordi han kan slå gjennom etter kvart? Skarsfjord har ein plan. Tidleg i sesongen i år, skal eg vera einig med deg i at Haugen fekk for få sjansar. Han har likevel fått mykje speletid no i det siste, men har vore ganske så usynleg. Kreativitet med ball er vel spisskompetansa hans, og den eigenskapen mistar han ikkje om han må spele litt til høgre i bana - spesielt når det er i Brann sitt innoverkantsystem.

Troppen er no ganske så slank, og viss det vert Europa neste år, treng me spelarar. Mjelde er lokal, lojal og gjer alltid så godt han kan. Ein god spelar å ha i troppen.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #89 på: November 25, 2011, 17:47:32 »

Kva meiner du her? Det er opp til kvar spelar som vert kasta inn og gripe sjansen. Skal me la Haugen spele fast berre fordi han kan slå gjennom etter kvart? Skarsfjord har ein plan. Tidleg i sesongen i år, skal eg vera einig med deg i at Haugen fekk for få sjansar. Han har likevel fått mykje speletid no i det siste, men har vore ganske så usynleg. Kreativitet med ball er vel spisskompetansa hans, og den eigenskapen mistar han ikkje om han må spele litt til høgre i bana - spesielt når det er i Brann sitt innoverkantsystem.

Troppen er no ganske så slank, og viss det vert Europa neste år, treng me spelarar. Mjelde er lokal, lojal og gjer alltid så godt han kan. Ein god spelar å ha i troppen.
Jeg mener at han ikke har fått sjansen til å vise hva han kan. Lite spilletid, som stort sett har vært i feil posisjoner. Ja, hvorfor ikke? Vi gjorde det med Bentley. Han kunne i det minste fått spille der han er best, i større grad. det er ikke verre enn at Skarsfjord kunne vraket ham hvis prestasjonene eller utviklingen var for dårlig.

Klart det er forskjell for en playmaker å spille sentralt enn å spille på kanten. Da må du forholde deg til medspillerne på en helt annen måte. Det er egentlig ingenting å diskutere. Du ser det samme med både Mjelde og Guastavino. De er dårligere på kanten enn sentralt.

Hvis vi skal til Europa håper jeg iallefall ikke at Mjelde blir en sentral spiller. Han gjør sitt beste ja, men det er sjeldent spesielt bra. Han spiller i en rolle hvor vi har god dekning og har ingen kvaliteter som ikke andre i stallen har.
« Siste redigering: November 25, 2011, 17:49:11 av krakra » Loggført

Roald Bruun Hanssen
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #90 på: November 25, 2011, 18:57:23 »

Piotr
              Austin
          Soko - Kvelle
               Haugen
     Guastavino - Ojo

Den offensive sekseren er bra hvis man får en god nok rollefordeling. Forsvarsfireren er betraktelig dårligere. Hva vi trenger avhenger av hvordan vi skal spille, men uansett trenger vi både en god stopper og en god back.

Denne startoppstillingen forutsetter enda en wingback (på venstre) men ellers er jeg enig, da ser det bra ut. Legger til at dersom Austin selges kan Bajter funke som hans erstatter bakerst, og da bør vi blqa opp litt for en skikkelig makker til Zsolt.
Loggført

Skarsfjord må gå!
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #91 på: November 25, 2011, 19:09:11 »

Haugen har heller ikke imponert når han har fått sjansen i favorittposisjonen, og det har han jo gjort flere ganger. Han må gripe mulighetene om vi skal legge om og legge opp spillet etter Haugen som du ønsker.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #92 på: November 25, 2011, 19:12:22 »

Han har fått én skikkelig sjanse. Der imponerte han ikke nei, men det er da ikke all verdens til mulighet. Ellers har han noen mindre innhopp i starten av sesongen. Stort sett samtlige innhopp i andre halvdel har vært på kant eller DM.

Når vi kan gi klippekort til Mjelde og Bentley. Hvorfor ikke la Haugen få 4-5 kamper på rad fra start?

Ellers så har han da overbevist i perioder. Han kom blant annet inn og avgjorde tre kamper på rad i vår favør, uten at det ga ham innpass i førsteelveren før noen runder senere. Da  måtte han spille på venstrekanten. Da fikk han et bitteliten periode med tillitt hvor han startet tre kamper på rad. Men på disse tre kampene spilte han i tre forskjellige posisjoner.
« Siste redigering: November 25, 2011, 19:21:52 av krakra » Loggført

Roald Bruun Hanssen
Giles
Medlem

Vis profil
« Svar #93 på: November 25, 2011, 19:32:23 »

Soko er en god signering. Hvis han holder seg skadefri har han gode allround
egenskaper som midtbanespiller samtidig som han har et tungt skudd og gode pasningsferdigheter. Har potensiale til å bli en dominant spiller på midten.
Viktig at det fortsatt jobbes med riktig spillersammensetning slik at spillestilen kan endres i positiv retning neste år.
Forsvaret ser dessverre nokså tvilsomt ut, samme med kantspillere.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #94 på: November 25, 2011, 19:58:21 »

Førsteelveren, slik vi spiller i dag, trenger en ny stopper, v.back og høyrekant. Vi har to potensielt gode venstrekanter i Larsen og Bentley og jeg syns vi bare skal ta sjansen på at de holder inntil de tre andre posisjonene er forsterket iallefall. Vi mangler også mer bredde på spiss og DM. Jeg syns heller ikke breddespillerne på stopperplass er gode nok.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #95 på: November 26, 2011, 01:51:44 »

Piotr
              Austin
          Soko - Kvelle
               Haugen
     Guastavino - Ojo

Hvis vi først skal drømme:

Ville likt en 4-3-3 a'la

Piotr
Sæv - Zsolt - Grorud (Yaw)  - Fakiri
            Austin (Bajter)
    Soko (Barmen) - Nordkvelle (Haugen, Mjelde)
Guastavino (Mjelde) - Ojo - Bentley (Larsen)

i kamper vi venter å dominere.

Ville blitt selvmord mot RBK og Molde og dem, men tror det kunne blitt morsomt mot klubber som Sogndal og Hønefoss, i hvert fall i Bergen, hvor vi trenger færre defensive fibre. Kunne blitt lagt om til den kjente 4-2-3-1 mot større klubber, som den faktisk har funket fint mot, eller hvis vi trenger litt defensiv trygghet mot slutten. Bare flytt Bentley, Guastavino og Soko nedover et hakk, og Nordkvelle opp. Skulle gjerne hatt vinger som var litt bedre defensivt da, synd at Holmvik forsvinner.

(Parentes hvem som kunne blitt rotert inn i plasser).
« Siste redigering: November 26, 2011, 02:09:42 av Jose Arrogantio » Loggført
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #96 på: November 26, 2011, 10:10:23 »

Førsteelveren, slik vi spiller i dag, trenger en ny stopper, v.back og høyrekant. Vi har to potensielt gode venstrekanter i Larsen og Bentley og jeg syns vi bare skal ta sjansen på at de holder inntil de tre andre posisjonene er forsterket iallefall. Vi mangler også mer bredde på spiss og DM. Jeg syns heller ikke breddespillerne på stopperplass er gode nok.

Flo, Hagen og Halvorsen er faktisk tre gode, billege alternativ her.
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #97 på: November 27, 2011, 22:04:06 »

Jeg tror det er en høyst reell fare for at Labukas får kontrakt.

Når det ikke blir e-cup, holder det med 19 utespillere. Godt mulig at Skarsfjord tenker 20. Nå har vi 15, så vi trenger 4-5 til. Så vet vi at det er usikkert med Guastavino, Austin og Yaw. Da kan det fort bli mange som må inn. For at det ikke skal bli alt for mye nytt vil Labukas være et "trygt" valg for Rune. Dessuten er han gratis. Dessuten tror jeg Labukas selv har lyst.

Det er nitrist om han får forlenget, og ikke Haugsdal. Nitrist, og litt skremmende. Nitrist uansett, forsåvidt.
Loggført
viks
Medlem

Vis profil
« Svar #98 på: November 27, 2011, 22:14:18 »

Om Labukas får ny kontrakt leverer jeg inn partokurtet....Den mannen er totalt ubrukelig, og virker jo i tillegg å være tilnærmet hjernedød.

Måten han kommer inn i kamper, fyker rundt uten mål og mening, og er på alle andre enn de rette plassene og i tillegg virker som en magnet på omdiskuterte situasjoner er jo intet annet enn bemerkelsesverdig...
Loggført

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #99 på: November 27, 2011, 22:19:50 »

Hvis Labukas får ny kontrakt skal jeg legge meg i intensiv styrketrening i morgen og se om jeg kan få kontrakt innen 2014.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #100 på: November 27, 2011, 22:20:59 »

Viss Labukas eller Niang er det berre å gje opp fotballen og byrje med badminton i staden.
Loggført

Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #101 på: November 27, 2011, 22:26:10 »

Nå må du passe deg for å ikke ta plassen til et av talentene da.
Loggført

Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #102 på: November 27, 2011, 22:35:07 »

Så Stråmyhr er badmintontrenar, altså :p
Loggført

roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #103 på: November 27, 2011, 22:35:57 »

Hadde jo vært komisk om Krakra hadde trent seg opp og skulle ta plassen til Labukas, men ender opp med å ta OM plassen til Haugen og spille like bak Labukas, hehe! Og attpåtil vært den første som ble byttet ut av dem.
Loggført
Romarius
Medlem

Vis profil
« Svar #104 på: November 28, 2011, 09:08:26 »

Jeg ser gjerne at vi selger Guastavino - en sterkt overvurdert spiller, som gjør mer skade enn nytte for laget. I hvert fall slik han har fremstått i høst. Nordkvelle tror jeg vil være en langt bedre mann for laget i samme rolle. Evt Haugen om han tar noen steg til i vinter.
Pengene bør bl.a. brukes til å få inn bosman Farnerud. Han vil være en perfekt mann på midtbanen, og tilføre sårt tiltrengt kreativitet.

Videre trenger vi Halvorsen på høyrevingen og Flo på venstrebacken. La Yaw + en slump penger gå andre veien.
Vi må ha en midtstopper som er bedre enn Grorud. Det kan da ikke være umulig å få tak i på bosman-markedet? Videre tas Grønner opp i stallen. Er han så god som ryktene tilsier, er han vel moden for innhopp neste år?
Spiss; men vi må selvsagt ha en annen backup for Ojo enn Labetuss. Skulle gjerne sett at vi fikk en annen spisstype inn også - type bakrom - for å kunne variere spillestilen. Men det kommer ikke til å skje.

Dette bør ikke være helt urealistisk, og vi vil da ha en bra tropp til neste år. Bør også være en tropp med alle forutsetninger til å spille bra fotball, selv om jeg dessverre ikke har tro på at det blir store endringer i formasjon og spillestil uansett.

Uansett; spennende overgangstider fremover. Nye signeringer bør inn så fort som mulig.
Loggført
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #105 på: November 28, 2011, 09:33:33 »

Jeg ser gjerne at vi selger Guastavino - en sterkt overvurdert spiller, som gjør mer skade enn nytte for laget. I hvert fall slik han har fremstått i høst. Nordkvelle tror jeg vil være en langt bedre mann for laget i samme rolle. Evt Haugen om han tar noen steg til i vinter.
Pengene bør bl.a. brukes til å få inn bosman Farnerud. Han vil være en perfekt mann på midtbanen, og tilføre sårt tiltrengt kreativitet.

Videre trenger vi Halvorsen på høyrevingen og Flo på venstrebacken. La Yaw + en slump penger gå andre veien.
Vi må ha en midtstopper som er bedre enn Grorud. Det kan da ikke være umulig å få tak i på bosman-markedet? Videre tas Grønner opp i stallen. Er han så god som ryktene tilsier, er han vel moden for innhopp neste år?
Spiss; men vi må selvsagt ha en annen backup for Ojo enn Labetuss. Skulle gjerne sett at vi fikk en annen spisstype inn også - type bakrom - for å kunne variere spillestilen. Men det kommer ikke til å skje.

Dette bør ikke være helt urealistisk, og vi vil da ha en bra tropp til neste år. Bør også være en tropp med alle forutsetninger til å spille bra fotball, selv om jeg dessverre ikke har tro på at det blir store endringer i formasjon og spillestil uansett.

Uansett; spennende overgangstider fremover. Nye signeringer bør inn så fort som mulig.

Eg er einig med deg. I tillegg synst eg at me skal endre system til 4-3-3. Eg meiner at det er ein mein stabil formasjon som det er lettare å bygge på. Barcelona og Odd spelar på denne måten blant andre.

Piotr
Sævarsson - Zsolt - Hagen - Flo
Nordkvelle - Austin - Sokolowski
Halvorsen - Ojo - Bentley

Som tidlegare sagt - dette er viss me får inn ein Hagen, Flo og Halvorsen. Dette burde strengt talt ikkje vera heilt umogleg økonomisk sett mtp at store lønningar (som Holmvik, Opdal) går vekk og dei to føregåande signeringane har vore på free transfer. Eg har fortsatt eit håp om at me kan vinne den fair play-greia og koma oss til Europa via det, men i utgangspunktet er me ute. Men sjølv utan E-cup-spel burde me kunne klare å få tak i desse spelarane. Farnerud, Jørgensen og Bajter er interessante. Helst dei to førstnemnde, men dette kjem jo litt an på om Austin vert seld eller ikkje.

I tillegg må me - som sagt - ha ein god spiss. Det finst ikkje veldig mange ledige spissar innanlands, men Lehne Olsen er ein av dei. No har eg sant å seie ikkje fulgd med på adeccoligaen noko særleg, så eg har ikkje sett han noko særleg. Har andre her det? Den andre skikkeleg spanande spissen er jo Diomande, men han skal til Strømsgodset neste sesong.
Loggført

Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #106 på: November 28, 2011, 10:07:15 »

Vi har vel 15 spillere under kontrakt neste sesong. Av disse vil jeg karakterisere 6 stykk som trolige nøkkelspillere,* men to av disse er på utgående kontrakt. Med mindre vi er mer inkompetente enn antatt -noe som vanskelig skal la seg gjøre- vet vi hvor vi har Rudy og Gustav. Høyst sannsynlig vil ingen forlenge, og dermed bør de selges, samtidig som Yaw trolig forsvinner. Da er vi nede i 12.spillere.

Primært bør vi ha inn en venstreback, en stopper, en DM som erstatter Austin, en kantspiller og en spissbackup eller to (siste dersom Gustav ogdså forsvinner). Det skulle bli seks spillere dersom de overnevnte tre spillerne stikker. Dette bør utelukkende være spillere som holder brukbart TL-nivå og har utviklingspotensiale, eller som allerede holder meget bra TL-nivå. Selges både Austin og Gustav skal vi og ha litt økonomisk handlingsrom, og både stopper og Austinerstatteren bør ha nøkkelspillernivået inne, i tillegg bør venstrebacken og kantspilleren ha bra nivå, disse fire skal kunne gå rett inn å heve ellveren, og stopperen og DMen bør være blant TLs bedre i sine posisjoner.

Fjerdestopperrollen tar Grønner, og vi bør også vurdere om Kalve og Birkelund skal flyttes opp i a-stallen. Da har vi en stall på 21 spillere hvorav kun 14 kan kalles etablerte -en keeper og 13 utespillere. Ideelt sett skulle vi hatt minst 16 etablerte, men ser ikke poenget med å spre pengene utover 8 etablerte spillere -eller seks dersom Austin og Gustav ikke selges. Tror nemlig ikke vi evner å hente seks til åtte spillere som er gode. Det minst kloke Brann gjør nå er å gå for middelmådigheter på Holmvik og Mjeldes nivå. Vi rykker ikke ned neste år, og bør hente spillere med medaljepotensiale. Det er ikke snakk om å overleve, men snarere og utvikle seg. Det er heller ikke realistisk med medaljestrid, vi vil neppe se at et tilsvarende antall lag neste år underpresterer så til de grader som vi har sett i år. Neste år bli altså nok en mellomsesong.

* Legiewski, Korschmar, Austin (bos), Nordkvelle, Gustav (bos), Ojo.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Henrik8
Medlem

Vis profil
« Svar #107 på: November 28, 2011, 14:28:21 »

Hvis vi skal endre til 4-3-3 må vi jo ha spillere som er egnet til indreløperplassen. Hvordan er det med Nordkvelle og Sokolowski? Såvidt jeg har forstått er førstnevnte best som OM, men han egner seg kanskje som indreløper også. Soko har jeg litt vanskelig å se for meg i den rollen, han virker litt for temposvak til å skulle dekke så mye rom. Ser heller han for meg som en av to sentrale i 4-4-2.

Det absolutt viktigste i dette overgangsvinduet er at vi henter spillere som er best i den posisjonen de er tiltenkt i Brannlaget. Vi må for all del ikke tilbake til 2009-2010, hvor spillere måtte brukes ute av posisjon. I så fall får vi aldri satt noe skikkelig spillemønster. Stiller meg på den bakgrunn litt avventende til kjøpet av Nordkvelle, ettersom vi allerede har Mjelde, Haugen og Guastavino som er best i den posisjonen. Mjelde er for svak på kanten til å skulle benyttes der, og Haugens utvikling vil hemmes dersom han brukes ute av posisjon.
Loggført

Kjør over pakket 09`
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #108 på: November 28, 2011, 14:52:49 »

Hvis vi skal endre til 4-3-3 må vi jo ha spillere som er egnet til indreløperplassen. Hvordan er det med Nordkvelle og Sokolowski? Såvidt jeg har forstått er førstnevnte best som OM, men han egner seg kanskje som indreløper også. Soko har jeg litt vanskelig å se for meg i den rollen, han virker litt for temposvak til å skulle dekke så mye rom. Ser heller han for meg som en av to sentrale i 4-4-2.

Det absolutt viktigste i dette overgangsvinduet er at vi henter spillere som er best i den posisjonen de er tiltenkt i Brannlaget. Vi må for all del ikke tilbake til 2009-2010, hvor spillere måtte brukes ute av posisjon. I så fall får vi aldri satt noe skikkelig spillemønster. Stiller meg på den bakgrunn litt avventende til kjøpet av Nordkvelle, ettersom vi allerede har Mjelde, Haugen og Guastavino som er best i den posisjonen. Mjelde er for svak på kanten til å skulle benyttes der, og Haugens utvikling vil hemmes dersom han brukes ute av posisjon.

Sokolowski har vel fungert bra i ein 4-3-3 i Viking når han først har vore skadefri.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #109 på: November 28, 2011, 14:54:24 »

Ja, men da har han hatt ankerrollen, har han ikke?
Loggført

Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #110 på: November 28, 2011, 16:11:10 »

Hvis vi skal endre til 4-3-3 må vi jo ha spillere som er egnet til indreløperplassen. Hvordan er det med Nordkvelle
Nordkvelle er vel mer eller mindre en rendyrket indreløper. Bentley hadde også en god del bra spill i odd som indreløper. Gustav kunne nok også fungere som indreløper så spillere til plasen har vi.
Loggført

Chrisstah
Medlem

Vis profil
« Svar #111 på: November 28, 2011, 16:24:31 »

Hvis vi skal endre til 4-3-3 må vi jo ha spillere som er egnet til indreløperplassen. Hvordan er det med Nordkvelle
Nordkvelle er vel mer eller mindre en rendyrket indreløper. Bentley hadde også en god del bra spill i odd som indreløper. Gustav kunne nok også fungere som indreløper så spillere til plasen har vi.

Bentley har i de kampene jeg har sett av Odd, kun spilt ren kant , der han lempet nydelige innlegg på Kovacs.. Skjønner ikke hva som har skjedd med han, håper at han "finner til seg selv " neste sesong.
Loggført

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

http://www.supporterbloggen.no/
Tom C
Medlem

Vis profil
« Svar #112 på: November 28, 2011, 20:00:00 »

I mangel av en "like"-knapp, så må jeg bare få si meg 100% enig.

Det verste med ego-trippene til Gustav forøvrig, er jo at det ser ut til å smitte over på de andre.

I likhet med de fleste andre spent på hva de klarer å få inn av forsterkninger. Og synes at Soko og Nordkvelle er en spennende start. Men vi trenger absolutt minst 3-4 forsterkninger til, kanskje enda flere dersom noen forsvinner.
Loggført

Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til...
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #113 på: November 28, 2011, 20:04:11 »

Eg er einig med deg. I tillegg synst eg at me skal endre system til 4-3-3. Eg meiner at det er ein mein stabil formasjon som det er lettare å bygge på. Barcelona og Odd spelar på denne måten blant andre.

Piotr

Som tidlegare sagt - dette er viss me får inn ein Hagen, Flo og Halvorsen. Dette burde strengt talt ikkje vera heilt umogleg økonomisk sett mtp at store lønningar (som Holmvik, Opdal) går vekk og dei to føregåande signeringane har vore på free transfer. Eg har fortsatt eit håp om at me kan vinne den fair play-greia og koma oss til Europa via det, men i utgangspunktet er me ute. Men sjølv utan E-cup-spel burde me kunne klare å få tak i desse spelarane. Farnerud, Jørgensen og Bajter er interessante. Helst dei to førstnemnde, men dette kjem jo litt an på om Austin vert seld eller ikkje.

I tillegg må me - som sagt - ha ein god spiss. Det finst ikkje veldig mange ledige spissar innanlands, men Lehne Olsen er ein av dei. No har eg sant å seie ikkje fulgd med på adeccoligaen noko særleg, så eg har ikkje sett han noko særleg. Har andre her det? Den andre skikkeleg spanande spissen er jo Diomande, men han skal til Strømsgodset neste sesong.
Og hvem skal være den kreative spillere som du har etterlyst?
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #114 på: November 28, 2011, 21:05:08 »

Piotr

Og hvem skal være den kreative spillere som du har etterlyst?

Både Nordkvelle og Sokolowski er ganske så kreative. I tillegg kan dei skape relasjonar med kantane, noko som gjer det enda betre. Ein Borges hadde vel heller ikkje vore å forakte.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #115 på: November 28, 2011, 21:12:27 »

Verken Nordkvelle eller Sokolowski er mer kreative enn Austin og Torp, som visstnok er for lite kreative.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #116 på: November 28, 2011, 22:05:02 »

Verken Nordkvelle eller Sokolowski er mer kreative enn Austin og Torp, som visstnok er for lite kreative.

Uten at jeg har sett de to så altfor mye, så nekter jeg å tro de ikke er mer kreative enn Austin.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #117 på: November 28, 2011, 22:07:52 »

Det spørs hva du legger i kreativitet. Nordkvelle kan sikkert komme seg til målsjanser selv, og Soko er en god pasningsspiller, men ingen av dem er spilletyper som ligger og styrer spiller eller bryter opp forsvar med geniale pasninger akkurat,

Haugen er fortsatt den mest kreative spillere i stallen, og hvis det dårlige angrepsspillet skyldes manglende kreativitet i så stor grad som enkelte skal ha det til så må vi enten dyrke ham eller hente en annen kreativ spiller.

Men nå tror jeg ikke manglende kreativitet er hovedproblemet. Jeg syns folk overdriver hvor lite kreativ Austin er.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #118 på: November 28, 2011, 22:13:54 »

Det spørs hva du legger i kreativitet. Nordkvelle kan sikkert komme seg til målsjanser selv, og Soko er en god pasningsspiller, men ingen av dem er spilletyper som ligger og styrer spiller eller bryter opp forsvar med geniale pasninger akkurat,

Haugen er fortsatt den mest kreative spillere i stallen, og hvis det dårlige angrepsspillet skyldes manglende kreativitet i så stor grad som enkelte skal ha det til så må vi enten dyrke ham eller hente en annen kreativ spiller.

Men nå tror jeg ikke manglende kreativitet er hovedproblemet. Jeg syns folk overdriver hvor lite kreativ Austin er.

Nordkvelle kjem til å vera eit driv i Brann-laget som tek initiativ og kan skape ubalanse. Sokolowski ER faktisk av den kreative typen - ingen Xavi, men likevel. No er det lenge sidan at han har spelt på sitt beste, men kreativiteten hans skal ein ikkje kimse av.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #119 på: November 28, 2011, 22:20:29 »

Nordkvelle kjem til å vera eit driv i Brann-laget som tek initiativ og kan skape ubalanse. Sokolowski ER faktisk av den kreative typen - ingen Xavi, men likevel. No er det lenge sidan at han har spelt på sitt beste, men kreativiteten hans skal ein ikkje kimse av.
Det er forskjell på å være pasningssikker og kreativ. Sokolowski er ingen skapende pasningsspiller, men han har ro og kontroll på ballen og pasningene som gjør at vi kan holde ballen i laget. Nordkvelle har driv, men det er ikke det samme som kreativitet. Austin har også et flott driv.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #120 på: November 28, 2011, 22:45:34 »

Såvidt jeg husker var Svante en rimelig pasningssikker type med mye ballkontakt i løpet av sine 3,5 år på stadion. Uheldigvis er den eneste gjennombruddspasningen jeg kan huske en der han spilte gjennom stjernespissen til Levski og således hindret Brannavansement i CL-kvaliken i 2001 (ikke at vi hadde slått Galatasaray i neste runde, men likevel).
Loggført

Skarsfjord må gå!
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #121 på: November 28, 2011, 22:53:23 »

Det er forskjell på å være pasningssikker og kreativ. Sokolowski er ingen skapende pasningsspiller, men han har ro og kontroll på ballen og pasningene som gjør at vi kan holde ballen i laget. Nordkvelle har driv, men det er ikke det samme som kreativitet. Austin har også et flott driv.

Det kan hende du har rett, men det får me uansett svar på etter kvart.
Loggført

Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #122 på: November 30, 2011, 19:39:15 »

14 utespillere er i minste laget selv med 6 "gratis" juniorer...
Loggført
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #123 på: November 30, 2011, 20:34:17 »

Viss me hentar ein venstreback, har me ein i stallen. Hadde det ikkje vore lurt å få inn ein Løv-Ham-back då?
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #124 på: Desember 06, 2011, 11:00:20 »

Premien i dagens Brann-julekalender er kapteinsbindet til Mjelde.

Håper Austin deltar i konkurransen.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Wingfoot
Medlem

Vis profil
« Svar #125 på: Desember 06, 2011, 11:29:31 »

Premien i dagens Brann-julekalender er kapteinsbindet til Mjelde.

Håper Austin deltar i konkurransen.

LoL
LMAO

Er en av de beste kommentarene jeg har sett her inne på forumet  Gliser
Loggført

Står på Frydenbø og synger av full hals!
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #126 på: Desember 06, 2011, 20:00:59 »

Da er backen jeg fortsatt ikke kan navnet på klar. Demri Erdin Ermir Dermi noe slikt. Erdin Demir - lå heldigvis fortsatt på ctrl+v

Forsvaret mangler en etablert stopper. Kanskje til og med to i forhold til det vi startet sesongen med. Kalvenes og Yaw er tross alt borte. Fakiri kan vikariere både til høyre og venstre, så det burde gå bra.

Det mangler også en bajter-erstatter, en Labukas-erstatter og en høyrekant så vi slipper å mishandle venstrekanter på høyresiden.

4 spillere til på samme spennende hylle som de 3 som er kommet til nå og juniorene bør ha ett godt utgangspunkt for utvikling gjennom trening og innhopp.
Loggført
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #127 på: Desember 06, 2011, 20:05:42 »

Får vi 3-4 spillere inn fra samme hylle som vi har hentet inn til nå, tror jeg vi kan slåss om medalje selv om vi skulle selge Austin eller Ojo.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #128 på: Desember 06, 2011, 20:10:35 »

Kommer ann på hvor. Vi må jo ha en god spiss, hvis ikke hjelper det lite å ha gode spillere bak. Det viste 2008-sesongen. Ellers begynner stallen å se bra ut. En kvalitetsstopper og en høyrekant så er førsteelveren komplett. En DM(aller helst kreativ. Vi har grovarbeiderne) og en spiss til, så er alt perfekt. Stallen er også satt opp sånn at det ikke skal være umulig for verken Larsen, Barmen eller Haugen å etablere seg i førsteelveren neste sesong og det er også positivt. Vi har ikke råd til å ha 11 klassespillere i Ojo eller Austin-klassen, så da er det greit å ha dem i posisjoner hvor de ikke står i veien for våre aller største talenter.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #129 på: Desember 06, 2011, 21:14:25 »

Da er backen jeg fortsatt ikke kan navnet på klar. Demri Erdin Ermir Dermi noe slikt. Erdin Demir - lå heldigvis fortsatt på ctrl+v

Forsvaret mangler en etablert stopper. Kanskje til og med to i forhold til det vi startet sesongen med. Kalvenes og Yaw er tross alt borte. Fakiri kan vikariere både til høyre og venstre, så det burde gå bra.

Det mangler også en bajter-erstatter, en Labukas-erstatter og en høyrekant så vi slipper å mishandle venstrekanter på høyresiden.

4 spillere til på samme spennende hylle som de 3 som er kommet til nå og juniorene bør ha ett godt utgangspunkt for utvikling gjennom trening og innhopp.

Vi hadde ikke bruk for Yaw, og vi hadde ikke bruk for fire etablerte stoppere, det får holde med en. Så her jeg enig i at vi trenger en høyrekant og spiss. Hva som skjer på DMen avhenger av hvor Skars vil bruke spillerne og hvordan vi har tenkt å spille. Per nå er eksempelvis Mjelde overflødig, men han kan fungere som backup på DM. Dette forutsetter dog at Soko ikke er for mye skadet, for Mjelde er ikke god nok til å starte halvparten av kampene. Ser helst at Soko blir backup pga all usikkerheten knyttet til han, og at vi klarer å hente Borges.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #130 på: Desember 09, 2011, 19:36:05 »

Med dagens foreløpige A-stall lanserer jeg et mulig toppet lag i en frekk 4-3-1-2:

Piotr
Sæv - Zolt - Grorud - Demir
Nordkvelle - Austin - Soko
Haugen
Guastavino - Ojo

Backene blir da vingbacker. Både den ene spissen, Haugen og Nordkvelle kan hjelpe Sæv på vingen. Tilsvarende hjelper Demir, bare Soko i stedet for Nordkvelle. Austin sprer pasninger. Først og fremst Austin holder igjen når vingbacken går på raid, men en av indreløperne kan også gjøre det. Zolt tar med seg ballen opp i midtbanen på en måte som gjør Scharner rørt. Alle de seks fremste trener mye på skudd. Det skal skytes mye.
Ojo og Guastavino videreutvikler samspillet sitt, og tar med Haugen. Haugen slår stoppballer i bakrommet til begge spissene, alt etter som.

Mjelde kan gjøre brukbare vikarjobber som indreløper og OM, og være en grei innbytter når vi skal trygge ledelser. Bentley kommer innpå mot slitne bein. Kan vikariere som spiss. Larsen kommer innpå rundt 60-70 min og herjer. Fakiri kan gjøre en ok jobb som vikar, først og fremst i trojkaen på midten. Som back vil vi miste dimensjonen, men greit nok av og til. Og så har vi jo Barmen. Og jeg bare nevner at Austin er den beste midtstopperen vi har, faktisk.

Hoi! Kjenner jeg ble giret opp av det jeg selv skriver. Blir bra dette her. Noen må sørge for at Rune leser dette. Her er gulloppskriften.

OBS! Poling mot Ojo inngår ikke i denne oppskriften.
Loggført
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #131 på: Januar 16, 2012, 16:27:11 »

Med denne svensken inn er vi vel fremdeles bare oppe i 16 utespillere mtp at Gustav er forsvunnet og at vi har forlenget med Kalven. Målet er vel 16 etablerte om jeg husker Walstad rett, men her kan en neppe regne Barmen, Larsen og keeprene Øvretveit og Mohus. Tar en med Legievski, noe som er naturlig, og Haugen, noe jeg tipper de gjør, har en dermed 15 etablerte spillere. 16 utespillere og tre keepre. 19 spillere totalt.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #132 på: Januar 16, 2012, 18:08:58 »

Det er den delen av stallen som heter "angrep" som virker tynnest besatt. Spesielt siden Bentley har slitt såpass mye siden han kom og Guastavino stakk av. Jeg tror Brann trenger 3 spillere til på det nivået man har lagt seg på med de 4 nykommerene. Kanskje bør alle 3 komme i form av offensive spillere i forskjellige roller (hodesterk, bakrom, kant)
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #133 på: Januar 16, 2012, 19:41:44 »

Vi har 16 utespillere, og trenger da 3 til. Fort gjort at en av de blir en ung lokal. Minst. Den ene MÅ være spiss.
Loggført
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #134 på: Januar 16, 2012, 19:43:17 »

Grorud bør kanskje vurderes utleigt til Bryne fram til sommaren.

http://fotball.bt.no/forstediv/article220115.ece
Loggført

EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #135 på: Januar 16, 2012, 20:17:31 »

Vi har 16 utespillere, og trenger da 3 til. Fort gjort at en av de blir en ung lokal. Minst. Den ene MÅ være spiss.

Softball har vel penger å bruke. Noen gode tidligere Løv-Ham spisser å hente?
Loggført
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #136 på: Januar 16, 2012, 23:40:46 »

Herleg. Då fekk me inn Steffen Hagen-typen eg har mast etter. Forhåpentlegvis skaffar me oss fleire spele av liknande hylle. Men har eigentleg ikkje Fakiri snart utspelt rolla si? No har me Sævarsson, Jonsson og Grønner på høgreback og Demir, Kalvenes og til nød Sævarsson på venstreback samt eit spørjeteikn på Heggeland.
Loggført

Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #137 på: Januar 17, 2012, 01:30:08 »

Herleg. Då fekk me inn Steffen Hagen-typen eg har mast etter. Forhåpentlegvis skaffar me oss fleire spele av liknande hylle. Men har eigentleg ikkje Fakiri snart utspelt rolla si? No har me Sævarsson, Jonsson og Grønner på høgreback og Demir, Kalvenes og til nød Sævarsson på venstreback samt eit spørjeteikn på Heggeland.

Jo, tror Hassan har utspilt sin rolle. Ser en på antall spillere, samt deres ''naturlige'' posisjoner er forsvaret nærmest perfekt sammensatt. Fire stoppere, hvorav to rene, de to andre er naturlige stoppere som samtidig kan bekle hver sin backposisjon helt naturlig (svensken HB og Kalven VB). I tillegg følger to rene backer på hver sin back samt en backup (Hassan) som kan bekle begge backer. Dette er igrunn nærmest perfekt, selv om jeg helst skulle sett kun fem-seks spillere pluss 1-2.talenter på en b-liste/billig proffkontrakt. Dette grunnet begrenset med kamper og vanskelig å holde alle syv i kampform dersom vi ikke får mye skader.

Noe rent rotasjonssystem er rimelig poengløst i en liga som TL der det kun spilles en cup av syv kamper samt en serie på 30 runder. Da er det bedre å ha en stamme på c.16 etablerte som roteres litt inn og ut når kampene kommer tettest pluss noen ungdommer. Å prøve å holde 30 etablerte spillere i kampform funker ike, noe vi så da TL-stallene var langt større. På tross av at forsvaret rent posisjonsmessig og i antall nesten er optimalt, og  selv om jeg ikke mener en eneste forsvarsspiller er for dårlig for TL er det problemer. To av syv er lovende spillere for fremtiden (Demir og Zsolt). Dette er i og for seg greit nok, men begge disse er i ellveren. Så har vi to etablerte som er naturlige i førsteellveren i tillegg (Sæv og svensken) -kjekt. Deretter kommer de resterende tre som holder middels/under middels TL-nivå og hvor ingen kan forventes å bli bedre (Kalven, Grorud og Hassan), mens to (Hassan og Kalven) kan forventes å bli merkbart dårligere, spesielt dersom de får begrenset med spilletid. Disse er alle på Holmviknivået, dvs gode nok for TL, men null potensiale og ikke i nærheten av gode nok for ellveren til et medaljelag. Dette gjelder spesielt for den spilleren av de tre jeg anser som aller svakest basert på fjoråret; Grorud. Seks syv etablerte er ikke ille, men når tre av dem ikke er spesielt gode, har null potensiale og ikke engang forsvarer en plass i ellveren blir det problematisk.

Analysen forutsetter selvsagt at begge svenskene holder mål, og jeg har ikke sett noen av dem.

Uansett, Skars skal jaggu meg få problemer med å svare for seg dersom forsvaret fortsetter å lekke som en sil neste neste år, for syv etablerte spillere er ikke mange trenere forunt og han kan nå mønstre en hel forsvarsfirer hentet under hans regime.
« Siste redigering: Januar 17, 2012, 01:32:40 av Huff » Loggført

Skarsfjord må gå!
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #138 på: Januar 17, 2012, 01:51:42 »

Med unntak av Rudy er det vel uproblematisk å stille en hel ellever av Skarsfjord-spillere? Men Birkir må også med i alle scenario.
Loggført

StuckedPaaOstlandet
Medlem

Vis profil
« Svar #139 på: Januar 17, 2012, 08:35:35 »

Svensken virker som en bra signering, trodde ikke det var stopper som var prioritert først, men de måtte vel slå til når muligheten kom. Bra han kan spille høyreback også, da vil trolig sævarsson være backup høyrekant eller bli flyttet frem om vi trenger mer fart.

Ønskelisten min er nå:
Targetspiss
Bakromsspiss
Kant

Eventuellt en huseklepp/tarik som kan spille de to siste posisjonene.

Loggført
Romarius
Medlem

Vis profil
« Svar #140 på: Januar 17, 2012, 09:44:43 »

Slik stallen ser ut nå har den etter min mening 3 posisjoner vi er usikre på:
- Begge kantene. Bentley og Larsen er vel de eneste rendyrkete kantene vi har. Bentley var forferdelig i fjor, og naturlig nok et stort spørsmålstegn også i år. Larsen har jeg tro på, men forstår det slik at han ikke var all verden i helgen. I tillegg er det mange midtbanespillere som sikkert kan gjøre en ok jobb, som Haugen, Nordkvelle og Mjelde. Men ingen av disse er utpregete kantspillere. Og kantspillet til Brann var det jeg savnet mest i fjor.

- DM ved siden av Austin: Ser at de fleste tar det for gitt at Sokolow skal ta denne plassen. Selv blir jeg positivt overrasket om han blir en fast spiller på laget i år. Tross alt er dette et vrakgods som ble løst fra kontrakten til en middelmådighet, og har de siste årene ikke vist stort av det vi trenger. En omstendelig spiler med lite tempo i kroppen. (Håper jeg tar feil i min pessimistiske spådom.) Kan godt være Haugen, Mjelde, Barmen eller Nordkvelle kan funke bra, men plassen uansett et stort spørsmålstegn.

På spissplass er vi meget bra så lenge Ojo spiller. Men per i dag er dette den eneste spissen i troppen. Som mange andre har nevnt, tar jeg gjerne en bakromsspiller inn, som kan gi oss flere muligheter, og også kan fungere på vingen.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #141 på: Januar 17, 2012, 13:13:09 »

Jeg sier det igjen. En 4-4-2 eller 4-3-1-2 med Ojo ilag med en Helstad eller Løvvik-type vil være fantastisk. Det hadde blitt utrolig vanskelig for eliteserieforsvar å forsvare seg mot.
Loggført
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #142 på: Januar 18, 2012, 11:24:36 »

Jeg stemmer for 4-1-3-2!
Loggført
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #143 på: Januar 20, 2012, 08:02:12 »

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article220540.ece

Mens vi skal ha fire rene stoppere i tillegg til et stort stoppertalent på juniorlaget og et annet i Løv-Ham går TIL for to rene stoppere, samt at andre i ellveren blir backuper. Kara er nok en klassestopper, og det vil nok svekke midtbanen deres at han ikke spiller der. TILs løsning er ikke ideell. Men, vår løsning er heller ikke bra. Fire etablerte stoppere og et stort stoppertalent er altfor mye.

Tar en med cupen spiller Brann maksimalt 34 kamper mot kvalifisert motstand i løpet av 2012. Da må vi riktingok nå cupfinalen, og jeg regner ikke med de første rundene mot amatørmotstand. Si vi når kvartfinalen og spiller denne og fjerde runde mot TL/Adeccomotstand. Da har vi spilt totalt 32 kamper mot god motstand. 8 kamper per stopper, og da har ikke Grønner fått slippe til.
Loggført

Skarsfjord må gå!
kabelmann
Medlem

Et gull til, takk.

Vis profil
« Svar #144 på: Januar 20, 2012, 08:10:58 »

Da har vi spilt totalt 32 kamper mot god motstand. 8 kamper per stopper, og da har ikke Grønner fått slippe til.

Vi spiller med to stoppere, ikke en. Ergo 16 kamper per stopper.
« Siste redigering: Januar 20, 2012, 08:13:08 av kabelmann » Loggført

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #145 på: Februar 03, 2012, 13:09:49 »

Det har vel vært sagt på dette forumet at Øvretveit er et større talent enn Mohus. Men i dagens BA trekker polakken frem Mohus som Brann sin keeperfremtid, og at han ble veldig imponert da Mohus kom tilbake fra utlånet i Åsane.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #146 på: Februar 03, 2012, 13:38:17 »

Godt mulig at mohus har kommet lengre i å utvikle seg som keeper, det skal jeg ikke si noe om, men konsensus her inne har vel vært at øvretveit har et større potensiale.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #147 på: Februar 03, 2012, 15:46:15 »

Mohus er tre år eldre enn Øvretveit, skulle bare mangle at han var et hakk bedre. Men Øvretveit er et veldig stort keepertalent. Ikke bare på lokalt nivå, men også nasjonalt nivå.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #148 på: Februar 03, 2012, 16:15:33 »

Best å snakke opp andrevalget så ikke Brann finner en direkte konkurrent...
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #149 på: Februar 03, 2012, 16:20:01 »

Det tviler jeg på hadde vært aktuelt uansett.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #150 på: Februar 03, 2012, 16:34:45 »

Best å snakke opp andrevalget så ikke Brann finner en direkte konkurrent...

Piotr slår meg ikke som den typen. Han virker trygg nok på seg selv til ikke å gjøre slikt.

Edit: og som krakra sier. Han, Austin og Ojo er nok de med tryggest plass på laget.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #151 på: Februar 03, 2012, 16:39:26 »

Mohus er tre år eldre enn Øvretveit, skulle bare mangle at han var et hakk bedre. Men Øvretveit er et veldig stort keepertalent. Ikke bare på lokalt nivå, men også nasjonalt nivå.

Ja, men Mohus har vært omtalt her inne som en som nærmest ikke hadde sjansen til å bli skikkelig god. Øvretveit kunne likegodt bli andrekeeper i år. Så derfor er det i alle fall litt nytt for undertegnede når polakken gir han såpass mye ros.
Loggført

Rød makt på Hansa!
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #152 på: Februar 03, 2012, 16:53:24 »

Nå kan jo polakken ta feil da. Eller så har han kanskje rett i at Mohus har tatt veldig store steg i fjor. For sist han var i Brann var han ikke veldig lovende.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
bernu
Medlem

Vis profil
« Svar #153 på: Februar 03, 2012, 17:34:58 »

For å si det sånn.... jeg stoler mer på Piotr enn på "ekspertene" inne her på forumet Blunker
Han er keeper på toppnivå og trener med han hver dag. Vi her inne er en gjeng øldrikkende sofaslitere med kanskje en håndfull av oss som har spilt høyere enn 4. div Blunker
Loggført

HANSA - Z
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #154 på: Februar 03, 2012, 17:40:16 »

Eirik Bakke var en toppspiller med historie i Premier League. Han traff fortsatt ikke helt når han mente at Gylfi Einarsson ville være en god spiller for Brann. At Mohus er bedre enn Øvretveit er fult mulig hvis han har tatt steg i Åsane. Om han er et større talent så er jo det helt fantastisk, for Øvretveit er et veldig stort talent.

Men da må han ha tatt noen sjumilssteg i Åsane.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #155 på: Februar 03, 2012, 17:42:47 »

Det er vel ikke alt for mange keepere på Mohus' alder med like stor erfaring på relativt høyt nivå? Han har vel to sesonger i andredivisjon nå? Ikke halvgale som 20-åring, det. Synes også det virker som han har en fornuftig utviklingskurve. Keepere er ikke som andre fotballspillere.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #156 på: Februar 03, 2012, 19:03:02 »

At Mohus er bedre enn Øvretveit er fult mulig hvis han har tatt steg i Åsane. Om han er et større talent så er jo det helt fantastisk, for Øvretveit er et veldig stort talent.

Nå sammenlignes ikke talentene til Mohus med Øvretveit i saken. Øvretveit nevnes ikke, han er vel heller ikke med til Tyrkia. Og jeg burde ikke brukt den innfallsvinkelen da jeg kommenterte artikkelen. Men poenget er fortsatt at Mohus flere ganger her inne har blitt avskrevet som er fremtidig TL-keeper, og at det derfor var interessant at polakken nærmest uoppfordret roste Mohus opp i skyene.
Loggført

Rød makt på Hansa!
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #157 på: Februar 03, 2012, 19:05:54 »

Jeg har ikke sett at så mange har avskrevet ham. Det har vel vært et par som har vært veldig klare på at han ikke er god nok, men Piotr sier jo at han ble best imponert over utviklingen i Åsane. Så det er vel mer snakk om en spiller som begynte å falle litt etter, som tok tak og kom seg tilbake igjen, enn at han fikk mindre skryt enn fortjent.

Og det er jo positivt. Selv om han har en utfordring med høyden sin.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #158 på: Februar 03, 2012, 22:08:23 »

Eirik Bakke var en toppspiller med historie i Premier League. Han traff fortsatt ikke helt når han mente at Gylfi Einarsson ville være en god spiller i Brann

Sant nok, men husk at Bakke hadde et rimelig stort bias her. Han sørget tross alt for at kompisen fra Leeds fikk en siste fet kontrakt.
Loggført
vebo
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #159 på: Februar 07, 2012, 12:17:44 »

Jeg har hørt fra en keepertrener med uefa-lisens og bakgrunn fra bergen keeperskole at Øvretveit har vist større nivå i ungdomstiden - uten at dette trenger å bety mye. Det var jo ingen fra Bergen eller Hordaland som hadde troen på Børven heller.
Loggført

Tiocfaidh ár lá
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #160 på: Februar 07, 2012, 17:29:34 »

Jeg har hørt fra en keepertrener med uefa-lisens og bakgrunn fra bergen keeperskole at Øvretveit har vist større nivå i ungdomstiden - uten at dette trenger å bety mye. Det var jo ingen fra Bergen eller Hordaland som hadde troen på Børven heller.

Såvidt jeg husker var det vel en vennetjeneste fra en kjenning av foreldrene til Børven som gjorde at han kom inn på toppidrettsgymnaset i Telemark eller hvor det var han kom inn opprinnelig. Et av få store talenter som har gluppet under Branns lupe der jeg ikke irriterer meg over sportsklubben. Børven falt vel under absolutt alles radar, noe det sikkert var en årsak til. Sikkert litt mangel på kompetanse, men sikkert og at han ikke viste noe vrikelig stort talent før han allerede var på plass i Telemark. Da ergrer jeg meg mer over at Brann trolig kunne hentet Hovland med enkelhet for et par-tre år siden og at han da nok allerede var god nok til å gå rett inn i ellveren.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #161 på: Februar 21, 2012, 10:13:59 »

Stallen oppdatert, pjåter Larsen i angrepet siden Brann.no har ham der, og legger Niasse i samme kategori så det ser litt balansert ut.
Loggført
Yngve
Medlem

Vis profil
« Svar #162 på: Februar 21, 2012, 21:13:54 »

Sleit kraftig med Pjåter Larsen. Lurte eit augnablink på om me hadde kjøpt nok ein polakk eg ikkje hadde fått med meg.
Loggført

Styret kan bli.
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #163 på: Februar 21, 2012, 21:37:05 »

Haha! AKkurat samme her.
Loggført
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #164 på: Mars 06, 2012, 12:01:52 »

Kvifor står eigentleg Torp framleis oppført i A-lagsstallen på brann.no?
http://www.brann.no/lagene/a-laget/

Det ikkje vera slik at dei ikkje har revidert teksten, for Erdin, Niassse, Askar m.fl. er med, og Opdal, Holmvik, Haugsdal m.fl. er fjerna.

Er det ein eller annan i web-redaksjonen som går rundt og håpar han skal gjera comeback i sesongen?
Loggført

EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #165 på: Mars 06, 2012, 12:29:18 »

Kvifor står eigentleg Torp framleis oppført i A-lagsstallen på brann.no?
http://www.brann.no/lagene/a-laget/

Det ikkje vera slik at dei ikkje har revidert teksten, for Erdin, Niassse, Askar m.fl. er med, og Opdal, Holmvik, Haugsdal m.fl. er fjerna.

Er det ein eller annan i web-redaksjonen som går rundt og håpar han skal gjera comeback i sesongen?

Er vel fordi han fremdeles er ansatt i Brann og på en liste må han vel stå på inn til videre. Men det er vel NAV som betaler lønna hans går jeg ut fra. Et comeback er totalt utelukket etter den andre hjertestansen, selv om det er på lavt divisjonsnivå.
Loggført

Sider: 1 2 3 4 [Alle]
Print
Gå til: